Τζέιμς Ρογκούσκι
Εάν έχετε παρακολουθήσει κάποια από τις «διαπραγματεύσεις» που έχουν διεξαχθεί από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας τα τελευταία 3+ χρόνια, ίσως έχετε παρατηρήσει ότι οι άνθρωποι που εμπλέκονται σε αυτές τις διαπραγματεύσεις παρουσίασαν κάποιες πολύ περίεργες συμπεριφορές.
Οι άνθρωποι που συμμετέχουν στις διαπραγματεύσεις του παραρτήματος για την πρόσβαση σε παθογόνους παράγοντες και τη συμμετοχή στα οφέλη (PABS) παρουσιάζουν την ίδια παράξενη συμπεριφορά.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ για να παρακολουθήσετε τις μαγνητοσκοπημένες συναντήσεις.
Πολλοί από τους συμμετέχοντες σε αυτές τις διαπραγματεύσεις φάνηκαν ψυχολογικά ανίκανοι να σκεφτούν ή να μιλήσουν για τον εαυτό τους. Αντ 'αυτού, φαίνεται να είναι προγραμματισμένοι, υπνωτισμένοι και υποχρεωμένοι να επαναλαμβάνουν ορισμένες φράσεις ξανά και ξανά και ξανά. Φράσεις όπως:
"Τίποτα δεν έχει συμφωνηθεί μέχρι να συμφωνηθούν όλα"
«Ισότιμη πρόσβαση σε προϊόντα που σχετίζονται με την πανδημία»
«Πρόληψη, ετοιμότητα και αντιμετώπιση πανδημιών»
«Η COVID-19 πρέπει να είναι η τελευταία πανδημία»
«Αυτές οι διαπραγματεύσεις ΔΕΝ ελέγχονται από τον ΠΟΥ, είναι διαπραγματεύσεις υπό την ηγεσία των μελών»
Φαίνεται να αγνοούν εντελώς ότι συμμετείχαν (και συμμετέχουν) σε συναντήσεις που χειραγωγούνταν μέσω της χρήσης αυτού που αναφέρεται ως «Τεχνική των Δελφών».
Η τεχνική Delphi αναπτύχθηκε από την RAND Corporation για το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ τη δεκαετία του 1950.
Οι διαπραγματευτές οδηγούνται να πιστέψουν ότι η συμβολή τους έχει σημασία και ότι αν παίξουν σύμφωνα με τους κανόνες και φιλήσουν αρκετά γαϊδούρια με κολακείες και κενές κοινοτοπίες, τότε μπορεί να αντιμετωπιστούν ευνοϊκά και έτσι να είναι σε θέση να επηρεάσουν το τελικό αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων.
Οι συμμετέχοντες ΔΕΝ είχαν (και επιτρέπεται) να αμφισβητήσουν τη βασική προϋπόθεση πίσω από τις διαπραγματεύσεις - ότι η πρόσβαση σε όλο και περισσότερα «σχετικά προϊόντα υγείας» (δόλια διαγνωστικά, περισσότερα φάρμακα, περισσότερες συσκευές, περισσότερα βιολογικά όπλα μεταμφιεσμένα σε «εμβόλια» και τώρα, περισσότερα ενέσιμα γονιδιακής τροποποίησης) είναι ο ΜΟΝΟΣ τρόπος για την πρόληψη των «PHEICs» - πλαστών - καταστάσεων έκτακτης ανάγκης για τη δημόσια υγεία διεθνούς ενδιαφέροντος που βασίζονται στην κατάχρηση της διαδικασίας RT-PCR ως δόλια διάγνωση.
Οι διαπραγματεύσεις PABS είναι μια θεατρική παραγωγή
Οι αφελείς διαπραγματευτές που συμμετέχουν στις διαπραγματεύσεις της PABS εξακολουθούν να ΜΗΝ συνειδητοποιούν ότι συμμετέχουν σε μια θεατρική παραγωγή.
Αυτές ΔΕΝ είναι ειλικρινείς διαπραγματεύσεις. Αυτές οι συναντήσεις είναι ένα μάθημα μεταπτυχιακού επιπέδου στην ψυχολογική χειραγώγηση χρησιμοποιώντας την «Τεχνική των Δελφών».
Στα χέρια εκείνων που επιδιώκουν να ελέγξουν το αποτέλεσμα μιας συνεχιζόμενης σειράς διαπραγματεύσεων, η χρήση της τεχνικής Delphi μπορεί να οδηγήσει οποιαδήποτε ομάδα να καταλήξει σε ψευδή συναίνεση. Ένας χειριστικός διαμεσολαβητής μπορεί εύκολα να ξεγελάσει τους συμμετέχοντες ώστε να πιστέψουν ότι είχαν μια πραγματική ευκαιρία να παράσχουν πληροφορίες στην πορεία.
Η δομή των διαπραγματεύσεων, ιδίως ο ρόλος του διαμεσολαβητή και ο χειρισμός των πληροφοριών, καθιστά όσους συμμετέχουν σε αυτές τις εικονικές διαπραγματεύσεις ευάλωτους στη χειραγώγηση από ένα άτομο ή μια ομάδα με κρυφή ατζέντα.
Ένας διευκολυντής με κυρίαρχη προσωπικότητα μπορεί εύκολα να καθοδηγήσει μια ομάδα χαμηλής ενέργειας, νέων, υπάκουων και αφελών «διαπραγματευτών» για να φτάσει στο αποτέλεσμα που επιθυμεί ο χειριστικός διαμεσολαβητής που έχει επιδέξια οδηγήσει τους «διαπραγματευτές» να πιστέψουν ότι η συμβολή τους βοήθησε στη δημιουργία ενός τελικού αποτελέσματος όταν, στην πραγματικότητα, το αποτέλεσμα ήταν προκαθορισμένο και θα είχε επιτευχθεί ανεξάρτητα από τη συμβολή των συμμετεχόντων.
Πώς μπορεί να χειραγωγηθεί η τεχνική Delphi για να επιτευχθούν τα επιθυμητά αποτελέσματα ανεξάρτητα από τη συμβολή που παρέχεται από τους συμμετέχοντες:
Ένας διευκολυντής ελέγχου. Ο διαμεσολαβητής είναι ζωτικής σημασίας για τον χειρισμό της διαδικασίας, τη σύνοψη της ανατροφοδότησης και τη δόμηση των επόμενων γύρων ερωτήσεων. Ένας χειριστικός διαμεσολαβητής μπορεί να επηρεάσει το αποτέλεσμα με:
Αποδιοργάνωση στην αρχή: Αυτό που μπορεί να φαίνεται να είναι λανθασμένες αποφάσεις κατά την έναρξη των διαπραγματεύσεων, όπως η αποτυχία καθορισμού θεμελιωδών όρων ή η αποτυχία δημιουργίας ενός βασικού περιγράμματος και συνεκτικής δομής, έχει σχεδιαστεί στην πραγματικότητα για να οδηγήσει σε μια χρονική κρίση στο τέλος των διαπραγματεύσεων κατά την οποία οι διαπραγματευτές πιέζονται να «επιτύχουν συναίνεση» λόγω μιας επικείμενης προθεσμίας.
Αναστολή του καταιγισμού ιδεών: Ειδικά στην αρχή των διαπραγματεύσεων, θα πρέπει να διατεθεί σημαντικός χρόνος για ελεύθερη συζήτηση μέσω της οποίας οι δημιουργικές ιδέες μπορούν να εκφραστούν από όλους. Το μπλοκάρισμα αυτής της δημιουργικότητας είναι ένας σαφής δείκτης μιας χειραγωγημένης διαπραγμάτευσης.
Έλεγχος επιλογής συμμετεχόντων: Ο συντονιστής επιλέγει ένα πάνελ με γνωστή προκατάληψη προς το επιθυμητό αποτέλεσμα. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τη στοίβαξη του πάνελ με «φιλικά» των οποίων οι ιδέες θα υποστηρίξουν την κρυφή ατζέντα.
Φιλτράρισμα και πλαισίωση σχολίων: Ένας χειριστικός διαμεσολαβητής μπορεί να παραποιήσει ή να παραλείψει άβολες απόψεις κατά την αναφορά των σχολίων της ομάδας. Αυτό διασφαλίζει ότι μόνο συγκεκριμένες ιδέες προωθούνται για επανεξέταση, μετατοπίζοντας την εστίαση της ομάδας μακριά από δυσμενείς εναλλακτικές λύσεις.
Αγνοώντας τη διαφωνία: Δηλώνοντας ότι η συναίνεση έχει επιτευχθεί πρόωρα ή παραλείποντας τις διαφωνούσες απόψεις από τις περιλήψεις ανατροφοδότησης, ένας διαμεσολαβητής μπορεί να φανεί ότι όλοι συμφωνούν. Οι αντιφρονούντες μπορεί να παραιτηθούν ή να εγκαταλείψουν τη διαδικασία και δημιουργείται μια τεχνητή συναίνεση.
Μεροληπτική ερμηνεία των αποτελεσμάτων: Ο συντονιστής έχει τον έλεγχο και μπορεί να αναλύσει τα ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα από κάθε γύρο. Ένας προκατειλημμένος διαμεσολαβητής μπορεί να παρερμηνεύσει ή να υπεραπλουστεύσει τα αποτελέσματα για να ταιριάξει σε ένα προκαθορισμένο συμπέρασμα.
Υποβολή αυτόκλητων ιδεών και/ή χειραγώγηση υπάρχοντος κειμένου: Εάν μια διαδικασία διαπραγμάτευσης επρόκειτο πραγματικά να «καθοδηγείται από τα μέλη», τότε οι διευκολυντές δεν θα ήταν ποτέ σε θέση να υποβάλουν, να προτείνουν ή να επεξεργαστούν κείμενο. Όλες οι ιδέες, οι ερωτήσεις και οι υποβολές θα προέρχονται πάντα από τους διαπραγματευτές.
Μυστικές συναντήσεις στις οποίες συμμετέχει μόνο ένα μέρος των διαπραγματευτών: Οι άτυπες συναντήσεις στις οποίες μικρές ομάδες διαπραγματευτών συναντώνται με τον/τους διαμεσολαβητή/-ές επιτρέπουν στη μικρή υποομάδα να επηρεάζει και να επηρεάζεται σε μεγαλύτερο ποσοστό από ό,τι αρμόζει.
Στημένα την ομάδα εμπειρογνωμόνων. Η επιλογή των «ειδικών» είναι το πιο κρίσιμο στοιχείο της τεχνικής των Δελφών. Οι χειριστές μπορούν να στοιβάξουν τον πίνακα με άτομα που υποστηρίζουν ήδη το επιθυμητό αποτέλεσμα, διασφαλίζοντας ότι η διαδικασία είναι στημένη από την αρχή.
Επιλογή ευνοϊκών συμμετεχόντων: Τα μέλη του πάνελ μπορούν να επιλεγούν προσεκτικά για τις γνωστές ιδέες ή προοπτικές τους, δίνοντας την ψευδαίσθηση μιας ποικιλόμορφης ομάδας εμπειρογνωμόνων, ενώ κατευθύνουν το αποτέλεσμα προς έναν συγκεκριμένο στόχο.
Αποκλεισμός διαφωνούντων φωνών: Ένας χειριστής μπορεί να διασφαλίσει ότι κανένας συμμετέχων με αντίθετες απόψεις δεν θα προσκληθεί να συμμετάσχει ή μπορεί να τους εμποδίσει να συμμετάσχουν εάν αντιταχθούν στη διαδικασία.
Δόμηση των ερωτήσεων. Ο τρόπος με τον οποίο διατυπώνονται οι ερωτήσεις επηρεάζει σημαντικά το αποτέλεσμα. Ένας χειριστής μπορεί να γράψει ή να εγκρίνει ερωτήσεις που επιβάλλουν τις δικές του απόψεις και υποθέσεις στην ομάδα, αφήνοντας λίγο χώρο για εναλλακτικές προοπτικές.
Περιορισμός του πεδίου της έρευνας: Περιορίζοντας τις ερωτήσεις ή τις δηλώσεις, ο συντονιστής μπορεί να εμποδίσει την ομάδα να διερευνήσει εναλλακτικές λύσεις που αμφισβητούν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Οι περιορισμένες επιλογές αναγκάζουν τους συμμετέχοντες να λειτουργούν εντός του στενού πλαισίου που θέτει ο χειριστής. Οι στενά πλαισιωμένες ή καθοδηγητικές ερωτήσεις μπορούν να περιορίσουν τις πιθανές απαντήσεις, αναγκάζοντας τους συμμετέχοντες να επιλέξουν από ένα πολύ περιορισμένο σύνολο επιλογών και αγνοώντας πιθανές λύσεις εκτός συσκευασίας.
Φιλτράρισμα και επεξεργασία σχολίων: Μια νόμιμη διαδικασία συγκεντρώνει και συνοψίζει όλα τα σχόλια. Ένας χειριστικός διαμεσολαβητής μπορεί να φιλτράρει τις αντίθετες απόψεις ή να επεξεργαστεί τα σχόλια για να μαλακώσει την αντιπολίτευση, δημιουργώντας μια ψευδή αντίληψη συναίνεσης μεταξύ της ομάδας.
Παρεμπόδιση της κοινής γνώμης: Ένας χειριστικός διαμεσολαβητής μπορεί να αποτρέψει την κοινή γνώμη και τη βάναυση ειλικρίνεια που θα έφερνε ένας τέτοιος μη επεξεργασμένος και χωρίς λογοκρισία σχολιασμός, προκειμένου να διασφαλιστεί το επιθυμητό τελικό αποτέλεσμα.
Αξιοποίηση της ομαδικής ψυχολογίας. Ένας εξειδικευμένος χειριστής μπορεί να αξιοποιήσει άλλες ψυχολογικές ευπάθειες:
Επίπληξη των διαπραγματευτών: Η διαπόμπευση, η ντροπή ή η πίεση των διαπραγματευτών με οποιονδήποτε τρόπο δεν αποτελεί κατάλληλη ενέργεια που πρέπει να αναληφθεί από έναν διαμεσολαβητή.
Επαινώντας τους διαπραγματευτές: Η φιλοφρόνηση, ο έπαινος και ακόμη και η απλή συμφωνία με οποιονδήποτε διαπραγματευτή είναι μια λεπτή μορφή χειραγώγησης που ενθαρρύνει άλλους διαπραγματευτές να ακολουθήσουν το πρόγραμμα όπως καθορίζεται από τον διαμεσολαβητή, αντί να απαιτούν αυτό που είναι πιο σύμφωνο με τη βασική θέση του μεμονωμένου διαπραγματευτή.
Παραποίηση των απαντήσεων της ομάδας: Οι χειραγωγοί μπορούν να χειραγωγήσουν τις απαντήσεις της ομάδας κατηγοριοποιώντας διαφορετικές απόψεις σε βολικούς κάδους, επιτρέποντάς τους να απορρίψουν τα λεπτά ή επικριτικά σχόλια.
Αξιοποίηση της κοινωνικής ψυχολογίας: Η βασική χειραγώγηση είναι η εκμετάλλευση της ανθρώπινης ανάγκης να ανήκει και να συμμορφώνεται. Οι συμμετέχοντες οδηγούνται να πιστεύουν ότι εργάζονται προς μια συλλογική, αμερόληπτη απόφαση, ενώ εφαρμόζεται λεπτή ψυχολογική πίεση για να τους οδηγήσει σε ένα ενιαίο, προεπιλεγμένο συμπέρασμα. Η «ψευδαίσθηση της συνεργασίας» κάνει τους συμμετέχοντες να αισθάνονται ότι είχαν πραγματική συμβολή και ενθαρρύνει την αποδοχή τους στη στημένη συναίνεση.
Πίεση για τήρηση ενός αυθαίρετου χρονοδιαγράμματος: Ένας χειριστικός διαμεσολαβητής μπορεί να υποσχεθεί να εξετάσει το αίτημα ενός διαπραγματευτή και να επιστρέψει στη συζήτηση στο μέλλον, και στη συνέχεια να ισχυριστεί ότι οι διαπραγματεύσεις πρέπει να προχωρήσουν λόγω χρονικών περιορισμών, γεγονός που οδηγεί αναπόφευκτα στη βολική λήθη της δύσκολης ζήτησης.
Παρασυρόμενοι από την επανάληψη: Οι χειραγωγικοί διαμεσολαβητές μπορεί να δηλώσουν εμφατικά ότι οι αναλήθειες είναι αληθινές (όπως: «αυτές οι διαπραγματεύσεις καθοδηγούνται από τα κράτη μέλη») και συχνά θα επαναλάβουν αυτά τα ψεύδη ξανά και ξανά, παρόλο που προφανώς δεν είναι αλήθεια.
Διαστρέβλωση της συναίνεσης: Ο συντονιστής μπορεί να χρησιμοποιήσει τα σχόλια από προηγούμενους γύρους για να πιέσει τους συμμετέχοντες να συμμορφωθούν με την άποψη της πλειοψηφίας. Παρουσιάζοντας συγκεντρωτικές απαντήσεις με παραπλανητικό τρόπο, κάνουν να φαίνεται ότι οι συμμετέχοντες συγκλίνουν ήδη στο επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, οδηγώντας άλλους να αλλάξουν τις απαντήσεις τους για να ευθυγραμμιστούν. Αυτό μειώνει την ποικιλομορφία των απόψεων και την εγκυρότητα των αποτελεσμάτων.
Δημιουργία ψευδούς συναίνεσης: Καθώς οι συμμετέχοντες βλέπουν την ανατροφοδότηση να συνοψίζεται, υπάρχει μια φυσική πίεση να συμμορφωθούν με την προφανή γνώμη της ομάδας. Ένας χειριστικός διαμεσολαβητής μπορεί να το αξιοποιήσει αυτό παρουσιάζοντας μια διαστρεβλωμένη περίληψη ανατροφοδότησης που ευνοεί το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, προκαλώντας τους συμμετέχοντες να αλλάξουν τις απόψεις τους για να ευθυγραμμιστούν με την κατασκευασμένη πλειοψηφία.
Αξιοποίηση της επιθυμίας για κλείσιμο: Η επαναληπτική διαδικασία μπορεί να είναι χρονοβόρα. Οι χειραγωγοί μπορούν να φθείρουν τους συμμετέχοντες παρατείνοντας τη διαδικασία, αυξάνοντας την πίεση να συμφωνήσουν απλώς στην παρουσιαζόμενη «συναίνεση» για την επίτευξη λύσης.
Φόβος αποτυχίας ομάδας: Οι χειριστικοί διαμεσολαβητές υπενθυμίζουν επανειλημμένα στους διαπραγματευτές τη σημασία της επίτευξης συναίνεσης το συντομότερο δυνατό για το καλό της ομάδας. Οι συνεχείς υπενθυμίσεις για το τι πιθανές φρικαλεότητες θα προκύψουν εάν δεν επιτευχθεί συμφωνία παρέχουν ένα κρίσιμο σημείο μόχλευσης έναντι εύκολα χειραγωγούμενων, συναισθηματικά αφελών διαπραγματευτών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου