Κώστας Μαυραγάνης
Όταν σκέφτεται κανείς την αρχαιοελληνική ιστορία και μυθολογία, σίγουρα το μυαλό του δεν πάει σε οποιουδήποτε είδους σκοταδισμούς. Ωστόσο, πέρα από τα ουκ ολίγα «σκοτεινά» στοιχεία τα οποία συναντώνται σε αρκετούς μύθους, στον αρχαιοελληνικό κόσμο δεν ήταν σπάνιο στοιχείο η ύπαρξη δεισιδαιμονιών και δοξασιών, απότοκα της πίστης στην ύπαρξη του μεταφυσικού/ υπερφυσικού (αν και ούτε κατά διάνοια δεν έφτασε στα επίπεδα του Μεσαίωνα ή άλλων, πιο «αιμοβόρων» πολιτισμών).
Με αφορμή τα δημοσιεύματα περί πινακίδων με κατάρες*** που βρέθηκαν σε αρχαίο τάφο στον Πειραιά, αξίζει να ρίξει κανείς μια κοντινότερη ματιά στο συγκεκριμένο κεφάλαιο, με τη βοήθεια της Τζέσικα Λαμόντ, αρχαιολόγου του Πανεπιστημίου Johns Hopkins στις ΗΠΑ, η οποία έχει ως αντικείμενο ειδίκευσης ακριβώς αυτό.
Όπως είπε στη HuffPost Greece, οι κατάδεσμοι (πινακίδες με κατάρες/ επωδούς, συχνά από μόλυβδο) δεν ήταν καθόλου σπάνιες στην αρχαία Ελλάδα, και μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για ένα μεγάλο εύρος σκοπών και επιδιώξεων, από τη νίκη σε μία δίκη ή μια αρματοδρομία μέχρι την απόκτηση πλεονεκτήματος έναντι εχθρών, την τιμωρία ενός κλέφτη ή το «μάγεμα» κάποιου/ας για να ερωτευτεί συγκεκριμένο άτομο. «Έχουν βρεθεί σε όλη την περιοχή της Μεσογείου και ανάγονται στην περίοδο της Κλασικής Αρχαιότητας. Η μεγάλη δημοτικότητά των πινακίδων με κατάρες- μαζί με τις πινακίδες με “αντι-κατάρες”, που καταριούνταν οποιονδήποτε είχε καταραστεί αυτόν που τις είχε ζητήσει- υποδεικνύει πως θεωρούνταν πολύ υπαρκτές απειλές και αποτελεσματικά εργαλεία χρήσης/ αξιοποίησης της θεϊκής βοήθειας, καθώς και μέσα “προσωπικής” λατρείας, πέρα από τις δημόσιες λατρευτικές δραστηριότητες».
Οι δημοφιλέστεροι θεοί
Οι «χρήστες»
Γενικά μιλώντας, στη σημερινή εποχή, οι δεισιδαιμονίες, οι κατάρες και τα συναφή παραπέμπουν κυρίως σε κατώτερα κοινωνικά στρώματα, πιθανότατα χαμηλού μορφωτικού επιπέδου. Ωστόσο πρέπει να θυμάται κανείς ότι στον αρχαίο κόσμο οι έννοιες του μεταφυσικού/ υπερφυσικού ήταν πολύ πιο αποδεκτές από ό,τι στη σύγχρονη εποχή- για την ακρίβεια, θεωρούνταν από πολλούς μέρος της καθημερινής ζωής. Ως εκ τούτου, οι κατάδεσμοι και οι κατάρες χρησιμοποιούνταν από ανθρώπους από κάθε κοινωνικό στρώμα. «Οι κατάδεσμοι και τα ευρύτερα τελετουργικά μαγείας στις οποία παραπέμπουν διαπερνούσαν κάθε πτυχή της καθημερινής ζωής, παρουσιάζοντας ένα μεγάλο εύρος της αθηναϊκής κοινότητας, από σημαντικές φυσιογνωμίες του χώρου της πολιτικής μέχρι σκλάβους, ηθοποιούς, στρατιώτες και τεχνίτες. Μέσω από αυτά τα προσωπικά κείμενα, αναδεικνύονται φωνές που προέρχονται από, υπό διαφορετικές συνθήκες, “σιωπηλά” στρώματα της κοινωνίας» τονίζει η κ. Λαμόντ.
Ένα από τα γνωστότερα παραδείγματα είναι αυτό του Καταδέσμου της Πέλλας: Μιας ερωτικής μαγικής επωδού από μια γυναίκα, ο εραστής (Διονυσοφών) της οποίας ήταν να παντρευτεί τη Θετίμα. Για να αποτρέψει τον γάμο, ώστε ο Διονυσοφών να παντρευτεί την ίδια (και καμία άλλη γυναίκα, μέχρι να λύσει η ίδια το ξόρκι), ζητά τη βοήθεια του «Μάκρωνα και των δαιμόνων» (ο Μάκρων πιθανώς είναι ο νεκρός στον τάφο του οποίου είχε τοποθετηθεί ο κατάδεσμος- σημειώνεται πως, όπως πιστευόταν, για να «πιάσει» μια κατάρα έπρεπε να μπει κάτω από το έδαφος, όπως π.χ. σε έναν τάφο, ακόμα και αν ο ίδιος ο νεκρός δεν είχε καμιά σχέση με την κατάρα). Επίσης, καταριέται τη Θετίμα να χαθεί με άσχημο τρόπο και να δοθεί στην ίδια μακαριότητα και ευτυχία, καθώς έχει εγκαταλειφθεί από όλους τους αγαπημένους της.
Επίσης, όπως σημειώνει ο κ. Λαμόντ, υπάρχει και άλλο ένα ενδιαφέρον παράδειγμα, με αντεστραμμένη γραφή, στο οποίο αυτός που ρίχνει την κατάρα λέει «όπως αυτά τα γράμματα είναι ψυχρά και ανάποδα, έτσι και τα λόγια του Κράτη να είναι ψυχρά και ανάποδα» (πρόκειται για μια κατάρα που έχει να κάνει με δικαστική υπόθεση, λέει η κ. Λαμόντ).
...και τα αρχαιοελληνικά βουντού
Όταν σκέφτεται κανείς για βουντού, το μυαλό σίγουρα δεν πηγαίνει στην αρχαία Ελλάδα, αλλά στην Αϊτή, τη Νέα Ορλεάνη, την Αφρική κλπ. Ωστόσο, όπως επισημαίνει η κ. Λαμόντ, κούκλες/ εδώλια «βουντού» υπήρχαν και στην αρχαία Αθήνα – και σε αυτό το σημείο δεν είναι δύσκολο να προβεί κανείς στην υπόθεση (ειδικά δεδομένης της φύσης της Αθήνας ως θαλασσοκράτειρας) μεγάλης πως ίσως να επρόκειτο για πρακτικές «μαγείας» που είχαν φτάσει στη «γειτονιά» μας από την Αφρική κατά την περίοδο. «Ήταν πιθανώς δουλειά ενός επαγγελματία “μάγου”. Σε κάθε περίπτωση είχαμε ένα μικρό εδώλιο από μόλυβδο με τα χέρια δεμένα στην πλάτη και τα πόδια δεμένα μαζί, κλεισμένο μέσα σε ένα μικρό κουτί/ φέρετρο από μόλυβδο. Στο “καπάκι” του κουτιού υπάρχει μια κατάρα, και όλες αυτές οι κατάρες είχαν να κάνουν με δικαστικές υποθέσεις: Οι άνθρωποι που κατονομάζονται είναι δεμένοι, έτσι ώστε να μην έχουν καλές επιδόσεις στη δίκη. Ξέρουμε από άλλες πηγές ότι αυτοί οι ίδιοι άνθρωποι ήταν “κατηγορούμενοι” (περίπου την ίδια περίοδο) σε ομιλίες που είχε γράψει ο λογογράφος Λυσίας. Οπότε, τουλάχιστον σε κάποιες περιπτώσεις, οι Αθηναίοι θα “χτυπούσαν” τους πολιτικούς τους αντιπάλους μέσα από δίκες, χρησιμοποιώντας λογογράφους σαν τον Λυσία, και θα αγόραζαν τις υπηρεσίες ενός επαγγελματία μάγου για να καταραστούν/ κάνουν ξόρκια στους αντιπάλους τους, έτσι ώστε να μην μπορούν να αντιδράσουν στις κατηγορίες σε βάρος τους».
*****
Κατάρες στην αρχαία Ελλάδα: Πινακίδες με κατάρες και ξόρκια σε αρχαίο τάφο 2.400 ετών που βρέθηκε στον Πειραιά
Ταβερνιάρηδες ήταν οι «στόχοι» μολύβδινων πινακίδων με κατάρες (καταδέσμους) που βρέθηκαν σε τάφο ηλικίας 2.400 ετών, ο οποίος ανήκε σε νεαρή γυναίκα στον αρχαίο Πειραιά.Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του LiveScience, σε τέσσερις από τις πινακίδες ήταν γραμμένες οι κατάρες, που επικαλούνταν τα ονόματα «χθόνιων θεών», από τους οποίους ζητούνταν να «σημαδέψουν» τέσσερις διαφορετικούς ιδιοκτήτες/ ιδιοκτήτριες καπηλειών (ταβερνών). Η πέμπτη ήταν κενή και πιθανότατα από πάνω της απαγγέλθηκαν προφορικά ξόρκια/ κατάρες.Στις πινακίδες είχε χρησιμοποιηθεί σιδερένιο καρφί, είχαν διπλωθεί και τοποθετηθεί στον τάφο- από όπου υποτίθεται πως το περιεχόμενό τους θα έβρισκε τον δρόμο του προς τους θεούς, σύμφωνα με τις αρχαίες πεποιθήσεις.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει μία από τις κατάρες, που «σημάδευε» ένα ζευγάρι, τον Δημήτριο και την Φαναγόρα. Η Τζέσικα Λαμόντ, αρχαιολόγος του Πανεπιστημίου Johns Hopkins που έκανε τη σχετική έρευνα, μεταφέρει το κείμενο ως εξής:
«Εκάτη χθονία, Άρτεμι χθονία, Ερμή χθόνιε, επιφθόνησον Φαναγόραι και Δημητρίωι και τωι καπηλείωι και χρήμασι και κτήμασι, δήσω τογ εμόν εχθρόν Δημήτριον και Φαναγόραν εν είματι και κονίαισιν συμ πασιμ φθιμένοις. Ουδέ σε λύσει πρώτη πεντετηρίς. Τοιούτωι σ'εγώ δήσω δεσμώι, Δημήτριιε, ώσπερ κρατερώτατον έστιν, γλώττη δε κυνωτόν επεγκρόσω». Κοινώς, με την κατάρα ζητείται από την Άρτεμη, την Εκάτη και τον Ερμή να κατευθύνουν το μίσος τους στη Φαναγόρα και τον Δημήτριο, καθώς και στην ταβέρνα και την περιουσία τους. Η γυναίκα «δένει» τους «εχθρούς» της με αίμα και στάχτη, και η κατάρα δεν πρόκειται να λάβει τέλος μέσα στα επόμενα χρόνια, ενώ γίνεται αναφορά σε αυτί σκύλου (κυνωτόν), που ήταν έκφραση για τη χειρότερη δυνατή ζαριά- κάτι που υποδεικνύει πως πιθανότατα η ταβέρνα των «στόχων» (όπως και άλλες της Κλασικής Αθήνας) ήταν και χώροι όπου λάμβανε χώρα τζόγος.Ο τάφος βρέθηκε το 2003 βορειοανατολικά του Πειραιά από τη Μαρία Πετριτάκη και την ΚΣΤ΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων και περιείχε τα αποτεφρωμένα απομεινάρια μιας νεαρής γυναίκας. Οι πινακίδες , όπως αναφέρεται, βρίσκονται στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Πειραιά.
Η Λαμόντ έχει ασχοληθεί τις θεραπευτικές λατρείες/ τελετουργίες στην αρχαία Αττική κατά τα τέλη του 5ου π.Χ αιώνα, καθώς και σε θέματα «μαγείας» κατά την αρχαιότητα (καταδέσμους, ξόρκια, τελετουργίες κτλ) και το πώς επηρέαζαν τις δομές των αρχαίων κοινωνιών. Όπως είπε στο LiveScience, οι κατάδεσμοι «δούλευαν» κρύβοντάς τους κάτω από την επιφάνεια του εδάφους- σε πηγάδια, τάφους κλπ. «Θεωρείται ότι αυτά τα μέρη παρείχαν δίοδο μέσω της οποίας οι κατάρες θα μπορούσαν να φτάσουν στον κάτω κόσμο», αναφέρει σχετικά, σημειώνοντας ότι η γυναίκα στον τάφο μπορεί να μην είχε καμία σχέση με τις ίδιες τις κατάρες και τους στόχους τους- ίσως απλά να πέθανε κάποια στιγμή κατά την οποία κάποιος άλλος ήθελε να καταραστεί τους αντιπάλους του. Επίσης, υπήρχαν «ειδικοί στις κατάρες», που αναλάμβαναν να τις φτιάχνουν με χρηματικό αντίτιμο, και πιθανότατα παρείχαν και άλλες παρεμφερείς «μαγικές» υπηρεσίες (πχ φυλαχτά, ξόρκια κτλ). Κατά τη Λαμόντ, μάλλον αυτός/ ή από τον οποίο/ α προήλθαν οι κατάρες ήταν ανταγωνιστής των ατόμων που «στοχεύονταν», ο οποίος εύκολα θα μπορούσε να είναι ένα άτομο που εμπλεκόταν στην όλη διαδικασία της ταφής- ίσως ένα μέλος της οικογένειας ή απλά κάποιος που ήξερε για την όλη διαδικασία της νεκρικής πυράς και ταφής.«Οι κατάρες τέτοιου είδους, οι οποίες στόχευαν ζευγάρια και επιχειρήσεις, θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως ζητήματα που είχαν να κάνουν με έναν οίκο ή μια επαγγελματική δραστηριότητα. Εναλλακτικά, θα μπορούσαμε να προτιμήσουμε ένα “νυχτερινό” σενάριο στο οποίο ένας “γόης/ μάγος/ επωδός” ή κάποιου άλλου είδους “επαγγελματίας” τρυπώνει στο νεκροταφείο για να θάψει το κακόβουλο υλικό του- μια προετοιμασμένη ταφή με νεκρική πυρά θα ήταν ένα πρακτικό και εύκολα προσβάσιμο μέρος για να εναποτεθούν» γράφει η ίδια στη μελέτη της.
https://www.huffingtonpost.gr/
54 σχόλια:
1. Το Τζόνς Χόπκινς είναι από τις κύριες σφηκοφωλιές - ίσως και η κυριότερη - της νεοταξίτικης πανώλης (έχει από ναζισμό, δυσγενετική, επαγγελματική ιστορική παραποίηση, πολιτικές "υγείας" και τεχνο-ολοκληρωτισμού κι ό,τι άλλο μπορεί ή δεν μπορεί να φανταστεί κανείς. Αυτό δεν είναι πανεπιστήμιο, παράρτημα της κολάσεως είναι κατευθείαν από την ζώνη του λυκόφωτος).
2. Από την γλώσσα και μόνον, που είναι γραμμένα τέτοια κείμενα, θα πρέπει να αναχθούν σε πολύ μεταγενέστερη εποχή από αυτές που ισχυρίζονται οι διακινητές παραπληροφόρησης.
3. Αυτή η διακίνηση γίνεται συγκεκριμένα από το "Δημοκρατικό"Κόμμα των ΗΠΑ. Δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται κάτι τέτοιο. Παρόμοια διακίνηση γινόταν από κύκλους ψευτοελληνοτέτοιων (όπως το υσεε και κάτι παραφυάδες του), πριν περίπου 15-20 έτη και πάλι είχε σχέση με το "Δημοκρατικό" Κόμμα των ΗΠΑ.
4. Αν θυμάμαι καλώς, πριν καμμιά 10ετία (;) είχαν ξεκατινιαστεί το υσε και η λάβρυς (παραφυάδα, που για χρόνια ήταν πρόσωπα του υσεε, μετά μάλωσαν μεταξύ τους), με τον Ρασσιά να κλαψουρίζει για καταδέσμους και "κουκλάκια", που έλεγε ότι του άφηναν οι πρώην μαθητές του.
Μ' όποιον δάσκαλο θα κάτσεις...
5. Επίσης αν θυμάμαι καλώς, κάποια χρόνια μετά όλοι αυτοί αρρώστησαν, πέθαναν ή γενικώς εξαφανίστηκαν. Όποιος μπλέκει τον τρώει η μαρμάγκα.
6. Περιττό να προσθέσω ότι όλα αυτα δεν έχουν την παραμικρή σχέση με καμμία θρησκεία, της Ελληνικής συμπεριλαμβανομένης.
Το "Δημοκρατικό" Κόμμα των ΗΠΑ είναι γνωστό ότι ασχολείται με ύποπτες πρακτικές και συχνά έχει συνδεθεί με σατανισμό, και προώθηση του σατανισμού (με διάφορα δολώματα και περιτυλίγματα) ειδικά στην νεολαία.
7. Έχουν γνώση οι Φύλακες κ.λπ. Να προσέχουν όσοι πάνε να παίξουν με την φωτιά, γιατι πέφτει και τους καίει.
Ποτέ δεν έχουμε απευθείας εμπειρίες από «σκέψεις», «αντιλήψεις», «διαισθήσεις», «αισθήσεις», «σωματικά συμπτώματα». Αντιλαμβανομαστε τις κατηγορίες αυτές των εμπειριων μετά το συμβάν. Αυτό που ζούμε καθε στιγμη, nanosecond μετά από nanosecond, είναι οι συνεχείς αντιδράσεις του οργανισμού-σαν σύνολο-απέναντι στο περιβάλλον-σαν σύνολο- συμπεριλαμβανομένων των ΦΩΝΗΤΙΚΩΝ ΣΗΜΑΤΩΝ που λαμβάνουμε από τους άλλους. Αυτά τα εισερχόμενα φωνητικά σήματα παράγουν μέσα μας αντιδράσεις του οργανισμού-σαν σύνολο-οι οποίες πολλές φορές μετουσιώνονται σε ένα αντίστοιχο σήμα ως απάντηση.
Τα παραπάνω είναι απλά νευροβιολογικά συμπεράσματα.
Αλλά ας υποθέσουμε ότι σας σημαδεύω με ένα σαμανιστικό κόκαλο-θανάτου και απαγγέλω μια κατάρα. Ή ότι μουρμουρίζω μια Μαγική Λέξη που σας αναστατώνει και σας απειλεί όσο η λέξη «f@@@ing» αναστατώνει και απειλεί τους Πιστούς Χριστιανούς. Δεν αντιλαμβανομαστε ποτέ οργανικά όσα ξέρουμε θεωρητικά. Κάποια κομμάτια μας παραμένουν σαν των ανθρωπιδων, παιδικά, ανενεργά, μηχανικά κτλ.
Παράδειγμα: Υπενθυμίζετε συνεχώς και συνειδητά στον εαυτό σας ότι μπορείτε να κάνετε σαφή διαχωρισμό μεταξύ μιας «ταινίας» και της «πραγματικής ζωής». Στη συνέχεια πηγαίνετε στο πιο πρόσφατο σπλάτερ/θρίλερ που παίζει στο σινεμά και παρατηρήστε πόσες φορές ο σκηνοθέτης σας ξεγελά με μαγικά κόλπα και εκμαιεύει στιγμιαία ξεσπάσματα, εσωτερικά ή εξωτερικά αντανακλαστικά, ξηροστομία, συσπάσεις μυών, άλλα συμπτώματα δυσδιάκριτα μεν, αλλά πραγματικά και μετρήσιμα, αγωνία και πολλές φορές πρόσκαιρο πανικό που σε ακραίες περιπτώσεις μπορεί να προκαλέσει ναυτία και τάση για εμετό.
Παράδειγμα #2: Θυμίζοντας πάλι συνεχώς και συνειδητά στον εαυτό σας τη διαφορά μεταξύ «ταινιών» και «πραγματικής ζωής» παρακολουθήστε μία ταινία σκληρού πορνό. Παρατηρήστε πόση ώρα θα σας πάρει προτού σωματικές αντιδράσεις καταδείξουν πως έχετε, ας πούμε, αφήσει πίσω σας αυτή τη διάκριση.
Σημειώστε επίσης πως τα παραπάνω είναι πολύ απλές και ασήμαντες περιπτώσεις. Ο ρόλος της Μαγείας στις γλωσσικές αλληλεπιδράσεις έχει πολύ συγκεκριμένες και τρομακτικές πολλές φορές επιπτώσεις. Για παράδειγμα: Καταγεγραμμένες περιπτώσεις ανθρώπων που κυριολεκτικά πέθαναν από κατάρες σαμάνων και «κόκαλα-θανάτου».
Εξίσου έγκυρες περιπτώσεις ανθρώπων που θεραπεύτηκαν από «θαύμα», μέσω «ευλογιών», περιπτώσεων placebo κλπ.
Κάθε φορά που κάποιος άνθρωπος λέει μια πρόταση σε κάποιον άλλο μπορεί να του προκαλέσει, να του μεταφέρει μια ευλογία ή μια κατάρα χωρίς καν να το θέλει.
Θυμηθείτε το αυτό την επόμενη φορά που θα θυμώσετε.
keep the lasagna warm in oven.
Οταν η εστιαση της προσοχης μας ειναι απο κατω...ναι ετσι εχουν τα πραγματα.
Οταν αντιθετα η εστιαση της προσοχης μας ειναι απο πανω..( απο τα γηινα , υλικα , 3D ) ως πολυδιαστατικα οντα που οντως ειμαστε ( οσοι ανθρωποι ) τοτε ειμαστε παραδεισια οντα και βιωνουμε παραδεισο...οπως ολοι οι μεγαλοι δασκαλοι , αγιοι , γιογκις κλπ
Στη Μητέρα μας τη Φύση.
-Μιχαλη,αν καθε φορα γυριζεις πισω στο παρελθον σου,ποτε δεν θα πας μπροστα στη ζωη σου.
-Το ψωμι θα φουσκωσει αμα ζυμωθει και με τα δυο χερια,Θοδωρε.
-Εψαχνες σωτηρες για να μην αναλαμβανεις προσωπικες ευθυνες.Το αορατο κολλεγιο ομως ηταν σαφες:Να μας λες τι παιζεται.Εσυ το πηρες προσωπικα και σκυλοπνιγηκες.Σε βλεπω για το Μη Του ετσι οπως αρμενιζεις στραβα καρνταση μου.
-Δεν μου αρκει το εκτακτο καθε φορα,θελω εξασφαλιση.Μετα θα τους χορεψω στο ταψι.
-Περιμενω αποτελεσματα,παντοτε εμεις οι πρωην κνιται περνουμε απο εξετασεις.
https://www.youtube.com/watch?v=-TFWXAM90Z8
Ηρέμησε.Δεν είσαι πλέον Τζοβενο συν του ότι οι κακες παρέες και ο...εθελοντισμός από τα δεκαοχτώ,όσο να ναι σου άφησαν κάποια κουσουρια.Παρε τώρα την καθιερωμένη σου αντισυστημικη,αντινεοταξικη ενημέρωση,σταυροφορε τση θεοκρατικής τουριστικής υπερμπανανιας.
https://www.el.gr/life/mia-apli-kai-synithismeni-rosida/
💥💥💥
ΌΤΑΝ ΈΧΕΙΣ
ΤΟ ΜΥΑΛΟΥΔΑΚΙΣ
ΓΙΑ ΤΈΤΟΙΕΣ ΜΛΚΙS
ΣΊΓΟΥΡΑ
ΘΑ ΤΗΝ ΦΑΣ...🥒🍌
ΌΤΑΝ ΈΧΕΙΣ
ΤΟ ΜΥΑΛΌ ΣΟΥ
ΣΤΟΝ ΚΎΡΙΟ ΗΜΏΝ ΧΡΙΣΤΌ ΤΟΝ ΊΔΙΟ ΤΟΝ ΘΕΌ!!!
ΠΙΣΤΗΗΗ!!!
(ΚΑΙ ΨΤ! ΚΑΝΕΊΣ
ΔΕΝ ΈΧΕΙ ΚΑΜΊΑ ΕΞΟΥΣΊΑ...
ΠΆΝΩ ΣΑΣ!)
ΔΙΑΛΎΘΗΚΑΝ ΚΑΙ
ΚΑΤΑΡΓΉΘΗΚΑΝ
ΤΑ ΤΡ@ΒΕΣΤ@ΓΙΔΟ
Ο ΤΑΎΡΟΣ ΠΟΥΝΑΙ ΒΌΔΙ
Η ΚΟΥΚΟΥΒΆΓΙΑ
ΠΟΥΝΑΙ ΜΠΟΎΦΟΣ!
Η ΓΕΡΟΝΤΟΚΌΡΗ
ΦΕΓΓΑΡΟ...
ΌΛΑ ΣΑΣ💨💨💨ΝΟΥΝ
ΤΟ ΣΙΝΙΚΌ ΤΕΊΧΟΣ
ΠΟΥ ΦΑΝΤΆΖΕΙ
ΜΑΝΤΡΌΤΟΙΧΟΣ
🤣🤪
ΜΠΟΥ!
ΑΧΑΧΑΧΑΑΑ 🤣🤪
ΓΙΑ ΝΑ
ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΟΥΜ
ΠΟΥ ΠΕΤΑΓΑΜ
ΤΑ ΛΕΦΤΆ ΤΟΝ
ΙΔΡΏΤΑ!!!
ΤΟΝ ΚΌΠΟ!!!
ΤΗΛΕΌΡΑΣΑΚΙΑΣ...
ΣΕ ΠΕΡΊΕΡΓΑ
💩ΤΟΜΑΓΑΖΑ
ΚΑΙ ΜΕ ΔΕΙΜΟ...ΣΙΟΥΠΑΛΛ.
ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΉ...
ΠΑΡΗΓΟΡΙΆ ΣΤΑ
ΧΑΙΒΑΝΙΑ
ΉΤΑΝ ΤΟ
ΣΧΌΛΙΟ
ΠΟΥ ΛΈΕΙ...
(ΌΤΑΝ ΤΟ ΣΟΒΙΈΤ...
ΤΑΦΗΣΑΝ ΝΑ ΓΊΝΕΙ
ΈΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΉΘΕΝ!
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΊΕΣ...
ΔΗΛΑΔΉΣ
ΤΗΝ ΕΚΆΣΤΟΤΕ
ΧΑΖΑΡΟΚΥΒΕΡΝΗΣΗ...)
ΥΠΉΡΧΕ ΕΝΑΣ!
Ο ΜΟΝΑΔΙΚΌΣ!!!
ΕΥΦΥΉΣ...ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ
ΛΑΌΣ 🇬🇷🧬
ΚΑΙ ΈΦΑΓΕ ΤΗΝ ΠΑΠΑΤΖΑ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΎ
ΞΑΑΑ...ΠΛΑ.
ΝΑ ΚΑΑΑΘΕΤΑΙ...
ΜΚultra...
"The unspeakable in full pursuit of the uneatable"
Oscar Wilde
https://youtu.be/JsK8fHPjav0?feature=shared
Δημοσίευση σχολίου