Από Bibhu Dev Misra
Αρκετοί αρχαίοι πολιτισμοί πίστευαν σε έναν Κύκλο Παγκόσμιων Εποχών στον οποίο σταδιακά κατεβαίνουμε από μια κατάσταση πνευματικής τελειότητας και υλικής αφθονίας σε μια κατάσταση άγνοιας και έλλειψης. Στην αρχαία Ινδία, αυτό ονομαζόταν κύκλος Yuga. Το δόγμα του Κύκλου Γιούγκα μας λέει ότι τώρα ζούμε στην Κάλι Γιούγκα. Η εποχή του σκότους, όταν η ηθική αρετή και οι διανοητικές ικανότητες φτάνουν στο χαμηλότερο σημείο του κύκλου.
Η Mahabharata περιγράφει την Kali Yuga ως την περίοδο κατά την οποία η "Παγκόσμια Ψυχή" είναι μαύρη σε απόχρωση. Μόνο το ένα τέταρτο της αρετής παραμένει, το οποίο σιγά-σιγά μειώνεται στο μηδέν στο τέλος της Κάλι Γιούγκα. Οι άνθρωποι στρέφονται στην κακία. Οι ασθένειες, ο λήθαργος, ο θυμός, οι φυσικές καταστροφές, η αγωνία και ο φόβος της έλλειψης κυριαρχούν. Η μετάνοια, οι θυσίες και οι θρησκευτικές τελετές πέφτουν σε αχρηστία. Όλα τα πλάσματα εκφυλίζονται. Η αλλαγή περνά πάνω από όλα τα πράγματα, χωρίς εξαίρεση.
Της Κάλι Γιούγκα (Εποχή του Σιδήρου) προηγήθηκαν τρεις άλλες Γιούγκας: η Σάτυα ή Κρίτα Γιούγκα (Χρυσή Εποχή), η Τρέτα Γιούγκα (Ασημένια Εποχή) και η Ντουπάρα Γιούγκα (Εποχή του Χαλκού). Στη Mahabharata, ο Hanuman δίνει την ακόλουθη περιγραφή του κύκλου Yuga στον πρίγκιπα Pandava Bhima:
Η Krita Yuga ονομάστηκε έτσι επειδή υπήρχε μόνο μία θρησκεία και όλοι οι άνθρωποι ήταν άγιοι: επομένως δεν ήταν υποχρεωμένοι να εκτελούν θρησκευτικές τελετές... Οι άνδρες ούτε αγόραζαν ούτε πωλούσαν. Δεν υπήρχαν φτωχοί και πλούσιοι. Δεν υπήρχε ανάγκη για εργασία, γιατί όλα όσα χρειάζονταν οι άνθρωποι αποκτήθηκαν με τη δύναμη της θέλησης... Η Krita Yuga ήταν χωρίς ασθένεια. Δεν υπήρχε μείωση με τα χρόνια. Δεν υπήρχε μίσος, ούτε ματαιοδοξία, ούτε κακή σκέψη. Καμία θλίψη, κανένας φόβος. Όλη η ανθρωπότητα θα μπορούσε να φτάσει στην υπέρτατη μακαριότητα. Η παγκόσμια ψυχή ήταν Λευκή... Η ταύτιση του εαυτού με την παγκόσμια ψυχή ήταν ολόκληρη η θρησκεία της Τέλειας Εποχής. Στην Treta Yuga άρχισαν οι θυσίες και η Παγκόσμια Ψυχή έγινε Κόκκινη. Η αρετή μείωσε ένα τέταρτο. Η ανθρωπότητα αναζητούσε την αλήθεια και εκτελούσε θρησκευτικές τελετές. Απέκτησαν αυτό που επιθυμούσαν δίνοντας και κάνοντας. Στην Dwapara Yuga η όψη της Παγκόσμιας Ψυχής ήταν κίτρινη: η θρησκεία μειώθηκε κατά το ήμισυ. Οι Βέδες χωρίστηκαν σε τέσσερα μέρη, και παρόλο που μερικοί είχαν γνώση των τεσσάρων Βεδών, άλλοι γνώριζαν μόνο τρία ή ένα. Ο νους μειώθηκε, η Αλήθεια παρήκμασε και ήρθε η επιθυμία και οι ασθένειες και οι συμφορές. Εξαιτίας αυτών οι άνθρωποι έπρεπε να υποβληθούν σε μετάνοιες. Ήταν μια παρακμιακή εποχή λόγω της επικράτησης της αμαρτίας.1
Τώρα ζούμε στους σκοτεινούς καιρούς της Κάλι Γιούγκα, όταν η καλοσύνη και η αρετή έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από τον κόσμο. Πότε ξεκίνησε η Κάλι Γιούγκα και πότε τελειώνει;
Παρά το περίτεχνο θεολογικό πλαίσιο του κύκλου της Γιούγκα, οι ημερομηνίες έναρξης και λήξης της Κάλι Γιούγκα παραμένουν τυλιγμένες στο μυστήριο. Η ευρέως αποδεκτή ημερομηνία για την έναρξη της Κάλι Γιούγκα είναι το 3102 π.Χ., τριάντα πέντε χρόνια μετά την ολοκλήρωση της μάχης της Μαχαμπαράτα. Αυτή η ημερομηνία πιστεύεται ότι βασίζεται σε μια δήλωση που έκανε ο γνωστός αστρονόμος Aryabhatta στο σανσκριτικό κείμενο Aryabhatiya, όπου γράφει ότι:
Όταν είχαν περάσει εξήντα επί εξήντα χρόνια (δηλαδή 3.600 χρόνια) και τρία τέταρτα του Γιούγκας, είχαν περάσει είκοσι τρία χρόνια από τη γέννησή μου.2
Αυτό σημαίνει ότι ο Aryabhatta είχε συνθέσει το κείμενο όταν ήταν 23 ετών και είχαν περάσει 3.600 χρόνια της σημερινής Yuga. Το πρόβλημα εδώ είναι ότι δεν γνωρίζουμε πότε γεννήθηκε ο Aryabhatta ή πότε συνέθεσε την Aryabhatiya. Δεν αναφέρει καν την Κάλι Γιούγκα ονομαστικά και απλώς δηλώνει ότι είχαν περάσει 3.600 χρόνια της Γιούγκα. Οι μελετητές γενικά υποθέτουν ότι η Κάλι Γιούγκα είχε ξεκινήσει το 3102 π.Χ. και στη συνέχεια χρησιμοποιούν αυτή τη δήλωση για να δικαιολογήσουν ότι η Αριαμπατίγια συντέθηκε το 499 μ.Χ. Ωστόσο, δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την αντίστροφη λογική, δηλαδή δεν μπορούμε να πούμε ότι η Κάλι Γιούγκα πρέπει να ξεκίνησε το 3102 π.Χ., αφού η Αριαμπατίγια συντέθηκε το 499 μ.Χ., γιατί δεν γνωρίζουμε πότε έζησε ή ολοκλήρωσε το έργο του ο Αριαμπάτα.
Μια άλλη σημαντική πηγή είναι η επιγραφή Aihole του Pulakesin II του Badami, η οποία χαράχτηκε μετά την πάροδο 3.735 ετών μετά τον πόλεμο Bharata και 556 ετών των βασιλιάδων Saka.3 Αν πάρουμε την αρχή της εποχής Σάκα ως 78 μ.Χ., τότε ο πόλεμος Bharata έλαβε χώρα το 3102 π.Χ., τότε η Kali Yuga, η οποία ξεκίνησε 35 χρόνια μετά τον πόλεμο Bharata, ξεκίνησε το 3067 π.Χ. Αλλά πρέπει να θυμόμαστε ότι υπάρχει και μια Παλαιά Εποχή Σάκα, της οποίας η ημερομηνία έναρξης αμφισβητείται και για την οποία έχουν προταθεί διάφορες ημερομηνίες από μελετητές που κυμαίνονται από το 83 π.Χ. έως το 383 π.Χ.4 Εάν η επιγραφή Aihole αναφέρεται στην παλιά εποχή Saka, τότε η εποχή Kali ξεκινά μερικές εκατοντάδες χρόνια πριν από το 3102 π.Χ.
Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει κείμενο ή επιγραφή που να μας δίνει μια σαφή ημερομηνία για την έναρξη της Κάλι Γιούγκα. Αν και η ευρέως αποδεκτή ημερομηνία είναι το 3102 π.Χ., δεν υπάρχει αστρονομική βάση για αυτό. Υπάρχει ένας ισχυρισμός ότι ο υπολογισμός βασίστηκε στη σύνοδο των πέντε «γεωκεντρικών πλανητών» (δηλαδή των πλανητών που είναι ορατοί με γυμνό μάτι) - Ερμής, Αφροδίτη, Άρης, Δίας και Κρόνος - στις 0° Κριού στην αρχή της Κάλι Γιούγκα, όπως αναφέρεται στη Σούρια Σιντάντα. Αλλά η Surya Siddhanta δηλώνει ρητά ότι αυτή η σύνοδος πλανητών στις 0° Κριού λαμβάνει χώρα στο τέλος της Χρυσής Εποχής.5 Άλλωστε, σύγχρονες προσομοιώσεις δείχνουν ότι στις 17/18 Φεβρουαρίου 3102 π.Χ., οι πέντε γεωκεντρικοί πλανήτες καταλάμβαναν τόξο περίπου 42° στον ουρανό, το οποίο δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί ως σύνοδος. Επομένως, ούτε υπάρχει κάποια αστρονομική βάση για την ημερομηνία έναρξης, ούτε έχουμε καμία απόδειξη ότι ο Aryabhatta ή οποιοσδήποτε άλλος αστρονόμος είχε υπολογίσει την ημερομηνία. Πριν από το 6ου αιώνα μ.Χ., η ημερομηνία δεν εμφανίζεται σε κανένα σανσκριτικό κείμενο ή επιγραφή. Θα μπορούσε να έχει εφευρεθεί από μεταγενέστερους αστρονόμους ή να έχει υιοθετηθεί από κάποιο άλλο ημερολόγιο. Η ασάφεια που περιβάλλει την προέλευση αυτού του πολύ σημαντικού χρονολογικού δείκτη καθιστά την εγκυρότητά του εξαιρετικά ύποπτη.
Το καθήκον να υπολογίσουμε την ημερομηνία έναρξης της Kali Yuga από τα αρχαία σανσκριτικά κείμενα, ωστόσο, είναι γεμάτο δυσκολίες, καθώς ορισμένες ανακρίβειες έχουν παρεισφρήσει στις πληροφορίες του κύκλου Yuga που περιέχονται σε αυτά. Σε πολλά σανσκριτικά κείμενα η διάρκεια των 12.000 ετών του κύκλου Γιούγκα διογκώθηκε τεχνητά σε μια ασυνήθιστα υψηλή τιμή 4.320.000 ετών με την εισαγωγή ενός πολλαπλασιαστικού συντελεστή 360, ο οποίος αντιπροσωπευόταν ως ο αριθμός των «ανθρώπινων ετών» που αποτελεί ένα «θεϊκό έτος». Στο βιβλίο, The Arctic Home in the Vedas (1903), ο B.G. Tilak έγραψε ότι:
Οι συγγραφείς των Πουράνα, πολλοί από τους οποίους φαίνεται να γράφτηκαν κατά τη διάρκεια των πρώτων αιώνων της χριστιανικής εποχής, ήταν φυσικά απρόθυμοι να πιστέψουν ότι η Κάλι Γιούγκα είχε πεθάνει... Επομένως, έγινε μια προσπάθεια να παραταθεί η διάρκεια της Κάλι Γιούγκα μετατρέποντας 1.000 (ή 1.200) συνηθισμένα ανθρώπινα χρόνια σε ισάριθμα θεϊκά έτη, ένα μόνο θεϊκό έτος ή ένα έτος των θεών, που ισούται με 360 ανθρώπινα χρόνια. Αυτή η λύση της δυσκολίας υιοθετήθηκε καθολικά, και μια Κάλι 1.200 συνηθισμένων ετών μετατράπηκε αμέσως, από αυτό το ευφυές τέχνασμα, σε έναν υπέροχο κύκλο τόσων θεϊκών, ή 360 × 1200 = 432.000 συνηθισμένων ετών.6
Κύκλος Yuga 24.000 ετών
Ωστόσο, ορισμένα σημαντικά σανσκριτικά κείμενα όπως το Mahabharata7 και τους νόμους του Manu,8 που οι μελετητές πιστεύουν ότι συντέθηκαν νωρίτερα από τα Πουράνα, εξακολουθούν να διατηρούν την αρχική αξία του κύκλου Γιούγκα ως 12.000 χρόνια. Η Mahabharata αναφέρει ρητά ότι η διάρκεια του κύκλου Yuga βασίζεται στις ημέρες και τις νύχτες των ανθρώπων. Οι Ζωροάστρες πίστευαν επίσης σε έναν Κύκλο των Αιώνων διάρκειας 12.000 ετών. Το Μεγάλο Έτος ή Τέλειο Έτος των Ελλήνων παρουσιάστηκε ποικιλοτρόπως ως διάρκειας 12.954 ετών (Κικέρωνας) ή 10.800 ετών (Ηράκλειτος). Σίγουρα, ο κύκλος Yuga δεν μπορεί να έχει διαφορετική διάρκεια για διαφορετικούς πολιτισμούς.
Στο βιβλίο Η Ιερή Επιστήμη (1894) ο Sri Yukteswar διευκρίνισε ότι ένας πλήρης κύκλος Yuga διαρκεί 24.000 χρόνια και αποτελείται από έναν ανερχόμενο κύκλο 12.000 ετών όταν η αρετή αυξάνεται σταδιακά και έναν φθίνοντα κύκλο άλλων 12.000 ετών, στον οποίο η αρετή μειώνεται σταδιακά. Ως εκ τούτου, αφού ολοκληρώσουμε έναν καθοδικό κύκλο 12.000 ετών από τη Σάτυα Γιούγκα -> την Κάλι Γιούγκα, η ακολουθία αντιστρέφεται και αρχίζει ένας ανερχόμενος κύκλος 12.000 ετών που πηγαίνει από την Κάλι Γιούγκα -> Σάτυα Γιούγκα. Ο Yukteswar δηλώνει ότι, «Κάθε μία από αυτές τις περιόδους των 12.000 ετών φέρνει μια πλήρη αλλαγή, τόσο εξωτερικά στον υλικό κόσμο, όσο και εσωτερικά στον πνευματικό ή ηλεκτρικό κόσμο, και ονομάζεται ένα από τα Daiva Yugas ή Ηλεκτρικό Ζευγάρι».9
Η διάρκεια των 24.000 ετών ολόκληρου του κύκλου Yuga προσεγγίζει πολύ το Έτος Μετάπτωσης των 25.765 ετών, που είναι ο χρόνος που χρειάζεται ο ήλιος για να «ξεπεράσει», δηλαδή να κινηθεί προς τα πίσω, μέσα από τους 12 αστερισμούς του ζωδιακού κύκλου. Είναι ενδιαφέρον ότι η Surya Siddhanta καθορίζει μια τιμή 54 δευτερολέπτων τόξου ανά έτος για μετάπτωση, έναντι της τρέχουσας τιμής των 50, 29 δευτερολέπτων τόξου ανά έτος. Αυτό μεταφράζεται σε ένα έτος μετάπτωσης ακριβώς 24.000 ετών! Αυτό σημαίνει ότι η τρέχουσα παρατηρούμενη τιμή μετάπτωσης μπορεί απλώς να είναι μια προσωρινή απόκλιση από τον μέσο όρο.
Η έννοια ενός ανοδικού και φθίνοντος κύκλου των Yugas εξακολουθεί να επικρατεί μεταξύ των βουδιστών και των τζαϊνιστών. Οι Τζαϊνιστές πιστεύουν ότι ένας πλήρης Χρονικός Κύκλος (Καλατσάκρα) έχει ένα προοδευτικό και ένα οπισθοδρομικό μισό. Κατά τη διάρκεια του προοδευτικού μισού του κύκλου (Utsarpini), παρατηρείται σταδιακή αύξηση της γνώσης, της ευτυχίας, της υγείας, της ηθικής και της πνευματικότητας, ενώ κατά το οπισθοδρομικό μισό του κύκλου (Avasarpini) παρατηρείται σταδιακή μείωση αυτών των ιδιοτήτων. Αυτοί οι δύο μισοί κύκλοι ακολουθούν ο ένας τον άλλον σε μια αδιάσπαστη διαδοχή για την αιωνιότητα, ακριβώς όπως οι κύκλοι της ημέρας και της νύχτας ή η αποτρίχωση και η εξασθένιση του φεγγαριού.
Οι αρχαίοι Έλληνες φαίνεται επίσης να πίστευαν σε έναν ανερχόμενο και φθίνοντα κύκλο αιώνων. Ο Έλληνας ποιητής Ησίοδος (περ. 750 π.Χ. – 650 π.Χ.) είχε δώσει μια περιγραφή των Παγκόσμιων Εποχών στα Έργα και τις Ημέρες, στην οποία εισήγαγε μια πέμπτη εποχή που ονομάζεται «Εποχή των Ηρώων», μεταξύ της Εποχής του Χαλκού και της Εποχής του Σιδήρου. Στον Κόσμο του Ησιόδου, η Jenny Strauss Clay γράφει:
Αντλώντας από τον μύθο στον Πλάτωνα Statesman, ο Vernant ισχυρίστηκε επίσης ότι το χρονικό πλαίσιο του Ησιοδικού μύθου, δηλαδή η διαδοχή των φυλών, δεν είναι γραμμικό αλλά κυκλικό. Στο τέλος της Εποχής του Σιδήρου, την οποία χωρίζει στα δύο, ο κύκλος των αγώνων ξεκινά και πάλι με μια νέα χρυσή εποχή ή, πιθανότερα, μια νέα εποχή ηρώων, καθώς η ακολουθία αντιστρέφεται... Ο ίδιος ο Vernant προσφέρει μια λύση όταν παρατηρεί ότι «δεν υπάρχει στην πραγματικότητα μια εποχή σιδήρου, αλλά δύο τύποι ανθρώπινης ύπαρξης».10
Αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον. Ο Jean-Pierre Vernant, ο οποίος είναι ένας ιδιαίτερα αναγνωρισμένος ειδικός στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, πιστεύει ότι ο Κύκλος των Αιώνων αντιστρέφεται σύμφωνα με την αφήγηση του Ησιόδου. Όχι μόνο αυτό, δηλώνει ότι η Εποχή του Σιδήρου έχει δύο μέρη, τα οποία αντιστοιχούν στην ερμηνεία του Yukteswar στην οποία η κατερχόμενη Kali Yuga ακολουθείται από την ανερχόμενη Kali Yuga. Μπορούμε να υποθέσουμε, σε αυτό το πλαίσιο, ότι η «Εποχή των Ηρώων», η οποία ακολούθησε αμέσως μετά την Εποχή του Χαλκού στην αφήγηση του Ησιόδου, πρέπει να είναι το όνομα που αποδίδεται από τον Ησίοδο στην κατερχόμενη Κάλι Γιούγκα.
Τα στοιχεία από διαφορετικές πηγές υποστηρίζουν την ιδέα ενός πλήρους κύκλου Yuga 24.000 ετών, που αποτελείται από έναν ανερχόμενο και φθίνοντα κύκλο 12.000 ετών ο καθένας. Αυτό μας φέρνει στο ζήτημα της σχετικής διάρκειας των διαφόρων Yugas στον κύκλο Yuga και των μεταβατικών περιόδων, οι οποίες συμβαίνουν στην αρχή και στο τέλος κάθε Yuga και είναι γνωστές ως Sandhya (αυγή) και Sandhyansa (λυκόφως) αντίστοιχα. Οι τιμές στον ακόλουθο πίνακα παρέχονται στα σανσκριτικά κείμενα για τη διάρκεια των Yugas και τις αντίστοιχες αυγή και λυκόφως τους:
Yugas ίσης διάρκειας;
Δεδομένου ότι τόσες πολλές ανακρίβειες παρεισέφρησαν στο δόγμα του κύκλου Yuga, όπως επισημάνθηκε από τους Yukteswar και Tilak, πρέπει επίσης να αμφισβητήσουμε την ακρίβεια των σχετικών διαρκειών των Yugas που αναφέρονται στα σανσκριτικά κείμενα. Αν και ο κύκλος Yuga αναφέρεται στις μυθικές αφηγήσεις περίπου τριάντα αρχαίων πολιτισμών, όπως περιγράφεται από τον Giorgio de Santillana, καθηγητή της ιστορίας της επιστήμης στο MIT, στο βιβλίο Hamlet's Mill (1969), βρίσκουμε πολύ λίγες πληροφορίες σχετικά με τις σχετικές διάρκειες των διαφορετικών εποχών μέσα σε αυτόν τον κύκλο.
Στις λίγες αφηγήσεις όπου καθορίζονται οι διάρκειες των Γιούγκας, βρίσκουμε ότι κάθε εποχή στον Κύκλο Γιούγκα έχει την ίδια διάρκεια. Για παράδειγμα, οι Ζωροάστρες πιστεύουν ότι ο κόσμος διαρκεί 12.000 χρόνια, τα οποία χωρίζονται σε τέσσερις ίσες ηλικίες των 3.000 ετών η καθεμία. Μια μεξικανική πηγή γνωστή ως Codex Rios (αναφέρεται επίσης ως Codex 3738 και Codex Vaticanus A) αναφέρει ότι κάθε ηλικία διαρκεί 4.008, 4.010, 4.801 και 5.042 χρόνια αντίστοιχα για συνολικά 17.861 χρόνια. Μπορούμε να δούμε ότι και σε αυτή την περίπτωση η διάρκεια κάθε ηλικίας είναι σχεδόν η ίδια.
Επομένως, οι διάρκειες των τεσσάρων Yugas που αναφέρονται στα σανσκριτικά κείμενα (δηλαδή 4.800, 3.600, 2.400 και 1.200 χρόνια) αποκλίνουν από τον κανόνα. Η διάρκεια κάθε Yuga, σε αυτή τη σειρά, μειώνεται κατά 1.200 χρόνια από την προηγούμενη. Αυτή είναι μια αριθμητική εξέλιξη που σπάνια, αν όχι ποτέ, βρίσκεται σε φυσικούς κύκλους. Μήπως οι διάρκειες των Γιούγκα τροποποιήθηκαν σκόπιμα κάποια στιγμή στο παρελθόν για να δώσουν την εντύπωση ότι η διάρκεια κάθε Γιούγκα μειώνεται παράλληλα με τη μείωση της αρετής από τη μια Γιούγκα στην άλλη;
Εδώ είναι το πιο εκπληκτικό γεγονός: Δύο από τους πιο διάσημους αστρονόμους της αρχαίας Ινδίας, ο Aryabhatta και η Paulisa, πίστευαν ότι ο κύκλος Yuga αποτελείται από Yugas ίσης διάρκειας! Στο 11ου αιώνα, ο μεσαιωνικός μελετητής Al-Beruni είχε συντάξει ένα περιεκτικό σχόλιο για την ινδική φιλοσοφία, τις επιστήμες και τον πολιτισμό με τίτλο Alberuni's India, στο οποίο αναφέρει ότι το δόγμα του κύκλου Yuga βασίστηκε στις προαγωγές του Ινδού αστρονόμου Brahmagupta, ο οποίος με τη σειρά του άντλησε τις γνώσεις του από τα σανσκριτικά κείμενα Smriti. Κάνει μια ενδιαφέρουσα δήλωση σχετικά με αυτό:
Επιπλέον, ο Brahmagupta λέει ότι «ο Aryabhatta θεωρεί τα τέσσερα yugas ως τα τέσσερα ίσα μέρη του caturyuga (Κύκλος Yuga). Έτσι διαφέρει από το δόγμα του βιβλίου Σμρίτι, που μόλις αναφέρθηκε, και αυτός που διαφέρει από εμάς είναι αντίπαλος».11
Το γεγονός ότι ο Aryabhatta πίστευε ότι τα τέσσερα Yugas ήταν ίσης διάρκειας είναι εξαιρετικά σημαντικό! Ο Al-Beruni το επιβεβαιώνει ξεκάθαρα: «Επομένως, σύμφωνα με τον Aryabhatta, η Kali Yuga έχει 3.000 χρόνια divya... Κάθε δύο yugas έχει 6.000 χρόνια divya ... Κάθε τρία χρόνια έχει 9.000 χρόνια divya». Γιατί ο Aryabhatta να προσυπογράψει μια τέτοια πεποίθηση; Είχε πρόσβαση σε πηγές πληροφοριών που έχουμε χάσει τώρα;
Ο Paulisa, ένας άλλος διάσημος αστρονόμος της αρχαίας Ινδίας, προσυπέγραψε επίσης την ιδέα του Yugas ίσης διάρκειας. Ο Alberuni λέει ότι, ενώ παρουσιάζει τους υπολογισμούς για τη διάρκεια ενός kalpa, "αυτός (ο Pulisa) δεν άλλαξε τα caturyugas σε ακριβή yugas, αλλά απλώς τα άλλαξε σε τέταρτα μέρη και πολλαπλασίασε αυτά τα τέταρτα μέρη με τον αριθμό των ετών ενός μόνο τέταρτου μέρους".12
Έτσι, δύο από τους πιο σεβαστούς αστρονόμους της αρχαίας Ινδίας, ο Aryabhatta και η Paulisa, πίστευαν σε έναν κύκλο Yuga που αποτελούνταν από 4 Yugas ίσης διάρκειας 3.000 θεϊκών ετών το καθένα. Ωστόσο, η γνώμη τους επισκιάστηκε από την αντιφατική άποψη του Brahmagupta. Καταφέρθηκε εναντίον του Αριαμπάτα και των άλλων αστρονόμων που είχαν διαφορετικές απόψεις, και μάλιστα τους κακοποίησε. Ο Al-Beruni λέει για τον Brahmagupta:
Είναι αρκετά αγενής για να συγκρίνει τον Aryabhatta με ένα σκουλήκι που, τρώγοντας το ξύλο, περιγράφει τυχαία ορισμένους χαρακτήρες σε αυτό χωρίς να τους καταλαβαίνει και χωρίς να σκοπεύει να τους σχεδιάσει. Αυτός, όμως, που γνωρίζει αυτά τα πράγματα καλά, στέκεται απέναντι στην Αριαμπάτα, τη Σρισένα και τη Βισνουκάνδρα σαν το λιοντάρι ενάντια στις γαζέλες. Δεν είναι ικανοί να τον αφήσουν να δει τα πρόσωπά τους». Με τέτοιους προσβλητικούς όρους επιτίθεται στον Aryabhatta και τον κακομεταχειρίζεται.13
Μπορούμε τώρα να καταλάβουμε γιατί η γνώμη του Brahmagupta τελικά υπερίσχυσε εκείνης των άλλων αστρονόμων της εποχής του, και σίγουρα δεν είχε καμία σχέση με την εγγενή ορθότητα της λογικής του, ή την αυθεντικότητα των πηγών του.
Είναι καιρός να σταματήσουμε να αντιτιθέμεθα στους Aryabhatta, Paulisa, Srishena, Vishnucandra και άλλους σαν το «λιοντάρι εναντίον γαζέλας», και αντ' αυτού να συνειδητοποιήσουμε την πολύ πραγματική πιθανότητα ότι οι Yugas στον Κύκλο Yuga είναι ίσης διάρκειας, και η ακολουθία 4:3:2:1 των Yugas μπορεί να ήταν ένας μαθηματικός χειρισμός που παρεισέφρησε στο δόγμα του Κύκλου Yuga κάποια στιγμή πριν από το 500 μ.Χ. Είναι πιθανό αυτή η χειραγώγηση να εισήχθη επειδή οι άνθρωποι είχαν την τάση να πιστεύουν ότι η διάρκεια μιας Yuga θα πρέπει να μειωθεί παράλληλα με τη μείωση της αρετής και της ανθρώπινης μακροζωίας από το ένα Yuga στο άλλο. Επινοήθηκε μια τακτοποιημένη φόρμουλα στην οποία η συνολική διάρκεια των Yugas ανήλθε σε 12.000 χρόνια. Ωστόσο, υπήρχε ένα πρόβλημα. Εάν η Κάλι Γιούγκα έχει διάρκεια 1.200 ετών, τότε θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί πολλές φορές, από την προτεινόμενη έναρξή της το 3102 π.Χ. Προκειμένου να παρακαμφθεί αυτή η δυνητικά ενοχλητική κατάσταση, εισήχθη μια άλλη πολυπλοκότητα. Κάθε «έτος» του Κύκλου Γιούγκα έγινε ένα «θεϊκό έτος» αποτελούμενο από 360 ανθρώπινα χρόνια. Ο κύκλος της Γιούγκα διογκώθηκε στα 4.320.000 χρόνια (12.000×360) και η Κάλι Γιούγκα έγινε ίσος με τα 432.000 χρόνια (1.200×360). Η ανθρωπότητα παραδόθηκε σε μια ατελείωτη διάρκεια σκότους.
Αρχικός κύκλος Yuga κωδικοποιημένος στο ημερολόγιο Saptarshi
Το αρχικό δόγμα του Κύκλου Γιούγκα φαίνεται να ήταν πολύ απλό: Διάρκεια Κύκλου Γιούγκα 12.000 ετών, με κάθε Γιούγκα να διαρκεί 3.000 χρόνια. Αυτός ο κύκλος κωδικοποιείται στο ημερολόγιο Saptarshi που χρησιμοποιείται στην Ινδία εδώ και χιλιάδες χρόνια. Χρησιμοποιήθηκε εκτενώς κατά τη διάρκεια της περιόδου Maurya στο 4ου αιώνα π.Χ., και εξακολουθεί να χρησιμοποιείται σε ορισμένα μέρη της Ινδίας. Ο όρος Saptarshi αναφέρεται στους «Επτά Ρίσι» ή τους «Επτά Σοφούς» που αντιπροσωπεύουν τα επτά αστέρια του αστερισμού της Μεγάλης Άρκτου (Μεγάλη Άρκτος). Θεωρούνται ως οι φωτισμένοι ρίσι που εμφανίζονται στην αρχή κάθε Γιούγκα για να διαδώσουν τους νόμους του πολιτισμού. Το ημερολόγιο Saptarshi που χρησιμοποιήθηκε στην Ινδία είχε κύκλο 2.700 ετών. Λέγεται ότι ο αστερισμός της Μεγάλης Άρκτου παραμένει για 100 χρόνια σε κάθε ένα από τα 27 Nakshatras (σεληνιακοί αστερισμοί) που αθροίζονται σε έναν κύκλο 2.700 ετών.14 Ο κύκλος των 2.700 ετών αναφέρεται επίσης ως εποχή Saptarshi ή Saptarshi Yuga.
Αν ο κύκλος των 2.700 ετών του ημερολογίου Saptarshi αντιπροσωπεύει την πραγματική διάρκεια μιας Yuga, τότε τα υπόλοιπα 300 χρόνια από τη συνολική διάρκεια των 3.000 ετών αντιπροσωπεύουν αυτόματα τη «μεταβατική περίοδο», πριν εκδηλωθούν πλήρως οι ιδιότητες της επόμενης Yuga. Η συνολική διάρκεια του Κύκλου Γιούγκα, εξαιρουμένων των μεταβατικών περιόδων, είναι ίση με (2.700×4), δηλαδή 10.800 χρόνια, ίδια με τη διάρκεια του «Μεγάλου Έτους του Ηράκλειτου» στην ελληνική παράδοση! Αυτό δείχνει σαφώς ότι η υποκείμενη βάση του Κύκλου των Παγκόσμιων Εποχών τόσο στην Ινδία όσο και στην Ελλάδα ήταν ο κύκλος Saptarshi 2.700 ετών.
Είναι αποδεκτό από τους ιστορικούς ότι το ημερολόγιο Saptarshi, σε χρήση κατά την περίοδο Maurya στο 4ου αιώνα π.Χ., ξεκίνησε το 6676 π.Χ. Στο βιβλίο Traditions of the Seven Rsis, ο Δρ J.E. Mitchiner το επιβεβαιώνει:
Μπορούμε να συμπεράνουμε ότι η παλαιότερη και πρωτότυπη εκδοχή της Εποχής των Επτά Ρσιδοειδών ξεκίνησε με τις Επτά Ρίξεις στην Κρτίκα το 6676 π.Χ.... Αυτή η έκδοση ήταν σε χρήση στη βόρεια Ινδία τουλάχιστον από το 4ου αιώνα π.Χ., όπως μαρτυρούν οι δηλώσεις Ελλήνων και Ρωμαίων συγγραφέων. Ήταν επίσης η έκδοση που χρησιμοποιήθηκε από τον Vrddha Garga, περίπου στην αρχή της χριστιανικής εποχής.15
Στην πραγματικότητα, η καταγεγραμμένη χρονολόγηση των Ινδών βασιλέων πηγαίνει πιο πίσω από το 6676 π.Χ., όπως τεκμηριώνεται από τους Έλληνες και Ρωμαίους ιστορικούς Πλίνιο και Αρριανό. Ο Πλίνιος δηλώνει ότι, «Από τον πατέρα Λίμπερ [Ρωμαίος Βάκχος ή Έλληνας Διόνυσος] μέχρι τον Μέγα Αλέξανδρο (πέθανε το 323 π.Χ.), οι Ινδοί υπολογίζουν 154 βασιλιάδες και υπολογίζουν (τον χρόνο ως) 6.451 χρόνια και 3 μήνες».16 Ο Αρριανός τοποθετεί 153 βασιλείς και 6.462 χρόνια μεταξύ του Διονύσου και του Σανδρόκοτου (Chandragupta Maurya), στην αυλή του οποίου στάλθηκε ελληνική πρεσβεία το 314 π.Χ.17 Και οι δύο ενδείξεις αθροίζονται σε μια ημερομηνία περίπου 6776 π.Χ., η οποία είναι 100 χρόνια πριν από την έναρξη του ημερολογίου Saptarshi το 6676 π.Χ.
Είναι προφανές από τις αφηγήσεις του Πλίνιου και του Αρριανού ότι πρέπει να προσδιόρισαν έναν συγκεκριμένο βασιλιά στον κατάλογο των Ινδών βασιλέων που αντιστοιχούσε στον Έλληνα Διόνυσο ή τον Ρωμαίο Βάκχο και του οποίου η βασιλεία είχε τελειώσει γύρω στο 6776 π.Χ. Ποιος θα μπορούσε να είναι αυτός; Σύμφωνα με τον διάσημο λόγιο και οριενταλιστή Sir William Jones, ο Διόνυσος ή Βάκχος δεν ήταν άλλος από τον Ινδό μονάρχη Rama. Στο δοκίμιό του «Περί των Θεών της Ελλάδας, της Ιταλίας και της Ινδίας» (1784), ο Sir William Jones
θεωρεί ότι ο Ράμα είναι ο ίδιος με τον Έλληνα Διόνυσο, ο οποίος λέγεται ότι κατέκτησε την Ινδία με στρατό σατύρων, υπό τις διαταγές του Πάνα· Και ο Ράμα ήταν επίσης ισχυρός κατακτητής, και είχε έναν στρατό μεγάλων πιθήκων ή σατύρων, υπό τις διαταγές του Maruty (Hanuman), γιου του Pavan. Ο Ράμα βρίσκεται επίσης, σε άλλα σημεία, να μοιάζει με τον Ινδικό Βάκχο.18
Ο Sir William Jones επισημαίνει επίσης ότι,
Το Meros λέγεται από τους Έλληνες ότι ήταν ένα βουνό της Ινδίας, στο οποίο γεννήθηκε ο Διόνυσός τους, και ότι το Meru είναι επίσης ένα βουνό κοντά στην πόλη Naishada, ή Nysa, που ονομάζεται από τους Έλληνες γεωγράφους Dionysopolis, και γιορτάζεται παγκοσμίως στα σανσκριτικά ποιήματα.19
Η ταύτιση του Διονύσου με τον Ράμα μας δίνει νέες προοπτικές. Σύμφωνα με την ινδική παράδοση, ο Ράμα έζησε προς το τέλος της Treta Yuga (Ασημένια Εποχή) και η Dwapara Yuga (Εποχή του Χαλκού) είχε ξεκινήσει λίγο μετά το θάνατό του. Αυτό σημαίνει ότι η ημερομηνία του 6676 π.Χ. για την έναρξη του ημερολογίου Saptarshi, η οποία είναι 100 χρόνια μετά τον Διόνυσο, δηλαδή Rama, δείχνει την αρχή της Dwapara Yuga στον φθίνοντα κύκλο.
Ένα μεταγενέστερο ημερολόγιο Saptarshi, που εξακολουθεί να χρησιμοποιείται στην Ινδία, ξεκίνησε από το 3076 π.Χ. Αλλά, όπως επισημαίνει ο Δρ Subhash Kak, «η νέα καταμέτρηση που χρονολογείται από το 3076 π.Χ. ξεκίνησε αργότερα για να φτάσει όσο το δυνατόν πιο κοντά στην αρχή της εποχής Kali».20 Στο βιβλίο Παραδόσεις των Επτά Rsis, ο Δρ Mitchiner λέει ότι το ημερολόγιο Saptarshi για την Kali Yuga (το Κασμίρ Laukika Abda) ξεκίνησε όταν οι Saptarshis ήταν στο Rohini. Δεδομένου ότι οι Σαπτάρσι ήταν στο Rohini το 3676 π.Χ., αυτό σημαίνει ότι ο κύκλος Kali Yuga πρέπει να ξεκίνησε το 3676 π.Χ.
Εντοπισμός της πραγματικής ημερομηνίας λήξης της τρέχουσας Kali Yuga
Τώρα εδώ είναι που γίνεται ενδιαφέρον. Μια εποχή Saptarshi ξεκίνησε το 6676 π.Χ. και ένας άλλος κύκλος ξεκίνησε ακριβώς 3.000 χρόνια αργότερα, το 3676 π.Χ. Αλλά ο κύκλος Saptarshi έχει διάρκεια 2.700 ετών. Γιατί η εποχή Saptarshi για την Kali Yuga ξεκίνησε 3.000 χρόνια μετά τον προηγούμενο κύκλο; Αυτό σημαίνει ότι μια «μεταβατική περίοδος» 300 ετών πρέπει να έχει προστεθεί στο τέλος του προηγούμενου κύκλου! Αποδεικνύει σαφώς την υπόθεση ότι ο κύκλος Saptarshi 2.700 ετών, μαζί με μια μεταβατική περίοδο 300 ετών, ήταν η αρχική ημερολογιακή βάση του κύκλου Yuga.
Αν χρησιμοποιήσουμε την ημερομηνία 6676 π.Χ. ως την αρχή του κύκλου Dwapara Yuga στον φθίνοντα κύκλο και τον κύκλο Saptarshi 2.700 ετών μαζί με μια μεταβατική περίοδο 300 ετών ως βάση για τον κύκλο Yuga, τότε ολόκληρο το χρονοδιάγραμμα του κύκλου Yuga ξετυλίγεται.
Αυτό το χρονοδιάγραμμα του κύκλου Yuga μεταφέρει την αρχή της Χρυσής Εποχής στο 12676 π.Χ., περισσότερα από 14.500 χρόνια πριν από σήμερα, όταν η Μεγάλη Αρκούδα ήταν στο Shravana nakshatra (η Μεγάλη Άρκτος θα προχωρήσει κατά 3 nakshatras σε κάθε Yuga λόγω της μεταβατικής περιόδου των 300 ετών). Αυτό συμφωνεί πολύ καλά με την ινδική παράδοση, δεδομένου ότι η Mahabharata αναφέρει ότι στην αρχαία παράδοση δόθηκε η πρώτη θέση στον κύκλο nakshatra Shravana nakshatra.
Το χρονοδιάγραμμα δείχνει επίσης ότι η ανερχόμενη Κάλι Γιούγκα, η οποία είναι η τρέχουσα εποχή στην οποία ζούμε, θα τελειώσει το 2025 μ.Χ. Η πλήρης εκδήλωση της επόμενης Yuga – της ανερχόμενης Dwapara – θα πραγματοποιηθεί το 2325 μ.Χ., μετά από μια μεταβατική περίοδο 300 ετών. Την ανερχόμενη Dwapara Yuga θα ακολουθήσουν δύο ακόμη Yugas: η ανερχόμενη Treta Yuga και η ανερχόμενη Satya Yuga, η οποία ολοκληρώνει τον ανερχόμενο κύκλο των 12.000 ετών.
Το σανσκριτικό κείμενο Brahma-vaivarta Purana περιγράφει έναν διάλογο μεταξύ του Λόρδου Κρίσνα και της θεάς Γάγγη. Εδώ, ο Κρίσνα λέει ότι μετά από 5.000 χρόνια Κάλι Γιούγκα θα υπάρξει η αυγή μιας νέας Χρυσής Εποχής που θα διαρκέσει 10.000 χρόνια (Κείμενο 50, 59). Αυτό μπορεί να γίνει άμεσα κατανοητό στο πλαίσιο του χρονοδιαγράμματος του κύκλου Yuga που περιγράφεται εδώ. Τώρα τελειώνουμε με την Κάλι Γιούγκα, σχεδόν 5.700 χρόνια από την έναρξή της το 3676 π.Χ. Και το τέλος της Κάλι Γιούγκα θα ακολουθήσουν άλλα τρία Γιούγκα που θα εκτείνονται σε 9.000 χρόνια, πριν τελειώσει ο ανοδικός κύκλος.
Αρχαιολογικά &; ιστορικά τεκμήρια
Σύμφωνα με το δόγμα του κύκλου Yuga, οι μεταβατικές περίοδοι μεταξύ των Yugas συνδέονται με την κατάρρευση των πολιτισμών και τις περιβαλλοντικές καταστροφές (pralaya), οι οποίες εξαλείφουν σχεδόν κάθε ίχνος ανθρώπινου πολιτισμού. Ο νέος πολιτισμός που αναδύεται στη νέα Yuga καθοδηγείται από μερικούς επιζώντες του κατακλυσμού, οι οποίοι φέρουν μαζί τους την τεχνική και πνευματική γνώση της προηγούμενης εποχής. Πολλές αρχαίες πηγές μας μιλούν για την αινιγματική ομάδα των «Επτά Σοφών» («Saptarshi») που λέγεται ότι εμφανίζονται στην αρχή κάθε Yuga και διαδίδουν τις τέχνες του πολιτισμού. Τα βρίσκουμε σε μύθους σε όλο τον κόσμο – στη Σουμερία, την Ινδία, την Πολυνησία, τη Νότια Αμερική και τη Βόρεια Αμερική. Διέθεταν άπειρη σοφία και δύναμη, μπορούσαν να ταξιδεύουν πάνω από τη γη και το νερό και έπαιρναν διάφορες μορφές κατά βούληση. Το ημερολόγιο Saptarshi της αρχαίας Ινδίας φαίνεται να βασίστηκε στην περιοδική εμφάνισή τους στην αρχή κάθε Yuga.
Όπως θα δούμε, το χρονοδιάγραμμα του κύκλου Yuga που προτείνεται εδώ συσχετίζεται πολύ έντονα με τα μεγάλα κατακλυσμικά γεγονότα που επηρεάζουν περιοδικά τον πλανήτη μας και με μια σειρά σημαντικών ημερομηνιών που καταγράφονται σε διάφορα αρχαία ημερολόγια και γραφές.
Η πρώτη μεταβατική περίοδος στον 12.000 ετών φθίνοντα κύκλο Yuga είναι η περίοδος 300 ετών στο τέλος της Χρυσής Εποχής από το 9976 π.Χ. έως το 9676 π.Χ. Αυτή είναι η εποχή που η τελευταία εποχή των παγετώνων έφτασε σε ξαφνικό τέλος. Το κλίμα έγινε πολύ θερμό αρκετά απότομα και υπήρξε μια καταστροφική παγκόσμια πλημμύρα. Πολλοί αρχαίοι θρύλοι αναφέρονται σε αυτή τη χρονική περίοδο. Στον Τίμαιο, ο Πλάτωνας μας λέει για το μυθικό νησί της Ατλαντίδας, το οποίο κατάπιε η θάλασσα σε μια «μέρα και νύχτα ατυχίας» το 9600 π.Χ. περίπου. Οι Ζωροάστρες πιστεύουν ότι ο κόσμος δημιουργήθηκε από τον Ahura Mazda γύρω στο 9600 π.Χ. (δηλαδή 9.000 χρόνια πριν από τη γέννηση του προφήτη τους Ζωροάστρη περίπου το 600 π.Χ.).
Αυτό το γεγονός έχει επίσης καταγραφεί στους μύθους πλημμύρας πολλών αρχαίων πολιτισμών, οι οποίοι σχεδόν ομοιόμορφα μιλούν για τεράστιους τοίχους νερού που βύθισαν ολόκληρη τη γη στις ψηλότερες βουνοκορφές, μαζί με δυνατή βροχή, πύρινες σφαίρες από τον ουρανό, έντονο κρύο και μεγάλες περιόδους σκότους. Ο αρχαιολόγος Bruce Masse του Εθνικού Εργαστηρίου Los Alamos στο Νέο Μεξικό εξέτασε ένα δείγμα 175 μύθων για πλημμύρες από διαφορετικούς πολιτισμούς σε όλο τον κόσμο και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι περιβαλλοντικές πτυχές που περιγράφονται σε αυτά τα γεγονότα, οι οποίες είναι επίσης συνεπείς με τα αρχαιολογικά και γεωφυσικά δεδομένα, θα μπορούσαν να έχουν κατακρημνιστεί μόνο από μια καταστροφική, βαθιά νερά, ωκεάνια πρόσκρουση κομήτη.21
Τα τελευταία χρόνια, μια ομάδα διεθνών επιστημόνων βρήκε αδιάσειστα στοιχεία ότι η Γη βομβαρδίστηκε από πολλαπλά θραύσματα ενός γιγαντιαίου κομήτη πριν από σχεδόν 12.800 χρόνια, προκαλώντας την έναρξη μιας ταχείας και έντονης περιόδου ψύξης που ονομάζεται Νεότερη Δρυάς, η οποία διήρκεσε σχεδόν 1.200 χρόνια μέχρι περίπου το 9700 π.Χ. Η δύναμη της πρόσκρουσης του κομήτη, σε συνδυασμό με το άγριο κύμα ψύχους που ακολούθησε, επέφερε την εξαφάνιση ενός μεγάλου αριθμού μεγαπανίδας της Βόρειας Αμερικής, συμπεριλαμβανομένων μαλλιαρών μαμούθ και γιγαντιαίων βραδύποδων εδάφους, και τερμάτισε έναν προϊστορικό πολιτισμό που ονομάζεται πολιτισμός Clovis - οι πρώτοι ανθρώπινοι κάτοικοι του Νέου Κόσμου.22
Ο Νεότερος Δρυάς τελείωσε τόσο απότομα όσο ξεκίνησε, για λόγους που δεν είναι πλήρως κατανοητοί. Γεωλόγοι από το Ινστιτούτο Niels Bohr (NBI) στην Κοπεγχάγη μελέτησαν τα δεδομένα του πυρήνα πάγου της Γροιλανδίας και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η Εποχή των Παγετώνων τελείωσε ακριβώς το 9703 π.Χ. Ο ερευνητής Jorgen Peder Steffensen δήλωσε ότι «κατά τη μετάβαση από την εποχή των παγετώνων στην τρέχουσα θερμή, μεσοπαγετώδη περίοδο μας, η αλλαγή του κλίματος είναι τόσο ξαφνική που είναι σαν να πατήθηκε ένα κουμπί».23 Η ημερομηνία του 9703 π.Χ. για την ξαφνική αλλαγή του κλίματος εμπίπτει στη μεταβατική περίοδο των 300 ετών στο τέλος της Χρυσής Εποχής από το 9976 π.Χ. έως το 9676 π.Χ. και ως εκ τούτου παρέχει την πρώτη σημαντική επικύρωση του χρονοδιαγράμματος του κύκλου Yuga που προσδιορίζεται εδώ.
Καταστροφή του Ευξείνου Πόντου και παγκόσμιες πλημμύρες
Η μεταβατική περίοδος 300 ετών μεταξύ της Treta Yuga (Ασημένια Εποχή) και της Dwapara Yuga (Εποχή του Χαλκού) από το 6976 π.Χ. έως το 6676 π.Χ. συμπίπτει επίσης με ένα σημαντικό περιβαλλοντικό γεγονός - την Καταστροφή της Μαύρης Θάλασσας - που χρονολογείται πρόσφατα στο 6700 π.Χ. Η Μαύρη Θάλασσα κάποτε ήταν μια λίμνη γλυκού νερού. Δηλαδή, μέχρι τη Μεσόγειο Θάλασσα, πρησμένη με λιωμένα παγετώδη νερά, έσπασε ένα φυσικό φράγμα και έκοψε το στενό του Βοσπόρου, πλημμυρίζοντας καταστροφικά τη Μαύρη Θάλασσα. Αυτό αύξησε τη στάθμη των υδάτων της Μαύρης Θάλασσας κατά αρκετές εκατοντάδες πόδια, πλημμύρισε περισσότερα από 60.000 τετραγωνικά μίλια γης και επέκτεινε σημαντικά την ακτογραμμή της Μαύρης Θάλασσας (κατά περίπου 30%).24 Αυτό το γεγονός άλλαξε ριζικά την πορεία του πολιτισμού στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τη δυτική Ανατολία. Οι γεωλόγοι Bill Ryan και Walter Pitman του Lamont-Doherty Earth Observatory στη Νέα Υόρκη, οι οποίοι πρότειναν πρώτοι την υπόθεση της καταστροφής της Μαύρης Θάλασσας, έχουν φτάσει στο σημείο να τη συγκρίνουν με τον Κατακλυσμό του Νώε.
Παρόμοια μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα έλαβαν χώρα σε πολλά μέρη του κόσμου, καθώς τεράστιες παγετώδεις λίμνες, διογκωμένες από τα νερά του πάγου που λιώνουν, έσπασαν τα φράγματα πάγου τους και έσπευσαν στις γύρω περιοχές. Κάποια στιγμή μεταξύ 6900 π.Χ. - 6200 π.Χ., το στρώμα πάγου Laurentide αποσυντέθηκε στον κόλπο Hudson και μια τεράστια ποσότητα παγετωδών υδάτων από την εσωτερική λίμνη Agassiz / Ojibway εκχύθηκε στη θάλασσα του Λαμπραντόρ. Αυτή ήταν πιθανώς η «μεγαλύτερη πλημμύρα της Τεταρτογενούς Περιόδου», η οποία μπορεί από μόνη της να αύξησε την παγκόσμια στάθμη της θάλασσας κατά μισό μέτρο.25 Η περίοδος μεταξύ 7000 π.Χ. – 6000 π.Χ. χαρακτηρίστηκε επίσης από την εμφάνιση γιγαντιαίων σεισμών στην Ευρώπη. Στη βόρεια Σουηδία, ορισμένοι από αυτούς τους σεισμούς προκάλεσαν «κύματα στο έδαφος», ύψους 10 μέτρων, που αναφέρονται ως «βραχώδη τσουνάμι». Είναι πιθανό ότι η παγκόσμια αλυσίδα κατακλυσμικών γεγονότων κατά τη διάρκεια αυτής της μεταβατικής περιόδου μπορεί να έχει προκληθεί από μία μόνο υποκείμενη αιτία, την οποία δεν έχουμε ακόμη ανακαλύψει.
Η μεταβατική περίοδος μεταξύ της Ντουπάρα Γιούγκα και της Κάλι Γιούγκα, από το 3976 π.Χ. έως το 3676 π.Χ., χαρακτηρίστηκε και πάλι από μια σειρά περιβαλλοντικών κατακλυσμών, των οποίων η ακριβής φύση παραμένει μυστήριο. Αναφέρεται στη γεωλογία ως το γεγονός των 5,9 χιλιομέτρων και θεωρείται ένα από τα πιο έντονα γεγονότα ξηρασίας κατά την περίοδο του Ολόκαινου. Συνέβη γύρω στο 3900 π.Χ., τερματίζοντας τη νεολιθική υπο-βύθιση και ξεκίνησε την πιο πρόσφατη αποξήρανση της ερήμου της Σαχάρας. Ταυτόχρονα, μεταξύ 4000 π.Χ. - 3500 π.Χ., οι παράκτιες πεδιάδες της Σουμερίας γνώρισαν σοβαρές πλημμύρες, οι οποίες «ήταν το τοπικό αποτέλεσμα ενός παγκόσμιου επεισοδίου ταχείας, σχετικά βραχυπρόθεσμης πλημμύρας γνωστής ως Flandrian Transgression – η οποία είχε σημαντικό αντίκτυπο όχι μόνο κατά μήκος των ακτών του Κόλπου αλλά και σε πολλά άλλα μέρη της Ασίας».26 Αυτό το καταστροφικό πλημμυρικό γεγονός οδήγησε στο τέλος της περιόδου Ubaid στη Μεσοποταμία και προκάλεσε μια παγκόσμια μετανάστευση στις κοιλάδες των ποταμών. Λίγο αργότερα, βρίσκουμε την εμφάνιση των πρώτων οικισμών κοιλάδας ποταμών στην Αίγυπτο, τη Μεσοποταμία και την κοιλάδα του Ινδού γύρω στο 3500 π.Χ.
Αυτή η μεταβατική περίοδος μεταξύ των Yugas καταγράφεται επίσης στα αρχαία ημερολόγια. Για πολύ καιρό υπήρχε μια επικρατούσα πεποίθηση στον δυτικό κόσμο ότι ο κόσμος δημιουργήθηκε το 4004 π.Χ. Αυτή η ημερομηνία μας έρχεται από τις γενεαλογίες της Παλαιάς Διαθήκης. Η ημερομηνία είναι μόλις 28 χρόνια πριν από το τέλος της Dwapara και την έναρξη της μεταβατικής περιόδου. Το έτος δημιουργίας του κόσμου στο εβραϊκό θρησκευτικό ημερολόγιο είναι το 3761 π.Χ., το οποίο βρίσκεται στη μέση της μεταβατικής περιόδου.
Ελληνικοί Σκοτεινοί Αιώνες &; Μεγάλες Αναταραχές
Σύμφωνα με τις αρχαίες παραδόσεις, η κατάβαση της Κάλι Γιούγκα, η οποία αναφέρεται από τον Ησίοδο ως η «Εποχή των Ηρώων», έληξε με τη μάχη που διεξήχθη στις πεδιάδες της Τροίας. Το χρονοδιάγραμμα του Κύκλου Γιούγκα δείχνει ότι η περίοδος 300 ετών που μεσολάβησε μεταξύ της κατερχόμενης και της ανερχόμενης Κάλι Γιούγκα επεκτάθηκε από το 976 π.Χ. έως το 676 π.Χ. και πολύ ενδιαφέρον, αυτό συμπίπτει με την περίοδο των 300 ετών από το 1100 π.Χ. έως το 800 π.Χ. που αναφέρεται από τους ιστορικούς ως ο ελληνικός Μεσαίωνας!
Οι ιστορικοί θεωρούν τους Ελληνικούς Σκοτεινούς Αιώνες ως περίοδο μετάβασης από την Ύστερη Εποχή του Χαλκού στην Πρώιμη Εποχή του Σιδήρου. Ο Robert Drews γράφει ότι:
Μέσα σε μια περίοδο σαράντα έως πενήντα ετών στα τέλη του δέκατου τρίτου και στις αρχές του δωδέκατου αιώνα (περ. 1200 – 1100 π.Χ.) σχεδόν κάθε σημαντική πόλη στον κόσμο της ανατολικής Μεσογείου καταστράφηκε, πολλές από τις οποίες δεν θα καταληφθούν ποτέ ξανά.27
Αυτή η ξαφνική και βίαιη αναταραχή βύθισε ολόκληρη την Εγγύς Ανατολή, τη Βόρεια Αφρική, τον Καύκασο, το Αιγαίο και τις βαλκανικές περιοχές σε μια Σκοτεινή Εποχή που διήρκεσε τριακόσια χρόνια και χαρακτηρίστηκε από μεγάλες αναταραχές, πείνα, ερήμωση και μαζικές μετακινήσεις ανθρώπων. Σχεδόν κάθε πόλη μεταξύ Πύλου και Γάζας καταστράφηκε βίαια και πολλές εγκαταλείφθηκαν. Οι ανακτορικές οικονομίες των Μυκηνών και της Ανατολίας κατέρρευσαν και οι άνθρωποι ζούσαν σε απομονωμένους, μικρούς οικισμούς.
Στην Αίγυπτο, η περίοδος από το 1070 π.Χ. έως το 664 π.Χ. είναι γνωστή ως η «Τρίτη Ενδιάμεση Περίοδος», κατά την οποία η Αίγυπτος καταλήφθηκε από ξένους ηγεμόνες. Υπήρξε πολιτική και κοινωνική αποσύνθεση και χάος, συνοδευόμενο από μια σειρά από καταστροφικές ξηρασίες. Στην Ινδία, ο πολιτισμός της κοιλάδας του Ινδού τελείωσε τελικά γύρω στο 1000 π.Χ. και μετά από ένα κενό σχεδόν 400 ετών βλέπουμε την εμφάνιση των 16 Μεγάλων Βασιλείων (Mahajanapadas) στις πεδιάδες του Γάγγη γύρω στο 600 π.Χ. Καταστροφή έπληξε επίσης τον πολιτισμό των Ολμέκων της Μεσοαμερικής εκείνη την εποχή. Μια ολοκληρωτική καταστροφή πολλών μνημείων του San Lorenzo συνέβη περίπου το 950 π.Χ. και ο χώρος εγκαταλείφθηκε το 900 π.Χ. περίπου. Οι μελετητές πιστεύουν ότι οι δραστικές περιβαλλοντικές αλλαγές μπορεί να ήταν υπεύθυνες για αυτή τη μετατόπιση στα κέντρα των Ολμέκων, με ορισμένους σημαντικούς ποταμούς να αλλάζουν πορεία.
Όταν ξεκίνησε η ανερχόμενη Κάλι Γιούγκα το 676 π.Χ., πολλές από τις γνώσεις, τις παραδόσεις και τις δεξιότητες από την κατερχόμενη Κάλι Γιούγκα ξεχάστηκαν. Πιθανώς ως απάντηση σε αυτή τη σοβαρή κοινωνική κρίση, ένας αριθμός φιλοσόφων και προφητών εμφανίστηκαν εκείνη την εποχή, προσπαθώντας να ανακαλύψουν εκ νέου τη χαμένη σοφία και να τη διαδώσουν στις αδαείς μάζες. Μεταξύ αυτών ήταν ο Βούδας (623 π.Χ.), ο Θαλής (624 π.Χ.), ο Πυθαγόρας (570 π.Χ.), ο Κομφούκιος (551 π.Χ.), ο Ζωροάστρης (600 π.Χ.) και ο Μαχαβίρ Τζαΐν (599 π.Χ.). Αλλά πολλή ιερή γνώση χάθηκε ανεπανόρθωτα. Για παράδειγμα, οι αρχικές Βέδες αποτελούνταν από 1.180 σάκχα (δηλαδή κλαδιά), από τα οποία μόνο 7 ή 8 σάκχα (λιγότερο από 1%) μνημονεύονται τώρα. Διάφορα λάθη, παραλείψεις και παρεμβολές παρεισέφρησαν επίσης στα αρχαία κείμενα καθώς αναθεωρούνταν και καταγράφονταν. Τα λάθη στο δόγμα του Κύκλου Γιούγκα ήταν μερικά από αυτά.
Τα χρονοδιαγράμματα του κύκλου Yuga που προτείνονται εδώ αντικατοπτρίζουν με ακρίβεια τις παγκόσμιες περιβαλλοντικές καταστροφές που συνοδεύουν τις μεταβατικές περιόδους μεταξύ Yugas. Κάθε 2.700 χρόνια ο πλανήτης μας επηρεάζεται από μια σειρά κατακλυσμικών γεγονότων για μια περίοδο μερικών εκατοντάδων ετών, γεγονός που επιφέρει μια ολική ή σχεδόν ολική κατάρρευση των πολιτισμών σε όλο τον κόσμο. Σε κάθε περίπτωση, όμως, ο πολιτισμός ξαναρχίζει αμέσως μετά την περίοδο της καταστροφής. Οι τέσσερις βασικές μεταβατικές περίοδοι, από το τέλος της Χρυσής Εποχής, συνοψίζονται στον παραπάνω πίνακα.
Είναι προφανές ότι ο κύκλος Yuga παρακολουθούνταν χρησιμοποιώντας το ημερολόγιο Saptarshi. Ήταν διάρκειας 12.000 ετών, αποτελούμενο από τέσσερα Yugas ίσης διάρκειας 2.700 ετών το καθένα, χωρισμένα από μεταβατικές περιόδους 300 ετών. Ο πλήρης κύκλος Yuga των 24.000 ετών αποτελούνταν από έναν ανερχόμενο και καθερχόμενο κύκλο Yuga, ο οποίος ακολουθούσε ο ένας τον άλλον για την αιωνιότητα όπως οι κύκλοι της ημέρας και της νύχτας. Τα τελευταία 2.700 χρόνια περνάμε από την ανερχόμενη Κάλι Γιούγκα και αυτή η Γιούγκα φτάνει στο τέλος της το 2025.
Σύμφωνα με τη σύμβαση, η μεταβατική περίοδος των 300 ετών μετά το 2025 μπορεί να χωριστεί σε δύο περιόδους των 150 ετών η καθεμία. Η πρώτη περίοδος 150 ετών – το «Λυκόφως της Κάλι» – είναι όταν οι δομές της Κάλι Γιούγκα μπορεί να καταρρεύσουν λόγω ενός συνδυασμού πολέμων, περιβαλλοντικών καταστροφών και κοσμικών αλλαγών, ενώ η δεύτερη περίοδος 150 ετών – η «Αυγή της Ντουπάρα » – είναι η εποχή που τα πνευματικά εξελιγμένα συστήματα και φιλοσοφίες της Ντουπάρα Γιούγκα μπορεί να αρχίσουν να αναδύονται. Είναι πιθανό, ωστόσο, ότι οι δίδυμες διαδικασίες κατάρρευσης και ανάδυσης θα προχωρήσουν ταυτόχρονα καθ 'όλη τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου των 300 ετών, αν και σε διαφορετικές εντάσεις.
Η σημερινή άνοδος των τεκτονικών δραστηριοτήτων και των ακραίων καιρικών φαινομένων από τη μία πλευρά, και τα πρώτα σημάδια της αφύπνισης μιας ανώτερης συνείδησης μεταξύ της ανθρωπότητας από την άλλη, μπορεί να είναι ενδεικτικά του γεγονότος ότι τα αποτελέσματα της μεταβατικής περιόδου έχουν ήδη ξεκινήσει. Πρέπει να έχουμε επίγνωση αυτών των μεγαλύτερων χρονικών κύκλων που διέπουν τον ανθρώπινο πολιτισμό και των αλλαγών που διαφαίνονται στον ορίζοντα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου