ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2025

Το μυστικό της Ευρασίας: Το κλειδί για την κρυμμένη ιστορία και τα παγκόσμια γεγονότα

 


Του 

Κάτω από την πλατιά παλίρροια της ανθρώπινης ιστορίας ρέουν τα κρυφά υπόγεια ρεύματα των μυστικών εταιρειών, που συχνά καθορίζουν στα βάθη τις αλλαγές που συμβαίνουν στην επιφάνεια.

– Α.Ε. Γουέιτ1

Έχουν δραστηριοποιηθεί μυστικές εταιρείες και αποκρυφιστικές αδελφότητες στα παρασκήνια των παγκόσμιων γεγονότων εδώ και χιλιάδες χρόνια; Αυτοί οι φύλακες της μυστικής σοφίας διαμορφώνουν την ανάπτυξη της ανθρώπινης συνείδησης και επηρεάζουν το πεπρωμένο των εθνών; Οι κρυμμένοι δάσκαλοι της απόκρυφης γνώσης ενδυναμώνουν και διεισδύουν σε ορισμένα πολιτικά, πολιτιστικά, πνευματικά και οικονομικά κινήματα, εκπληρώνοντας ένα αρχαίο σχέδιο; Μήπως οι μεγάλες αναταραχές, οι πόλεμοι και οι επαναστάσεις του ανθρώπου, καθώς και οι πρωτοποριακές ανακαλύψεις του στην επιστήμη, τη λογοτεχνία, τη φιλοσοφία και τις τέχνες, είναι αποτέλεσμα ενός «κρυμμένου χεριού»; Μπορούμε να αποκωδικοποιήσουμε την ιστορία και να βρούμε τη μυστηριώδη διεπαφή μεταξύ πολιτικής και αποκρυφισμού, αποκαλύπτοντας έτσι τους πραγματικούς κινητήριους μοχλούς και δονητές στον σύγχρονο κόσμο μας;

Ο Γερμανός φιλόσοφος Όσβαλντ Σπένγκλερ προειδοποίησε για έναν «ισχυρό ανταγωνισμό» μεταξύ ομάδων ανθρώπων με «τεράστια διάνοια» που ο «απλός πολίτης ούτε παρατηρεί ούτε κατανοεί». Το 1930 ο Ralph Shirley, εκδότης του London Occult Review, του κορυφαίου περιοδικού εσωτερικών επιστημών της Βρετανίας, υποστήριξε «την υποψία ότι οι τάξεις του αποκρυφισμού εργάζονται κρυφά για την αποσύνθεση και την επανάσταση. Η θετική απόδειξη με τη μορφή μιας ομάδας αποκρυφιστών που εργάζονται με αυτόν τον στόχο υπέπεσε πρόσφατα στην προσοχή του παρόντος συγγραφέα».

.

Ο υποστράτηγος Fuller, πρώην μαθητής του Aleister Crowley, ο οποίος είχε δεσμούς με τη βρετανική στρατιωτική υπηρεσία πληροφοριών, έγραψε για μια ύπουλη δύναμη που χρησιμοποιεί «Μαγεία και Χρυσό» που προσπαθεί «να κερδίσει την παγκόσμια κυριαρχία υπό έναν εκδικητικό Μεσσία, όπως προειπώθηκε από το Ταλμούδ και την Καμπάλα». Ο πρώην αρχηγός του Fuller, Crowley, εργάστηκε ως μυστικός πράκτορας τόσο για τη Βρετανία όσο και για τη Γερμανία, αν και οι Βρετανοί χειριστές του σημείωσαν την «αναξιοπιστία» του προειδοποιώντας ότι θα πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο σε επιχειρήσεις κατασκοπείας με τη μέγιστη προσοχή. Κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου το γερμανικό Υπουργείο Εξωτερικών ζήτησε κρυφά από τον αποκρυφιστή Gustav Meyrink να γράψει ένα μυθιστόρημα κατηγορώντας τους Ελευθεροτέκτονες της Γαλλίας και της Ιταλίας για το ξέσπασμα του πολέμου.

Η Μαντάμ Μπλαβάτσκυ πίστευε ότι η Καθολική κοινωνία των Ιησουιτών είχε μεταφέρει την έδρα της από την ηπειρωτική Ευρώπη στην Αγγλία, όπου σχεδίαζαν να βυθίσουν τον άνθρωπο στην παθητική άγνοια και να εγκαθιδρύσουν τον «Παγκόσμιο Δεσποτισμό». Η ιδρύτρια της Θεοσοφικής Εταιρείας, μια γυναίκα με τεράστια διάνοια και εμπειρία από πρώτο χέρι σε μυστικές εταιρείες, προειδοποίησε:

Οι σπουδαστές του Αποκρυφισμού πρέπει να γνωρίζουν ότι ενώ οι Ιησουίτες έχουν καταφέρει με τα τεχνάσματά τους να φτιάξουν τον κόσμο γενικά, και οι Άγγλοι ειδικότερα πιστεύουν ότι δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα όπως η Μαγεία και γελούν με τη Μαύρη Μαγεία, αυτοί οι έξυπνοι και πονηροί μηχανορράφοι κρατούν οι ίδιοι μαγνητικούς κύκλους και σχηματίζουν μαγνητικές αλυσίδες με τη συγκέντρωση τηςσυλλογικής τους ΘΕΛΗΣΗΣ. και όταν έχουν κάποιο ειδικό αντικείμενο να επηρεάσουν ή κάποιο συγκεκριμένο και σημαντικό πρόσωπο να επηρεάσουν. 2

Η Γαλλική Επανάσταση, μια από τις σημαντικότερες πολιτικές αναταραχές της Ευρώπης, ήταν σε μεγάλο βαθμό έργο μασονικών στοών αφιερωμένων στην ανατροπή της μοναρχίας και στο τέλος της καθιερωμένης καθολικής θρησκείας. Στο Proofs of a Conspiracy (1798), ο John Robison έδειξε ότι οι πολιτικές λέσχες και οι επιτροπές αλληλογραφίας κατά τη διάρκεια της επανάστασης, συμπεριλαμβανομένης της περίφημης Λέσχης των Ιακωβίνων, ξεπήδησαν από αυτές τις μασονικές στοές.

Η επιρροή στην ιστορία του μυστικισμού, του αποκρυφισμού και των μυστικών κοινωνιών γενικά απορρίπτεται από τους δυτικούς ακαδημαϊκούς. Οι ιστορικοί επιλέγουν να αγνοήσουν αυτή την πτυχή επειδή πιστεύουν ότι δεν έχει πραγματική σημασία για την παγκόσμια πολιτική. Στην πραγματικότητα, μόνο μέσω της αναγνώρισης του ρόλου και της επιρροής του «απόκρυφου υποκόσμου» μπορούν να γίνουν πλήρως κατανοητά και να τοποθετηθούν στην πραγματική ιστορική τους προοπτική.

Ατλαντισμός Στίχοι Ευρασιανισμός

Οι μυστικές κοινωνίες και οι δάσκαλοι της απόκρυφης σοφίας εντοπίζουν σταθερά την προέλευσή τους στην αυγή του πολιτισμού. Μέσα στον ιουδαιοχριστιανικό πολιτισμό, τα κρυφά σχολεία μιλούν για τον Αδάμ, τον Σηθ, τον Μωυσή και τους Πατριάρχες ως μυημένους μιας θεϊκής σοφίας που πέρασε προσεκτικά από τη μια γενιά στην άλλη. Άλλες αποκρυφιστικές ομάδες κοιτάζουν πίσω πέρα από την αρχαία Αίγυπτο και τις Μυστηριακές σχολές της Ελλάδας, στη χαμένη ήπειρο της Ατλαντίδας. Άλλοι πάλι εντοπίζουν τη γενεαλογία τους στη Σουμερία ή τη Βαβυλώνα και στις μυστηριώδεις πεδιάδες του Τάρταρυ.

Εξετάζοντας τους μύθους, τους θρύλους και τις απόκρυφες ιστορίες της ανθρωπότητας, συναντάμε αμέτρητες αναφορές σε έναν εξαφανισμένο αρχέγονο πολιτισμό. Ο λαμπρός Γάλλος μεταφυσικός Rene Guenon έγραψε για έναν μεγάλο πολιτισμό των Υπερβορείων που άκμασε γύρω από τον Αρκτικό Κύκλο και για τα φυλάκια του, τη Σαμπάλα στην Ανατολή και την Ατλαντίδα στη Δύση. Ο Πλάτωνας έγραψε για την Ατλαντίδα, περιγράφοντάς την ως την καρδιά μιας μεγάλης και ισχυρής αυτοκρατορίας η οποία, λόγω της αδιάκριτης ανάμειξης των «γιων του Θεού» με «τα παιδιά των ανθρώπων», υπέστη «βίαιους σεισμούς και πλημμύρες» και «εξαφανίστηκε κάτω από τη θάλασσα». Σύμφωνα με την απόκρυφη παράδοση, η Ατλαντίδα έφτασε στο τέλος της μετά από μια μακρά περίοδο χάους και καταστροφής που προκλήθηκε, σύμφωνα με τα λόγια της Μαντάμ Μπλαβάτσκυ, επειδή «η φυλή της Ατλαντίδας έγινε ένα έθνος κακών μάγων». Η Ατλαντίδα καταστράφηκε από μια συνωμοσία κακών μάγων που είχαν καταλάβει τον έλεγχο της πανίσχυρης ηπείρου.

Πολύ πριν από το οριστικό τέλος της Ατλαντίδας, μεγάλες μεταναστεύσεις έλαβαν χώρα σε διάφορα κέντρα της γης. Σε έναν θρύλο μας λένε για ένα δίκαιο υπόλοιπο που ταξίδευε από τον Αρκτικό Κύκλο στη Σαμπάλα, στην απομακρυσμένη ταχύτητα της Κεντρικής Ασίας. Άλλοι θρύλοι υποδηλώνουν ότι οι επιζώντες της Ατλαντίδας ίδρυσαν τον αρχαίο αιγυπτιακό πολιτισμό.

Η Victoria LePage, συγγραφέας μιας από τις πιο ολοκληρωμένες μελέτες για τη Σαμπάλα, εξηγεί πώς η Ατλαντίδα και η Σαμπάλα είναι κάτι περισσότερο από απλές γεωγραφικές τοποθεσίες:

Στη λαογραφία η Ατλαντίδα και η Σαμπάλα συνδέονται σιωπηρά μεταξύ τους ως χαρισματικές εικόνες της επιθυμίας της καρδιάς, δύο λαμπεροί αντικατοπτρισμοί που βρίσκονται στον πιο μακρινό ορίζοντα της ανθρώπινης λαχτάρας, ανέφικτοι, πάντα υποχωρούν καθώς τους φτάνουμε. Στην καλύτερη περίπτωση, όχι περισσότερο από ιδανικές καταστάσεις συνείδησης που δεν πραγματοποιήθηκαν ποτέ. Αλλά η συσχέτισή τους φαίνεται να έχει μια πολύ πιο πραγματική και ιστορικά συγκεκριμένη βάση από αυτό. Η μυητική παράδοση επιβεβαιώνει ότι και οι δύο έχουν υπάρξει πραγματικά, ο ένας στη δυτική θάλασσα, ο άλλος στα ανατολικά βουνά, ως ακρογωνιαίοι λίθοι αυτού που κάποτε ήταν ένα δίκτυο κέντρων Σοφίας που βρίσκονταν σε ένα μεγάλο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας που εκτείνεται σε όλη την υδρόγειο. Επιπλέον, η Σαμπάλα εξακολουθεί να υπάρχει μέσα σε ένα πλαίσιο που περιμένει την επανενεργοποίηση. 3

Για να προσδιορίσουμε τις ιστορικές δραστηριότητες των μυστικών κοινωνιών πρέπει να εκτιμήσουμε την προέλευση μιας πιο ισχυρής ιδέας. Η αποκρυφιστική παράδοση μιλά για τη Σαμπάλα ως το θετικό κέντρο της Αδελφότητας του Φωτός και την Ατλαντίδα ως το αρνητικό κέντρο των κακών μάγων, των Αδελφών της Σκιάς. Όπου κι αν κοιτάξουμε, βλέπουμε τη διαίρεση των μυστικών εταιρειών και των αποκρυφιστικών προσπαθειών σε αυτά τα δύο αντίθετα «Τάγματα». Όλα τα απόκρυφα κινήματα και οι διδασκαλίες εξυπηρετούν αναπόφευκτα είτε το «Τάγμα της Ευρασίας» είτε το «Τάγμα του Ατλαντισμού», με τα αντίστοιχα συμβολικά κέντρα της Σαμπάλα και της Ατλαντίδας. Κρυμμένα πίσω από ένα πλήθος διαφορετικών μορφών και αντιπροσωπευόμενα από μια σειρά ανυποψίαστων παραγόντων επιρροής, αυτά τα δύο κέντρα – η Σαμπάλα και η Ατλαντίδα – αντιπροσωπεύουν δύο διαφορετικές παρορμήσεις στην ανθρώπινη εξέλιξη.

Ιδωμένος από τη σκοπιά της ιερής γεωγραφίας, στον σημερινό ιστορικό μας κύκλο, ο ατλαντισμός είναι ο θρίαμβος των πιο καταστροφικών και διαβολικών στοιχείων στον πολιτισμό της Δύσης. Μια σύγχρονη αυθεντία στην ιερή γεωγεωγραφία και γεωπολιτική παρατηρεί:

Η ιερή γεωγραφία με βάση τον «συμβολισμό του χώρου» παραδοσιακά θεωρεί την Ανατολή ως «τη γη του Πνεύματος», την παραδεισένια γη, τη γη της πληρότητας, της αφθονίας, την Ιερή «πατρίδα» στο πληρέστερο και τελειότερο είδος της. Συγκεκριμένα, αυτή η ιδέα αντικατοπτρίζεται στο κείμενο της Βίβλου, όπου αντιμετωπίζεται η ανατολική διάθεση της «Εδέμ».

Ακριβώς αυτή η κατανόηση είναι χαρακτηριστική και σε άλλες Αβρααμικές παραδόσεις (Ισλάμ και Ιουδαϊσμός), καθώς και σε πολλές μη Αβρααμικές παραδόσεις – Κινεζικές, Ινδουιστικές και Ιρανικές. «Η Ανατολή είναι η έπαυλη των θεών», δηλώνει η ιερή φόρμουλα των αρχαίων Αιγυπτίων, και η ίδια λέξη «ανατολή» («neter» στα αιγυπτιακά) σήμαινε ταυτόχρονα «θεός». Από την άποψη του φυσικού συμβολισμού, η Ανατολή είναι το μέρος όπου ανατέλλει ο ήλιος, το Φως του Κόσμου, υλικό σύμβολο της Θεότητας και του Πνεύματος.

Η Δύση έχει την αντίθετη συμβολική σημασία. Είναι η «χώρα του θανάτου», ο «άψυχος κόσμος», η «πράσινη χώρα» (όπως την έλεγαν οι αρχαίοι Αιγύπτιοι). Η Δύση είναι «η αυτοκρατορία της εξορίας», «ο λάκκος των απορριφθέντων», σύμφωνα με την έκφραση των ισλαμιστών μυστικιστών. Η Δύση είναι «αντι-Ανατολή», η χώρα της φθοράς, της υποβάθμισης, της μετάβασης από το έκδηλο στο μη εκδηλωμένο, από τη ζωή στο θάνατο, από την πληρότητα στην ανάγκη κ.λπ. Η Δύση είναι το μέρος όπου πηγαίνει ο ήλιος, όπου «βυθίζεται». 4

Η Ρωσία και το Μαγικό Σύμπαν

Η Ρωσία, γεωγραφικά η μεγαλύτερη χώρα στη γη, κατέχει μια μοναδική θέση στη μελέτη της ανθρώπινης ιστορίας, παρέχοντάς μας ένα παράθυρο στον κόσμο των μυστικών κοινωνιών, των αποκρυφιστικών δασκάλων και των υπόγειων πολιτικών ρευμάτων.

Οι ιδέες και οι πρακτικές που αντλούνται από τη μαγεία και τον αποκρυφισμό ήταν πάντα μέρος της ρωσικής ζωής. Τον δέκατο έκτο αιώνα ο Τσάρος Ιβάν Δ ́ συμβουλεύτηκε μάγους και γνώριζε την απόκρυφη σημασία των πολύτιμων λίθων που ήταν τοποθετημένοι στο ραβδί του. Η βασιλεία του ήταν το αποκορύφωμα του ονείρου της οικοδόμησης ενός προφητικού, θρησκευτικού πολιτισμού στην ανατολική χριστιανική παράδοση του Βυζαντίου. Περιτριγυρισμένος από μυστικά τάγματα αποκαλυπτικών μοναχών, ο Ιβάν είδε τον εαυτό του ως κληρονόμο των Ισραηλιτών βασιλιάδων και προσπάθησε να μεταμορφώσει τη ρωσική ζωή σύμφωνα με τη μαγική του άποψη για την πραγματικότητα. Ο Ιβάν ήταν πεπεισμένος ότι το ρωσικό έθνος είχε μια ειδική αποστολή να επιτελέσει, τίποτα λιγότερο από τη λύτρωση του κόσμου.

Το 1586, ο Τσάρος Μπόρις Γκοντούνοφ πρόσφερε τον τεράστιο μισθό των 2000 αγγλικών λιρών το χρόνο, με ένα σπίτι και όλες τις προμήθειες δωρεάν, στον Τζον Ντι, τον Άγγλο μάγο και αρχηγό κατασκόπων, για να μπει στην υπηρεσία του. Ο γιος του Ντι, Δρ Άρθουρ Ντι, ο οποίος όπως και ο πατέρας του ήταν αλχημιστής και Ροδόσταυρος, πήγε στη Μόσχα για να εργαστεί ως γιατρός. Ο Μιχαήλ Ρομανόφ, ο πρώτος Τσάρος της δυναστείας των Ρομανόφ, φέρεται να ανέβηκε στο θρόνο με τη βοήθεια του Δρ Άρθουρ Ντι και Βρετανών πρακτόρων. Πριν από την άνοδό τους στην εξουσία, οι Ρομανόφ κατηγορήθηκαν από τους εχθρούς τους ότι ασκούσαν μαγεία και κατείχαν απόκρυφες δυνάμεις.

Σεν Ζερμέν

Ο θρυλικός κόμης του Σεν Ζερμέν, που περιγράφεται ως αλχημιστής, κατάσκοπος, βιομήχανος, διπλωμάτης και Ροδόσταυρος, ενεπλάκη σε πολλές πολιτικές ίντριγκες στη Ρωσία και ήταν, σύμφωνα με τον Nicholas Roerich, «μέλος της αδελφότητας των Ιμαλαΐων». Το 1755 ταξίδεψε σε όλη την Ευρασία για να μελετήσει απόκρυφες διδασκαλίες και μπορεί ακόμη και να επισκέφτηκε το Θιβέτ. Λέγεται ότι ενώ μελετούσε τον αποκρυφισμό στην Κεντρική Ασία, ο Κόμης μυήθηκε στις μυστικές τελετουργίες της ταντρικής σεξουαλικής μαγείας, οι οποίες του παρείχαν μια τεχνική για να παρατείνει τη νεότητά του. Συμμετείχε επίσης σε κατασκοπευτικές επιχειρήσεις κατά της διαβόητης Βρετανικής Εταιρείας Ινδιών. Ο Άγιος Γερμανός ίδρυσε δύο μυστικές εταιρείες που ονομάζονταν Ασιάτες Αδελφοί και Ιππότες του Φωτός. Ήδη από το 1780 προειδοποίησε τη Μαρία Αντουανέτα ότι ο γαλλικός θρόνος κινδύνευε από μια διεθνή συνωμοσία των «Αδελφών της Σκιάς». Οι φήμες συνέχισαν να κυκλοφορούν για πολλά χρόνια μετά τον υποτιθέμενο θάνατό του ότι ο Άγιος Γερμανός ήταν ακόμα ζωντανός και εργαζόταν στα παρασκήνια της ευρωπαϊκής πολιτικής ή μελετούσε απόκρυφα δόγματα στην Κεντρική Ασία.

Η Δύση συναντά την Ανατολή

Οι απόκρυφες δυνάμεις φαίνεται να είναι θέμα εθνικής ιδιοσυγκρασίας... Η Ρωσία τείνει να παράγει μάγους – άνδρες ή γυναίκες που εντυπωσιάζουν με την πνευματική τους εξουσία. Κανένα άλλο έθνος δεν έχει πνευματικό ισοδύναμο του Τολστόι και του Ντοστογιέφσκι, ούτε καν του Ροζάνοφ, του Μερεζκόφσκι, του Σολόβιεφ, του Φεντόροφ, του Μπερντάεφ, του Σεστώφ. Σίγουρα κανένα άλλο έθνος δεν έχει πλησιάσει στο να παράγει κάποιον σαν την Μαντάμ Μπλαβάτσκυ, τον Γρηγόριο Ρασπούτιν ή τον Τζορτζ Γκουρτζίεφ. Το καθένα είναι εντελώς μοναδικό.
– Κόλιν Γουίλσον, Ο Αποκρυφισμός

Η διαδικασία σύνθεσης των απόκρυφων παραδόσεων της Ανατολής και της Δύσης φαίνεται στο έργο της Έλενας Πετρόβνα Μπλαβάτσκυ, ιδρύτριας της Θεοσοφικής Εταιρείας και συγγραφέα του magnus opus Η Μυστική Δοξασία. Γεννημένη ως Helena von Hahn, κόρη ρωσικής στρατιωτικής οικογένειας και ξαδέρφη του μελλοντικού Ρώσου πρωθυπουργού κόμη Witte, είναι πραγματική απεσταλμένη του Ευρασιατικού Τάγματος. Ο Nevill Drury λέει για τον Ρώσο αποκρυφιστή:

Η κύρια συμβολή της στη μυστικιστική σκέψη ήταν ο τρόπος με τον οποίο προσπάθησε να συνθέσει την ανατολική και δυτική φιλοσοφία και θρησκεία, παρέχοντας έτσι ένα πλαίσιο για την κατανόηση της παγκόσμιας αποκρυφιστικής διδασκαλίας. 5

Έλενα Πετρόβνα Μπλαβάτσκυ

Η Μαντάμ Μπλαβάτσκυ ταξίδεψε σε όλη την Ασία και την Ευρώπη, εντάχθηκε στην εθνική επαναστατική πολιτοφυλακή του Γκαριμπάλντι, πολεμώντας στη μάχη της Μεντάνα, στην οποία τραυματίστηκε σοβαρά. Στα τέλη της δεκαετίας του 1870, λίγο μετά τη δημοσίευση του πρώτου της βιβλίου Αποκαλυμμένη Ίσις, ένα συναρπαστικό κατηγορητήριο για τη σύγχρονη δυτική θρησκεία ως πνευματικά χρεοκοπημένη, μετακόμισε από τις Ηνωμένες Πολιτείες στην Ινδία, όπου η έδρα της Θεοσοφικής Εταιρείας παραμένει μέχρι σήμερα.

Το 1891 ο μελλοντικός Τσάρος Νικόλαος Β', συνοδευόμενος από τον μυστικιστή ευρασιάτη λόγιο πρίγκιπα Ουχτόμσκι, επισκέφθηκε την έδρα της Θεοσοφικής έδρας στο Αντυάρ. Η περιγραφή της κοινωνίας από τον πρίγκιπα Ουχτόμσκι είναι αποκαλυπτική:

Με την επιμονή της Ε.Π.Μπλαβάτσκυ, μιας Ρωσίδας κυρίας που ήξερε και είχε δει πολλά, ξεπήδησε η ιδέα της δυνατότητας, ακόμη και της αναγκαιότητας, της ίδρυσης μιας εταιρείας θεόσοφων, αναζητητών της αλήθειας με την ευρύτερη έννοια της λέξης, με σκοπό να στρατολογήσουν μύστες όλων των δογμάτων και φυλών, να διεισδύσουν βαθύτερα στις πιο μυστικές διδασκαλίες των ανατολικών θρησκειών. να προσελκύσει τους Ασιάτες σε αληθινή πνευματική κοινωνία με μορφωμένους ξένους στη Δύση, να διατηρήσει μυστικές σχέσεις με διάφορους αρχιερείς, ασκητές, μάγους και ούτω καθεξής. 6

Η Μαντάμ Μπλαβάτσκυ ήθελε να ενώσει την Κεντρική Ασία, την Ινδία, τη Μογγολία, το Θιβέτ και την Κίνα, προκειμένου – με τη συμμετοχή της Ρωσίας – να δημιουργήσει μια μεγάλη ευρασιατική δύναμη ικανή να αντιταχθεί στις βρετανικές φιλοδοξίες. Ταξιδεύοντας σε όλη την Ινδία, η Μπλαβάτσκυ προπαγάνδισε ενάντια στη βρετανική κυριαρχία και βρέθηκε κατηγορούμενη από τις αποικιακές αρχές ότι ήταν Ρωσίδα κατάσκοπος. Ο πρίγκιπας Ουχτόμσκι είδε την υποστήριξη για την Ευρασία στην «ετοιμότητα των Ινδών να ομαδοποιηθούν κάτω από το λάβαρο της παράξενης γυναίκας του βορρά». Πίστευε ότι η Μαντάμ Μπλαβάτσκυ είχε αναγκαστεί να εγκαταλείψει την Ινδία από «την καχυποψία των Άγγλων».

Ήδη από το 1887 η Ε.Π.Μπλαβάτσκυ είχε γίνει θέμα συζήτησης στη «μυστικιστική Πετρούπολη» και έλαβε την περίφημη υποστήριξη του φίλου του Ουχτόμσκι, του μυστηριώδους Θιβετιανού Δρ Μπαντμάεφ, ο οποίος σύντομα έγινε διαβόητος για την εύνοια που έλαβε στη ρωσική αυτοκρατορική αυλή και τη σχέση του με τον Ρασπούτιν. Η αδελφή της Μαντάμ Μπλαβάτσκυ επέμεινε ότι ο Ρώσος Ορθόδοξος Μητροπολίτης Κιέβου είχε αναγνωρίσει το ψυχικό χάρισμα της νεαρής Ελένης και την συμβούλεψε να χρησιμοποιήσει τις δυνάμεις της με διακριτικότητα, καθώς ένιωθε σίγουρος ότι της δόθηκαν για κάποιον ανώτερο σκοπό.

Ο Δρ Στέφαν Α. Χόλερ, μελετητής της συγκριτικής θρησκειολογίας και Γνωστικός Επίσκοπος, μας υπενθυμίζει ότι η Μπλαβάτσκυ,

ήταν αληθινή κόρη της Μητέρας Ρωσίας. Μερικοί πιστεύουν ότι η ζωή και ο χαρακτήρας της αντιστοιχούν έντονα στο αρχέτυπο του παραδοσιακού Ρώσου περιπλανώμενου ιερού προσώπου, γνωστού ως staretz (κυριολεκτικά «γέρος»), που υποδηλώνει έναν περιπλανώμενο, μη κληρικό ασκητή ή προσκυνητή, που ταξιδεύει στην ύπαιθρο, προτρέποντας τους ανθρώπους για πνευματικά θέματα, μερικές φορές με αναμφισβήτητα ανορθόδοξο τρόπο. 7

Μετά το θάνατο της Ε.Π.Μπλαβάτσκυ στο Λονδίνο το 1891, η Θεοσοφική Εταιρεία τέθηκε υπό τον αυστηρό έλεγχο των Άγγλων αποκρυφιστών Άνι Μπέζαντ και Σ.Γ. Λεντμπίτερ, ενός επιβεβαιωμένου Βρετανού ιμπεριαλιστή. Ο Ευρασιατικός προσανατολισμός που δόθηκε στην πρώιμη Θεοσοφία από την Ε.Π.Μπλαβάτσκυ διακυβεύτηκε από την επιρροή του Βρετανικού Τεκτονισμού και του εσωτερικού Υψηλού Αγγλικανισμού του Λεντμπίτερ. Στον μεγάλο αγώνα των μάγων η ευρασιατική παρόρμηση βρήκε νέους ιστορικούς παράγοντες στη Δύση, μεταξύ των οποίων ο περίφημος Γάλλος μάγος Papus.

Μεγάλη Μάχη των Μάγων

Όταν ο 19ος αιώνας θα έχει φτάσει στο τέλος του, ένας από τους Αδελφούς του Ερμή θα έρθει από την Ασία για να ενώσει ξανά την ανθρωπότητα.
–Νοστράδαμος

Παπούς

Ο Papus, μαζί με τον Oswald Wirth και τον De Guaita, ονειρεύονταν να ενώσουν τους αποκρυφιστές παντού σε μια αναβιωμένη ροδοσταυρική αδελφότητα, ένα διεθνές αποκρυφιστικό τάγμα στο οποίο ήλπιζαν ότι η Ρωσική Αυτοκρατορία θα έπαιζε ηγετικό ρόλο ως γέφυρα μεταξύ Ανατολής και Δύσης.

Papus ήταν το ψευδώνυμο του Dr. Gerard Encausse (1865-1916), μαθητή του Joseph Saint-Yves d'Alveydre (1842-1910), μυημένου της Γαλλικής Γνωστικής Εκκλησίας και συχνά υποκινητή πολλών από τις αποκρυφιστικές ομάδες της εποχής του. Ένας από τους πιο διάσημους αποκρυφιστές των αρχών του αιώνα, ήταν ο ιδρυτής της Ερμητικής Σχολής στο Παρίσι, η οποία προσέλκυσε πολλούς Ρώσους φοιτητές και διηύθυνε την κορυφαία γαλλική αποκρυφιστική επιθεώρηση, L'Initiation. Ο Papus ήταν επίσης επικεφαλής δύο μυστικών εταιρειών, του L'Ordre du Martinisme και του L'Ordre Kabbalistique de la Rose-Croix.

Όταν ο Ρώσος Τσάρος και η Τσαρίνα επισκέφθηκαν τη Γαλλία το 1896, ήταν ο Papus που τους έστειλε έναν χαιρετισμό εκ μέρους των «Γάλλων Πνευματιστών», ελπίζοντας ότι ο Τσάρος θα «απαθανατίσει την Αυτοκρατορία του με την πλήρη ένωσή της με τη Θεία Πρόνοια». Αυτός ο χαιρετισμός θύμιζε τις ελπίδες των μυστικιστών την εποχή της Ιεράς Συμμαχίας του Τσάρου Αλέξανδρου Α'.

Τσάρος Νικόλαος Β ́

Ο Papus έκανε την πρώτη του επίσκεψη στη Ρωσία το 1901 και γνώρισε τον Τσάρο. Γρήγορα ίδρυσε μια στοά του Μαρτινιστικού Τάγματός του στην Αγία Πετρούπολη με τον Τσάρο ως πρόεδρο των «Αγνώστων Ανωτέρων» που την έλεγχαν. Ο ιστορικός Τζέιμς Γουέμπ λέει ότι ο Πάπους «απλώς αναβίωνε την αφοσίωση σε μια φιλοσοφία που είχε ανθίσει στη Ρωσία στις αρχές του 18ου και 19ου αιώνα πριν κατασταλεί».

Ως ο κορυφαίος μαθητής του Saint-Yves d'Alveydre, ο Papus γνώριζε τον βασικό ρόλο που θα έπαιζε η Ρωσία στην ενοποίηση της Ευρασίας και του απόκρυφου πεπρωμένου της ως Αυτοκρατορίας του Τέλους, την εξωτερική εκδήλωση της αινιγματικής δύναμης της «Βόρειας Σαμπάλα».

Μέσω του Papus η αυτοκρατορική οικογένεια γνώρισε τον φίλο και πνευματικό του μέντορα Master Philippe (Nizier Anthelme Philippe). Ένας ειλικρινής χριστιανός μυστικιστής, του απονεμήθηκε βαθμός και τιμές από τον Ρώσο Τσάρο και διατήρησε επαφή με την αυτοκρατορική αυλή μέχρι το θάνατό του το 1905.

Ο Papus επέστρεψε στην Αγία Πετρούπολη το 1905 όπου φημολογήθηκε ότι, παρουσία του αυτοκρατορικού ζεύγους, επικαλέστηκε το πνεύμα του πατέρα του Τσάρου, Αλέξανδρου Γ', ο οποίος πρόσφερε πρακτικές συμβουλές για τη διαχείριση μιας πολιτικής κρίσης.

Τόσο ο Δάσκαλος Φίλιππος όσο και ο Πάπους έπαιξαν σημαντικό πολιτικό ρόλο στη ρωσική αυλή. Όχι μόνο συμβούλευαν τον Τσάρο για κρατικές υποθέσεις, αλλά διατηρούσαν επαφή με σημαντικούς Ρώσους μυημένους του Μαρτινιστικού Τάγματος, μεταξύ των οποίων δύο θείοι του Τσάρου και πολλοί συγγενείς. Ο Γερμανός αποκρυφιστής Ρούντολφ Στάινερ, ο οποίος είχε τους δικούς του μαθητές στο γερμανικό Γενικό Επιτελείο, ακολούθησε την αποστολή των δύο Γάλλων, ενοχλημένος από την «εκτεταμένη επιρροή του Πάπους στη Ρωσία». Ισχυρός υποστηρικτής της συμμαχίας μεταξύ Γαλλίας και Ρωσίας, ο Papus προειδοποίησε τον Τσάρο για μια διεθνή συνωμοσία με στόχο την παγκόσμια κυριαρχία.

Πίστευε ότι η τεράστια Ρωσική Αυτοκρατορία ήταν η μόνη δύναμη ικανή να ματαιώσει τη συνωμοσία των «Αδελφών της Σκιάς». Προέτρεψε επίσης τον Τσάρο να προετοιμαστεί για τον επερχόμενο πόλεμο με τη Γερμανία, που τότε μηχανευόταν από μοχθηρές δυνάμεις στο Βερολίνο. Σύμφωνα με μια αφήγηση, υποσχέθηκε στην αυτοκρατορική οικογένεια ότι, η μοναρχία των Ρομανόφ θα προστατευόταν όσο αυτός, ο Πάπους, ήταν ζωντανός. Όταν η είδηση του θανάτου του έφτασε στην Αλεξάνδρα το 1916, έστειλε ένα σημείωμα στον σύζυγό της (τότε διοικητή των ρωσικών στρατευμάτων στο μέτωπο στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο) που περιείχε τις λέξεις «Ο Papus είναι νεκρός, είμαστε καταδικασμένοι!». 8

Ο Papus προώθησε το Μαρτινιστικό Τάγμα του ως αντίβαρο στις μασονικές στοές που, πίστευε, ήταν στην υπηρεσία του βρετανικού ιμπεριαλισμού και των διεθνών οικονομικών συνδικάτων. Από τα έγγραφά του είναι γνωστό ότι παρείχε τεκμηρίωση στις ρωσικές αρχές σχετικά με τις μασονικές δραστηριότητες στη Ρωσία και την Ευρώπη. Ο Papus καταδίκασε τον Τεκτονισμό ως αθεϊστικό σε αντίθεση με τον εσωτερικό Χριστιανισμό του Μαρτινιστικού Τάγματος. Επέκρινε «την εποχή του σκεπτικισμού μας, τη λατρεία των υλικών μορφών, που τόσο ζωτικά χρειάζεται μια ειλικρινά χριστιανική αντίδραση, ανεξάρτητη από όλα τα ιερατεία». Λίγο μετά την επιστροφή του από την πρώτη του επίσκεψη στη Ρωσία το 1901, μια σειρά άρθρων εμφανίστηκε στον γαλλικό Τύπο για τα οποία ο Papus ήταν σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνος. Προειδοποίησαν για μια «κρυφή συνωμοσία», την ύπαρξη της οποίας το κοινό αγνοούσε εντελώς, και για τις μηχανορραφίες ενός απαίσιου οικονομικού συνδικάτου που προσπαθούσε να διαταράξει τη γαλλορωσική συμμαχία. Το κοινό είναι τυφλό στις πραγματικές δυνάμεις της ιστορίας:

Δεν βλέπει ότι σε όλες τις συγκρούσεις, είτε προκύπτουν εντός είτε μεταξύ εθνών, υπάρχουν στο πλευρό των προφανών παραγόντων κρυμμένοι κινητήριοι μοχλοί που με τους ιδιοτελείς υπολογισμούς τους καθιστούν αυτές τις συγκρούσεις αναπόφευκτες....

Όλα όσα συμβαίνουν στη συγκεχυμένη εξέλιξη των εθνών προετοιμάζονται έτσι μυστικά με στόχο να εξασφαλίσουν την υπεροχή λίγων ανθρώπων. Και είναι αυτοί οι λίγοι άνδρες, άλλοτε διάσημοι, άλλοτε άγνωστοι, που πρέπει να αναζητηθούν πίσω από όλες τις δημόσιες εκδηλώσεις.

Τώρα, σήμερα, η υπεροχή διασφαλίζεται με την κατοχή χρυσού. Είναι τα χρηματοπιστωτικά συνδικάτα που κρατούν αυτή τη στιγμή τα μυστικά νήματα της ευρωπαϊκής πολιτικής...

Πριν από μερικά χρόνια ιδρύθηκε έτσι στην Ευρώπη ένα χρηματοπιστωτικό συνδικάτο, σήμερα παντοδύναμο, του οποίου ο υπέρτατος στόχος είναι να μονοπωλήσει όλες τις αγορές του κόσμου και το οποίο για να διευκολύνει τις δραστηριότητές του πρέπει να αποκτήσει πολιτική επιρροή.

Τα εμπνευσμένα από τον Papus άρθρα στην Echo de Paris αποκάλυψαν τον ρόλο της Βρετανικής Μυστικής Υπηρεσίας, η οποία αποκαλύφθηκε ότι βρισκόταν πίσω από τον Βρετανικό Τεκτονισμό, για να απομονώσει και να αποδυναμώσει τη Ρωσία. Στη Γαλλία οι Βρετανοί πράκτορες επικεντρώθηκαν στην αντιρωσική προπαγάνδα, ενώ στη Ρωσία χρησιμοποίησαν «οικονομικά κόλπα» για να διεισδύσουν σε όλα τα επίπεδα της κοινωνίας. Απαιτήθηκε κάθε προσπάθεια «για να διαφυλάξουμε τον Ρώσο Αυτοκράτορα – τόσο πιστό και τόσο γενναιόδωρο – από τα κακά... [του] συνδικάτου των χρηματοδοτών... που προς το παρόν ελέγχει τα πεπρωμένα της Ευρώπης και του κόσμου».

Ο μυστηριώδης Θιβετιανός

Αγία Πετρούπολη... το 1905 ήταν πιθανώς το μυστικιστικό κέντρο του κόσμου.
– Κόλιν Γουίλσον, Ο Αποκρυφισμός

Ο Σαμζαράν (Πιοτρ) Μπαντμάεφ ήταν ένας Μογγόλος Μπουριάτ που είχε μεγαλώσει στη Σιβηρία και ασπάστηκε τη Ρωσική Ορθοδοξία με νονό του τον Αλέξανδρο Γ ́. Απέκτησε σημαντική επιρροή στο Υπουργείο Εξωτερικών και ο Τσάρος του απένειμε τον τίτλο του Μυστικού Συμβούλου. Ο Badmaev ήταν γνωστός ως γιατρός της θιβετιανής ιατρικής, βοτανολόγος και θεραπευτής, ο οποίος θεράπευε ασθενείς της υψηλής κοινωνίας στη μοντέρνα κλινική του «Oriental Medicine» στην Αγία Πετρούπολη. Περιγραφόμενος από έναν Ρώσο ιστορικό ως «μία από τις πιο μυστηριώδεις προσωπικότητες της εποχής» και «μάστορας της ίντριγκας», ο Badmaev απολάμβανε στενή σχέση με τον μυστικιστή θεραπευτή Ρασπούτιν.

Σαμζαράν (Πιοτρ) Μπαντμάεφ

Γνωστός ως «ο Θιβετιανός», ο Badmaev ονειρευόταν την ένωση της Ρωσίας με τη Μογγολία και το Θιβέτ. Συμμετείχε σε ατελείωτα έργα με στόχο τη δημιουργία μιας μεγάλης ευρασιατικής αυτοκρατορίας. Η ιστορική αποστολή της Ρωσίας, πίστευε, βρισκόταν στην Ανατολή, όπου προοριζόταν να ενώσει τον βουδιστικό και τον μουσουλμανικό λαό, ως αντίβαρο στη δυτική αποικιοκρατία. Ο Badmaev περιέγραψε το όραμά του σε μια έκθεση του 1893 προς τον Τσάρο Αλέξανδρο Γ ́ με τίτλο «Τα καθήκοντα της Ρωσίας στην Ασιατική Ανατολή». Η σημαντική πολιτική του εμπειρία εξασφάλισε την υποστήριξη των μογγολικών φυλών στον Ρωσο-Ιαπωνικό Πόλεμο.

Σε μια επιστολή της 19ης Δεκεμβρίου 1896, ο Badmaev έγραψε στον Τσάρο Νικόλαο Β': «... Οι δραστηριότητές μου έχουν ως στόχο η Ρωσία να έχει μεγαλύτερη επιρροή από άλλες δυνάμεις στη Μογγολική-Θιβετιανή-Κινεζική Ανατολή». Ο Badmaev εξέφρασε ιδιαίτερη ανησυχία για την επιρροή της Αγγλίας στην Ανατολή, δηλώνοντας σε ειδικό υπόμνημα:

Το Θιβέτ, το οποίο –ως το υψηλότερο οροπέδιο της Ασίας– κυβερνά την ασιατική ήπειρο, πρέπει αναμφίβολα να βρίσκεται στα χέρια της Ρωσίας. Με την εντολή αυτού του σημείου, η Ρωσία θα είναι σίγουρα σε θέση να κάνει την Αγγλία πιο συμμορφωμένη.

Ο Badmaev γνώριζε τον θρύλο, δημοφιλή στη Μογγολία, την Κίνα και το Θιβέτ, για τον «Λευκό Τσάρο» που θα ερχόταν από το Βορρά (από τη «Βόρεια Σαμπάλα») και θα αποκαθιστούσε τις πλέον παρακμιακές παραδόσεις του αληθινού Βουδισμού. Ανέφερε στον Τσάρο Νικόλαο Β' πώς «οι Μπουριάτ, οι Μογγόλοι και ιδιαίτερα οι λάμα... επαναλάμβαναν πάντα ότι είχε έρθει η ώρα να επεκταθούν τα σύνορα του Λευκού Τσάρου στα ανατολικά...»

Ο Badmaev είχε στενή σχέση με έναν υψηλά ιστάμενο Θιβετιανό, τον λάμα Agvan Dordzhiyev, τον δάσκαλο και έμπιστο του 13ου Δαλάι Λάμα. Ο Dordzhiyev εξίσωσε τη Ρωσία με το επερχόμενο Βασίλειο της Σαμπάλα που προβλέπεται στα κείμενα Καλατσάκρα του Θιβετιανού Βουδισμού. Ο λάμα άνοιξε τον πρώτο βουδιστικό ναό στην Ευρώπη, στην Αγία Πετρούπολη, αφιερωμένο σημαντικά στη διδασκαλία της Καλατσάκρα. Ένας από τους Ρώσους καλλιτέχνες που εργάστηκαν στο ναό της Αγίας Πετρούπολης ήταν ο Νίκολας Ρέριχ, ο οποίος είχε μυηθεί στον θρύλο της Σαμπάλα και της ανατολικής σκέψης από τον λάμα Ντορτζίγιεφ. Ο Τζορτζ Γκουρτζίεφ, ένας άλλος μυστηριώδης άνθρωπος που είχε αντίκτυπο στον δυτικό μυστικισμό, γνώριζε τον πρίγκιπα Ουχτόμσκι, τον Μπαντμάεφ και τον λάμα Ντορτζίγιεφ. Ήταν ο Γκουρτζίεφ, που κατηγορήθηκε από τους Βρετανούς ότι ήταν Ρώσος κατάσκοπος στην Κεντρική Ασία, μαθητής των μυστηριωδών Θιβετιανών;

«Εκπαιδεύω νέους άνδρες σε δύο πρωτεύουσες – το Πεκίνο και την Πετρούπολη – για περαιτέρω δραστηριότητες», είχε γράψει ο Δρ Badmaev στον Τσάρο Νικόλαο Β'.

Μυστικιστικός Αναρχισμός

Η κυριαρχία του «Θιβετιανού» έφτασε πέρα από την αυτοκρατορική αυλή στη ρωσική διανόηση και ακόμη πιο μακριά στον υπόγειο κόσμο της κατασκοπείας και της επαναστατικής πολιτικής. Ένα από τα πνευματικά κινήματα την εποχή των πολιτικών αναταραχών του 1905 ονομάστηκε «Μυστικός Αναρχισμός». Δύο από τους κορυφαίους εκφραστές του ήταν ο ποιητής και συγγραφέας Βιάτσεσλαβ Ιβάνοφ και ο Γκεόργκι Τσούρκοφ, και οι δύο συνεργάτες του Δρ Badmaev. Ο Τσούρκοφ, όπως και ο «Θιβετιανός», περιγράφεται ως ένα ασυνείδητο μέσο που μεταδίδει μυστηριώδεις δυνάμεις.

Ένα ριζοσπαστικό πολιτικό δόγμα που στόχευε στη συμφιλίωση της ατομικής ελευθερίας και της κοινωνικής αρμονίας, ο Μυστικιστικός Αναρχισμός βασίστηκε στις ιδέες του Φρίντρικ Νίτσε. Αυτό δεν προκαλεί έκπληξη αν αναλογιστούμε τη θετική άποψη του Νίτσε για τη Ρωσία ως το αντίθετο της παρηκμασμένης Δύσης και την εκτίμηση του Γερμανού φιλοσόφου για τον Βουδισμό και τον ανατολικό πολιτισμό.

Σύμφωνα με την ιστορικό Bernice Glatzer Rosenthal, οι Μυστικιστές Αναρχικοί, πεπεισμένοι «ότι οι αόρατες δυνάμεις καθοδηγούν τα γεγονότα εδώ στη γη, πίστευαν ότι η πολιτική επανάσταση αντανακλούσε ανακατατάξεις στην κοσμική σφαίρα και ότι ένας νέος κόσμος ελευθερίας, ομορφιάς και αγάπης ήταν επικείμενος».

Υποστηρίζοντας την κατάργηση όλων των εξωτερικών εξουσιών και όλων των περιορισμών στο άτομο – κυβέρνηση, νόμος, ηθική, κοινωνικά έθιμα – αδιαφορούσαν για τα νομικά δικαιώματα ως απλώς «τυπικές ελευθερίες» και αντιτάχθηκαν στα συντάγματα και τα κοινοβούλια υπέρ της σομπόρνοστ». Με τον όρο σομπόρνοστ εννοούσαν μια ελεύθερη κοινότητα ενωμένη με αγάπη και πίστη, τα μέλη της οποίας διατηρούν την ατομικότητά τους (σε αντίθεση με τον ατομικισμό, την αυτοεπιβεβαίωση χωριστά ή ενάντια στην κοινότητα)....

Θεμελίωσαν αυτό το ιδανικό στην αντίληψή τους για το «μυστικιστικό άτομο», την ψυχή ή την ψυχή, που επιδιώκει την ένωση με τους άλλους και αναγνωρίζει τον εαυτό της ως μικρόκοσμο του μακρόκοσμου, σε αντίθεση με το «εμπειρικό πρόσωπο», το εγώ ή το εγώ, που διεκδικεί τον εαυτό του χωριστά ή ενάντια στους άλλους. Η επίκληση και η ανάπτυξη αυτού του «μυστικιστικού προσώπου» θα καθιστούσε εφικτή μια «νέα οργανική κοινωνία» ενωμένη με αόρατους εσωτερικούς δεσμούς αγάπης (έρωτας, όχι αγάπη), «μυστικιστική εμπειρία» και θυσία – το ακριβώς αντίθετο της φιλελεύθερης κοινωνίας, που βασίζεται στο κοινωνικό συμβόλαιο και το αμοιβαίο συμφέρον και χαρακτηρίζεται από ορθολογικό λόγο. 9

Ο Μυστικιστικός Αναρχισμός είναι μια εντελώς ευρασιατική κοινωνικοπολιτική ιδέα. Εδώ έχουμε ένα πολύ απόκρυφο μοτίβο σε σύγχρονη μορφή: Ο μεγάλος αγώνας του εμπειρικού, πλουτοκρατικού δυτικού πολιτισμού, ενάντια στον μυστικιστικό, θυσιαστικό πολιτισμό της Ευρασίας. Με αποκρυφιστικούς όρους είναι η σύγκρουση της παρόρμησης της «Σαμπάλα» με τους αποστάτες του «Ατλάντειου πολιτισμού». Η Αδελφότητα του Βόρειου Φωτός μάχεται με τους Αδελφούς της Σκιάς, εξωτερική εκδήλωση του μακροχρόνιου πολέμου μεταξύ των παραγόντων του Είναι και του Μη Είναι.

Ο Νίκολας Μπερντιάεφ, ο Ντμίτρι Μερεζκόφσκι, η Ζεναΐντα Ίπιους, ο Βαλέρι Μπριούσοφ, ο Μιχαήλ Κουζμίν, ο Αλεξάντρ Μπλοκ, ο Βασίλι Ροζάνοφ, μαζί με πλήθος άλλων Ρώσων ποιητών, συγγραφέων και καλλιτεχνών, μετέδωσαν διαφορετικές πτυχές του Μυστικιστικού Αναρχισμού και του Ευρασιατικού οράματος. Όταν στα χρόνια πριν από την Επανάσταση ο Σούφι Δάσκαλος Ιναγιάτ Χαν επισκέφθηκε τη Ρωσία, βρήκε πολλά να επαινέσει στον «ανατολικό τύπο μαθητείας που είναι φυσικός για το έθνος».

Ο Μερεζκόφσκι είδε τη δυνατότητα εξέλιξης μιας «νέας θρησκευτικής συνείδησης» από τους δύο ιδιόμορφα ρωσικούς τύπους που αντιπροσωπεύονταν από τον Τολστόι και τον Ντοστογιέφσκι. Ο Τολστόι αντιπροσώπευε έναν πανθεϊστικό μυστικισμό της σάρκας και ο Ντοστογιέφσκι τις πιο ασκητικές πνευματικές αξίες. «Σε αυτή τη Ρωσία ο «Άνθρωπος-Θεός» θα φανερωθεί στον Δυτικό κόσμο και ο «Θεάνθρωπος» για πρώτη φορά στον Ανατολικό, και θα είναι, για εκείνους των οποίων η σκέψη ήδη συμφιλιώνει και τα δύο ημισφαίρια, το «Ένα στα Δύο».

Μετά την Μπολσεβίκικη Επανάσταση, ο Μπλοκ αντιπαραβάλλει τη νέα Ρωσία με τη Δύση. Αποκάλεσε τη Ρωσία «Σκύθη», δηλαδή το νέο, φρέσκο έθνος του οποίου το πεπρωμένο ήταν να αμφισβητήσει την αποσυντιθέμενη Δύση:

Είμαστε οι Σκύθες, είμαστε οι Ασιάτες... Οι αιώνες των ημερών σας δεν είναι παρά μια ώρα για εμάς, Ωστόσο, σαν υπάκουοι σκλάβοι, κρατήσαμε μια ασπίδα ανάμεσα σε δύο εχθρικές φυλές – την Ευρώπη και τις ορδές των Μογγόλων... Από τον πόλεμο και τη φρίκη έλα στην ανοιχτή αγκαλιά μας, Η αγκαλιά των συγγενών, Άσε το παλιό σπαθί μακριά όσο είναι καιρός, Χαίρε αδέρφια... Αχ, Παλαιέ Κόσμε, πριν χαθείς, έλα στο αδελφικό μας συμπόσιο.

Ο ποιητής Νικολάι Κλιούεφ και ο νεαρός φίλος του Σεργκέι Εσένιν παρουσίασαν απόκρυφες εικόνες και ευρασιατικά θέματα στο έργο τους. Στα τέλη του 1917 ο Kliuev (1887-1937), προφήτης και απεσταλμένος της Ευρασίας, έγραψε:

Είμαστε ο οικοδεσπότης των ηλιοφόρων.
Στο κέντρο του σύμπαντος θα
ανεγείρουμε ένα δεκαώροφο, πύρινο σπίτι.
Η Κίνα και η Ευρώπη, ο Βορράς και ο Νότος
θα έρθουν στην αίθουσα σε έναν κυκλικό χορό συμπαικτών
για να ταιριάξουν μαζί την Άβυσσο και τη Ζενίθ.
Νονός τους είναι ο ίδιος ο Θεός και μητέρα τους η Ρωσία
.

Ο προστατευόμενος του Κλιούεφ, Εσένιν (1895-1925), λαχταρούσε το τέλος του παλιού κόσμου και την αντικατάστασή του από έναν νέο, και μάλιστα διακήρυξε μια νέα θρησκευτική τάση που ονομάζεται «Αγγελισμός», με σαφείς ρίζες στον ρωσικό γνωστικισμό. Χαιρέτισε τόσο τον Χριστό όσο και τον Γκαουτάμα τον Βούδα ως ιδιοφυΐες επειδή ήταν άνθρωποι «λόγου και πράξης». Σε ένα γράμμα σε έναν φίλο, ο Εσένιν έγραψε:

Άνθρωποι, κοιτάξτε τους εαυτούς σας, δεν προέκυψαν Χριστοί από εσάς και δεν μπορείτε να είστε Χριστοί; Μπορώ με τη δύναμη της θέλησης να μην είμαι Χριστός...; Πόσο παράλογη είναι όλη μας η ζωή. Μας παραμορφώνει από την κούνια και αντί για αληθινούς ανθρώπους αναδύεται κάποιο είδος τέρατος.

Ο Νικολάι Κλιούεφ (αριστερά) και ο Σεργκέι Εσένιν στην Πετρούπολη. 1915

Προειδοποίησε τις Ηνωμένες Πολιτείες, το σύμβολο όλων των μη ρωσικών και ορθολογιστικών πηγών, να μην διαπράξουν το λάθος της «απιστίας» και να αγνοήσουν το νέο «μήνυμα» από τη Ρωσία, καθώς ο δρόμος για τη νέα ζωή είναι μόνο μέσω της Ρωσίας. Ένας φίλος έγραψε πώς ο Εσένιν και οι συνάδελφοί του «Σκύθες» ποιητές ήθελαν μια «εμβάθυνση της πολιτικής επανάστασης στο κοινωνικό» και κατέληξαν να θεωρούν τον ρωσικό μαρξισμό ως «χοντροκομμένο». Πριν από το θάνατό του, ο Εσένιν πείστηκε ότι οι «κακές δυνάμεις» είχαν σφετεριστεί την Επανάσταση και οι Μπολσεβίκοι πρόδωσαν την αποστολή της Ρωσίας.

Ο διάσημος ποιητής Νικολάι Κλιούεφ γνώριζε τόσο τον Δρ Μπαντμάεφ όσο και τον Γκριγκόρι Ρασπούτιν, και όπως ο τελευταίος είχε μυηθεί σε ένα κρυφό σχολείο χριστιανικού σεξουαλικού μυστικισμού με ομοιότητες με τη Θιβετιανή Τάντρα και τον Ινδικό Σιβαϊσμό. «Με αποκαλούσαν Ρασπούτιν», έγραψε ο Kliuev σε ένα ποίημα του 1918. Η πνευματικότητα του Κλιούεφ ήταν βαθιά ριζωμένη στην παράδοση των Ρώσων θρησκευτικών αντιφρονούντων, όπως οι Παλαιοί Πιστοί, οι Χλύστι και οι Σκόπτσι, οι οποίοι σχημάτισαν έναν πραγματικό υπόγειο ποταμό μεταξύ των απλών ανθρώπων. Ο Kliuev παραδέχτηκε πώς προκλήθηκε από έναν πρεσβύτερο του Khlyst να «γίνει Χριστός», εισήχθη στη μυστική κοινότητα των «αδελφών περιστεριών». Με τη βοήθεια «διαφόρων ανθρώπων με μυστική ταυτότητα», ο Κλιούεφ ταξίδεψε σε όλη τη Ρωσία συμμετέχοντας σε μυστικές τελετουργίες και απορροφώντας τις απόκρυφες παραδόσεις της Ρωσικής Ανατολής.

Στα ποιήματά του ο Κλιούεφ προσπάθησε να μεταφέρει το μυστικιστικό πνεύμα της Ευρασίας. Ήταν προφήτης της Μπελοβόδια, το όνομα που έδωσαν οι Ρώσοι Παλαιοί Πιστοί στον αναμενόμενο επίγειο παράδεισο παρόμοιο με τη Σαμπάλα. Ο Κλιούεφ οραματίστηκε έναν ριζικό μετασχηματισμό της Ρωσίας που θα έφερνε μια αταξική κοινωνία όπου η αγροτική κουλτούρα θα θριάμβευε επί της βιομηχανοποίησης, του καπιταλισμού και της γενικής μηχανοποίησης της ζωής. Εξέφρασε την ανησυχία του για τους κινδύνους του άψυχου δυτικού πολιτισμού σε μια επιστολή του 1914 σε έναν φίλο:

Κάθε μέρα πηγαίνω στο άλσος – και κάθομαι εκεί δίπλα σε ένα μικρό εκκλησάκι – και το αιωνόβιο πεύκο, αλλά μια ίντσα στον ουρανό, σε σκέφτομαι... Φιλώ τα μάτια σου και την αγαπημένη σου καρδιά... Ω, μητέρα ερημιά! Παράδεισος του πνεύματος... Πόσο μισητός και μαύρος φαίνεται όλος ο λεγόμενος πολιτισμένος κόσμος και τι θα έδινα, τι Γολγοθά θα άντεχα – για να μην καταπατήσει η Αμερική την αυγή με τα γαλάζια φτερά... πάνω στην καλύβα του παραμυθιού.

Νίκολας Μπερντιάεφ

Ο Ρώσος φιλόσοφος Νικόλαος Μπερντιάεφ διατύπωσε το όραμα που μοιράζονταν οι προεπαναστατικοί Ρώσοι στοχαστές καθώς και η πολιτιστική ελίτ, όταν έγραψε για το τέλος του δυτικού ορθολογισμού και τη γέννηση μιας νέας εποχής του πνεύματος που θα γινόταν μάρτυρας της πάλης του Χριστού και του Αντίχριστου. Είδε τη δημοτικότητα των μυστικιστικών και αποκρυφιστικών δογμάτων ως απόδειξη της προσέγγισης αυτής της Νέας Εποχής και ζήτησε έναν «νέο ιππότη». «Ο άνθρωπος δεν είναι μια μονάδα στο σύμπαν, που αποτελεί μέρος μιας παράλογης μηχανής, αλλά ένα ζωντανό μέλος μιας οργανικής ιεραρχίας, που ανήκει σε ένα πραγματικό και ζωντανό σύνολο». Οι επιθέσεις του Μπερντιάεφ στις δυτικές υλιστικές αξίες αντανακλούσαν μόνο μια άποψη που υποστηρίζεται ευρέως από τη ρωσική κοινωνία. Γράφοντας στην εξορία στις αρχές της δεκαετίας του 1930 παρατήρησε:

Ο ατομικισμός, η «εξατομίκευση» της κοινωνίας, η υπέρμετρη κτητικότητα του κόσμου, ο απεριόριστος υπερπληθυσμός και οι ατέλειωτες ανάγκες των ανθρώπων, η έλλειψη πίστης, η αποδυνάμωση της πνευματικής ζωής, αυτές και άλλες είναι οι αιτίες που συνέβαλαν στην οικοδόμηση αυτού του βιομηχανικού καπιταλιστικού συστήματος που άλλαξε το πρόσωπο της ανθρώπινης ζωής και έσπασε το ρυθμό της με τη φύση.

Ταξίδι στη Σαμπάλα

Ο Νίκολας Ρέριχ ήταν ένας άνθρωπος που έφερε δόξα στον [ρωσικό] λαό μας. Είναι εκπρόσωπος του πολιτισμού μας και της κουλτούρας του, ένας από τους πυλώνες του.
– Μιχαήλ Γκορμπατσόφ

Ο Νικολάι Ρέριχ με λάμα, 1933.

Ο Νικολάι Κωνσταντίνοβιτς Ρέριχ (1874-1947) είχε μυηθεί στην ιδέα της Σαμπάλα ενώ εργαζόταν για την κατασκευή του πρώτου βουδιστικού ναού που χτίστηκε ποτέ στην Ευρώπη. Γνωρίζοντας προσωπικά την προεπαναστατική διανόηση της Ρωσίας, ο Ρέριχ έγινε ένας πολύ σεβαστός και παραγωγικός καλλιτέχνης. Μελετητής των έργων της Μαντάμ Μπλαβάτσκυ, ο Ρέριχ πίστευε στην υπερβατική ενότητα των θρησκειών – στην ιδέα ότι μια μέρα ο Βουδιστής, ο Μουσουλμάνος και ο Χριστιανός θα συνειδητοποιούσαν ότι τα ξεχωριστά δόγματά τους ήταν φλοιοί που έκρυβαν την αλήθεια μέσα τους. Μεταξύ 1925 και 1928, ο Roerich ανέλαβε πέντε αξιόλογες αποστολές στην Κεντρική Ασία, εστιάζοντας στη μυστηριώδη περιοχή μεταξύ των Ουραλίων και των Ιμαλαΐων, την περιοχή που θεωρείται η καρδιά της Ευρασίας. Οι παραδόσεις και οι θρύλοι που συνάντησε ο Ρέριχ στα ταξίδια του περιγράφονται στα βιβλία Αλτάι-ΙμαλάιαΚαρδιά της Ασίας και Σαμπάλα.

Σύμφωνα με την παράδοση του Θιβετιανού Βουδισμού, η Σαμπάλα είναι η κρυμμένη γη στην οποία οι διδασκαλίες της Ταντρικής σχολής Καλατσάκρα («Τροχός του Χρόνου») διατηρούνται στην πιο αγνή τους μορφή. Ο Roerich ανακάλυψε ότι η Σαμπάλα του Θιβετιανού Βουδισμού δεν διαφέρει πολύ από τον θρύλο της Belovodia που διασώζεται από Ρώσους χριστιανούς μυστικιστές. Ένας πρεσβύτερος της αίρεσης των Παλαιών Πιστών εκμυστηρεύτηκε στον Ρέριχ:

Σε μακρινές χώρες, πέρα από τις μεγάλες λίμνες, πέρα από τα ψηλότερα βουνά, είναι ένας ιερός τόπος όπου όλη η αλήθεια ανθίζει. Εκεί μπορεί κανείς να βρει την υπέρτατη γνώση και τη μελλοντική σωτηρία της ανθρωπότητας. Και αυτό το μέρος ονομάζεται Μπελοβόδια, που σημαίνει τα λευκά νερά. 10

Ο Nicholas Roerich έγραψε πώς σε μια επίσκεψη στην πρωτεύουσα της Μογγολίας Ulan-Bator τη δεκαετία του 1920, άκουσε στρατιώτες-επαναστάτες να τραγουδούν:

Ο πόλεμος της Βόρειας Σαμπάλα.
Ας πεθάνουμε σε αυτόν τον πόλεμο
Για να ξαναγεννηθούμε
Ως Ιππότες του Ηγεμόνα της Σαμπάλα.

Με τον όρο «Βόρεια Σαμπάλα» εννοείται η Ρωσία-Ευρασία. Στο βιβλίο του Heart of Asia, ο Roerich όρισε τη Σαμπάλα όχι τόσο ως ένα επερχόμενο βασίλειο αλλά ως ένα γεγονός – μια νέα εποχή για την ανθρωπότητα της οποίας η Σαμπάλα και η Μπελοβόντια είναι διαχρονικά σύμβολα:

Έχετε σημειώσει ότι η έννοια της Σαμπάλα αντιστοιχεί στις φιλοδοξίες της πιο σοβαρής δυτικής επιστημονικής μας έρευνας.... Στην προσπάθειά τους, οι ανατολικοί κλάδοι της Σαμπάλα και τα καλύτερα μυαλά της Δύσης, που δεν φοβούνται να κοιτάξουν πέρα από τις ξεπερασμένες μεθόδους, ενώνονται.

Ο Ρέριχ δεν αμφέβαλλε ποτέ για τον κρίσιμο ρόλο που θα έπαιζε η Ρωσία στη συγκέντρωση της ευγενέστερης σοφίας τόσο της Ανατολής όσο και της Δύσης. Στη Ρωσία θα αναδυόταν μια νέα σύνθεση και μια νέα μέρα θα ξημέρωνε για την ανθρωπότητα, ούτε αποκλειστικά δυτική ούτε εξ ολοκλήρου ανατολική, αλλά πραγματικά ευρασιατική. Το 1940, καθώς ο κόσμος βρισκόταν βυθισμένος στον πόλεμο, ο Roerich διέκρινε τις πρώτες αναλαμπές μιας Νέας Εποχής και έγραψε:

Ο ρωσικός λαός έχει συσσωρεύσει μεγάλες πέτρες. Προς θαυμασμό όλων, δεν έχτισαν πύργο της Βαβέλ αλλά έναν ρωσικό πύργο. Ένα Κρεμλίνο Ηλιοφόρων με εκατό πύργους... Άκου – αυτό είναι το μέλλον και πόσο λαμπερό είναι!»

Ένα χρόνο αργότερα, το 1941, σχολίασε:

Όλος ο κόσμος σπεύδει προς τον Αρμαγεδδώνα. Όλοι είναι μπερδεμένοι. Όλοι δεν είναι σίγουροι για το μέλλον. Αλλά ο ρωσικός λαός έχει βρει την πορεία του και με μια ισχυρή πλημμύρα ρέει προς το λαμπρό μέλλον του.

«Πρέπει να με προσέξεις, για να με δεις»

Το λαμπρό μέλλον της ανθρωπότητας, όπως η Σαμπάλα, βρίσκεται στο κατώφλι. Ένα αόρατο κολέγιο ανδρών και γυναικών σε κάθε εποχή και έθνος το έχουν δει και έχουν ανταποκριθεί στην παρόρμηση. Ζώντας στα πρώτα χρόνια μιας νέας χιλιετίας, γινόμαστε μάρτυρες του ξεδιπλώματος ενός αρχαίου σχεδίου. Όπως δεν υπάρχει μέρα χωρίς νύχτα, έτσι δεν υπάρχει αυθεντική Νέα Εποχή χωρίς την απομίμηση της. Και όπως το σκοτάδι πρέπει να δώσει τη θέση του στη νέα αυγή, έτσι και η παρούσα Σκοτεινή Εποχή μας θα περάσει στο μεγάλο φως της «Βόρειας Σαμπάλα».

Πίσω από το κουβάρι των σημερινών γεγονότων ολοκληρώνεται η αρχαία μάχη. «Σε καιρό πολέμου», είπε ο απεσταλμένος του Ατλαντισμού Ουίνστον Τσόρτσιλ, «η αλήθεια είναι τόσο πολύτιμη που θα πρέπει πάντα να συνοδεύεται από έναν σωματοφύλακα του ψεύδους». Ενδυναμωμένες από τους κακούς Μάγους της Ατλαντίδας, οι δυτικές μυστικές κοινωνίες βρίσκονται σε κατάσταση απόκρυφου πολέμου με το Τάγμα της Ευρασίας.

Περιμένουμε την άφιξη της Νέας Εποχής της Σαμπάλα, την εκδίωξη των Αδελφών της Σκιάς από τα κυβερνητικά και οικονομικά κέντρα της γης και το τέλος του κακού κάρμα που κληρονομήθηκε από το σκοτάδι της Ατλαντίδας.

Η Αλίκη Μπέιλη, η οποία περιέγραψε τη Σαμπάλα ως «το ζωτικό κέντρο της πλανητικής συνείδησης» και τη συσχέτισε με τη Δευτέρα Παρουσία του Χριστού, προφήτευσε επίσης τον ειδικό ρόλο της Ρωσίας στην εισαγωγή της αληθινής Νέας Εποχής:

Εκτός Ρωσίας... θα αναδυθεί αυτή η νέα και μαγική θρησκεία για την οποία σας έχω μιλήσει τόσο συχνά. Θα είναι το προϊόν της μεγάλης και επικείμενης Προσέγγισης που θα λάβει χώρα μεταξύ της Ανθρωπότητας και της Ιεραρχίας. Από αυτά τα δύο κέντρα πνευματικής δύναμης, στα οποία το φως που λάμπει πάντα μέσα και από την Ανατολή θα ακτινοβολήσει τη Δύση. όλος ο κόσμος θα πλημμυρίσει από την ακτινοβολία του Ήλιου της Δικαιοσύνης. Δεν αναφέρομαι εδώ, σε σχέση με τη Ρωσία, στην επιβολή οποιασδήποτε πολιτικής ιδεολογίας, αλλά στην εμφάνιση μιας μεγάλης και πνευματικής θρησκείας, η οποία θα δικαιολογήσει τη σταύρωση ενός μεγάλου έθνους και η οποία θα επιδειχθεί και θα επικεντρωθεί σε ένα μεγάλο και πνευματικό Φως που θα κρατηθεί ψηλά από έναν ζωτικό Ρώσο εκφραστή της αληθινής θρησκείας – αυτόν τον άνθρωπο που πολλοί Ρώσοι αναζητούσαν. και οποιος θα είναι η δικαίωση μιας αρχαιότατης προφητείας. 11

 

Υποσημειώσεις:

1. Άρθουρ Γουέιτ, Η πραγματική ιστορία των Ροδόσταυρων
2. Επιστολές της Ε.Π.Μπλαβάτσκυ όπως παρατίθενται στο Απόκρυφο Κατεστημένο από τον Τζέιμς Γουέμπ
3. Victoria Le Page, Σαμπάλα: Η συναρπαστική αλήθεια πίσω από τον μύθο του Shangri-la
4. Αλεξάντερ Ντούγκιν
5. Nevill Drury, Λεξικό του Μυστικισμού και των Εσωτερικών Παραδόσεων, 1992
6. Όπως αναφέρεται στο The Harmonious Circle του James Webb
7. Στέφαν Α. Χόλερ, «Ε.Π.Μπλαβάτσκυ: Γυναίκα του Μυστηρίου και Ήρωας της Συνείδησης», Η Αναζήτηση, Φθινόπωρο 1991
8. Stephan A. Hoeller, "Εσωτερική Ρωσία", Περιοδικό Γνώση, Νο.31, Άνοιξη 1994
9. Ο αποκρυφισμός στον ρωσικό και σοβιετικό πολιτισμό, επιμέλεια Bernice Glatzer Rosenthal
10. Nicholas Roerich, Καρδιά της Ασίας
11. Αλίκη Μπέιλη, Προφητείες του Δ.Κ.
Αυτό το άρθρο δημοσιεύτηκε στο New Dawn 68.

**Τό ιστολόγιο δέν συμφωνει απαραίτητα με τις απόψεις των αρθρογράφων

Δεν υπάρχουν σχόλια: