ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Σάββατο 17 Μαΐου 2025

Τα άρρητα ονόματα των Θεών

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Όλες οι αντιδράσεις

Τα άρρητα ονόματα των Θεών
Σύμφωνα με τον Πλάτωνα και τον Σωκράτη στον διάλογο Κρατύλος , οι άνθρωποι όχι μόνο δεν γνωρίζουν τίποτα για τις ιεραρχίες των Θεών αλλά δεν γνωρίζουν ουτε τα ονόματα τους. Ο Πλάτων βέβαια δεν αμφισβητεί ότι οι Θεοί έχουν ονόματα αλλά αυτά τα γνωρίζουν μόνο οι ίδιοι και αυτοί στους οποίους μπορούν να τα εμπιστευθούν. Θεωρεί όμως ο Πλάτων ότι είναι καλό οι άνθρωποι να προσεύχονται στους Θεούς και άρα ελπίζει να μην προκαλούν την οργή τους όταν τους ονομάζουν με ονόματα που τους έδωσαν οι ίδιοι και δεν είναι τα αληθινά τους ονόματα αλλά ονομασίες που εκπροσωπούν σύμφωνα με την Ελληνική διάλεκτο τις ποιότητες και τις ενέργειες της συμπαντικής δύναμης που εκφράζεται μέσω αυτών.
«..Ναί, μα το Δία, Ερμογένη, αν είμαστε μυαλωμένοι, θα ήταν για μας ένας τρόπος, ο πιο καλύτερος άπ όλους : ότι δηλαδή τίποτα δε γνωρίζουμε για τους θεούς, ούτε για τους ίδιους ούτε για τα ονόματα τους πού κάποτε οι ίδιοι έδωσαν στον εαυτό τους, γιατί είναι φανερό οτι εκείνοι χρησιμοποιούν τα αληθινά τους ονόματα. Ενας δεύτερος πάλι τρόπος της ορθότητος είναι ο τρόπος πού συνηθίζομε να ευχόμαστε στις προσευχές, δηλαδή όπως οι θεοί ευχαριστούνται να ονομάζονται ποιοι και ποιάς καταγωγής, ετσι κι εμείς να τους ονομάζουμε, αφού τίποτε άλλο δεν γνωρίζομε γιατί εγώ νομίζω οτι είναι καλές οι συνήθειες των προσευχών. Λοιπόν, αν θέλεις, ας εξετάσουμε, αφού προηγουμένως δηλώσουμε στους θεούς, ότι εμείς τίποτε δε θα εξετάσουμε γι' αυτούς τους ίδιους ,γιατί δεν έχομε την αξίωση ότι είμαστε ικανοί να ερευνήσουμε, άλλα για τους ανθρώπους, ποια τέλος πάντων έχοντας γνώμη έδωσαν σ' αυτούς τα ονόματα γιατί αυτό το φέρσιμο μας δε θα μπορούσε να τους εξοργίσει» Πλάτων-Κρατύλος
Όσον αφορά τα ονόματα που χρησιμοποιούνται στη θεουργία, ο Πορφύριος ρώτησε τον Ιάμβλιχο γιατί οι ιερείς προτιμούν τα ονόματα των βαρβάρων από τα «δικά μας». Ο Ιάμβλιχος απάντησε ότι γι αυτό υπάρχει ένας «μυστικός λόγος» (ΠΜ 256, 5–6): «Επειδή οι Θεοί μας έχουν διδάξει ότι όσον αφορά τις ιερές φυλές όπως οι Αιγύπτιοι και οι Ασσύριοι , ολόκληρη η γλώσσα τους είναι προσαρμοσμένη σε ιερές τελετουργίες , και γι' αυτό πιστεύουμε ότι είναι απαραίτητο όταν απευθυνόμαστε στους Θεούς να χρησιμοποιούμε μια γλώσσα που τους είναι συγγενική » (ΠΜ 256, 6–9). Ο Ιάμβλιχος υποστήριξε ότι οι Αιγύπτιοι και οι Ασσύριοι έλαβαν τα ονόματα των θεών μέσω θείας αποκάλυψης και κρατώντας τα ανέπαφα συνδέθηκαν με τους θεούς που τους τα έστειλαν.
Ο Ιάμβλιχος αντιτάχθηκε στην θεώρηση του Πορφυρίου ότι τα ιερά ονόματα μπορούσαν να μεταφραστούν, επειδή οι εννοιολογικές τους αναφορές ήταν ανεξάρτητες από τις φωνητικές τους εκφράσεις .
«Η κατάσταση δεν είναι όπως νομίζετε. Διότι αν τα ονόματα καθιερώθηκαν κατά σύμβαση ( κατά συνθήκην) , δεν θα είχε καμία διαφορά εάν χρησιμοποιούσαμε κάποια ονόματα έναντι κάποιων άλλων . Αλλά αν συνδέονται με τη πραγματική φύση των Θεών , τότε εκείνα από τα ονόματα που είναι πιο συγγενικά σε αυτήν θα ήταν αναμφίβολα πιο ευχάριστα στους Θεούς. Πράγματι, από αυτό συνεπάγεται ότι η γλώσσα των ιερών φυλών προτιμάται έναντι των υπόλοιπων ανθρώπων. Η μετάφραση των «ιερών ονομάτων» θα ήταν αναποτελεσματική, «γιατί ακόμη κι αν ήταν δυνατή η μετάφραση τους, δεν θα είχαν πλέον καμία δύναμη» (ΠΜ 257, 3–10)
«Τα ονόματα των θεών είναι ατομικές θεοφάνειες ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που ο κόσμος είναι η καθολική θεοφάνεια, και επειδή και τα δύο προηγήθηκαν όλων των εννοιολογικών κατανοήσεων των ανθρώπων, δεν πρέπει να αλλάζουν σύμφωνα με εννοιολογικά κριτήρια . Τα ιερά ονόματα είναι τα «οχήματα» των θεών και δεν πρέπει να παραβιάζονται με μετάφραση» (ΠΜ 259, 1–5)
Στα Ερμητικά κείμενα του Ερμή του Τρισμεγίστου , ο «Ασκληπιός» προειδοποιεί τον βασιλιά Άμμωνα να μην μεταφράζει τα αιγυπτιακά μυστήρια στα ελληνικά:
«Για τους Έλληνες, Βασιλιά, που κάνουν συνεχώς λογικοφανείς συνειρμούς , χρησιμοποιούν λέξεις που δεν έχουν ιερουργική δύναμη, και αυτή ακριβώς η δραστηριότητα είναι που αποτελεί και τη φιλοσοφία τους, ένας απλός θόρυβος λέξεων. Αλλά εμείς [οι Αιγύπτιοι] δεν χρησιμοποιούμε [τόσο] «λέξεις» (λόγους), αλλά «ήχους» (φωναί) που προκαλούν την άμεση απόκριση των Θεών».
Ο Ιάμβλιχος χρησιμοποιεί έναν «μυστικὸ λόγο» για να εξηγήσει την εγγενή σύνδεση των ιερών ονομάτων και ήχων που χρησιμοποιούνται στον ιερατικό λόγο. « Τα ονόματα των θεών είναι η ίδια η ηχητική δόνηση τους , και όταν λαμβάνονται και εκφέρονται σωστά γίνονται σύμβολα που ενώνουν τους θεουργούς με τις θεϊκές τους αρχές — αν βέβαια αυτοί είναι έτοιμοι να τις δεχτούν.» Μέσω της σωστής ηχητικής εκφοράς αυτών των ονομάτων, οι θεουργοί εισέρχονται στην «ενέργεια» (δραστηριότητα) των θεών με την οποία δημιουργείται ο κόσμος. Για τους Θεουργούς όλο αυτό , είναι λιγότερο μια «κατανόηση» και περισσότερο μια «ενσάρκωση- μελωδία-αναπνοή» των θεών.

16 σχόλια:

ΠΥΡΙΝΟΣ ΛΟΓΙΟΣ είπε...

Είναι γνωστό το ότι οι Πλατωνικοί φιλόσοφοι προσπαθούσαν να λύσουν το αίνιγμα των «θεών», των οποίων την καταγωγή κατέγραψε ο πατέρας της Ιστορίας, Ηρόδοτος. Στην αρχή, πίστευαν πως οι θεοί δεν ανταποκρίνονται ή ότι είναι «οργισμένοι» με τους θνητούς, επειδή αυτοί τους αποκαλούσαν με τα (εξελληνισμένα) ονόματα που τους είχαν δώσει (κι αυτό εμμέσως είναι μια μομφή προς τον Ησίοδο). Πίστευαν επίσης (μέσω των κειμένων του «Ερμή Τρισμέγιστου», δηλαδή μιας αιγυπτιακής θεότητας ονόματι Θωδ που αργότερα ταυτίστηκε με τον Ερμή, τον γιό του Δία κατά τη μυθολογία) ότι τα ονόματα των θεών θα έπρεπε να απαγγέλλονται με τα πραγματικά τους ονόματα, τα οποία στην εποχή του Πλάτωνα, είχα σχεδόν ξεχαστεί από τους θνητούς και μόνον οι ιερείς που υπηρετούσαν τον κάθε θεό, τα γνώριζαν. Βεβαίως, ο Ιάμβλιχος, πολύ μεταγενέστερος όλων υποστήριζε πράγματι πως οι Αιγύπτιοι και οι Ασσύριοι έλαβαν τα ονόματα των θεών μέσω θείας αποκάλυψης και κρατώντας τα ανέπαφα συνδέθηκαν με τους θεούς που τους τα έστειλαν.
Από αυτό το σημείο και μετά, μπορούμε να συμπεράνουμε με ασφάλεια, ότι: 1) Ή κενότητα και η ουσιαστική ανυπαρξία μιας βαθύτερης έννοιας της θρησκείας του δωδεκάθεου, οδήγησαν τους (βόρειους και Μικρασιάτες αρχικά) Έλληνες στο να ασπαστούν πρώτοι (μαζί με τους Αιγυπτίους) το κήρυγμα του Αποστόλου Παύλου, βρίσκοντας στον Χριστιανισμό αυτό ακριβώς που αναζητούσαν επί αιώνες και
2) Ότι το Δωδεκάθεο ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ ουσιαστικά μια «πατρώα» θρησκεία, αλλά προερχόταν - όπως πολύ σωστά σημείωσε ο Ηρόδοτος - από τις λεγόμενες «ιερές φυλές» των Αιγυπτίων και των Ασσυρίων.
Οι πλατωνικοί διάλογοι, αποδεικνύουν με ευκρίνεια ότι οι αρχαίοι πρόγονοι μας, βρισκόταν σε πλήρη σύγχυση και έτσι δικαιολογείται και η στροφή του Σωκράτη σε κάποιον «Άγνωστο Θεό», του οποίου την ύπαρξη υπερασπίστηκε μέχρι το τέλος.
Το αξιοθαύμαστο της Ιστορίας, είναι ότι αυτοί οι ίδιοι οι Ασσύριοι εκχριστιανίστηκαν με πολύ μεγάλη ευκολία, απορρίπτοντας το μέχρι πρότινος «θεϊκό» ιερατείο τους, ενώ οι Αιγύπτιοι, που στην ουσία τους είχαν εξελληνιστεί από τους Πτολεμαίους, τουλάχιστον μια μεγάλη μερίδα τους προσχώρησαν στον Ορθόδοξο Χριστιανισμό και με την κοπτική γλώσσα (εξέλιξη της αρχαίας αιγυπτιακής γλώσσας με ελληνικές προσμίξεις) εξέφρασαν τη λατρεία τους προς τον Κύριο κι αν δεν υπήρχε η φονική επέλαση των Αράβων μουσουλμάνων, η Αίγυπτος θα ήταν σήμερα άλλη μια μήτρα του Χριστιανισμού.
Η νίκη δε του Χριστιανισμού απέναντι στην θρησκεία των «μάγων» και των κενών ειδώλων ήταν συντριπτική. Στην ουσία, ήταν άλλη μια τεράστια νίκη ενάντια στον Σατανά, ο οποίος μετά την θριαμβευτική νίκη του Κυρίου ενάντια στον Άδή, έχασε δια παντός την εξουσία του επάνω στην Ανθρωπότητα.

zen είπε...

Ενδέχεται, λεω ενδέχεται .. να συμβιώνουμε με πληθώρα αλλοειδων .. φαινομενικα ανθρωπων .. με τους οποιους μας ενωνουν πολλα .. και μας χωριζουν ακομη περισσότερα ........
Εν οιδα .. οτι ουδεν .. οιδα.
Α ρε μεγαλε Σώκρατες

zen είπε...

Κυρια αναφορά ΚΑΙ Του Ιησου Χριστου υπήρξε. .. το Γνώθι σ Εαυτον.
Η Ψυχη .. ΜΑΣ .. υμων των ανθρώπων.....για την οποια γινονται ΟΛΟΙ οι πολεμοι.....

Δάσμιος είπε...

Πολύ λίγος συγκρινόμενος με το Μπεμπέτο.

zen είπε...

Τα αρρητα ονοματα των Θεων της ανθρωποτητα εκπαιδευτικο χαρακτηρα εχουν ...
Νηπίων αγωγείο Ειναι.

Δι'ευχών είπε...

ΜΜΜ=120->3
WWW*

Είναι ισχυρός ο λόγος τού Ιάμβλιχου;;;

I AM Β "Λ "ΙΧ ΟΥ

*i am

Δι'ευχών είπε...

Α- ιδης
Χριστός Ανέστη!!!
Ο Άδης έμεινε

Υπάρχει λόγος στον 'Αιδη,,,-8=15

Δι'ευχών είπε...

Ό Ιησούς Χριστός πέρασε την Πύλη,
Και άφησε πίσω Του
έξοδο (η)δια/φυγής*,,,

Δι'ευχών είπε...

ΟΝΟΜΑ/ΑΜ ΟΝΟ
ΑΜ ΝΟΟ/Ό ΑΜΝΟ,,,

Κάτω από τΟν Νόμο (Ο νομ(ο)α)
Υπάρχουμε.

Δι'ευχών είπε...

Είναι φοβερό ότι το ΌΝΟΜΑ έχει 5 γράμματα, όσα και τά στοιχειακά (4) σύν Τώ Πνεύμα (5)
5 όσα τά Δάχτυλα της παλάμης τού ΧερΙού που έπλασε Ό Πλάστης,

" Ο πρώτος δαχτυλος αρχίζει με Αντί"=4364

ΗΤΑ ΑΛΦΑ ΠΙ ΩΜΕΓΑ ΛΑΜΔΑ ΕΨΙΛΟΝ ΙΩΤΑ ΑΛΦΑ=4364

Ο ΑΡΧΩΝ ΤΩΝ ΑΡΧΑΓΓΕΛΩΝ=4364


Δι'ευχών είπε...

" Ό Εξερχόμενος διά της Πύλης είχε ένα χρωμόσωμα Υ;;; "=6243

ΚΥΡΙΕ ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΚΛΕΙΝΕΙΣ ΤΙΣ ΠΥΛΕΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΩΝ;;;=6253

,,,,,,,

Δι'ευχών είπε...

" Ό Εξερχόμενος διά της Πύλης είχε ένα χρωμόσωμα Υ;;; "=6243

ΚΥΡΙΕ ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΚΛΕΙΝΕΙΣ ΤΙΣ ΠΥΛΕΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΩΝ;;;=6243

,,,,,,,

Δι'ευχών είπε...

Ευχαριστώ τόν δάχτυλο* της άμεσης διόρθωσης,,,

Δι'ευχών είπε...

" Ο Ιάμβλιχος χρησιμοποιεί έναν «μυστικὸ λόγο» για να εξηγήσει την εγγενή σύνδεση των ιερών ονομάτων και ήχων που χρησιμοποιούνται στον ιερατικό λόγο. « Τα ονόματα των θεών είναι η ίδια η ηχητική δόνηση τους , και όταν λαμβάνονται και εκφέρονται σωστά γίνονται σύμβολα που ενώνουν τους θεουργούς με τις θεϊκές τους αρχές — αν βέβαια αυτοί είναι έτοιμοι να τις δεχτούν.» Μέσω της σωστής ηχητικής εκφοράς αυτών των ονομάτων, οι θεουργοί εισέρχονται στην «ενέργεια» (δραστηριότητα) των θεών με την οποία δημιουργείται ο κόσμος. Για τους Θεουργούς όλο αυτό , είναι λιγότερο μια «κατανόηση» και περισσότερο μια «ενσάρκωση- μελωδία-αναπνοή» των θεών."


ΚΥΡΙΕ

ΚΥΡ ΙΕ

ΚΡ Υ ΙΕ

ΚΡ (ΟΥΣ Η)*
Υ ΙΕ

Ή κρούση (κραδασμός) είναι μια
'Εν εργεια,,,

ΟΥΣ Η= η φανέρωση (Η) της ΟΥΣιας

ΚΡ=120 ( βλέπε στην αρχή των σχόλιον)

Δι'ευχών είπε...

2×120-> όι ως έχουν εαυτοί αριθμοί,,, 5*
24:0/

5=1

Καλή Δύναμη

Δι'ευχών είπε...

" όι ως έχουν εαυτοί αριθμοί" =3231*
*123->3

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΣΟΙ ΚΥΡΙΕ=3231