διαβάζοντας αλλιώς

..κατακλυσμός και ..μετοίκηση !!

..φύσα αγέρι,

φύσα αγέρι του βουνού !!

Σας το είπα ..όλοι οι φιλολογοκαθηγητάδες και οι «μεταφραστές-νεοελληνικοαποδότες» θέλουν κρέμασμα άμεσα ..ίσως έτσι γλιτώσει κάποιο παιδάκι, και δεν καταλήξει ΒΟΔΙ, σαν και δαύτους !!

..πάμε τώρα να ‘δούμε δυό σημαντικά στοιχεία, από εκείνα που μας λέει ο «μπάρμπα-Όμηρος», έτσι που να δώσω και στοιχεία για να γράψει κάποιος και κάνα βιβλίο, να βγάλει το ψωμάκι του ..μην κοιτάτε εμένα που τα δίνω δωρεάν χωρίς να ζητάω το οτιδήποτε ..ούτε καν οπαδούς και ακολούθους  …..χα χά !!

Το μόνο πρόβλημα που θα προκύψει, με αυτά που θα γράψω, όχι για μένα βεβαίως, αλλά για κάτι Ηλίθια παιδάκια που γράψανε βιβλία και άρθρα για Αργοναυτικές και για Τροίες του κώλου (για τις μάντρες και τα γρέκια που  βάλθηκε να μας πείσει ο απατεωνίσκος γιουσουρουμοσυλλέκτης Σλήμαν) ενώ αυτά που γράφουν οι 3-μπαρμπάδες κάνουν ξεκάθαρο ότι, οι τόποι για τους οποίους μιλάνε, καμμία απολύτως σχέση δεν έχουν, με τους σημερινούς συν-ονόματούς τους τόπους – έχω γράψει μερικά ..και θα συνεχίσω να τρίβω στην μούρη των βλακών πολλά ακόμα ..υπομονή να έχετε και θα γελάσει  κάθε πικραμένος (εννοείται ..όποιος διαθέτει έστω κι ένα κουκούτσι μυαλό)

.

Το ένα, απ’ αυτά, είναι ότι, κάποιον καιρό μετά, αφού έγινε η κατάληψη της Τροίας, και όλοι έφυγαν και γύρισαν στους τόπους τους (ἐς πατρίδ’ ἔβησαν), ο Ποσειδώνας και ο Απόλλωνας βάλθηκαν να διαλύσουν το τείχος που είχαν κατασκευάσει οι Αχαιοί, για την προστασία των πλοίων και του στρατοπέδου τους.

Ξεκίνησε λοιπόν ο Δίας, να βρέχει ασταμάτητα, καταρρακτωδώς (ὗε δ’ ἄρα Ζεὺς συνεχές) μέχρι η θάλασσα να σκεπάσει το τείχος, για εννιά μερόνυχτα (ἐννῆμαρ δ’ ἐς τεῖχος ἵει ῥόον), και ο Ποσειδώνας και ο Απόλλωνας (τεῖχος ἀμαλδῦναι ποταμῶν μένος εἰσαγαγόντες) συγκέντρωσαν το ρεύμα όλων των εφτά ποταμιών (Ρήσος, Κάρησος, Ρόδιος, Γρηνικός, Αίσηπος, Σκάμανδρος, Σιμόεις), που κατέβαιναν από τα βουνά της Ίδης, ώστε να καταφέρουν να καταστρέψουν το προστατευτικό τείχος, και την τάφρο, που είχαν φτιάξει οι Αχαιοί ως ανάχωμα των πλοίων και του στρατοπέδου.

.

Αυτό που μας λέει ο Όμηρος είναι ότι, δεν πρόκειται για κάποια απλά μεγάλη πλημμύρα, αλλά για έναν κατακλυσμό, τέτοιον ώστε ν’ ανέβει το επίπεδο της θάλασσας και να καλύψει την περιοχή του Αχαϊκού στρατοπέδου, το τείχος και την φαρδιά και βαθιά τάφρο, αλλά και όλο εκείνο το ύψωμα που παρεμβάλετο μετά το Αχαϊκό στρατόπεδο προς το πεδίο των μαχών, και που ιδρωκοπούσε όταν το ανέβαινε ο Νέστορας (Ιλιάς Ξ 8 & 27-28) και που (Ιλιάς Ξ 30-32στην οφρύν του (φρύδι-χείλος) είχαν φτάσει οι Τρώες, όταν τα είχε μπήξει ο Αχιλλέας ..άρα μιλάμε για μεγάλη υψομετρική διαφορά !!

Για την έκταση που έλαβε ο συγκεκριμένος κατακλυσμός, δεν μας λέει κάτι άλλο στην Ιλιάδα, ..ούτε και το πόση έκταση έλαβε αυτό το φαινόμενο, αλλά από αυτά που μας λέει μπορούμε να συμπεράνουμε ότι ήταν κάτι πολύ μεγάλο, για να ανέβει το επίπεδο της θάλασσας τόσα πολλά μέτρα, οπότε και οι επιπτώσεις του θα ήταν τεράστιες  ..και σε σχέση με τα λεγόμενα στην Οδύσσεια (δείτε παρακάτω) ίσως να ήταν αφανιστικού τύπου, οπότε ίσως η Ελλάδα και πολλές άλλες χώρες να κατεστράφησαν ολοσχερώς ..ίσως κάποιοι να πρόλαβαν να μετοικίσουν σε ορεινούς τόπους, αλλά τι επέζησε, και αν επέζησε από τον προηγούμενο πολιτισμό ;;

.

Επίσης, δεν γνωρίζουμε τίποτε για την ονομασία αυτού του κατακλυσμού ..ποιός απ’ όλους τους αναφερόμενους παρ’  Έλλησι είναι ο συγκεκριμένος ;;

.

Ιλιάς Μ/12, 01-35

Ὣς ὁ μὲν ἐν κλισίῃσι Μενοιτίου ἄλκιμος υἱὸς

ἰᾶτ’ Εὐρύπυλον βεβλημένον· οἱ δὲ μάχοντο

Ἀργεῖοι καὶ Τρῶες ὁμιλαδόν· οὐδ’ ἄρ’ ἔμελλε

τάφρος ἔτι σχήσειν Δαναῶν καὶ τεῖχος ὕπερθεν

εὐρύ, τὸ ποιήσαντο νεῶν ὕπερ, ἀμφὶ δὲ τάφρον   5

ἤλασαν· οὐδὲ θεοῖσι δόσαν κλειτὰς ἑκατόμβας·

ὄφρά σφιν νῆάς τε θοὰς καὶ ληΐδα πολλὴν

ἐντὸς ἔχον ῥύοιτο· θεῶν δ’ ἀέκητι τέτυκτο

ἀθανάτων· τὸ καὶ οὔ τι πολὺν χρόνον ἔμπεδον ἦεν.

ὄφρα μὲν Ἕκτωρ ζωὸς ἔην καὶ μήνι’ Ἀχιλλεὺς   10

καὶ Πριάμοιο ἄνακτος ἀπόρθητος πόλις ἔπλεν,

τόφρα δὲ καὶ μέγα τεῖχος Ἀχαιῶν ἔμπεδον ἦεν.

αὐτὰρ ἐπεὶ κατὰ μὲν Τρώων θάνον ὅσσοι ἄριστοι,

πολλοὶ δ’ Ἀργείων οἱ μὲν δάμεν, οἱ δὲ λίποντο,

πέρθετο δὲ Πριάμοιο πόλις δεκάτῳ ἐνιαυτῷ,   15

Ἀργεῖοι δ’ ἐν νηυσὶ φίλην ἐς πατρίδ’ ἔβησαν,

δὴ τότε μητιόωντο Ποσειδάων καὶ Ἀπόλλων

τεῖχος ἀμαλδῦναι ποταμῶν μένος εἰσαγαγόντες.

ὅσσοι ἀπ’ Ἰδαίων ὀρέων ἅλα δὲ προρέουσι,

Ῥῆσός θ’ Ἑπτάπορός τε Κάρησός τε Ῥοδίος τε   20

Γρήνικός τε καὶ Αἴσηπος δῖός τε Σκάμανδρος

καὶ Σιμόεις, ὅθι πολλὰ βοάγρια καὶ τρυφάλειαι

κάππεσον ἐν κονίῃσι καὶ ἡμιθέων γένος ἀνδρῶν·

τῶν πάντων ὁμόσε στόματ’ ἔτραπε Φοῖβος Ἀπόλλων,

ἐννῆμαρ δ’ ἐς τεῖχος ἵει ῥόον· ὗε δ’ ἄρα Ζεὺς    25

συνεχές, ὄφρά κε θᾶσσον ἁλίπλοα τείχεα θείη.

αὐτὸς δ’ ἐννοσίγαιος ἔχων χείρεσσι τρίαιναν

ἡγεῖτ’, ἐκ δ’ ἄρα πάντα θεμείλια κύμασι πέμπε

φιτρῶν καὶ λάων, τὰ θέσαν μογέοντες Ἀχαιοί,

λεῖα δ’ ἐποίησεν παρ’ ἀγάῤῥοον Ἐλλήσποντον,   30

αὖτις δ’ ἠϊόνα μεγάλην ψαμάθοισι κάλυψε

τεῖχος ἀμαλδύνας· ποταμοὺς δ’ ἔτρεψε νέεσθαι

κὰρ ῥόον, ᾗ περ πρόσθεν ἵεν καλλίῤῥοον ὕδωρ.

Ὣς ἄρ’ ἔμελλον ὄπισθε Ποσειδάων καὶ Ἀπόλλων

θησέμεναι·  35

.

Ιλιάς Μ/12, 01-35  ..απόδοση ΠΟΛΥΛΑ

Αὐτοῦ θεράπευε ὁ λαμπρὸς υἱὸς τοῦ Μενοιτίου

τοῦ Εὐρυπύλου τὴν πληγήν˙ ὡστόσο ἐπολεμοῦσαν

Τρῶες καὶ Ἀργεῖοι σύσσωμοι· μηδ’ ἔμελλε τὸ τεῖχος

τὸ μέγα μηδὲ ὁ χάντακας φραγμὸς δι’ αὐτοὺς νὰ εἶναι,

ποὺ ἔκτισαν οἱ Δαναοὶ προφυλακὴν τῶν πλοίων,

χωρὶς νὰ δώσουν τῶν θεῶν ἐξαίσιες ἑκατόμβες·

καὶ τὰ πολλά τους λάφυρα νὰ κλείση καὶ τὰ πλοῖα

τὸ ἔκτισαν· ἀλλ’ ἄβουλα τῶν ἀθανάτων ὅλων·

ὅθεν πολὺν δὲν ἔμεινε καιρὸν ὁρθὸ τὸ κτίσμα.

Ὅσ’ ἦτο ὁ ῞Εκτωρ στὴν ζωὴν κι ἐθύμωνε ὁ Πηλείδης    10

καὶ ἄπαρτη ἀκόμη ἐσώζονταν ἡ πόλις τοῦ Πριάμου,

ὁλόρθο καὶ τῶν Ἀχαιῶν τὸ μέγα τεῖχος ἦταν˙

ἀλλ’ ὅταν οἱ καλύτεροι τῶν Τρώων ἀπεθάναν,

καὶ πάμπολλοι τῶν Δαναῶν ἐπέσαν καὶ ἄλλοι ἐμεῖναν,

καὶ μὲς στὸν χρόνον δέκατον ἐπόρθησαν τὴν Τροίαν

οἱ Ἀργεῖοι καὶ ὅλοι ἐγύρισαν στὴν ποθητὴν πατρίδα,

ὁ Ἀπόλλων καὶ ὁ Ποσειδῶν σκεφθῆκαν ν’ ἀφανίσουν

τὸ τεῖχος, ὅταν ἔσυραν τὴν δύναμιν ἀπ’ ὅσα

ἀπὸ τὴν Ἴδην ροβολοῦν στὴν θάλασσαν ποτάμια

Κάρησος, Ρῆσος, Γράνικος, ῾Επτάπορος, Ροδίος,    20

Αἴσηπος, θεῖος Σκάμανδρος καὶ τὸ Σιμούντειον ρεῦμα,

ἐκεῖ ποὺ κράνη πάμπολλα καὶ ἀσπίδες καὶ ἡμιθέων

γένος ἀνδρῶν στοὺς ἄμμους του κυλοῦνται πεσημένα·

αὐτῶν ὁ Ἀπόλλων ἔγυρε τὰ στόματα κι ἐννέα

ἡμέρες ρέαν ὅλα ὁμοῦ στὸ τεῖχος, ἐνῶ ἐπάνω

ἄκοπα ἔβρεχεν ὁ Ζεὺς τὸ τεῖχος νὰ ποντίση.

Καὶ ὁ ἴδιος μὲ τὴν τρίαιναν ἐμπρὸς ὁ κοσμοσείστης

ροβόλαε στὴν θάλασσαν τὰ θέμελ’ ἀπὸ πέτρες

καὶ ἀπὸ κορμούς, ποὺ οἱ Δαναοὶ μὲ κόπον εἶχαν θέσει.

Καὶ στὸν βαθὺν ῾Ελλήσποντον ἐγγὺς ἐσιάδωσ’ ὅλα,    30

καὶ μ’ ἄμμον πάλι ἐσκέπασε τὸ ἀπέραντο ἀκρογιάλι,

τὸ τεῖχος ἀφοῦ ἀφάνισε· κι ἔγυρε τὰ ποτάμια

ὅπου καὶ πρῶτα νὰ κυλοῦν τὰ ὄμορφα νερά τους.

Αὐτὰ νὰ κάμουν ἔμελλαν ὁ Ποσειδῶν καὶ ὁ Φοῖβος

ἕναν καιρόν· 

.

Και ενώ στην Ιλιάδα δεν μαθαίνουμε ποιά είναι η έκταση και οι επιπτώσεις αυτού του κατακλυσμού, έρχεται η Οδύσσεια να ρίξει φως …..

.

Ο Τειρεσίας όταν λέει τα μελλούμενα στον Οδυσσέα, προλέγει ότι αυτός μετά την μνηστηροφονία θ’ αναγκαστεί να πάρει τον λαόν του και να μεταναστεύσει, σε τόπο Ορεινό, πολύ μακριά από την θάλασσα, πράγμα το οποίον σημαίνει ότι ο Κατακλυσμός θα είχε μεγάλες και ευρείες επιπτώσεις, και σίγουρα το ίδιο θ’ αναγκάστηκαν να κάνουν όλοι οι Αχαιοί ..έτσι που ο υπάρχον πολιτισμός σίγουρα καταστράφηκε.

.

Ελλάδα λοιπόν πάπαλα !!

..επέζησε κάτι ..κάποιοι ;;

..πρόλαβαν να φύγουν κάποιοι ;;

..έστησαν νέα Ελλάδα σε κάποιον άλλον τόπο ;; ..έχει κάποια σχέση με ‘μας ;; ..με την σημερινή γελαδιστανία ;;

..μπόρεσαν και επέστρεψαν κάποιοι πάλι πίσω, στον παλιό τόπο ;; ..και μετά από πόσο καιρό ;; ..υπήρχε κάτι ή είχαν αφανιστεί τα πάντα ;;

..πότε έγινε αυτό ;; ..υπάρχουν στοιχεία ;; (ΝΑΙ !! υπάρχουν ..κάποια στιγμή θα μιλήσουμε γι’ αυτά) .

..υπήρξαν και άλλα (επόμενα) γεγονότα μεγάλων ανατροπών ;; (σίγουρα ΝΑΙ !! ..κάποια στιγμή θα μιλήσουμε γι’ αυτά) .

.

Ποιός κατακλυσμός ήταν αυτός ..πότε χρονολογικά έγινε ;;

.

Να σημειώσουμε εδώ ότι, ο Όμηρος μιλάει για μελλούμενα να συμβούν, και όχι ότι ήδη έγιναν στον καιρό του.  Αυτό, κατά κάποιον τρόπο, ρίχνει φως και στο πότε έζησε ο Όμηρος, αλλά και για κάποια άλλα, που θα μιλήσουμε σ’ επόμενη ανάρτηση …..

.

Οδύσσεια Λ-Νέκυια 119-137

αὐτὰρ ἐπὴν μνηστῆρας ἐνὶ μεγάροισι τεοῖσι
κτείνῃς ἠὲ δόλῳ ἢ ἀμφαδὸν ὀξέϊ χαλκῷ,    120

ἔρχεσθαι δὴ ἔπειτα, λαβὼν ἐυῆρες ἐρετμόν, 
εἰς ὅ κε τοὺς ἀφίκηαι, οἳ οὐκ ἴσασι θάλασσαν
ἀνέρες, οὐδέ θ᾽ ἅλεσσι μεμιγμένον εἶδαρ ἔδουσιν·
οὐδ᾽ ἄρα τοί γ᾽ ἴσασι νέας φοινικοπαρῄους,

οὐδ᾽ ἐυήρε᾽ ἐρετμά, τά τε πτερὰ νηυσὶ πέλονται.    125
σῆμα δέ τοι ἐρέω μάλ᾽ ἀριφραδές, οὐδέ σε λήσει·
ὁππότε κεν δή τοι ξυμβλήμενος ἄλλος ὁδίτης
φήῃ ἀθηρηλοιγὸν ἔχειν ἀνὰ φαιδίμῳ ὤμῳ,
καὶ τότε δὴ γαίῃ πήξας ἐυῆρες ἐρετμόν,

ἕρξας ἱερὰ καλὰ Ποσειδάωνι ἄνακτι,   130
ἀρνειὸν ταῦρόν τε συῶν τ᾽ ἐπιβήτορα κάπρον,
οἴκαδ᾽ ἀποστείχειν ἔρδειν θ᾽ ἱερᾶς ἑκατόμβας
ἀθανάτοισι θεοῖσι, τοὶ οὐρανὸν εὐρὺν ἔχουσι,
πᾶσι μάλ᾽ ἑξείης. θάνατος δέ τοι ἐξ ἁλὸς αὐτῷ

ἀβληχρὸς μάλα τοῖος ἐλεύσεται, ὅς κέ σε πέφνῃ   135
γήρ
 ὕπο λιπαρῷ ἀρημένον· ἀμφὶ δὲ λαοὶ ὄλβιοι ἔσσονται.

.

Οδύσσεια Λ-Νέκυια 119-137  ..απόδοση ΕΦΤΑΛΙΩΤΗ 

κι ἀφοῦ μὲς στὰ παλάτια σου χαλάσης τοὺς μνηστῆρες,

μὲ ἀπάτη ἢ κι ὁλοφάνερα μὲ κοφτερὸ λεπίδι, 

θὰ σύρης τότε παίρνοντας τὸ δυνατὸ κουπί σου,
νὰ πᾶς στὴ χώρα τῶν ἀντρῶν ποὺ θάλασσα δὲν ξέρουν,
καὶ ποὺ φαῒ δὲν συνηθοῦν νὰ τρῶνε ἁλατισμένο,
καὶ μήτε κοκκινόπλωρα καράβια αὐτοὶ γνωρίζουν,
μήτε τὰ δυνατὰ κουπιά, πού ‘ναι φτερὰ τῶν πλοίων.
Νά, καὶ σημάδι ξάστερο, ποὺ δὲ θὰ σοῦ ξεφύγη·
σὰν ἀνταμώσης ἄλλονε στὸ δρόμο ταξιδιώτη,
καὶ λέει δικράνι πὼς βαστᾶς στὸν ὥριο σου τὸν ὦμο,
τότες τὸ δυνατὸ κουπὶ μπῆξε στὴ γῆς, καὶ κάμε
καλόδεχτες θυσίες ἐκεῖ στὸ ρήγα Ποσειδώνα,    130
κριάρι, ταῦρο σφάζοντας, κι ἀγριόχοιρο βαρβάτο·
καὶ γύρνα στὴν πατρίδα σου ἑκατοβοδιὲς νὰ κάμης

(καὶ του σπιτιού σου όταν αποστείχειν [=> αποτελειώσεις-ταχτοποιήσεις]

τις εργασίες [Έρδω=Κάνω]ἑκατόμβες νὰ κάμης

ἱερὲς γιὰ τοὺς ἀθάνατους ποὺ ὁρίζουνε τὰ οὐράνια,
μὲ τὴ σειρὰ τοῦ καθενοῦ· κι ὁ θάνατος θὰ σοῦ ‘ρθη
ὄξω ἀπὸ θάλασσα, ἀλαφρός, καὶ θὰ σε γλυκοπάρη
μὲς στὰ καλὰ γεράματα, ποὺ ὁλόγυρα οἱ λαοί σου
θὰ χαίρουνται καλοτυχιά. 

.

Όταν κάποιοι ή δεν ξέρουν ή δεν κοιτάζουν το κείμενο, καταλήγουν να λένε τόσο μεγάλες και χοντρές μαλακίες – όπως το να πάρεις τα βουνά για να ξεφύγεις από τις επιπτώσεις του κατακλυσμού, και ατάκα να γυρίσεις πίσω, για να κάνεις θυσίες ..σε τόπο που πλέον μπορεί και να μην υπάρχει …δείτε το σημειωμένο κείμενο !!

.

Βάζω τις αποδόσεις (έστω κι αν είναι σκατά) απλά και μόνο γι’ αυτούς που δεν σκαμπάζουν γρί απ’ αρχαιοελληνικά  ….. εάν κάποιοι φιλολογούντες θέλουν, ας ρίξουν σε σχόλιο την ΑΠΟΔΟΣΗ των εν λόγω κειμένων  …υπάρχει κάποιος/α ;;

.

Να λοιπόν που ο μπαρμπα-Όμηρος μας λέει για κατακλυσμό που ανάγκασε τους τότε Ελλαδιστάνους να μετοικήσουν σε μακρινούς και ορεινούς τόπους ..χα χά !!

.

Να συμπληρώσω επίσης ότι, ο μπαρμπα-Όμηρος μας έχει αποκαλύψει ότι ο Τρωϊκός έγινε την 3η Γενιά της Ηρωϊκής εποχής (έχω γράψει και παραθέσει τα εν λόγω τμήματα της Ιλιάδος όπου υπάρχει η συγκεκριμένη αναφορά – βρείτε τα στις προηγούμενες αναρτήσεις) ..άρα ο κατακλυσμός αυτός δεν μπορεί να πάει πέρα από την 5η γενιά της Ηρωϊκής Εποχής !!

Προσάρτημα

Έχω αφήσει ένα σημαντικό στοιχείο ασχολίαστο, μπας και κάποιος (έχων έστω και κουκούτσι μυαλό) επισημάνει το στοιχείο αυτό και γράψει δυό κουβέντες ..απ’ ότι φαίνεται όμως είτε δεν υπάρχει ούτε και ένας έστω κουκουτσόμυαλος ή απαξιεί ο οποιοσδήποτε ν’ ασχοληθεί με όλα όσα μας παραθέτουν οι παλαιοί εκείνοι γραφείς ..μάλλον όλοι ενδιαφέρονται μόνο για τις μπουρδελοπαρελάσεις και το αν υπάρξουν νέα επιντοματάκια ..χα χά !!

Όμως επειδή κανείς δεν το επεσήμανε, οφείλω να το συμπεριλάβω έτσι που τα αναφερόμενα στοιχεία στον κατακλυσμό που ακολούθησε τον Τρωϊκό να είναι πλήρη ..τουλάχιστον τα διασωθέντα στα Ομηρικά.

.

Λέει λοιπόν το κείμενο που ανήρτησα πιό πάνω (Ιλιάς Μ 17-22) :

Ο Ποσειδώνας και ο Απόλλωνας (ποταμῶν μένος εἰσαγαγόντες) συγκέντρωσαν το ρεύμα όλων και των εφτά ποταμιών που κατέβαιναν από τα βουνά της Ίδης  – Ρήσος, Κάρησος, Ρόδιος, Γρηνικός, Αίσηπος, Σκάμανδρος, Σιμόεις

.

Για να συγκλίνουν οι ροές όλων των ποταμιών που έρεαν από την Ίδη σημαίνει ότι προηγήθηκαν και σεισμικές αναταράξεις .. στην περιοχή μάλιστα κάποιου ποταμιού (ψάξτε να δείτε ποιού) καταγράφεται ότι γίνονταν μάχες ακόμη και πάνω σε ηφαιστειακές περιοχές, οπότε ίσως υπήρξε και ηφαιστειακή δραστηριότητα που άλλαξε το τοπίο ..έστω προσωρινά (για κάποιο χρονικό διάστημα) αφού μας λέει ότι αφού όλα γίνανε κολυμπηθρόξυλα επανέφεραν τις ροές των ποταμιών εκεί που ήσαν πρίν (Ιλιάς Μ 32-33 …ποταμοὺς δ’ ἔτρεψε νέεσθαι κὰρ ῥόον, ᾗ περ πρόσθεν ἵεν καλλίῤῥοον ὕδωρ).

.

.

Σε αναμονή επόμενης ανάρτησης