«Άκουσα στον ασύρματο να λένε "Πάμε κι όπου βγει"», λέει ένας επιβάτης
Ο χρόνος σταμάτησε στα Τέμπη τη νύχτα της Δευτέρας (28/2/2023), όταν μια επιβατική και μια εμπορική αμαξοστοιχία συγκρούστηκαν μετωπικά, κοντά στα Τέμπη.
Πολλοί κάνουν λόγο για μια «προδιαγεγραμμένη τραγωδία» και θυμίζουν το εξώδικο των μηχανοδηγών από τον Νοέμβριο του 2022, που περιγραφόταν η κακή κατάσταση σιδηροδρομικής υποδομής και έλλειψη συντήρησης, ενώ μόλις χθες (λίγες ώρες δηλαδή πριν το δυστύχημα) είχαν σημειωθεί τουλάχιστον δύο περιστατικά με βλάβες και καθυστερήσεις. Το τελευταίο διάστημα, δε, υπάρχουν διαμαρτυρίες ότι δεν λειτουργεί σωστά το σύστημα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης στη γραμμή.Τον Απρίλιο του 2022, ο Χρήστος Κατσιούλης υπέβαλε στην ΕΡΓΟΣΕ την παραίτηση του, εκφράζοντας τη διαφωνία του για ενέργειες του Οργανισμού επί θεμάτων ανάταξης των γραμμών και των συστημάτων ασφαλείας. Στην επιστολή του, κατέγραφε την ημιτελή συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου και έκρουε κώδωνα κινδύνου για την ασφάλεια, αναφέροντας ότι συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου, στο οποίο θα γίνεται «κυκλοφορία τρένων με 200 km/h, χωρίς σε αυτό να υπάρχει καμία ένδειξη της κατάστασης της γραμμής, ακόμα και θραύση αυτής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων».
«Ήταν μετωπική σύγκρουση με υψηλότατες ταχύτητες. Στην περιοχή δεν λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας, τα φωτοσήματα, η τηλεδιοίκηση και έχουμε αυτές τις εικόνες που βλέπετε» είπε στην εκπομπή “Ανοιχτή Επικοινωνία” του OPEN ο Κώστας Γενιδούνιας, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (Μηχανοδηγοί).
«Πάμε κι όπου βγει»
Οι μαρτυρίες των επιβατών που επέζεσαν από τη μετωπική σύγκρουση των δύο αμαξοστιχίων είναι τουλάχιστον σοκαριστικές.
«Άκουσα στον ασύρματο να λένε "Πάμε κι όπου βγει"», λέει ένας επιβάτης.
«Στην αρχή μας είπαν ότι θα υπάρχουν καθυστερήσεις. Μας λένε ότι υπάρχει σύγχυση στις γραμμές. Ακούω δύο υπαλλήλους του τρένου να λένε "που είναι αυτός ο υπεύθυνος;" και σε ένα λεπτό μπαμ», λέει ο ένας επιβάτης και ενώ ακόμα δεν έχουν γίνει γνωστά τα αίτια της τραγωδίας, λέει ένας άλλος επιβάτης.
Τα περιστατικά με βλάβες και καθυστερήσεις, λίγες ώρες πριν το δυστύχημα
Λίγες ώρες πριν το τραγικό δυστύχημα, είχαν σημειωθεί τουλάχιστον δύο περιστατικά με βλάβες και καθυστερήσεις.
Με περισσότερες από τρεις ώρες καθυστέρηση έληξε η ταλαιπωρία των 450 επιβατών της αμαξοστοιχίας της Hellenic Train. Οι επιβάτες έφυγαν για τη Θεσσαλονίκη με λεωφορεία, ενώ το τρένο παραμένει στον σταθμό του Παλαιοφάρσαλου. Ο συρμός είχε φθάσει στον Παλαιοφάρσαλο και την ώρα που κατέβαιναν οι επιβάτες σημειώθηκε έκρηξη στα ηλεκτροφόρα καλώδια που κρέμονται πάνω από το τρένο. Πρωτόγνωρο θεωρείται όμως το γεγονός ότι η έκρηξη είχε ως συνέπεια να κοπεί το καλώδιο των 25.000 βολτ και να πέσει πάνω στην αμαξοστοιχία. Ο συρμός έμεινε ακινητοποιημένος στον σταθμό, χωρίς αρχικά να επιτρέπεται στους επιβάτες να βγουν έξω καθώς υπήρχε μεγάλος κίνδυνος να χτυπηθούν από την υψηλή τάση και πιθανές διαρροές.
Ωστόσο, αυτό δεν ήταν το μόνο πρόβλημα με τα τρένα που καταγράφηκε χθες. Όπως ανακοινώθηκε, η αμαξοστοιχία 2594, που έκανε το δρομολόγιο Λάρισα-Θεσσαλονίκη, έχει ακινητοποιηθεί λόγω τεχνικού προβλήματος κοντά στον σταθμό της Λάρισας. Η διαχειρίστρια εταιρεία αναφέρει ότι αναμένεται σημαντική καθυστέρηση.
Επίσης, τεχνικό πρόβλημα παρουσιάστηκε και στην αμαξοστοιχία IC63, που θα εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα και θα καθυστερήσει η αναχώρησή του.
Η παραίτηση στελέχους της ΕΡΓΟΣΕ τον Απρίλιο του 2022
Τον Απρίλιο του 2022, στέλεχος του ΕΡΓΟΣΕ παραιτήθηκε εκφράζοντας τη διαφωνία του για ενέργειες του Οργανισμού επί θεμάτων ανάταξης των γραμμών και των συστημάτων ασφαλείας. Ειδικότερα, στην επιστολή του, ο Χρήστος Κατσούλης διαφωνούσε με τα εξής:
* Μη τήρηση του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης 717 και του τρόπου υλοποίησης του ETCS στα τμήματα Αχαρνές - Οινόη, Δομοκός - Λάρισα και Λάρισα - Πλατύ, διότι καταργούνται συμβατικά δρομολόγια και συμβατικές ενδείξεις φωτοσημάτων.
* Μη τήρηση του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης 717 με την αναίτια αποξήλωση των εν λειτουργία (χρηματοδοτούμενων με ευρωπαϊκά κονδύλια) υφιστάμενων συστημάτων αλληλεξάρτησης στους Σ. Σ.Τανάγρα, Ελεώνα, Θήβα, Σφίγγα, Αλίαρτο, Αλαλκομενές, Λιβαδειά, Δαύλεια και την αντικατάστασή τους με ένα σύστημα αλληλεξάρτησης, διότι επιφέρουν τεράστιες καθυστερήσεις στη σύμβαση του ETCS επί γραμμής.
* Κακοδιαχείριση της σύμβασης ανάταξης της σηματοδότησης στο τμήμα Δομοκός - Λάρισα και τις τεράστιες καθυστερήσεις που αυτή ακόμα επιφέρει στη σύμβαση του ETCS επί γραμμής.
* Μη τήρηση του συμβατικού αντικειμένου της σύμβασης 717 στο τμήμα Οινόη - Τιθορέα με την κατάργηση της συμβατικά προβλεπόμενης τμηματοποίησης της γραμμής και την αντικατάσταση των συμβατικά προβλεπόμενων κυκλώματων γραμμής με μετρητές αξόνων, διότι με την υλοποίηση του ETCS θα επιτρέπεται η κυκλοφορία των τρένων στο εν λόγω τμήμα με 200Κm/h, χωρίς σε αυτό να υπάρχει καμία ένδειξη της κατάστασης της γραμμής, ακόμα και θραύση αυτής’ με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων.
www.bankingnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου