ολύ σύντομος σχολιασμός, σχετικά με την επιθυμία του Ρετζεπίκα να ξαναμετατρέψει την Αγία Σοφία σε τζαμί. (Είδηση πχ εδώ.) Πέρασε πρώτα κι από κάποιο ανώτατο δικαστήριο της τουρκίτσας η απόφαση, λέει, μή καί φανεί πως δεν είμαστε δημοκράτες! Τί θα πεί ο πολιτισμένος κόσμος μετά, έ; 

Δεν μιλάω ούτε από μεριάς θρησκείας, ούτε από μεριάς γεωπολιτικών / γεωστρατηγικών αναλύσεων, κτλ κτλ. Ούτε από μεριάς εθνικής νοσταλγίας παύλα «Μεγάλης Ιδέας».
Αλλά, μιά που συνεχώς εδώ μέσα μιλάμε γιά patterns, καί μιά που μόλις λίγο πρίν τελειώσαμε σχετικό άρθρο…
…μήπως η επαναμετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί «πειράζει» άσχημα κάποιο pattern, που δεν πρέπει να πειραχτεί; Έ; Το σκέφτηκε ο Ρετζεπίκας αυτό;
Μήπως του βάλανε ιδέες κάποιοι «άλλοι»; Διότι τον προειδοποίησαν αρνητικώς τουλάχιστον δύο άτομα ομόθρησκά του: ένας ιμάμης κι ο μουφτής Κομοτηνής. (Δεν ξέρω αν γνωρίζουν κάτι, ή μιλάνε από ένστικτο – ή καθαρά θεολογικά, μέσα στην ισλαμική θεολογία.)
Τώρα, θα μου πείς ότι ο άνθρωπος είναι πολιτικός… αρχηγός κράτους καί -από πλευράς Οικονομίας- φαταούλας. Όπως οι περισσότεροι παγκοσμίως. Οπότε, τί τον νοιάζει γιά πάττερνζ καί ξεπάττερνζ!… Η σκέψη του είναι τελείως απλοϊκή: εφ’ όσον μπορώ να κάνω κάτι, θα το κάνω. Καί το βλέπουμε κάθε μέρα στις ειδήσεις!
Στο κάτω-κάτω, τί διαφορά έχει να ξαναγίνει τώρα τζαμί η Αγία Σοφία, απ’ αυτό που ήταν από το 1453 μέχρι το 1934; (Σκέφτηκε ο Ρετζεπίκας.)

Χμμμ… ας το δούμε λίγο διαφορετικά.
Η Τροία, ποιόν μεγάλο κεντρικό ναό είχε; καί τί έπαθε αυτός;
Θα μου πείς, όταν τραγουδούσε τα σχετικά ο Όμηρος, είχαν περάσει πρό αιώνων τα Τρωϊκά – αλλά καί πάλι, η έννοια του ναού σχεδόν δεν υφίσταται στα Έπη! (Περισσότερο παίζανε υπαίθριοι βωμοί, σπονδές, προσευχές.) Επίσης, η αρχαιολογική έρευνα έδειξε πως ο ναός στα Μυκηναϊκά χρόνια ήταν ένα μάλλον μικρό οικοδόμημα, που δεν θύμιζε με τίποτε …ναό. (Ήταν οι λεγόμενοι «μεγαρόσχημοι» ναοί – αλλά κάθε άλλο, παρά μέγαρα ήταν!)
Εν πάσει περιπτώσει, αναφέρονται στα Έπη ναοί του Απόλλωνα καί της Αθηνάς – στην Τροία. (Τουλάχιστον αυτών των θεών, δεν θυμάμαι τώρα αν κι άλλων.)
Αλλά, μήπως η Τροία έπεσε, όταν οι ναοί αυτοί «λοξοδρομήσανε»;
Λέω ‘γώ τώρα…
Μήπως η Τροία έπεσε, όταν η επίσημη θρησκεία των Τρώων το γύρισε προς το Κρόνιο; (Καθ’ υπόδειξιν, βεβαίως-βεβαίως, κάποιων «ξένων» παρεπιδημούντων στο Ίλιον.)
Καί, συνεχίζοντας τις ερωτήσεις…. Μήπως υπάρχει κάποια αναλογία με την Αγία Σοφία; Ή μήπως ο Μ. Κωνσταντίνος δεν ήξερε τί του γινόταν, κι έχτισε την πρώτη μορφή του ναού κουτουρού… χωρίς να κοιτάζει γεωμαντείες καί τέτοια πράγματα;

Ρετζεπίκα, αν πράγματι θέλεις το καλό της χώρας σου, πρόσεχε ποιά πορεία διαλέγεις! Δεν είναι όλα παίξε-γέλασε, δεν είναι όλα τόσο απλά, όσο το «μπορώ ίσον κάνω».
Καί συμμαζέψου εγκαίρως, κι εσύ καί οι φανατικοί ρασοφόροι σου!

Υγ 1: Υπάρχει, βέβαια, ακόμη ένα ενδεχόμενο… ο Ρετζεπίκας να κάνει ό,τι κάνει συνειδητά, γνωρίζοντας ότι στο τέλος την τουρκίτσα θα τη διαλύσει. Ξένος γάρ, όπως ξένοι είναι καί οι αντίστοιχοι «δικοί μας», που άλλο τόσο συνειδητά εργάζονται γιά τη διάλυση της Ελλάδας.
Τί να πώ… Ο χρόνος θα δείξει.
Υγ 2: Το 1453 ήταν άλλες οι συνθήκες. Σήμερα, πάλι, διαφορετικές. Εφ’όσον υπάρχει ξανά -σχετικώς- ελεύθερο Ελληνικό θρησκευτικό καί διοικητικό κέντρο, καί δή ακριβώς εκεί που υπήρχε στην αρχαιότητα, τότε η μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί κάνει τζίζ! Έχουν αλλάξει οι ενέργειες…
ΜΗΝ την επιχειρήσεις, Ρετζεπίκα!
Υγ 3:  Θα καλυφθούν οι αγιογραφίες, λέει. Πολλή εικονομαχική σύμπτωση πέφτει στις μέρες μας, αν συνυπολογίσουμε καί την καταστροφή αγαλμάτων στις ηπαπάρα. Πολλή …σύμπτωση, λέμε!…
Μήπως υποψιαζόμαστε τώρα τί σόϊ άτομα είναι οι κρυφοί σύμβουλοι του Ρετζεπίκα;