ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου 2024

Μιά μυστική συνάντηση που άλλαξε τη ραπ μουσική και κατέστρεψε μια γενιά!!!--Όταν η μουσική κουλτούρα παρακινεί ανηλίκους στο έγκλημα,,

 

Ανώνυμη επιστολή που εφθασε σε εφημερίδα το μακρινό 2012
Γεια σας,

Μετά από περισσότερα από 20 χρόνια, τελικά αποφάσισα να πω στον κόσμο αυτό που είδα το 1991, το οποίο πιστεύω ότι ήταν ένα από τα μεγαλύτερα σημεία καμπής στη λαϊκή μουσική και τελικά στην αμερικανική κοινωνία. Δυσκολεύτηκα για πολύ καιρό να σταθμίσω τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της δημοσιοποίησης αυτής της ιστορίας, καθώς ήμουν απρόθυμος να εμπλακώ τα άτομα που ήταν παρόντα εκείνη την ημέρα. Έτσι, απλά αποφάσισα να αφήσω τα ονόματα και όλες τις λεπτομέρειες που μπορεί να διακινδυνεύσουν την προσωπική μου ευημερία και εκείνων που, όπως εγώ, παρασύρθηκαν σε κάτι για το οποίο δεν ήταν έτοιμοι.
Ανάμεσα στα τέλη της δεκαετίας του '80 και στις αρχές της δεκαετίας του '90, ήμουν αυτό που μπορείτε να ονομάσετε "λήπτης αποφάσεων" με μια από τις πιο εδραιωμένες εταιρείες στη μουσική βιομηχανία. Ήρθα από την Ευρώπη στις αρχές της δεκαετίας του '80 και γρήγορα καθιερώθηκα στην επιχείρηση. Ο κλάδος ήταν διαφορετικός τότε. Δεδομένου ότι η τεχνολογία και τα μέσα ενημέρωσης δεν ήταν προσβάσιμα στους ανθρώπους όπως είναι σήμερα, η βιομηχανία είχε περισσότερο έλεγχο στο κοινό και είχε τα μέσα να τους επηρεάσει όπως ήθελε. Αυτό μπορεί να εξηγήσει γιατί στις αρχές του 1991, με προσκάλεσαν να παρευρεθώ σε μια συνάντηση κεκλεισμένων των θυρών με μια μικρή ομάδα εμπειρογνωμόνων της μουσικής επιχείρησης για να συζητήσουμε τη νέα κατεύθυνση της ραπ μουσικής. Δεν ήξερα ότι θα μας ζητούσαν να συμμετάσχουμε σε μια από τις πιο ανήθικες και καταστροφικές επιχειρηματικές πρακτικές που έχω δει ποτέ.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε ιδιωτική κατοικία στα περίχωρα του Λος Άντζελες. Θυμάμαι περίπου 25 με 30 άτομα να ήταν εκεί, τα περισσότερα γνώριμα πρόσωπα. Μιλώντας σε όσους ήξερα, αστειευτήκαμε για το θέμα της συνάντησης, καθώς πολλοί από εμάς δεν νοιαζόμασταν για τη ραπ μουσική και δεν καταλάβαμε τον σκοπό να προσκληθούμε σε μια ιδιωτική συγκέντρωση για να συζητήσουμε το μέλλον της. Ανάμεσα στους παρευρισκόμενους ήταν μια μικρή ομάδα άγνωστων προσώπων που έμειναν μόνοι τους και δεν έκαναν καμία προσπάθεια να κοινωνικοποιηθούν πέρα ​​από τον κύκλο τους. Με βάση τη συμπεριφορά και τις επίσημες εμφανίσεις τους, δεν φαινόταν να είναι στον κλάδο μας. Η περιστασιακή συνομιλία μας διακόπηκε όταν μας ζητήθηκε να υπογράψουμε μια συμφωνία εμπιστευτικότητας που δεν μας επέτρεπε να συζητήσουμε δημόσια τις πληροφορίες που παρουσιάστηκαν κατά τη συνάντηση. Περιττό να πούμε ότι αυτό ενόχλησε και σε ορισμένες περιπτώσεις ενόχλησε πολλούς από εμάς. Η συμφωνία ήταν μόνο μια σελίδα, αλλά πολύ σαφής σχετικά με το θέμα και τις συνέπειες, η οποία ανέφερε ότι η παραβίαση των όρων θα είχε ως αποτέλεσμα τη λήξη της εργασίας. Ρωτήσαμε αρκετούς ανθρώπους για το τι ήταν αυτή η συνάντηση και για τον λόγο αυτής της μυστικότητας, αλλά δεν βρήκαμε κανέναν που να είχε απαντήσεις για εμάς. Μερικοί άνθρωποι αρνήθηκαν να υπογράψουν και αποχώρησαν. Κανείς δεν τους εμπόδισε. Μπήκα στον πειρασμό να ακολουθήσω, αλλά η περιέργεια με έκανε το καλύτερο. Ένας άντρας που ήταν μέλος της ομάδας των «άγνωστων» εισέπραξε τις συμφωνίες από εμάς.
Αμέσως μετά την έναρξη της συνάντησης, ένας από τους συναδέλφους μου στον κλάδο (ο οποίος θα παραμείνει ανώνυμος όπως όλοι οι άλλοι) μας ευχαρίστησε για την παρουσία μας. Στη συνέχεια έδωσε τον λόγο σε έναν άνδρα που παρουσιάστηκε μόνο με το μικρό του όνομα και δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για το προσωπικό του υπόβαθρο. Νομίζω ότι ήταν ο ιδιοκτήτης της κατοικίας αλλά δεν επιβεβαιώθηκε ποτέ. Εν συντομία μας επαίνεσε όλους για την επιτυχία που είχαμε επιτύχει στον κλάδο μας και μας συνεχάρη που επιλέξαμε ως μέρος αυτής της μικρής ομάδας «λήπτες αποφάσεων». Σε αυτό το σημείο αρχίζω να αισθάνομαι ελαφρώς άβολα για το παράξενο αυτής της συγκέντρωσης. Το θέμα άλλαξε γρήγορα καθώς ο ομιλητής συνέχισε λέγοντάς μας ότι οι αντίστοιχες εταιρείες που εκπροσωπούσαμε είχαν επενδύσει σε έναν πολύ κερδοφόρο κλάδο που θα μπορούσε να γίνει ακόμα πιο ανταποδοτικός με την ενεργό συμμετοχή μας. Εξήγησε ότι οι εταιρείες για τις οποίες εργαζόμαστε είχαν επενδύσει εκατομμύρια στην κατασκευή ιδιωτικών φυλακών και ότι οι θέσεις επιρροής μας στη μουσική βιομηχανία θα επηρεάσουν πραγματικά την κερδοφορία αυτών των επενδύσεων. Θυμάμαι πολλούς από εμάς στην ομάδα να κοιταζόμαστε αμέσως μπερδεμένοι. Τότε, δεν ήξερα τι είναι ιδιωτική φυλακή, αλλά δεν ήμουν ο μόνος. Σίγουρα, κάποιος ρώτησε τι ήταν αυτές οι φυλακές και τι σχέση είχαν όλα αυτά με εμάς. Μας είπαν ότι αυτές οι φυλακές κατασκευάστηκαν από ιδιωτικές εταιρείες που λάμβαναν χρηματοδότηση από την κυβέρνηση με βάση τον αριθμό των κρατουμένων. Όσο περισσότεροι κρατούμενοι, τόσο περισσότερα χρήματα θα πλήρωνε η ​​κυβέρνηση σε αυτές τις φυλακές. Μας έγινε επίσης σαφές ότι εφόσον αυτές οι φυλακές είναι ιδιωτικές, καθώς γίνονται δημόσια διαπραγμάτευση, θα μπορούσαμε να αγοράσουμε μετοχές. Οι περισσότεροι από εμάς μας πήρε πίσω αυτό. Και πάλι, μερικοί άνθρωποι ρώτησαν τι σχέση είχε αυτό με εμάς. Σε αυτό το σημείο, ο συνάδελφός μου στον κλάδο που είχε ανοίξει για πρώτη φορά τη συνάντηση πήρε ξανά τον λόγο και απάντησε στις ερωτήσεις μας. Μας είπε ότι αφού οι εργοδότες μας είχαν γίνει σιωπηλοί επενδυτές σε αυτήν την επιχείρηση φυλακών, ήταν πλέον προς το συμφέρον τους να διασφαλίσουν ότι αυτές οι φυλακές θα παραμείνουν γεμάτες. Η δουλειά μας θα ήταν να βοηθήσουμε να γίνει αυτό μάρκετινγκ μουσικής που προωθεί την εγκληματική συμπεριφορά, ενώ το ραπ είναι η μουσική της επιλογής. Μας διαβεβαίωσε ότι αυτή θα ήταν μια εξαιρετική κατάσταση για εμάς, επειδή η μουσική ραπ γινόταν μια ολοένα πιο κερδοφόρα αγορά για τις εταιρείες μας, και ως υπάλληλοι, θα μπορούσαμε επίσης να αγοράζουμε προσωπικές μετοχές σε αυτές τις φυλακές. Αμέσως, σιωπή επικράτησε στο δωμάτιο. Θα μπορούσατε να ακούσετε μια καρφίτσα να πέφτει. Θυμάμαι ότι κοίταξα γύρω μου για να βεβαιωθώ ότι δεν ονειρευόμουν και είδα τους μισούς ανθρώπους με πεσμένα σαγόνια. Η ζάλη μου διακόπηκε όταν κάποιος φώναξε: «Αυτό είναι αστείο;» Σε αυτό το σημείο τα πράγματα έγιναν χαοτικά. Δύο από τους άνδρες που ήταν μέλη της «άγνωστης» ομάδας άρπαξαν τον άνδρα που φώναξε και προσπάθησε να τον απομακρύνει από το σπίτι. Μερικοί από εμάς, συμπεριλαμβανομένου και του εαυτού μου, προσπαθήσαμε να παρέμβουμε. Ένας από αυτούς έβγαλε ένα όπλο και όλοι υποχωρήσαμε. Μας χώρισαν από το πλήθος και μας οδήγησαν και οι τέσσερις έξω.Ο συνάδελφός μου στον κλάδο που είχε ανοίξει τη συνάντηση νωρίτερα έσπευσε να μας συναντήσει και μας υπενθύμισε ότι είχαμε υπογράψει συμφωνία και θα υποστούμε τις συνέπειες αν μιλήσουμε γι' αυτό δημόσια ή ακόμα και με όσους παρευρέθηκαν στη συνάντηση. Τον ρώτησα γιατί είχε εμπλακεί με κάτι τόσο διεφθαρμένο και μου απάντησε ότι ήταν μεγαλύτερο από τη μουσική βιομηχανία και τίποτα δεν θα θέλαμε να αμφισβητήσουμε χωρίς να διακινδυνεύσουμε συνέπειες. Όλοι διαμαρτυρηθήκαμε και καθώς επέστρεφε στο σπίτι θυμάμαι λέξη προς λέξη το τελευταίο πράγμα που είπε: «Τώρα δεν έχω τα χέρια μου. Θυμηθείτε ότι υπογράψατε μια συμφωνία». Στη συνέχεια έκλεισε την πόρτα πίσω του. Οι άντρες μας έσπευσαν στα αυτοκίνητά μας και στην πραγματικότητα παρακολουθούσαν μέχρι να φύγουμε.
Ένα εκατομμύριο πράγματα περνούσαν από το μυαλό μου καθώς έφευγα με το αυτοκίνητο και τελικά αποφάσισα να πάω και να παρκάρω σε έναν παράδρομο για να μαζέψω τις σκέψεις μου. Επαναλαμβάνω τα πάντα στο μυαλό μου επανειλημμένα και όλα μου φάνηκαν πολύ σουρεαλιστικά. Θύμωσα με τον εαυτό μου που δεν έπαιρνα πιο ενεργό ρόλο αμφισβητώντας αυτό που μας είχε παρουσιαστεί. Θα ήθελα να πιστεύω ότι το σοκ όλων είναι αυτό που ανέστειλε την καλύτερη φύση μου. Μετά από κάτι που φαινόταν σαν μια αιωνιότητα, μπόρεσα να ηρεμήσω αρκετά για να επιστρέψω στο σπίτι. Δεν μίλησα ούτε τηλεφώνησα σε κανέναν εκείνο το βράδυ. Την επόμενη μέρα πίσω στο γραφείο, ήμουν εμφανώς έξω από αυτό, αλλά το κατηγόρησα ότι ήμουν κάτω από τις καιρικές συνθήκες. Κανένας άλλος στο τμήμα μου δεν είχε προσκληθεί στη συνάντηση και ένιωσα ένα αίσθημα ενοχής που δεν μπορούσα να μοιραστώ αυτό που είχα δει. Σκέφτηκα να επικοινωνήσω με τους άλλους 3 που φορούν έξω από το σπίτι, αλλά δεν θυμόμουν τα ονόματά τους και σκέφτηκα ότι η ανίχνευση τους θα έφερνε πιθανώς ανεπιθύμητη προσοχή. Σκέφτηκα να μιλήσω δημόσια με κίνδυνο να χάσω τη δουλειά μου, αλλά συνειδητοποίησα ότι πιθανότατα θα έβαζα σε κίνδυνο περισσότερα από τη δουλειά μου και δεν ήμουν διατεθειμένος να διακινδυνεύσω να συμβεί οτιδήποτε στην οικογένειά μου. Σκέφτηκα αυτούς τους άντρες με όπλα και αναρωτήθηκα ποιοι ήταν; Μου είχαν πει ότι αυτό ήταν μεγαλύτερο από τη μουσική βιομηχανία και το μόνο που μπορούσα να κάνω ήταν να αφήσω τη φαντασία μου ελεύθερη. Δεν υπήρχαν απαντήσεις και κανένας να μιλήσω. Προσπάθησα να κάνω μια μικρή έρευνα για τις ιδιωτικές φυλακές, αλλά δεν αποκάλυψα τίποτα σχετικά με τη συμμετοχή της μουσικής επιχείρησης. Ωστόσο, οι πληροφορίες που βρήκα επιβεβαίωσαν πόσο επικίνδυνη ήταν πραγματικά αυτή η επιχείρηση φυλακών. Οι μέρες μετατράπηκαν σε εβδομάδες και οι εβδομάδες σε μήνες. Τελικά, ήταν σαν να μην είχε γίνει ποτέ η συνάντηση. Όλα έμοιαζαν σουρεαλιστικά. Έγινα πιο απομονωμένος και σταμάτησα να πηγαίνω σε οποιεσδήποτε εκδηλώσεις του κλάδου, εκτός και αν επαγγελματικά υποχρεωνόμουν να το κάνω. Σε δύο περιπτώσεις, βρέθηκα να παρακολουθώ την ίδια λειτουργία με τον πρώην συνάδελφό μου. Και τις δύο φορές, τα βλέμματά μας συναντήθηκαν αλλά δεν ανταλλάχτηκαν τίποτα περισσότερο.
Καθώς περνούσαν οι μήνες, η ραπ μουσική είχε σίγουρα αλλάξει κατεύθυνση. Δεν ήμουν ποτέ θαυμαστής της, αλλά ακόμη και εγώ μπορούσα να διακρίνω τη διαφορά. Οι ραπ πράξεις που μιλούσαν για πολιτική ή αβλαβή διασκέδαση εξαφανίζονταν γρήγορα καθώς η γκανγκστερική ραπ άρχισε να κυριαρχεί στα ερτζιανά. Είχαν περάσει μόνο λίγοι μήνες από τη συνάντηση, αλλά υποπτεύομαι ότι οι ιδέες που παρουσιάστηκαν εκείνη την ημέρα είχαν εφαρμοστεί με επιτυχία. Ήταν σαν να δόθηκε η εντολή σε όλα τα μεγάλα στελέχη της εταιρείας. Η μουσική σκαρφάλωνε στα charts και στις περισσότερες εταιρείες όταν ήταν πολύ χαρούμενοι να την αξιοποιήσουν. Ο καθένας έβγαζε τις δικές του γκανγκστερικές ραπ πράξεις σε μια γραμμή συναρμολόγησης. Όλοι το αγόρασαν, συμπεριλαμβανομένων των καταναλωτών. Η βία και η χρήση ναρκωτικών έγιναν κεντρικό θέμα στις περισσότερες μουσικές ραπ. Μίλησα με μερικούς από τους συνομηλίκους μου στον κλάδο για να πάρω τις απόψεις τους για τη νέα τάση, αλλά μου είπαν επανειλημμένα ότι ήταν όλα σχετικά με την προσφορά και τη ζήτηση. Δυστυχώς πολλοί από αυτούς εξέφρασαν ακόμη και ότι η μουσική ενίσχυε την προκατάληψη τους για τις μειονότητες.
Παράτησα επίσημα τη μουσική βιομηχανία το 1993, αλλά η καρδιά μου είχε ήδη φύγει μήνες πριν. Έσπασα τους δεσμούς με την πλειοψηφία των συνομηλίκων μου και απομάκρυνα τον εαυτό μου από αυτό το πράγμα που είχα αγαπήσει κάποτε. Πήρα λίγο άδεια, επέστρεψα στην Ευρώπη για μερικά χρόνια, εγκαταστάθηκα εκτός πολιτείας και έζησα μια «ήσυχη» ζωή μακριά από τον κόσμο της διασκέδασης. Καθώς περνούσαν τα χρόνια, κατάφερα να κρατήσω το μυστικό μου, φοβούμενος μην το μοιραστώ με το λάθος άτομο αλλά και λίγο ντρεπόμενος που δεν είχα τις μπάλες για να σφυρίξω. Αλλά καθώς το ραπ χειροτέρευε, οι ενοχές μου μεγάλωναν. Ευτυχώς, στα τέλη της δεκαετίας του '90, έχοντας το Διαδίκτυο ως πηγή που δεν ήταν στη διάθεσή μου τις πρώτες μέρες, με διευκόλυνε να διερευνήσω αυτό που τώρα ονομάζεται βιομηχανικό συγκρότημα φυλακών. Τώρα που έχω κατανοήσει καλύτερα τον τρόπο λειτουργίας των ιδιωτικών φυλακών, τα πράγματα είναι πολύ πιο λογικά από ποτέ. Βλέπω πώς η ποινικοποίηση της ραπ μουσικής έπαιξε μεγάλο ρόλο στην προώθηση των φυλετικών στερεοτύπων και παρέσυρε τόσα πολλά εντυπωσιακά νεαρά μυαλά να υιοθετήσουν αυτές τις δοξασμένες εγκληματικές συμπεριφορές που συχνά οδηγούν σε φυλάκιση. Είκοσι χρόνια ενοχής είναι ένα βαρύ φορτίο για να κουβαλήσω, αλλά το λιγότερο που μπορώ να κάνω τώρα είναι να μοιραστώ την ιστορία μου, ελπίζοντας ότι οι λάτρεις της ραπ μουσικής θα συνειδητοποιήσουν πώς έχουν χρησιμοποιηθεί τις τελευταίες 2 δεκαετίες. Αν και σκοπεύω να παραμείνω ανώνυμος για προφανείς λόγους, στόχος μου τώρα είναι να μεταφέρω αυτές τις πληροφορίες σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους. Παρακαλώ βοηθήστε με να διαδώσω τη λέξη. Ας ελπίσουμε ότι άλλοι που παρακολούθησαν τη συνάντηση το 1991 θα εμπνευστούν από αυτό και θα πουν τις δικές τους ιστορίες. Το πιο σημαντικό, αν η ιστορία μου έχει αγγίξει μόνο μία ζωή, προσεύχομαι να κάνει το βάρος της ενοχής μου λίγο πιο ανεκτό.

Ευχαριστώ https://www.hiphopisread.com/

 ==========

 Η Rap μουσική

Είναι ένα μουσικό είδος που άνθισε στα μέσα της δεκαετίας του '70, με κύριους εκφραστές της τον μαύρο πληθυσμό της Αμερικής. Οι οποίοι έχοντας νωπές τις εικόνες ρατσισμού εναντίον τους, εξέφραζαν την οργή τους μέσω της μουσικής αυτής. Τα κύρια χαρακτηριστικά του μουσικού αυτού είδους είναι ο υβριστικός και επαναστατικός στίχος. Οι στίχοι μιλάνε για τον ρατσισμό, για την δύσκολη καθημερινότητα, τα ναρκωτικά και εκφράζουν τις ανησυχίες τους για το μέλλον των νέων παιδιών που μεγαλώνουν υπό αυτές τις συνθήκες. Άλλώστε και η λέξη rap στα Αγγλικά συμαίνει χτυπώ/κατηγορία. Η μουσική σε σχέση με τους στίχους έρχεται σε δεύτερη μοίρα, είναι συνοδευτικός και στις περισσότερες των περιπτώσεων σταθερός με ελάχιστες εναλλαγές. Οι στίχοι δεν τραγουδιούνται όπως συμβαίνει σε άλλα μουσικά είδη, αλλά απαγγέλλονται. Σε μερικές περιπτώσεις ο στίχος των τραγουδιών αυτών υπήρξε τόσο ωμός και υβριστικός που κατηγορήθηκε από τους ίδιους τους αφροαμερικανούς.Οι καλλιτέχνες που ασχολήθηκαν με αυτή την μουσική ήταν κατά κύριο λόγο φτωχοί κάτοικοι των Γκέτο που έψαχναν έναν τρόπο να ξεφύγουν από τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης. Κάποιοι από αυτούς αποτέλεσαν κοινωνικά πρότυπα για πολλούς διότι αποτέλεσαν την φωνή που κατηγορούσε την κοινωνία για εγκληματική αδιαφορία ενάντια των φτωχών. Ένα από τα ισχυρότερα πρότυπα αποτέλεσε ο Tupac Amaru Shakur, ο οποίος 12 χρόνια μετά την δολοφονία του, αποτελεί έμπνευση για πολλούς, αφού στα τραγούδια του εξέφραζε τις ανησυχίες, τα κατυγορώ και τις δυσκολίες επιβίωσης ενός μέσου ανθρώπου.Σήμερα η rap έχει ξεφύγει, απο πολλούς καλλιτέχνες, από τον αρχικό της σκοπό και οι στίχοι της εκφράζουν πλέον την χληδή και την αγάπη για το εύκολο χρήμα. Το πιο τραγικό είναι πως αυτό γίνεται όχι μόνο από τους νέους καλλητέχνες, αλλά και απο τους παλαιότερους, απο εκείνους που έκαναν ντουέτα με τον Tupac μεταδίδοντας κοινωνικά μηνύματα και τότε,αντίθετα με τώρα, δεν έδιναν δεκάρα για την δημόσια εικόνα τους. Ονόματα δεν λέμε...τα συμπεράσματα δικά σας.....https://www.eimaifoititis.gr/

======

ΕΛΛΑΔΑ..Όταν η μουσική κουλτούρα παρακινεί ανηλίκους στο έγκλημα


«Καλλιτέχνες» παριστάνουν τους συμμορίτες προσπαθώντας να γίνουν αποδεκτοί ως ράπερ, με ολέθρια αποτελέσματα για τον ψυχισμό χιλιάδων ανηλίκων

Σε μια εποχή που η εγκληματικότητα των ανηλίκων έχει αρχίσει να ξεφεύγει, οι πιο δημοφιλείς στίχοι της «υπόγειας» μουσικής βιομηχανίας στην Ελλάδα ρίχνουν… λάδι στη φωτιά!

  • Ρεπορτάζ: Μάνος Μεϊμαράκης

Παρακινούν ανηλίκους σε σύσταση συμμορίας, ωμή βία, χρήση ναρκωτικών, κλοπές, ληστείες, ξυλοδαρμούς, ακόμα και επιθέσεις σε αστυνομικούς. Ταυτόχρονα, τα πιο τρομακτικά ευρήματα της τελευταίας περιόδου στην κατοχή ανηλίκων ίσως, πλέον, δεν είναι τα εκατοντάδες ευρώ από ληστείες, τα στιλέτα και τα μαχαίρια ή τα βίντεο με ξυλοδαρμούς άλλων ανηλίκων, αλλά εμπρηστικοί μηχανισμοί, αυτοσχέδιοι πυροκροτητές και πιστόλιαΑπό μικρός μέσα στο γκέτο, μες στην τσάντα το 9άρι», «ληστές και διαρρήκτες όλοι οι φίλοι μου στις μπίζνες», «ντύνουμε μαμάδες στα μαύρα», «δεν θα αφήσουμε ούτε μάρτυρα, δεν θα αφήσουμε ούτε κάλυκα», «1, 3, 1, 2 μπάτσοι στο νοσοκομείο, από το έγκλημα βγάζω λεφτά».Είναι ορισμένοι μόνο από τους δημοφιλέστερους στίχους αυτών των «τραγουδιών», με τους οποίους εκατοντάδες νεαρά άτομα από την Ελλάδα «ντύνουν» ηχητικά τα βίντεο που ανεβάζουν καθημερινά στα κοινωνικά δίκτυα, εμφανίζοντας εαυτούς ως μικρούς gangsters που δεν διστάζουν πουθενά, προκειμένου να γίνουν αποδεκτοί από αυτές τις κοινότητες, ανακυκλώνοντας την κουλτούρα της βίας και της παραβατικότητας.

Στη «φέρμα»

Στα βίντεο αυτά κουνούν απειλητικά τα στιλέτα τους μπροστά από την κάμερα, δείχνουν αποφασισμένοι με τις σιδερογροθιές τους, επιδεικνύουν ρυθμικά τα ναρκωτικά και τα χρήματα από τις ληστείες, χωρίς να διστάζουν συχνά-πυκνά να ανακοινώνουν νωρίτερα στo Instagram ότι βγαίνουν για «μπίζνες», εννοώντας «φέρμες» σε άλλους ανηλίκους για κινητά και χρήματα, κλοπές σε πολυσύχναστα σημεία, ληστείες ακόμα και σε βάρος ενηλίκων σε απομονωμένες περιοχές, αλλά και διακίνηση ναρκωτικών ουσιών.

Δημιουργούν στρατό

Αυτή είναι η κουλτούρα που προωθεί η συγκεκριμένη «μουσική σκηνή» την οποία παρακολουθούν στα κοινωνικά δίκτυα στην Ελλάδα χιλιάδες ανήλικοι και νεαρά άτομα και αν δεν είσαι μέλος κάποιας συμμορίας (gang), δεν μιλάς με συγκεκριμένο τρόπο, δεν κουβαλάς μαχαίρι, δεν ληστεύεις για να κάνεις τη ζωή που ονειρεύεσαι, τότε «δεν είσαι με εμάς».Ορισμένοι εκ των «καλλιτεχνών», μάλιστα, υπερηφανεύονται συχνά για το γεγονός ότι οι ακόλουθοι τους αυξάνονται συνεχώς, χωρίς να κρύβουν ότι αντιλαμβάνονται το ανήλικο κοινό τους ως «στρατό».

Μια άλλη «ραπ»

Η κυρίαρχη τάση σε αυτή τη «μουσική σκηνή» στην Ελλάδα, που κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος, επιχειρεί ακριβώς το αντίθετο από αυτό που επιδίωκαν οι Αμερικανοί ράπερ όταν εμφανίσθηκαν. Οι Αμερικανοί ράπερ, με πρωτοπόρους τους μαύρους καλλιτέχνες, παρήγαγαν ραπ προκειμένου να γίνουν αποδεκτοί από την κοινωνία για να ξεφύγουν από τα γκέτο και τις συμμορίες.Ενώ, η κατά τα φαινόμενα μόνο, αντίστοιχη «μουσική σκηνή» στην Ελλάδα επιχειρεί ακριβώς το αντίθετο: να γκετοποιήσει ημεδαπούς και αλλοδαπούς ανήλικους, με τους «καλλιτέχνες» να παριστάνουν οι ίδιοι τους gangsters, προσπαθώντας να γίνουν αποδεκτοί ως ράπερ. Αυτό έχει, φυσικά, ολέθρια αποτελέσματα για τον ψυχισμό δεκάδων χιλιάδων ανηλίκων, με πολλά και σοβαρά οικογενειακά και εσωτερικά προβλήματα.

Στίχοι ωμής βίας για στιλέτα, ληστείες και ξύλο: «Θα σε αφήσουμε ανάπηρο»

Μόνο αθώα δεν μπορούν να χαρακτηριστούν τα μηνύματα τα οποία περνούν αυτά τα «τραγούδια», σε μια εποχή, μάλιστα, στην οποία η νεολαία έχει υποστεί μεγάλη καταπίεση από τον εγκλεισμό εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων κατά του covid, αλλά και από την κατακόρυφη αύξηση περιστατικών ενδοοικογενειακής βίας, ενώ και οι Αρχές αναμένουν αύξηση της εγκληματικής δραστηριότητας σε ολόκληρο το φάσμα του εγκλήματος.Ακολουθούν στίχοι από πολλά διαφορετικά «τραγούδια».

«Δεν πάτησα στο Λύκειο, δεν πήρα απολυτήριο, η γιαγιά έβαλε τα κλάματα όταν με είδε κρατητήριο. Ελάτε δεν μασάμε, δεν σας κάνουμε τη χάρη, από μικρός είμαι στο γκέτο μεσ’ στην τσάντα το 9άρι, μπαίνουμε μέσα στο σπίτι, τα λεφτά στο μαξιλάρι, βγήκαμε από την πίσω πόρτα κι εσύ δεν πήρες χαμπάρι, έχω το όνειρο στο backpack να αλλάξω τη ζωή μου κι όσοι ήτανε στο κύκλο μου θα έρθουνε μαζί μου, ληστείες, αρπαχτές, τζόγος, απαγωγές, διδάχθηκα στον δρόμο τώρα δεν μου λείπει κάτι, έχω μαχαίρι μες στην τσέπη μου και σπίτι την «αράχνη», ζωγράφισα στο πρόσωπο το uzi του αντάρτη, είμαι έτοιμος για πόλεμο σου κόβω το κεφάλι».

«Δεν θα αφήσουμε ούτε μάρτυρα»

«Συνοδεία 20 αλάνια σκάω μύτη μέσ’ το πάρτυ σαν τον κάγκουρα, θα σε αφήσουμε ανάπηρο, δεν θα αφήσουμε ούτε μάρτυρα, δεν θα αφήσουμε ούτε κάλυκα».

«Γυρνάω στην Καλλιθέα με ένα uzi μεσ’ στο smart, στρίβω ένα γάρο όσο περιμένω λεφτά, στον κεντρικό έχει μπάτσους και πηγαίνω από τα στενά, οι δικοί μου φέρνουν τα φορτηγά από Κακαβιά, έχω μια τρακοσάδα κλειδωμένη σε αποθήκη, έχω και δυο μάγκες και φιλάνε babysitting»«Ξέρεις είμαστε από Σεπόλια, βγαίνουμε απ’ τ’ αμάξι με πιστόλια, όχι δεν μ’ αρέσουνε τα λόγια, μας βλέπει και του κόβονται τα πόδια, hey! φράγκα, ξέρω ανθρώπους που σκοτώνουνε γι’ αυτά».«Όποιος με χρειάστηκε δίπλα του στάθηκα, όλα είναι φιμέ δεν κατεβάζουμε παράθυρα, ξέρω τριαντάρηδες που το ζούνε mafia, τώρα που βγάζω λεφτά μου λένε: χάθηκα, έχω το glock μεσ’ τ’ αμάξι, τα λόγια κάνω πράξη».

«Θέλουμε αίμα»

«Τους περιμένουμε πάνω στα δέντρα, μόλις κατέβουμε θέλουμε αίμα, ανοίγουμε την κοιλιά λες κι είναι δέρμα, μιλάνε για μένα χωρίς να με ξέρουνε τα μ@λακισμέν@, άμα θέλεις έλα, θα σας μαχαιρώσουμε όλους έναν έναν».

«Βγήκαμε από το γκέτο, έχεις λεφτά; σου τα ληστεύω. Πες μου τι θες, θα σου το φέρω. Όλα στα @ρχίδι@ μου, πάντα μπλέκω, το ‘χω μαζί μου, όταν βγαίνω προσέχω, δύο πιστόλια πάντα διαλέγω, έτσι έχω μάθει, ποτέ μου δεν τρέχω, πάνω μας έχουμε πάντα μαχαίρια, οπλοφορούμε δεν κάνουμε πλάκα, οι δικοί μου τον κρατάνε όσο εγώ του χαρακώνω τη φάτσα».«Κερνώ δολοφόνους από τη γειτονιά μου και με συμπαθούνε, ξέρω ανθρώπους που αν του προσφέρεις λεφτά θα ‘ρθουν να σε βρουνε, έχω φίλους Αυλώνα, Βόλο και Κορυδαλλό, περιμένω να βγουν, παλιά αλητεύαμε έξω μα τώρα πίσω από τα κελιά με ακούν».«Θα βάλουμε βόμβα, θα ανατινάξουμε τη Βουλή και μέσα τους 300 θα κάψουμε».

Χιλιάδες προβολές

Αξίζει να σημειωθεί ότι καθημερινά αυτά τα «μουσικά» κομμάτια με τα αντίστοιχα βιντεοκλίπ των χρηστών συγκεντρώνουν δεκάδες χιλιάδες προβολές καθημερινά.Έτσι, φτάνουμε να αντικρίζουμε σε αρκετά μεγάλη συχνότητα ανηλίκους να επιδεικνύουν τα στιλέτα και τα μαχαίρια που έχουν μαζί τους, πιστόλια ή ναρκωτικές ουσίες, ακόμη και χρήματα, από ελάχιστα μέχρι εκατοντάδες ευρώ, τα οποία μάζεψαν από ληστείες σε βάρος άλλων ανηλίκων ή ακόμα και σε βάρος ενηλίκων.Οι εικόνες που παρουσιάζουμε σήμερα είναι ανησυχητικά αποκαλυπτικές.

Ένας στους 10 θα πάρει κακό δρόμο

Ο «μιμητισμός» είναι η πρώτη αιτία που προκαλεί την εγκληματικότητα στους ανηλίκους. Πάντως, το πρώτο που τονίζουν αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. είναι ότι η διαχείριση των ανηλίκων δραστών είναι πολύ δύσκολη και απαιτεί πολύ προσεκτική προσέγγιση. «Η αστυνομία στην Ελλάδα προσπαθεί να αλλάξει αυτά τα παιδιά και δεν στέκεται τιμωρητικά απέναντι στους ανήλικους δράστες. Πολλές φορές γινόμαστε οι γονείς και οι δάσκαλοι που ποτέ δεν είχαν αυτά τα παιδιά. Μιλάμε αρκετά μαζί τους και είναι χαρά μας να τα βλέπουμε στη συνέχεια να απομακρύνονται από την παραβατικότητα».Η πλειονότητα των ανηλίκων δραστών μετά την πρώτη τους επαφή με τις συνέπειες των πράξεων τους επιστρέφουν στην κανονικότητα. «Όμως ένα ποσοστό όχι μεγαλύτερο του 10% των ανηλίκων, “καίγεται», ακολουθώντας μονοπάτια που οδηγούν σε βαρύτερα εγκλήματα» εκμυστηρεύεται με στενοχώρια εμπειρότατος αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ.Με μαθηματική ακρίβεια, ορισμένοι από τους σημερινούς ανήλικους δράστες, οι οποίοι έχουν επιλέξει αυτό τον δρόμο χωρίς επιστροφή, θα απασχολήσουν για πολύ σοβαρά εγκλήματα στο μέλλον.Ωστόσο, αξίζει να δούμε πόσο καταλυτικά διαπιστώνουν στην Ελληνική Αστυνομία ότι επιδρά το περιβάλλον των ανηλίκων πριν αυτοί περάσουν στο έγκλημα.

«Ψάχνουν να διακριθούν»

«Οι ανήλικοι δράστες είναι παιδιά τα οποία δεν έχουν βρει την ταυτότητα τους στην οικογένεια ή στο σχολείο» εξηγεί υψηλόβαθμος αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ. «Όταν δεν μπορούν να διακριθούν μέσα στην οικογένεια, μέσα από τα γράμματα ή τον αθλητισμό ψάχνουν να διακριθούν με άλλους τρόπους».Πάντως, όπως αναφέρουν αστυνομικές πηγές με ιδιαίτερη εμπειρία στη διαχείριση υποθέσεων εγκληματικότητας ανηλίκων, «στην Ελλάδα δεν υπάρχουν «συμμορίες ανηλίκων» με την ποινική έννοια του όρου, δηλαδή εγκληματικές ομάδες με όλα τα χαρακτηριστικά οργανωμένης εγκληματικής δραστηριότητας (συγκεκριμένη δομή, διακριτοί ρόλοι, σχεδιασμός εγκληματικών δραστηριοτήτων κ.ά.). Οι «συμμορίες ανηλίκων» είναι ένα φαινόμενο το οποίο παρατηρείται σε χώρες του εξωτερικού, αλλά δεν έχει φτάσει στην Ελλάδα. Στην Ελλάδα υπάρχουν βραχύβιες ομάδες ανηλίκων ανά περιοχές, οι οποίες ανταγωνίζονται ομάδες ανηλίκων άλλων περιοχών. Αυτό είναι ένα φαινόμενο που παρατηρούνταν πάντα, αλλά χωρίς η εγκληματική δραστηριότητα να είναι η κύρια δραστηριότητα αυτών των ομάδων».Επίσης, όλες σχεδόν οι υποθέσεις, οι οποίες οδηγήθηκαν στη Δικαιοσύνη με κατηγορίες για ληστείες, ξυλοδαρμούς, διαρρήξεις και άλλα ποινικά αδικήματα και εκ πρώτης όψεως φαινόταν ότι πρόκειται αμιγώς για συμμορίες ανηλίκων, είχαν ενήλικα άτομα, τα οποία κατηύθυναν την εγκληματική δραστηριότητα των υπολοίπων μελών.

Στρατολόγηση σε ομάδες

Από τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις στρατολόγησης ανηλίκων σε εγκληματικές ομάδες ήταν πρόσφατα αυτή με αρχηγό ομάδας μπράβων στη Νότια Αττική, ο οποίος είχε μαζί του έναν 16χρονο που ήταν κανονικό μέλος της ομάδας, με ρόλο ακόμη και στις εισπράξεις για «προστασία».Επίσης, ανήλικοι έχουν εντοπιστεί να απασχολούνται από εγκληματικές ομάδες ενηλίκων, από παρκαδόροι έξω από νυχτερινά κέντρα μέχρι και διακινητές ναρκωτικών.Ωστόσο, στην ΕΛ.ΑΣ. ανησυχούν για τα μιμητικά πρότυπα, τα οποία ταξιδεύουν από τη μια όψη του πλανήτη στην άλλη μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα, διαμορφώνοντας χαρακτήρες, συνειδήσεις και συμπεριφορές ανθρώπων σε ασύλληπτο χρόνο.  https://www.newsbreak.gr/ellada

ΑΦΙΕΡΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟΝ Κ-ΤΑΥΡΟ

3 σχόλια:

ΚΩΣΤΑΣ-ΤΑΥΡΟΣ είπε...

Φωτεινούλα μου ευχαριστώ για την αφιέρωση!
Στην αρχική φωτο νομίζω είναι ο Eminem, ένα από τα πιο νεοταξίτικα κωλοπαίδια του αμερικανικού χιπ χοπ ραπ.

ΦΩΤΕΙΝΗ είπε...

Ναί αυτό το μπουμπούκι ειναι....

Ανώνυμος είπε...

ΑΧΑΧΑΧΑΑΑ 🤣🤪
ΣΑΥΤΟ ΤΟ
ΜΛΚΖΖΖΜΝΟ!
ΈΚΑΝΑΝ ΠΛΆΚΑ
ΣΕ ΑΠΟΝΟΜΉ...
ΚΑΙ ΉΤΑΝ ΈΝΑΣ
ΠΟΥ ΑΙΩΡΕΊΤΑΙ
ΠΆΝΩ ΑΠΌ ΤΟ
ΚΆΘΙΣΜΑ ΤΟΥ
ΚΑΙ SURPRISE...
KISSES
🍑SS...!!!

ΑΧΑΧΑΧΑΑΑ
What!a jerk