ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2023

Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΔΙΟΝΥΣΟΣ ΚΑΙ Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΣΑΒΑ ΣΤΗΝ ΥΕΜΕΝΗ!!!

 

ЭIЄ
Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΔΙΟΝΥΣΟΣ ΚΑΙ Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΣΑΒΑ ΣΤΗΝ ΥΕΜΕΝΗ

Έρευνα & συγγραφή Ιωάννης Γ. Βαφίνης


  Η πρώτη αρχαία μαρτυρία για τα θρησκευτικά πιστεύω των Αράβων της Υεμένης παρέχεται από τον Ηρόδοτο στην ιστοριών τρίτη την επιγραφόμενη και ΘΑΛΕΙΑ (παράγραφο 8 & 9). Εκεί γίνεται λόγος για τους ελληνικούς θεούς Διόνυσο και Ουρανία με την τοπική φερωνυμία Ορατάλτ και Αλιλάτ.
 Κατόπιν της εξιστορήσεως του Ηροδότου, πρωταγωνιστής της υπόθεσης γίνεται κάποιος Αράβιος γενάρχης των αρχαίων Αράβων. Ο Αράβιος επιχείρησε αρδευτικά έργα, κατά την εποχή που βασίλευε στην Περσία ο Καμβύσης, ζωτικής σημασίας. Πραγματοποιώντας ένα φράγμα από ραμμένα δέρματα στην κοίτη του μεγάλου ποταμού Κόρυς, που τα νερά του χύνονταν στην Ερυθρά θάλασσα, έτρεψε τα νερά του προς την μεριά της Όασης. Εκεί έσκαψε μεγάλες δεξαμενές όπου χύνονταν τα ύδατα του ποταμού από τρεις οχετούς.
  Φαίνεται λοιπόν ότι, οι αρχαιολόγοι βρήκαν τα αρδευτικά έργα του Άραβου του γιου του Απόλλωνα που λάτρευε τον Διόνυσο και την Ουρανία Αφροδίτη. Οι κάτωθι εικόνες είναι από την ερευνητική ταινία (ντοκιμαντέρ) ''Τα μυστήρια του κόσμου (TERRA X EXPEDITIONS INTO THE UNKNOWN THE INCENSE CONNECTION - An expedition in Yeman)''. Πολλά από τα ευρήματα έχουν προκαλέσει μεγάλη εντύπωση στην αρχαιολογική κοινότητα. Τόσο το μικρό αγαλματίδιο του ταύρου, που θυμίζει το σύμβολο της Κρητικομινωικής αυτοκρατορίας, όσο και το αγαλματίδιο του γενειοφόρου ανδρός που φοράει λεοντή όπως ο Έλληνας ημίθεος Ηρακλής, άφησαν αναπάντητα ερωτήματα για την καταγωγή των δημιουργών της υψηλής τεχνοτροπίας  οικοδομημάτων, στην περιοχή της Υεμένης.
 Το πρώτο ερευνητικό ταξίδι, κατά την περίοδο της πολιτιστικής ακμής του δυτικού κόσμου, συντελείται την 4η Ιανουαρίου του 1761 με έδρα την Κοπεγχάγη. Έξι άνδρες με επιστημονική κατάρτιση ξεκινούν για αναχώρηση προς το μυστηριώδες μέρος της Ευδαίμονος Αραβίας, κοινώς την σήμερον ως Υεμένη. Η ομάδα απαρτίζονταν από ένα γλωσσολόγο, έναν βοτανολόγο, έναν αστρονόμο μαθηματικό, ένα ζωγράφο κι ένα φυσικό. Υπό τις διαταγές του βασιλιά της Δανίας ταξίδεψαν μ' ένα ιστιοφόρο για να ερευνήσουν τα μυστικά μιας μυθικής χώρας. Σκοπός της αποστολής ήταν να περιγράψουν, στο εσωτερικό της χώρας, έναν αυτόνομο πολιτισμό ανέγγιχτο από τους όμορους λαούς. Κυρία εντολή, ήταν η καταγραφή της ακτογραμμής προς την Ερυθρά θάλασσα, η αρχιτεκτονική δομή των πόλεων και η παραγωγή του πολίτιμου λιβανίου.           
  Σημαντική στάση πραγματοποιείται στην πόλη Σαναά, την οποία πιστεύουν ότι έχτισε ο Σημ γιος του Νώε [1]. Λένε ότι η Υεμένη, κατά τον 8 αιώνα π.Χ. διαιρούνταν σε έξι βασίλεια: το Σαβαϊκό(Saba) με πρωτεύουσα την Μαρίμπ(Marib) και Σάνα(Sana'a), το Αουσάν(Aousan), το Μιναϊκό(Ma'in), το Καταμπάν(Qataban), το Χαντραμάουτ(Hadramaut) με κέντρο την Σάμπουα(Shabwa) και το Χιμιαριτικό(Himjar). Μεταξύ των βασιλείων υπήρξε ασίγαστως διχόνοια δια τον έλεγχο των εμπορικών οδών. Βασικός κόμβος ήταν η οδός του λιβανίου [2] της διακομιστικής εμπορικής διόδου του μονοπωλιακού προϊόντος.
  Ιδιαίτερη, όμως, σημασία έδωσαν οι ερευνητές σ' ένα εδάφιο της Καινής Διαθήκης που επισημαίνεται η παρουσία μιας βασίλισσας του νότου συσχετιζόμενης ερωτικώς με τον βασιλιά του Ισραήλ Σολομώντα. Ιδού το απόσπασμα της Αγίας Γραφής: "βασίλισσα νότου ἐγερθήσεται ἐν τῇ κρίσει μετὰ τῶν ἀνδρῶν τῆς γενεᾶς ταύτης καὶ κατακρινεῖ αὐτούς, ὅτι ἦλθεν ἐκ τῶν περάτων τῆς γῆς ἀκοῦσαι τὴν σοφίαν Σολομῶντος, καὶ ἰδοὺ πλεῖον Σολομῶντος ὧδε." (κατά Λούκα Ευαγγέλιο, ια' 31). [Ἡ βασίλισσα τοῦ Νότου θὰ ἐγερθῇ κατὰ τὴν Κρίσιν μὲ τοὺς ἄνδρας τῆς γενεᾶς αὐτῆς καὶ θὰ τοὺς καταδικάσῃ, διότι αὐτὴ ἦλθε ἀπὸ τὰ πέρατα τῆς γῆς διὰ νὰ ἀκούσῃ τὴν σοφίαν τοῦ Σολομῶντος καὶ νά, ἐδῶ εἶναι περισσότερον ἀπὸ τὸν Σολομῶντα.]
 Ας προσέξουμε, εντούτοις, την μετάφραση του θεολόγου Παναγιώτη Τρεμπέλα: Δια αυτό δε η ειδωλολάτρης βασίλισσα της νοτιοδυτικής Αραβίας θα αναστηθεί κατά την έσχατη κρίση μαζί με τους άνδρες της γενιάς αυτής,  και θα τους καταδικάσει, διότι αυτή μολονότι ήταν γυνή και δεν γνώριζε τον αληθινό Θεόν, ήλθον από την άκρη του κόσμου να ακούσει την σοφία του Σολομώντα, αφού εγώ δεν είμαι απλώς σοφός, όπως ήτο εκείνος, αλλ' είμαι αυτή η ενσάρκωσις της θείας Σοφίας.
  Τα άνωθεν στοιχεία και οι κάτωθι εικόνες ανάδεικνύουν περίτρανα την εξάπλωση του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού στα πέρατα της οικουμένης. Η διάβαση του Διόνυσου, από την περιοχή της Υεμένης, συνέβη εις το πάλαι ποτέ κατά την περίοδο της εκστρατείας του στις μακρινές Ινδίες. Ίσως πριν ή λίγο μετά μετέβει κι η Αθηνά όπου άφησε το στίγμα της στον κόλπο του Άντεν, της εν Αραβία Αθήνας όπως έχω εξηγήσει σε άλλο ερευνητικό πόνημα.

Αγαλματίδιο κερασφόρου ταύρου ομοίως 
με τους ταύρους που βρήκαν οι αρχαιολόγοι 
στις ανασκαφές της Μινωικής Κρήτης.

Αναπαράσταση του υδάτινου φράγματος 
στην Μαρίμπ του Ρωμαϊκού Βασιλείου 
όπως το σχεδίασαν οι αρχαιολόγοι.

Τα ερείπια της πόλεως στην έρημο της Υεμένης.

Νεανίας, ομοίως με μικρό Διόνυσο,
 καβαλικεύει λέοντα.

Αρχαιολόγος επιδεικνύει το αγαλματίδιο 
του γενειοφόρου ανδρός που φοράει την λεοντή

Η πρόσοψη του αγαλματιδίου του γενειοφόρου
 ανδρός με τα ελληνικά χαρακτηριστικά.

Άνδρας Υεμενίτης σε επιτύμβια στήλη 
παρόμοια με τις Αθηναϊκές στήλες 
του Κεραμεικού. Η μορφή του μοιάζει ελληνική
 όσο και ο χαιρετισμός με το δεξί του χέρι.
 Στο αριστερό κρατάει βακτρία και στο ζωνάρι του
 φέρει μάχαιρα όπως συνηθίζουν οι Έλληνες κάτοικοι
 της Κρήτης.

Τοπικό αλφάβητο που βρέθηκε στην περιοχή της Υεμένης στο ναό
Awwam, επίσης γνωστό ως Mahram Bilqis, στο Marib, 
με εμφανείς τα σημάδια ομοιότητας με το ελληνικό.

Αγαλματίδιο γυναίκας σε στάση δέησης. Η όψη της
ομοιάζει με ανάλογες μορφές του ελληνικού κόσμου.

Κεφάλι ταύρου σύμβολο γονιμότητας και ισχύος.
Ανάλογα σύμβολα είχε η Αθήνα την εποχή του Θησέα
αλλά και η Μινωική Κρήτη.


Τα ερείπια του ναού της βασίλισσας του Σαβά ή Μπίλγκις 
και του ηλιακού θεού
κοντά στο Μαρίμπ

Εικόνες από το αρχαίο φράγμα που ανακάλυψε 
η αρχαιολογική σκαπάνη. Το τεράστιο μέγεθος και η
αρχιτεκτονική του δομή έργου δείχνει το υψηλό επίπεδο 
τεχνολογίας που κατείχε ο αρχαίος πολιτισμός του άγνωστου
προέλευσης λαού της Υεμένης.

Η ένθρονη γυναίκα, θεά ή βασίλισσα, που βρέθηκε 
στις ανασκαφές. Μοιάζει με την θεά Γαία Ρέα Κυβέλη.


Κλίμακες της βάσης του ναού πανομοιότυπες με
εκείνες του μινωικό ανακτόρου της Κνωσού.

Πύλη εισόδου αρχαίου τείχους που η δομή του
 έχει στοιχεία μυκηναϊκής τειχοποιίας.

Τα ερείπια του ναού στην Μαρίμπ αεροφωτογραφία

Αγαλματίδιο που περιγράφει την μορφή ενός γενειοφόρου
άνδρα που φέρει πανοπλία. Μοιάζει να είναι ο Διόνυσος ή 
ένας από τους ακολούθους του Σατύρους

Τα τείχη της Μαρίμπ με την τέλεια τεχνολογική
 αρμογή τειχοποιίας. Στην πρώτη εικόνα βλέπουμε
την κάτοψη την αρχαίας πόλης από αεροφωτογραφία.

Μια άποψη της Ευδαίμων Αραβίας σε χάρτη.

ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
[1] Ο Νώε της Παλαιάς Διαθήκης έχει ελληνικό όνομα παραγόμενο εκ της λέξης νους, αττικός τύπος του του νοός, πλυθ. νόες. Εν ολίγοις, ο Νώε είναι ο άνθρωπος που που διαθέτει ανεπτυγμένες διανοητικές ικανότητες.
[2] Από εκείνα τα μέρη της Υεμένης αγόρασαν το λιβάνι, οι τρεις Μάγοι, για να το προσφέρουν ως δώρο, μαζί με τον χρυσό και τα σμύρνα, εις τον Κύριον ημών Ιησούν Χριστόν.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-ΗΡΟΔΟΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ
''Τα μυστήρια του κόσμου (TERRA X EXPEDITIONS INTO THE UNKNOWN THE INCENSE CONNECTION - An expedition in Yeman)'' by Helga Lippert   http://odysseospaide.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια: