ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Πέμπτη 30 Μαρτίου 2023

Η Αθηναϊκή Συμμαχία και η Ευρωζώνη (αν δεν διαβάζεις την Ιστορία σου πολλά παθαίνεις)!!

 


Η Αθηναϊκή Συμμαχία και η Ευρωζώνη
(αν δεν διαβάζεις την Ιστορία σου πολλά παθαίνεις)
Σπύρος Στάλιας
Οι Πόλεις- Κράτη στην Αρχαία Ελλάδα είχαν το δικό τους νόμισμα και η έκδοση του νομίσματος με τα σήματα της Πόλης ήταν ουσιαστικά διακήρυξη της πολιτικής ανεξαρτησίας της Πόλης. Το νόμισμα ήταν κατ’ αρχήν και πρώτα απ’ όλα ένα πολιτικό έμβλημα. Αυτή είναι η αιτία που όλα τα νομίσματα που εκδόθηκαν τον 5ο αιώνα πΧ, είναι έργα υψηλής τέχνης και απαράμιλλης ομορφιάς που έγιναν ποτέ, γιατί εξέφραζαν την περηφάνια των ανεξαρτήτων Ελληνικών Πόλεων.
Μετά τις νίκες των Ελλήνων κατά των Περσών, ιδρύθηκε από τις Ελληνικές Πόλεις, η Συμμαχία της Δήλου, στην οποία ηγεμονική θέση ανέλαβε η Αθήνα.
Ο Θουκυδίδης (Ιστορία 1.99) μας λέει πως οι Πόλεις της Συμμαχίας μετά υποδουλώθηκαν στην Αθήνα. Αποφάσισαν αντί οι ίδιες με δικά τους μέσα να συνεισφέρουν στην άμυνα της Συμμαχίας, να συνεισφέρουν χρήματα και οι Αθηναίοι να εκστρατεύουν γι αυτές.
Έτσι οι Αθηναίοι, για να συντηρούν αξιόμαχο στρατό, ναυτικό και βάσεις για την προστασία της Συμμαχίας, εισέπρατταν φόρους από τους συμμάχους τους και με αυτό τον τρόπο απέκτησαν δύναμη. Δεδομένων αυτών το επόμενο βήμα ήταν να επεμβαίνουν στα εσωτερικά των συμμαχικών πόλεων.
Η βούληση της Αθήνας για την καλή λειτουργία της Συμμαχίας ήταν πια και η βούληση των Συμμαχικών Πόλεων.
Μετά από αυτά οι Αθηναίοι μετέφεραν την έδρα της Συμμαχίας από την Ιερά Δήλο στην Αθήνα , τα θέματα που αφορούσαν στις διαφορές των Πόλεων αποφάσισαν να επιλύονται στα Αθηναϊκά Δικαστήρια, ενώ το θησαυροφυλάκιο της Συμμαχίας μεταφέρθηκε επίσης από τη Δήλο στην Αθήνα, και τοποθετήθηκε αρχικά στον παλαιό ναό της Αθηνάς στην Ακρόπολη, και αργότερα στον μεγαλοπρεπή Παρθενώνα.
Αλλά οι Πόλεις εξακολουθούσαν να εκδίδουν το νόμισμα τους πράγμα που καθιστούσε την ηγεμονία της Αθήνας επισφαλή. Οι Αθηναίοι κατ αρχήν το 456 πΧ ανάγκασαν την Αίγινα να χρησιμοποιεί ως νόμισμα της όχι τις δικές της ‘χελώνες’ αλλά τις αθηναϊκές ‘κουκουβάγιες’. Οι Αίγινα υπέκυψε στην αθηναϊκή απαίτηση.
Αργότερα το 449πΧ οι Αθηναίοι με ψήφισμά τους απαγόρευσαν την εξόρυξη αργύρου στις συμμαχικές πόλεις, επιβάλλοντας την κυκλοφορία του δικού της νομίσματος αλλά και των δικών της μέτρων και σταθμών. Με σύγχρονα λόγια παρέδοσαν τις εκτυπωτικές χρηματικές πρέσες στην Αθήνα!
Η λίθινη στήλη με το αθηναϊκό ψήφισμα, το οποίο καθιστούσε το αθηναϊκό νόμισμα ως ομοσπονδιακό μέσο συναλλαγών, στήθηκε στις Αγορές όλων των Συμμαχικών Πόλεων και επέβαλε αυστηρές κυρώσεις σε όποιες από αυτές δε θα συμμορφώνονταν με την απόφαση αυτή.
Η επικράτηση των Αθηναίων υπηρξε ολοκληρωτική χωρίς να χυθεί αίμα.
Η Αθήνα είναι η πρώτη δύναμη στην ιστορία που δημιούργησε την πρώτη νομισματικη ένωση και δια του νομίσματος κατέκτησε όλο σχεδόν τον Ελληνικό Κόσμο, με την βοήθεια βεβαίως των προθύμων ‘δημοκρατικών’ πολιτικών των κατεκτημένων πόλεων.
Την Αθήνα την τιμάμε για ότι προσέφερε στον Δυτικό Πολιτισμό, η Αθήνα είναι η βάση του Δυτικού Πολιτισμού οχι η Ιερουσαλήμ, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως μια δημοκρατία μετετράπη τελικά, από την φιλοδοξία της και την απληστία της, σε δύναμη ιμπεριαλιστική και τελικά από την αρπακτικότητα της στο τέλος να καταστραφεί.
Την νομισματική ένωση και την νομισματικη πολιτική την χρησιμοποίησε για τον εαυτό της και αυτό τελικά αιματοκύλισε τον Ελληνικο Κόσμο. Δεν υπήρξαν καλοί Τραπεζίτες οι Αθηναίοι.
Δεν σας φαίνεται η ιστορία αυτή σύγχρονη και δεν νοιώθετε όχι Αθηναίος, αλλά πολίτης μια κατακτημένης Πόλης από τους Αθηναίους;

Δεν υπάρχουν σχόλια: