Της Ιωάννας Αναστασίου
Είναι απίστευτο. Δεκαπέντε μόλις μέρες πριν από την επέτειο δύο χρόνων από το φονικό των Τεμπών και ενώ ο ελληνικός λαός απαιτεί να μπει τέλος στη συγκάλυψη και να αποδοθεί δικαιοσύνη, κυβέρνηση και Hellenic Train συνεχίζουν τον χαβά τους. Τη γνωστή τακτική της υποβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου και την υποστελέχωση του μηχανισμού. Η εταιρεία που βρίσκεται υποθετικά στο στόχαστρο της κυβέρνησης για ελλείψεις και παραλείψεις, η εταιρεία που έλαβε ένα σωρό εκατ. από το ελληνικό δημόσιο ως επιδότηση, σκοπεύει να βάλει λουκέτο στα εκδοτήρια όλης της χώρας. 200 εργαζόμενοι στα εκδοτήρια όλης της χώρας ενημερώθηκαν αιφνιδιαστικά ότι στις 28 Φεβρουαρίου, ημέρα του φονικού στα Τέμπη, θα απολυθούν καθώς δεν πρόκειται να ανανεωθεί η σύμβασή τους. Επιπλέον η Hellenic Train κόβει από τους εργαζόμενους της εταιρείας τα επιπλέον χρήματα που λαμβάνουν για την επιπλέον εργασία.
Το λουκέτο στα εκδοτήρια η υποβάθμιση στο δίκτυο
Η είδηση για τις απολύσεις των 200 εργαζομένων στα εκδοτήρια όλης της χώρας δεν θα γινόταν ποτέ γνωστή εάν δεν υπήρχε η μαζική δυναμική συγκέντρωση διαμαρτυρίας την περασμένη Κυριακή στη Θεσσαλονίκη έξω από το σιδηροδρομικό σταθμό. Η εταιρεία έχει λάβει απόφαση να κλείσει όλα τα εκδοτήρια σε όλη τη χώρα, βάζει λουκέτο στα μοναδικά σημεία που γινόταν επικοινωνία των επιβατών με τους εκπροσώπους της Hellenic Train. Οι εργαζόμενοι ενημερώθηκαν αιφνιδιαστικά πριν λίγες ημέρες ότι στις 28 Φεβρουαρίου που λήγουν οι συμβάσεις τους δεν πρόκειται να ανανεωθούν.
Στην επέτειο δηλαδή του καταγγελλόμενου ως “έγκλημα στα Τέμπη” η Hellenic Train με τις ευλογίες της κυβέρνησης Μητσοτάκη, πετάει στο δρόμο 200 εργαζόμενους, εκ των οποίων πολλοί με περισσότερα από 4-5 χρόνια εργασίας. Οι εργαζόμενοι αυτοί, όπως καταγγέλλουν, δεν έκοβαν μόνο εισιτήρια. Κάνανε τον τηλεφωνητή, ενημέρωσαν για τις αλλαγές στα δρομολόγια, βοηθούσαν τους επιβάτες. Είναι πράγματι ντροπή λίγο διάστημα μετά τις μεγαλειώδεις συγκεντρώσεις στις οποίες η κοινωνία απαίτησε δικαιοσύνη αλλά και να μην συμβεί ξανά ένα τέτοιο δυστύχημα, η εταιρεία αλλά και το κράτος απαντούν με απολύσεις.
Η Hellenic Train όπως και η κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι στριμωγμένες από τις πρόσφατες αποκαλύψεις με τα βίντεο που αποκάλυψε η πλευρά των συγγενών. Το Μαξίμου επιχειρεί να διαχειριστεί μέσα στα ασφαλή κοινοβουλευτικά τείχη τη συγκάλυψη και για αυτό έχει τη βοήθεια τόσο του ΠΑΣΟΚ όσο και του ΣΥΡΙΖΑ, όπως φάνηκε μετά τις δηλώσεις της Όλγας Γεροβασίλη. Τα αιτήματα για ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο και επανακρατικοποίηση των σιδηροδρομικών μεταφορών είναι αυτά για τα οποία δεν θέλουν να ακούσουν κουβέντα όχι μόνο ο Κυριάκος Μητσοτάκης αλλά και ο Νίκος Ανδρουλάκης και ο Σωκράτης Φάμελλος. Η αντιπολίτευση μπροστά στο “έγκλημα στα Τέμπη” φαίνεται πολύ κατώτερη των (πολιτικών) περιστάσεων.
Για τη συνεχιζόμενη και διαρκή υποβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου συνεχίζουν να μιλούν μόνο οπι εργαζόμενοι. Μόλις προχθές σημειώθηκε άλλο ένα τραγελαφικό γεγονός στη γραμμή του προαστιακού, όταν ένα βαγόνι γέμισε καπνούς! Το επεισόδιο αντιμετώπισε ο οδηγός του τρένου και το δρομολόγιο συνεχίστηκε. Αυτό ωστόσο καταδεικνύει πως τόσο η εταιρεία όσο και η κυβέρνηση Μητσοτάκη συνεχίζουν την ίδια τακτική, της υποβάθμισης και αδιαφορίας για την ασφάλεια των επιβατών και δικτύου. Όταν δε οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν, αντιμετωπίζονται με δυσμενείς μεταθέσεις ή δικαστικές προσφυγές.
Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού επανέρχεται δεκαπέντε ημέρες πριν την επέτειο των Τεμπών, προειδοποιώντας για μια ακόμη φορά για τα άλυτα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, βγάζοντας στη φόρα την αδιαφορία της κυβέρνησης Μητσοτάκη και τις πρακτικές της Hellenic Train. “Η κυβέρνηση κωφεύει και αδιαφορεί για τις συνθήκες που επικρατούν στην σιδηροδρομική υποδομή και για την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων, ενώ η εργοδότρια εταιρεία στοχοποιεί τους εργαζόμενους, υποβαθμίζει τις συνθήκες εργασίας μας και αναζητεί λύσεις στην λάθος κατεύθυνση”, σημειώνει η Ένωση που βρέθηκε κατηγορούμενη πρόσφατα από τη Hellenic train λόγω μιας στάσης εργασίας!
Όλα τα παραπάνω έχουν αναλυθεί διεξοδικά σε υπομνήματα προς τη διοίκηση και είναι γνωστά στην κυβέρνηση και φυσικά το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών και υποδομών. Η απάντηση της εταιρείας είναι οι “εκδικητικές μετακινήσεις του προσωπικού, η δυσμενής μεταβολή του ωραρίου εργασίας στη μέση της χρονιάς” και η καθυστ΄δερηση καταβολής της μισθοδοσίας για τις δευτερεύουσες απολαβές. Την τακτική αυτή σιγοντάρει και καλύπτει η κυβέρνηση Μητσοτάκη η οποία ξεδιάντροπα αδιαφορεί για τα στοιχεία που αποδεικνύουν τη διαρκή υποβάθμιση του δικτύου. Μέχρι πότε άραγε; Μέχρι να συμβεί ένα ακόμη θανατηφόρο δυστύχημα στις γραμμές του τρένου που παραδόθηκε σε ιδιώτες;
Η κατάσταση έφθασε σε αδιέξοδο, σημειώνουν οι συνδικαλιστές
που απαριθμούν τα σημαντικά προβλήματα του σιδηροδρόμου:
-Η σιδηροδρομική υποδομή παραμένει σε κατάσταση κατάρρευσης (ελλιπής συντήρηση σιδηροδρομικού δικτύου, πλημμελής λειτουργία συστημάτων ασφαλείας στην επιδομή, απουσία επενδύσεων, αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση ή ακόμα και στην έναρξη των αναγκαίων έργων).
– Προβλήματα στο τροχαίο υλικό (έλλειψη επενδύσεων και μη ανανέωση του τροχαίου υλικού, προβλήματα στη συντήρηση, υποστελέχωση των αρμόδιων τμημάτων, ανεπαρκείς εγκαταστάσεις)
– Άθλιες εγκαταστάσεις και ανθυγιεινές συνθήκες εργασίας
– Επικίνδυνες συνθήκες εργασίας, ξυλοδαρμοί του προσωπικού κίνησης και ανασφάλεια.
– Υποστελέχωση και ιδίως έλλειψη προσωπικού σε κρίσιμες ειδικότητες.
– Εκδικητικές μετακινήσεις προσωπικού.https://neostrategy.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου