ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2024

Κοσμική Συνείδηση & Εξωτερικοί Χώροι στη Λαϊκή Κουλτούρα

 Facebook

 
Αυτό το άρθρο δημοσιεύθηκε στο New Dawn 165 (Νοε-Δεκ 2017)

Η επιστημονική φαντασία είναι πάντα πιο σημαντική από την επιστήμη.
- Τίμοθι Λίρι

Το ιερό, το μεγαλειώδες, περπατούσε πάντα ανάμεσα στο βέβηλο. Οι πινακίδες είναι παντού, αναμειγνύονται στα πεζοδρόμια, τα pulp fictions και τις κιτς παγίδες του κόσμου της τέχνης. Για τον εμβληματικό συγγραφέα επιστημονικής φαντασίας Φίλιπ Κ. Ντικ, τα περισσότερα από τα μεγαλειώδη πράγματα του κόσμου του ήταν μεταμφιεσμένα ως σκουπίδια που γλιστρούσαν απρόσκοπτα στο παρασκήνιο μιας δυσλειτουργικής παγκόσμιας πραγματικότητας. Τα φαινομενικά σκουπίδια της καθημερινής καθημερινότητας συγκρούστηκαν με εισερχόμενα κοσμικά μουρμουρίσματα που έχουν βρει το δρόμο τους σε μεγάλο μέρος της λαϊκής μας κουλτούρας.

Ειδικά στις ΗΠΑ, εκδηλώθηκε ένα μείγμα αναρχικών πολιτισμικών ανατροπών που έπαιζαν με γνωστά ημι-μυστικιστικά μιμίδια. Η ενοχική μαγεία, οι τελετουργίες της Χρυσής Αυγής, ο μετα-υπολογισμός του μυαλού και ένα περίεργο είδος χάους ξεφύτρωναν μέσα στις πραγματείες του λαϊκού πολιτισμού. Ένα από αυτά ήταν το κείμενο του Principia Discordia που εμφανίστηκε στη δεκαετία του 1960 ως «ιερό κείμενο» του Discordianism. Γραμμένο από τους Malaclypse the Younger (Greg Hill) και Omar Khayyam Ravenhurst (Kerry Thornley), διακήρυξε "All hail Discordia!" σε ένα μείγμα λατρείας της θεάς με την έννοια της τάξης και της αταξίας ως εξισορροπητικές ψευδαισθήσεις. Η πέμπτη εντολή του Principia Discordia δηλώνει, "V - Ένας Discordian απαγορεύεται να πιστεύει αυτό που διαβάζει".1 Σύμφωνα με αυτό που σήμερα θα ονομάζαμε θέση «μετα-αλήθειας», η Principia Discordia γνώριζε ότι «είναι ένας άρρωστος άνεμος που δεν φυσάει μυαλά».

Το Discordia επηρέασε τα γραπτά του συγγραφέα-φιλοσόφου Robert Anton Wilson, ο οποίος το διέδωσε περαιτέρω στα βιβλία του, ειδικά στο The Illuminatus! Τριλογία. Αυτές οι δηλώσεις επαναλήφθηκαν περαιτέρω από τον συγγραφέα William S. Burroughs, ο οποίος, εκτός από τον πειραματισμό με κομμένες αφηγηματικές τεχνικές, διακήρυξε ένα Discordian-esque, «Τίποτα δεν είναι απολύτως αληθινό - Όλα επιτρέπονται». Με αυτή την ατελείωτη δυνατότητα ήρθε η άνοδος εγγράμματων μορφών, ή μάλλον λογοτεχνικών μάγων, που συνδέθηκαν με συστήματα μαγείας, όπως η Χρυσή Αυγή. Η λαϊκή κουλτούρα άρχισε να ανοίγεται και να βλέπει συνδυασμένες μορφές νεοσαμανισμού, ανατολικής φιλοσοφίας, κβαντικής επιστήμης, οραματικής τέχνης και τεχνολογίας υπολογιστών. Αυτή η σύγχρονη στροφή στη μαγεία ήταν μέρος μιας ευρύτερης τάσης πειραματισμού με νέες μορφές διέγερσης και αφύπνισης της συνείδησης. Αυτοί οι δρόμοι προσπαθούσαν να αποσταθεροποιήσουν τα πρότυπα διαμόρφωσής μας και την επακόλουθη συναινετική μας πραγματικότητα. Όλα είχαν ως στόχο να ξυπνήσουν το συνήθως κοιμισμένο ανθρώπινο μυαλό.

Όπως έδειξε το σημαντικό έργο Waking Up (1986) του Charles Tart, η ανθρωπότητα ήταν σε μεγάλο βαθμό μεθυσμένη από μια «συναινετική έκσταση» που μας εμπόδιζε να αναγνωρίσουμε τα σιγίλια του ιερού. Τα τελευταία χρόνια οι μεταφορές και τα μιμίδια του να είσαι παγιδευμένος μέσα σε ένα ξύπνιο όνειρο ή των ονείρων μέσα στα όνειρα, έχουν εξερευνηθεί σε δημοφιλείς ταινίες όπως το «The Truman Show» (1998). την «Τριλογία Matrix» (1999-2003)· και «Inception» (2010). Μέρος του μύθου που βρίσκουμε τους εαυτούς μας να εκλαϊκεύουμε είναι η μυθολογία ότι βρισκόμαστε σε κάποιο είδος κατασκευασμένης πραγματικότητας – ένα γνωστικής έμπνευσης ομοίωμα αλήθειας.

Οι γνωστικές ιδέες παρουσιάζονται τώρα και καταναλώνονται σε όλο και πιο δημοφιλείς μορφές πολιτισμού. Υπάρχει ένα περίεργο κύμα μυστικιστικών-πνευματικών παρορμήσεων που ακτινοβολεί τώρα μέσω της λαϊκής κουλτούρας που μας ενθαρρύνει να ρίξουμε τους εαυτούς μας σε νέες φανταστικές σφαίρες και μυθολογικές μυθοπλασίες. Αυτά είναι σύγχρονα mash-ups της αντικουλτούρας που τώρα συσκευάζονται και παρουσιάζονται ως μέρος της επικρατούσας κουλτούρας. Τα τελευταία χρόνια η πιο εξαιρετική επιτυχία σε αυτόν τον τομέα ήταν η απίστευτη, εκπληκτική άνοδος του σύγχρονου υπερήρωα.

Υπερήρωες & ο Υπερ-Εαυτός

Φαίνεται ότι τώρα χρειαζόμαστε απεγνωσμένα τους υπερήρωες και τους μεταλλαγμένους μας για να μας σώσουν από μια μορφή τυραννικής ανθρωπότητας. Αναζητούμε μια πολιτιστική έκφραση για την ανθρώπινη ψυχή. για τα ψυχικά μας ρεύματα και τις μεταδόσεις και την ιερή επικοινωνία. Ως εκ τούτου, οι υπερήρωές μας πρέπει να ζήσουν! Έχουμε τους X-Men να περπατούν ανάμεσά μας, ένα μεταλλαγμένο υποείδος ανθρώπων. Η φυσική τάξη είναι evo-μυθολογική – είναι ιερή, πέρα από την ανθρώπινη, και μας συνδέει με τα εξελικτικά ρεύματα. Ελλείψει των αρχαίων μύθων μας, έχουμε καταπιεί την ιερή αλχημική ρίζα και μέσω της ποπ κουλτούρας μεταμορφώσαμε αυτή τη μεταμόρφωση στο νέο κύμα υπερηρώων – ο μύθος ζει εκ νέου στο spandex. Ίσως είναι κλισέ επειδή είναι αλήθεια. Θέλουμε να βρούμε τον προσωπικό υπερήρωα μέσα στον καθένα μας – το ταξίδι του ατόμου, που εκτυλίσσεται μέσα στο μεγάλο κοσμικό δράμα. Αυτό το μυθικό ταξίδι μας έχει απομακρύνει τόσο πολύ από τον επιστημονικό ορθολογισμό και τη βιομηχανική νεωτερικότητα, και τώρα μπορεί τελικά να γινόμαστε κάτι περισσότερο από ό, τι είμαστε. Δηλαδή, περισσότερο από ανθρώπινη.

Οι δημοφιλείς υποκουλτούρες μας γίνονται σταδιακά ο κανόνας. Το ζήτημα δεν είναι μόνο αν περισσότεροι άνθρωποι ενδιαφέρονται ή όχι, αλλά μάλλον ότι αυτές οι ιδέες είναι ευρύτερα διαθέσιμες τώρα χάρη στη λαϊκή κουλτούρα. Η ξύπνια ζωή και το όνειρο γίνονται μέρος της ίδιας κινηματογραφικής πλοκής, όπως στην κινηματογραφική εκδοχή του Richard Linklater του «A Scanner Darkly» (2006) του Philip K. Dick. Όλο και περισσότερο ξυπνάμε στη δική μας ταινία – το δικό μας Truman Show – όπου οι ιδέες σπέρνονται απευθείας στο περιβάλλον μας για να λειτουργήσουν ως καταλύτης για την αφύπνισή μας. Όπως πολλές από τις αρχαίες σοφίες που προειπώθηκαν, κοιμόμαστε σε μια μακρινή χώρα και τώρα λαμβάνουμε μηνύματα και σήματα που αναβοσβήνουν σαν σημάδια νέον μέσω του λαϊκού πολιτισμού μας. Αυτό σηματοδοτεί τη συγκυρία μας, το σημείο κρίσης μας, μεταξύ της κίνησης προς το ξύπνημα ή της επιστροφής σε καταστροφικό και κατατονικό ύπνο.

Η οπτική μας κουλτούρα εξαιρετικά υψηλής ευκρίνειας λειτουργεί σαν μια πύλη για να εισέλθει ο άλλος κόσμος. Οι ψυχεδελικές εμπειρίες που κάποτε ήταν περιθωριακές και καταδικασμένες επαναλαμβάνονται μέσα από σύγχρονες μυθοπλασίες που συνδυάζουν γνωστικά, μυθολογικά και πολυδιάστατα θέματα. Οι υπερβατικές καταστάσεις συνείδησης, επικυρωμένες από τις μακρινές εξερευνήσεις της νέας επιστήμης, προστίθενται στο μείγμα ενός νέου 21Αγ αιώνα μυθολογία που μέχρι στιγμής παραμένει ανώνυμη. Ίσως αναδυόμαστε προς τη γέννηση νέων ιερών θεών. Αυτοί είναι οι θεοί των μεταλλάξεων, των νευρολογικών και βιολογικών προσαρμογών. Και αναδύονται πρώτοι στις ποπ κουλτούρες μας ως υπερήρωες και ψυχικοί μεταλλαγμένοι. Σε αυτή τη μύηση σε ένα ψυχικά ενισχυμένο μέλλον, θα χρειαστεί περισσότερο από ποτέ να μάθουμε πώς να διακρίνουμε το δαιμονικό από το πνευματικό. Εξ ου και ο τρέχων καταιγισμός ταινιών, τηλεοπτικών σειρών και μυθοπλασίας που δείχνει αγγέλους εναντίον διαβόλων, ανθρώπους εναντίον βαμπίρ και ολόκληρη τη γκάμα του καλού εναντίον του κακού που έχει συρθεί από το δάσος για να εισέλθει στην αναζήτηση του Αγίου Δισκοπότηρου. Με αυτόν τον τρόπο, οι θεοί δεν θα ξεχαστούν ποτέ καθώς συγχωνεύονται με μια υπερ-επαυξημένη μεταλλαγμένη ανθρωπότητα στο spandex. Οι πραγματικοί θεοί, προσωρινά ξεχασμένοι, κατοικούν μέσα στην ψυχή μας – τους έχουμε στο μυαλό. Και όμως μπορούν να γίνουν αληθινά για εμάς – για να μας το θυμίζουν – μόνο όταν τρέχουμε στη σκηνή και στους δρόμους μπροστά στα μάτια μας. Χρειαζόμαστε το ιερό για να χτυπήσουμε τα πρόσωπά μας με γάντια spandex πριν αρχίσουμε να ανοιγοκλείνουμε τα μάτια μας. Δηλαδή, οι ιερές και υπερφυσικές μυθοπλασίες μας εμφανίζονται για εμάς και απαιτούν την εμπλοκή μας μαζί τους.

Η τελευταία αναβίωση του είδους των υπερηρώων είναι σημαντική για το πώς προχωρά το μεταλλαγμένο meme περαιτέρω και το προβάλλει ως μια μορφή εξελικτικού μυστικισμού. Αυτοί οι νέοι ήρωες μας επιδεικνύουν τις λανθάνουσες ικανότητες και δυνάμεις μας που δεν έχουν ακόμη ξεδιπλωθεί. Είμαστε μάρτυρες του πρώτου κύματος μεταλλαγμένων εξελικτικών πρωτοπόρων. Η κορυφή της ανθρώπινης εξέλιξης είναι πολύ μακριά, και όμως τα πρώτα της στάδια εκδηλώνονται μέσα από τα σύμπαντα της Marvel και της DC, όπου μας περιμένουν θεϊκές δυνατότητες. Μέσα από χαρακτήρες όπως ο Spider-Man, ο Iron Man, ο Captain America, ο Wolverine και ο Doctor Strange, η Marvel γοητεύει τα παραφυσικά υποσυνείδητα στη λαϊκή πολιτιστική συνείδηση. Και η DC κάνει το ίδιο με τους Superman, Batman, Wonder Woman, Green Lantern, Flash και Green Arrow. Στη συνέχεια, ως συμμορίες ενώνονται ως Φύλακες του Γαλαξία, οι Fantastic Four, οι X-Men (Marvel) ή ως Justice League (DC). Είναι τώρα οι δάσκαλοί μας, οι οδηγοί μας, το μεταλλαγμένο μέλλον μας που είναι πέρα από το ανθρώπινο. Οι μεταλλαγμένοι έχουν γίνει μυστικιστές.

Φαινομενικά ζούμε όλο και περισσότερο σε ένα μεταλλαγμένο και μεταφυσικό σύμπαν, και με την άφιξη της επαυξημένης πραγματικότητας, τα όρια αλληλεπίδρασής μας με τον φυσικό κόσμο γύρω μας θα θολώσουν. Είμαστε ήδη σε καλό δρόμο καθώς οι εξωτερικοί και εσωτερικοί χώροι μας εκρήγνυνται σε ένα νέο φουσκωτό σουπερνόβα.

Εξωτερικοί Χώροι – Εσωτερικοί Χώροι

Η ανθρωπότητα ήταν πάντα παιδί των άστρων. Οι πρώτοι πολιτισμοί μας χαρτογράφησαν τους ουρανούς πριν χαρτογραφήσουν το έδαφος κάτω από τα πόδια τους. Δεν ήταν έκπληξη όταν τα UFO άρχισαν να διασχίζουν τον αστικό ουρανό μας και να συντρίβονται μεταμφιεσμένα ως κυβερνητικά μετεωρολογικά μπαλόνια.2 Η πρόσφατη λαϊκή κουλτούρα έχει καλλιεργήσει μια γοητεία με τα εξωτερικά διαστήματα και τα γαλαξιακά ξαδέρφια μας από τη Χρυσή Εποχή της επιστημονικής φαντασίας των δεκαετιών του 1930, του '40 και του '50 έως το νέο κύμα των δεκαετιών του '60 και του '70. Οι ανησυχίες των εξωτερικών μας σχέσεων μετατοπίστηκαν από το πώς να έρθουμε σε επαφή με τα διαστημικά ξαδέρφια μας στον εντροπικό θάνατο του σύμπαντος. Στη συνέχεια, το περιβαλλοντικό θέμα εισήλθε στους εξωτερικούς μας χώρους σαν μια υποσυνείδητη προβολή από τους δικούς μας εσωτερικούς χώρους. Ο αυξανόμενος αριθμός των υποτιθέμενων απαχθέντων UFO που εμφανίστηκαν στο τελευταίο μέρος των 20ου αιώνα άρχισε να μεταδίδει μηνύματα εξωγήινης ανησυχίας για την πλανητική ευημερία μας.

John. Ο E Mack, ένας Αμερικανός καθηγητής ψυχιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ, στα τελευταία του χρόνια έγινε ηγετική αυθεντία στις πνευματικές ή μετασχηματιστικές επιπτώσεις της εμπειρίας της απαγωγής από εξωγήινους. Ο Mack κατέληξε να θεωρεί ότι το φαινόμενο της απαγωγής εξωγήινων δρα ως καταλύτης για να ανοίξει η ανθρώπινη συνείδηση στις ευρύτερες δυνατότητες σύνδεσης με το σύμπαν. Για περισσότερο από μια δεκαετία, ο Mack μελέτησε αυστηρά το φαινόμενο της απαγωγής εξωγήινων και πήρε συνεντεύξεις από εκατοντάδες ανθρώπους (τους οποίους ο Mack ανέφερε ως «έμπειρους»).3 Αυτό που αρχικά ξεκίνησε ως μια άσκηση στη μελέτη της ψυχικής ασθένειας, σύντομα μετατράπηκε σε μια εις βάθος έρευνα για την προσωπική και πνευματική μεταμόρφωση. Ο Mack τελικά είδε το φαινόμενο της απαγωγής από εξωγήινους ως έναν από τους πιο ισχυρούς παράγοντες για πνευματική ανάπτυξη, προσωπική μεταμόρφωση και διευρυμένη επίγνωση - με άλλα λόγια, ως έναυσμα για μια ιερή εμπειρία. Παρά το εξωτερικό άγχος που παρήγαγε η εμπειρία, ήταν σαφές τόσο στον Mack όσο και στο σύνολο των εμπειριών του ότι μια βαθιά κοινωνία εγκαθιδρύθηκε μεταξύ της ανθρωπότητας και άλλων πραγματικοτήτων. Επιπλέον, αυτή η αλληλεπίδραση ήταν καταλυτική για μια μετατόπιση της ανθρώπινης συνείδησης προς την κατάρρευση των παλαιών μοντέλων υλιστικής δυαδικότητας και το άνοιγμα μιας σύνδεσης όχι μόνο «πέρα από τη Γη» αλλά και με άλλες διαστασιακές πραγματικότητες.

Αυτή η διασύνδεση έγινε ένα κανάλι για τους έμπειρους (απαχθέντες) για να λάβουν ένα εντυπωσιακό φάσμα πληροφοριών σχετικά με τη θεραπευτική γνώση, τις πνευματικές αλήθειες, την επιστήμη, την τεχνολογία και την οικολογία. Ένα μεγάλο μέρος των πληροφοριών αφορούσε προφανώς την κατάσταση της Γης και τη σχέση της ανθρωπότητας με το περιβάλλον της. Πολλοί από τους έμπειρους αναφέρθηκαν στο δικό τους φαινόμενο απαγωγής ως συμμετοχή σε μια υπερδιάστατη ή διαφυλετική σχέση. Τα μετασχηματιστικά αποτελέσματα αυτών των ασυνήθιστων συναντήσεων ήταν συχνά αξιοσημείωτα. Οι έμπειροι του Mack μίλησαν για επέκταση ψυχικών ή διαισθητικών ικανοτήτων. αυξημένο σεβασμό για τη φύση. την αίσθηση ότι έχεις μια ειδική αποστολή στη Γη. την κατάρρευση της αντίληψης του χώρου/χρόνου· κατανόηση των πολυδιάστατων της πραγματικότητας και της ύπαρξης πολυσυμπλεγμάτων. ένα αίσθημα σύνδεσης με όλη τη δημιουργία. και μια ολόκληρη σειρά σχετικών υπερπροσωπικών εμπειριών. Σημαντικό από αυτές τις αφηγήσεις είναι ότι, σύμφωνα με τους έμπειρους, το φαινόμενο της απαγωγής συνοδεύεται μερικές φορές από μια αίσθηση μετακίνησης ή σύνδεσης με άλλες πραγματικότητες ή διαστάσεις. Ο ιερός χώρος και ο εξωτερικός χώρος γίνονταν ένα και το αυτό. Ή για να το θέσουμε αλλιώς, η επαφή που ξεκίνησε από εκείνους που «εκεί έξω» είχε καταλυτική επίδραση, προκαλώντας μια αφύπνιση στους εσωτερικούς χώρους «εδώ κάτω». Ήταν λογικό τότε ότι το ανθρώπινο μέλλον μας θα περιλάμβανε τη διαστημική μετανάστευση. Και, σύμφωνα με τα γαλαξιακά ξαδέρφια μας, μπορεί ακόμη και να είναι μια αναγκαιότητα αν συνεχίσουμε να χαλάμε το πλανητικό μας σπίτι.

Ο εθισμένος στο εσωτερικό διάστημα Timothy Leary οδηγούσε ήδη αυτό το εισιτήριο space-me-outta-here με το S.M.I. του.2L.E. φιλοσοφία. Leary's S.M.I.2L.E. σήμαινε Space Migration, Αυξημένη Νοημοσύνη και Επέκταση Ζωής. Βασικά, όλα αυτά ήταν τα θέματα από το μετα-ανθρωπισμό, sci-fi όνειρο της ανθρωπότητας που ζει εκτός πλανήτη. Έχουμε επίσης τώρα τον εμπορικό αγώνα για τη δημιουργία ενός νέου κλάδου διαστημικού τουρισμού, με την Virgin Galactic να είναι ένας από τους ορατούς και ηχηρούς πρωτοπόρους. Η SpaceX, μια άλλη ιδιωτική επιχείρηση, ποντάρει τα δολάρια της για να βοηθήσει στον αποικισμό του Άρη. Δεν υπάρχει έλλειψη οράματος. Εξαρτάται από την τεχνογνωσία και το τεχνολογικό σκέλος.

Τώρα που η διαστημική γάτα βγήκε από την τσάντα (συγχωρήστε το λογοπαίγνιο), είναι μόνο θέμα χρόνου πριν η εικόνα που έχουμε για το «να είσαι άνθρωπος» ενσωματώσει την έναστρη, κρύα θέα του διαστήματος. Από τις πρώτες ιερές εκφράσεις στην τέχνη των σπηλαίων των προγόνων μας μέχρι τις ιδέες της διαστημικής μετανάστευσης, όλες δείχνουν δύο θεμελιώδεις παρορμήσεις μέσα στον άνθρωπο: 1) Είμαι άνθρωπος, είμαι εδώ (αναγνώριση) και 2) Πού είναι η ουράνια σύνδεση; (επικοινωνία). Τα ανθρώπινα όνειρα περιλαμβάνουν τη ζωή στον Άρη, την έξοδο και τη μετανάστευση πέρα από το ηλιακό σύστημα και την επαφή με την «Ανώτερη Νοημοσύνη».

Ο Gene Roddenberry, δημιουργός του «Star Trek», κατάφερε να συνδυάσει τόσο την επαφή όσο και την επικοινωνία μέσω της λήψης διοχετευόμενων πληροφοριών. Έχει τεκμηριωθεί ότι ο Roddenberry συστήθηκε σε μια οντότητα που ονομάζεται «Tom» που εκπροσωπούσε το Συμβούλιο των Εννέα, μέσω του καναλιού Phyllis Schlemmer.4 Ο Roddenberry φέρεται να έλαβε πληροφορίες για ένα σενάριο ταινίας που θα βοηθούσε στην προετοιμασία του κοινού για εξωγήινη επαφή. Η υποτιθέμενη ταινία δεν έγινε ποτέ, αλλά μπορεί να αναρωτιόμαστε ποιες ιδέες μπήκαν στο «Star Trek» (συμπεριλαμβανομένου του «Star Trek: Deep Space Nine»). Φαίνεται ότι υπάρχουν εκείνοι «εκεί έξω» που ενδιαφέρονται για την κατάλληλη προετοιμασία μας για τη θεία κοινωνία. Και τα αρχέτυπα πλημμυρίζουν τώρα τη λαϊκή κουλτούρα σαν ευαγγελικό τσουνάμι.

Τα μυθικά αρχέτυπα από το The Hero with a Thousand Faces του Joseph Campbell συμπλήρωσαν τους ρόλους στο επικό σύμπαν του «Star Wars» του George Lucas. Είναι πλέον γνωστό ότι ο Lucas εμπνεύστηκε προσωπικά από τη μυθολογική δομή του Campbell, καθώς και προσωπικές συμβουλές από τον ίδιο τον άνθρωπο. Ο καλός, ο κακός και ο τριχωτός πήραν το σύνθημά τους και έπαιξαν μαζί με το ταξίδι του ήρωα για μια ενημερωμένη μυθολογική απόδοση. Μπορεί να υπάρχουν εκείνοι που θρηνούν ότι ο σημερινός πολιτισμός μας δεν έχει μυθικό κέντρο, αλλά χάνουν το νόημα. Το θέμα είναι ότι δεν υπάρχει πλέον ακριβές σημείο. Όπως αναφέρει η ερμητική παράδοση, το κέντρο είναι παντού και η περιφέρεια πουθενά. Οι παλαιότεροι θεοί υποχώρησαν πίσω στα ουράνια άρματά τους μέχρι που τελικά φτάσαμε στο σημείο όπου αναρωτηθήκαμε πού πήγαν όλοι οι θεοί. Οι νέοι ιεροί οδηγοί εκκρίνονται τώρα στα λαϊκά μας κείμενα που διεισδύουν στον εξωτερικό και εσωτερικό κόσμο. Αυτοί οι μεταϊστορικοί μυθικοί οδηγοί βρίσκονται πρώτα μέσα μας – μέσα στη συλλογική ψυχή του είδους μας που προβάλλεται στο σελιλόιντ και στα ψηφιακά τοπία μας. Αυτά τα μυθικά μιμίδια μας λένε ότι δεν είμαστε εδώ μόνοι, ούτε είμαστε εδώ μόνο για τον εαυτό μας. Το μέλλον και έρχεται, είναι εδώ τώρα και έχει ήδη έρθει.

Έχουμε ταινίες όπως το «Back to the Future», το «Primer», το «Looper», το «Terminator», το «Interstellar» και όλα τα υπόλοιπα για να επιβεβαιώσουμε την εμμονή μας να αλλάξουμε τις επίκαιρες προοπτικές μας. Τα πάντα είναι πλέον εύπλαστα, σύμφωνα με τις νέες κβαντικές επιστήμες μας, και αυτή η νέα πραγματικότητα γκρεμίζει τους άκαμπτους, γραμμικούς τοίχους μας. Ακριβώς εκεί που νομίζατε ότι ήσασταν ασφαλείς σε σταθερές ζώνες άνεσης, το παραφυσικό ετοιμάζεται να επανορθώσει ως το νέο φυσιολογικό. Μια γνωστική επίγνωση της ενσωμάτωσης σε ένα κατασκεύασμα πραγματικότητας θα γίνεται όλο και μεγαλύτερη καθώς οι τεχνολογίες μας όλο και περισσότερο διαμεσολαβούν και διασυνδέουν τη φυσική μας εμπειρία. Υπάρχουν άφθονες σειρές μυθοπλασιών και ταινιών που προσπαθούν να σηματοδοτήσουν την είσοδό μας σε έναν νέο χώρο υβριδικής συνείδησης.

Η υπέρβαση είναι η μόνη πραγματική εναλλακτική λύση στην εξαφάνιση.
- Βάτσλαβ Χάβελ

Δεν είμαστε ακόμα στο δρόμο της εξόδου, παρά τα όσα τα κυρίαρχα μέσα μαζικής ενημέρωσης που προκαλούν φόβο μπορεί να προσπαθούν να μας επιβάλουν στο λαιμό. Ούτε οδεύουμε προς ένα μέλλον τεχνο-μηχανής Overlord με εμάς ως σκλάβους. Επειδή το ιερό λειτουργεί με πολλούς τρόπους και ποτέ δεν αντισταθμίζει όλα τα στοιχήματά του σε ένα μόνο άλογο.

Αυτός που αλλάζει το παιχνίδι και έρχεται στη σκηνή είναι ο συμμετοχικός νους της ανθρώπινης συνείδησης. Η επερχόμενη διαστημική μετανάστευση είναι μια αντανάκλαση των επεκτεινόμενων εσωτερικών χώρων μας. Παίζουμε με αυτά τα μιμίδια στη λαϊκή μας κουλτούρα τώρα ενόψει της επερχόμενης πραγματοποίησής τους. Οι μυθοπλασίες μας ασχολούνται με τα σχέδια πριν είμαστε έτοιμοι να διανύσουμε όλη την απόσταση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο βρισκόμαστε σε μια περίοδο απίστευτου πειραματισμού - κάνουμε ταχυδακτυλουργικά με ένα νέο είδος ενέργειας που έρχεται στην πολιτιστική μας πραγματικότητα. Αυτή η νέα «πρανική δύναμη» εκφράζεται με μυριάδες πολλαπλές μορφές. Δημιουργικά, χαοτικά, εμπορικά ή τρελά. Είναι ένα απίστευτο μείγμα πληθωρικότητας και πειραματισμού που προσπαθεί να βρει την αρμονική του απήχηση.

Παίζουμε, σερφάρουμε στο μυαλό μας και πρωτοπορούμε σε μια επαναταύτιση με μια ιερή ενέργεια. Υπάρχει μια ισχυρή αίσθηση αυτών των ιερών θεμάτων που φιλτράρονται μέσω της σύγχρονης λαϊκής κουλτούρας μας και μπορούμε μόνο να μαντέψουμε ότι μας προετοιμάζει για κάτι. Ορίστε...

Το βιβλίο του Kingsley L. Dennis, Το The Sacred Revival: Magic, Mind &; Meaning in a Technological Age (Select Books) είναι διαθέσιμο από όλα τα καλά βιβλιοπωλεία και τους διαδικτυακούς λιανοπωλητές.
Αυτό το άρθρο δημοσιεύθηκε στο New Dawn 165.

Υποσημειώσεις

1. Διαθέσιμο online στο www.sacred-texts.com/eso/pridisc.htm
2. Μια ειρωνική αναφορά στο περιστατικό του Roswell το 1947
3. Βλέπε John E. Mack, Passport to the Cosmos: Human Transformation &; Alien Encounters, 1999
4. Για τις διοχετευόμενες πληροφορίες του Schlemmer βλέπε The Only Planet of Choice, 1993

Δεν υπάρχουν σχόλια: