ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Σάββατο 1 Νοεμβρίου 2025

Ἡ Κύπρος «ἀνακήρυξε» ΑΟΖ, ἐμεῖς τί φοβόμαστε;

 


Μέ τήν ὁριοθέτηση πού ἀνεκοίνωσε ἡ Λευκωσία μέ τόν Λίβανο ὁλοκλήρωσε τίς νομικές διαδικασίες ἀψηφῶντας τίς ἀπειλές τῆς «Γαλάζιας Πατρίδος» – Ἡ Ἑλλάς, ὅμηρος τῆς θεωρίας τοῦ «θερμοῦ ἐπεισοδίου», δέν ἀσκεῖ μέχρι σήμερα τά δικαιώματά της

Μέ καθυστέρηση 23 ἐτῶν ἐκυρώθη ἀπό τήν Κυβέρνηση τοῦ Λιβάνου ἡ συμφωνία ὁριοθετήσεως θαλασσίων ζωνῶν μέ τήν Κύπρο, ἀναδιαμορφώνοντας τά γεωστρατηγικά δεδομένα στήν ἀνατολική Μεσόγειο. Τήν ἐπίτευξη τῆς συμφωνίας ἡ «Ἑστία» εἶχε ἀναδείξει ἀπό ἡμερῶν ἤδη, στό φύλλο της τῆς 25ης Ὀκτωβρίου. Ἡ συμφωνία αὐτή εἶχε ἐπιτευχθεῖ τό 2007, ἐποχή κατά τήν ὁποία ἡ Κύπρος προέβαινε σέ ἀνάλογες ὁριοθετήσεις μέ τήν Αἴγυπτο καί τό Ἰσραήλ. Ἦταν ἀπό τίς πρῶτες χῶρες πού ἔσπευσαν νά ἐφαρμόσουν τά προβλεπόμενα ἀπό τό Διεθνές Δίκαιον τῆς Θαλάσσης, ἀμέσως μόλις ἡ Σύμβασις τοῦ Μοντέγκο Μπαίυ (διά τῆς ὁποίας καθιερώθηκε τό ΔΔΘ) κυρώθηκε ἀπό τά κοινοβούλια τῶν χωρῶν πού μετεῖχαν στήν σχετική διάσκεψη. Ἡ Κύπρος λοιπόν ἔσπευσε καί ἐκμεταλλεύθηκε τήν εὐκαιρία τήν ὁποία ἡ Ἑλλάς ἔχει ἀφήσει νά περάσει. Καί ὅμως ἡ Ἑλλάς ἔπρεπε νά εἶναι ἡ πρώτη χώρα πού θά ἔπρεπε νά ὑπογράψει ὁριοθέτηση ΑΟΖ μέ τήν Κύπρο, κατοχυρώνοντας τά δικαιώματα τῶν δύο ἑλληνικῶν Κρατῶν στίς θαλάσσιες ζῶνες τῆς ἀνατολικῆς Μεσογείου. Δέν τό ἔπραξε καί τό ἐρώτημα εἶναι: Γιατί; Τί φοβεῖται;

Μέ τήν κύρωση τῆς συμφωνίας ὁριοθετήσεως μέ τόν Λίβανο, κλείνει ἕνα κεφάλαιο ἐκκρεμοτήτων γιά τήν Λευκωσία. Ἤ μᾶλλον κλείνει ὡς πρός τίς ζῶνες νοτίως καί ἀνατολικῶς τῆς Μεγαλονήσου. Ἐκ δυσμῶν, πού θά ἔπρεπε νά ἔχει ὑπογραφεῖ ὁριοθέτησις μέ τήν Ἑλλάδα, ὑπάρχει κενό. «Μαύρη τρῦπα». Ἡ Ἑλλάς μάλιστα δέν ἔχει κἄν κηρύξει ΑΟΖ, ἀρκουμένη στό γεγονός ὅτι ἐφάπτεται ἡ ἑλληνική μέ τήν κυπριακή ὑφαλοκρηπῖδα (καί πάλι χωρίς συμφωνία ὁριοθετήσεως) καί ἐφάπτονται τό FIR Ἀθηνῶν καί τό FIR Λευκωσίας καθώς καί συναρτωμένη ζώνη εὐθύνης γιά ἔρευνα καί διάσωση.

Τό σημαντικό εἶναι ὅτι ἡ καθυστέρησις τῶν 23 ἐτῶν στήν κύρωση τῆς συμφωνίας μέ τόν Λίβανο ἦταν ἀποτέλεσμα ἀσφυκτικῶν τουρκικῶν πιέσεων πρός τήν χώρα. Τό γεγονός δηλαδή ὅτι τώρα ἡ Βηρυττός ἀπεφάσισε νά προχωρήσει συνιστᾶ πραγματική ἧττα γιά τίς τουρκικές ἐπιδιώξεις στήν περιοχή. Σημαίνει ὅτι, στήν συγκεκριμένη περίπτωση, ἡ σταθερή πολιτική τῆς Τουρκίας γιά ἐπιβολή τετελεσμένων διά τῆς ἀπειλῆς βίας ἔπεσε στό κενό. Καί τοῦτο θά ἔπρεπε νά ἀποτελέσει «μάθημα» γιά τήν Ἀθήνα, ἡ ὁποία δείχνει νά κινεῖται ὑπό τόν διαρκῆ φόβο ἑνός «θερμοῦ ἐπεισοδίου» μέ τήν Τουρκία, ὁ ὁποῖος τήν ἀποτρέπει ἀπό τοῦ νά λάβει τίς γενναῖες ἀποφάσεις πού ἀπαιτοῦνται γιά τήν στήριξη τῶν ἐθνικῶν συμφερόντων στήν εὐρύτερη περιοχή.

Τό γεγονός δηλαδή ὅτι ἡ Ἑλλάς ἀποφεύγει τήν κήρυξη ΑΟΖ (ἔχει μερικῶς μόνον κηρυχθεῖ ταυτοχρόνως μέ τίς συμφωνίες ὁριοθετήσεως μέ τήν Ἰταλία καί τήν Αἴγυπτο) δείχνει ὅτι ἡ Ἀθήνα ἐξακολουθεῖ νά ζεῖ ὑπό ἕνα ἰδιότυπο καθεστώς ὁμηρίας, τό ὁποῖο ἐπιτρέπει στήν Τουρκία νά ἐπιβάλλει τίς θέσεις της. Καί εἶναι χαρακτηριστική ἡ πανομοιότυπη ρητορική πού «δικαιολογεῖ» αὐτήν τήν στάση. «Ἀποφύγαμε τόν πόλεμο» ἦταν ἡ ἀπολογία τοῦ Κώστα Σημίτη μετά τήν ὑποχώρηση τῶν Ἰμίων. «Ἀποφύγαμε μιά κρίση» ἦταν ἡ ἀπολογία τοῦ Γιώργου Γεραπετρίτη μετά τήν ὑποχώρηση τῆς Κάσου. Ἔρχεται ὅμως ἡ Κύπρος νά μᾶς δείξει ὅτι ὑπάρχει καί ἄλλος δρόμος. Αὐτός τῆς ἐπιμονῆς στά ἐθνικά δίκαια. Πού, στήν συγκεκριμένη περίπτωση, δημιούργησε τετελεσμένα καί στρίμωξε στήν γωνία τήν Τουρκία, σέ μιά στιγμή κατά τήν ὁποία ἑτοιμαζόταν νά ὑπογράψει συμφωνία ὁριοθετήσεως μέ τήν Συρία τοῦ «φίλου» της ἀλ Σάαρα. Ἡ προσήλωσις στόν στόχο φέρνει ἀποτελέσματα. Ἡ Κύπρος τά κατάφερε ἐφαρμόζοντας μιά συνεπῆ πολιτική θαλασσίων ὁριοθετήσεων, πού ἄρχισε ἀπό τά χρόνια τοῦ ἀειμνήστου Τάσσου Παπαδόπουλου. Γιά ποιόν λόγο ὀλιγωρεῖ ἡ Ἀθήνα; ΕΣΤΙΑ

**Τό ιστολόγιο δέν συμφωνει απαραίτητα με τις απόψεις των αρθρογράφων

2 σχόλια:

ΝΕΜΕΣΙΣ είπε...

.
Το ΝΑΤΟ Ετοιμάζει Εισβολή στην Ελλάδα με τον Νόμο // Άκου να δεις!

-

5 Νοε 2025


Μας λένε ότι χτίζουν δρόμους, γέφυρες και λιμάνια για την ανάπτυξη.

Ότι ενισχύουν την κοινή ευρωπαϊκή άμυνα.

Αυτό που δεν τονίζουν, όμως, είναι ότι αυτοί οι δρόμοι δεν είναι μόνο για εμπορικά φορτηγά, αλλά και για τανκς.

Ότι οι γέφυρες αυτές σχεδιάζονται με προδιαγραφές που αντέχουν το βάρος τεθωρακισμένων μεραρχιών.

Κάτω από την ομπρέλα της «αμυντικής συνεργασίας», διαμορφώνεται ένα πλαίσιο που στοχεύει να επιτρέπει σε συμμαχικούς στρατούς να διασχίζουν τα σύνορά μας πολύ γρηγορότερα από ό,τι στο παρελθόν.

Δεν είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας.

Είναι μια πραγματικότητα που εξελίσσεται με το σχέδιο «Στρατιωτική Κινητικότητα».

Μείνετε μαζί μου, για να δούμε τι ακριβώς σημαίνει αυτό

για την εθνική μας κυριαρχία και γιατί ο διάλογος γύρω από το θέμα είναι τόσο περιορισμένος.

Τι Είναι η «Στρατιωτική Σένγκεν»;

Ακούμε όλο και συχνότερα τους όρους «Στρατιωτική Κινητικότητα» (Military Mobility) ή, πιο απλά, «Στρατιωτική Σένγκεν».

Επίσημα, πρόκειται για ένα σχέδιο δράσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε στενή συνεργασία με το ΝΑΤΟ,

που θέλει να απλοποιήσει και να επιταχύνει τη μετακίνηση στρατευμάτων σε όλη την Ευρώπη.

Ο δηλωμένος στόχος είναι η αποτροπή και η άμυνα: σε περίπτωση εξωτερικής απειλής,

τα συμμαχικά στρατεύματα πρέπει να μπορούν να φτάσουν γρήγορα εκεί που χρειάζεται,

χωρίς τις σημερινές γραφειοκρατικές καθυστερήσεις.

Ακούγεται λογικό, έτσι δεν είναι;

Ποιος θα διαφωνούσε με την ταχύτερη αντίδραση σε μια κρίση;

Εδώ όμως, αρχίζουν οι κρίσιμες ερωτήσεις.

Το σχέδιο δεν αφορά μόνο χαρτιά και άδειες.

Περιλαμβάνει την αναβάθμιση υποδομών «διπλής χρήσης» — δρόμους, σιδηροδρόμους, λιμάνια και αεροδρόμια — ώστε

να πληρούν στρατιωτικές προδιαγραφές.


Η Ελλάδα, με τη στρατηγική της θέση, βρίσκεται στο επίκεντρο αυτού του σχεδιασμού.


Το ερώτημα που γεννιέται είναι ουσιαστικό:

Όταν διευκολύνεις την ταχεία και απρόσκοπτη διέλευση ξένων δυνάμεων,

πού μπαίνουν τα όρια ανάμεσα στην «αμυντική συνεργασία» και την εκχώρηση κυριαρχικών δικαιωμάτων;

Ποιος θα έχει τον τελικό λόγο για το ποιος μπαίνει, πότε και για πόσο;

Η απάντηση που δίνεται είναι «οι Βρυξέλλες» και «το ΝΑΤΟ»,

σε συνεννόηση πάντα με την Αθήνα.

Όμως, αυτό από μόνο του ανοίγει μια μεγάλη συζήτηση


για την πίεση που μπορεί να ασκηθεί σε μια χώρα-μέλος σε συνθήκες κρίσης.


##########################################

Η Εθνική Κυριαρχία στο Μικροσκόπιο

Κάθε ανεξάρτητο κράτος έχει τον έλεγχο των συνόρων του και το μονοπώλιο της νόμιμης βίας εντός αυτών. Τ

ο σχέδιο για τη «Στρατιωτική Σένγκεν» εγείρει ερωτήματα και για τα δύο.

Κάποιος θα πει: «μα υπάρχει το Σύνταγμα».

Και σωστά θα το πει.

Το Άρθρο 27 του Συντάγματος ορίζει ξεκάθαρα

ότι ξένος στρατός δεν μπορεί να εισέλθει, να παραμείνει ή να διέλθει από την ελληνική επικράτεια

χωρίς νόμο που ψηφίζεται από την απόλυτη πλειοψηφία της Βουλής.


Αυτή είναι η συνταγματική μας δικλείδα ασφαλείας.


Ας σκεφτούμε, όμως, ένα σενάριο «κρίσης».

Ποιος την ορίζει;

Μια περίοδος έντονης γεωπολιτικής αστάθειας στην περιοχή μας;


ΣΥΝΑΧΙΖΕΤΑΙ...

ΝΕΜΕΣΙΣ είπε...

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ...


Με βάση τους νέους ευρωπαϊκούς σχεδιασμούς,

μια κατάσταση μπορεί να χαρακτηριστεί ως «κρίση» που απαιτεί ταχεία στρατιωτική αντίδραση.

Σε ένα τέτοιο πλαίσιο, πόσο ανεξάρτητη θα είναι η απόφαση της Αθήνας;

Θα υπάρξει ο πολιτικός χρόνος για ουσιαστική κοινοβουλευτική συζήτηση ή η πίεση για «συμμαχική ευθυγράμμιση»


θα είναι τόσο μεγάλη που η επικύρωση θα είναι σχεδόν μονόδρομος;


Ας πάρουμε για παράδειγμα το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Έχει επίσημα μετατραπεί σε έναν κρίσιμο κόμβο για τη μεταφορά δυνάμεων του ΝΑΤΟ προς την Ανατολική Ευρώπη,

ειδικά μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία.


Μας λένε ότι αυτό αναβαθμίζει γεωπολιτικά την Ελλάδα.

Αυτό που δεν συζητάμε αρκετά είναι οι μακροπρόθεσμες συνέπειες.


Ένα τμήμα της ελληνικής επικράτειας λειτουργεί ήδη


ως κέντρο logistics για τις στρατηγικές προτεραιότητες της Ουάσιγκτον και των Βρυξελλών.


Αυτό δημιουργεί νέες δυναμικές και ευθύνες για τη χώρα μας, που πρέπει να εξεταστούν προσεκτικά.


Το Κόστος και οι Προτεραιότητες


Ας δούμε και τους αριθμούς.

Η δημιουργία αυτού του πανευρωπαϊκού δικτύου δεν είναι φθηνή.

Ο αρχικός προϋπολογισμός από την ΕΕ, μέσω του μηχανισμού


«Συνδέοντας την Ευρώπη», ήταν 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ για 95 έργα.


Όμως, ήδη γίνονται συζητήσεις για πολλαπλασιασμό αυτών των ποσών στο μέλλον,

με κάποιες αναφορές να μιλούν για εκτιμώμενες ανάγκες που θα μπορούσαν να φτάσουν πολύ υψηλότερα ποσά

για το σύνολο των απαιτούμενων έργων στην Ευρώπη.


Αυτά τα χρήματα, χρήματα των Ευρωπαίων φορολογουμένων, πού πηγαίνουν;


Πηγαίνουν σε κατασκευαστικές και τεχνολογικές εταιρείες για την αναβάθμιση υποδομών διπλής χρήσης.


Την ίδια στιγμή, στην Ελλάδα, όπως και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες,

ο δημόσιος διάλογος συχνά περιστρέφεται γύρω από την ανάγκη


για καλύτερα νοσοκομεία, σχολεία και ένα πιο ασφαλές και σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο για τους πολίτες.


Βρίσκονται δισεκατομμύρια για υποδομές που θα διευκολύνουν τη μετακίνηση στρατιωτικού υλικού,


την ώρα που άλλες εθνικές ανάγκες παραμένουν πιεστικές.

Βλέπετε την αντίφαση;


Βλέπετε πού δίνεται η προτεραιότητα;



-

https://www.youtube.com/watch?v=5NdIb9mgR7s


.