ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Δευτέρα 25 Αυγούστου 2025

Φάλουν Γκονγκ (Falun Gong)--(Μια κινέζικη παραθρησκευτική οργάνωση)


 

Πρωτ. Αλεξάντερ Νοβοπάσιν

ΦΑΛΟΥΝ ΓΚΟΝΓΚ  ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ

Πρόσφατα, μου κίνησε την προσοχή μια δήλωση του Γάλλου ποιητή και δοκιμιογράφου Πολ Βαλερί. «Η ιστορία—γράφει—είναι το πιο επικίνδυνο προϊόν που έχει παραχθεί από τη χημεία της νόησης… Μεθάει τα έθνη…, γεννά σε αυτά ψεύτικες αναμνήσεις, προκαλεί… μανία καταδίωξης και κάνει τα έθνη χολωμένα, αλαζονικά, αδιάλλακτα και ματαιόδοξα». Ωραία διατυπωμένο. Αλλά όχι απολύτως σωστό. Άλλο πράγμα είναι να μιλάμε για την ιστορία ως μια πραγματική εκδήλωση σημαντικών ή λιγότερο σημαντικών γεγονότων στον χρόνο, και εντελώς άλλο να μιλάμε για ιστορικά γεγονότα και τις προϋποθέσεις που οδήγησαν σε αυτά, ερμηνεύοντάς τα κατά το δοκούν. Ως εκ τούτου, τέτοιες ερμηνείες μπορεί να είναι αρκετά υποκειμενικές (και οι άνθρωποι γενικά είναι υποκειμενικοί), άρα όχι απόλυτα αξιόπιστες, ή σκόπιμα διαστρεβλωμένες για να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα κάποιων. Και αυτό δεν είναι πλέον ιστορία, είναι πλαστογραφία.

Τέτοια πλαστογραφία είναι και οι λεγόμενες θρησκευτικές ιδέες που διαδίδουν οι ολοκληρωτικές αιρέσεις. Οι ηγέτες των αιρέσεων πλαστογραφούν διάφορες θρησκευτικές διδασκαλίες, προσαρμόζοντάς τες στα μέτρα τους, και αυτές οι διδασκαλίες παύουν πλέον να είναι θρησκευτικές και γίνονται ψευδοθρησκευτικές, δηλαδή η ίδια πλαστογραφία. Αλλά διαθέτοντας ένα ορισμένο χάρισμα, την ικανότητα να πείθουν, να αναγκάζουν να πιστεύουν σε ανύπαρκτα πράγματα, χρησιμοποιώντας για τον σκοπό αυτό, φυσικά, ειδικές ψυχολογικές τεχνικές, επιτυγχάνουν ώστε το περιβάλλον τους να αποδέχεται την πλαστογραφία ως αλήθεια. Ανεπιφύλακτα!

ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΣΗ

Τα καταστροφικά ολοκληρωτικά ψευδοθρησκευτικά κινήματα υπάρχουν στον κόσμο εδώ και καιρό, ωστόσο τη δεκαετία του ’90 του περασμένου αιώνα αυτή η διαδικασία—τουλάχιστον για τη Ρωσία—έφτασε σε τέτοιο επίπεδο που έγινε πρακτικά ανεξέλεγκτη. Με την πτώση του κομμουνιστικού καθεστώτος που βασιζόταν στον αθεϊσμό, και στο οποίο οποιαδήποτε διαφωνία βασισμένη σε πίστη, πόσο μάλλον σε αντιδραστική πίστη, καταστελλόταν αυστηρά, χιλιάδες αιρετικοί ιεροκήρυκες εισέβαλαν στη χώρα για να αποβλακώσουν τον πληθυσμό της πρώην ΕΣΣΔ που είχε βρεθεί σε ένα πνευματικό κενό. Σε αυτό είχαν συμφέρον τόσο οι ίδιοι οι αιρετικοί, όσο και—αυτό δεν είναι πλέον μυστικό—οι ειδικές υπηρεσίες ορισμένων χωρών, καθώς, όπως είναι γνωστό, ένας μεγάλος αριθμός κάθε είδους πεποιθήσεων και ιδεών διασπά έναν λαό, διαταράσσει την ενότητά του. Και φυσικά, «διαίρει και βασίλευε».

Παρεμπιπτόντως, οι ναζιστές ηγέτες υπολόγιζαν, σε περίπτωση νίκης επί της Σοβιετικής Ένωσης—και δεν αμφέβαλλαν για τη νίκη—να επιβάλουν αιρέσεις στην κατεχόμενη χώρα, δίνοντας ιδιαίτερη προτίμηση στην αίρεση των «Μαρτύρων του Ιεχωβά»Σε επιστολή του με ημερομηνία 21 Ιουλίου 1944 προς τον επικεφαλής της Κεντρικής Διοίκησης Ασφάλειας του Ράιχ, τον SS-Obergruppenführer Ερνστ Κάλτενμπρουνερ, ο Χίμλερ εξέθεσε τις ιδέες του για το πώς θα μπορούσε να επιτευχθεί ο έλεγχος της Ρωσίας και να διατηρηθεί η τάξη:

Ο Χίμλερ έγραφε: «Οποιαδήποτε σκέψη για την εισαγωγή οποιασδήποτε μορφής εθνικοσοσιαλισμού θα ήταν παραφροσύνη. Αλλά κάθε λαός χρειάζεται μια θρησκεία ή μια ιδεολογία. Η διατήρηση και υποστήριξη της Ορθόδοξης Εκκλησίας είναι παράλογη, καθώς θα μετατραπεί ξανά σε οργάνωση εθνικής ενότητας. Δεν χρειάζεται να μιλήσουμε περαιτέρω γι’ αυτό… Πρέπει να υποστηρίξουμε εκείνες τις μορφές θρησκείας και ομάδες που έχουν μια κατευναστική επίδραση στους ανθρώπους. Για όλους τους τουρκικούς λαούς, ο βουδισμός θα ήταν χρήσιμος υπό αυτή την έννοια. Για τους υπόλοιπους—η διδασκαλία των Μαρτύρων του Ιεχωβά. Όπως πιθανόν γνωρίζετε, οι Μάρτυρες του Ιεχωβά διαθέτουν τα ακόλουθα απίστευτα πολύτιμα για εμάς χαρακτηριστικά: παρόλο που αρνούνται να υπηρετήσουν τη στρατιωτική θητεία και να εκτελέσουν οποιαδήποτε εργασία που σχετίζεται με τον πόλεμο, είναι ισχυροί αντίπαλοι των Εβραίων, καθώς και της Καθολικής Εκκλησίας και του Πάπα… Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά διαθέτουν… πολύ επιθυμητά για εμάς χαρακτηριστικά…».

Παράθεση από το βιβλίο του Μπέρναρντ Ράμερστορφερ «Αλύγιστη Θέληση» (μετάφραση από τα αγγλικά), που εκδόθηκε το 2009 από τον εκδοτικό οίκο της Μόσχας «Osobaya kniga».

Για τους μη ειδικούς, αν υπάρχουν τέτοιοι εδώ, σας πληροφορώ ότι οι «Μάρτυρες του Ιεχωβά» είναι μια ψευδοθρησκευτική καταστροφική οργάνωση, που κάνει σκληρή «πλύση εγκεφάλου» στους οπαδούς της. Οι αιρετικοί ερμηνεύουν πολύ ελεύθερα την Αγία Γραφή, διαστρεβλώνοντας το αληθινό νόημα των γραφομένων, και επίσης η αίρεση είναι γνωστή για τις απαγορεύσεις της, λόγω των οποίων οι άνθρωποι που ασκούν τον Ιεχωβισμό είναι δύσκολο ή ακόμα και αδύνατο να αποκαλούνται πολίτες της χώρας στην οποία διαμένουν. Πώς μπορούν να είναι πολίτες, όταν τους απαγορεύεται να τιμούν την κρατική σημαία, τον ηγέτη της χώρας, να συμμετέχουν σε εκλογές και εθνικές εορτές, να υπηρετούν στον στρατό, δηλαδή να υπερασπίζονται τη χώρα τους σε περίπτωση εξωτερικής επιθετικότητας. Και πολλά άλλα απαγορεύονται. Για παράδειγμα, η μετάγγιση αίματος, με αποτέλεσμα οι αιρετικοί να φέρουν την ευθύνη για έναν τεράστιο αριθμό θανάτων, συμπεριλαμβανομένων παιδιών.

ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Πρέπει να σημειωθεί ιδιαίτερα ότι πολλές αιρέσεις ασχολούνται με τη συλλογή πληροφοριών που αποτελούν κρατικό μυστικό. Σε αυτό, ειδικότερα, διαπρέπουν οι Μορμόνοι, οι οποίοι στη Ρωσία συλλαμβάνονται τακτικά σε άμεση γειτνίαση με μυστικούς χώρους, και οι Σαϊεντολόγοι. Ο ειδικός στις καταστροφικές αιρέσεις, μέλος του βελγικού κοινοβουλίου, επικεφαλής της Βελγικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για τις παράνομες δραστηριότητες των αιρέσεων Σερζ Μορό δήλωσε: «Η αμερικανική πρεσβεία στο Βέλγιο έχει οδηγίες να προστατεύει τα συμφέροντα των Σαϊεντολόγων. Η συνεργασία της Σαϊεντολογίας με τη CIA είναι πλέον σχεδόν αποδεδειγμένο γεγονός». Θα πείτε: μα τι είδους κατάσκοποι είναι οι Σαϊεντολόγοι! Ωστόσο, ήδη από το 1991, ο επικεφαλής του FBI των ΗΠΑ σε συνέντευξή του στο περιοδικό «Time» είπε: «Κατά τη γνώμη μου, η Σαϊεντολογία έχει μία από τις πιο αποτελεσματικές ειδικές υπηρεσίες στις ΗΠΑ, η οποία μπορεί να ανταγωνιστεί ακόμη και το FBI».

«Η Σαϊεντολογία είναι κακό· η τεχνική και οι μέθοδοί της είναι κακό· η εφαρμογή τους στην πράξη αποτελεί σοβαρό κίνδυνο για την κοινωνία από ιατρική, ηθική και κοινωνική άποψη». Στα ίδια συμπεράσματα κατέληξαν και το Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου, και το Ανώτατο Δικαστήριο της Πολιτείας της Καλιφόρνιας, καθώς και πολλά άλλα εξίσου έγκυρα δικαστήρια. Ωστόσο, το ίδιο μπορεί να ειπωθεί και για οποιαδήποτε άλλη καταστροφική αίρεση.

ΤΕΣΣΕΡΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΚΙΝΔΥΝΟΥ

Θέλω να παραθέσω ένα απόσπασμα από την Τελική Δήλωση της Διεθνούς Επιστημονικής και Πρακτικής Διάσκεψης «Ολοκληρωτικές αιρέσεις και δημοκρατικό κράτος», η οποία πραγματοποιήθηκε το 2004 στο Νοβοσιμπίρσκ. «Η ανεξέλεγκτη δραστηριότητα των ολοκληρωτικών αιρέσεων—αναφέρεται στη Δήλωση—η οποία έχει τον χαρακτήρα απροκάλυπτης επέκτασης, προκαλώντας ανεπανόρθωτη βλάβη στην υγεία των ανθρώπων, καταπατώντας τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα, δημιουργεί απειλή για την οικογένεια, την κοινωνία και το ΚΡΑΤΟΣ».

Οι ολοκληρωτικές αιρέσεις εγκυμονούν κίνδυνο σε τέσσερα επίπεδα:

  • Σε επίπεδο ατόμου:
  • Σε επίπεδο οικογένειας:
  • Σε επίπεδο κοινωνίας:
  • Σε επίπεδο κράτους:

Οι ολοκληρωτικές αιρέσεις αποτελούν κίνδυνο σε επίπεδο ατόμου, επειδή στερούν από τον άνθρωπο την ελευθερία του, τον υποδουλώνουν και τον εκμεταλλεύονται ανελέητα. Καταστρέφονται ανθρώπινες ζωές, διαλύονται πεπρωμένα, προκαλείται σοβαρή, και συχνά ανεπανόρθωτη, βλάβη στην υγεία, τόσο ψυχική όσο και σωματική.

Οι ολοκληρωτικές αιρέσεις αποτελούν κίνδυνο σε επίπεδο οικογένειας, επειδή κάθε ολοκληρωτική αίρεση αποτελεί ένα είδος υποκατάστατου οικογένειας, που φιλοδοξεί να αντικαταστήσει την αυθεντική, πραγματική οικογένεια του ατόμου, εκτοπίζει τους οικογενειακούς δεσμούς και καταστρέφει τους οικογενειακούς δεσμούς. Η διάλυση των οικογενειών είναι ένα μόνιμο συνοδευτικό φαινόμενο των ολοκληρωτικών αιρέσεων.

Οι ολοκληρωτικές αιρέσεις είναι επικίνδυνες σε επίπεδο κοινωνίας, επειδή, καλύπτοντας τον εαυτό τους με ψευδοθρησκευτικές ιδέες, σε αντίθεση με τις παραδοσιακές θρησκευτικές ομολογίες, μεταξύ των οποίων και της κοινωνίας υπάρχει συνεχής αλληλεπίδραση, οι ολοκληρωτικές αιρέσεις δεν παράγουν τίποτα και υπάρχουν αποκλειστικά παρασιτικά, αποσπώντας πόρους από την κοινωνία, τόσο ανθρώπινους όσο και οικονομικούς και οποιουσδήποτε άλλους.

Και τέλος, οι ολοκληρωτικές αιρέσεις είναι επικίνδυνες σε επίπεδο κράτους, επειδή η καθεμία από αυτές είναι στην πραγματικότητα ένα ξένο σώμα μέσα σε αυτό, ένα είδος κράτους εν κράτει, ζει σύμφωνα με τους δικούς της νόμους, που συχνά έρχονται σε αντίθεση με τους κρατικούς, και σύμφωνα με τις δικές της ηθικές και δεοντολογικές αρχές, που έρχονται σε αντίθεση με τις παραδοσιακές αρχές, όπως και αν τις ονομάσουμε: πανανθρώπινες, χριστιανικές και ούτω καθεξής. Τελικά, για όσους βρίσκονται στην αίρεση, αυτό που είναι καλό για αυτήν είναι η ανώτερη ηθική και ο ανώτερος νόμος. Ως εκ τούτου, για να επιτύχουν τους στόχους τους, κανείς από αυτούς δεν διστάζει να παραβιάσει οποιουσδήποτε ηθικούς κανόνες, ακόμη και τους νόμους του κράτους.

«ΤΑ ΣΑΤΑΝΙΚΑ ΤΟΥΣ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ»

«Όλες οι ολοκληρωτικές αιρέσεις—γράφει ο διακεκριμένος ιατρός της Ρωσίας, διδάκτωρ ιατρικών επιστημών, καθηγητής, κορυφαίος ειδικός στον τομέα της ψυχιατρικής Φίοντορ Βίκτοροβιτς Κοντράτιεφ—είναι σαν λύκοι με προβιές προβάτων. Όσο και αν αναφέρεται το όνομα του Κυρίου Θεού στα κηρύγματά τους και στα διαφημιστικά τους φυλλάδια—όλα αυτά είναι ψέμα, ένα πρόσχημα ανώτερης πνευματικότητας για τα επίγεια συμφέροντα των δασκάλων, της ηγεσίας, της διοίκησης των νεοφανών λατρειών ολοκληρωτικού τύπου. Και τα συμφέροντά τους είναι σατανικά: εξουσία, υποταγή των πνευματικά αδύναμων ανθρώπων στους πειρασμούς τους, χρήματα, δόξα».

Και οι αιρετικοί δεν το κρύβουν αυτό. Ο ιδρυτής της ψευδοχριστιανικής οργάνωσης «Νέα Γενιά», Αλεξέι Λεντιάεφ, όταν ρωτήθηκε αν ζει πολύ καλά σε σχέση με τους οπαδούς του, δήλωσε: «Πήγαινε, άνοιξε μια εκκλησία και κούρευε τα δικά σου πρόβατα! Λοιπόν, ποιος σε εμποδίζει; Μάζεψε, κήρυξε, φέρ’ τους στα νερά σου, φόρτωσέ τους, και μετά κούρευε, πάρε τρεις προβιές, πέντε προβιές, μέχρι να σου τις πάρουν από σένα. Λοιπόν, ποιος σε εμποδίζει; Πήγαινε και ζήσε!»

Ή ο ιδρυτής της Σαϊεντολογίας, Ρον Χάμπαρντ: «Φτιάξτε χρήματα, φτιάξτε χρήματα, φτιάξτε περισσότερα χρήματα, φτιάξτε ακόμη περισσότερα χρήματα, αναγκάστε άλλους να δουλέψουν για να παράγουν και αυτοί χρήματα για εσάς» (από την Επίσημη Επιστολή, 9 Μαρτίου 1972).

Και οι οπαδοί των αιρέσεων ακούν με χαρά τους ηγέτες τους. Γιατί; Διότι, μέσω μακροχρόνιων διαλέξεων, συζητήσεων, «λειτουργιών», στις οποίες εφαρμόζονται ενεργά κάθε είδους ψυχολογικές τεχνικές, όπως ο ύπνος Έρικσον, τους έχουν στερήσει την κριτική σκέψη, και δεν είναι πλέον ικανοί να αντιλαμβάνονται επαρκώς τα λόγια των αρχηγών τους. Ό,τι και να πουν—όλα είναι καλά.

Ο Ρώσος ψυχίατρος Φιόντορ Βίκτοροβιτς Κοντράτιεφ λέει ότι στη βάση της προσέλκυσης σε ολοκληρωτικές αιρέσεις βρίσκεται η ψυχοτεχνολογία της διαμόρφωσης του συνδρόμου DDD (από τα αγγλικά deception, dependency, dread – εξαπάτηση, εξάρτηση, φόβος). Αυτό είναι που συνήθως αποκαλείται «πλύση εγκεφάλου». Σύμφωνα με τον Κοντράτιεφ, η εργασία για τη διαμόρφωση του συνδρόμου DDD περιλαμβάνει την απόκρυψη των πραγματικών στόχων της λατρείας, την αρχική ενεργό «βομβαρδισμό με αγάπη» με επακόλουθη σκληρή εκμετάλλευση, γεγονός που οδηγεί στην καταστολή της ελευθερίας της προσωπικότητας, στην πλήρη υποταγή του ανθρώπου στη λατρεία και στην εμφάνιση φόβου, που βασίζεται σε ένα διαρκώς διατηρούμενο αίσθημα ενοχής και αποτελεί το κύριο εργαλείο χειραγώγησης του οπαδού.

ΟΙ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΝ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ

Σήμερα, οι ειδικοί σε θέματα αιρέσεων έχουν αναπτύξει έναν ορισμό για την ολοκληρωτική αίρεση. Αυτός είναι: Ολοκληρωτικές αιρέσεις είναι αυταρχικές οργανώσεις, οι ηγέτες των οποίων, επιδιώκοντας την εξουσία επί των οπαδών τους και την εκμετάλλευσή τους, κρύβουν τις προθέσεις τους κάτω από θρησκευτικά, πολιτικο-θρησκευτικά, ψυχοθεραπευτικά, υγειονομικά, εκπαιδευτικά, επιστημονικά-γνωστικά, πολιτιστικά και άλλα προσωπeία και στις οποίες είναι εγγενή χαρακτηριστικά όπως η θεοποίηση του ηγέτη ή της οργάνωσης.

Οι λέξεις-κλειδιά εδώ είναι «επιδίωξη της εξουσίας». Τα χρήματα, φυσικά, έχουν σημασία ως μέσο, αλλά το πιο σημαντικό είναι η εξουσία. Κάθε, ακόμα και η πιο μικρή και αξιοθρήνητη, ολοκληρωτική αίρεση ονειρεύεται την εξουσία—αν όχι πάνω στον λαό, τουλάχιστον πάνω σε μια ομάδα ανθρώπων. Γι’ αυτό, πάρα πολλές αιρέσεις δημιουργούν πολιτικά κόμματα.

Στην Ιαπωνία, η ψευδοβουδιστική αίρεση Σόκα Γκάκαϊ ίδρυσε το δικό της κόμμα—το «Κόμμα της Δίκαιης Διοίκησης».

Το 2003 στη Νότια Κορέα, οι Μούνις κατέγραψαν το δικό τους κόμμα, το «Κόμμα του Κυρίου, της Ειρήνης και του Σπιτιού», με στόχο την ένωση της Νότιας και της Βόρειας Κορέας. Φυσικά, δεν πρόκειται για την ευημερία του λαού. Ο Μουν χρειάζεται ανθρώπους που θα αυξήσουν την ήδη πολυάριθμη αίρεσή του.

Ο ιδρυτής της ίσως πιο δυσοίωνης ψευδοϊνδουιστικής αίρεσης «Ανάντα Μάργκα», ο Ανανταμούρτι (γνωστός και ως Πραμπχάτ Ραντζάν Σαρκάρ), σχεδίαζε να εγκαθιδρύσει στον κόσμο την «εξουσία των διαφωτισμένων» μέχρι το 2005, οργανώνοντας το πολιτικό κόμμα «Προοδευτική Χρήση».

Η ιαπωνική τρομοκρατική αίρεση «Αουμ Σινρικιό» ίδρυσε τον Σεπτέμβριο του 1989 το πολιτικό κόμμα «Σινρίτο – Κόμμα της Αλήθειας».

Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 στις ΗΠΑ, ο ηγέτης της ψευδοϊνδουιστικής ολοκληρωτικής αίρεσης «Υπερβατικός Διαλογισμός» Μαχαρίσι ίδρυσε το κόμμα «Φυσικός Νόμος» για να επεκτείνει τις σφαίρες επιρροής του.

Το 1997 γύρω από την εφημερίδα «Για τη Ρωσική Υπόθεση» σχηματίστηκε μια ομάδα πρωτοβουλίας του «Ρωσικού Εργατικού Κόμματος της Ρωσίας» (ΡΕΚΡ), η οποία μπορεί να χαρακτηριστεί ως νεοπαγανιστική θρησκευτική οργάνωση.

Τον Δεκέμβριο του 2003 στη Ρωσία διεξήχθησαν εκλογές για τη Δούμα. Στα ψηφοδέλτια με τον αριθμό 1 αναγραφόταν το πανεθνικό κόμμα της ειρηνικής βούλησης «Ενότητα», το οποίο ηγείται ο αποστρατευμένος στρατηγός Κονσταντίν Παβλόβιτς Πετρόφ. Αυτό το κόμμα έχει και άλλα ονόματα: «Πανρωσικό Λαϊκό Κίνημα ‘Προς τη Θεοκρατία’», «Ανοιχτό Πανεπιστήμιο της Ζωής», «Διδασκαλία ‘Νεκρό Νερό’» και ούτω καθεξής. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα των τελευταίων διεθνών επιστημονικών και πρακτικών διαθρησκευτικών διασκέψεων, αυτό το κόμμα συγκαταλέγεται στις πιο επικίνδυνες καταστροφικές λατρείες, ένας από τους κύριους στόχους των οποίων είναι η φυσική καταστροφή της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Στις 9 Αυγούστου 2016, το Ανώτατο Δικαστήριο εκκαθάρισε το κόμμα «Βολιά» («Θέληση»), που ιδρύθηκε από την ηγέτη της αίρεσης «Ακαδημία Ανάπτυξης της Σβετλάνα Πεούνοβα», λόγω της διανομής εξτρεμιστικών φυλλαδίων. Η ίδια η ηγέτης του κόμματος, Σβετλάνα Πεούνοβα (Λάντα-Ρους), έχει τεθεί σε διεθνή αναζήτηση. Τον Ιούλιο του 2016 συνελήφθη ερήμην. Σε βάρος της έχουν ασκηθεί δύο ποινικές διώξεις: σύμφωνα με το άρθρο 159 του Ποινικού Κώδικα (απάτη) και σύμφωνα με το άρθρο 111, μέρος 3 του Ποινικού Κώδικα (εσκεμμένη πρόκληση σοβαρής σωματικής βλάβης).

Πριν από μερικά χρόνια, η αίρεση «Κόμμα Κοσμικών Κομμουνιστών ‘Ενότητα Βσεβολόντ’» (ΠΚΚΕΒ) στρατολογούσε ενεργά στις τάξεις της.

Εκτός από αυτά, υπάρχουν και πολλά άλλα παραδείγματα, όταν εκπρόσωποι διαφόρων καταστροφικών λατρειών έγιναν κρατικοί αξιωματούχοι διαφόρων επιπέδων. Είναι σαφές ότι σε αυτή τη θέση θα υπηρετούν, πάνω απ’ όλα, τα συμφέροντα της οργάνωσής τους.

ΦΑΛΟΥΝ ΓΚΟΝΓΚ

Τώρα θα ήθελα να πω λίγα λόγια για την οργάνωση Φάλουν Γκονγκ, που είναι διαβόητη όχι μόνο στην Κίνα, αλλά και σε όλο τον κόσμο. Δεν θεωρώ απαραίτητο να εμβαθύνω στην ιστορία αυτής της οργάνωσης—αναμφίβολα ολοκληρωτικής, καταστροφικής από κάθε άποψη· να αναλύσω τη φύση της ιδέας της—αναμφίβολα αποκρυφιστικής και παράλογης, αφού οι παρευρισκόμενοι σε αυτή την αίθουσα είναι σίγουρα εξίσου, ή ίσως και καλύτερα, ενημερωμένοι από εμένα.

Αρκεί να πούμε ότι όλες οι ενέργειες του Φάλουν Γκονγκ δεν συνάδουν με τις αρχές της «αλήθειας, της καλοσύνης και της ανεκτικότητας», τις οποίες διακηρύσσει ανοιχτά και με ζήλο. Στην πραγματικότητα, όλα αυτά είναι ένα κραυγαλέο ψέμα και μια επιδέξια διαστρέβλωση. Κατά την αντίληψή τους:

Αλήθεια είναι αυτό που λέει ο ηγέτης τους, ο Δάσκαλος Λι Χονγκτζί, ο οποίος ζει ανέμελα στις ΗΠΑ.

Καλοσύνη είναι ο τρόπος που πρέπει να συμπεριφέρονται σε όσους υποστηρίζουν την ιδέα τους (εγώ θα προσθέσω, ότι το κακό, κατά την αντίληψή τους, είναι οτιδήποτε εμποδίζει την ανάπτυξη της οργάνωσής τους).

Ανεκτικότητα είναι εκείνη η ιδιότητα που είναι απαραίτητη για την τελειοποίηση του εαυτού σύμφωνα με το πνεύμα εκείνης της «αλήθειας» που κηρύττει η αίρεση.

Και γενικά, όλες οι δηλώσεις του ηγέτη της αίρεσης Λι Χονγκτζί και των βοηθών του είναι ψευδείς. Οι αιρετικοί ισχυρίζονται ότι η ιδέα της οργάνωσης έχει τις ρίζες της στον Βουδισμό, αλλά, όπως γνωρίζετε, δεν έχει καμία σχέση με τον Βουδισμό. Παρουσιάζουν το Φάλουν Γκονγκ ως μια πρακτική για τη βελτίωση της υγείας, παρόλο που στην πραγματικότητα αυτοί οι ισχυρισμοί απλώς συγκαλύπτουν τους αληθινούς στόχους, οι οποίοι, όπως σε όλες τις αιρέσεις χωρίς εξαίρεση, συνίστανται στην υπέρμετρη συσσώρευση χρημάτων και εξουσίας. Η οργάνωσή τους έχει έναν έντονα ψευδοθρησκευτικό χαρακτήρα, και αντικείμενο λατρείας τους είναι ο γκουρού τους, ο Λι Χονγκτζί. Αυτός ο «θεός» (ή πιο σωστά, απατεώνας) υπόσχεται σε όλους τους οπαδούς του καλή υγεία και ευτυχισμένη ζωή, ωστόσο στην πραγματικότητα οι άνθρωποι αποκτούν μια παθολογική εξάρτηση από αυτόν, από την οργάνωση, από τη διδασκαλία της αίρεσης και ως αποτέλεσμα χάνουν τους συγγενείς τους, τη δουλειά τους, τη στέγη τους, ακόμα και την υγεία τους, για την οποία ήρθαν στην αίρεση, επειδή βασίζονται πλήρως στην πνευματική πρακτική και συχνά αρνούνται την ιατρική περίθαλψη—υποστηρίζοντας ότι θα θεραπευτούν από ειδικές ασκήσεις που ανέπτυξε ο δάσκαλος.

Έχουμε στη διάθεσή μας μια έκθεση ενός 8χρονου αγοριού, του Γκρίσα, σε μια διάσκεψη των αιρετικών στο Νάρο-Φομίνσκ, στην οποία περιγράφει την «πνευματική» του εμπειρία. Είναι τρομακτικό να το διαβάζεις. Άλλοτε βλέπει ένα «τεράστιο μάτι σαν αστερισμό», άλλοτε ένα «φαλουν» να περιστρέφεται πάνω από το κεφάλι της μητέρας του, άλλοτε, υποφέροντας από φρικτούς πόνους στο αυτί του, από το οποίο μάλιστα βγαίνει αίμα, συνεχίζει να κάνει τις ασκήσεις, ενώ η μητέρα του, αρνούμενη να του παράσχει ιατρική βοήθεια, τον υποστηρίζει με κάθε τρόπο μόνο στην εκτέλεση των πρακτικών της αίρεσης, πείθοντάς τον ότι στην πραγματικότητα δεν υπάρχει αίμα και ότι ο διάβολος τον πειράζει…

Και προσπάθησε μόνο να αντιταχθείς στην αίρεση! Πού πάνε τότε η καλοσύνη και η ανεκτικότητα; Μια διαδεδομένη πρακτική όλων των αιρετικών είναι να μηνύουν αμέσως όσους δεν συμφωνούν με την άποψή τους. Σε όλο τον κόσμο, οι οπαδοί του Φάλουν Γκονγκ έχουν καταθέσει περισσότερες από 100 αγωγές εναντίον διαφόρων μέσων ενημέρωσης, ωστόσο κατάφεραν να κερδίσουν μόνο σε μεμονωμένες περιπτώσεις. Το Ανώτατο Δικαστήριο του Κεμπέκ, απορρίπτοντας μια ακόμη αγωγή το 2005, σημείωσε: «Το Φάλουν Γκονγκ είναι ένα αντιφατικό κίνημα, το οποίο δεν ανέχεται την κριτική». Να λοιπόν η «καλοσύνη» και η «ανεκτικότητα»!

Το Φάλουν Γκονγκ δεν είναι απλώς ένα «αντιφατικό κίνημα που δεν ανέχεται την κριτική». Είναι μια εντελώς βάρβαρη αίρεση. Υπάρχουν πολλές μαρτυρίες ότι οι οπαδοί της στερούνται πλήρως της κριτικής σκέψης, είναι απόλυτα υποταγμένοι στον ηγέτη τους και είναι έτοιμοι να κάνουν οτιδήποτε επιθυμήσει, ακόμη και να αφαιρέσουν τη ζωή τους. Είχα την ευκαιρία να δω φωτογραφίες ενός οπαδού της αίρεσης που αυτοκτόνησε, κρατώντας στα χέρια του το πορτρέτο του δασκάλου του.

Η αίρεση αποτελεί σοβαρό κίνδυνο για την κοινωνία, καθώς οι οπαδοί του Φάλουν Γκονγκ, που έχουν φτάσει στην τρέλα, μπορούν να γίνουν όπλο στα χέρια ανθρώπων που επιδιώκουν να οργανώσουν ταραχές σε μια περιοχή, πόλη ή χώρα με περαιτέρω, για παράδειγμα, κατάληψη της εξουσίας. Παρόμοια παραδείγματα μας είναι σήμερα γνωστά—η Ουκρανία!, στην οποία βγήκαν στην πλατεία Μαϊντάν για να υποστηρίξουν την αντικυβερνητική διαδήλωση πολλοί αιρετικοί, ξεκινώντας από τους νεοπεντηκοστιανούς και καταλήγοντας στους νεοπαγανιστές.

Φυσικά, πολλά εξαρτώνται από το πόσο πολυάριθμη είναι αυτή η αίρεση. Πόσους οπαδούς έχει το Φάλουν Γκονγκ; Οι ηγέτες της αίρεσης ισχυρίζονται ότι είναι δεκάδες εκατομμύρια, κάτι που δεν αποτελεί έκπληξη: όλες ανεξαιρέτως οι ολοκληρωτικές οργανώσεις προσθέτουν μηδενικά στον πραγματικό αριθμό των οπαδών τους. Σύμφωνα με τη γνώμη Ρώσων ειδικών, σε όλο τον κόσμο οι οπαδοί της αίρεσης δεν πρέπει να ξεπερνούν τους 70-100 χιλιάδες ανθρώπους. Αλλά αυτοί οι 70-100 χιλιάδες άνθρωποι είναι πολύ δραστήριοι. Οι αιρετικοί διοργανώνουν τις εκδηλώσεις τους σε όλο τον κόσμο. Προσωπικά είδα μια διαμαρτυρία των αιρετικών στην Πράγα, την οποία τους ανάγκασαν να σταματήσουν πολύ γρήγορα οι αστυνομικοί που έφτασαν εκεί.

Αλλά ακόμα και εκατό χιλιάδες οπαδοί—αυτό είναι και πάλι πολύ! Πώς μπορούσε να συμβεί κάτι τέτοιο; Πολύ απλά: το ρητό που αποδίδεται στον Χίτλερ και τον Γκέμπελς «όσο πιο τερατώδες είναι το ψέμα, τόσο πιο γρήγορα θα το πιστέψουν», πράγματι λειτουργεί. Ειδικά αν αυτό λέγεται εκατό φορές την ημέρα. Δεύτερον, η ίδια η ιδέα είναι πολύ ενδιαφέρουσα: να ζεις με πλήρη υγεία για πολύ καιρό και ευτυχισμένα—αυτό δελεάζει πολλούς. Και αν προσθέσεις στην επιθετική προπαγάνδα ειδικές ψυχοτεχνικές που αλλάζουν τη συνείδηση του ανθρώπου, τότε μπορείς να τον κάνεις να πιστέψει οτιδήποτε, ακόμα και τη θεότητα μιας ντομάτας. Επιπλέον, οι αιρετικοί μπορούν να υποστηρίζονται σιωπηρά από κάποιες δομές λόγω της έντονα αρνητικής τους στάσης απέναντι στην πολιτική της Κίνας. Σύμφωνα με τον φίλο μου, τον γνωστό στη Ρωσία ειδικό σε θέματα αιρέσεων, καθηγητή Αλεξάντερ Ντβόρκιν, ο οποίος εξέφρασε αυτή τη γνώμη ήδη από το 2008, το Φάλουν Γκονγκ διεξάγει έναν ισχυρό πόλεμο πληροφοριών εναντίον της κυβέρνησης της Κίνας, και σε αυτό την αίρεση βοηθούν ενεργά ορισμένες διεθνείς δυνάμεις, που ενδιαφέρονται για την αλλαγή της κυβερνητικής πολιτικής της Κίνας.

ΦΑΛΟΥΝ ΓΚΟΝΓΚ ΣΤΗ ΡΩΣΙΑ

Σήμερα το Φάλουν Γκονγκ δραστηριοποιείται και στο έδαφος της Ρωσίας. Μάλιστα στη Ρωσία, σε αντίθεση με ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, οι περισσότεροι οπαδοί του «Φάλουν Γκονγκ» δεν είναι καθόλου Κινέζοι, αλλά εκπρόσωποι Σλαβικών λαών. Επιπλέον, παρατηρείται μια τάση αύξησης του αριθμού των Ρώσων που εντάσσονται στην αίρεση. Η αύξηση των οπαδών της αίρεσης θεωρείται από εμάς ως σοβαρή απειλή.

Κατά τη γνώμη μου, όλες οι ολοκληρωτικές αιρέσεις είναι εξτρεμιστικές, και το Φάλουν Γκονγκ επίσης πληροί πλήρως τον ορισμό της εξτρεμιστικής οργάνωσης. Το 2002 η κυβέρνηση της Ρωσίας ψήφισε τον νόμο «Περί Αντιμετώπισης της Εξτρεμιστικής Δραστηριότητας», που απαγορεύει τα εξτρεμιστικά υλικά, και η αίρεση του Φάλουν Γκονγκ έχει άφθονα τέτοια υλικά. Ένα από αυτά είναι το βιβλίο «Τζουάν Φάλουν». Ταυτόχρονα, οι αιρετικοί ισχυρίζονται ότι η απαγόρευση του βιβλίου στη Ρωσία συνδέεται αποκλειστικά με τις σχέσεις καλής γειτονίας μεταξύ Ρωσίας και Κίνας, και ότι πίσω από την καταπίεση του Φάλουν Γκονγκ στη Ρωσία βρίσκεται δήθεν το κομμουνιστικό καθεστώς της Κίνας. Λένε, δηλαδή, ότι δεν μπορούν στη Ρωσία να πάρουν και να απαγορεύσουν έτσι απλά ένα βιβλίο που μιλά για την αλήθεια, την καλοσύνη και την ανεκτικότητα! Λένε, δηλαδή, ότι όλα αυτά είναι ίντριγκες της κινεζικής κυβέρνησης!

Στη Ρωσία, οι οπαδοί της αίρεσης διεξάγουν τακτικά παράνομες ενέργειες, με στόχο την προπαγάνδα της διδασκαλίας τους. Το 2014 σε πολλές ρωσικές πόλεις οι αιρετικοί παρουσίασαν μια έκθεση ζωγραφικής με τίτλο «Αλήθεια, Καλοσύνη, Ανεκτικότητα», στην οποία απεικονίζονται σκληροί ξυλοδαρμοί απλών ανθρώπων από αστυνομικούς, βασανιστήρια, μεταμόσχευση οργάνων από ζωντανούς ανθρώπους (αυτό είναι γενικά το αγαπημένο θέμα των αιρετικών!), και παρουσιάζονται εικόνες που θυμίζουν φασιστικά σύμβολα. Στο Ταγκανρόγκ η έκθεση απαγορεύτηκε, και οι πίνακες κατασχέθηκαν. Προσπαθούν να διοργανώσουν κάθε είδους εκδηλώσεις στις Μινιράλνιε Βόντι, στο Ροστόφ, στο Βλαδιβοστόκ και σε άλλες ρωσικές πόλεις.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Δυστυχώς, η διακοπή αυτής της διαδικασίας δεν είναι εύκολη. Στη Ρωσία, η δραστηριότητα των «Μαρτύρων του Ιεχωβά» έχει απαγορευτεί, ωστόσο η αίρεση έχει περάσει στην παρανομία. Προφανώς, το ίδιο θα συμβεί και με όλες τις άλλες ολοκληρωτικές οργανώσεις που θα απαγορευτούν. Ωστόσο, με την απαγόρευση της δραστηριότητας των αιρέσεων, είναι δυνατόν να μειωθεί η εισροή νέων οπαδών σε αυτές τις αιρετικές ομάδες. Έτσι, μπορούν να σωθούν πολλοί άνθρωποι από ασθένειες, μοναξιά, φτώχεια, καθώς οι αιρέσεις αφαιρούν από τους οπαδούς τους ό,τι μπορούν, μέχρι και τη ζωή τους.

Είναι απαραίτητο να δημιουργηθεί ένα ισχυρό φράγμα στις αιρέσεις. Και πρέπει να εντείνουμε οι ίδιοι την εργασία μας για την ενημέρωση του πληθυσμού σχετικά με τον κίνδυνο που αποτελεί οποιαδήποτε αίρεση για τον άνθρωπο. Και αυτή η διάσκεψη, στην οποία μπορούμε να δημιουργήσουμε και να ενισχύσουμε νέες σχέσεις, να μοιραστούμε την εμπειρία μας, να προγραμματίσουμε κοινές εκδηλώσεις—είναι μέρος αυτής της μεγάλης εργασίας. Απλώς δεν πρέπει να εφησυχάζουμε, πρέπει να προχωράμε διαρκώς, να εξελισσόμαστε, και προς το παρόν—πρέπει να το παραδεχτούμε—συχνά χάνουμε από τους αιρετικούς, συχνά βρίσκονται μισό βήμα μπροστά μας, και οι νίκες που επιτυγχάνουμε, φυσικά, είναι σημαντικές, αλλά δεν πρέπει να μας μεθούν. Πρέπει να βλέπουμε τα πράγματα νηφάλια: η ολοκληρωτική αιρετικότητα είναι μια σοβαρή δύναμη, την οποία δεν πρέπει να υποτιμούμε σε καμία περίπτωση. Αλλά ούτε και να την υπερεκτιμούμε!

Θα ήθελα να ολοκληρώσω το άρθρο μου με μια δήλωση του Αγγλο-Ιρλανδού βουλευτή και επιφανούς δημοσιογράφου της εποχής του Διαφωτισμού Έντμουντ Μπερκ. Και τη σημερινή μου ομιλία θέλω να την τελειώσω με τον ίδιο τρόπο. Ο Έντμουντ Μπερκ έλεγε: «Για να θριαμβεύσει το κακό, χρειάζεται μόνο μία προϋπόθεση—οι καλοί άνθρωποι να κάθονται με σταυρωμένα χέρια». Το να καθόμαστε με σταυρωμένα χέρια, φυσικά, δεν είναι για εμάς. Ωστόσο, αυτά τα λόγια πρέπει να μας υπενθυμίζουν πόσα ακόμα έχουμε να κάνουμε σε αυτόν τον δρόμο.

*****

π. Βασιλείου Α. Γεωργοπούλου (M. Th)

      Ο Ιδρυτής της: Ιδρυτής της εν λόγω παραθρησκευτικής οργάνωσης είναι ο Κινέζος Λι Χονγκτζί (Li Hongzhi). Γεννήθηκε στις 13-5-1951 στην πόλη Gongzhuling της επαρχίας Jilin στην Κίνα. Για μιά δεκαετία εργάστηκε ως δημόσιος υπάλληλος σε υπη­ρεσία πού ασχολούνταν με την καλλιέργεια σιταριού.

Ταυτοχρόνως, από νεαρός θήτευσε καί εκπαιδεύτηκε σε περισσότερους από 20 Βουδιστές καί Ταοϊστές διδασκάλους. Από νεαρός επίσης αναφέρεται στα βιογραφικά του ότι είχε και υπερφυσικές δυνά­μεις (Βλ. Kirchen, Sekten, Religionen, σελ. 408).

Από το 1984-1991 ασχολήθηκε κατά τρόπο συστηματικό με την κεντρική ταοϊστική μέθοδο-διδασκαλία του Qi Gong. Το Μάϊο του 1992 δημιούργησε το Falun Gong, και ιδρύθηκε στο Πεκίνο η Falun Dafa Research Society.

Πώς παρουσιάζεται τό Falun Dafa/Falun Gong; Σύμφωνα με τούς ισχυρισμούς του Λι Χονγκτζί (Li Hongzhi) και των άλλων οπαδών του το Φάλουν Ντάφα ή Φάλουν Γκόνγκ είναι “δρόμος προς την ολοκλήρωση” σωματική και πνευματική (Βλ. Handbuch Religi5se Gemeinschaften und Weltan- schauungen, σελ. 874).

Σε Ελληνικό έντυπο της οργάνωσης το Φαλούν Ντάφα ή Φάλουν Γκόνγκ παρουσιάζεται ως συνεχής εξάσκηση ”βελτίωσης του νου και του σώματος μέσα από ασκήσεις, διαλογισμό και καλλιέργεια τής καρ­διάς”, σέ συνδυασμό με την αποδοχή των αρχών ”της αλήθειας, καλοσύνης και ανεκτικότητας”.

Επιπλέον αναφέρεται ότι το Φάλουν Γκόνγκ δια­φέρει από τη Γιόγκα και το Τάϊ-τσι στο ότι: “οι κι­νήσεις των ασκήσεων του Φάλουν Γκόνγκ είναι απλότερες (sic) και μαθαίνονται πιό εύκολα. Οι περισσό­τεροι άνθρωποι βρίσκουν το πεδίο ενέργειας πιό ισχυ­ρό όταν το εξασκούν και υπάρχουν πιό γρήγορα απο­τελέσματα’’. Καρποί της εξάσκησης του Φάλουν Ντά­φα κατά τούς ισχυρισμούς της οργάνωσης είναι η βελτίωση των επιπέδων ενέργειας, η βελτίωση της υγείας, η ηθική βελτίωση, η ψυχική ηρεμία και η ανα­κούφιση από το άγχος (Βλ. Lexikon der Sekten, Son- dergruppen und Weltanschauugen, σελ. 752).

Η κύρια διδασκαλία του Φάλουν Ντάφα βρίσκε­ται καταγεγραμμένη από τον ιδρυτή της οργάνωσης Λί Χονγκτζί (Li Hongzhi) στο βιβλίο Zhuan Falun. Στα πλαίσια αυτά το Φάλουν Γκόνγκ είναι εισαγωγικό βιβλίο πού περιλαμβάνει θεωρητική ανάλυση και πρακτικές εφαρμογές των πέντε ασκήσεων του Φάλουν Ντάφα.

Πρέπει να τονίσουμε εν προκειμένω, ότι τόσο ο ιδρυτής, όσο και οι υπεύθυνοι τής οργάνωσης, αρνούνται ότι το Φάλουν Ντάφα έχει θρησκευτικά κί­νητρα ή χαρακτήρα, ισχυρισμό βεβαίως τον οποίο θα τον αξιολογήσουμε στη συνέχεια.

Πώς διαφημίζεται το Falun Dafa/Falun Gong. Κάθε πρόσφορο μέσο χρησιμοποιείται για τη διάδο­ση των ιδεών της εν λόγω παραθρησκευτικής οργά­νωσης. Το διαδίκτυο, CD, φυλλάδια, περιοδικά, δια­λέξεις και συνεντεύξεις είναι ορισμένα μόνο από τα μέσα τα οποία χρησιμοποιεί η οργάνωση.

Ιδιαιτέρως όμως προσφιλής τρόπος για να προκαλεί το ενδιαφέρον των ανθρώπων είναι η εξάσκηση σε πλατείες, μπροστά από πολιτιστικά μνημεία, σε ανοικτούς κεντρικούς χώρους γενικότερα των πέντε ασκήσεων του Φάλουν Ντάφα από μέλη τής οργά­νωσης πού είναι ντυμένα ομοιόμορφα συνήθως με στολές πού έχουν λευκό ή κίτρινο χρώμα.

Πρακτική πού είχαν εφαρμόσει και στην Αθήνα, στην πλατεία Συντάγματος και στην Ακρόπολη, αλλοδαπά μέλη της οργάνωσης αλλά καί πρακτική πού έφαρμόζεται συνήθως κάθε χρόνο στίς 13 Μαΐου καθώς η ημερομηνία αυτή είναι παγκόσμια ημέρα εορτασμού του Φάλουν Ντάφα για τα μέλη του (Compassion. A jurnal of Falun Dafa Around the World, σελ. 36-38). Να υπενθυμίσουμε εν προκειμέ­νω, ότι η 13η Μαΐου είναι η ημέρα των γενεθλίων του ιδρυτή της εν λόγω οργάνωσης, του Λί Χονγκτζί (Li Hongzhi).

Ο αληθινός χαρακτήρας του Falun Dafa/Falun Gong. Αν και ο ιδρυτής και οι υπεύ­θυνοι της οργάνωσης ανά τον κόσμο αρνούνται την ύπαρξη θρησκευτικού χαρακτήρα ή κινήτρων στο Φάλουν Γκόνγκ η πραγματικότητα όμως είναι τελεί­ως διαφορετική. Τούτο είναι εύκολα διαπιστώσιμο, καθώς στις διδαχές και στις πρακτικές της οργάνω­σης είναι οφθαλμοφανής ή ύπαρξη θρησκευτικών δι­δασκαλιών, τεχνικών και ορολογίας διαφόρων ανα­τολικών θρησκευμάτων. Έτσι κατανοούμε γιατί και από ξένους ειδικούς μελετητές του χώρου των αιρέσεων και της παραθρησκείας το Falun Dafa/Falun Gong χαρακτηρίζεται ως ένας ”συγκρητιστικός δρό­μος αυτοσωτηρίας με βουδιστικά, ταοϊστικά καί κομφουκιανικά στοιχεία κάτω από την γενική αυθεντία του δασκάλου Li Hongzhi (Βλ. Handbuch Religise Gemeinschaften und Weltanschauungen, σελ. 878-­879. Πρβλ. καί Kirchen, Sekten, Religionen, σελ. 408. Irving Hexhan, Pocket Dictionary of New Religious Movements, σελ. 49).

Επιπλέον ενισχυτικά του θρησκευτικού χαρακτή­ρα του Φάλουν Γκόνγκ είναι και οι επισημάνσεις του περιοδικού TIME Asia της 2-7-2001, όπου συν τοις άλλοις αναφερόμενος στην εν λόγω οργάνωση επισημαίνει, ότι από τα έξι βασικά γνωρίσματα των σε­κτών στο Φάλουν Ντάφα συναντά κάποιος τα τρία. Επίσης ως σέκτα αξιολογείται η εν λόγω οργάνωση και σέ σχετικό με αυτή δημοσίευμα της γνωστής Αμερικανικής εφημερίδας USA Today τής 26-4-1999.

Ο θρησκευτικός χαρακτήρας του Φάλουν Ντάφα ή Φάλουν Γκόνγκ μαρτυρείται και από το γεγονός ότι το σύμβολό του, το Φάλουν περιέχει και πλαισιώ­νεται από θρησκευτικά σύμβολα, και συγκεκριμένα από 5 Βουδιστικές Σβάστικες και 4 Τσάϊ-τσι. Μάλι­στα ο Li Hongzhi στο βιβλίο του Zhuan Falun ανα­γκάζεται να εξηγήσει για ευνόητους λόγους τις δια­φορές μεταξύ Βουδιστικής και Ναζιστικής σβάστικας (Βλ. http://www.falundafa.de/falun.html).

Εν προκειμένω αξίζει να αναφερθούμε στον από­λυτο και δεσμευτικό χαρακτήρα πού έχουν το πρό­σωπο και θέσεις του ιδρυτή και καθοδηγητή Li Hongzhi για τα μέλη της οργάνωσης. Σύμφωνα με τούς ισχυρισμούς του κανείς δεν επιτρέπεται να επεξηγήσει και να ερμηνεύσει τούς λόγους του. Κάθε μέ­λος της οργάνωσης επιτρέπεται μόνο να πραραπέμπει στους λόγους του με τις ενδείξεις ” Ο δάσκαλος έχει πει’’ ή “Στο βιβλίο του βρίσκεται γραμμένο” (Βλ. Li Hongzhi, Zhuan Falun, Γερμ. έκδ. σελ. 127).

Κάθε απόκλιση άπ’ αυτή την συμπεριφορά χαρα­κτηρίζεται από τον Li Hongzhi ως “σαμποτάζ” (Βλ. Handbuch Religi5se Gemeinschaften und Weltan- schauungen, σελ. 127). Αμφιβάλλει κανείς ότι εν προκειμένω ευρισκόμαστε μπροστά σ’ ένα χαρακτηριστι­κό παράδειγμα νοοτροπίας και συμπεριφοράς αρχη­γού παραθρησκευτικής οργάνωσης; Νομίζουμε όχι.

Το Φάλουν Ντάφα και οι πολιτικές παράμετροί του. Επτά χρόνια μετά την επίσημη εμφάνισή του στην Κίνα, τον Ιούλιο τού 1999 η Κινέζικη κυβέρ­νηση έθεσε το Φάλουν Ντάφα εκτός νόμου και απα­γόρευσε τίς δραστηριότητες του, χαρακτηρίζοντάς το ως την “μεγαλύτερη σέκτα στον κόσμο” (Βλ. Kirchen, Sekten, Religionen, σελ. 407). Το γεγονός αυτό θα γίνει έκτοτε η αφορμή, ώστε ο ιδρυτής της οργάνω­σης και τα ανά τον κόσμο παραρτήματα της οργά­νωσης να ξεκινήσουν μιά μεθοδική και καλά οργα­νωμένη εκστρατεία όπου κατηγορούν το Μαρξιστικό καθεστώς τού Πεκίνου για καταπάτηση των ανθρω­πίνων δικαιωμάτων, για διώξεις, βασανισμούς κ.ά.

Οι ισχυρισμοί αυτοί υιοθετήθηκαν από τίς Η.Π.Α και άλλες χώρες καθώς εξυπηρετούσαν τούς δικούς τούς γεωπολιτικούς σχεδιασμούς, και τις δικές τους πολιτικές σκοπιμότητες. Η πολιτική αυτή υποστήρι­ξη χρησιμοποιείται από τούς εκπροσώπους της οργά­νωσης ανά τον κόσμο ως μιά ακόμα δυνατότητα για τη διάδοση των δοξασιών τους, αποκρύπτοντας πά­ντα το θρησκευτικό υπόβαθρο και περιεχόμενο των δοξασιών τους.

Για το πόσο μεγάλη σημασία δίνουν υπεύθυνοι τής οργάνωσης στην πολιτική διάσταση τού θέματος, ενδεικτικώς εν προκειμένω θα αναφέρουμε, ότι σέ Ελληνικό έντυπο τού Φάλουν Ντάφα προέτρεπαν τούς αναγνώστες, αφού αποδεχθούν τα περί καταπά­τησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Κίνα, να απευθυνθούν και να γράψουν για το θέμα αυτό στον τότε Πρωθυπουργό κ. Κ. Σημίτη και στον τότε Υπ. Εξωτερικών κ. Γ. Παπανδρέου αντιστοίχως, δίνοντας μάλιστα τίς ιστοσελίδες τους στο διαδίκτυο.

Για την σύνταξη του παρόντος άρθρου βασιστήκαμε κυρί­ως στα: 1) Handbuch Religiose Gemeinschaften und Weltanschaungen, (Hrsg. H. Reller, H. Krech, M. Kleiminger), 5η εκδ. 2000. 2) h. Gasrer-J. Mueller-F. Valentin, Lexikon der Sekten, Sondrer- gruppen und Weltanschauugen, 7η εκδ. 2001. 3) Kirchen, Sekten, Religionen, (Hrsg. G. Schmid, G. O. Schmid), 7η εκδ. 2003.

ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΕΥΧΟΣ 85

ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ: Ι.Ν.ΑΓΙΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ ΙΣΤΙΑΙΑΣ entaksis.gr


ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ: Фалуньгун и другие секты-Истины Фалуньгун (Фалунь Дафа)

Από https://www.entaksis.gr/falun-gong/

 και-Falun Dafa/Falun Gong (Μια κινέζικη παραθρησκευτική οργάνωση)    

 


**Τό ιστολόγιο δέν συμφωνει απαραίτητα με τις απόψεις των αρθρογράφων

Δεν υπάρχουν σχόλια: