ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου 2023

Η ΜΑΧΑΜΠΑΡΑΤΑ ΩΣ ΠΗΓΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ ΑΤΛΑΝΤΙΔΑΣ---ΜΕΡΟΣ Γ΄

 Η Μαχαμπαράτα ως πηγή για την έρευνα της Ατλαντίδας - Μέρος ΙΙΙ )

Τώρα προσεγγίζω αυτό το ερώτημα συνειδητά από τον ευρωπαϊκό τρόπο αντιμετώπισης των «θεών» όπως τους είχαν και τους έχουν οι παλαιότεροι λαοί. Έχουμε μια χαρακτηριστική συνήθεια σκέψης με την οποία «εξηγούνται» οι θεϊκές μορφές αυτών των λαών με τέτοιο τρόπο ώστε να τις προσεγγίζουμε από μια άποψη ενώ ταυτόχρονα να απομακρυνόμαστε από αυτές από μια άλλη άποψη. Είναι ένας μακροχρόνιος μηχανισμός σκέψης που επιτρέπει τη διατήρηση της ίδιας απόστασης ανά πάσα στιγμή. Για να το εξηγήσω αυτό, δεν είναι τυχαίο που επιλέγω το παράδειγμα του « Δία», ένα θέμα που γίνεται εξαιρετικά επίκαιρο στον δυτικό κόσμο (π.χ. Lloyd-Jones,The justice of Zeus ΗΠΑ 1983).



Εικ. 1 Ήταν ο θεοποιημένος ήρωας Κρίσνα το πρότυπο για ευρωπαϊκούς θεούς όπως ο Δίας, ο Θορ και ο Περκούνας;

Χαρακτηριστικά, στην παράδοση της ευρωπαϊκής σκέψης, υποτίθεται ότι o Δίαςείναι «θεός» ή «θεός» στον οποίο οι αρχαίοι Ελληνες,έδωσαν ανθρώπινη μορφή. Αυτό είναι το κοινό επεξηγηματικό μοντέλο του ανθρωπομορφισμού Ωστόσο, τίθεται το ερώτημα σχετικά με το τι μπορεί πραγματικά να εξηγηθεί με αυτό το μοντέλο. Μπορεί να εξηγήσει μόνο αυτό που υποτίθεται σε αυτό από την αρχή, δηλαδή την ενσάρκωση του (α) Θεού στον ελληνικό νου. Ένας θεομορφισμός θα μπορούσε να επιβεβαιωθεί με την ίδια αιτιολόγηση, δηλαδή θα μπορούσε να υποτεθεί ότι ο Δίας ήταν η θέωση του ανθρώπου (ή ενός ανθρώπου) στον ελληνικό νου. Αυτό που έχουν και οι δύο ισχυρισμοί κοινό είναι ότι δεν μπορούν να επαληθευτούν.

Με την προσέγγιση του ανθομορφισμού (όπως δείχνει εντυπωσιακά ο Lloyd-Jones) η φιγούρα του Δία μπορεί να περιγραφεί με λεπτές ανθρώπινες όψεις και έτσι να ζωντανέψει, αλλά από την άλλη πλευρά αυτό έχει το τίμημα της αποπραγματοποίησης με έναν ορισμένο τρόπο. Πρέπει να γίνει εξωπραγματικό ως προς τον τρόπο σκέψης, γιατί από την αρχή αυτή η προσέγγιση επιτρέπει μόνο στη φιγούρα του Δία να είναι μυθοπλασία, όχι ιστορικό γεγονός.

Η διατριβή μου είναι τώρα:ο Δίας είναι ο Κρίσνα, και πιο συγκεκριμένα ο Δίας είναι η εικόνα του Κρίσνα που ήρθε στη Δύση από την Ινδία . Αυτή η πρόταση απαιτεί περιορισμό στο βαθμό που ισχύει για τη βασική ουσία της εικόνας τού Δία , αλλά όχι για ό,τι προστέθηκε ή σχετίζεται με άλλο τρόπο με αυτήν από ειδικά ελληνικές περιστάσεις. Θα τεκμηριώσω τη διατριβή που διατυπώθηκε με τον περιορισμό σημείο προς σημείο και, εκτός από τη γενική σημασία της στην ιστορία της θρησκείας, θα μπορέσω να συμβάλω στο να φωτιστεί το πιο δύσκολο μέρος της έκθεσης του Πλάτωνα Ατλαντίδα, το ματαιωμένο τελευταίο μέρος .

Εικ. 2 ... άλλο ένα «alter ego» του Κρίσνα

Εάν ο Δίας είναι ουσιαστικά μια εικόνα του Κρίσνα, τότε οι βασικές παραδόσεις του Δία που έχουμε στη Δύση πρέπει να είναι παρόμοιες με τις ινδικές παραδόσεις του Κρίσνα , αλλά πιο αμυδρά καθορισμένες από το αντίστοιχο της Ινδίας, από το οποίο, αντίθετα, θα περίμενε κανείς μια μεγαλύτερη ευκρίνεια των περιγραμμάτων. Πρέπει να δούμε αν αυτό είναι αλήθεια. Εδώ θα πρέπει επίσης να θυμηθούμε αυτό που ήδη εξηγήθηκε νωρίτερα, δηλαδή ότι όχι μόνο οι Έλληνες αλλά και οι Αιγύπτιοι γνώριζαν για τον Δία, και ότι όχι μόνο (που είναι γνωστό) ο Δίας και ο Ιταλός Δίας σημαίνουν την ίδια μορφή, αλλά και τη Σκανδιναβική Θόρ και ο Πρωσικός  Περκούνας. Επομένως, ουσιαστικά όλο το παραδοσιακό υλικό που είναι διαθέσιμο στη Δύση για τον Κρίσνα μπορεί να συγκριθεί. Αυτό το κάνω από πολλές απόψεις, αλλά χωρίς καμία αξίωση πληρότητας και με σκοπό να βρω μια προσέγγιση στο πρωτότυπο μέσω της εικόνας.


μια ζωή

Δυτική γνώση:

Μια ζωή για τον Δια,Θόρ,Περκούνα, φαίνεται να μην έχει καταγραφεί στην Ευρώπη . αλλά, όπως έχει ήδη ειπωθεί πολλές φορές, οι Αιγύπτιοι είχαν μια περίπου καθορισμένη διάρκεια ζωής για Δια, τον οποίο γνώριζαν ως τον τελευταίο μεγάλο άρχοντα πριν από τον μεγάλο κατακλυσμό , που θα μπορούσε να καθοριστεί (με την έννοια της αιγυπτιακής παράδοσης) στο τέλος του 4η χιλιετία π.Χ. Το γεγονός ότι οι Αιγύπτιοι απαριθμούσαν αυτόν τον ηγεμόνα στα χρονικά τους δείχνει ότι η επιρροή του εκτεινόταν μέχρι την Αίγυπτο .

Ανατολική γνώση:

Οι Ινδοί δεν εχουν καμιά πληροφορία για τον Κρίσνα που να μπορεί να προσδιοριστεί με όρους ετών, αλλά μάλλον δεκαετιών.Στην Ινδία λέγεται ότι ο Κρίσνα παντρεύτηκε την Ρουκμίνι ως νεαρός άνδρας και έγινε βασιλιάς (ως μέλος της δυναστείας των Γιαντού) μετά το Το οριακό σημείο δύο αστρονομικά καθορισμένων παγκόσμιων εποχών -Dvarapa yuga   , στη συνέχεια Kali yuga  - ξεπεράστηκε [1] . Αυτό το αστρονομικό οριακό σημάδι στη χριστιανική Νότια Ινδία, που καταγράφεται στους πίνακες του Tiruvallur, χρονολογείται το 3102 π.Χ. π.Χ. υπολογίστηκε. Επομένως μπορεί κανείς να πει ότι ο Κρίσνα, γνωστός και ως Γέρος στην Ινδική παράδοση, στο τέλος της παγκόσμιας εποχής Ντβαράπα  ή στα τέλη του 31ου αιώνα π.Χ. π.Χ. ήρθε στον κόσμο και ότι ο ανδρισμός του ήταν τον 31ο αιώνα π.Χ. π.Χ έπεσε.

Περίληψη:

Στο βαθμό που η διάρκεια ζωής του Δία ήταν γνωστή στη Δύση ( Αίγυπτος ), αντιστοιχεί στη διάρκεια ζωής του Κρίσνα , αν και στην τελευταία περίπτωση είναι πολύ πιο καθορισμένη.



Εικ. 3 Ο Κρίσνα ως σαγηνευτής και αγαπημένος των γυναικών


β) Κατοικίες:

Δυτική γνώση:

Μεταξύ των Ελλήνων, οι κατοικίες του Δία είναι αόριστα καθορισμένες. Στον Πλάτωνα/Σολωνα-[αναφορα Ατλαντιδα ) γίνεται λόγος για τόπο διαμονής «στη μέση του κόσμου», που όμως επιτρέπει πολλές πιθανές ερμηνείες. Ο Ευριπίδης  , όταν μιλάει για τη δύσκολα αναγνωρίσιμη φύση του Δια , λέει ότι είναι ο υποστηρικτής της γης και « έχει τη θέση του πάνω της » Επιπλέον, οι Έλληνες έχουν ένα παλάτι του Δία σε ένα ιερό βουνό, το οποίο σχετίζεται με τον Ολυμπο . Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι στον Πλάτωνα,ένα ειδικό κτίριο συναρμολόγησης (οικέσις) υποδεικνύεται από τον Δία .

Ανατολική γνώση:

Πολλές ινδικές κατοικίες έχουν έρθει κοντά μας για τον ΚρίσναΈνα σημαντικό, λέγεται, ήταν στο ιερό βουνό Venkatam.  Γνωρίζουμε επίσης μια έδρα του Κρίσνα στην πρωτεύουσα του Γιαντού Ντβαράκα  και ένα ειδικό κτίριο συνέλευσης (γιαντου-βάρα-παρισάτ) που βρίσκεται εκεί.  Επιπλέον, η παράδοση μιλά για ένα τεράστιο φρούριο που ο Κρίσνα είχε χτίσει « στη μέση της θάλασσας » κατά τη διάρκεια του μεγάλου πολέμου.

Περίληψη:

Με αυτές τις πληροφορίες, επίσης, φαίνεται ότι οι Ινδοί έχουν πιο ακριβείς πληροφορίες για τον ίδιο αριθμό από ό,τι έχει δοθεί στη Δύση.


γ) Γυναίκες:

Δυτική γνώση:

Οι Έλληνες διηγήθηκαν μια σειρά από «γυναικείες ιστορίες» για τον Δία, ο οποίος παντρεύτηκε πολλές φορές . Μια μοναδική από αυτές τις ιστορίες είναι η εξαιρετικά μυθική ιστορία της «απαγωγής (βιασμού) της Ευρώπης ». Αφηγείται πώς ο Διας « κατέβηκε από τον ουρανό σε ένα γνωστό μονοπάτι » (!), μετά, όταν είδε την όμορφη Ευρώπη , έγινε ταύρος και οδήγησε τη γυναίκα στο σπίτι ανάσκελα.

Ανατολική γνώση:

Είναι γνωστό στους Ινδούς ότι ο Κρίσνα παντρεύτηκε πολλές γυναίκες και είχε επίσης αμέτρητους έρωτες ή άλλες φιλικές σχέσεις με γυναίκες. Μια μοναδική ιστορία, που ειπώθηκε στην Ινδια με αποκαλυπτικές λεπτομέρειες, αφορά επίσης την απαγωγή μιας όμορφης γυναίκας, δηλαδή της προαναφερθείσας Rukmini, η οποία πήρε ton Kr;isna στο σπίτι ως πρώτη σύζυγό του. Λέγεται ότι την πήρε από μια πόλη που ονομάζεται Kundina με τη θέλησή της, αλλά παρά τη θέληση της οικογένειάς της. Αυτή η πόλη περιγράφεται με σχετικά ακρίβεια με βάση τη θέση της: από το δυτικό άκρο της Ινδίας( Hindu Kush, σήμερα Αφγανισταν) όχι λιγότερο από - μετατράπηκε - 1600 km βόρεια. Προς αυτή την κατεύθυνση φτάνετε κατευθείαν στα (ανατολικά) σύνορα της Ευρώπης .

Εικ. 4 Ο βιασμός της Ευρώπης - μωσαϊκό από την Πομπηία, Μουσείο Τέχνης Νάπολης

Τώρα υπάρχει μια άλλη λεπτομέρεια σε αυτή την παράδοση που η συμβατική ερμηνεία δυσκολεύτηκε πολύ να ερμηνεύσει. Αναφέρεται συγκεκριμένα ότι ο Κρισνα έφτασε στην πόλη Κούντινα από την Ινδια μέσα σε 12 ώρες.  Πώς θα μπορούσε όμως  να καλύψει μια απόσταση τουλάχιστον 1600 χιλιομέτρων μέσα σε δώδεκα ώρες; Η συμβατική ερμηνεία έδωσε την τυπική θρυλική απάντηση ότι ήταν τόσο παντοδύναμος που είχε στη διάθεσή του τα πιο γρήγορα άλογα. Τέτοιες ομάδες αλόγων που αγωνίζονται σε βουνά και κοιλάδες θα έπρεπε επομένως να έχουν φτάσει σε μέση ταχύτητα τουλάχιστον 130 km/h. (Απροσδόκητα, αυτή η «έκδοση σκηνικού πούλμαν» επαναλαμβάνεται από τον ίδιο Ινδοαμερικανό συγγραφέα που, στο βιβλίο του του 1970 , λέει για ένα όπλο που χρησιμοποιήθηκε στην εποχή του Κρισνα-οχι το οπλο Σουνταρσαν-αλλα  ότι ήταν « παρόμοιο με ατομική βόμβα » . .)

Αν υποθέσει κανείς ένα επίπεδο πολιτισμού για την εποχή Κρίσνα που αντιστοιχεί στο επίπεδο του αιώνα μας, δεν υπάρχουν καθόλου προβλήματα όταν πρόκειται να καλύψουμε πάνω από 1600 χιλιόμετρα σε λιγότερο από 12 ώρες· στον 20ο αιώνα θα μπορούσε κανείς τουλάχιστον να έχει ένα μέρος του που πετούν διαδρομή με αεροπλάνο.

Περίληψη:

Είναι ενδιαφέρον ότι ένας υπαινιγμός των ταξιδιωτικών πληροφοριών που μόλις δόθηκαν εμφανίζεται ξανά στην ελληνορωμαϊκή παράδοση (« κάτω από τον ουρανό σε ένα γνωστό μονοπάτι » - Οβίδιος/Μεταμορφώσεις). Λογικό είναι και το γεγονός ότι οιΕλληνες  και οι Ρωμαίοι μιλούν για τη μεταμόρφωση του ουράνιου ιπτάμενου Δια σε ταυροΓιατί από την ινδική πλευρά λέγεται ότι η νίκη της όμορφης γυναίκας κόστισε έναν (μικρό) πόλεμο, τον οποίο κέρδισε και ο Κρισνα . Αντίστοιχα, επέβαλε τη θέλησή του σαν «ταύρος». Τέλος, αξιοσημείωτο είναι ότι η όμορφη γυναίκα στην ελληνορωμαϊκή εκδοχή Ευρωπη λεγόταν, που για εμάς είναι περισσότερο γεωγραφικό όνομα παρά κοριτσιού. Μου φαίνεται ότι υπάρχει διπλό νόημα σε αυτό: ο Κρισνα , ή ο Διας, με την απαγωγή του, όχι μόνο κέρδισε την καρδιά ενός κοριτσιού στην ανατολική άκρη της Ευρώπης,αλλα ως ηρωας βασιλιάς και τις καρδιες της Ευρωπης .

Εικ. 5 Δίας, ο βασιλικός ηγεμόνας - εδώ με τη θεά Θέτυ


δ) Ιδιότητες:

Δυτική γνώση:

Οι Ελληνες απέδιδαν τη δικαιοσύνη στον Δια ως εξαιρετική ιδιότητα (ελληνικά: αναχώματα · το φαινομενολογικά πολύτιμο βιβλίο «The Justice of Zeus» είναι αφιερωμένο σε αυτήν.) Μια ουσιαστική έννοια αυτού του όρου είναι ότι οι επιτιθέμενοι πρέπει να τιμωρούνται. Με την ίδια έννοια , ο Σολων μίλησε για το γεγονός ότι όσοι ήταν ένοχοι με δική τους ευθύνη υπόκεινται στην τιμωρία του Δια . Ο Ησιοδος , που είχε αξιοσημείωτες σκέψεις για διάφορες εποχές, είπε ότι ο Διας άφησε στην ανθρωπότητα το δώρο της δικαιοσύνης.  Μια άλλη ιδιότητα που γνώριζαν οι Έλληνες ήταν η βασιλική άσκηση εξουσίας του ; Ακόμα και στον Πλάτωνα ακούγεται σαν βασιλικός ηγεμόνας (βασιλεύων). Εξάλλου, η ομορφιά του είναι διάσημη. Έχει αναπαραχθεί ιδιαίτερα στα άγονα γλυπτά και εικόνες.


 Κρίσνα, ο φλογέρας - ένας μουσικός καταστροφέας κόσμων;

Σημαντική ιδιότητα είναι επίσης ο θυμός του Δια ( phthonos ), ερμηνευόμενος τόσο θετικά όσο και αρνητικά. Θετική ως θεϊκή οργή που καταρρίπτει την αλαζονεία. αλλά και αρνητικά, όπως στον Αισχυλο , ο οποίος - όπως λέει ο Lloyd-Jones - παρουσιάζει μια εικόνα του Δία ως άγριου, αδίστακτου τύραννου. 

Ανατολική γνώση:

Οι Ινδοί έχουν μελετήσει επίσης τη δικαιοσύνη Κρίσνα εκτενώς, ειδικά οι Ινδουιστες . Θα μπορούσαν να αναφέρονται στο έπος του Μαχαμπαρατα , το οποίο απεικόνιζε τον Κρίσνα - που ο ίδιος ανήκε στους  Πανταβα - ως τον γενικά αναγνωρισμένο διαιτητή στην εσωτερική ινδική σύγκρουση μεταξύ των Καουράβα και των ΠαντάβαΤαυτόχρονα, παρουσιάζεται ως σαφής ως προς το ζήτημα της νομιμότητας της αξίωσης των Παντάβας να κυβερνήσουν . Αναφερόμενος στην κατάσταση της ανθρωπότητας, ο Κρισνα φέρεται να είπε ότι έρχεται στον κόσμο « όταν υπάρχει παρακμή στη δικαιοσύνη ».

Η μεγάλη βασιλική δύναμη του Κρίσνα εκφράζεται στην Ινδία από το γεγονός ότι αποκαλείται «ο πιο ισχυρός» και εμφανίζεται πάντα στις εικόνες με διάδημα. Η ομορφιά του περιγράφεται  ως: «καλοφτιαγμένο σώμα», « εμφανίζεται ευλογημένο », « όμορφο μέτωπο ». Για να εκφράσει την αιώνια νεότητα αυτού του προσώπου, εμφανίζεται συνήθως χωρίς γενειάδα σε ινδικά γλυπτά και εικόνες. ο θυμός ( φθόνος ) αντιστοιχεί στο « πρόσωπο του τρόμου », όπως μεταφράζεται από τη Γκίτα. Στην πλειονότητα των απεικονίσεων αυτός ο τρόμος είναι αυτός του Κρίσνα θεωρούνται απαραίτητο, θεϊκό και δίκαιο. Όπως είπα, υπάρχει επίσης μια αρνητική υποδοχή μεταξύ των Τζαινιστών , που βρίζουν σοβαρά τον τρόμο του Κρισνα .

Περίληψη:

Η αντιστοιχία μεταξύ του Δια  ( Θορ κ.λπ.) και του Κρισνα μπορεί να αναγνωριστεί ιδιαίτερα εύκολα από τις χαρακτηριστικές ιδιότητες της υπό εξέταση φιγούρας. Αλλά και εδώ, τα χαρακτηριστικά στην ινδική πλευρά είναι σαφώς πιο διαφοροποιημένα και, όπως φαίνεται, πιο ολοκληρωμένα.Αλλά υπάρχουν ακόμα πολλα να ανακαλυφθουν στην Ευρώπη  , ειδικά όσον αφορά την ιστορία της τέχνης - Εν πάση περιπτώσει, ο Κρισνα είναι γνωστός και ως φλογέρας, ως πληθωρικός χορευτής, ως κάποιος που αγαπά τα αστεία και τα γέλια και ως γέρος που κλαίει.


ε) Πόλεμος:

Δυτική γνώση:

Μια παλιά ιδέα μεταξύ τωνΕλλήνων λέει ότι ο Διας διεξήγαγε πόλεμο για να « ελευθερώσει τη γη από το πληθυσμιακό της βάρος » . ) για τον Περουνκα  επίσης. Ωστόσο, το πολεμικό έμβλημα όσον αφορά στον Δια είναι ο «κεραυνός». Αυτό το όπλο, που εμφανίζεται σε διάφορες παραλλαγές σε αγάλματα και εικόνες και είναι τυπικά διακοσμημένο με κεραυνούς, βρίσκεται στο δεξί χέρι του Δια , ενώ το αριστερό φέρει κάτι στρογγυλό, που στηνΕυρωπη θεωρείται δίσκος .

Οι Ελληνες έχουν έναν θρύλο ότι ο Διας πέταξε το όπλο του τόσο βίαια που ένα νησί ξηλώθηκε. Με παρόμοια έννοια, οι λαοί του ευρωπαϊκού βορρά έχουν την ιστορία ότι ο Θορ  σκότωσε τους γιγαντες  με τη ρίψη του σφυριού του (Μjolnir ),οπου το σφυρι οταν ολοκληρωνε το εργο του ειχε την παράξενη ιδιότητα να επιστρεφει ξανάΕπίσης πολύ αξιοσημείωτη σε αυτό το πλαίσιο είναι μια εικόνα (που παραδόθηκε από τον  Athanasios Kircher ) που δείχνει ένα τέρας δράκος να επιπλέει στον αέρα, το οποίο συνδέεται με ένα σχοινί με έναν σχετικά μικρόσωμο άνθρωπο. ο δράκος φέρει την επιγραφή: ira dei- μεταφράζεται ως «η οργή του Θεού» ή «η οργή του Δία» ή «η οργή του Δία». Και λόγω του «κεραυνού», του «σφυρί», του «τέρατος του δράκου» ή οποιουδήποτε άλλου μπορεί να είναι, ο Δίας, με όποιο κι αν είναι το ευρωπαϊκό του όνομα, έχει λάβει το αξιομνημόνευτο παρατσούκλι «Earthshaker» (συχνά στον Όμηρο ) .

Ανατολική γνώση:

Από την ινδική πλευρά, μετον Κρισνα , υπάρχει, πρώτα απ' όλα, η δήλωση -με τα ίδια σχεδόν λόγια με τουςΕλληνες- ότι ο πόλεμος του είχε ως στόχο « να ελευθερώσει τη γη από την περίσσεια πληθυσμού της » .  Υπάρχει η το ίδιο πράγμα εκεί, όπως ήδη αναφέρθηκε από τη Γκίτα, το σύμβολο της βροντής. Το έμβλημα του πολέμου, ωστόσο, όσον αφορά τον Κρισνα , είναι το οπλο Σουνταρσαν  , που βρέθηκε στη Μαχαμπαρατα .-Μεταφράσεις από τον 19ο αιώνα το απέδωσαν ως «κεραυνός» ή «κεραυνός». Όσον αφορά το όπλο, το οποίο περιγράφεται με μεγάλη λεπτομέρεια, δεν γίνεται αναφορά στο «αναβοσβήνει» ως παρενέργεια, όπως θα θυμάστε, αλλά σε ένα φως: πιο λαμπερό από χίλιους ήλιους. Στις Ινδικές απεικονίσεις ο Κρισνα κρατα το οπλο Σουνταρσαν στο ένα χέρι και κάτι στρογγυλό στο άλλο. Αυτός ο γύρος - για τον οποίο δεν υπάρχει πραγματική ερμηνεία για τον Δία - αν ερμηνευόταν ως δίσκος δεν θα είχε κανένα νόημα για τον Κρισνα επειδή (όπως ο Οδυσσέας, για παράδειγμα) είναι γνωστός ως φλαουτοπαραγωγός, αλλά όχι ως αθλητής. Ο γύρος στο χέρι του Κρίσνα είναι μάλλον ένας τροχός.

«Τροχός» - samsara - σημαίνει ιστορικός χρόνος στον αρχαίο ινδικό συμβολισμό, «ο τροχός της ιστορίας». Επομένως, στη Γκίτα, στον Κρισνα δίνονται οι λέξεις ότι είναι ο χρόνος, η πορεία του. και είναι αλήθεια ότι κατά τη διάρκεια της ζωής του περνούσε μια (αστρονομικά καθορισμένη) παγκόσμια εποχή. Εκτός από αυτό: Σύμφωνα με τον παλιό ινδικό τρόπο σκέψης, μια περιστροφή του «τροχού» σηματοδοτεί την αρχή μιας παγκόσμιας εποχής και εμφανίζεται μια φάση στην οποία ανοίγονται νέες διαστάσεις ζωής.

Περίληψη:

Τα μεγάλα σύμβολα ή ιδιότητες (και στα δύο χέρια) είναι τα ίδια για τον Δια και τον Κρισνα . Αλλά και εδώ επαναλαμβάνεται αυτό που είναι ήδη γνωστό: είναι λιγότερο ξεκάθαρα επεξεργασμένα στην ελληνική παράδοση παρά στην ινδική παράδοση.

 Ο Κρίσνα χρησιμοποιεί το θεϊκό του όπλο στη μάχη, το οποίο απεικονίζεται ως ο «Τροχός της Ιστορίας» σε αυτή τη θρησκευτική αναπαράσταση.


στ) Ερωτήσεις κατάστασης

Όπως ο Διας - «Dya(us) Pater» - δεν είναι πραγματικό όνομα, έτσι και ο Δίας δεν είναι. Αντίθετα, η λέξη υποδηλώνει μια «θεϊκή κατάσταση», όπως και οι συλλαβές «Ziu», «Djo», «Jo(v)», «Ja(w)». Για τους Αιγυπτιους ήταν «ημίθεος», δηλαδή μισός άνθρωπος, μισός θεϊκός - αν αυτό που εννοούσαν  μεταφράστηκε σωστά στα ελληνικά. Ή μήπως εννοούνταν: τόσο ανθρώπινο όσο και θεϊκό; Ο βαθύς Ηράκλειτος αναφέρεται να λέει: « Ο Δίας (είναι) ο ένας σοφός (κότα προς σοφόν) που θέλει και δεν θέλει να τον αποκαλούν με αυτό το όνομα... δεν έχει θεό και άνθρωπο, αλλά μάλλον του αποδίδει το χάρισμα της σοφίας.

Η ινδική παράδοση αντιπροσωπεύεται στην πιο σύγχρονη μορφή της από τον Rajneesh ή τον Osho. Για εκείνον (έτσι καταλαβαίνω το βιβλίο του «ΚΡΙΣΝΑ:Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ  ») Ο Κρισνα  ήταν ένας ύψιστος άνθρωπος, ο οποίος, ως πραγματικά ύψιστος, δεν μπορούσε να είναι πάνω από τη ζωή. έδρασε στο «παιχνίδι της ζωής» (σανσκριτικά: leela ) και αποδέχτηκε τις προκλήσεις, ακόμη και τον Μεγάλο Πόλεμο.

Νομίζω ότι έχω δείξει ότι πίσω από  τόν Δία βρίσκεται ο Κρίσνα . Αν ισχύει αυτό, μένει να εξηγηθεί πώς ήρθαν οι ινδικές παραδόσεις στην Ελλάδα και σε άλλες περιοχές της Δύσης. Αυτή η εξήγηση δεν είναι πολύ δύσκολη, επειδή τα διανοητικά εμπόδια που πρέπει να παραμεριστούν δεν είναι συγκριτικά πολύ μεγάλα: Οι Αριοι  - αυτός ο όρος, παρά τη διαστρέβλωσή του από τους εθνικοσοσιαλιστές σε μια λεγόμενη σκανδιναβική φυλή, θα πρέπει να επαναχρησιμοποιηθεί αντί για την αόριστη ένα, όροι που περιγράφουν μόνο μια γλωσσική φαινομενολογία των Ινδοευρωπαίων ή των Ινδοευρωπαίων - οι Αριοι , σε κάθε περίπτωση, προέρχονταν αρχικά από την Κεντρική Ασία. Προέρχονταν από καλό υπόβαθρο στη Μογγολία, που σταδιακά μετατράπηκε σε έρημο. Γι' αυτό ο λαός αυτός (και όχι μόνο αυτός) μετανάστευσε και κατέκτησε τη βόρεια Ινδία.

Σε κάποιο βαθμό, οι Άριοι αναμίχθηκαν με τα μέλη των υψηλότερων ινδικών κάστες, στις οποίες ο όρος « Αριος » συνεχίστηκε σαν ευγενείς και απορρόφησαν γνήσια ινδική γνώση. Κυρίως από την επηρεασμένη από τους Άριους Βόρεια Ινδία, οι εξελίξεις ξεκίνησαν γύρω στα μέσα της 2ης χιλιετίας π.Χ. π.Χ. Κινήσεις προς τα δυτικά. (Κάποιοι έσπρωξαν επίσης πολύ προς τα ανατολικά και βορειοανατολικά, από όπου ανακαλύφθηκε εκ νέου η γειτονική ήπειρος « Παταλα » την επόμενη χιλιετία - αποδεικνύεται στο βιβλίο «Hindru-America  » του Chaman Lal.)

Μέσω των κινήσεων προς τα δυτικά, η ινδική γνώση που επικεντρώθηκε γύρω από τον Κρίσνα έφτασε κυρίως στις ελληνικές και ιταλικές περιοχές, στις περιοχές Συρίας-Κάτω Αιγύπτου, Πρωσο-Λιθουανίας και Σκανδιναβικές περιοχές. Σε αυτές τις περιοχές, οι παραδόσεις (μεταξύ άλλων) του Κρίσνα ενσωματώθηκαν στις δικές τους παραδόσεις. Επομένως, με τα ονόματα « Δίας », « Περκούνας » και « Θορ » υπάρχουν βασικές παραδόσεις που ανάγονται  στον Κρίσνα και μπορεί να αναγνωρίσει τον μεγάλο σοφό Ινδό ηγεμόνα του 31ου αιώνα π.Χ. π.Χ., του οποίου τα σημαντικότερα σύμβολα ήταν ο τροχός της ιστορίας και το οπλο sudarshan  , παίζει τώρα τον κύριο ρόλο στην αφήγηση του Πλάτωνα για την Ατλαντίδα , η οποία, ωστόσο, δεν αναφέρεται πλήρως εκεί. Θα ήθελα τώρα να κάνω δύο ακόμη σχόλια επ' αυτού, με μια οπτική που οξύνεται από τις ινδικές παραδόσεις.

Εικ. 8: Ο Πλάτωνας σκόπιμα απέφυγε σημαντικές λεπτομέρειες στην Ατλαντίδα;

Πρώτον, η αφήγηση του Πλάτωνα δείχνει ότι η Ατλαντίδα (κάποια στιγμή) πριν από το θάνατό της εξάπλωσε τον πόλεμο σε σημαντικά μέρη της γης. Η έκθεση δείχνει επίσης ότι ο λάτρης της δικαιοσύνης «Δίας», μαζί με άλλους ηγεμόνες , σκόπευαν να τιμωρήσουν τον επιτιθέμενο  σε ένα συγκεκριμένο μέρος ( oikesis - για το οποίο, σύμφωνα με τις τρέχουσες γνώσεις, μόνο το κτίριο της συνέλευσης στην πρωτεύουσα Yadu Dvaraka;Εδώ βρίσκεται το όριο των αναφερόμενων.

Δεύτερον, αυτό το όριο δεν ξεπεράστηκε, αν και το ίδιο το κείμενο του Πλατωνα δείχνει ότι υπήρχε όχι απλώς λίγο αλλά πολύ υλικό για το τελευταίο μέρος της έκθεσης. Το ερώτημα εδώ είναι για άλλη μια φορά γιατί αυτό το κρίσιμο τελικό μέρος δεν δημοσιεύτηκε ή εξαφανίστηκε. Προφανώς γιατί οποιοδήποτε επιπλέον υλικό έριχνε φως στον ρόλο του Δια < ήταν άκρως εκρηκτικό. Αυτό μπορεί να γίνει καλύτερα κατανοητό κοιτάζοντας τι συνέβη στην Ινδία . Εκεί, με την εμφάνιση του έπους τουΜαχαμπαράτα ή της Μπαγκαβατ Γκίτα  που κρύβεται σε αυτό, η ήδη αναφερθείσα θρησκευτική διάσπαση (διάσπαση του Τζαινισμού .) αυτός ακολουθεί.Επειδη τό υλικό που αποκαλύφθηκε κατεστησε αρκετά σαφές οτι ο Κρίσνα  είχε σημαντικό ρόλο στη μεγαλύτερη καταστροφή που είναι γνωστή στην παγκόσμια ιστορία . Πώς να αντιμετωπίσετε ένα τέτοιο τέρας;

Από τη μια πλευρά, οι άνθρωποι άρχισαν να δικαιολογούν τον Μεγάλο Πόλεμο στον οποίο συμμετείχε ο Κρίσνα . Από την άλλη πλευρά, κάποιος ανέπτυξε μια δικαιολογία για την ειρήνη, δηλαδή έναν πασιφισμό  , τον οποίο αντιπροσωπεύει η παράδοση της Jaina  . Βασικά το ίδιο πρόβλημα θα είχε προκύψει στην Ελλάδα αν ο ρόλος του « Δία » είχε γίνει αρκετά διαφανής. Και αποδεικνύεται ότι η ίδια τάση πόλωσης υπήρχε και εκεί (μεταξύ των ποιητών). Οποιαδήποτε εμβάθυνση του ερωτήματος « Διας » έμελλε να αναδείξει τη σύγκρουση: Πώς μπορεί ο πιο σεβαστός να είναι και ο μεγαλύτερος καταστροφέας; Στην Ελλάδα, συγκεκριμένα στην περίπτωση της  παράδοσης της Ατλαντίδας, αυτό το εξαιρετικά εκρηκτικό πρόβλημα προφανώς «λύθηκε» μέσω της λογοκρισίας, αν και δεν μπορεί κανείς να αποκλείσει ότι υπήρχε και αυτολογοκρισία. (Λέγεται για τον Πλάτωνα ότι πήρε άγνωστα μυστικά μαζί του στον τάφο του.) Σήμερα, όταν ανακύπτουν ξανά αυτά τα παλιά ερωτήματα της ανθρώπινης ιστορίας, μάλλον λείπει μια ευρωπαϊκή σύνδεση με αυτά που κάποτε υπήρχε.

Τέλος


Σημειώσεις και πηγές

  1. Πήδα ψηλά Πηγή: Bhaktivedanta, Τόμος Ι, σελ. 351 και Τόμος ΙΙ, σελ. 336
  2. Πήδα ψηλά Πηγή: Robert Charroux: Secrets Betrayed (πρώτη δημοσίευση στα γαλλικά το 1965), σελ. 150
  3. Πήδα ψηλά Πηγή: Lloyd Jones: The Justice of Zeus, σελ. 150
  4. Πήδα ψηλά Πηγή: Friedhelm Hardy: Viraha-Bhakti (Αγγλία/ΗΠΑ 1983), σελ. 283 f.
  5. Πήδα ψηλά Πηγή: Bhaktivedanta, Τόμος II, σελ. 352
  6. Πήδα ψηλά Πηγή: Bhaktivedanta, Τόμος Ι, σ. 331 στ.
  7. Πήδα ψηλά Πηγή: ό.π., Τ. Ι, σελ. 355
  8. Πήδα ψηλά Πηγή: Lloyd-Jones, σελ. 8, σελ. 35, σελ. 57
  9. Πήδα ψηλά Πηγή: ό.π. σελ. 95
  10. Πήδα ψηλά Πηγή: The Bhagvad Gita, (επιμ. Chatterji), IV 7, σελ. 81
  11. Πήδα ψηλά Πηγή: Lloyd-Jones, σελ. 11
  12. Πήδα ψηλά Πηγή: Bhaktivedanta, Τόμος I, σελ. 328
  13. Πήδα ψηλά Πηγή: Lloyd-Jones, σελ. 130; Ελληνικό απόφθεγμα (μετά τον Appolodor) στο: J. Mansfeld (επιμ.): The Pre-Socratics, Τόμ. I, σελ. 256/257
  14. Πηγές http://neonblue.com/tfs/shiva1.htm.

  15. http://www.thortarp.com/norse.htm.

  16. https://atlantisforschung.de/index.php?t

Δεν υπάρχουν σχόλια: