ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2025

ΘΕΩΡΙΕΣ ΣΥΝΟΜΩΣΙΑΣ: ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ!!!!!

 


Σε αυτό το επεισόδιο θέλω να κάνω κάτι λίγο διαφορετικό. Δεν πρόκειται να πάρω θέση για τις θεωρίες συνωμοσίας του Τιτανικού, αλλά αντίθετα θέλω να δω την ύπαρξή τους ως ένα φαινόμενο από μόνο του, ως ένα μάθημα σχετικά με παρόμοια γεγονότα. Αλλά πριν μπούμε σε όλα αυτά, ας τους βάλουμε όλους στην ίδια σελίδα. Κάποιοι από εσάς που ακούτε θα ξέρετε για αυτές τις θεωρίες, κάποιοι όχι. Έχω μιλήσει με μερικούς φίλους για αυτό πρόσφατα και οι περισσότεροι από αυτούς δεν είχαν ακούσει ποτέ για τις εναλλακτικές θεωρίες σχετικά με τη βύθιση του Τιτανικού, οπότε φαντάζομαι ότι για μερικούς από εσάς αυτό θα είναι νέο υλικό.

Η βασική θεωρία είναι ότι το πλοίο που βυθίστηκε στον Ατλαντικό τον Απρίλιο του 1912 δεν ήταν ο Τιτανικός, αλλά το αδελφό του πλοίο Olympic. Το Olympic είχε υποστεί σοβαρές ζημιές σε ατύχημα, οπότε η ιστορία είναι ότι ανταλλάχθηκε με τον Τιτανικό, το ανάπηρο Olympic στάλθηκε στον ωκεανό και σκόπιμα βυθίστηκε έτσι ώστε η εταιρεία να μπορέσει να συλλέξει την ασφαλιστική αξία ενός ολοκαίνουργιου πλοίου και να κρατήσει το πραγματικό ολοκαίνουργιο πλοίο σε υπηρεσία για δεκαετίες ως Ολυμπιακό.

Ήταν ο Τιτανικός ή ο Ολυμπιακός;

Για να σας δώσω μερικές από τις λεπτομέρειες, θα παίξω ένα κλιπ για εσάς από την εκπομπή Sky Conspiracies, που παρουσιάστηκε από τον Danny Wallace. Αυτή είναι ουσιαστικά η εκδοχή του Sky για τα Αρχεία Συνωμοσίας του BBC, ακολουθώντας ένα συνηθισμένο μοτίβο είτε να προσπαθεί άμεσα να καταρρίψει τις θεωρίες συνωμοσίας, είτε να είναι λίγο ύπουλο και να φαίνεται συμπαθητικό σε μια θεωρία για το πρώτο μισό της εκπομπής πριν τα γυρίσει όλα μέχρι το τέλος. Αυτό κάνει αυτό το επεισόδιο και το όλο θέμα διαρκεί περίπου 45 λεπτά, στο youtube, σύνδεσμος σε σημειώσεις. Το κλιπ που θα παίξω είναι ολόκληρο το πρώτο τμήμα της εκπομπής, διάρκειας περίπου 14 λεπτών.[*Φ.το βιντεάκι που εννοεί,δεν υπάρχει πιά]

Έτσι έχετε την εικόνα, υπήρχε ένα προφανές κίνητρο, υπήρχε μια ευκαιρία να αλλάξουν τα πλοία, και φαίνεται ότι υπήρξαν αυτές οι φήμες για τον Τιτανικό και τον Ολυμπιακό που άλλαξαν από τότε που ο Τιτανικός απέπλευσε. Τώρα, ενώ αυτή η εκπομπή Sky Conspiracies από το 2004 καταλήγει να αντικρούει και να αρνείται τη θεωρία αλλαγής πλοίου ασφαλιστικής απάτης, ένα ειδικό αφιέρωμα του National Geographic από το 2009 που ονομάζεται Τιτανικός: Πώς πραγματικά βυθίστηκε επιδιώκει αυτή τη θεωρία και ενθαρρύνει το κοινό να την πιστέψει.

Προτείνω αυτή την παράσταση, είναι ένα αρκετά καλό ρολόι, ουσιαστικά είναι ένα docudrama, μερικά μέρη που παρουσιάζουν στοιχεία και θεωρίες αλλά και κάποια μέρη που ανασυνθέτουν διαλόγους που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια των ερευνών για τη βύθιση του Τιτανικού, αλλά και άλλους διαλόγους που μπορεί να έλαβαν χώρα μεταξύ ανθρώπων που εμπλέκονται στη συγκάλυψη. Αυτό το ντοκιμαντέρ είναι ιδιαίτερα καλό για το ρόλο του πιθανού πλοίου διάσωσης του Καλιφορνέζου και αν το σχέδιο βύθισης του πλοίου ήταν πραγματικά αποτυχημένο και δεν υπήρχε πρόθεση να πεθάνουν τόσοι πολλοί άνθρωποι.

Η κάλυψη του Τιτανικού

Και υπήρξε συγκάλυψη, κανείς δεν κατηγορήθηκε για πάνω από 1000 ανθρώπους που σκοτώθηκαν, κανείς δεν θεωρήθηκε υπεύθυνος, δεν τέθηκαν σκληρές ερωτήσεις, η ασφάλιση πληρώθηκε μέσα σε λίγες μέρες, ήταν ακριβώς όπως η 9/11 από ορισμένες απόψεις. Αλλά αυτό, φυσικά, δεν σημαίνει ότι είναι ακριβώς όπως η 9/11 από άλλες απόψεις. Και αυτό είναι που θέλω να σας περάσω – με πολλούς τρόπους πραγματικά δεν με νοιάζει αν ο Τιτανικός ήταν πραγματικά ο Ολυμπιακός και αυτό ήταν μια τεράστια ασφαλιστική απάτη. Με νοιάζει που ένα σωρό άνθρωποι σκοτώθηκαν, είτε από μαζική απληστία και αμέλεια είτε απλώς επειδή μπήκαν σε λάθος βάρκα. Αυτό που με ενδιαφέρει ιδιαίτερα σε αυτό είναι ο τρόπος με τον οποίο αυτή η καταστροφή έχει αξιοποιηθεί από κάθε οπτική γωνία – οι θεωρίες συνωμοσίας είναι μόνο ένα μέρος της, αλλά ένα χρήσιμο και ενδιαφέρον μέρος για να σκεφτούμε.

Για παράδειγμα, το γεγονός ότι η ναυτιλιακή εταιρεία στην οποία ανήκε ο Τιτανικός και η Ολυμπιακή ανήκε η ίδια στην JP Morgan (ο ίδιος ο άνθρωπος, όχι μόνο η τράπεζα) θα πείσει πολλούς ανθρώπους ότι είναι πιο πιθανό ότι αυτό το γεγονός ήταν μια φρικτή μαζική δολοφονία για ασφαλιστική απάτη. Γιατί? Δεν υπάρχει κανένας λογικός λόγος να σκεφτόμαστε έτσι. Εάν υιοθετήσουμε μια πιο διαφοροποιημένη προσέγγιση και θέσουμε το ερώτημα εάν πιστεύουμε ότι οι εμπλεκόμενοι θα μπορούσαν πραγματικά να το κάνουν αυτό, εννοώ ηθικά, ψυχολογικά, είναι το είδος των ανθρώπων που μπορούν να κάνουν τέτοια πράγματα και να μην αισθάνονται ένοχοι και πρέπει να ομολογήσουν; Είναι είτε εντελώς μπάσταρδοι είτε πλήρως ανεπτυγμένοι ψυχοπαθείς; Στην περίπτωση της JP Morgan, φυσικά η απάντηση είναι ναι.

Έτσι, απαντώντας σε αυτό το συγκεκριμένο ερώτημα αν θα μπορούσε η JP Morgan να είχε εμπλακεί σε αυτό, αν ήταν το σωστό είδος ατόμου για να σχεδιάσει αυτό το είδος εκδήλωσης, η απάντηση είναι ναι. Αλλά αυτό δεν καθιστά πιο πιθανό ότι η συνολική θεωρία είναι αληθινή. Αυτές είναι σημαντικές διακρίσεις που σχεδόν κανείς δεν κάνει όταν θίγει τέτοιου είδους πράγματα. Ποια ερώτηση ρωτάτε ή απαντάτε πραγματικά; Είναι σημαντικό να το έχουμε αυτό κατά νου.

Επιπλέον, νομίζω ότι αυτό είναι σαν πολλές μεγάλες καταστροφές, καθώς υπάρχει συχνά ένα στοιχείο μυστηρίου που ποτέ δεν επιλύεται και ποτέ δεν μπορεί να επιλυθεί. Ή τουλάχιστον, κανείς δεν δείχνει κανένα ενδιαφέρον για την επίλυσή του, επειδή υπάρχουν πάρα πολλά χρήματα που πρέπει να γίνουν κρατώντας τους ανθρώπους σε μια κατάσταση έλλειψης αποφασιστικότητας, μια κατάσταση ανάγκης περισσότερων πληροφοριών που στη συνέχεια τους παρέχετε σαν ναρκωτικό. Στην περίπτωση του Τιτανικού, τόσο τα mainstream όσο και τα εναλλακτικά μέσα ενημέρωσης το έχουν κάνει αυτό, αν και στην πραγματικότητα τα alt media δεν έχουν εξερευνήσει πραγματικά αυτή την ιστορία τόσο πολύ.

Πώς να αποδείξετε αν ήταν ο Τιτανικός ή ο Ολυμπιακός

Συχνά, αν οι άνθρωποι ήθελαν πραγματικά να επιλύσουν αυτά τα πράγματα, τότε θα μπορούσαν. Μια δοκιμασία μου έρχεται στο μυαλό ότι, απ' όσο γνωρίζω, κανείς δεν έχει καν προσπαθήσει να πραγματοποιήσει. Εάν η θεωρία του διακόπτη πλοίου είναι αληθινή, τότε το Olympic υπέστη τόσο σοβαρές ζημιές κατά τη σύγκρουση με το πλοίο του βασιλικού ναυτικού που η καρίνα κάμφθηκε και το πλοίο είχε μόνιμη κλίση προς τα αριστερά. Μάρτυρες στον Τιτανικό είπαν ότι είχε επίσης μια λίστα στο λιμάνι, υποδηλώνοντας ότι τα δύο πλοία ήταν ένα και το αυτό.

Ωστόσο, αν αυτό είναι αλήθεια, τότε ο πραγματικός Τιτανικός, που τώρα μετονομάζεται σε Ολυμπιακός, δεν θα πρέπει να έχει τέτοια κλίση ή λίστα, και δεδομένου ότι ήταν σε υπηρεσία για δεκαετίες μετά τη βύθιση του Τιτανικού, θα πρέπει να υπάρχουν εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες μαρτυρίες που θα μπορούσαν να εξηγήσουν αν είχε λίστα ή όχι. Αν το έκανε, τότε μάλλον ήταν ο πραγματικός Ολυμπιακός. Αν δεν το έκανε, τότε μάλλον δεν ήταν. Έτσι θα προσπαθούσα να λύσω αυτό το πράγμα, αν με ενδιέφερε να το λύσω. Αλλά δεν είμαι, δεν έχω το χρόνο, δεν με νοιάζει αρκετά για να κάνω τη δουλειά. Απλά λέω, έτσι θα μπορούσατε να το λύσετε αν θέλατε, αλλά μου φαίνεται ότι κανείς δεν μπήκε στον κόπο να το κάνει αυτό.

Καπιταλισμός της καταστροφής

Έτσι, ο Τιτανικός έχει γίνει σαν τόσες πολλές καταστροφές, από το κορεατικό πλοίο μέχρι τη μαλαισιανή πτήση που ανατινάχθηκε πάνω από την Ουκρανία, στο τσουνάμι του Ινδικού Ωκεανού, είναι ένα άλυτο μαζικό τραύμα. Όχι μόνο για τους άμεσα εμπλεκόμενους, αν και γι' αυτούς πρέπει να είναι ακόμα πιο σκληρό, αλλά και για το κοινό που παρακολουθεί. Και ενώ τα μεμονωμένα γεγονότα δεν έχουν τόσο μεγάλο αντίκτυπο στις ατομικές ζωές των ανθρώπων που δεν εμπλέκονται άμεσα ή επηρεάζονται, το σωρευτικό αποτέλεσμα είναι τεράστιο.

Και είναι σημαντικό να το τονίσουμε αυτό - τα εναλλακτικά μέσα ενημέρωσης δεν διαφέρουν από το mainstream όταν πρόκειται να πλασάρουν αυτά τα χάλια. Τα εναλλακτικά μέσα ενημέρωσης ήταν παντού στην MH17, τροφοδοτώντας την προσωρινή εμμονή των ανθρώπων πάνω σε αυτήν πριν την ρίξουν σαν κουβά σκατά για οποιαδήποτε είναι η επόμενη μεγάλη ιστορία.

Θα μπορούσα να επισημάνω μεμονωμένα παραδείγματα, συγκεκριμένα βίντεο που είχαν ιδιαίτερα ξεδιάντροπους τίτλους που αναζητούσαν την προσοχή, αλλά δεν πρόκειται πραγματικά για μεμονωμένους ανθρώπους ή μεμονωμένα κομμάτια των μέσων ενημέρωσης, πρόκειται για τον τρόπο με τον οποίο τα εναλλακτικά μέσα ενημέρωσης εξυπηρετούν την επιθυμία των ανθρώπων να σοκαριστούν από πράγματα που δεν είναι πραγματικά απειλητικά για αυτούς, να καλύψουν τον εθισμό τους σε αυτά τα γεγονότα μαζικού τραύματος. Γιατί ακόμη και να κάνετε μια εκπομπή στην MH17 όταν η πραγματικότητα είναι ότι δεν έχετε ιδέα τι συνέβη, εκτός από το να τροφοδοτήσετε αυτήν την εθιστική και επομένως πολύ κερδοφόρα νοοτροπία; Και αυτό ισχύει σε όλους τους τομείς, από τους ακραίους πορνογράφους φόβου όπως ο Alex Jones μέχρι τους πιο αξιόπιστους ανθρώπους όπως ο James Corbett - όλοι προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν την καταστροφή της MH17 για να οδηγήσουν χτυπήματα στις ιστοσελίδες τους και έτσι να κερδίσουν πιθανούς δωρητές και συνδρομητές. Κανείς δεν συνεισέφερε καμία πραγματικά πρωτότυπη έρευνα ή έρευνα. Όλοι μόλις άφησαν το θέμα της πτήσης MH17 και προχώρησαν σε κάτι άλλο μόλις πήραν αυτό που ήθελαν από αυτό. Μπορώ να σας εγγυηθώ ότι κανένας από αυτούς τους «δημοσιογράφους» των εναλλακτικών μέσων ενημέρωσης, όπως τους αρέσει να αποκαλούν τους εαυτούς τους, δεν θα επισκεφθεί ξανά την πτήση MH17 τώρα που δεν αποτελεί πλέον μαγνήτη για την προσοχή των ανθρώπων. Και αν δεν το κάνουν, αυτό αποδεικνύει ότι δεν δίνουν πραγματικά δεκάρα.

Μαντλέιν ΜακΚαν

Ένα άλλο κάπως διαφορετικό παράδειγμα είναι η υπόθεση Madelaine McCann – η ιστορία ενός πολύ νεαρού κοριτσιού που εξαφανίστηκε ενώ βρισκόταν σε διακοπές στην Πορτογαλία. Ήταν προφανές από την αρχή ότι οι γονείς της έλεγαν ψέματα για το τι είχε συμβεί και στη συνέχεια ίδρυσαν μια φιλανθρωπική οργάνωση για να αρμέγουν χρήματα από τραυματισμένους ανθρώπους που πίστευαν ότι όσο περισσότερο έκαναν δωρεές, τόσο μεγαλύτερη ήταν η πιθανότητα να βρεθεί αυτό το παιδί μια μέρα. Εδώ είμαστε, αρκετά χρόνια αργότερα και φυσικά το παιδί δεν έχει εμφανιστεί, είναι σχεδόν σίγουρα σε μια τρύπα στο έδαφος και δεν θα το δούμε ποτέ ξανά.

Ακόμη και όταν αυτή η ιστορία ήταν για πρώτη φορά στις ειδήσεις, πολλοί άνθρωποι είπαν ότι πίστευαν ότι οι γονείς ήταν ψεύτες, ότι πιθανότατα είχαν σκοτώσει οι ίδιοι το παιδί είτε από αμέλεια είτε σκόπιμα. Ακριβώς όπως και με την ιδέα της ασφαλιστικής απάτης αλλαγής πλοίου του Τιτανικού, αυτό ήταν μέρος της συζήτησης από την αρχή. Και όμως, πέρυσι τα εναλλακτικά μέσα ενημέρωσης μπήκαν προσωρινά για αυτή την ιστορία και πάλι, όλα επειδή ένας άνθρωπος που ονομάζεται Richard Hall, ο οποίος παρουσιάζει μια τηλεοπτική εκπομπή από ένα διαστημόπλοιο που δημιουργήθηκε από υπολογιστή που υποτίθεται ότι επιπλέει πάνω από τη γη και έχει μακρά ιστορία να μιλάει απόλυτα bollocks, έκανε ένα ειδικό για την ιστορία της Madelaine McCann. Αυτό είναι το πόσο εύκολο είναι να γαντζώσετε τους ανθρώπους στην εναλλακτική σκηνή των μέσων ενημέρωσης αυτές τις μέρες - απλώς δώστε τους κάποιο τραύμα, προσποιηθείτε ότι το διερευνήσετε όταν η έρευνά σας ανέρχεται σε μερικές ημέρες στο google και το youtube και, στη συνέχεια, κάντε σαν να είστε κάποιο είδος γαμημένου ήρωα.

Αρχαίοι Έλληνες Θεοί – Τιτάνες, Ολύμπιοι

Αλλά επιστρέφοντας στον Τιτανικό, υπάρχει μια άλλη οπτική γωνία που δεν έχω δει να διερευνάται σε σημαντικό βαθμό, και αυτή είναι η συμβολική φύση των ονομάτων των πλοίων. Επειδή υπήρχαν στην πραγματικότητα τρία σχεδόν πανομοιότυπα πλοία, το Ολυμπιακό, που πήρε το όνομά του από τον Όλυμπο, την πατρίδα των αρχαίων Ελλήνων Θεών και φυσικά την προέλευση των Ολυμπιακών Αγώνων, τότε υπήρχε ο Τιτανικός, που πήρε το όνομά του από τους Τιτάνες (και τις Τιτάνισσες) που ήταν το πάνθεον των θεοτήτων, η συμμορία των θεών ουσιαστικά, που ήρθαν πριν από τους Ολύμπιους Θεούς. Οι θεοί του Ολύμπου είναι ο Δίας, η Αφροδίτη, ο Ερμής, ο Απόλλωνας, ο Άρης, αυτό το μάτσο, οι Τιτάνες είναι ο Κρόνος, ο Άτλας, ο Προμηθέας, αυτή η παρτίδα. Το τρίτο πλοίο της σειράς, το Brittanic, πήρε το όνομά του από τη Brittania, το ρωμαϊκό όνομα για τη Βρετανία που ενσαρκώθηκε ως θεότητα που μοιάζει πολύ με μια γυναικεία εκδοχή του Poiseidon που είναι θεός του Ολύμπου και γιος της Ρέας, ενός Τιτάνα.

Δεδομένου ότι οι Τιτάνες ήταν θεοί που έπεσαν, θεοί που έγιναν ημίθεοι, είναι περίεργο ότι από τα τρία πλοία αυτό που βυθίστηκε ήταν αυτό που πήρε το όνομά του από τους Τιτάνες (και τις Τιτάνισσες). Είναι επίσης μάλλον περίεργο ότι ένα βιβλίο προέβλεψε τη βύθιση του Τιτανικού – Ματαιότητα ή Το ναυάγιο του Τιτάνα. Εδώ το πλοίο ονομάζεται ρητά Τιτάνας, ήταν επίσης ένα γιγαντιαίο υποτιθέμενο αβύθιστο πλοίο που βυθίστηκε αφού χτύπησε ένα παγόβουνο μια νύχτα του Απριλίου στο ίδιο περίπου μέρος που βυθίστηκε ο πραγματικός Τιτανικός δεκατέσσερα χρόνια αργότερα. Έτσι, αν κάποιος γνωρίζει κάποια σοβαρή έρευνα ή ανάλυση σε αυτές τις διαστάσεις του μυστηρίου του Τιτανικού, τότε παρακαλώ πείτε μου γιατί θα με ενδιέφερε να το διαβάσω ή να το παρακολουθήσω.

Καπιταλιστικός κινηματογράφος καταστροφής

Υπάρχει φυσικά η ταινία του Τζέιμς Κάμερον του 1997 που αναπαρήγαγε τελετουργικά τη βύθιση του Τιτανικού - μέχρι την κατασκευή ενός μεγάλου αντιγράφου του πραγματικού πλοίου και στη συνέχεια τη βύθισή του. Αυτή η ταινία ήταν εκείνη την εποχή η πιο ακριβή ταινία που έγινε ποτέ και είναι μία από τις ταινίες με τις υψηλότερες εισπράξεις, αν όχι η ταινία με τις υψηλότερες εισπράξεις όλων των εποχών. Αλλά υπάρχει κάτι λίγο περίεργο σε αυτό.

Για να είμαστε δίκαιοι, ο Τζέιμς Κάμερον έχει ιστορικό δημιουργίας πολύ ακριβών ταινιών. Το Avatar είναι το πιο πρόσφατο, αλλά ακόμη και πιο πίσω εκείνη την εποχή, τόσο το Terminator 2 το 1991 όσο και το True Lies το 1994 έθεσαν νέα ρεκόρ για το πόσο κοστίζουν να γίνουν. Ωστόσο, το ίδιο έκανε και το Total Recall το 1990, οπότε ο επαναλαμβανόμενος παράγοντας στη συγκεκριμένη περίοδο φαίνεται να είναι ο Arnold Schwarzenegger.

Αλλά σύμφωνα με τη λίστα της Wikipedia, η οποία είναι τόσο αξιόπιστη όσο οποιαδήποτε για κάτι τέτοιο, το True Lies το 1994 κόστισε 100 εκατομμύρια δολάρια, στη συνέχεια το επόμενο έτος το Waterworld κόστισε 172 εκατομμύρια δολάρια και φυσικά είναι γνωστό ως ένα από τα μεγαλύτερα flops όλων των εποχών. Γιατί, λοιπόν, σε ένα κλίμα όπου τα υδάτινα έπη πρέπει να θεωρούνταν λίγο επικίνδυνα, δόθηκε στον Τζέιμς Κάμερον 200 εκατομμύρια δολάρια, διπλάσια χρήματα από ό, τι είχε ποτέ πριν, για να κάνει μια ταινία που δεν έμοιαζε καθόλου με τις προηγούμενες ταινίες του; Αυτός είναι ένας άνθρωπος που έκανε τις ταινίες Terminator, Aliens και True Lies. Και οι τέσσερις αρκετά παρόμοιες ταινίες, κυρίως επειδή ο Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ είναι σε τρεις από αυτές και είναι προφανώς αρκετά περιορισμένος ηθοποιός. Γιατί λοιπόν του δόθηκαν όλα αυτά τα χρήματα για να κάνει κάποια εφηβική ιστορία αγάπης να έρθει υδάτινη καταστροφή έπος όπου όλοι ξέρουν πώς θα τελειώσει πριν καν μπουν στον κινηματογράφο;

Μου φαίνεται σαν μια αμφίβολη πρόταση. Στη συνέχεια, όμως, πρέπει να λάβουμε υπόψη και άλλα πράγματα. Όπως το γεγονός ότι η ιστορία της καταστροφής του Τιτανικού ήταν μεγάλη επιχείρηση από την πρώτη στιγμή. Η πρώτη ταινία για τον Τιτανικό βγήκε μέσα σε λίγες εβδομάδες. Ακολούθησαν πολλές άλλες, συμπεριλαμβανομένης της ταινίας Atlantic του 1929, η οποία περιστρέφεται επίσης γύρω από μια ερωτική σχέση στο πλοίο του Τιτανικού. Θα συνδέσω ένα έγγραφο από ένα στέλεχος της White Star Line, το οποίο σαφώς δεν ήταν ευχαριστημένο με αυτή την παραγωγή ταινιών.

Επίσης, η ταινία ναζιστικής προπαγάνδας του 1943 Τιτανικός, η ταινία του 1958 A Night to Remember που χρησιμοποίησε σκηνές ειδικών εφέ από τη ναζιστική ταινία του 1943, φυσικά η έκδοση James Cameron του 1997 και η ταινία Titanic II του 2010, η οποία διανεμήθηκε από το The Asylum. Το Άσυλο ειδικεύεται σε χαμηλού προϋπολογισμού mockbusters, rip offs μεγάλων ταινιών του Χόλιγουντ που είναι συχνά αρκετά διασκεδαστικές, αν και ομολογώ ότι δεν έχω δει τον Τιτανικό ΙΙ, οπότε δεν ξέρω αν πρέπει να το συστήσω γιατί μερικές από τις ταινίες του The Asylum είναι αρκετά, αρκετά απαίσιες.

Παράλληλα, έχετε όλες αυτές τις αναμνηστικές καρτ-ποστάλ - οι περισσότερες από τις οποίες χρησιμοποιούν εικόνες των Ολυμπιακών, όχι του Τιτανικού, ντοκιμαντέρ - χρησιμοποιώντας βίντεο των Ολυμπιακών και όχι του Τιτανικού - και όλα τα είδη πλαστικών αντιγράφων toot και άλλων spin off προϊόντων. Έτσι, ίσως όλα αυτά βοηθούν να εξηγηθεί γιατί ο James Cameron, ένας άνθρωπος που ειδικεύτηκε στο να βάζει τον Arnold Schwarzenegger να ανατινάζει πράγματα, έλαβε όλα αυτά τα χρήματα για να μας βασανίσει με 90 λεπτά Leonardo DiCaprio και Celine Dion, και στη συνέχεια να μας διασκεδάσει με 90 λεπτά πραγματικά πολύ καλών σκηνών βύθισης σκαφών. Πριν επιστρέψουμε για λίγο στη ρομαντική πλοκή που μέχρι εκείνο το σημείο πραγματικά δεν έχει σημασία γιατί ένα γαμημένο τεράστιο σκάφος μόλις βυθίστηκε. Και μετά από όλα τα στελέχη του στούντιο είχαν δίκιο - ο Τιτανικός έκανε κουβάδες με χρήματα. Ποιο είναι λοιπόν το μάθημα εδώ;

Νομίζω ότι το μάθημα είναι ότι ο καπιταλισμός της καταστροφής λειτουργεί. Αν υποθέσουμε για χάρη του επιχειρήματος ότι ο Τιτανικός και ο Ολυμπιακός άλλαξαν και ότι ο Τιτανικός βυθίστηκε σκόπιμα, τότε η JP Morgan και οι υπόλοιποι κέρδισαν πολλά χρήματα καταστρέφοντας αυτό το φανταστικό κομμάτι μηχανικής, καταστρέφοντας αυτόν τον πλούτο που είχε δημιουργηθεί. Ακόμα κι αν αυτό δεν συνέβη, όταν ο Τζέιμς Κάμερον και οι υπόλοιποι έφτιαξαν ένα αντίγραφο του Τιτανικού και στη συνέχεια το βύθισαν σκόπιμα, έβγαλαν και αυτοί πολλά χρήματα μόνο και μόνο επειδή μπήκαν στον κόπο να το αποτυπώσουν σε φιλμ. Ο καπιταλισμός της καταστροφής λειτουργεί και πουθενά δεν λειτουργεί καλύτερα από ό, τι με γεγονότα μαζικού τραύματος. Και εδώ βρίσκεται μια από τις μεγαλύτερες παραλείψεις και αποτυχίες των υποστηρικτών της ελεύθερης αγοράς – προσποιούνται ότι ο καπιταλισμός της καταστροφής δεν λειτουργεί, λες και το να εξαπατάς τους ανθρώπους και να τους εθίζεις σε πράγματα που είναι κακά για αυτούς δεν είναι ένας πραγματικά καλός, καλά εδραιωμένος και καλά εκλεπτυσμένος τρόπος για να βγάλεις χρήματα και να ελέγξεις τους ανθρώπους. Και δεν εξαρτάται από την κυβερνητική ρύθμιση ή οποιοδήποτε από τα άλλα πράγματα που οι υποστηρικτές της ελεύθερης αγοράς προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν ως δικαιολογία για το γιατί η ουτοπία τους θα ξεφύγει με κάποιο τρόπο από αυτό το πρόβλημα – ο Τζέιμς Κάμερον δεν χρειαζόταν την κυβέρνηση για να καταστρέψει ένα γιγαντιαίο πλοίο και να βγάλει τεράστια χρηματικά ποσά κάνοντάς το. Η ψυχρή, σκληρή αλήθεια είναι ότι σε τόσες πολλές περιπτώσεις είναι πραγματικά ευκολότερο να βγάλεις χρήματα καταστρέφοντας πράγματα παρά δημιουργώντας τα.

Και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αρνούμαι να είμαι μέρος αυτού, αρνούμαι να είμαι μέρος του εθισμού των ανθρώπων σε άλυτους γρίφους, ώστε να με πληρώσουν για να τους πω τι να σκεφτούν γι 'αυτό. Όχι μόνο αυτό, θα κάνω τέτοια πράγματα όπου θα αφιερώσω το χρόνο μου για να το εξηγήσω αυτό σε άλλους ανθρώπους, δωρεάν, και να τους προειδοποιήσω, να σας προειδοποιήσω ακούγοντας, να αποφύγω να γίνω εθισμένος στον καπιταλισμό της καταστροφής. Επειδή δεν μπορούν να κάνουν αυτά τα πράγματα χωρίς τη συνεργασία σας. Λοιπόν, μπορούν, αλλά είναι πολύ πιο δύσκολο αν δεν το ακολουθήσετε.

Πηγές:

Επεισόδιο Sky Conspiracies για τον Τιτανικό

Αφιέρωμα του National Geographic για το ναυάγιο του Τιτανικού

Τιτανικός – Ναζιστική ταινία του 1943

Η White Star Line παραπονιέται για την ταινία του Τιτανικού

Κατάλογος ταινιών για τον Τιτανικό

Λίστα με τις πιο ακριβές ταινίες όλων των εποχών

https://www.spyculture.com/.


Δεν υπάρχουν σχόλια: