ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Κυριακή 31 Αυγούστου 2025

ΤΙ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΟ ΣΙΝΑ[ ξανά ,γιατι πρόκειται για σημαντικο θέμα και κρίσιμο]



Η όλη φασαρία για τη Μονή Σινά περιστρέφεται γύρω απο ένα συμφωνητικό που η ελληνική κυβέρνηση θέλει να υπογραφεί απο την Μονή με το Αιγυπτιακό κράτος. Η ελληνική κυβέρνηση εκτίμησε πως με την σύνθεση που είχε η μονή το συμφωνητικό δεν θα υπογραφόταν. Και επιχείρησε να αλλοιώσει την σύνθεση της αδελφότητας.Ζητήθηκε απο ύψιστο κυβερνητικό παράγοντα ο οποίος απευθύνθηκε σε ύψιστο εκκλησιαστικό παράγοντα, να στείλουν οι αγιορείτικες μονές μοναχούς στο Σινά ώστε να διαμορφωθεί πλειοψηφία ελεγχόμενη. Οι αγιορείτες αρνήθηκαν. Η σύνθεση παρέμεινε η ίδια. Η αδελφότητα συνήλθε, έπαψε τον ηγούμενο οπότε κάτι επρεπε να κάνει η ΑθήναΜεθόδευσε την βίαιη και βάρβαρη εκδίωξη των αδελφών που δεν συμφωνούσαν με τον παυθέντα ηγούμενο οπότε, τώρα, ο ηγούμενος Δαμιανός νομίζει ότι θα ικανοποιήσει την Αθήνα.Υπάρχει, όμως, και ο ξενοδόχος. Το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων Πάντως, εκείνο που διακυβεύεται είναι το καθεστώς της μονής. Με πολύ παρασκήνιο το οποίο προσώρας δεν γράφεται..

του Παντελή Σαββίδη

ΗΙερά Μονή Αγίας Αικατερίνης στο Σινά αποτελεί τον άλλο καθρέφτη της ορθόδοξης κρίσης. Από το σιγίλλιο του Ιουστινιανού ως τις μέρες μας, το Σινά υπήρξε σύμβολο παγκόσμιας πνευματικής ακτινοβολίας. Όμως τα τελευταία χρόνια, η εικόνα του τείνει να αλλοιωθεί από σκάνδαλα, εσωτερικές διαμάχες και κρατικές παρεμβάσεις.

Η νομοθετική ρύθμιση της ελληνικής κυβέρνησης, που μετέτρεψε τη Μονή σε ΝΠΔΔ ήταν κίνηση που κάλυψε τις ατασθαλίες του Αρχιεπισκόπου Δαμιανού και τον κατέστησε ακόμη περισσότερο υποχείριο της Αθήνας. Ωστόσο, το πρόβλημα δεν λύνεται με νόμους. Το καθεστώς της Μονής στην Αίγυπτο παραμένει θολό, ενώ η τουριστική αναβάθμιση της περιοχής δημιουργεί νέους κινδύνους αλλοίωσης του μοναστικού χαρακτήρα. Το βασικό ερώτημα είναι αν το Κάιρο θα αναγνωρίσει αυτή τη νέα υπόσταση ή θα επιμείνει στη δήμευση της περιουσίας.

Η … Δεσπότισσα κ. Κατερίνα. Διαχειρίζεται τον Αρχιεπίσκοπο Δαμιανό όπως επιθυμεί.

Η προσωπική πορεία του Αρχιεπισκόπου Δαμιανού, που ζει επί μακρόν εκτός Μονής και κατηγορείται για παραβίαση του κανονισμού, επιτείνει την κρίση. Οι αποκαλύψεις για εξωθεσμικές επιρροές, προσωπικές σχέσεις και οικονομικά συμφέροντα πλήττουν το κύρος μιας μονής που είναι για αιώνες σύμβολο ιερότητας. Η πρόσφατη απόφαση ομάδας μοναχών να του αφαιρέσουν την ηγουμενία, οι σκηνές βίας με την εκδίωξη διαφωνούντων και οι καταγγελίες εκατέρωθεν συνθέτουν εικόνα βαθιάς κρίσης.

Η κρίση στο Σινά δεν αφορά μόνο την Ελλάδα· αγγίζει και το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, το οποίο καλείται να σταθεί θεσμικά πάνω από μικροπολιτικές και προσωπικές φιλοδοξίες.  Το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων χειροτονεί τον υποδεικνυόμενο από τους μοναχούς ως Αρχιεπίσκοπο Σινά, Φαράν και Ραϊθώ. Και καθαιρεί αυτόν που οι μοναχοί παραιτούν. Ο πατριάρχης Ιεροσολύμων δέχθηκε προφορικά την απόφαση των μοναχών αλλά δεν καθαίρεσε τον ηγούμενο. Η βίαιη εισβολή των μπράβων του Δαμιανού στην μονή έγινε την ώρα που οι μοναχοί συγκεντρώθηκαν σε μια πρώτη συνάντηση να εκλ΄ξουν άλλον ηγούμενο. Η Μονή Σινά είναι αυτοκέφαλη, κάτι που είχε κατοχυρωθεί ήδη από τον 6ο αιώνα, με τον Ιουστινιανό και τα σχετικά σιγίλλια.

Δεξιά ο Ηγούμενος Δαμιανός και αριστερά ο μοναχός Σεραφείμ σε κέρασμα μετά την κουρά του τελευταίου πριν δύο ημέρες. Προσπάθεια να αυξηθούν οι υτποστηρικτές του Δαμιανού

Το ζητούμενο είναι να προστατευθεί η συνέχεια του μοναχισμού, όχι να επιβληθούν λύσεις που θα δημιουργήσουν νέες ρήξεις. Και η συνέχεια αυτή απαιτεί απομάκρυνση του 90κονταετούς ηγουμένου ο οποίος καθοδηγείται στις αποφάσεις του από την φερόμενη ως νοσοκόμα του. Στην ουσία, όλοι γνωρίζουν πως πρόκειται για κάτι διαφορετικό, βαθιά αγράμματη και αστοιχείωτη γυναίκα η οποία καθορίζει τις τύχες της μονής. Λέγεται πως στις συνεδριάσεις της αδελφότητας όταν ο ηγούμενος ξεχνούσε τι να πει ή μιλούσε έξω από το πλαίσιο που του υπαγόρευε, παρενέβαινε προσβλητικά για να τον επαναφέρει στην τάξη. Για το μικρό διάστημα που ο Δαμιανός βρισκόταν στην μονή συνυπήρχε μαζί του διαμορφώνοντας καθημερινές εικόνες σουρεαλιστικού χαρακτήρα.

Η »Θ» είναι σε θέση να γνωρίζει πως ο Δαμιανός επισκέφθηκε τέσσερις, τουλάχιστον, φορές το Υπουργείο Εξωτερικών και τον αρμόδιο υφυπουργό.  Η πρώτη ήταν εθιμοτυπική. Την δεύτερη ζητήθηκε από λαϊκό που συνόδευε τον Δαμιανό η βοήθεια του υπουργείου να μετατραπεί η Αμπέτειος Σχολή σε πανεπιστήμιο.  Πρόκειται για ελληνικό εκπαιδευτικό ίδρυμα στο Κάιρο της Αιγύπτου, από τα σημαντικότερα της ελληνικής διασποράς. Για δεκαετίες υπήρξε το καλύτερο ελληνικό σχολείο παγκοσμίως, με υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης, αυστηρό πρόγραμμα και εξέχοντες καθηγητές.

Απόφοιτοι της Αμπετείου διακρίθηκαν διεθνώς: πολλοί Έλληνες διπλωμάτες, πανεπιστημιακοί, επιστήμονες και καλλιτέχνες φοίτησαν εκεί. Χαρακτηριστικά, έχει ειπωθεί ότι «όλοι οι Έλληνες πρέσβεις της Αιγύπτου ήταν απόφοιτοι της Αμπετείου».

Θα φαινόταν πως το Πανεπιστήμιο λειτουργεί υπο την μονή αλλά από πίσω θα υπήρχε μια κερδοφόρα εταιρεία που θα το διοικούσε.

Λίγο μετά ζητήθηκε η υποστήριξη του υπουργείου σε ίδρυμα αποκατάστασης γερόντων που ο Δαμιανός θα κατασκεύαζε στην ιδιαίτερη πατρίδα του αλλά πάλι με την ίδια μέθοδο. Πίσω θα βρισκόταν εταιρία. Την Τρίτη φορά ζητήθηκαν ακίνητα της μονής για να φυτευτούν ελιές!

Το πολιτικό παιχνίδι που παίζεται από την Αθήνα, τώρα, είναι να υπογράψει η μονή μια συμφωνία με τις αιγυπτιακές αρχές η οποία χαρακτηρίζεται ως κατάπτυστη. Η συμφωνία περιήλθε στην διάθεση της «Θ» και πίσω από την επιμονή της Αθήνας να υπογραφεί κρύβονται ιδιοτελή οικονομικά συμφέροντα σε βάρος του καθεστώτος της μονής.  Μια τέτοια συμφωνία μόνο ο Δαμιανός θα μπορούσε να υπογράψει γι αυτό και στηρίζεται από το Κέντρο. Η επιλογή του Δαμιανού έγινε αφού επιχειρήθηκε να αλλοιωθεί η σύνθεση της μονής με μεταφορά μοναχών που θα πρόσκειντο στις βουλήσεις της Αθήνας έστω με την παρέμβαση άλλων ισχυρών παραγόντων. Αυτό δεν επετεύχθη οπότε επελέγη η στήριξη του Δαμιανού με την βίαιη απομάκρυνση της πλειοψηφίας των μοναχών που διαφωνούν μαζί του. Ή «Θ» έχει στην διάθεσή της το πλήρες κείμενο του σχεδίου συμφωνίας που προωθείται προς υπογραφήν. Εμπλέκονται υψηλά πολιτικά πρόσωπα των Αθηνών και όχι μόνο

Υπάρχει, ωστόσο, μια λεπτομέρεια. Η σιναϊκή αδελφότητα συνήλθε και κατά πλειοψηφία αφαίρεσε την ηγουμενία από τον Δαμιανό. Και αυτό το γνωρίζουν οι αιγυπτιακές αρχές οι οποίες, μάλλον, θα είναι απρόθυμες να υπογράψουν με αμφισβητούμενο ηγούμενο.

Οι επόμενες ημέρες θα είναι κρίσιμες.

Εφημερίδα “Θεσσαλονίκη”.

ΑΛΛΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ

Γιώργος Καλατζής γενικός γραμματέας θρησκευμάτων. Μετέβη στην Κωνσταντινούπολη και είδε τον Πατριάρχη. Φωτογραφία αρχείου

Επειδή το Οικουμενικό Πατριαρχείο αρνούνταν να αναμειχθεί στην υπόθεση, ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων Γιώργος Καλατζής εστάλη στην Κωνσταντινούπολη να πείσει τον Πατριάρχη να στηρίξει τον Αρχιεπίσκοπο Δαμιανό, όπερ και εγένετο.

Σύμφωνα με καλούς γνώστες του ΕκκλησιαστικούΔικαίου η ανακοίνωση που εξέδωσε το Οικουμενικό Πατριαρχείο αποτελεί παραβίαση της Κανονικής Τάξης , αδίκημα εισπήδησης σε αλλότρια εκκλησιαστική δικαιοδοσία.

ΑΠΟΡΙΕΣ

Υπάρχει νόμιμο και ηθικό και στην Εκκλησία; Και μπορεί αυτά να μην ταυτίζονται;
Η απάντηση είναι ναι.
Όπως θα γνωρίζετε η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου συνήλθε σήμερα και απεφάσισε ότι ο Δαμιανός είναι ο νόμιμος και κανονικός Αρχιεπίσκοπος και Ηγούμενος της Μονής Σινά.
Προφανώς, όλα αυτά με βάση τους νόμους και τους κανονισμούς της Εκκλησίας.
Δεν μπορεί να γνωρίζουμε καλύτερα τα πράγματα απο την Ιερά Σύνοδο του Πατριαρχείου. Οπότε ο Δαμιανός είναι ο νόμιμος και κανονικός ηγούμενος.
Με μια μικρή ερώτηση. Η σύναξη των σιναϊτων αδελφών έπαυσε πριν μερικές ημέρες τον Δαμιανό. Αυτό ελήφθη υπόψη απο την Ιερά Σύνοδο του Πατριαρχείου;
Μια δεύτερη ερώτηση θέλει το Οικουμενικό Πατριαρχείο να μην έχει αρμοδιότητες στη Μονή Σινά. Και οι αρμοδιότητες αυτές να υπάγονται στο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων. Αν ο Πατριάρχης Ιερσολύμων θελήσει να δράσει με βαση τις αρμοδιότητες που έχει, γιατί το Οικουμενικό Πατριαρχείο φρόντισε να του βάλει όρια; Και πόσο σεβαστά είναι τα όρια αυτά αν ο Ιεροσολύμων θελήσει να τα αμφισβητήσει; Και αν υπάρξει διάσταση μεταξύ Οικουμενικού Πατριαρχείου και Πατριρχείου Ιεοροσολύμων τι γίνεται με την ενότητα και την αξιοπιστία της Εκκλησίας;
Και κάτι τρίτο πριν περάσουμε στα ηθικά: τι γύρευε υπουργός της κυβέρνησης Μητσοτάκη στο Οικουμενικό Πατριαρχείο πριν εκδοθεί η απόφαση;
Πάμε, τώρα, στα ηθικά:
Το ρεπορτάζ λέει ότι ο Διαμιανός συζεί, ουσιαστικά, με μια κυρία και εντός της μονής. Είναι αυτό ηθικό κατά τους κανόνες της εκκλησίας; Δεν λαμβάνεται υπόψη σε μια πατριαρχική απόφαση; Αφού τον καλύπτει η πατριαρχική απόφαση σημαίνει ότι αδιαφορεί για την δημόσια καταγγελία περί συνύπαρξης Δαμιανού και γυναικός στη μονή;
Δεύτερον: σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Θεσσαλονίκη το οποίο επικαλείται πρώην ΥΦΥΠΕΞ που χειρίστηκε το θέμα, ο Δαμιανός επιχείρησε μαζί με λαϊκούς τρείς φορές να πετύχει παράνομες πράξεις που δεν τελεσφόρησαν επειδή το υπουργείο δεν δέχθηκε να συνεργήσει.
Είναι αυτά υπόψη του Πατριαρχείου το οποίο καλύπτει τον Δαμιανό;
Είναι αυτά ηθικά;
Το συμπέρασμα το αφήνω σε εσάς. Πείτε και σε μένα: να αποδεχθούμε ότι άλλο δίκαιο και άλλο ηθικό στην κοινωνία. Μπορούμε να το αποδεχθουμε και στην Εκκλησία η οποία διδάσκει την Χριστιανική Ηθική;  https://www.anixneuseis.g

**Τό ιστολόγιο δέν συμφωνει απαραίτητα με τις απόψεις των αρθρογράφων

Δεν υπάρχουν σχόλια: