ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2024

ΠΩΣ ΕΠΗΡΕΑΣΑΝ ΚΑΙ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΑΝ ΟΙ ΕΝΕΤΟΙ[Η ΜΑΥΡΗ ΑΡΙΣΤΟΚΡΑΤΙΑ ΤΟΥΣ],ΤΟΝ ΔΥΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ!-ΜΕΡΟΣ Α΄



ΜΕΡΟΣ Α΄

Διάλεξη του Gerry Rose  και απαντήσεις σε ερωτήματα του Unbekoming


1. Βενετική επιρροή στον δυτικό πολιτισμό: Οι Βενετοί επηρέασαν σημαντικά την ευρωπαϊκή πολιτική και θρησκεία χειραγωγώντας θρησκευτικές και πολιτικές σφαίρες για να διατηρήσουν την εξουσία τους. Χρησιμοποίησαν στρατηγικές διαίρει και βασίλευε, επηρεάζοντας τόσο τη Μεταρρύθμιση όσο και την Αντιμεταρρύθμιση, γεγονός που οδήγησε σε παρατεταμένους θρησκευτικούς πολέμους. Οι μέθοδοί τους περιελάμβαναν το να στρέφουν διαφορετικές φατρίες η μία εναντίον της άλλης και να ενθαρρύνουν διαιρέσεις για να αποδυναμώσουν τις κεντρικές αρχές. Αυτή η προσέγγιση έγινε πρότυπο πολιτικής χειραγώγησης και επηρέασε τις διπλωματικές στρατηγικές σε όλη την Ευρώπη.

2. Το Βρετανικό Ισραηλινό Δόγμα και ο αντίκτυπός του: Αυτό το σύστημα πεποιθήσεων υποθέτει ότι οι Βρετανοί, και κατ' επέκταση οι Αμερικανοί, είναι απόγονοι των χαμένων φυλών του Ισραήλ. Συνέβαλε στις έννοιες της φυλετικής και πολιτιστικής ανωτερότητας στον αγγλόφωνο κόσμο. Υπονοώντας ότι ορισμένοι λαοί ήταν θεϊκά επιλεγμένοι ή «εκλεκτοί», δικαιολόγησε τον ιμπεριαλισμό και καθιέρωσε φυλετικές ιεραρχίες. Το δόγμα έπαιξε ρόλο στην ενίσχυση των εθνικιστικών ιδεολογιών και επηρέασε πολιτικές που έδιναν προτεραιότητα σε ορισμένες ομάδες έναντι άλλων.

3. Ο ρόλος του John Milton στη διάδοση ιδεών: Ο John Milton, ο συγγραφέας του Paradise Lost, συνέβαλε στη διάδοση ιδεών που σχετίζονται με το βρετανικό δόγμα του Ισραήλ και ορισμένες φιλοσοφικές πεποιθήσεις. Επηρεασμένος από τις αλληλεπιδράσεις του κατά τη διάρκεια ταξιδιών που οργανώθηκαν από προσωπικότητες όπως ο Henry Wotton, ο Milton ενσωμάτωσε έννοιες όπως το δόγμα των εκλεκτών και τα εγγενή ελαττώματα του φυσικού σύμπαντος στα έργα του. Τα γραπτά του βοήθησαν στη διάδοση αυτών των ιδεών, οι οποίες είχαν μακροχρόνιες επιπτώσεις στη δυτική σκέψη και συνέβαλαν σε θρησκευτικές και πολιτιστικές διαιρέσεις.

4. Χειραγώγηση της θρησκείας από τις ελίτ: Σε όλη την ιστορία, οι ελίτ έχουν χειραγωγήσει τα θρησκευτικά δόγματα για να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντά τους. Καλλιεργώντας διαιρέσεις και προωθώντας την ιδέα των «εκλεκτών», δικαιολόγησαν τις ιεραρχίες και διατήρησαν τον έλεγχο των πληθυσμών. Αυτή η στρατηγική είναι εμφανής στον πολλαπλασιασμό διαφόρων θρησκευτικών αιρέσεων κατά τη διάρκεια περιόδων αναταραχής, όπως η Μεταρρύθμιση, όπου αντικρουόμενα δόγματα χρησιμοποιήθηκαν για να διαιρέσουν τις κοινωνίες και να εδραιώσουν την εξουσία.

5. Λαϊκισμός εναντίον Φυσικού Νόμου στη Διακυβέρνηση: Ο λαϊκισμός απευθύνεται σε συναισθήματα, προκαταλήψεις και απόψεις και όχι στη λογική ή τις καθολικές αρχές. Συχνά βασίζεται στη ρητορική για να επηρεάσει το δημόσιο αίσθημα χωρίς να ευθυγραμμίζεται με ανώτερους νόμους ή αρχές. Αντίθετα, ο Φυσικός Νόμος βασίζεται σε καθολικές, κατανοητές αρχές που διέπουν το σύμπαν και την ανθρώπινη συμπεριφορά, οι οποίες μπορούν να ανακαλυφθούν μέσω της λογικής. Η Αμερικανική Δημοκρατία ιδρύθηκε πάνω στο Φυσικό Δίκαιο, τονίζοντας ότι όλοι οι άνθρωποι δημιουργούνται ίσοι με αναφαίρετα δικαιώματα, απορρίπτοντας την κυριαρχία από βασιλιάδες ή ολιγάρχες.

6. Ο ρόλος της εκπαίδευσης σε μια δημοκρατία: Η εκπαίδευση είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση μιας δημοκρατίας, διότι επιτρέπει στους πολίτες να κατανοήσουν και να επικοινωνήσουν τις αρχές του Φυσικού Δικαίου. Ένας μορφωμένος πληθυσμός μπορεί να συλλογιστεί, να κατανοήσει την αιτιότητα και να συμμετάσχει σε τεκμηριωμένη συζήτηση σχετικά με τη διακυβέρνηση και τη φύση της ανθρωπότητας. Χωρίς μια τέτοια εκπαίδευση, μια δημοκρατία δεν μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά, καθώς οι πολίτες δεν θα ήταν σε θέση να συμμετάσχουν ουσιαστικά στη διακυβέρνηση που βασίζεται σε καθολικές αρχές.

7. Φιλοσοφικά θεμέλια: Αριστοτέλης εναντίον Πλάτωνα: Η αριστοτελική φιλοσοφία επικεντρώνεται στην αντίληψη των αισθήσεων και τους συσχετισμούς, υποδηλώνοντας ότι οι άνθρωποι δεν μπορούν να κατανοήσουν τους καθολικούς νόμους λόγω της πεπερασμένης φύσης τους. Αυτή η προοπτική οδηγεί στην εξάρτηση από λίγους «εκλεκτούς» για να ερμηνεύσουν το θείο θέλημα. Η πλατωνική φιλοσοφία, από την άλλη πλευρά, δίνει έμφαση στην ικανότητα κατανόησης καθολικών αρχών μέσω της λογικής. Υποστηρίζει την ιδέα ότι οι άνθρωποι μπορούν να κατανοήσουν και να ευθυγραμμιστούν με το Φυσικό Δίκαιο, προωθώντας την ισότιμη διακυβέρνηση και κοινωνία.

8. Πολιτιστικός αντίκτυπος της απαισιοδοξίας και του μηδενισμού: Η καταστροφή γεγονότων όπως ο Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος οδήγησε σε ευρεία πολιτιστική απαισιοδοξία και μηδενισμό. Τα κινήματα που διακήρυσσαν ότι «ο Θεός είναι νεκρός» αντανακλούσαν την απώλεια πίστης στους παραδοσιακούς θεσμούς και αμφισβήτησαν την ύπαρξη μιας καλοπροαίρετης θεότητας εν μέσω μαζικών δεινών. Αυτό το περιβάλλον έκανε τις κοινωνίες πιο ευάλωτες σε λαϊκιστικά κινήματα που βασίζονταν σε συναισθηματικές εκκλήσεις και προσέφεραν απλοϊκές λύσεις σε σύνθετα προβλήματα.

9. Οι θρησκευτικές διαιρέσεις ως εργαλεία ελέγχου: Ο πολλαπλασιασμός των θρησκευτικών αιρέσεων και δογμάτων χρησίμευσε ως εργαλείο πολιτικού ελέγχου δημιουργώντας διαιρέσεις εντός των κοινωνιών. Για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια της κυριαρχίας του Oliver Cromwell στην Αγγλία, εμφανίστηκαν πολλές θρησκευτικές λατρείες, οι οποίες κατακερμάτισαν τον πληθυσμό. Οι ελίτ χειραγώγησαν αυτές τις διαιρέσεις για να αποδυναμώσουν την κεντρική εξουσία και να διατηρήσουν την εξουσία, καθώς οι διαιρεμένοι πληθυσμοί ήταν πιο διαχειρίσιμοι και επιρρεπείς στην επιρροή.

10. Δικαιολόγηση των φυλετικών ιεραρχιών μέσω του δόγματος: Θρησκευτικά δόγματα όπως η έννοια των «εκλεκτών» χρησιμοποιήθηκαν για να δικαιολογήσουν τις φυλετικές ιεραρχίες και την καταπίεση. Ισχυριζόμενοι ότι ορισμένες ομάδες επιλέχθηκαν θεϊκά για ηγεσία ή ανωτερότητα, αυτές οι πεποιθήσεις υποστήριξαν πρακτικές όπως η δουλεία και ο ιμπεριαλισμός. Τέτοια δόγματα ενίσχυσαν τις συστημικές ανισότητες παρουσιάζοντάς τις ως διατεταγμένες από μια ανώτερη δύναμη.

11. Ανθρώπινο δυναμικό και ευθυγράμμιση με το φυσικό δίκαιο: Οι άνθρωποι έχουν τη μοναδική ικανότητα να βελτιώνονται συνεχώς και να ευθυγραμμίζονται στενότερα με το φυσικό δίκαιο μέσω της λογικής, της εκπαίδευσης και της ηθικής ανάπτυξης. Σε αντίθεση με τα ζώα που δεσμεύονται από το ένστικτο, οι άνθρωποι μπορούν να γίνουν «όλο και λιγότερο ατελείς» επιδιώκοντας τη γνώση και κατανοώντας τις καθολικές αρχές. Αυτή η ικανότητα αποτελεί τη βάση για μια δημοκρατία βασισμένη στις ευγενείς ιδιότητες της ατομικής ψυχής, δίνοντας έμφαση στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια και δυνατότητες.

12. Οι ευγενείς ιδιότητες ως θεμέλιο μιας δημοκρατίας: Μια αληθινή δημοκρατία βασίζεται στην αναγνώριση και την καλλιέργεια των ευγενών ιδιοτήτων που είναι εγγενείς σε κάθε άτομο. Αυτή η έννοια έχει τις ρίζες της στην πεποίθηση της καθολικής ανθρώπινης αξιοπρέπειας και στην ικανότητα κάθε ατόμου να συνεισφέρει ουσιαστικά στην κοινωνία. Η διακυβέρνηση θα πρέπει να βασίζεται σε αυτές τις αρχές και όχι σε συναισθηματικές εκκλήσεις ή χειραγώγηση, διασφαλίζοντας ότι η δημοκρατία εξυπηρετεί τα πραγματικά συμφέροντα του λαού της, ευθυγραμμιζόμενη με τους καθολικούς νόμους και προωθώντας την ισότητα.

Σε αυτή τη διάλεξη της 21ης Φεβρουαρίου 1993, ο Gerry Rose έδωσε μια περιεκτική ανάλυση των ιστορικών και φιλοσοφικών θεμελίων του λαϊκισμού. Η εξερεύνηση της βαθιάς σύγκρουσης μεταξύ του φυσικού νόμου και του λαϊκισμού και το επιχείρημά του ότι μια πραγματική δημοκρατία πρέπει να αγκυροβολείται στο φυσικό δίκαιο και όχι να οδηγείται από το συναίσθημα και την προκατάληψη παρέχουν μια μοναδική προοπτική. Η ανίχνευση των ιστορικών ριζών του λαϊκισμού από τον Ρόουζ πίσω στον Αριστοτέλη και η αντίθεσή του με τον ορθολογισμό του Πλάτωνα προσφέρει μια πλούσια κατανόηση αυτού του περίπλοκου θέματος.

Ο Ρόουζ υπογραμμίζει τη βενετσιάνικη επιρροή στη διάδοση των λαϊκιστικών ιδεών, δείχνοντας πώς οι Βενετοί ολιγάρχες χειραγώγησαν θρησκευτικές και πολιτικές σφαίρες για να προωθήσουν τη διαίρεση και να διατηρήσουν τον έλεγχο. Δίνει έμφαση στα Θεμέλια της Αμερικανικής Δημοκρατίας ως μια σκόπιμη προσπάθεια να εγκαθιδρυθεί διακυβέρνηση βασισμένη στο φυσικό δίκαιο, σε έντονη αντίθεση με τις λαϊκιστικές μεθόδους.

Η διάλεξη της Rose υπογραμμίζει επίσης τον κρίσιμο ρόλο της εκπαίδευσης στη διατήρηση μιας δημοκρατίας. Η κριτική του στη σύγχρονη πολιτική για την παραμέληση της υποστήριξης και της επικοινωνίας αυτών των θεμελιωδών αρχών, συμβάλλοντας έτσι στην άνοδο του λαϊκισμού, αποτελεί βασική πτυχή της ανάλυσής του. Ο Rose διερευνά περαιτέρω τη θρησκευτική χειραγώγηση, όπου οι ελίτ χρησιμοποιούν τον σεχταρισμό για να εδραιώσουν την εξουσία, και εξετάζει τον πολιτιστικό αντίκτυπο της απαισιοδοξίας και του μηδενισμού μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, που έχουν επιδεινώσει τα λαϊκιστικά κινήματα. Προειδοποιεί για τους κινδύνους της εξάρτησης από τη ρητορική εναντίον της λογικής στη διακυβέρνηση, τονίζοντας τη σημασία της αιτιολογημένης συζήτησης και της πραγματικής κατανόησης έναντι των συναισθηματικών εκκλήσεων.

Με μια εις βάθος ανάλυση του Βρετανικού Ισραήλ, ο Ρόουζ εμβαθύνει στα βασικά δόγματά του, συμπεριλαμβανομένης της Γνωστικής πεποίθησης ότι το φυσικό σύμπαν είναι εγγενώς κακό και του **δόγματος των εκλεκτών**, τα οποία έχουν τροφοδοτήσει θρησκευτικές και φυλετικές διαιρέσεις σε όλη την ιστορία. Εξετάζει την επιρροή του John Milton, του οποίου τα έργα, διαμορφωμένα από τις αλληλεπιδράσεις του με βενετσιάνικες προσωπικότητες, έπαιξαν σημαντικό ρόλο στη διάδοση αυτών των διχαστικών ιδεολογιών. Επιπλέον, ο Rose συζητά τον ευρύτερο αντίκτυπο αυτών των ιδεών κατά τη διάρκεια του Αγγλικού Εμφυλίου Πολέμου, την άνοδο του Oliver Cromwell και τις μακροχρόνιες επιπτώσεις τους στον Δυτικό Πολιτισμό. Αυτή η διάλεξη είναι απαραίτητη για όποιον ενδιαφέρεται να κατανοήσει τις περίπλοκες συνδέσεις μεταξύ του φυσικού νόμου, των θρησκευτικών αιρέσεων, του λαϊκισμού και του συνεχιζόμενου αγώνα ενάντια στον ελιτίστικο έλεγχο σε όλη την ιστορία.

53 ερωτήσεις &; απαντήσεις

Ερώτημα 1ο: Ποια είναι η θεμελιώδης διαφορά μεταξύ Φυσικού Νόμου και Λαϊκισμού;

Ο Φυσικός Νόμος βασίζεται στην ιδέα ότι υπάρχουν καθολικές, κατανοητές αρχές που διέπουν το σύμπαν και την ανθρώπινη συμπεριφορά που μπορούν να ανακαλυφθούν μέσω της λογικής. Τονίζει τη σημασία της κατανόησης αυτών των νόμων ως βάσης για τη διακυβέρνηση και την ανθρώπινη δράση. Ο λαϊκισμός, από την άλλη πλευρά, απευθύνεται στο συναίσθημα, την προκατάληψη και τη γνώμη παρά στη λογική ή τις καθολικές αρχές. Συχνά βασίζεται στη ρητορική για να επηρεάσει το δημόσιο αίσθημα και δεν επιδιώκει απαραίτητα να ευθυγραμμιστεί με οποιονδήποτε ανώτερο νόμο ή αρχή.

Ερώτηση 2η: Πώς τέθηκαν τα θεμέλια της Αμερικανικής Δημοκρατίας;

Η Αμερικανική Δημοκρατία ιδρύθηκε με βάση την αρχή του φυσικού δικαίου, όπως εκφράζεται στη Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας. Δήλωνε ότι όλοι οι άνθρωποι δημιουργούνται ίσοι και προικισμένοι από τον Δημιουργό τους με αναφαίρετα δικαιώματα, συμπεριλαμβανομένης της ζωής, της ελευθερίας και της επιδίωξης της ευτυχίας. Αυτό το ίδρυμα απέρριψε την ιδέα της διακυβέρνησης από βασιλιάδες ή ολιγάρχες, βασίζοντας τη διακυβέρνηση στην κατανόηση και την εφαρμογή των αρχών του φυσικού δικαίου.

Ερώτημα 3ο: Πώς εντοπίζονται οι ιστορικές ρίζες του λαϊκισμού στον Αριστοτέλη;

Η φιλοσοφία του Αριστοτέλη παρουσιάζεται ως η ιστορική ρίζα του λαϊκισμού. Οι ιδέες του πρότειναν ότι, ενώ ο Θεός υπάρχει, οι άνθρωποι, όντας πεπερασμένοι, δεν μπορούν να κατανοήσουν την άπειρη φύση του Θεού ή τους νόμους του σύμπαντος. Αυτό οδήγησε σε εστίαση στην αντίληψη των αισθήσεων και στους συσχετισμούς και όχι στην αιτιότητα. Κατά συνέπεια, αυτή η προοπτική δημιούργησε την ιδέα ότι μόνο λίγοι εκλεκτοί θα μπορούσαν να ερμηνεύσουν τη βούληση των θεών, θέτοντας τις βάσεις για λαϊκιστικές εκκλήσεις στο συναίσθημα και τη γνώμη παρά στη λογική.

Ερώτηση 4η: Ποια ήταν η βενετσιάνικη επιρροή στη διάδοση των λαϊκιστικών ιδεών;

Η Βενετία διαδραμάτισε κρίσιμο ρόλο στη διάδοση λαϊκιστικών ιδεών σε όλη την Ευρώπη. Οι Βενετοί ολιγαρχικοί χειραγώγησαν τόσο τη θρησκευτική όσο και την πολιτική σφαίρα για να προωθήσουν τη διαίρεση και να διατηρήσουν τον έλεγχο. Συμμετείχαν στη δημιουργία και την επιρροή τόσο της Μεταρρύθμισης όσο και της Αντιμεταρρύθμισης, η οποία οδήγησε σε θρησκευτικούς πολέμους και στον πολλαπλασιασμό διαφόρων αιρέσεων. Αυτή η διαίρεση και η χειραγώγηση της κοινής γνώμης με θρησκευτικά μέσα ήταν μια βασική στρατηγική για τη διάδοση λαϊκιστικών ιδεών.

Ερώτηση 5η: Γιατί η εκπαίδευση είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση μιας δημοκρατίας;

Η εκπαίδευση είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση μιας δημοκρατίας, διότι επιτρέπει στους πολίτες να κατανοούν και να επικοινωνούν τις αρχές του φυσικού δικαίου. Χωρίς έναν λαό που κατανοεί αυτές τις θεμελιώδεις αρχές, μια πραγματική δημοκρατία δεν μπορεί να υπάρξει. Η εκπαίδευση σε αυτό το πλαίσιο υπερβαίνει την απλή πραγματική γνώση, περιλαμβάνοντας την ικανότητα λογικής, κατανόησης της αιτιότητας και συμμετοχής σε εγγράμματο διάλογο σχετικά με τη φύση του ανθρώπου και του σύμπαντος.

Ερώτηση 6: Πώς οι ελίτ χειραγώγησαν τη θρησκεία για τους δικούς τους σκοπούς;

Οι ελίτ έχουν χειραγωγήσει τη θρησκεία προωθώντας διαιρέσεις και ελέγχοντας θρησκευτικές αφηγήσεις. Δημιούργησαν και επηρέασαν τόσο τη Μεταρρύθμιση όσο και την Αντιμεταρρύθμιση, οδηγώντας σε θρησκευτικούς πολέμους και τον πολλαπλασιασμό διαφόρων αιρέσεων. Αυτή η στρατηγική τους επέτρεψε να διατηρήσουν την εξουσία κρατώντας τους πληθυσμούς διαιρεμένους. Προώθησαν επίσης την ιδέα ενός «εκλεκτού» που θα μπορούσε να ερμηνεύσει το θείο θέλημα, δικαιολογώντας τη δική του εξουσία και δημιουργώντας ιεραρχίες εντός των θρησκευτικών κοινοτήτων.

Ερώτηση 7η: Ποιος ήταν ο πολιτιστικός αντίκτυπος της απαισιοδοξίας και του μηδενισμού μετά τον Α ́ Παγκόσμιο Πόλεμο;

Η καταστροφή του Α 'Παγκοσμίου Πολέμου οδήγησε σε ευρεία πολιτιστική απαισιοδοξία και μηδενισμό. Αυτό εκδηλώθηκε στο κίνημα «Ο Θεός είναι νεκρός», όπου οι άνθρωποι αμφισβήτησαν την ύπαρξη μιας καλοπροαίρετης θεότητας μπροστά σε τέτοια μαζικά βάσανα. Αυτή η απαισιοδοξία συνέβαλε στην άνοδο των λαϊκιστικών κινημάτων, καθώς οι άνθρωποι έχασαν την πίστη τους στους παραδοσιακούς θεσμούς και έγιναν πιο επιρρεπείς σε συναισθηματικές εκκλήσεις και απλοϊκές λύσεις σε πολύπλοκα προβλήματα.

Ερώτηση 8: Πώς αντιπαραβάλλονται η ρητορική και ο λόγος στη διακυβέρνηση;

Η ρητορική στη διακυβέρνηση βασίζεται σε συναισθηματικές εκκλήσεις, προκαταλήψεις και απόψεις για να επηρεάσει το δημόσιο αίσθημα, συχνά αγνοώντας γεγονότα ή λογικά επιχειρήματα. Συνδέεται με τον λαϊκισμό και μπορεί να οδηγήσει σε αποφάσεις που βασίζονται στη λαϊκή βούληση και όχι σε υγιείς αρχές. Ο λόγος, αντίθετα, δίνει έμφαση στη χρήση της λογικής, των αποδείξεων και της κατανόησης του φυσικού νόμου για τη λήψη αποφάσεων. Επιδιώκει να ευθυγραμμίσει τη διακυβέρνηση με τις οικουμενικές αρχές και ενθαρρύνει τον ενημερωμένο διάλογο και όχι τη συναισθηματική χειραγώγηση.

Ερώτηση 11η: Τι είναι οι γνωστικές πεποιθήσεις και το δόγμα των εκλεκτών;

Οι γνωστικές πεποιθήσεις περιλαμβάνουν την ιδέα ότι το φυσικό σύμπαν είναι εγγενώς κακό και ότι μόνο ορισμένα άτομα κατέχουν ειδική γνώση ή φώτιση. Το δόγμα των εκλεκτών υποδηλώνει ότι μόνο λίγοι εκλεκτοί είναι προορισμένοι για σωτηρία ή έχουν την ικανότητα να ερμηνεύουν το θείο θέλημα. Αυτές οι πεποιθήσεις έχουν χρησιμοποιηθεί για να δικαιολογήσουν θρησκευτικές και φυλετικές διαιρέσεις σε όλη την ιστορία, δημιουργώντας ιεραρχίες και αποκλείοντας ορισμένες ομάδες από πνευματικά ή κοινωνικά προνόμια.

Ερώτηση 13: Ποια ήταν η σημασία της Αναγέννησης;

Η Αναγέννηση αντιπροσώπευε ένα υψηλό σημείο στον ευρωπαϊκό πολιτισμό, δίνοντας έμφαση στον εξευγενισμό της ανθρωπότητας και γιορτάζοντας τη διαφορά μεταξύ ανθρώπων και ζώων. Προώθησε μια σαφή αντίληψη για το πώς σκέφτονται οι άνθρωποι και τις συνέπειες αυτής της σκέψης. Η Αναγέννηση βασίστηκε σε μια χριστιανική πλατωνική ιδέα που απειλούσε την εξουσία των ευρωπαϊκών ολιγαρχιών, καθώς τόνιζε τη σημασία του φυσικού νόμου και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, υπονομεύοντας ενδεχομένως τις παραδοσιακές δομές εξουσίας.

Ερώτηση 14: Πώς επηρέασε η Βενετία τη Μεταρρύθμιση και την Αντιμεταρρύθμιση;

Η Βενετία διαδραμάτισε κεντρικό ρόλο τόσο στη Μεταρρύθμιση όσο και στην Αντιμεταρρύθμιση. Οι Βενετοί ολιγαρχικοί χειραγώγησαν και τα δύο κινήματα για να δημιουργήσουν διαίρεση και να διατηρήσουν τη δική τους εξουσία. Υποστήριξαν τους μεταρρυθμιστές στην αμφισβήτηση της Καθολικής Εκκλησίας, ενώ ταυτόχρονα υποστήριξαν τις καθολικές προσπάθειες για την αντιμετώπιση της Μεταρρύθμισης. Αυτή η στρατηγική του παιχνιδιού και των δύο πλευρών επέτρεψε στη Βενετία να αποδυναμώσει την κεντρική θρησκευτική εξουσία και να δημιουργήσει ένα πιο κατακερματισμένο θρησκευτικό τοπίο που ήταν ευκολότερο να χειραγωγηθεί.

Ερώτηση 15: Τι ρόλο έπαιξε η Βενετία στην ευρωπαϊκή πολιτική και θρησκεία;

Η Βενετία ήταν κεντρικός παίκτης στην ευρωπαϊκή πολιτική και θρησκεία, συχνά λειτουργώντας παρασκηνιακά για να χειραγωγήσει τα γεγονότα. Η πόλη-κράτος χρησιμοποίησε τον πλούτο και τη στρατηγική της θέση για να επηρεάσει τόσο τις πολιτικές όσο και τις θρησκευτικές υποθέσεις σε ολόκληρη την ήπειρο. Βενετοί διπλωμάτες και διανοούμενοι συμμετείχαν στη διαμόρφωση θρησκευτικών συζητήσεων, υποστηρίζοντας διάφορες φατρίες και διαδίδοντας ιδέες που εξυπηρετούσαν τα βενετσιάνικα συμφέροντα. Οι μέθοδοι του διαίρει και βασίλευε έγιναν πρότυπο πολιτικής χειραγώγησης σε όλη την Ευρώπη.

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...

Δεν υπάρχουν σχόλια: