Ζούμε σε μια κοινωνία που είναι κυριολεκτικά εθισμένη στην κατανάλωση περιεχομένου των μέσων ενημέρωσης. Δυστυχώς, ο έλεγχος αυτού του περιεχομένου κυριαρχείται από μια χούφτα εξαιρετικά ισχυρών εταιρειών. Το 1983, η βιομηχανία των μέσων ενημέρωσης ελεγχόταν από μια ομάδα περίπου 50 μεγάλων εταιρειών. Σήμερα, η βιομηχανία των μέσων ενημέρωσης ελέγχεται από μόλις 6 γιγαντιαίες εταιρείες. Διαθέτουν τηλεοπτικά δίκτυα, υπηρεσίες ροής, καλωδιακά κανάλια, κινηματογραφικά στούντιο, εφημερίδες, περιοδικά, εκδοτικούς οίκους, δισκογραφικές εταιρείες και ακόμη και πολλές από τις αγαπημένες μας ιστοσελίδες. Δυστυχώς, οι περισσότεροι από εμάς δεν σταματάμε ποτέ να σκεφτόμαστε ποιος μας τροφοδοτεί τις ατελείωτες ώρες ειδήσεων, αθλητικών και ψυχαγωγίας που καταναλώνουμε συνεχώς. Αλλά θα έπρεπε. Η αλήθεια είναι ότι ο καθένας από εμάς επηρεάζεται τρομερά από τα μηνύματα που συνεχώς χύνονται στο κεφάλι μας. Είμαστε εθισμένοι στον «προγραμματισμό» και συνεχίζουμε να επιστρέφουμε για περισσότερα. Οι περισσότεροι από εμάς ξοδεύουμε πολλές ώρες κάθε μέρα καταναλώνοντας περιεχόμενο πολυμέσων και πολλοί από εμάς αρχίζουμε πραγματικά να αισθανόμαστε σωματικά άβολα αν περάσουμε πολύ καιρό χωρίς να παρακολουθήσουμε ή να ακούσουμε κάτι.
Οι έξι εταιρείες που ελέγχουν συλλογικά τη βιομηχανία των μέσων ενημέρωσης είναι η Disney, η Time Warner, η National Amusements, η News Corporation, η Comcast και η Sony. Συλλογικά, οι «μεγάλοι έξι» κυριαρχούν απόλυτα στις ειδήσεις και την ψυχαγωγία στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αν οι «μεγάλοι έξι» ήταν μια χώρα, θα είχαν το 26ο μεγαλύτερο ΑΕΠ στον κόσμο. Αλλά ακόμη και εκείνοι οι τομείς των μέσων ενημέρωσης που οι «μεγάλοι έξι» δεν ελέγχουν πλήρως, γίνονται όλο και πιο συγκεντρωμένοι. Για παράδειγμα, η iHeartMedia κατέχει σήμερα πάνω από 1.200 ραδιοφωνικούς σταθμούς στις Ηνωμένες Πολιτείες και εταιρείες όπως η Google, η Microsoft, η Amazon και το Facebook κυριαρχούν όλο και περισσότερο στο ΔιαδίκτυοΌταν ελέγχεις τι βλέπουν, ακούν και διαβάζουν οι Αμερικανοί, αποκτάς μεγάλη επιρροή σε αυτό που σκέφτονται.
Το περιεχόμενο που παράγουν για εμάς ονομάζεται "προγραμματισμός" για κάποιο λόγο.
Η δύναμη να διαμορφώσουμε τον πολιτισμό μας είναι η δύναμη να αλλάξουμε το μέλλον της κοινωνίας μας. Έχουμε γίνει μάρτυρες σεισμικών πολιτισμικών αλλαγών τις τελευταίες δεκαετίες και η βιομηχανία των μέσων ενημέρωσης υπήρξε η κινητήρια δύναμη πίσω από πολλές από αυτές τις αλλαγές.
Αυτοί οι γιγαντιαίοι όμιλοι μέσων ενημέρωσης είναι πολύ μεγαλύτεροι από ό, τι συνειδητοποιούν οι περισσότεροι άνθρωποι. Παρακάτω, έχω παραθέσει μόνο ένα δείγμα μερικών από τις ιδιοκτησίες των μέσων ενημέρωσης που ανήκουν και ελέγχονται από τους "μεγάλους έξι"...
Ντίσνεϋ
Τηλεοπτικό δίκτυο
ABC Disney +
Pixar
Disney Publishing Παγκοσμίως
ESPN
A &E
Lifetime
Το κανάλι ιστορίας
Marvel
Lucasfilm
Buena Vista Home Entertainment
Buena Vista Εγγραφές
Buena Vista Παιχνίδια
Disney Records
Hollywood Records
Miramax Ταινίες
Touchstone Εικόνες
Walt Disney Εικόνες
Vice
Προειδοποίηση χρόνου
CNN
HBO
Time Α.Ε.
Time Warner Cable
Turner Broadcasting System, Α.Ε.
Warner Bros. Ψυχαγωγία Είδους
Castle Rock Entertainment
CW Network (μερική ιδιοκτησία)
TMZ
New Line Cinema
Time Warner Cable
Cinemax
Cartoon Network
DC Entertainment
TBS
TNT
America Online
Sports Εικονογραφημένο
περιοδικό Fortune
Marie Claire
People
Εθνικές διασκεδάσεις
Τηλεοπτικό δίκτυο
CBS Paramount+
Paramount Εικόνες
Paramount Home Entertainment
Showtime
Black Entertainment Τηλεόραση (BET)
CBS Films
CBS Games
Κωμωδία Central
Country Music Τηλεόραση (CMT)
Gamespot
Λογότυπο
MTV
Nickelodeon
Nick στο Nite
Nick Jr.
Spike TV
Το κανάλι ταινιών TV
Land
VH1
Το κανάλι Smithsonian Βιβλία
τσέπης
Simon &; Schuster
Νέα Corporation
Τηλεοπτικό δίκτυο
Fox Fox
News Fox Αθλητισμός
Fox Business
Dow Jones &; Company, Inc.
Η New York Post
Barron's
Fox Searchlight Εικόνες
Beliefnet
FX
Το κανάλι ταχύτητας
Times του Λονδίνου
20th Century Fox Οικιακή ψυχαγωγία
20th Century Fox Διεθνές
20th Century Fox Studios
20ος αιώνας Fox Τηλεόραση Η
Wall Street
Journal Fox Broadcasting Company
Fox Interactive Media
HarperCollins Εκδότες
Harlequin
Το National Geographic Channel
Tubi
Zondervan
Comcast
Τηλεοπτικό δίκτυο
NBC Peacock
MSNBC
CNBC
NBC Ειδήσεις
Μπράβο
NBC Αθλητισμός
Comcast Sportsnet
Το κανάλι
γκολφ Fandango
FanDuel
Οξυγόνο
Syfy
Telemundo
Δίκτυο
ΗΠΑ Το κανάλι καιρού
Focus Χαρακτηριστικά NBC
Universal Τηλεοπτική διανομή
NBC Universal Television Studio
Universal Πάρκα &; Θέρετρα
Universal Pictures
Sony
Sony Εικόνες
Sony Pictures Animation
Sony Entertainment Televsion
Sony
Music Sony Interactive Entertainment (Playstation)
TriStar
Triumph Films
Affirm Ταινίες
Animax
Crackle
CSC Media Group
Columbia Εικόνες
Ταινίες προορισμού
Μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας όπως η Amazon, η Apple και το Netflix έχουν αρχίσει να παράγουν το δικό τους περιεχόμενο τα τελευταία χρόνια, αλλά το περιεχόμενό τους είναι σχεδόν δυσδιάκριτο από αυτό που παράγεται από τους «έξι μεγάλους».
Ο πρωταρχικός στόχος αυτών των μεγαθηρίων είναι να κερδίσουν χρήματα.
Έτσι, δεν πρόκειται να κάνουν τίποτα που θα απειλήσει τις σχέσεις τους με τους μεγαλύτερους διαφημιστές τους. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους οι μεγάλες φαρμακευτικές εταιρείες ξοδεύουν δισεκατομμύρια δολάρια για διαφήμιση. Συνειδητοποιούν ότι τα στελέχη αυτών των εταιρειών θα είναι απελπισμένα να κρατήσουν το τρένο της σάλτσας και έτσι η αρνητική κάλυψη των φαρμακευτικών εταιρειών θα είναι σχεδόν ανύπαρκτη.
Ευτυχώς, ένας αυξανόμενος αριθμός ανθρώπων αρχίζει να ξυπνά και συνειδητοποιεί ότι δεν πρέπει να εμπιστευόμαστε τη βιομηχανία των μέσων ενημέρωσης.
Στην πραγματικότητα, μια έρευνα της Gallup που διεξήχθη τον Οκτώβριο του 2024 διαπίστωσε ότι μόνο το 31% των Αμερικανών έχουν «πολύ» ή «δίκαιο» εμπιστοσύνη στα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης για να αναφέρουν τις ειδήσεις «πλήρως, με ακρίβεια και δίκαια».
Τα καλά νέα είναι ότι καθώς τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης χάνουν την αξιοπιστία τους, τα εναλλακτικά μέσα ενημέρωσης αυξάνονται.
Οι Αμερικανοί αρχίζουν να αναζητούν αλλού την αλήθεια, και αυτό επέτρεψε σε ανεξάρτητους δημοσιογράφους όπως εγώ να ανθίσουν.
Φυσικά το κατεστημένο αντέδρασε λογοκρίνοντας επιθετικά τα εναλλακτικά μέσα ενημέρωσης, αλλά τώρα που έχουμε μια νέα διοίκηση στην Ουάσιγκτον που είναι κατά της λογοκρισίας, ελπίζουμε ότι θα δούμε κάποιες σημαντικές αλλαγές.Κάθε μέρα, είμαστε σε μια μάχη για καρδιές και μυαλά. Το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού εξακολουθεί να είναι συνδεδεμένο στο "matrix" και εξακολουθεί να καταναλώνει ατελείωτες ώρες "προγραμματισμού" που παράγεται από τους "μεγάλους έξι". Εν τω μεταξύ, όσοι από εμάς στα εναλλακτικά μέσα ενημέρωσης προσπαθούμε απεγνωσμένα να κάνουμε τους ανθρώπους να ξυπνήσουν και να σκεφτούν για τον εαυτό τους.
Δυστυχώς, ακόμη και οι περισσότεροι άνθρωποι που πιστεύουν ότι είναι «ξύπνιοι» εξακολουθούν να επηρεάζονται πολύ έντονα από ταινίες, τηλεοπτικές εκπομπές και ειδησεογραφικά προγράμματα.
Ο «προγραμματισμός» που μας προσφέρουν συνεχώς είναι τόσο σαγηνευτικός και πολύ λίγοι είναι σε θέση να σπάσουν εντελώς τον εθισμό.
Το νέο βιβλίο του Michael με τίτλο "Why" είναι διαθέσιμο σε χαρτόδετο εξώφυλλο και για το Kindle στο Amazon.com και μπορείτε να εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο Substack στο michaeltsnyder.substack.com.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου