Η Μυστική Διδασκαλία και η προέλευση του Σύμπαντος
«Η Επιστήμη χωρίς τη θρησκεία χωλαίνει, η θρησκεία χωρίς την επιστήμη είναι τυφλή».
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Η Θεοσοφία άσκησε εκπληκτική επίδραση στη Δύση σε πολλούς τομείς όπως στη λογοτεχνία, στην τέχνη, στη μουσική, στην ψυχολογία, στις συγκριτικές θρησκείες, στη σκέψη της Νέας Εποχής και στην επιστήμη. Ανάμεσα σε άλλες προσωπικότητες, ο Μαχάτμα Γκάντι , που έγινε μέλος της Στοάς Μπλαβάτσκυ στο Λονδίνο, τρεις μήνες πριν από την επιστροφή του στην Ινδία, αναφέρει στη βιογραφία του ότι :
«Η Θεοσοφία είναι η διδασκαλία της Κυρίας Μπλαβάτσκυ. Είναι Ινδουισμός στην καλύτερη εκδοχή του. Η Θεοσοφία είναι η Ανθρώπινη Αδελφότητα…. Ο Τζινά και άλλοι Μουσουλμάνοι ηγέτες υπήρξαν μέλη του Κογκρέσου. Το εγκατέλειψαν γιατί ένιωσαν τον περιορισμό κάτω από την προστασία του Ινδουισμού…. Δεν βρήκαν την Ανθρώπινη Αδελφότητα στους Ινδουιστές. Λένε ότι το Ισλάμ αποτελεί την Ανθρώπινη Αδελφότητα. Στην πραγματικότητα είναι η Αδελφότητα των Μουσουλμάνων. Η Θεοσοφία είναι η Αδελφότητα του Ανθρώπου».
Ο Θωμάς Έντισον ήταν επίσης μέλος της Θεοσοφικής Εταιρείας. Ο Καρλ Γκούσταβ Γιουνγκ λέει ότι το άνοιγμα του στη φιλοσοφία και τη θεοσοφία καθώς και στις ανατολικές και δυτικές θρησκευτικές πρακτικές και απόψεις, παίζουν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της ψυχολογικής του θεωρίας και πρακτικής. Ο Γουώλτ Ντίσνευ. Ο Ρώσος Καντίνσκι που θεωρείται ο εφευρέτης και θεωρητικός της αφηρημένης ζωγραφικής του 20ou αι., αφοσιώθηκε στην τέχνη με σκοπό να αλλάξει τον κόσμο. Γι’ αυτόν ο καλλιτέχνης ήταν ένα είδος μεσσία ή προφήτη του οποίου η αποστολή ήταν να μεταδώσει μια ανώτερη αλήθεια στην ανθρωπότητα.
Ο Σερ Άρθουρ Κόναν Ντόυλ, δημιουργός του Σέρλοκ Χολμς, ο Τζέιμς Τζόυς, ο Τ. Σ. Έλιοτ, ένας από τους πιο τολμηρούς νεωτεριστές της ποίησης του 20ου αι. Ο Τζακ Λόντον, γεννημένος στο Λονδίνο το 1876, υπήρξε ο πιο ακριβοπληρωμένος, ο πιο δημοφιλής μυθιστοριογράφος και διηγηματογράφος της εποχής του.
Ο Μπραμ Στόκερ, ο Γουίλιαμ Γέητς. Ο Ρώσος συνθέτης Αλεξάντερ Σκριάμπιν, ο Πωλ Γκωγκέν, ο Πιέτ Μοντριάν, ο Ελβετός ζωγράφος Πάουλ Κλέε, ο Άλμπερτ Αινστάιν και πολλοί άλλοι.
Ο κατάλογος όσων έχουν επηρεαστεί από την Θεοσοφία είναι σχεδόν ατελείωτος., φημισμένες προσωπικότητες και ονόματα που είναι αδύνατον να αναφερθούν όλα εδώ. Ας προσπαθήσουμε να εξετάσουμε γιατί τέτοιες διάνοιες ενδιαφέρθηκαν για το έργο της Μπλαβάτσκυ, τι μπορεί να υπάρχει σε αυτό που τράβηξε την προσοχή μερικών από τους πιο λαμπρούς ανθρώπους του 19ου και του 20 ου αι.
Το συγκεκριμένο θέμα που περιλαμβάνεται στη Μυστική Διδασκαλία, αφορά στη Δημιουργία του Σύμπαντος και αναφέρεται πολύ περιληπτικά σε κάποια ιδιαίτερα σημεία, που την εποχή που γράφτηκαν, προφήτευαν τη σύγχρονη επιστήμη. Η Μυστική Διδασκαλία είναι το σπουδαιότερο έργο της σημαντικότερης αποκρυφίστριας και συνιδρύτριας της Θεοσοφικής Εταιρείας, της Ε. Π. Μπλαβάτσκυ. Δημοσιεύθηκε το 1888, αναλύει και σχολιάζει τις Στάντζα του Βιβλίου του Ντζιάν το οποίο παρουσιάζει την γένεση και περιγράφει παν ότι υπάρχει στον πλανήτη καθώς και την κοσμική εξέλιξη.
Η Μυστική Διδασκαλία γράφτηκε μέσα από απόκρυφες μεθόδους που η επιστήμη δεν αναγνωρίζει. Έχει ως πηγή το βιβλίο του Ντζιάν, ένα παλαιό χειρόγραφο γραμμένο στη γλώσσα Σενζάρ που είναι άγνωστη στους φιλολόγους.
Νομίζω ότι μια εισαγωγή σε μερικά γεγονότα που έχουν σχέση με τη διαδικασία της συγγραφής της Μυστικής Διδασκαλίας και τη σχέση της Μπλαβάτσκυ με τους μεγαλύτερους Αδελφούς, θα ήταν κατατοπιστικά και ενδιαφέροντα για τον αναγνώστη.
Οι Μύστες ή Πρεσβύτεροι Αδελφοί που κατηύθυναν το έργο της Μπλαβάτσκυ είναι οι Τέλειοι. Πρόκειται για ανθρώπινες ψυχές που κατά τη διάρκεια μετενσαρκώσεων αγάπησαν όπως όλοι μας, υπέφεραν όπως όλοι μας, ένιωσαν επιθυμίες όπως κι εμείς, είναι αίμα από το αίμα μας, σάρκα από τη σάρκα μας. Απλώς είναι παλαιότεροι από εμάς, έχουν πετύχει τον στόχο της πνευματοποίησης για τούτο είναι αθάνατοι. Είναι η έκφραση των πιο ευγενών αρχών που μπορεί να εκδηλώσει ένας άνθρωπος. Εργάσθηκαν και εργάζονται ανώνυμα στον κόσμο, βοηθώντας στην εξέλιξη της ανθρωπότητας.
Στα γραπτά έργα της φαίνεται καθαρά ότι η Ε.Μπλαβάτσκυ υπήρξε το άτομο που υπηρέτησε τους Πρεσβύτερους Αδελφούς για να μεταδώσει μέρος της διδασκαλίας της Αρχαίας Σοφίας στον Δυτικό κόσμο, όπως η ίδια εξηγεί:
«Κάθε πληροφορία που βρίσκεται σε αυτό το έργο ή στα μεταγενέστερα γραπτά μου προέρχεται από τις διδασκαλίες των Ανατολικών Διδασκάλων μας. Πολλά κείμενα σε αυτά τα έργα έχουν γραφτεί από εμένα καθ’ υπαγόρευσή τους. Λέγοντας τούτο δεν υπαινίσσομαι κάτι το υπερφυσικό, γιατί δεν γίνεται κανένα θαύμα υπό το κράτος μιας τέτοιας υπαγόρευσης….. Στη σκέψη δεν υφίσταται χώρος και απόσταση. Κι αν δυο άνθρωποι βρίσκονται σε τέλεια ψυχό-μαγνητική επαφή και ο ένας από αυτούς είναι ένας μεγάλος Μύστης στις Απόκρυφες Επιστήμες, τότε η μεταβίβαση της σκέψης και η υπαγόρευση ολόκληρων σελίδων γίνεται το ίδιο εύκολα και κατανοητά, ακόμα και σε απόσταση δέκα χιλιάδων μιλίων, όσο αν μεταβιβάζονταν δυο λέξεις στο ίδιο δωμάτιο».
Για να γίνει αυτό, όχι μόνο πρέπει οι πνευματικές αισθήσεις κάποιου να είναι αφύσικα ανοιχτές αλλά πρέπει και ο ίδιος να έχει δαμάσει το μεγάλο μυστικό – που ακόμα δεν έχει ανακαλύψει η επιστήμη – της κατάργησης, τρόπον τινά, όλων των προσκομμάτων του χώρου, της ουδετεροποίησης του φυσικού εμποδίου των ενδιαμέσων μορίων αέρος για να κάνει τα κύματα να χτυπούν την ακοή με αντανακλώμενους ήχους ή ηχώ.
Τα γραπτά κείμενα της Μπλαβάτσκυ δεν θα μπορούσαν να έχουν προκύψει με συνηθισμένο τρόπο. Στη Μυστική Διδασκαλία αναφέρονται 1147 έργα. Τούτο σημαίνει ότι θα χρειαζόταν μια βιβλιοθήκη με περισσότερους από 1000 τόμους. Όσο έγραφε τη Μυστική Διδασκαλία, η Ε.Μπλαβάτσκυ βρισκόταν με την φίλη της Κόμισσα Wachteismester στη Γερμανία, μια χώρα της οποίας η γλώσσα της ήταν άγνωστη, ενώ είχε στη διάθεσή της μια πολύ μικρή και περιορισμένη προσωπική βιβλιοθήκη.
Ενώ έγραφε τη Μυστική Διδασκαλία, η Ε.Μπλαβάτσκυ χρησιμοποιούσε Σίντις, απόκρυφες δυνάμεις σχετικές με ψυχικές δραστηριότητες. Υπάρχουν δύο ειδών Σίντις: τα κατωτέρου επιπέδου και εκείνα που απαιτούν ύψιστη εκγύμναση Πνευματικών δυνάμεων. Η Μπλαβάτσκυ είχε περάσει μια επταετή εκγύμναση στο Θιβέτ στη διάρκεια της οποίας ανέπτυξε και βελτίωσε τις δικές της δυνάμεις. Γράφοντας τη Μυστική Διδασκαλία, χρησιμοποίησε Σίντις επτά ειδών (όπως έχουν ταξινομηθεί από τον Θεόσοφο Τζέφρεϋ Μπαρμπόρκα):
1. Γράφοντας μέσω Διδασκαλίας :
Αυτός ο τρόπος υποδηλώνει την ικανότητα να έρχεται κανείς σε επαφή με ανθρώπους με τη βοήθεια πνευματικών δυνάμεων. Τέτοια άτομα έχουν τη δύναμη να μεταβιβάζουν μηνύματα σε οποιαδήποτε απόσταση επιθυμούν με αποκρυφιστικά μέσα.
2. Γράφοντας καθ’ υπαγόρευση:
Ικανότητα Διακοής, δηλαδή ακοής με το «εσώτερο αυτί» ή πνευματική ακοή απόκρυφων ήχων σε οποιαδήποτε απόσταση.
3. Γράφοντας με Κατευθυντήρια Διόραση:
Ικανότητα όρασης με τον «εσώτερο οφθαλμό» ή πνευματική όραση. Η ικανότητα του να βλέπει κανείς μέσα από την πιο πυκνή ύλη και άσχετα από τον χρόνο (παρελθόν, παρόν και μέλλον) ή την απόσταση.
Ένα παράδειγμα κατευθυντήριας Διόρασης αναφέρεται από την Μπλαβάτσκυ σε μια επιστολή προς την αδελφή της Βέρα:
«Φοβάμαι να κάνω και την παραμικρή κίνηση μήπως και διακοπεί η μαγική επιρροή. Σιγά- σιγά, ο ένας αιώνας μετά τον άλλον, η μια εικόνα μετά την άλλη, ξεπηδούν από μακριά και περνούν μπροστά μου σαν ένα μαγικό πανόραμα. Όσο γίνεται αυτό εγώ τα συναρμολογώ στο μυαλό μου, προσαρμόζοντας τις εποχές και τις ημερομηνίες και είμαι απόλυτα σίγουρη ότι δεν μπορεί να γίνει λάθος. Φυλές και έθνη, κράτη και πόλεις που έχουν προ πολλού εξαφανιστεί στο σκοτάδι του προϊστορικού παρελθόντος, εμφανίζονται και μετά χάνονται, δίνοντας τη θέση τους σε άλλα. Και τότε μου λένε τις επόμενες ημερομηνίες».
4. Γράφοντας με Ψυχομετρία:
Ικανότητα του να δέχεσαι από οποιοδήποτε αντικείμενο - που κρατάς στο χέρι ή ακουμπάς στο μέτωπο – εντυπώσεις των χαρακτηριστικών ή της εμφάνισης ενός ανθρώπου ή αντικειμένων με τα οποία προηγουμένως υπήρχε αντίθεση. Λένε ότι θερμότητα παράγεται όταν ορατή ενέργεια μετατρέπεται σε μοριακή ενέργεια και μπορεί να εκλυθεί από οποιοδήποτε υλικό αποτελούμενο από αδρανή άτομα ή ανόργανη ύλη, όπως αποκαλείται, ενώ το μαγνητικό υγρό που αποβάλλεται από ένα ανθρώπινο σώμα είναι αυτή η ίδια η ζωή.
Στην πραγματικότητα πρόκειται για άτομα ζωής που κάποιος υπό το κράτος τυφλού πάθους αποβάλλει ασυνείδητα αν και είναι εξίσου αποτελεσματικός με έναν υπνωτιστή που τα μεταφέρει από τον εαυτό του σε οποιοδήποτε αντικείμενο συνειδητά και καθοδηγούμενος από τη θέλησή του. Ας δώσει διέξοδο κάποιος σε οποιοδήποτε έντονο συναίσθημα όπως είναι ο θυμός, η στενοχώρια κ.λ.π. πλησιάζοντας ένα δέντρο ή αγγίζοντας μια πέτρα και ύστερα από χιλιάδες χρόνια ο τυχαίος ψυχομέτρης θα διακρίνει τον άνθρωπο και θα νοιώσει τα συναισθήματά του από ένα και μόνο κομμάτι του δέντρου ή της πέτρας που εκείνος άγγιξε. Κράτησε οποιοδήποτε αντικείμενο στο χέρι σου και αυτό θα εμποτιστεί με τα ζωικά σου άτομα, τα συνεπτυγμένα και μη, που μεταβάλλονται και μεταβιβάζονται σε μας κάθε στιγμή της ζωής μας. Η ζωική θερμότητα δεν είναι τίποτε άλλο παρά πολλά ζωικά άτομα σε μοριακή κίνηση. Δεν απαιτείται γνώση του μύστη αλλά απλώς και μόνο το φυσικό δώρο ενός καλού διορατικού για να τα δει να περνούν αλληλοδιαδόχως από τον άνθρωπο στα αντικείμενα και τανάπαλιν σαν μια γαλάζια τρεμουλιαστή φλόγα.
5. Γράφοντας με τη βοήθεια Προβολής:
Η ικανότητα του να κάνεις να εμφανίζεται κάτι γραμμένο σε χαρτί ή άλλο υλικό μέσω πνευματικών δυνάμεων, χωρίς στυλογράφο .μολύβι ή πινέλο. Σ’ αυτή συμπεριλαμβάνεται και η ικανότητα της μετάδοσης του μηνύματος - είτε είναι γραμμένο είτε προβεβλημένο – προς οποιοδήποτε επιθυμητό σημείο. Η υλοποίηση ενός μηνύματος σε χαρτί (ή άλλο υλικό). Οι επιστολές που εστάλησαν από τους δύο Διδασκάλους και έδωσαν στην Μπλαβάτσκυ όλες τις πληροφορίες που περιέχονται στη Μυστική Διδασκαλία και που φέρουν την ευθύνη για την ίδρυση της Θεοσοφικής Εταιρείας, βρίσκονται σήμερα στο Βρετανικό Μουσείο και έχουν ερευνηθεί. Επίσης, συγκεντρώθηκαν από τον Τρέβορ Μπάρκερ στο βιβλίο «Τα Γράμματα των Μαχάτμα».
6. Γράφοντας με τη βοήθεια μιας διαδικασίας ανάλογης προς το Tulku:
Η ικανότητα της προβολής της συνειδητότητας μέσω ενός φανταστικού οχήματος.
Η Ε.Μπλαβάτσκυ αρχίζει τη Μυστική Διδασκαλία με μια επεξήγηση για όσα έβλεπε μπροστά στα μάτια της μέσω της Κατευθυντήριας Διόρασης.:
«Μπροστά στα μάτια της συγγραφέως βρίσκεται ένα αρχαϊκό χειρόγραφο – μια συλλογή από φύλλα φοίνικος που έχουν καταστεί αδιαπέραστα από το νερό, τη φωτιά και τον αέρα με κάποια άγνωστη διαδικασία. Υπάρχει ένα μοναδικό τέτοιο δείγμα στον κόσμο και μπορεί να το βρει κανείς μόνο σε μια από τις μυστικές βιβλιοθήκες των Διδασκάλων. Αυτό το βιβλίο άρχισαν να το γράφουν οι Διδάσκαλοι πριν από πολύ καιρό, από τότε που πρωτοεμφανίστηκε η ζωή στη γη, μέσα από όλες τις φυλές που έχουν υπάρξει στον πλανήτη μας».
Επίσης αναφέρει ότι η Γένεση η περιεχόμενη στο Βιβλίο του Ντζιάν αποτελούσε μέρος μιας Παγκόσμιας Διδασκαλίας, που ήταν κοινό κτήμα του αρχαίου και προϊστορικού κόσμου, από όπου έχουν προέλθει όλες οι θρησκείες.
«Το Βιβλίο του Σου-Κινγκ, η αρχέγονη Κινεζική βίβλος, το ιερό βιβλίο του Αιγύπτιου Τωθ – Ερμή, οι Πουράνας της Ινδίας, το Χαλδαϊκό βιβλίο των αριθμών, η Πεντάτευχος, το Σεφέρ Ζεζιράχ που αποδίδεται στον Αβραάμ, όλα προήλθαν από το ίδιο χειρόγραφο γνωστό ως Βιβλίο του Ντζιάν. Για κάποιον που το ακούει για πρώτη φορά μπορεί να φαίνεται mambo-jumbo , αλλά όποιος είναι ποτισμένος από την προκατάληψη και τον υλισμό δεν μπορεί να αλλάξει την αλήθεια των γεγονότων της διαδικασίας της συγγραφής της Μυστικής Διδασκαλίας, των διδαγμάτων που αυτή περιέχει και της μεγάλης επίδρασης που άσκησε η Μπλαβάτσκυ στον Δυτικό Κόσμο».
Θα ήθελα να αναφέρω ότι η Μυστική Διδασκαλία περιελάμβανε πολλές ιδέες, αντίθετες προς την επιστημονική ορθόδοξη σκέψη της εποχής της ,όπως τη διαιρετότητα του ατόμου και τη μετατρεψιμότητα της ύλης και της ενέργειας. Η αποδοχή αυτών των εννοιών ήρθε 25 χρόνια μετά τη δημοσίευση της Μυστικής Διδασκαλίας και έδωσε τέλος στον υλισμό της φυσικής επιστήμης.
Σύμφωνα με την E.Μπλαβάτσκυ, η ύπαρξη μιας ουσίας, πιο αιθέριας από την ύλη και την ενέργεια που αντιλαμβανόμαστε με τις φυσικές μας αισθήσεις, αποτελεί τη βάση της διαμάχης ανάμεσα στον αποκρυφισμό και την υλιστική επιστήμη. Αυτή η «ακασική» ή «αστρική» ουσία που βρίσκεται σε κάθε άτομο και κύτταρο είναι «το κλειδί που πρέπει κάποια μέρα να ανοίξει τις πύλες της άγνωστης γης του βιολόγου που τώρα θεωρείται σκοτεινό μυστήριο της εμβρυολογίας».
Επίσης, θα ήθελα τώρα να κάνω μια πιο λεπτομερή ανάλυση στη συγκεκριμένη θεωρία της Μυστικής Διδασκαλίας ως προς την κοσμολογία ή τη διαδικασία που αφορά στη δημιουργία του σύμπαντος, γνωστή στους επιστημονικούς κύκλους ως θεωρία του Μπινγκ Μπανγκ.
Η Μυστική Διδασκαλία λέει ότι το σύμπαν μας δεν είναι στατικό αλλά διαστέλλεται κατά την εκδήλωσή του. Ο Εντουιν Χαμπλ απέδειξε το 1936 με το τηλεσκόπιο ότι οι γαλαξίες απομακρύνονται από μας, επομένως το διάστημα δεν είναι στατικό αλλά προεκτείνεται. Η ανακάλυψή του προκάλεσε επανάσταση στον επιστημονικό χώρο και έδωσε μεγάλη ώθηση στις κοσμολογικές έρευνες σχετικά με τη γέννηση του σύμπαντος.
Ο Αϊνστάιν ήταν ο πρώτος που αποπειράθηκε να δώσει μια εξήγηση του φυσικού σύμπαντος και οι υπολογισμοί του κατέληξαν στο ότι το σύμπαν έχει τη δυνατότητα διαστολής ή συστολής. Ο Άιβερσον Χάρις, ένας δημοσιογράφος της «Ημερησίας του Σαν Ντιέγκο» έμαθε ότι μια ανιψιά του Αϊνστάιν, ευρισκόμενη κατά τη δεκαετία του 60 στην Ινδία, επισκέφθηκε ειδικά την έδρα της Θεοσοφικής Εταιρείας στο Αντυάρ. Είπε ότι δεν γνώριζε τίποτα για τη Θεοσοφία ή την Εταιρεία αλλά έπρεπε να δει τον τόπο, γιατί ο θείος της είχε πάντα ένα αντίτυπο της Μυστικής Διδασκαλίας στο γραφείο του. Σήμερα η επικρατέστερη κοσμολογική θεωρία για τη δημιουργία του σύμπαντος ονομάζεται Μπινγκ Μπανγκ. Η θεωρία λέει ότι, αρχικά, το σύμπαν ήταν συμπυκνωμένο σε έναν ατομικό πυρήνα και ότι μια συνταρακτική έκρηξη προκάλεσε τη δημιουργία του. Αυτή η έκρηξη παρήγαγε όχι μόνο την ύλη και την ενέργεια αλλά και τον χώρο και τον χρόνο. Κατά την αρχική φάση το σύμπαν δημιουργούσε και κατέστρεφε άτομα και αυτή η περίοδος ονομάζεται πληθωριστική εποχή.
Μόνο 300.000 χρόνια μετά από τη μεγάλη έκρηξη δημιουργήθηκε το φως. Η περίοδος αυτή λέγεται «Εποχή της Τελευταίας Σκέδασης»
Όμως, ένα ερώτημα παρέμενε αναπάντητο στο επιστημονικό περιβάλλον. Πως προέκυψε το Μπινγκ Μπανγκ; Κατά την επικρατέστερη θεωρία στον επιστημονικό χώρο, ο ατομικός πυρήνας από τον οποίο προέκυψε το σύμπαν, προήλθε από ένα προηγούμενο σύμπαν. Η βαρύτητα επιβραδύνει τη διαδικασία της διαστολής και σύμφωνα με την ύλη η πυκνότητα θα συσταλεί το σύμπαν και η διαστολή θα παλινδρομήσει σε συστολή, προκαλώντας τελικά τη συρρίκνωση του σύμπαντος πάλι σε έναν ατομικό πυρήνα. Αυτό θα γίνεται αιωνίως σαν κύκλος που περιφέρεται περί τον εαυτό του, το σύμπαν δηλαδή θα διαστέλλεται και θα συρρικνώνεται. Μπορούμε να συγκρίνουμε αυτή τη διαδικασία με τον κύκλο του Πασκάλ και των Καβαλιστών, το κέντρο του οποίου είναι παντού και η περιφέρεια πουθενά.
Θα ήθελα να τονίσω τρία σημεία:
1- Την περίοδο την ονομαζόμενη πληθωριστική, που περιγράφει τη διαστολή του σύμπαντος μετά το Μπινγκ Μπανγκ,
2- Την περίοδο της Σκέδασης, όπου τελικά εκδηλώνεται το φως,
3- Την περίοδο που ονομάζεται Μεγάλη Σύνθλιψη, όπου η περίσσεια ύλης επιβραδύνει τη βαρύτητα πράγμα που έχει ως επακόλουθο την εκ νέου συστολή του σύμπαντος.
H Μυστική Διδασκαλία υποστηρίζει μια διαστολή αυτής της θείας ουσίας απ’ έξω προς τα μέσα και από μέσα προς τα έξω. Αυτή η διαδικασία γίνεται αενάως και το παρόν σύμπαν δεν είναι παρά ένα, μιας ατέρμονης σειράς που δεν έχει αρχή και τέλος.
Στο Προοίμιο της Μυστικής Διδασκαλίας η Μπλαβάτσκυ παραθέτει την Απόκρυφη Κατήχηση με τις εξής ερωτήσεις:
«Τί είναι αυτό που πάντα υπάρχει; ο Χώρος, ο Αιώνιος Ανουπαντάκα ( ο Αγέννητος ). Τί είναι αυτό που Πάντα υπήρχε; Το σπέρμα μέσα στη ρίζα. Τι είναι αυτό που πάντα έρχεται και φεύγει; Η μεγάλη Πνοή. Το Φως μέσα στο Σκοτάδι και το Σκοτάδι στο Φως : η αιώνια πνοή. Διαστέλλεται και συστέλλεται (όταν διαστέλλεται η μητέρα διαχέεται και διασπείρεται, όταν συστέλλεται υποχωρεί στα έγκατα). Έτσι προκαλούνται οι περίοδοι εξέλιξης και διάλυσης».
Αυτό το απόσπασμα βρίσκεται στο προοίμιο της Μυστικής Δοξασίας και περιγράφει εκείνο που η επιστήμη αποκαλεί σήμερα θεωρία του Μπινγκ Μπανγκ. Ας εξετάσουμε μερικά ακόμα λεπτομερή σχόλια των στάντζα του Βιβλίου του Ντζιάν που αφορούν σε αυτή τη διαδικασία.
Η πρώτη περιγράφει την προ Μπινγ Μπανγκ περίοδο:
«Ο αιώνιος γεννήτορας τυλιγμένος με το αόρατο περίβλημά του είχε κοιμηθεί ξανά για επτά αιωνιότητες. Οι αιτίες της ύπαρξης είχαν εξαφανιστεί. Το πριν ορατό και το τώρα αόρατο αναπαύονταν στην αιώνια Μη-ύπαρξη, στο Ένα Ον».
Ο αναφερόμενος αιώνιος γεννήτορας είναι ο χώρος και το αόρατο περίβλημα είναι η μυστική ρίζα όλης της ύλης και του σύμπαντος. Η μεγάλη νύχτα του Βράχμα έφτασε στην κορύφωσή της και επρόκειτο να διαρκέσει επί επτά ακόμα αιωνιότητες.
Η Μπλαβάτσκυ αρχίζει τη Μυστική Διδασκαλία περιγράφοντας την περίοδο ανάμεσα στη διάλυση και την εκδήλωση του σύμπαντος, την περίοδο της μεγάλης ανάπαυσης του Βράχμα μετά το Μπινγκ Μπανγκ.
«Πού βρίσκονταν οι κατασκευαστές οι φωτισμένοι γιοι της Μανβανταρικής αυγής (εκδήλωσης); Στο άγνωστο σκοτάδι. Πού ήταν η σιωπή; Πού βρίσκονταν τα αυτιά που θα την αντιλαμβάνονταν; Μόνο το Σκοτάδι ήταν οι Γεννήτορες (Πατέρας – Μητέρα)».
Η Μπλαβάτσκυ αναφέρει ότι οι κατασκευαστές είναι οι πραγματικοί δημιουργοί του σύμπαντος. Η ιδέα είναι πολύ κοντά στις ανώτερες αποκρυφιστικές διδασκαλίες. Η ακόμα ισχύουσα άποψη ότι όλα μπορούν να σταματήσουν να υπάρχουν είναι βασικό στοιχείο της Ανατολικής φιλοσοφίας. Τότε, το σύμπαν βρισκόταν σε εκείνη την κατάσταση, δηλαδή της ύπαρξης. Η περίοδος μετά τη διάλυση και πριν από την εκδήλωση του σύμπαντος είναι ένα μεταφυσικό σημείο και ο ανθρώπινος νους δεν μπορεί να το συλλάβει. Οι γεννήτορες για άλλη μια φορά μαζί. Μπορεί κανείς να κάνει την αναλογία προς τη στιγμή της σύλληψης, όταν τα αρσενικά και θηλυκά άτομα γίνονται ένα.
Στις άλλες στάντζα της Μυστικής Διδασκαλίας η Μπλαβάτσκυ σχολιάζει την περίοδο της εκδήλωσης ή επαναφύπνισης του σύμπαντος που ονομάζεται Μανβαντάρα. Η λέξη Μανβαντάρα είναι σανσκριτική και σημαίνει την αφύπνιση, που ονομάζεται και ‘η μέρα του Βράχμα’. Στη σύγχρονη κοσμολογία αυτή η περίοδος λέγεται Μπινγκ Μπανγκ, η μεγάλη αφύπνιση του σύμπαντος.
«Η μητέρα φουσκώνει διογκούμενη. Η δόνηση σαρώνει τα πάντα αγγίζοντας με το γρήγορο φτερό της όλο το σύμπαν. Η ρίζα της ζωής βρισκόταν σε κάθε σταγόνα του ωκεανού της αθανασίας και ο ωκεανός ήταν ακτινοβόλο φως δηλαδή φωτιά και θερμότητα και κίνηση. Το φως είναι ψυχρή φλόγα και η φλόγα είναι φωτιά. Διαδίδεται όταν η πνοή της φωτιάς προσπίπτει σε αυτό, συστέλλεται όταν η πνοή της μητέρας το αγγίζει. Όταν ψύχεται ακτινοβολεί».
Μετά τη σύλληψη η μητέρα αρχίζει να φουσκώνει. Εδώ, μητέρα, είναι ο χώρος.
Σύμφωνα με την θεωρία του Μπινγκ Μπανγκ, το φως εμφανίστηκε 300.000 χρόνια μετά τη μεγάλη έκρηξη. Αυτή η περίοδος ονομάζεται «Εποχή της Μεγάλης Σκέδασης», οπότε το σύμπαν αρχίζει να διαστέλλεται και να ψύχεται. Αυτή είναι η στιγμή της γέννησης του παιδιού.
«Το σκοτάδι είναι οι γεννήτορες, πατέρας και μητέρα, το φως το παιδί τους. Αιώνια, ατέρμονη κίνηση ονομάζεται στην εσωτερική ορολογία Η Μεγάλη Πνοή που είναι η διαρκής κίνηση του διαστήματος».
Η εκδήλωση της ζωής στο σύμπαν περιγράφεται στη Μυστική Διδασκαλία ως Μεγάλη Πνοή. Η Μεγάλη Πνοή προήλθε από μια άγνωστη ρίζα, από μια κρυμμένη απόλυτη ύπαρξη και περιέχει την πηγή όλης της αλήθειας. Με την εκπνοή της, η ζωή εκδηλώνεται στο σύμπαν μέσα από μια βαθμιαία διαδικασία διαστολής και τότε έχουμε ένα Μανβαντάρα. Με την εισπνοή της επέρχεται μία συστολή του σύμπαντος και τότε έχουμε ένα Πραλάγια, τη μεγάλη νύχτα ή ανάπαυση του σύμπαντος.
Όταν το σύμπαν διαστέλλεται η μεγάλη μητέρα διαχέει τη ζωή από όλες τις κατευθύνσεις, όταν συστέλλεται αποσύρει τη ζωή στο Απόλυτο της , την απόκρυφη πηγή. Η διαδικασία της εκπνοής και εισπνοής, της διαστολής και συστολής, είναι ένας αιώνιος κύκλος.
Στην Ινδουιστική Κοσμογονία βρίσκουμε μια παρόμοια διδασκαλία όπου η απόλυτη ύπαρξη λέγεται Βράχμα, ο Μέγας Ινδουιστής Θεός. Σε κάποιες αρχαίες απεικονίσεις ο Βράχμα αναπαριστάνεται με ένα στρογγυλό πρόσωπο που φυσάει. Όταν ο Βράχμα εκπνέει ή φυσάει, η ζωή εκδηλώνεται στο σύμπαν, ενώ η εισπνοή του Βράχμα προκαλεί τη συστολή του σύμπαντος, την περίοδο της Μεγάλης Ανάπαυσης του Βράχμα ή το Πραλάγια.
Επίσης, «σχεδόν το 500 π.Χ. ο Λεύκιππος, ο δάσκαλος του Δημόκριτου, ισχυριζόταν ότι αιωνίως το διάστημα έσφυζε από άτομα που κινούνταν εξαιτίας μιας αέναης κίνησης». Ο Επίκουρος και ο Λουκρήτιος δίδασκαν το ίδιο, προσθέτοντας μόνο, στην παράπλευρη κίνηση των ατόμων, την ιδέα της συνάφειας που είναι μια αποκρυφιστική διδασκαλία. Ο Κρόνος, επίσης, εμφανίζεται στην Ορφική Θεογονία ως ένας δημιουργημένος θεός ή αντιπρόσωπος.
Το καθετί στη φύση έχει μια περίοδο εκδήλωσης και ανάπαυσης. Η λέξη «θάνατος» είναι λανθασμένος όρος για την περίοδο ανάπαυσης που περνούν οι ψυχές. Όπως τα ζώα έχουν το δικό τους χρόνο ζωής, τα ορυκτά , τα φυτά ,οι αστέρες, οι άνθρωποι, έτσι και οι πλανήτες έχουν ψυχή και την αντίστοιχη περίοδο ανάπαυσης. Το ίδιο ισχύει και για το ηλιακό σύστημα.
Κάπου στην αιωνιότητα αυτές οι μορφές που έχουν περάσει από μια περίοδο πραλάγια θα εκδηλωθούν και πάλι. Η δημιουργία του σύμπαντος , σύμφωνα με τους επιστήμονες, είναι μια διαδικασία που λειτουργεί αλυσιδωτά : συστολή του σύμπαντος, συρρίκνωσή του - με τη μεγάλη σύνθλιψη – ενώ, στη συνέχεια, εκδηλώνεται ξανά μέσα από την προηγούμενη ρίζα του. Κατά τους αποκρυφιστές, αυτός είναι ένας φυσικός νόμος που εφαρμόζεται στο καθετί.
Ο Αποκρυφισμός είναι ένας τομέας όπου η επιστήμη δεν διαθέτει σταθερή βάση για έρευνα και έτσι απορρίπτει τις μεθόδους του και την ύπαρξή του. Όμως, ορισμένα αδιάσειστα διδάγματα της Μυστικής Διδασκαλίας, τώρα, μοιάζουν με τις πιο πρόσφατες επιστημονικές ανακαλύψεις. Εντούτοις, κάποια ερωτήματα θα παραμείνουν αναπάντητα : Από πού προήλθαμε; Για ποιο λόγο βρισκόμαστε εδώ; Πού πηγαίνουμε; Καμία απάντηση δεν θα μπορέσει ποτέ να ικανοποιήσει τη διακαή επιθυμία μας να ξεσκεπάσουμε αυτές τις απορίες.
Η αλήθεια δεν βρίσκεται σε μία θρησκεία, αλλά σε όλες μαζί. Η αλήθεια δεν βρίσκεται στη μυθολογία ενός πολιτισμού, αλλά σε όλους μαζί. Η αλήθεια δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς την επιστήμη, τη θρησκεία, χωρίς την φιλοσοφία, την τέχνη, χωρίς ανοιχτό μυαλό για αναζήτηση των ιχνών εκείνων που η ανθρωπότητα άφησε μαζί με την ύπαρξή της. Η αλήθεια είναι το βραβείο που μόνο ένας ελεύθερος νους, καλός και ευγενής, μπορεί να πάρει ή έστω να αντικρίσει.
Θα έρθει μια μέρα που οι άνθρωποι θα καταλαβαίνουν και θα σέβονται τα πιστεύω, ο ένας του άλλου, γιατί θα γνωρίζουν ότι όλα προέρχονται από μια μοναδική πηγή, με αποχρώσεις μόνο του εκάστοτε πολιτισμού και της εκάστοτε γλώσσας. Όταν έρθει αυτή η μέρα, τότε, θα μπορούμε να θεωρούμε την ανθρωπότητα πολιτισμένη. Μέχρι τώρα, είμαστε μάρτυρες των πολέμων και της απληστίας για τα πιστεύω του συστήματος και των υποστηρικτών του. Μέσα στην τυφλότητα τους, είναι ικανοί να κάνουν το παν για να επικρατήσουν. Και φυσικά, δεν εννοούμε μόνο θρησκευτικές διαμάχες για την εξουσία και την κυριαρχία, αλλά και πολιτικά και φιλοσοφικά συστήματα.
Όμως, μην ξεχνάτε:
«Η αλήθεια θα σας απελευθερώσει, πρώτα όμως θα σας κάνει δυστυχείς» https://sunbornstories.blogspot.com
Η Θεοσοφία άσκησε εκπληκτική επίδραση στη Δύση σε πολλούς τομείς όπως στη λογοτεχνία, στην τέχνη, στη μουσική, στην ψυχολογία, στις συγκριτικές θρησκείες, στη σκέψη της Νέας Εποχής και στην επιστήμη. Ανάμεσα σε άλλες προσωπικότητες, ο Μαχάτμα Γκάντι , που έγινε μέλος της Στοάς Μπλαβάτσκυ στο Λονδίνο, τρεις μήνες πριν από την επιστροφή του στην Ινδία, αναφέρει στη βιογραφία του ότι :
«Η Θεοσοφία είναι η διδασκαλία της Κυρίας Μπλαβάτσκυ. Είναι Ινδουισμός στην καλύτερη εκδοχή του. Η Θεοσοφία είναι η Ανθρώπινη Αδελφότητα…. Ο Τζινά και άλλοι Μουσουλμάνοι ηγέτες υπήρξαν μέλη του Κογκρέσου. Το εγκατέλειψαν γιατί ένιωσαν τον περιορισμό κάτω από την προστασία του Ινδουισμού…. Δεν βρήκαν την Ανθρώπινη Αδελφότητα στους Ινδουιστές. Λένε ότι το Ισλάμ αποτελεί την Ανθρώπινη Αδελφότητα. Στην πραγματικότητα είναι η Αδελφότητα των Μουσουλμάνων. Η Θεοσοφία είναι η Αδελφότητα του Ανθρώπου».
Ο Θωμάς Έντισον ήταν επίσης μέλος της Θεοσοφικής Εταιρείας. Ο Καρλ Γκούσταβ Γιουνγκ λέει ότι το άνοιγμα του στη φιλοσοφία και τη θεοσοφία καθώς και στις ανατολικές και δυτικές θρησκευτικές πρακτικές και απόψεις, παίζουν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της ψυχολογικής του θεωρίας και πρακτικής. Ο Γουώλτ Ντίσνευ. Ο Ρώσος Καντίνσκι που θεωρείται ο εφευρέτης και θεωρητικός της αφηρημένης ζωγραφικής του 20ou αι., αφοσιώθηκε στην τέχνη με σκοπό να αλλάξει τον κόσμο. Γι’ αυτόν ο καλλιτέχνης ήταν ένα είδος μεσσία ή προφήτη του οποίου η αποστολή ήταν να μεταδώσει μια ανώτερη αλήθεια στην ανθρωπότητα.
Ο Σερ Άρθουρ Κόναν Ντόυλ, δημιουργός του Σέρλοκ Χολμς, ο Τζέιμς Τζόυς, ο Τ. Σ. Έλιοτ, ένας από τους πιο τολμηρούς νεωτεριστές της ποίησης του 20ου αι. Ο Τζακ Λόντον, γεννημένος στο Λονδίνο το 1876, υπήρξε ο πιο ακριβοπληρωμένος, ο πιο δημοφιλής μυθιστοριογράφος και διηγηματογράφος της εποχής του.
Ο Μπραμ Στόκερ, ο Γουίλιαμ Γέητς. Ο Ρώσος συνθέτης Αλεξάντερ Σκριάμπιν, ο Πωλ Γκωγκέν, ο Πιέτ Μοντριάν, ο Ελβετός ζωγράφος Πάουλ Κλέε, ο Άλμπερτ Αινστάιν και πολλοί άλλοι.
Ο κατάλογος όσων έχουν επηρεαστεί από την Θεοσοφία είναι σχεδόν ατελείωτος., φημισμένες προσωπικότητες και ονόματα που είναι αδύνατον να αναφερθούν όλα εδώ. Ας προσπαθήσουμε να εξετάσουμε γιατί τέτοιες διάνοιες ενδιαφέρθηκαν για το έργο της Μπλαβάτσκυ, τι μπορεί να υπάρχει σε αυτό που τράβηξε την προσοχή μερικών από τους πιο λαμπρούς ανθρώπους του 19ου και του 20 ου αι.
Το συγκεκριμένο θέμα που περιλαμβάνεται στη Μυστική Διδασκαλία, αφορά στη Δημιουργία του Σύμπαντος και αναφέρεται πολύ περιληπτικά σε κάποια ιδιαίτερα σημεία, που την εποχή που γράφτηκαν, προφήτευαν τη σύγχρονη επιστήμη. Η Μυστική Διδασκαλία είναι το σπουδαιότερο έργο της σημαντικότερης αποκρυφίστριας και συνιδρύτριας της Θεοσοφικής Εταιρείας, της Ε. Π. Μπλαβάτσκυ. Δημοσιεύθηκε το 1888, αναλύει και σχολιάζει τις Στάντζα του Βιβλίου του Ντζιάν το οποίο παρουσιάζει την γένεση και περιγράφει παν ότι υπάρχει στον πλανήτη καθώς και την κοσμική εξέλιξη.
Η Μυστική Διδασκαλία γράφτηκε μέσα από απόκρυφες μεθόδους που η επιστήμη δεν αναγνωρίζει. Έχει ως πηγή το βιβλίο του Ντζιάν, ένα παλαιό χειρόγραφο γραμμένο στη γλώσσα Σενζάρ που είναι άγνωστη στους φιλολόγους.
Νομίζω ότι μια εισαγωγή σε μερικά γεγονότα που έχουν σχέση με τη διαδικασία της συγγραφής της Μυστικής Διδασκαλίας και τη σχέση της Μπλαβάτσκυ με τους μεγαλύτερους Αδελφούς, θα ήταν κατατοπιστικά και ενδιαφέροντα για τον αναγνώστη.
Οι Μύστες ή Πρεσβύτεροι Αδελφοί που κατηύθυναν το έργο της Μπλαβάτσκυ είναι οι Τέλειοι. Πρόκειται για ανθρώπινες ψυχές που κατά τη διάρκεια μετενσαρκώσεων αγάπησαν όπως όλοι μας, υπέφεραν όπως όλοι μας, ένιωσαν επιθυμίες όπως κι εμείς, είναι αίμα από το αίμα μας, σάρκα από τη σάρκα μας. Απλώς είναι παλαιότεροι από εμάς, έχουν πετύχει τον στόχο της πνευματοποίησης για τούτο είναι αθάνατοι. Είναι η έκφραση των πιο ευγενών αρχών που μπορεί να εκδηλώσει ένας άνθρωπος. Εργάσθηκαν και εργάζονται ανώνυμα στον κόσμο, βοηθώντας στην εξέλιξη της ανθρωπότητας.
Στα γραπτά έργα της φαίνεται καθαρά ότι η Ε.Μπλαβάτσκυ υπήρξε το άτομο που υπηρέτησε τους Πρεσβύτερους Αδελφούς για να μεταδώσει μέρος της διδασκαλίας της Αρχαίας Σοφίας στον Δυτικό κόσμο, όπως η ίδια εξηγεί:
«Κάθε πληροφορία που βρίσκεται σε αυτό το έργο ή στα μεταγενέστερα γραπτά μου προέρχεται από τις διδασκαλίες των Ανατολικών Διδασκάλων μας. Πολλά κείμενα σε αυτά τα έργα έχουν γραφτεί από εμένα καθ’ υπαγόρευσή τους. Λέγοντας τούτο δεν υπαινίσσομαι κάτι το υπερφυσικό, γιατί δεν γίνεται κανένα θαύμα υπό το κράτος μιας τέτοιας υπαγόρευσης….. Στη σκέψη δεν υφίσταται χώρος και απόσταση. Κι αν δυο άνθρωποι βρίσκονται σε τέλεια ψυχό-μαγνητική επαφή και ο ένας από αυτούς είναι ένας μεγάλος Μύστης στις Απόκρυφες Επιστήμες, τότε η μεταβίβαση της σκέψης και η υπαγόρευση ολόκληρων σελίδων γίνεται το ίδιο εύκολα και κατανοητά, ακόμα και σε απόσταση δέκα χιλιάδων μιλίων, όσο αν μεταβιβάζονταν δυο λέξεις στο ίδιο δωμάτιο».
Για να γίνει αυτό, όχι μόνο πρέπει οι πνευματικές αισθήσεις κάποιου να είναι αφύσικα ανοιχτές αλλά πρέπει και ο ίδιος να έχει δαμάσει το μεγάλο μυστικό – που ακόμα δεν έχει ανακαλύψει η επιστήμη – της κατάργησης, τρόπον τινά, όλων των προσκομμάτων του χώρου, της ουδετεροποίησης του φυσικού εμποδίου των ενδιαμέσων μορίων αέρος για να κάνει τα κύματα να χτυπούν την ακοή με αντανακλώμενους ήχους ή ηχώ.
Τα γραπτά κείμενα της Μπλαβάτσκυ δεν θα μπορούσαν να έχουν προκύψει με συνηθισμένο τρόπο. Στη Μυστική Διδασκαλία αναφέρονται 1147 έργα. Τούτο σημαίνει ότι θα χρειαζόταν μια βιβλιοθήκη με περισσότερους από 1000 τόμους. Όσο έγραφε τη Μυστική Διδασκαλία, η Ε.Μπλαβάτσκυ βρισκόταν με την φίλη της Κόμισσα Wachteismester στη Γερμανία, μια χώρα της οποίας η γλώσσα της ήταν άγνωστη, ενώ είχε στη διάθεσή της μια πολύ μικρή και περιορισμένη προσωπική βιβλιοθήκη.
Ενώ έγραφε τη Μυστική Διδασκαλία, η Ε.Μπλαβάτσκυ χρησιμοποιούσε Σίντις, απόκρυφες δυνάμεις σχετικές με ψυχικές δραστηριότητες. Υπάρχουν δύο ειδών Σίντις: τα κατωτέρου επιπέδου και εκείνα που απαιτούν ύψιστη εκγύμναση Πνευματικών δυνάμεων. Η Μπλαβάτσκυ είχε περάσει μια επταετή εκγύμναση στο Θιβέτ στη διάρκεια της οποίας ανέπτυξε και βελτίωσε τις δικές της δυνάμεις. Γράφοντας τη Μυστική Διδασκαλία, χρησιμοποίησε Σίντις επτά ειδών (όπως έχουν ταξινομηθεί από τον Θεόσοφο Τζέφρεϋ Μπαρμπόρκα):
1. Γράφοντας μέσω Διδασκαλίας :
Αυτός ο τρόπος υποδηλώνει την ικανότητα να έρχεται κανείς σε επαφή με ανθρώπους με τη βοήθεια πνευματικών δυνάμεων. Τέτοια άτομα έχουν τη δύναμη να μεταβιβάζουν μηνύματα σε οποιαδήποτε απόσταση επιθυμούν με αποκρυφιστικά μέσα.
2. Γράφοντας καθ’ υπαγόρευση:
Ικανότητα Διακοής, δηλαδή ακοής με το «εσώτερο αυτί» ή πνευματική ακοή απόκρυφων ήχων σε οποιαδήποτε απόσταση.
3. Γράφοντας με Κατευθυντήρια Διόραση:
Ικανότητα όρασης με τον «εσώτερο οφθαλμό» ή πνευματική όραση. Η ικανότητα του να βλέπει κανείς μέσα από την πιο πυκνή ύλη και άσχετα από τον χρόνο (παρελθόν, παρόν και μέλλον) ή την απόσταση.
Ένα παράδειγμα κατευθυντήριας Διόρασης αναφέρεται από την Μπλαβάτσκυ σε μια επιστολή προς την αδελφή της Βέρα:
«Φοβάμαι να κάνω και την παραμικρή κίνηση μήπως και διακοπεί η μαγική επιρροή. Σιγά- σιγά, ο ένας αιώνας μετά τον άλλον, η μια εικόνα μετά την άλλη, ξεπηδούν από μακριά και περνούν μπροστά μου σαν ένα μαγικό πανόραμα. Όσο γίνεται αυτό εγώ τα συναρμολογώ στο μυαλό μου, προσαρμόζοντας τις εποχές και τις ημερομηνίες και είμαι απόλυτα σίγουρη ότι δεν μπορεί να γίνει λάθος. Φυλές και έθνη, κράτη και πόλεις που έχουν προ πολλού εξαφανιστεί στο σκοτάδι του προϊστορικού παρελθόντος, εμφανίζονται και μετά χάνονται, δίνοντας τη θέση τους σε άλλα. Και τότε μου λένε τις επόμενες ημερομηνίες».
4. Γράφοντας με Ψυχομετρία:
Ικανότητα του να δέχεσαι από οποιοδήποτε αντικείμενο - που κρατάς στο χέρι ή ακουμπάς στο μέτωπο – εντυπώσεις των χαρακτηριστικών ή της εμφάνισης ενός ανθρώπου ή αντικειμένων με τα οποία προηγουμένως υπήρχε αντίθεση. Λένε ότι θερμότητα παράγεται όταν ορατή ενέργεια μετατρέπεται σε μοριακή ενέργεια και μπορεί να εκλυθεί από οποιοδήποτε υλικό αποτελούμενο από αδρανή άτομα ή ανόργανη ύλη, όπως αποκαλείται, ενώ το μαγνητικό υγρό που αποβάλλεται από ένα ανθρώπινο σώμα είναι αυτή η ίδια η ζωή.
Στην πραγματικότητα πρόκειται για άτομα ζωής που κάποιος υπό το κράτος τυφλού πάθους αποβάλλει ασυνείδητα αν και είναι εξίσου αποτελεσματικός με έναν υπνωτιστή που τα μεταφέρει από τον εαυτό του σε οποιοδήποτε αντικείμενο συνειδητά και καθοδηγούμενος από τη θέλησή του. Ας δώσει διέξοδο κάποιος σε οποιοδήποτε έντονο συναίσθημα όπως είναι ο θυμός, η στενοχώρια κ.λ.π. πλησιάζοντας ένα δέντρο ή αγγίζοντας μια πέτρα και ύστερα από χιλιάδες χρόνια ο τυχαίος ψυχομέτρης θα διακρίνει τον άνθρωπο και θα νοιώσει τα συναισθήματά του από ένα και μόνο κομμάτι του δέντρου ή της πέτρας που εκείνος άγγιξε. Κράτησε οποιοδήποτε αντικείμενο στο χέρι σου και αυτό θα εμποτιστεί με τα ζωικά σου άτομα, τα συνεπτυγμένα και μη, που μεταβάλλονται και μεταβιβάζονται σε μας κάθε στιγμή της ζωής μας. Η ζωική θερμότητα δεν είναι τίποτε άλλο παρά πολλά ζωικά άτομα σε μοριακή κίνηση. Δεν απαιτείται γνώση του μύστη αλλά απλώς και μόνο το φυσικό δώρο ενός καλού διορατικού για να τα δει να περνούν αλληλοδιαδόχως από τον άνθρωπο στα αντικείμενα και τανάπαλιν σαν μια γαλάζια τρεμουλιαστή φλόγα.
5. Γράφοντας με τη βοήθεια Προβολής:
Η ικανότητα του να κάνεις να εμφανίζεται κάτι γραμμένο σε χαρτί ή άλλο υλικό μέσω πνευματικών δυνάμεων, χωρίς στυλογράφο .μολύβι ή πινέλο. Σ’ αυτή συμπεριλαμβάνεται και η ικανότητα της μετάδοσης του μηνύματος - είτε είναι γραμμένο είτε προβεβλημένο – προς οποιοδήποτε επιθυμητό σημείο. Η υλοποίηση ενός μηνύματος σε χαρτί (ή άλλο υλικό). Οι επιστολές που εστάλησαν από τους δύο Διδασκάλους και έδωσαν στην Μπλαβάτσκυ όλες τις πληροφορίες που περιέχονται στη Μυστική Διδασκαλία και που φέρουν την ευθύνη για την ίδρυση της Θεοσοφικής Εταιρείας, βρίσκονται σήμερα στο Βρετανικό Μουσείο και έχουν ερευνηθεί. Επίσης, συγκεντρώθηκαν από τον Τρέβορ Μπάρκερ στο βιβλίο «Τα Γράμματα των Μαχάτμα».
6. Γράφοντας με τη βοήθεια μιας διαδικασίας ανάλογης προς το Tulku:
Η ικανότητα της προβολής της συνειδητότητας μέσω ενός φανταστικού οχήματος.
Η Ε.Μπλαβάτσκυ αρχίζει τη Μυστική Διδασκαλία με μια επεξήγηση για όσα έβλεπε μπροστά στα μάτια της μέσω της Κατευθυντήριας Διόρασης.:
«Μπροστά στα μάτια της συγγραφέως βρίσκεται ένα αρχαϊκό χειρόγραφο – μια συλλογή από φύλλα φοίνικος που έχουν καταστεί αδιαπέραστα από το νερό, τη φωτιά και τον αέρα με κάποια άγνωστη διαδικασία. Υπάρχει ένα μοναδικό τέτοιο δείγμα στον κόσμο και μπορεί να το βρει κανείς μόνο σε μια από τις μυστικές βιβλιοθήκες των Διδασκάλων. Αυτό το βιβλίο άρχισαν να το γράφουν οι Διδάσκαλοι πριν από πολύ καιρό, από τότε που πρωτοεμφανίστηκε η ζωή στη γη, μέσα από όλες τις φυλές που έχουν υπάρξει στον πλανήτη μας».
Επίσης αναφέρει ότι η Γένεση η περιεχόμενη στο Βιβλίο του Ντζιάν αποτελούσε μέρος μιας Παγκόσμιας Διδασκαλίας, που ήταν κοινό κτήμα του αρχαίου και προϊστορικού κόσμου, από όπου έχουν προέλθει όλες οι θρησκείες.
«Το Βιβλίο του Σου-Κινγκ, η αρχέγονη Κινεζική βίβλος, το ιερό βιβλίο του Αιγύπτιου Τωθ – Ερμή, οι Πουράνας της Ινδίας, το Χαλδαϊκό βιβλίο των αριθμών, η Πεντάτευχος, το Σεφέρ Ζεζιράχ που αποδίδεται στον Αβραάμ, όλα προήλθαν από το ίδιο χειρόγραφο γνωστό ως Βιβλίο του Ντζιάν. Για κάποιον που το ακούει για πρώτη φορά μπορεί να φαίνεται mambo-jumbo , αλλά όποιος είναι ποτισμένος από την προκατάληψη και τον υλισμό δεν μπορεί να αλλάξει την αλήθεια των γεγονότων της διαδικασίας της συγγραφής της Μυστικής Διδασκαλίας, των διδαγμάτων που αυτή περιέχει και της μεγάλης επίδρασης που άσκησε η Μπλαβάτσκυ στον Δυτικό Κόσμο».
Θα ήθελα να αναφέρω ότι η Μυστική Διδασκαλία περιελάμβανε πολλές ιδέες, αντίθετες προς την επιστημονική ορθόδοξη σκέψη της εποχής της ,όπως τη διαιρετότητα του ατόμου και τη μετατρεψιμότητα της ύλης και της ενέργειας. Η αποδοχή αυτών των εννοιών ήρθε 25 χρόνια μετά τη δημοσίευση της Μυστικής Διδασκαλίας και έδωσε τέλος στον υλισμό της φυσικής επιστήμης.
Σύμφωνα με την E.Μπλαβάτσκυ, η ύπαρξη μιας ουσίας, πιο αιθέριας από την ύλη και την ενέργεια που αντιλαμβανόμαστε με τις φυσικές μας αισθήσεις, αποτελεί τη βάση της διαμάχης ανάμεσα στον αποκρυφισμό και την υλιστική επιστήμη. Αυτή η «ακασική» ή «αστρική» ουσία που βρίσκεται σε κάθε άτομο και κύτταρο είναι «το κλειδί που πρέπει κάποια μέρα να ανοίξει τις πύλες της άγνωστης γης του βιολόγου που τώρα θεωρείται σκοτεινό μυστήριο της εμβρυολογίας».
Επίσης, θα ήθελα τώρα να κάνω μια πιο λεπτομερή ανάλυση στη συγκεκριμένη θεωρία της Μυστικής Διδασκαλίας ως προς την κοσμολογία ή τη διαδικασία που αφορά στη δημιουργία του σύμπαντος, γνωστή στους επιστημονικούς κύκλους ως θεωρία του Μπινγκ Μπανγκ.
Η Μυστική Διδασκαλία λέει ότι το σύμπαν μας δεν είναι στατικό αλλά διαστέλλεται κατά την εκδήλωσή του. Ο Εντουιν Χαμπλ απέδειξε το 1936 με το τηλεσκόπιο ότι οι γαλαξίες απομακρύνονται από μας, επομένως το διάστημα δεν είναι στατικό αλλά προεκτείνεται. Η ανακάλυψή του προκάλεσε επανάσταση στον επιστημονικό χώρο και έδωσε μεγάλη ώθηση στις κοσμολογικές έρευνες σχετικά με τη γέννηση του σύμπαντος.
Ο Αϊνστάιν ήταν ο πρώτος που αποπειράθηκε να δώσει μια εξήγηση του φυσικού σύμπαντος και οι υπολογισμοί του κατέληξαν στο ότι το σύμπαν έχει τη δυνατότητα διαστολής ή συστολής. Ο Άιβερσον Χάρις, ένας δημοσιογράφος της «Ημερησίας του Σαν Ντιέγκο» έμαθε ότι μια ανιψιά του Αϊνστάιν, ευρισκόμενη κατά τη δεκαετία του 60 στην Ινδία, επισκέφθηκε ειδικά την έδρα της Θεοσοφικής Εταιρείας στο Αντυάρ. Είπε ότι δεν γνώριζε τίποτα για τη Θεοσοφία ή την Εταιρεία αλλά έπρεπε να δει τον τόπο, γιατί ο θείος της είχε πάντα ένα αντίτυπο της Μυστικής Διδασκαλίας στο γραφείο του. Σήμερα η επικρατέστερη κοσμολογική θεωρία για τη δημιουργία του σύμπαντος ονομάζεται Μπινγκ Μπανγκ. Η θεωρία λέει ότι, αρχικά, το σύμπαν ήταν συμπυκνωμένο σε έναν ατομικό πυρήνα και ότι μια συνταρακτική έκρηξη προκάλεσε τη δημιουργία του. Αυτή η έκρηξη παρήγαγε όχι μόνο την ύλη και την ενέργεια αλλά και τον χώρο και τον χρόνο. Κατά την αρχική φάση το σύμπαν δημιουργούσε και κατέστρεφε άτομα και αυτή η περίοδος ονομάζεται πληθωριστική εποχή.
Μόνο 300.000 χρόνια μετά από τη μεγάλη έκρηξη δημιουργήθηκε το φως. Η περίοδος αυτή λέγεται «Εποχή της Τελευταίας Σκέδασης»
Όμως, ένα ερώτημα παρέμενε αναπάντητο στο επιστημονικό περιβάλλον. Πως προέκυψε το Μπινγκ Μπανγκ; Κατά την επικρατέστερη θεωρία στον επιστημονικό χώρο, ο ατομικός πυρήνας από τον οποίο προέκυψε το σύμπαν, προήλθε από ένα προηγούμενο σύμπαν. Η βαρύτητα επιβραδύνει τη διαδικασία της διαστολής και σύμφωνα με την ύλη η πυκνότητα θα συσταλεί το σύμπαν και η διαστολή θα παλινδρομήσει σε συστολή, προκαλώντας τελικά τη συρρίκνωση του σύμπαντος πάλι σε έναν ατομικό πυρήνα. Αυτό θα γίνεται αιωνίως σαν κύκλος που περιφέρεται περί τον εαυτό του, το σύμπαν δηλαδή θα διαστέλλεται και θα συρρικνώνεται. Μπορούμε να συγκρίνουμε αυτή τη διαδικασία με τον κύκλο του Πασκάλ και των Καβαλιστών, το κέντρο του οποίου είναι παντού και η περιφέρεια πουθενά.
Θα ήθελα να τονίσω τρία σημεία:
1- Την περίοδο την ονομαζόμενη πληθωριστική, που περιγράφει τη διαστολή του σύμπαντος μετά το Μπινγκ Μπανγκ,
2- Την περίοδο της Σκέδασης, όπου τελικά εκδηλώνεται το φως,
3- Την περίοδο που ονομάζεται Μεγάλη Σύνθλιψη, όπου η περίσσεια ύλης επιβραδύνει τη βαρύτητα πράγμα που έχει ως επακόλουθο την εκ νέου συστολή του σύμπαντος.
H Μυστική Διδασκαλία υποστηρίζει μια διαστολή αυτής της θείας ουσίας απ’ έξω προς τα μέσα και από μέσα προς τα έξω. Αυτή η διαδικασία γίνεται αενάως και το παρόν σύμπαν δεν είναι παρά ένα, μιας ατέρμονης σειράς που δεν έχει αρχή και τέλος.
Στο Προοίμιο της Μυστικής Διδασκαλίας η Μπλαβάτσκυ παραθέτει την Απόκρυφη Κατήχηση με τις εξής ερωτήσεις:
«Τί είναι αυτό που πάντα υπάρχει; ο Χώρος, ο Αιώνιος Ανουπαντάκα ( ο Αγέννητος ). Τί είναι αυτό που Πάντα υπήρχε; Το σπέρμα μέσα στη ρίζα. Τι είναι αυτό που πάντα έρχεται και φεύγει; Η μεγάλη Πνοή. Το Φως μέσα στο Σκοτάδι και το Σκοτάδι στο Φως : η αιώνια πνοή. Διαστέλλεται και συστέλλεται (όταν διαστέλλεται η μητέρα διαχέεται και διασπείρεται, όταν συστέλλεται υποχωρεί στα έγκατα). Έτσι προκαλούνται οι περίοδοι εξέλιξης και διάλυσης».
Αυτό το απόσπασμα βρίσκεται στο προοίμιο της Μυστικής Δοξασίας και περιγράφει εκείνο που η επιστήμη αποκαλεί σήμερα θεωρία του Μπινγκ Μπανγκ. Ας εξετάσουμε μερικά ακόμα λεπτομερή σχόλια των στάντζα του Βιβλίου του Ντζιάν που αφορούν σε αυτή τη διαδικασία.
Η πρώτη περιγράφει την προ Μπινγ Μπανγκ περίοδο:
«Ο αιώνιος γεννήτορας τυλιγμένος με το αόρατο περίβλημά του είχε κοιμηθεί ξανά για επτά αιωνιότητες. Οι αιτίες της ύπαρξης είχαν εξαφανιστεί. Το πριν ορατό και το τώρα αόρατο αναπαύονταν στην αιώνια Μη-ύπαρξη, στο Ένα Ον».
Ο αναφερόμενος αιώνιος γεννήτορας είναι ο χώρος και το αόρατο περίβλημα είναι η μυστική ρίζα όλης της ύλης και του σύμπαντος. Η μεγάλη νύχτα του Βράχμα έφτασε στην κορύφωσή της και επρόκειτο να διαρκέσει επί επτά ακόμα αιωνιότητες.
Η Μπλαβάτσκυ αρχίζει τη Μυστική Διδασκαλία περιγράφοντας την περίοδο ανάμεσα στη διάλυση και την εκδήλωση του σύμπαντος, την περίοδο της μεγάλης ανάπαυσης του Βράχμα μετά το Μπινγκ Μπανγκ.
«Πού βρίσκονταν οι κατασκευαστές οι φωτισμένοι γιοι της Μανβανταρικής αυγής (εκδήλωσης); Στο άγνωστο σκοτάδι. Πού ήταν η σιωπή; Πού βρίσκονταν τα αυτιά που θα την αντιλαμβάνονταν; Μόνο το Σκοτάδι ήταν οι Γεννήτορες (Πατέρας – Μητέρα)».
Η Μπλαβάτσκυ αναφέρει ότι οι κατασκευαστές είναι οι πραγματικοί δημιουργοί του σύμπαντος. Η ιδέα είναι πολύ κοντά στις ανώτερες αποκρυφιστικές διδασκαλίες. Η ακόμα ισχύουσα άποψη ότι όλα μπορούν να σταματήσουν να υπάρχουν είναι βασικό στοιχείο της Ανατολικής φιλοσοφίας. Τότε, το σύμπαν βρισκόταν σε εκείνη την κατάσταση, δηλαδή της ύπαρξης. Η περίοδος μετά τη διάλυση και πριν από την εκδήλωση του σύμπαντος είναι ένα μεταφυσικό σημείο και ο ανθρώπινος νους δεν μπορεί να το συλλάβει. Οι γεννήτορες για άλλη μια φορά μαζί. Μπορεί κανείς να κάνει την αναλογία προς τη στιγμή της σύλληψης, όταν τα αρσενικά και θηλυκά άτομα γίνονται ένα.
Στις άλλες στάντζα της Μυστικής Διδασκαλίας η Μπλαβάτσκυ σχολιάζει την περίοδο της εκδήλωσης ή επαναφύπνισης του σύμπαντος που ονομάζεται Μανβαντάρα. Η λέξη Μανβαντάρα είναι σανσκριτική και σημαίνει την αφύπνιση, που ονομάζεται και ‘η μέρα του Βράχμα’. Στη σύγχρονη κοσμολογία αυτή η περίοδος λέγεται Μπινγκ Μπανγκ, η μεγάλη αφύπνιση του σύμπαντος.
«Η μητέρα φουσκώνει διογκούμενη. Η δόνηση σαρώνει τα πάντα αγγίζοντας με το γρήγορο φτερό της όλο το σύμπαν. Η ρίζα της ζωής βρισκόταν σε κάθε σταγόνα του ωκεανού της αθανασίας και ο ωκεανός ήταν ακτινοβόλο φως δηλαδή φωτιά και θερμότητα και κίνηση. Το φως είναι ψυχρή φλόγα και η φλόγα είναι φωτιά. Διαδίδεται όταν η πνοή της φωτιάς προσπίπτει σε αυτό, συστέλλεται όταν η πνοή της μητέρας το αγγίζει. Όταν ψύχεται ακτινοβολεί».
Μετά τη σύλληψη η μητέρα αρχίζει να φουσκώνει. Εδώ, μητέρα, είναι ο χώρος.
Σύμφωνα με την θεωρία του Μπινγκ Μπανγκ, το φως εμφανίστηκε 300.000 χρόνια μετά τη μεγάλη έκρηξη. Αυτή η περίοδος ονομάζεται «Εποχή της Μεγάλης Σκέδασης», οπότε το σύμπαν αρχίζει να διαστέλλεται και να ψύχεται. Αυτή είναι η στιγμή της γέννησης του παιδιού.
«Το σκοτάδι είναι οι γεννήτορες, πατέρας και μητέρα, το φως το παιδί τους. Αιώνια, ατέρμονη κίνηση ονομάζεται στην εσωτερική ορολογία Η Μεγάλη Πνοή που είναι η διαρκής κίνηση του διαστήματος».
Η εκδήλωση της ζωής στο σύμπαν περιγράφεται στη Μυστική Διδασκαλία ως Μεγάλη Πνοή. Η Μεγάλη Πνοή προήλθε από μια άγνωστη ρίζα, από μια κρυμμένη απόλυτη ύπαρξη και περιέχει την πηγή όλης της αλήθειας. Με την εκπνοή της, η ζωή εκδηλώνεται στο σύμπαν μέσα από μια βαθμιαία διαδικασία διαστολής και τότε έχουμε ένα Μανβαντάρα. Με την εισπνοή της επέρχεται μία συστολή του σύμπαντος και τότε έχουμε ένα Πραλάγια, τη μεγάλη νύχτα ή ανάπαυση του σύμπαντος.
Όταν το σύμπαν διαστέλλεται η μεγάλη μητέρα διαχέει τη ζωή από όλες τις κατευθύνσεις, όταν συστέλλεται αποσύρει τη ζωή στο Απόλυτο της , την απόκρυφη πηγή. Η διαδικασία της εκπνοής και εισπνοής, της διαστολής και συστολής, είναι ένας αιώνιος κύκλος.
Στην Ινδουιστική Κοσμογονία βρίσκουμε μια παρόμοια διδασκαλία όπου η απόλυτη ύπαρξη λέγεται Βράχμα, ο Μέγας Ινδουιστής Θεός. Σε κάποιες αρχαίες απεικονίσεις ο Βράχμα αναπαριστάνεται με ένα στρογγυλό πρόσωπο που φυσάει. Όταν ο Βράχμα εκπνέει ή φυσάει, η ζωή εκδηλώνεται στο σύμπαν, ενώ η εισπνοή του Βράχμα προκαλεί τη συστολή του σύμπαντος, την περίοδο της Μεγάλης Ανάπαυσης του Βράχμα ή το Πραλάγια.
Επίσης, «σχεδόν το 500 π.Χ. ο Λεύκιππος, ο δάσκαλος του Δημόκριτου, ισχυριζόταν ότι αιωνίως το διάστημα έσφυζε από άτομα που κινούνταν εξαιτίας μιας αέναης κίνησης». Ο Επίκουρος και ο Λουκρήτιος δίδασκαν το ίδιο, προσθέτοντας μόνο, στην παράπλευρη κίνηση των ατόμων, την ιδέα της συνάφειας που είναι μια αποκρυφιστική διδασκαλία. Ο Κρόνος, επίσης, εμφανίζεται στην Ορφική Θεογονία ως ένας δημιουργημένος θεός ή αντιπρόσωπος.
Το καθετί στη φύση έχει μια περίοδο εκδήλωσης και ανάπαυσης. Η λέξη «θάνατος» είναι λανθασμένος όρος για την περίοδο ανάπαυσης που περνούν οι ψυχές. Όπως τα ζώα έχουν το δικό τους χρόνο ζωής, τα ορυκτά , τα φυτά ,οι αστέρες, οι άνθρωποι, έτσι και οι πλανήτες έχουν ψυχή και την αντίστοιχη περίοδο ανάπαυσης. Το ίδιο ισχύει και για το ηλιακό σύστημα.
Κάπου στην αιωνιότητα αυτές οι μορφές που έχουν περάσει από μια περίοδο πραλάγια θα εκδηλωθούν και πάλι. Η δημιουργία του σύμπαντος , σύμφωνα με τους επιστήμονες, είναι μια διαδικασία που λειτουργεί αλυσιδωτά : συστολή του σύμπαντος, συρρίκνωσή του - με τη μεγάλη σύνθλιψη – ενώ, στη συνέχεια, εκδηλώνεται ξανά μέσα από την προηγούμενη ρίζα του. Κατά τους αποκρυφιστές, αυτός είναι ένας φυσικός νόμος που εφαρμόζεται στο καθετί.
Ο Αποκρυφισμός είναι ένας τομέας όπου η επιστήμη δεν διαθέτει σταθερή βάση για έρευνα και έτσι απορρίπτει τις μεθόδους του και την ύπαρξή του. Όμως, ορισμένα αδιάσειστα διδάγματα της Μυστικής Διδασκαλίας, τώρα, μοιάζουν με τις πιο πρόσφατες επιστημονικές ανακαλύψεις. Εντούτοις, κάποια ερωτήματα θα παραμείνουν αναπάντητα : Από πού προήλθαμε; Για ποιο λόγο βρισκόμαστε εδώ; Πού πηγαίνουμε; Καμία απάντηση δεν θα μπορέσει ποτέ να ικανοποιήσει τη διακαή επιθυμία μας να ξεσκεπάσουμε αυτές τις απορίες.
Η αλήθεια δεν βρίσκεται σε μία θρησκεία, αλλά σε όλες μαζί. Η αλήθεια δεν βρίσκεται στη μυθολογία ενός πολιτισμού, αλλά σε όλους μαζί. Η αλήθεια δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς την επιστήμη, τη θρησκεία, χωρίς την φιλοσοφία, την τέχνη, χωρίς ανοιχτό μυαλό για αναζήτηση των ιχνών εκείνων που η ανθρωπότητα άφησε μαζί με την ύπαρξή της. Η αλήθεια είναι το βραβείο που μόνο ένας ελεύθερος νους, καλός και ευγενής, μπορεί να πάρει ή έστω να αντικρίσει.
Θα έρθει μια μέρα που οι άνθρωποι θα καταλαβαίνουν και θα σέβονται τα πιστεύω, ο ένας του άλλου, γιατί θα γνωρίζουν ότι όλα προέρχονται από μια μοναδική πηγή, με αποχρώσεις μόνο του εκάστοτε πολιτισμού και της εκάστοτε γλώσσας. Όταν έρθει αυτή η μέρα, τότε, θα μπορούμε να θεωρούμε την ανθρωπότητα πολιτισμένη. Μέχρι τώρα, είμαστε μάρτυρες των πολέμων και της απληστίας για τα πιστεύω του συστήματος και των υποστηρικτών του. Μέσα στην τυφλότητα τους, είναι ικανοί να κάνουν το παν για να επικρατήσουν. Και φυσικά, δεν εννοούμε μόνο θρησκευτικές διαμάχες για την εξουσία και την κυριαρχία, αλλά και πολιτικά και φιλοσοφικά συστήματα.
Όμως, μην ξεχνάτε:
«Η αλήθεια θα σας απελευθερώσει, πρώτα όμως θα σας κάνει δυστυχείς» https://sunbornstories.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου