ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2025

Κοζάκοι-Μάγοι: Η μυστικοπαθής και μαγική κοινωνία πολεμιστών της Ουκρανίας-Οι Κοζάκοι μάγοι των λαϊκών θρύλων και των ιστορικών χρονικών




Σχεδόν όλοι γνωρίζουν για τους Ιάπωνες Νίντζα και τους Κινέζους μοναχούς Σαολίν. Οι μαχητικές τους ικανότητες προωθούνται καλά στο Χόλιγουντ. Ωστόσο, λίγοι γνωρίζουν ότι κάποτε στην Ευρώπη υπήρχαν στρατιώτες, των οποίων οι ικανότητες δεν ήταν κατώτερες από τους Ιάπωνες νίντζα ή τους μοναχούς Σαολίν, και ίσως ακόμη και να τους ξεπερνούσαν. Αυτοί οι πολεμιστές ονομάζονταν Κοζάκοι και οι πολεμικές τους ικανότητες επεκτάθηκαν στη χρήση της μαγείας.

Ποιοι ήταν οι Κοζάκοι-Μάγοι;

Τον 16ο αιώνα, στο έδαφος της σύγχρονης Νότιας Ουκρανίας, σχηματίστηκε μια οργάνωση που ονομαζόταν Στρατός της Ζαπορίζια, με έδρα το φρούριο στον ποταμό Ντνίπρο που ονομάζεται Zaporizhian Sich.

 Zaporizhian Sich, (ανακατασκευασμένο ανοιχτό Μουσείο) Αρχηγείο του Στρατού του Ζαπορίζια του 16ου αιώνα.

Zaporizhian Sich , (ανακατασκευασμένο ανοιχτό Μουσείο) Αρχηγείο του 16ου αιώνα για τον Στρατό της Ζαπορίζια. (Πίστωση: Dodenrutj )

Τα μέλη της προέρχονταν από διάφορα κοινωνικά στρώματα του πληθυσμού της Ουκρανίας, η οποία ήταν τότε μέρος της Πολωνίας, γνωστή ως Κοινοπολιτεία της Σίκαλης. Η πολιτική της δομή ήταν δημοκρατικά οργανωμένη, μοιάζοντας σε μεγάλο βαθμό με την κοινότητα των πειρατών της Καραϊβικής. Οι κύριες ασχολίες ήταν το κυνήγι, το ψάρεμα, το εμπόριο, τα θαλάσσια ταξίδια στην Οθωμανική Αυτοκρατορία και επίσης ως υποτελής του Χαν της Κριμαίας. Η κοινότητα συμμετείχε επίσης στην οργάνωση εξεγέρσεων κατά της Κοινοπολιτείας, αν και σπάνια συμμετείχαν στις στρατιωτικές εκστρατείες της εναντίον του βασιλείου της Μόσχας και της Σουηδίας. Αποκαλούσαν τους εαυτούς τους «Κοζάκους για τον εαυτό τους», που σε μετάφραση από την τουρκική γλώσσα σημαίνει «ελεύθεροι άνθρωποι».Μεταξύ αυτών των Κοζάκων που ζούσαν στην επικράτεια του Ζαπορίζια Σιτς, λέγεται ότι υπήρχαν κάποιοι με μαγικές ικανότητες, οι οποίοι ονομάζονταν Κοζάκοι-Μάγοι. Σύμφωνα με τη λαογραφία, αυτοί ήταν αληθινοί μάγοι πολέμου, από τους οποίους γεννήθηκαν θρύλοι. Ωστόσο, σε αντίθεση με τους σύγχρονους πολεμιστές φαντασίας, δεν έριχναν κεραυνούς και δεν έβγαζαν πυρά από τα επιτελεία τους. Τα όπλα και οι ικανότητές τους ήταν κάπως διαφορετικά.

Μοντέλο της διάταξης του Zaporizhzhya Sich στο μουσείο του χώρου.

Μοντέλο της διάταξης του Zaporizhzhya Sich στο μουσείο του χώρου. (Δημόσιος τομέας)

Ειδικές ικανότητες των Κοζάκων-Μάγων

Σύμφωνα με τη φαντασία των ανθρώπων, οι Κοζάκοι μπορούσαν να βρίσκουν και να κρύβουν θησαυρούς, να θεραπεύουν πληγές με ξόρκια και να αποφεύγουν και να πιάνουν σφαίρες. Μπορούσαν να αντέξουν τα hot-rods, να αλλάξουν τον καιρό και να ανοίξουν τις πόρτες του κάστρου με γυμνά χέρια. Μπορούσαν να επιπλέουν στο πάτωμα με βάρκες, σαν στη θάλασσα, να διασχίζουν τα ποτάμια με χαλιά (μου ακούγεται λίγο πολύ σαν ιπτάμενο χαλί) και να μεταφέρονται αμέσως από τη μια πλευρά της στέπας στην άλλη. Γνώριζαν ψυχοθεραπεία, καταλάβαιναν τη βοτανολογία και κατείχαν επίσης την τέχνη της ύπνωσης. Υπήρχαν επίσης ισχυρισμοί για την υπεράνθρωπη σωματική εκπαίδευση που υπέστησαν οι Κοζάκοι και πολλά άλλα.

Ποια ήταν η προέλευσή τους;

Το πώς ξεκίνησαν στην πραγματικότητα οι Κοζάκοι-Μάγοι καλύπτεται από μυστικότητα. Πολλοί πιστεύουν ότι οι Κοζάκοι του θρύλου προέρχονται από τους αρχαίους Σλάβους ιερείς Yazykh των Μάγων. Λέγεται ότι αφού ο πρίγκιπας Βλαδίμηρος ο Μέγας μεταστράφηκε από τον σλαβικό παγανισμό στον χριστιανισμό το 988 και εκχριστιανίστηκε από τη Ρωσία του Κιέβου, οι ιερείς δεν συμφώνησαν ότι ο πρίγκιπας έπρεπε να είχε δεχτεί μια ξένη πίστη από το Βυζάντιο και έτσι κατέφυγε στη στέπα όπου εγκαταστάθηκαν οι πολέμαρχοι, διδάσκοντας τους οπαδούς τους στις πολεμικές τέχνες.

Ωστόσο, αυτές οι εικασίες δεν έχουν καμία ιστορική ή αρχαιολογική βάση, αν και στις στέπες μεταξύ της Αζοφικής Θάλασσας και του Δούναβη υπήρχε ένας αδέσποτος σλαβικός πληθυσμός Brodnici (βλ. σλαβικό brodŭ) και Berladnici, οι οποίοι θεωρούνται από ορισμένους ως το πρωτότυπο των Κοζάκων της Ζαπορίζια που συμμετείχαν στους εσωτερικούς πολέμους των πριγκίπων των Ρως και στις εκστρατείες της τουρκικής νομαδικής φυλής Polovtsy στην Ουγγαρία και τη Βουλγαρία. Αλλά αυτή η ομάδα έζησε δύο αιώνες αργότερα από τον πρίγκιπα Βλαντιμίρ και δεν υπάρχει καμία αναφορά στην ιστορία τους ότι δήλωναν παγανισμό ή ότι μεταξύ των ηγετών τους ήταν μάγοι ή ειδωλολάτρες ιερείς. Πιθανότατα, ήταν άνθρωποι από την κοινωνική αριστοκρατία, ή πρίγκιπες ομογενείς, που δραπέτευσαν από τα εδάφη τους στα νότια της στέπας και ενώθηκαν σε μάχιμα στρατεύματα και συμμετείχαν σε εχθροπραξίες ως μισθοφόροι. Συχνά πολεμούσαν Ρως πρίγκιπες και Ούγγροι βασιλιάδες, για τους οποίους υπάρχουν στοιχεία από εκείνη την εποχή.«Οπισθοφυλακή των Ζαποροζιανών» του Γιόζεφ Μπραντ στο Εθνικό Μουσείο της Βαρσοβίας. (Δημόσιος τομέας)

«Οπισθοφυλακή των Ζαποροζιανών» του Γιόζεφ Μπραντ στο Εθνικό Μουσείο της Βαρσοβίας. (Δημόσιος τομέας)

Ένας ισχυρισμός για Άρια καταγωγή

Σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή, η αρχή της τάξης των Μάγων λαμβάνει χώρα μεταξύ των Αρίων φυλών της Εποχής του Χαλκού της 2ης χιλιετίας π.Χ., πριν από τη μετανάστευσή τους στην Ινδία από τις στέπες βόρεια της Μαύρης Θάλασσας. Υποστηρίχθηκε ότι μεταξύ των Αρίων φυλών υπήρχαν μαγικοί πολεμιστές, μερικοί από τους οποίους πήγαν στην Ινδία όπου έγιναν γνωστοί ως Μαχαράθι - στρατιώτες που είναι ικανοί να αμυνθούν μόνοι τους ενάντια σε μεγάλο αριθμό αντιπάλων με τη βοήθεια πολεμικών τεχνών και μυστικιστικών πρακτικών. Το Μαχαράθι αναφέρεται στο ινδικό έπος Μαχαμπαράτα. Η ομάδα που παρέμεινε στις στέπες της Μαύρης Θάλασσας θα γινόταν τότε η βάση των μάγων.

Ωστόσο, αυτή η εκδοχή φαίνεται αμφίβολη επειδή η ιστορία των λαών της Μαύρης Θάλασσας είναι καλά τεκμηριωμένη, ακόμη και στην αρχαιότητα. Για παράδειγμα, η πρώτη περιγραφή του Ηρόδοτου, που μας έδωσε μια αναφορά στους Σκύθες και τους γειτονικούς τους λαούς. Πουθενά σε αυτή την αφήγηση δεν αναφέρει μια οργάνωση μάγων πολεμιστών. Άλλοι Έλληνες και Ρωμαίοι ιστορικοί επίσης δεν τους ανέφεραν. Υπάρχει μια αναφορά στα έπη των Ρως για τον Ρώσο πολεμιστή Βόλγα Βσεσλάβοβιτς, ο οποίος μπορούσε να μετατραπεί σε ζώα, αλλά δεν είναι γνωστή καμία συγκεκριμένη αναφορά που θα μπορούσε να έχει δεσμούς ανά τους αιώνες με τους Κοζάκους-Μάγους.

Μια κοινότητα προσφύγων

Πιθανότατα, οι Κοζάκοι-Μάγοι υπήρχαν ανάμεσα σε κάθε λογής μάντεις, κυνηγούς μαγισσών, μαύρους λογιστές και προπάτορες του πεπρωμένου. Πράγματι, μεταξύ των Κοζάκων δεν ήταν μόνο φτωχοί μεσίτες ή αγρότες που γλίτωσαν από την τυραννία των Πολωνών αρχόντων και τις επιθέσεις των Τατάρων, όπως λέει η επίσημη ιστορία. Μεταξύ της Κοινωνίας των Χοιρομητέρων, όπως αυτοαποκαλούνταν οι Κοζάκοι, υπήρχαν πολλοί διαφορετικοί άνθρωποι με διαφορετικά επαγγέλματα. Και είναι προφανές ότι ανάμεσά τους υπήρχαν άνθρωποι με μαγικά επαγγέλματα που προσάρμοσαν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους στη στρατιωτική τέχνη των Κοζάκων. Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι εκείνη την εποχή περιπλανώμενοι καλλιτέχνες, τσίρκο και μάγοι ήταν διασκορπισμένοι στους ανατολικούς σλαβικούς λαούς.

Κοζάκος Φρουρά του Δνείπερου του Γιόζεφ Μπραντ (1841–1915). (Δημόσιος τομέας)

Κοζάκος Φρουρός του Δνείπερου του Γιόζεφ Μπραντ (1841–1915). (Δημόσιος τομέας)

Κόλπα, ψευδαισθήσεις και δεξιότητες νίντζα

Ακριβώς όπως το Zaporizhzhya Sich ήταν ένα χωνευτήρι για διαφορετικούς ανθρώπους, κατέστη δυνατό ότι μια τέτοια ποικιλία θα μπορούσε να υπάρχει μεταξύ των Κοζάκων, μοιράζοντας τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητές τους μαζί τους. Κατακτώντας αυτή τη γνώση, οι Κοζάκοι μπορούσαν να συνδυάσουν την πρακτική της μαντείας, του χαρίσματος και του μυστικισμού με την ψευδαίσθηση και την τέχνη της μάχης, όπως έκαναν οι Ιάπωνες νίντζα. Για παράδειγμα, ο γνωστός Ιάπωνας αδέσποτος νίντζα Kato Danzio (1503-1699) συνδυάζει διάφορες μυστικιστικές πρακτικές με απατηλή τέχνη. Τέτοιες πρακτικές τηρούνται εδώ και πολύ καιρό από τους αρχαίους ιερείς της Αρχαίας Αιγύπτου και της Βαβυλώνας και τους μεσαιωνικούς μάγους που, μιλώντας σε δυτικοευρωπαϊκές εκθέσεις, συνδυάζουν μαντεία καρτών, μαγικά ξόρκια με κόλπα με κάρτες, κεφάλια και θεραπεία. Ως εκ τούτου, η λέξη abracadabra, που αρχικά είχε μυστικιστικό χαρακτήρα, ως ξόρκι από ασθένειες και κακά πνεύματα, ήρθε σε εμάς, αλλά τελικά, υπό την επίδραση της χρήσης των μάγων της, άλλαξε χαρακτήρα και άρχισε να χρησιμοποιείται ως ένα απλό μαγικό ξόρκι τσίρκου.

Ο Kozak Mamay σε έναν παλιό ουκρανικό πίνακα, αρχές του 19ου αιώνα. (Δημόσιος τομέας)

Ο Kozak Mamay σε έναν παλιό ουκρανικό πίνακα, αρχές του 19ου αιώνα. (Δημόσιος τομέας)

Ένα Ίδρυμα για Θρύλους και Ήρωες

Ο Κοζάκος-Μάγος είναι μόνο ένα από τα πολλά ενδιαφέροντα μέρη της ιστορίας της ανθρωπότητας, ωστόσο, για την ιστορία της Ουκρανίας, έγιναν μια πολύ ιδιαίτερη οντότητα. Άλλωστε, ο ουκρανικός λαός, που μόχθησε για πολλά χρόνια κάτω από τον ζυγό των ξένων, αγάπησε την ιδέα της ελευθερίας και την επιτυχία των ηρώων του. Ακόμη και τον δέκατο ένατο αιώνα, ένα καρτούν ενός Κοζάκου, του Mamay, κρεμάστηκε σε πλούσιες αγροτικές ουκρανικές καλύβες, το οποίο ενσάρκωνε την εξιδανικευμένη εικόνα ενός Κοζάκου-περιπλανώμενου, ενός μάγου, ενός σοφού και ενός μάγου σε ένα άτομο. Τέτοιοι ήρωες είναι άφθονοι στην ουκρανική λαογραφία και αυτές οι ιστορίες θα ειπωθούν σε μελλοντικά άρθρα.

Οι Κοζάκοι μάγοι των λαϊκών θρύλων και των ιστορικών χρονικών

Η εικόνα των Κοζάκων Μάγων ήταν τόσο δημοφιλής που υπάρχουν πολλοί θρύλοι γι' αυτούς. Το ένα λέει για τη μάχη των Κοζάκων εναντίον των Πολωνών. Μόλις τους χτύπησε ο Κοζάκος Μάγος Kravchina (στρατός), η προέλαση των Πολωνών σταμάτησε. Οι σφαίρες έπεφταν, αλλά οι Κοζάκοι τις έπιασαν. Και όταν ήταν απαραίτητο να διασχίσουν ένα ποτάμι, η Κράβτσινα προχωρούσε και το ποτάμι στέρεψε. Ναι, οι θρύλοι λένε ότι έκαναν τα ποτάμια να στερέψουν.Μια άλλη ιστορία λέει πώς οι Τάταροι της Κριμαίας κυνήγησαν τους Κοζάκους για λίγες μέρες. Όταν τα άλογα και οι διώκτες ήταν εξαιρετικά κουρασμένοι και δεν υπήρχε αρκετό φαγητό, ο Τάταρος Μπέι κούνησε το χέρι του και δήλωσε: «Αφήστε τους να δραπετεύσουν, θα εξαφανιστούν στη στέπα χωρίς φαγητό ούτως ή άλλως». Αλλά οι Κοζάκοι δεν είχαν το μυαλό για έναν τέτοιο θάνατο και δεν επρόκειτο να εξαφανιστούν τόσο άχρηστα. Κάθε λαιμός Κοζάκου είχε ένα φυλαχτό που προστάτευε τον ιδιοκτήτη από την πείνα. Έτσι, το μονοπάτι τους ήταν γεμάτο με σταθερά, σκοτεινά φυτά, και με τον καιρό αυτά μείωσαν την πείνα τους και έσβησαν τη δίψα τους και η δύναμη των Κοζάκων άρχισε σιγά σιγά να επιστρέφει. Κανείς δεν πέθανε. Και στο δρόμο για το Sich, δύο ακόμη στρατεύματα των Τατάρων συντρίφτηκαν από τους Κοζάκους.

Cossack Mamay - η ιδανική εικόνα ενός Κοζάκου στην ουκρανική λαογραφία

Κοζάκος Mamay - η ιδανική εικόνα ενός Κοζάκου στην ουκρανική λαογραφία. (Δημόσιος τομέας)

Περισσότερα από ψίθυροι

Όσον αφορά τα ιστορικά στοιχεία, η πρώτη αναφορά στους Κοζάκους Μάγους βρίσκεται στο έργο του Πολωνού ιστορικού Bartush Paprotsky (1543 - 1614). Σύμφωνα με τον ίδιο, ο Hetman Samil Soborovsky ήταν ένας Κοζάκος που ήξερε πώς να δημιουργεί μαγικά σφαίρες. Ο Σουηδός πρέσβης και ιστορικός Peter Peterson (1570 - 1622), ο οποίος βρισκόταν στη Μόσχα το 1608, αναφέρει επίσης έναν ΚοζάκοΜάγος, ο Corel, ο οποίος ήταν έξυπνος και βοήθησε ως εκ θαύματος τον Τσάρεβιτς Ντμίτρι

Ένας άλλος Πολωνός ιστορικός, ο Μάρτιν Πασκόφσκι (16ος - 17ος αιώνας), συζήτησε τις δυνάμεις των Κοζάκων-Μάγων στο ποίημά του "Korogva Savromatskaya in Volokh" (1621), το οποίο είναι αφιερωμένο στη μάχη του 1621 στο Khotyn. Περιγράφοντας αυτή την αντιπαράθεση μεταξύ Πολωνίας και Τουρκίας, έγραψε για τους Κοζάκους, λέγοντας ότι έχουν εννέα ψυχές και ασκούσαν μαγεία.

Ο Πολωνός ιερέας Shimon Okolsky (1580 - 1653), υπενθυμίζοντας την υπεράσπιση του οικισμού Govtov των Κοζάκων από τον πολωνικό στρατό, λέει για τη χρήση μαγείας από Κοζάκους αξιωματικούς εναντίον των Πολωνών για να ελέγξουν τα όπλα τους.Από το ανώνυμο ιστορικό έργο, «Ιστορία της Ρωσίας» τον δέκατο ένατο αιώνα, είναι γνωστό ότι κατά τη διάρκεια της εξέγερσης των Κοζάκων υπό την ηγεσία του Μπόγκνταν Χμελνίτσκι εναντίον της Κοινοπολιτείας, ο Πολωνός Tomasz στην πόλη Old Bykhov στη Λευκορωσία πυροβόλησε τον Κοζάκο διοικητή Hetman Ivan Zolotarenko με μια ασημένια σφαίρα αφιερωμένη στην εκκλησία, όπως έλεγαν οι θρύλοι μια κανονική σφαίρα δεν μπορούσε να σκοτώσει τον Μάγο.

Ιβάν Ζολοταρένκο (; -1655). (Δημόσιος τομέας)

Ιβάν Ζολοταρένκο (; -1655). (Δημόσιος τομέας)

Σύμφωνα με την ιστορικό Σβετλάνα Μπεσόνοβα, οι Μάγοι θάφτηκαν μπρούμυτα για να μην αγγίζουν οι ακτίνες του ήλιου τα πρόσωπά τους και να μην μπορούν να αναστηθούν. Μερικοί άνθρωποι μαχαιρώθηκαν επίσης στην καρδιά για τον ίδιο σκοπό.

Εκπαίδευση και εξάσκηση μάγων

Δεν έχουμε τις ακριβείς περιγραφές για το πώς οι Κοζάκοι-Μάγοι έμαθαν την τέχνη της μαγείας. Αλλά πολλές από τις πρακτικές έχουν ανακατασκευαστεί από ιστορικά και εθνογραφικά αρχεία, προφορική ιστορία και απομνημονεύματα των απογόνων των Κοζάκων που έγιναν από ιστορικούς, εθνολόγους, ερασιτέχνες αρχαιολόγους και ειδικούς πολεμικών τεχνών που μελετούν τις τεχνικές μάχης σώμα με σώμα των Κοζάκων.

Σύμφωνα με αυτές τις ανακατασκευές, η εκπαίδευση ξεκίνησε από την πρώιμη παιδική ηλικία και καθοδηγούνταν από ηλικιωμένους μάγους που έκαναν κάτι διαφορετικό κάθε μέρα με τους μαθητές τους για να τους καθοδηγήσουν στην αλήθεια. Οι μελλοντικοί μάγοι εκπαιδεύτηκαν στη μάχη σώμα με σώμα, στην ικανότητα να πολεμούν με σπαθιά και κάπες, πώς να ρίχνουν βέλη, πιστόλια και όπλα, ιππασία, ανεμοπορία και μερικές εσωτερικές πρακτικές.

Αξιωματικός των Κοζάκων του Ζαπορόζιε το 1720. (Δημόσιος τομέας)

Αξιωματικός των Κοζάκων του Ζαπορόζιε το 1720. (Δημόσιος τομέας)

Μια τέτοια πρακτική είναι μια άσκηση που ονομάζεται «Πιο γρήγορα από τη σκιά». Ο νεαρός έβαζε την πλάτη του στον ήλιο για να δει καθαρά τη σκιά του στον τοίχο. Το καθήκον ήταν το εξής - να αγγίξει τον τοίχο με το χέρι του χωρίς να υπάρχει η σκιά. Αυτό ανέπτυξε δεξιότητες ταχείας αντίδρασης.

Μια άλλη πρακτική, γνωστή ως «Seeing Your Size», ήταν να βρεθεί η σχέση μεταξύ ενός ατόμου και κάποιας στοιχειώδους συσκευής, ώστε η χρήση της να γίνει όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική. Ο νεαρός Κοζάκος στάλθηκε στο δάσος για ένα ραβδί που έπρεπε να χρησιμοποιήσει για να πηδήξει πάνω από έναν ψηλό φράχτη. Αν «δεν ήταν στο μέγεθός του», το επιλεγμένο ραβδί δεν θα του επέτρεπε να έχει το αναμενόμενο αποτέλεσμα. Επιπλέον, ήταν σημαντικό πού κρατούσε το ραβδί – πολύ ψηλά και το ραβδί έσπασε, πολύ χαμηλά και το άλμα δεν τον έστειλε πάνω-πάνω. Αυτή η άσκηση θα μπορούσε να αλλάξει πηδώντας με το ίδιο ραβδί πάνω από ένα χαντάκι. Ένα σπαθί έπρεπε να έχει το σωστό μήκος, σχήμα και βάρος και για έναν Κοζάκο. Και το άλογό του επιλέχθηκε με τις ίδιες απαιτήσεις.

Οι Κοζάκοι-Μάγοι είχαν μια άλλη πρακτική που στόχευε να αλλάξει τη συνείδηση κάποιου και να «σταματήσει τον χρόνο». Σε έναν νεαρό Κοζάκο δόθηκε ένα ραβδί, το οποίο έπρεπε να κρατήσει μπροστά του με τα δύο του χέρια και να κατέβει τρέχοντας από ένα βουνό. Στο κάτω μέρος του λόφου, σε ένα μέρος κρυμμένο από τα μάτια του, φυτεύτηκε ένα μικρό ραβδί στο έδαφος, οπότε ο Κοζάκος σκόνταψε πάνω του και άρχισε να πέφτει από έναν γκρεμό. Η στιγμή που ο Κοζάκος έβγαλε το πόδι του από το στέρεο έδαφος οδήγησε σε μια κατάσταση όπου ένιωθε ότι ήταν ένα βήμα μακριά από το θάνατο... Φαινόταν ότι ο χρόνος είχε σταματήσει. Κατά τη διάρκεια αυτής της πρακτικής, ο Κοζάκος βίωσε μια αλλοιωμένη κατάσταση συνείδησης.

Naberezhnaya ulitsa, 1, Koktebel', Krym, Ουκρανία. (Анатолий Таранцов/CC BY 3.0)

Naberezhnaya ulitsa, 1, Koktebel', Krym, Ουκρανία. (Анатолий Таранцов/CC ΜΕ 3.0)

Οι Κοζάκοι-Μάγοι στην εκπαίδευση έπρεπε να εξασκηθούν στη «Χρυσή Τομή» - να μάθουν για τα φαρμακευτικά βότανα και να μπορούν να φτιάχνουν φάρμακα από αυτά. Αυτή η ικανότητα τους επέτρεψε να μελετήσουν τις επιπτώσεις των φυτών στο ανθρώπινο σώμα.

Η πρακτική του «Μπαίνοντας στο ρυθμό» περιελάμβανε έναν Κοζάκο που περπατούσε στο σκοτάδι πάνω από ένα μονοπάτι με πέτρες πεταμένες τυχαία πάνω του. Θα έπρεπε να «βρει τον ρυθμό» που θα τον εμπόδιζε να σκοντάψει πάνω στις πέτρες.

Ο μάγος έμαθε να κατανοεί τα ζώα και πώς να αλληλεπιδρά μαζί τους επίσης. Αυτό μερικές φορές περιλάμβανε το να βάζει το αριστερό του χέρι πάνω από την καρδιά ενός αλόγου ή σκύλου και να ακούει την αναπνοή του με το δεξί του αυτί. Αυτή η εργασία με τα ζώα σήμαινε ότι οι Κοζάκοι είχαν πάντα πιστούς φίλους στο χέρι για να φυλάνε το στρατόπεδο και ένα έξυπνο και συνδεδεμένο άλογο στη μάχη.

«Κοζάκος εν ώρα υπηρεσίας» του Józef Brandt. (Δημόσιος τομέας)

«Κοζάκος εν ώρα υπηρεσίας» του Józef Brandt. (Δημόσιος τομέας)

Τους έμαθαν να μπαίνουν στο πνεύμα ενός πουλιού ή άλλου ζώου. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει έναν Κοζάκο που στέκεται σε έναν λόφο και παρακολουθεί ένα γεράκι να πετάει ψηλά από πάνω του. Η καρδιά του άρχιζε να χτυπά με τον ίδιο ρυθμό καθώς το γεράκι χτυπούσε τα φτερά του και ο Κοζάκος έμπαινε σιγά σιγά σε μια κατάσταση ενότητας με το πουλί, αλλά με επίγνωση του τι συνέβαινε γύρω από το σώμα του.

Μια άλλη πρακτική για να αλλάξει ο Κοζάκος-Μάγος στη συνείδηση της εκπαίδευσης θα ήταν να τον καθίσετε μπροστά σε έναν τροχό. Δύο σημάδια τοποθετήθηκαν σε ακριβώς αντίθετες θέσεις ή θέσεις με καθρέφτη. Ο Κοζάκος καθόταν ακίνητος και παρακολουθούσε τον τροχό καθώς κάποιος τον γύριζε. Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, η συνεχής προσπάθεια παρακολούθησης των σημαδιών θα οδηγούσε τον μαθητή σε μια αλλοιωμένη κατάσταση συνείδησης

Η πρακτική της «πλήρους αποκάλυψης δυνάμεων» σήμαινε ότι κάποιος έριχνε κρύο νερό πάνω στον Κοζάκο και μετά τον άφηναν να καθίσει κάτω από τον καυτό ήλιο. Το βράδυ, τον άφησαν στο δάσος κάτω από μια βελανιδιά. Όταν συνήλθε, λέγεται ότι απέκτησε την ενέργεια της φύσης. Αμέσως μετά θα δεχόταν επίθεση από όλες τις πλευρές για να αυξηθεί ο χρόνος αντίδρασής του - η επόμενη δεξιότητα που θα αναπτυχθεί.

Η ικανότητα της «αληθινής όρασης» αποκτήθηκε τα μεσάνυχτα σε ένα έλος όπου υπήρχαν έξι πυλώνες με μια φωτιά αναμμένη στο κέντρο. Ο Κοζάκος αναγκάστηκε να περπατήσει σε κύκλο ενώ είχε επίγνωση τόσο του φωτός της φωτιάς όσο και του σκοταδιού του βάλτου τη νύχτα. Αυτή η εκπαίδευση είχε σκοπό να τον διδάξει να βλέπει φως στο σκοτάδι. Η πρακτική ήταν περίπλοκη επειδή υπήρχαν πέτρες κρεμασμένες σε σακούλες που οι Κοζάκοι έπρεπε να αποφεύγουν στο σκοτάδι.

Ο Κοζάκος αναγκάστηκε να περπατήσει σε κύκλο ενώ είχε επίγνωση τόσο του φωτός της φωτιάς όσο και του σκοταδιού του βάλτου τη νύχτα. (CC0)

Ο Κοζάκος αναγκάστηκε να περπατήσει σε κύκλο ενώ είχε επίγνωση τόσο του φωτός της φωτιάς όσο και του σκοταδιού του βάλτου τη νύχτα. (CC0)

Μια πολύ ενδιαφέρουσα τεχνική ήταν η μετάβαση για έναν άνθρωπο σε μια κατάσταση «αφυπνισμένου ονείρου». Σε αυτό, ένας εκπαιδευόμενος μάγος οδηγήθηκε σε έναν δακτύλιο πυρκαγιών τη νύχτα. Ένας ανώτερος μάγος άναψε τέσσερις πυρσούς και έδωσε δύο στον μαθητή. Οι πυρσοί αύξησαν το φως στον κύκλο της φωτιάς και ο νεαρός Κοζάκος δέχτηκε επίθεση. Ο πρεσβύτερος επέλεξε σταδιακά τον ρυθμό της επίθεσης μέχρι που η συνείδηση του νεαρού Κοζάκου επισκιάστηκε και μπήκε σε ημι-υποσυνείδητη κατάσταση.

Επιπλέον, οι μελλοντικοί μάγοι διδάσκονταν ύπνωση και ψευδαισθήσεις.

Οι Ικανότητες των Κοζάκων-Μάγων, Μύθος ή Πραγματικότητα;

Εκτός από θρύλους, ιστορικούς γρίφους και εικασίες, τίποτα δεν είναι γνωστό για τις πραγματικές δεξιότητες των μάγων. Μπορούμε μόνο να υποθέσουμε ότι θα μπορούσαν να επιτύχουν τα μαγικά τους κατορθώματα με κάποιο τρόπο. Το να ψάλλεις ένα «ξόρκι» ή να θεραπεύεις κάποιον με βότανα ήταν κοινές πρακτικές στον Σαμανισμό. Εάν το άσμα/ξόρκι έχει αντίκτυπο σε κάποιον ή όχι διαφέρει και γενικά βασίζεται στα άτομα που εμπλέκονται.

Σαμάνος. (David Revoy / Blender Foundation/CC BY 3.0)

Σαμάνος. (David Revoy / Ίδρυμα Blender/CC ΜΕ 3.0)

Υπάρχουν, ωστόσο, ορισμένα πειράματα που διεξάγονται σε όλο τον κόσμο που δείχνουν ότι αυτές οι πρακτικές θα μπορούσαν να δημιουργήσουν μια αλλαγή. Για παράδειγμα, ο Ιάπωνας επιστήμονας Emot Masaru (1943 - 2014) έδειξε ότι ορισμένες λέξεις μπορούν να επηρεάσουν το νερό, όταν μετά την προφορά κάποιων λέξεων οι κρύσταλλοι του νερού σχηματίζουν ένα ιδανικό γεωμετρικό σχήμα και μετά από άλλες βγήκε κάτι που δεν ήταν καθόλου όμορφο. Σε πολλούς πολιτισμούς, οι σαμάνοι λέγεται ότι έχουν την ικανότητα να αλλάζουν τον καιρό – η πραγματική αποτελεσματικότητα των προσπαθειών τους είναι άγνωστη.

Η ικανότητα αποφυγής μιας σφαίρας μπορεί να ακούγεται περίεργη, αλλά είναι πολύ πιθανή. Ο σύγχρονος Ιάπωνας σαμουράι Isao Machia μπήκε στο βιβλίο των ρεκόρ Γκίνες επειδή έκοψε μια σφαίρα που εκτοξεύτηκε εναντίον του από πιστόλι. Ωστόσο, η ιδέα ότι ένας μάγος θα μπορούσε να πιάσει σφαίρες με γυμνά χέρια φαίνεται αδύνατη. Για να το κάνετε αυτό, πρέπει είτε να έχετε ισχυρή τηλεκίνηση όπως ο Neo από την ταινία Matrix είτε να μπορείτε να επιβραδύνετε τον χρόνο και την πτήση της σφαίρας.

Αναπαράσταση της σκηνής Matrix Bullet Time. (Iñigo Mujika/CC BY NC SA 2.0)

Αναπαράσταση της σκηνής Matrix Bullet Time. (Ινίγκο Μουτζίκα/CC ΑΠΌ NC SA 2.0)

Το ίδιο ισχύει και για την ικανότητα χειρισμού φωτιάς ή άλλων φλεγόμενων αντικειμένων. Αυτό συμβαίνει σήμερα όταν ένα άτομο μπορεί να περπατήσει πάνω σε αναμμένα κάρβουνα χωρίς να πτοηθεί. Η ικανότητα μπορεί να εξηγηθεί καλύτερα με την ύπνωση, όπως όταν κάποιος θα μπορούσε να πει ότι ένα κρύο αντικείμενο είναι ζεστό και πιστεύει πραγματικά ότι είναι – μπορεί ακόμη και να υποστεί έγκαυμα μέσω της πεποίθησης.

Η πρόταση ότι οι Κοζάκοι θα μπορούσαν να γλιστρήσουν σε χαλιά ή χαλιά σε ποτάμια μπορεί να εξηγηθεί ως τέχνασμα ή ψευδαίσθηση. Με κάποιες κρυφές προσθήκες κάτω από το χαλί θα μπορούσαν να το κάνουν να φαίνεται σαν να γλιστρούσε ή ακόμα και να πετούσε. Οι Ιάπωνες Νίντζα είχαν παρόμοια ιδέα και με τη χρήση πονηρών κρυφών συσκευών, φαινομενικά περπατούσαν πάνω στο νερό. Στον σύγχρονο κόσμο, ο μάγος Chris Angel χρησιμοποίησε μια ψευδαίσθηση για να περπατήσει στον ποταμό Τάμεση.

Vasyl Kornienko (1867 - 1904) Ο μάγος επιπλέει σε ένα χαλί πάνω στο νερό. (Δημόσιος τομέας) 

Vasyl Kornienko (1867 - 1904) Ο μάγος επιπλέει σε ένα χαλί πάνω στο νερό. (Δημόσιος τομέας)

Αν το σκεφτείτε αρκετά, μπορείτε ακόμη και να καταλάβετε πώς οι μάγοι προφανώς άνοιγαν κλειδωμένα κάστρα μόνο με γυμνά χέρια. Ο Αμερικανός ταχυδακτυλουργός Χάρι Χουντίνι (1874 - 1926) απελευθερώθηκε εύκολα από τα δεσμά με την πονηριά, τον σχεδιασμό και λίγη απάτη του.

Όσον αφορά τους θρύλους των Κοζάκων που επιπλέουν σε βάρκες ζωγραφισμένες στον τοίχο ή στο πάτωμα, αυτό μπορεί να γίνει μόνο με ύπνωση, όταν ένα άτομο παρακινήθηκε να πιστέψει κάτι που δεν θα μπορούσε να είναι πραγματικό.

Η ικανότητα εισόδου σε μια αλλαγμένη κατάσταση συνείδησης είναι επίσης μια μακροχρόνια πραγματική πρακτική που σχετίζεται με παραισθησιογόνα, ναρκωτικές ουσίες και ψυχοφυσικές πρακτικές όπως ο διαλογισμός. Οι Κοζάκοι χρησιμοποίησαν όλες αυτές τις πρακτικές.

Ο διαλογισμός μπορεί μερικές φορές να προσφέρει μια αλλοιωμένη κατάσταση συνείδησης. (CC0)

Ο διαλογισμός μπορεί μερικές φορές να προσφέρει μια αλλοιωμένη κατάσταση συνείδησης. (CC0)

Τέτοια φαινόμενα όπως η ικανότητα εισόδου στο σώμα ενός ζώου όπως ένα πουλί εξακολουθούν να θεωρούνται φανταστικά επειδή δεν έχουν βρεθεί ακόμη ηχητικές εξηγήσεις. Η τηλεμεταφορά και η ικανότητα ανάστασης των νεκρών δεν μπορούν επίσης να εξηγηθούν επειδή δεν υπάρχει ακόμη πραγματική επιβεβαίωση αυτού, εκτός από μύθους, θρύλους και βιβλικές ιστορίες.

Οι μάγοι θα μπορούσαν να είχαν βρει θησαυρούς με ραβδοσκοπία, όπως όταν τα κλαδιά των δέντρων έχουν χρησιμοποιηθεί για την εύρεση νερού, θησαυρών ή ορυκτών. Κάποιοι ισχυρίστηκαν επίσης ότι οι μάγοι ήταν αυτοί που έκρυψαν τους θησαυρούς, αν και αυτό δεν έχει επιβεβαιωθεί από ιστορικά γεγονότα.

Ραβδοσκοπία. (Δημόσιος τομέας)

Ραβδοσκοπία. (Δημόσιος τομέας)

Ο αρχηγός Ιβάν Σίρκο και η μοίρα ενός μάγου

Μεταξύ των ηγετών των Κοζάκων του Ζαπορίζι υπήρχαν πολλοί μάγοι, αλλά ο πιο διάσημος από αυτούς ήταν ο Αταμάν Ιβάν Σίρκο (1605/1610 - 1680). Η ζωή του είναι γεμάτη θρύλους. Ισχυρίζονται ότι γεννήθηκε με τα δόντια του και σκότωσε τον διάβολο. Λένε επίσης ότι μπορούσε να προβλέψει ποιον θα πολεμούσε και κατά τη διάρκεια της μάχης μπορούσε να πάρει τον έλεγχο ενός αλόγου, ενός λύκου ή ενός γερακιού ή να καταραστεί τον εχθρικό στρατό και ότι όταν το χέρι του δεχόταν το χτύπημα ενός σπαθιού έμενε μόνο με ένα μπλε σημάδι. Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι οι Τούρκοι και οι Τάταροι τον αποκαλούσαν Urus Shaitan (Ρώσος διάβολος).

Ο Τούρκος σουλτάνος εξέδωσε διάταγμα για την προσευχή στα τζαμιά για το θάνατο του μάγου. Και μετά το θάνατό του, οι Κοζάκοι κράτησαν το δεξί χέρι του Σίρκο κρυμμένο για πέντε χρόνια ως φυλαχτό για να κερδίσουν μάχες. Ως ταλαντούχος διοικητής και στρατηγός, έλαβε μέρος σε 55 στρατιωτικές εκστρατείες και δεν έχασε ποτέ μάχη.

Ίλια Ρέπιν (1844–1930). Ιβάν Σίρκο, 1880 - 1891. (Δημόσιος τομέας)

Ίλια Ρέπιν (1844–1930). Ιβάν Σίρκο, 1880 - 1891(Δημόσιος τομέας

Το 1775, τα στρατεύματα της Ρωσίδας αυτοκράτειρας Αικατερίνης Β' πλησίασαν τη Ζαπορίζια Σιτς. Ο Κοζάκος-Μάγος και οι σύντροφοί του κατέφυγαν στο Δούναβη και έχτισαν ένα φρούριο. Όντας στον Δούναβη, οι Κοζάκοι-Μάγοι χρησιμοποίησαν τις ικανότητές τους για να προχωρήσουν στον πόλεμο με τους Ρώσους και να καταλάβουν μια πόλη.

Μετά την καταστροφή των Σιχ της Υπερδουναβίας από τους Τούρκους το 1828, πολλοί Κοζάκοι-Μάγοι μετακόμισαν στο έδαφος της Δυτικής Ουκρανίας, τότε μέρος της Αυστριακής Αυτοκρατορίας. Αναζητώντας ειρηνική ζωή, σταδιακά μετατράπηκαν από πολεμιστές σε απλούς αγρότες. Κέρδισαν επίσης κάποια δόξα ως θεραπευτές και μάντεις του χωριού.

Κοζάκος Mamay, 1ο μισό του 19ου αιώνα. (Δημόσιος τομέας)

Κοζάκος Mamay, 1ο μισό του 19ου αιώνα. (Δημόσιος τομέας)

Όσοι πολέμησαν για το έδαφος της Ρωσικής Αυτοκρατορίας έγιναν μέρος των στρατευμάτων των Κοζάκων του Κουμπάν και του Αζόφ ως πρόσκοποι ή Plastans. Ο όρος Plastun στα παλιά χρόνια σήμαινε ένα άτομο που σέρνεται, δηλαδή δούλευε στη νοημοσύνη.

Οι Κοζάκοι Plast έγιναν διάσημοι σε πολλούς πολέμους με τη Ρωσική Αυτοκρατορία, ιδιαίτερα στον Καυκάσιο Πόλεμο του 1817 - 1864, όταν η Ρωσία προσπάθησε να καταλάβει εδάφη στον Καύκασο, κατά τη διάρκεια του Κριμαϊκού Πολέμου του 1853-1856 εναντίον της Ρωσίας, της Τουρκίας, της Μεγάλης Βρετανίας, της Γαλλίας και του Βασιλείου των Σάρδεων, κατά τη διάρκεια της Εξέγερσης της Πυγμαχίας στην Κίνα από το 1898 έως το 1901, όταν οι Κινέζοι ήταν δυσαρεστημένοι με την τυραννία των ευρωπαϊκών δυνάμεων και δημιούργησαν μια εξέγερση υπό την ηγεσία των δασκάλων των πολεμικών τεχνών, τον Ρωσο-Ιαπωνικό πόλεμο του 1904-1905 και τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο του 1914-1918.

Κοζάκοι του Κουμπάν, τέλη 19ου αιώνα. (Δημόσιος τομέας)

Κοζάκοι του Κουμπάν, τέλη 19ου αιώνα. (Δημόσιος τομέας)

Του Ingvar Nord   https://www.ancient-origins.net/

**Τό ιστολόγιο δέν συμφωνει απαραίτητα με τις απόψεις των αρθρογράφων

1 σχόλιο:

zen είπε...

Εδω λοιπον εξιστορείται η ανθρώπινη (Θεικη ) μας δυνατοτητα να εχουμε ΑΥΘΥΠΕΡΒΑΣΗ του φαινόμενου υλικού αισθητου ενόργανου σωματος μας σε αυτο που οντως Ειναι .. δλδ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΡΕΥΣΤΟ. .......................