ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2022

ΝΟΟΜΑΧΙΑ,ΏΣ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΥΠΟΛΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ,ΝΟΟΛΟΓΙΑ,ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΛΟΓΟΙ[ΑΠΟΛΛΩΝΟΣ,ΔΙΟΝΥΣΟΥ,ΚΥΒΕΛΗΣ]!



Κείμενο πηγής μιας ανακοίνωσης που παρουσιάστηκε κατά το I Περιφερειακό Συνέδριο Νότου-Νοτιοανατολικού της Nova Resistência Brasil, σχετικά με την έννοια της Noomakhia που σκιαγραφήθηκε από τον καθηγητή Alexander Dugin και, με βάση αυτό, την αναζήτηση των βραζιλιάνικων λογότυπων.

Τι είναι η Noomakhia;

Πρώτα από όλα θα ήθελα να πω ότι είναι πολύ δύσκολο να σκιαγραφήσει κανείς ένα τόσο εκτενές και σύνθετο θέμα σε μια τόσο σύντομη παρουσίαση. Ως εκ τούτου, τα πρώτα μου λόγια θα πρέπει να είναι σε τόνο προειδοποίησης και πρόσκλησης, έτσι ώστε, μόλις τεθούν οι κατάλληλες σκέψεις σχετικά με το θέμα που παρουσιάζεται, όλοι θα αισθάνονται ότι κινούνται προς την κατεύθυνση μιας καλύτερης και μεγαλύτερης κατανόησης των εννοιών του Dugin για τη Noomakhia και το σημασία για το πολυπολικό ιδανικό. Μεγάλο μέρος αυτού του περιεχομένου βρίσκεται σε όλα τα κείμενα του καθηγητή Dugin, τα οποία διαδόθηκαν ευρέως και συζητήθηκαν από τη Nova Resistência, καθώς και στη μετάφραση των εισαγωγικών μαθημάτων για το θέμα της Noomakhia, που είναι διαθέσιμη στη συλλογή ιστολογίων Legio Victrix.

Σχετικά με την παραπάνω ερώτηση, η απάντησή της είναι περίπλοκη, αλλά θα προσπαθήσουμε να κάνουμε κάποια αρχικά βήματα. Το ερώτημά μας είναι, βασικά, ποιοι είμαστε, και ο αγώνας μας είναι, βασικά, ένας αγώνας ιδεών, ένας διανοητικός αγώνας. Ο 20ός αιώνας σημαδεύτηκε από αυτόν τον αγώνα, αλλά αυτός ο αγώνας έγινε σε ένα βαθύτατα άνισο πεδίο, στο οποίο η ουσία αυτού που είμαστε δόθηκε, έστω και σχεδόν ανεπαίσθητα, μόνο από τη μία πλευρά. Αυτό καθιστά σαφές ότι τα ιδεολογικά επιχειρήματα που δεν συνάδουν με την ουσία μας δεν αρκούν. Μια πολιτιστική, πολιτική και οικονομική ολοκλήρωση σε έναν πολιτισμικό πόλο μπορεί να είναι, όπως βλέπουμε στην περίπτωση της ΕΕ, μια ενοποίηση υπέρ του ιμπεριαλισμού. Ένας εθνικισμός, όπως υποστήριξε πρόσφατα ο προφήτης του φιλελεύθερου τέλους της ιστορίας, Φράνσις Φουκουγιάμα, μπορεί να είναι μια εκδήλωση αυτού του φιλελευθερισμού. Δεν αρκεί να είμαστε ενας εθνικιστικός ιβηροαμερικανικός κόμβος, αν δεν καταλαβαίνουμε πώς να γίνουμε. Επομένως, η αντίσταση πρέπει να είναι ουσιαστική. Η Noomakhia είναι η αποκάλυψη αυτής της μάχης, η εκδήλωσή της στον πολιτιστικό κόσμο, ο πολιτισμός εννοείται εδώ ως προοπτική, κοσμοθεωρία (Weltanschauung), δηλαδή η υπαρξιακή θεώρηση του κόσμου.

Το Noomakhia είναι ένα κολοσσιαίο εγχείρημα, του οποίου οι 24 πρωτότυπες εκδόσεις εκτείνονται σε μια περίοδο 6 ετών, από το 2014 έως το 2020, αλλά η προέλευση του σίγουρα ανάγεται στην όλη διαδικασία της πνευματικής διαμόρφωσης του Alexander Dugin. Σε γενικές γραμμές, η Noomakhia ξεκινά με μια αναζήτηση για κάτι όχι και τόσο ξεκάθαρο μέχρι τότε, τη δυνατότητα αντίστασης σε μια κυρίαρχη υπαρξιακή αρχή που υποδουλώνει όλους τους λαούς: τον φιλελευθερισμό, σε όλες του τις διαστάσεις, ως κοσμοθεωρία, ως λογοκεντρισμό, δηλαδή έναν Λόγο που οργανώνει ο κόσμος διανοητικά και είναι ο μόνος δυνατός κόσμος. Ας αναλογιστούμε περαιτέρω αυτό.

Μέσα στο πλαίσιο ενός μονοπολικού κόσμου που υποτάσσει τους πάντες, έπρεπε να γίνει μια νέα φιλοσοφική προσπάθεια για την αναζήτηση μιας εναλλακτικής. Σωστά. Αλλά η φιλελεύθερη κυριαρχία, δέχεται ο Ντούγκιν, δεν είναι απλώς μια πολιτική και οικονομική επιβολή, αλλά βαθιά φιλοσοφική. Το επιχείρημα είναι ότι ο κόσμος γίνεται φιλελεύθερος επειδή στα βάθη της σκέψης το μικρόβιο, ο φιλελεύθερος ιός, παρεμβάλλεται σε όλους τους λαούς, ανεξαιρέτως, και γίνονται ζόμπι (das Man) αυτού του κόσμου. Είναι απαραίτητο, λοιπόν, να επιστρέψουμε σε αυτό που μας κάνει ανθρώπους, στις αρχές που διαμορφώνουν την κοσμοθεωρία μας και να διερευνήσουμε αν είναι δυνατόν, τελικά, σε αυτό το ουσιαστικό και θεμελιώδες κατώφλι, να σκεφτούμε τον κόσμο με έναν ριζικά διαφορετικό τρόπο, όχι με την έννοια των απόψεων που βασίζονται στην ίδια δομή,

Σε αυτή την προσπάθεια είναι που η Noomakhia θα αναδειχθεί στη συνέχεια ως πραγματικότητα, την οποία ο Dugin αντιμετωπίζει και εκθέτει. Αυτό ξεκινά, επομένως, με μια νοολογία.

Νοολογία, ή αποδόμηση του νου

Η νοολογία είναι η επιστήμη της μελέτης ή της έρευνας της ανθρώπινης νόησης, του «νου», ενός βαθύ βαθμού ανθρώπινης συνείδησης, της νόησης που διαμορφώνει την υπαρξιακή μας σχέση με τον κόσμο. Είναι η ποιότητα που μας κάνει ουσιαστικά ανθρώπους. Η Noology είναι, επομένως, μια διερεύνηση του εαυτού μας και των δυνατοτήτων μας. Η αναζήτηση της πολλαπλότητας του νου είναι η βάση της πολυπολικότητας γιατί βασικά προϋποθέτει ότι στον κόσμο δεν υπάρχει μόνο ένας γενικός τρόπος λειτουργίας της ανθρώπινης νόησης.

Αυτό που μας κάνει ανθρώπους δεν είναι η πολλαπλότητα των διανοήσεων, με τη νόηση να είναι ένα γενικό πράγμα, αλλά η πολλαπλότητα ως θεμελιώδες χαρακτηριστικό των εκδηλώσεων του νου. Ο νους είναι η αφύπνιση μας στον κόσμο, είναι η συνείδηση ​​του υπάρχοντος. Ο Λόγος, η λέξη, το ρήμα, ο λόγος, όπως θα δούμε, είναι οι πιθανές «μορφές» αυτής της διανόησης που εκδηλώνεται, η ίδια η δομή της ανθρώπινης όρασης που λειτουργεί σε συγκεκριμένους χώρους και χρόνους.

Η νοολογική έρευνα διεξάγεται σε διάφορα επίπεδα ή κλάδους μέσω των οποίων αποκαλύπτονται οι λειτουργίες του ανθρώπινου μυαλού και όπου οι λόγοι μπορούν να λάμψουν, όπως σε έναν καθρέφτη.

Μυθολογία, θρησκεία, φιλοσοφία, πολιτισμός, επιστήμη, καθημερινή πρακτική, οικονομία, γλώσσα, τέχνη κ.λπ.

Οι τρεις λόγοι, η αποκάλυψη του νου

Η ιδέα του Logos είναι κάπως πολυσημική και χρειάζεται περαιτέρω διευκρίνιση. Ο Ντούγκιν λειτουργεί με βάση τη νιτσεϊκή φιλοσοφία, η οποία προσδιορίζει την ύπαρξη των Απολλώνιων και Διονυσιακών λόγων ως εκείνων των θεμελιωδών δομών που διαμορφώνουν την άποψη και τη σχέση με τον κόσμο, των οποίων η διαλεκτική βασίζεται στην ανθρώπινη τραγωδία. Αυτό το κλειδί θα χρησιμοποιηθεί αργότερα στη διαμόρφωση πολλών εθνοκοινωνιολογικών μελετών που διαχωρίζουν τις διαφορετικές πολιτιστικές εκδηλώσεις μεταξύ, κυρίως, απολλώνιων και διονυσιακών, στους οποίους μπορεί να αφορά. ιδέες που αναπτύχθηκαν αργότερα από τη Ruth Benedict.

Η χρήση της έννοιας των λόγων και των ελληνικών θεών δεν είναι μια απόλυτη, πολύ περισσότερο μια συγκεκριμένη αφοσίωση, αλλά μια αναλυτική κατηγορία, ένας μηχανισμός μελέτης και κατανόησης δομών από ένα ήδη γνωστό και διευρυμένο μοντέλο. Επιπλέον, η χρήση αυτών των ελληνικών θεών είναι κατάλληλη επειδή ο ελληνικός μύθος, τόσο γνωστός σε εμάς, έχει από μόνος του αρκετά ξεκάθαρα στοιχεία αυτού του πολέμου μεταξύ διαφορετικών προοπτικών ύπαρξης που καθοδηγούν την ανθρώπινη ζωή και επίσης επειδή ο μύθος και η φιλοσοφία είναι δύο ξεχωριστές δομές μέσω που λειτουργεί ο νους, η διάνοια, το θεμελιώδες σημείο της νοολογίας. Τέλος, εάν η Δύση αναγνωριστεί ως μια λογοκεντρική δομή, εστιασμένη σε αυτή την κατηγορία, είναι επομένως εξαιρετικά σκόπιμο να αντεπιτεθεί αποδομώντας την ίδια τη φιλοσοφία που θα αντιμετωπιστεί, στις αρχέγονες αντιφάσεις της.

Ωστόσο, η νοολογική στροφή του Alexander Dugin αντιστοιχεί σε μια ανακάλυψη που ακολούθησε τη διαδικασία αποδόμησης του Δυτικού Λόγου και προσπάθειας ανάγνωσης του κόσμου με διονυσιακούς φακούς. Προσπαθώντας να διερευνήσει τη φιλοσοφία, τον πολιτισμό, τη μεταφυσική, τις επιστήμες, εν συντομία, τις διάφορες διαστάσεις της ανθρώπινης σκέψης, ο Dugin συνειδητοποιεί ότι παρά την πολλαπλότητα των προοπτικών για τον κόσμο, οι δύο λόγοι που είχαν μελετηθεί μέχρι τότε δεν μπορούν να εξηγήσουν όλα αυτά τα φαινόμενα , ενώ ο Dugin συνειδητοποιεί πώς όλα αυτά αποτελούνται από ορισμένα θεμελιώδη μοτίβα που ενσωματώνονται σε τρία μεγάλα προσυνείδητα ή φανταστικά μοντέλα (εμπνευσμένα από τα τρία ντουρανδικά καθεστώτα του φανταστικού), τα τρία πλέον logoi.

Οι τρεις λόγοι εμφανίζονται τότε ως 3 θεμελιώδη παραδείγματα που δομούν την κοσμοθεωρία του ανθρώπου σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά του, τις μεταφυσικές του δομές. Για να προσπαθήσουμε να το κάνουμε αυτό πιο ξεκάθαρο, μπορούμε να πούμε ότι ανάμεσα στη συνείδησή μας, τη διάνοιά μας που λειτουργεί άμεσα και τον κόσμο, υπάρχουν αυτές οι προσυνείδητες δομές που βοηθούν στη διαμόρφωση αυτής της σχέσης πνεύματος-ψυχής-κόσμου. «Διαμορφώνουν» τον αντιληπτό κόσμο, μέσα από το χώρο και το χρόνο, μέσα μας, με τον δικό τους τρόπο.

  • Ο Λόγος του Απόλλωνα είναι ο ηλιακός, ημερήσιος Λόγος, είναι ένας τομέας κάθετης δομής, εστιασμένος στις εναέριες εικόνες, την ευθεία, το σπαθί, το φως, τον ουρανό, το υπερβατικό και το αρσενικό. Στη φιλοσοφία την ταυτίζουμε με την πλατωνική φιλοσοφία, πάντα στραμμένη προς τα πάνω, προς τον κόσμο των ιδεών, προς το υπερβατικό επίπεδο.
  • Ο Λόγος του Διονύσου είναι νυχτερινός, αλλά με δραματικό χαρακτηριστικό, όπως στον Νίτσε. Είναι ο Λόγος της κινητικότητας και της ισορροπίας, της διαλεκτικής αριστοτελικής φιλοσοφίας, μεταξύ ζεστού και κρύου, ψηλού και χαμηλού, μεταξύ ρηχού και βαθύ. Είναι αυτό που μπορεί να δει κανείς από το φως, στο βαθύτερο σκοτάδι, και τη σκιά που γίνεται αντιληπτή μέσα στο πιο έντονο φως. Το κινέζικο Τάο ή ο Ιησούς Χριστός είναι παραδείγματα διονυσιακής προοπτικής.
  • Ο Λόγος της Κυβέλης είναι ένας μυστικιστικός νυχτερινός Λόγος, που συνδέεται με το θηλυκό, είναι η υλιστική φιλοσοφία του Δημόκριτου, ο κόσμος της γήινης μήτρας, η γη που γεννά τα πάντα και σκοτώνει τα πάντα μόνη της. Δεν υπάρχει υπέρβαση, γιατί είναι ήδη μέσα στον ίδιο τον κόσμο, η ζωή και ο θάνατος αντιστοιχούν σε έναν κλειστό κύκλο. είναι ο κλειστός χώρος, το αδιάσπαστο, η σπείρα.

Έτσι, κάθε Λόγος συνθέτει μια σειρά από «ανιμικά» στοιχεία που δομούν τον τρόπο που βλέπουμε και υπάρχουμε στον κόσμο με εντελώς διαφορετικούς, ασυμβίβαστους τρόπους.

Η Noomakhia και η συμφωνία της

Η Noomakhia είναι η θεμελιώδης κατανόηση ότι αυτοί οι τρεις λόγοι βρίσκονται σε σύγκρουση, ειδικά ο Απόλλωνας και η Κυβέλη. Η νοολογία είναι η μελέτη που μας δείχνει την ύπαρξη αυτής της σύγκρουσης, ενώ το να ζεις τη νοομαχία σημαίνει να αναγνωρίζεις τον εαυτό σου υπαρξιακά μέσα σε αυτόν τον νοολογικό πόλεμο, σε έναν συγκεκριμένο πόλο, κατανοώντας ότι ο μόνος δυνατός υπαρξιακός δρόμος είναι η δίκαιη προσέγγιση της νομομαχικής θέσης, γιατί δεν είναι απλώς εργαλειακό, καλύπτει κάθε υπαρξιακή δυνατότητα.

Η βασική αρχή της Noomakhia είναι η εξής: τρεις λόγοι βρίσκονται σε μια άλυτη σύγκρουση. Μαλώνουν μεταξύ τους για τη μορφή του Nous που πρέπει να κυριαρχεί στον πολιτισμό. Ο αγώνας των τριών λογοτύπων είναι το κλειδί για την κατανόηση της εσωτερικής δομής του πολιτισμού, του πολιτισμού και της ταυτότητας της κοινωνίας. Και μας δίνει την εξήγηση των διεθνικών και διαπολιτισμικών σχέσεων. Η NOOMAKHIA εξηγεί ό,τι είναι ανθρώπινο και εξηγεί πώς ο άνθρωπος εξηγεί αυτό που δεν είναι ανθρώπινο. Αυτά που περιγράψαμε μέχρι τώρα αποτελούν τις θεμελιώδεις αρχές της NOOMAKHIA ως τη μεταφυσική βάση του πολυπολικού κόσμου. (DUGIN, Alexander. Introduction to Noomachy (Μάθημα Ι) - Noology: The Philosophical Discipline of Intellectual Structures).

Όταν ο νους ξυπνά και η συνείδηση ​​αρχίζει να λειτουργεί για τον κόσμο, οι τρεις λόγοι ενεργούν αμέσως και διαρκώς για την κυριαρχία του. Ο ίδιος ο νους κατέχει τις τρεις διαστάσεις των λόγων προσυνείδητα, αλλά είναι ο πόλεμος και η έκβασή τους, η στιγμή της νοομαχίας που θα καθορίσει τον υπαρξιακό ορίζοντα κάθε πολιτισμού.

Η στιγμή της νοομαχιάς είναι μια καθοριστική στιγμή στον πόλεμο των λόγων, μια προφανής λογική νίκη που γεννά έναν συγκεκριμένο ορίζοντα και θέτει τον πολιτισμικό βορρά. Δεν τελειώνει τον πόλεμο, αλλά παράγει έναν προσανατολισμό που πρόκειται να ενισχυθεί από τον ίδιο τον πολιτισμό και τους ανθρώπους του. Το θεμελιώδες σημείο αυτής της στιγμής είναι η παροχή αρμονίας μέσα σε έναν προσυνείδητο χώρο που είναι, στην αρχή, ένας πόλεμος. Θα αντιμετωπίσει νέες στιγμές σύγκρουσης, νέα υπαρξιακά κατώφλια θα ξεπεραστούν, αλλά οι στιγμές, ή οι κινήσεις, καθορίζουν τη διαδικασία. Για παράδειγμα: ας πούμε ότι ένας πολιτισμός διαμορφώνεται μέσα από μια στιγμή Απολλώνιας ώθησης, μια ολυμπιακή νίκη ενάντια στις χθόνιες δυνάμεις που δρουν στην ψυχή μας. Η τάση είναι ότι η κουλτούρα αναπτύσσεται στη συνέχεια περισσότερο προς αυτόν τον Λόγο, αλλά ο πόλεμος δεν έχει τελειώσει,

Ας πάρουμε ένα παράδειγμα: Οι πρώιμες ινδοευρωπαϊκές κοινωνίες, απρόσιτες στο χρόνο, θεωρούνται συχνά μεταξύ διαβόητων πατριαρχικών (Απολλωνικές, νομαδικές) ή μητριαρχικές (Κυβεληνικές, καθιστικές) κοινωνίες, ανάλογα με διάφορα πλαίσια και στοιχεία. είναι διακριτές στιγμές νομαχίας, Απολλωνιανού ή Κυβελικου. Όταν αυτοί οι πολιτισμοί συγκρούονται, κάτι που είναι συγκρουσιακό λόγω της οντολογικής ετερότητας μεταξύ των κοσμοθεωριών, το αποτέλεσμα και η αφομοίωση του ηττημένου πολιτισμού συνεπάγεται και αφομοίωση, γενικά, όψεων του Λόγου του. Από εκεί λειτουργεί μια νέα στιγμή νοομαχίας, μια αναδιάρθρωση, η οποία μπορεί να είναι είτε σχεδόν ολοκληρωτική διατήρηση του κυρίαρχου Λόγου, είτε μια ελαφριά ή ριζική αναπροσαρμογή.

Έτσι, η πολιτισμική διαδικασία της νομαχιάς μοιάζει με συμφωνία. Όταν υπάρχει μια στιγμή noomahia, ο αρχικός μύθος (εννοούμενος μυθικά και φιλοσοφικά) εμφανίζεται ως η επιλογή του θέματος, η συνεχής παρουσία του leitmotif, μια επαναλαμβανόμενη εικόνα. Από εκεί ξεκινά κανείς από έναν ορίζοντα που δίνει χροιά στη μουσική και ένα τέμπο που είναι το ιστορικό της (όπως στον Henry Corbin), που αποτελείται από συγκεκριμένες κινήσεις, που πάνω από μια μονότονη χρονική συνοχή, έχουν ιδιαίτερες έννοιες μέσα στο γενικό θέμα. Η συνέχεια του θέματος και της ίδιας συμφωνίας εξαρτάται από την προσπάθεια που καταβάλλει ο κόσμος για να διατηρήσει την υπαρξιακή του, αν όχι, η νοομαχία μπορεί να γυρίσει και η μελωδία να πάει άλλο.

Η Noomakhia είναι ο πόλεμος των μυαλών, είναι ο ένας αληθινός ολοκληρωτικός πόλεμος στον κόσμο. Noomakhia σημαίνει ότι υπάρχουν αμέτρητοι τρόποι να υπάρχεις και να καταλάβεις ακριβώς το «τι» και το «πώς» είναι να υπάρχεις. Η Noomakhia είναι η βάση του πολυπολικού κόσμου, γιατί κατανοεί τον μονοπολικό ιμπεριαλισμό του αγγλοσαξονικού φιλελεύθερου κόσμου ως την παγκόσμια προσπάθεια να επιβληθεί η νίκη ενός Λόγου έναντι όλων των άλλων. Όχι μέσω της κατάκτησης, μέσω μιας νέας στιγμής νοομαχίας που θα μπορούσε να τροποποιήσει αυτόν τον ίδιο τον Λόγο, αλλά μέσω της υποταγής από διαφορετικούς μηχανισμούς. Ο πόλεμος που κάνουμε είναι μέσα σε όλους μας, για την υπεράσπιση της αληθινής επιθυμίας να υπάρχουμε αυθεντικά.

Αναζητώντας τα λογότυπα της Βραζιλίας

Η αναζήτηση του Λόγου είναι, όπως είδαμε, μια υπαρξιακή αναζήτηση. Αν, όπως υπέθεσε ο Χάιντεγκερ, το ον βρεθεί ριγμένο στον κόσμο, που είναι πάντα ένα συγκεκριμένο, ιστορικό εκεί (da), το ον προϋποθέτει αυτή την ιδιαιτερότητα. Κάτι που μας φέρνει στον πραγματικό λόγο αυτής της παρουσίασης. Εάν ο Λόγος συνδέεται με την ύπαρξη των λαών, τι σημαίνει να είσαι Βραζιλιάνος (dasein), Βραζιλία όπως εκεί (da); Για να απαντηθεί αυτό το ερώτημα, χρειάζεται να κατανοήσουμε την ιστορία, τις νίκες, τις διαδοχικές μορφές κράτους, τις ήττες και τα ιστορικά λάθη, αφού ο υπαρξιακός ορίζοντας συνδέεται ολιστικά με τον χώρο, τον χρόνο και τους ανθρώπους.

Ο Ντούγκιν πραγματεύεται τη Βραζιλία σε έναν από τους συγκεκριμένους τόμους του Noomakhia, The Logos of Ariel, σχετικά με τον ιβηροαμερικανικό πολιτισμό στο σύνολό του, αφιερώνοντας τμήματα αυτού του κειμένου ειδικά στη βραζιλιάνικη ιδιομορφία μέσα στη νοομαχία. Υπό αυτή την έννοια, είμαστε ένας ανοιχτός πολιτισμός, του οποίου οι διαδικασίες διαμόρφωσης, βαθιά επηρεασμένες και διακοπτόμενες από εξωτερικές δυνάμεις, μας έχουν τοποθετήσει σε ένα στάδιο υποσχηματισμού.

Η Βραζιλία σχηματίζεται από τρεις μεγάλες πολιτιστικές μακροδομές:

  • Απολλωνικός, πορτογαλικός, αυτοκρατορικός τομέας.
  • Η αφρικανική διασπορά μιας αρχαϊκής ημερήσιας μορφής με διονυσιακούς τόνους.
  • Ο πολιτισμός Tupi, συνδεδεμένος με τη γη, με το χθόνιο, με τη Μεγάλη Κυβελίνη Μητέρα.

Αυτός ο συνδυασμός είναι απαραίτητος για την κατανόηση των Βραζιλιάνικων Λογότυπων, ακόμα βαθιά ανοιχτό, ένα ημιτελές έργο. Παρόλο που είναι αρκετά σαφές ότι η πορτογαλική επικράτεια ασκεί μια σαφή πολιτισμική δύναμη έναντι των άλλων δύο κατά τη διάρκεια της ιστορίας, η επιρροή της παρεξήγησης μας είναι αναμφισβήτητη. Δηλαδή, δεν είναι θέμα σκέψης αποκλειστικά με όρους όπως «γενοκτονία» ή «εξόντωση» των αυτόχθονων και αφρικανικών λαών, αλλά μάλλον μια ενσωμάτωση στη διαμόρφωση της νέας μας «κοσμικής φυλής». Όπως κι αν κοιτάξουμε αυτή τη διαδικασία, πρέπει να απομακρυνθούμε από ηθικολογικούς χρωματισμούς, γιατί αφαιρούν την αντίληψη της θεμελιώδους γένεσης του πεπρωμένου μας.

Η ηλιακή πορτογαλική αυτοκρατορική ώθηση συγχωνεύεται με δύο διακριτές νοολογικές διαστάσεις προς μια άλλη αυτοκρατορική ώθηση, τη Νέα Ρώμη, η οποία ο υπαρξιακός ορίζοντας και ο χρόνος πρέπει να διαβαστούν με τη δέουσα προσοχή. Μέσα σε αυτό, μπορούμε να τονίσουμε ορισμένα πολύ διευκρινιστικά στοιχεία, όπως στη μετα-ρεπουμπλικανική σχέση του λουζιτανικού στοιχείου του «saudade», του μετα-αυτοκρατορικού σεβαστιανισμού που θα διασωθεί, για παράδειγμα, στη bossa nova. Ο Saudade αντιστοιχεί σε μια ιδιαίτερη αίσθηση λαχτάρας όχι της μοναρχίας με την πιο ρηχή της έννοια, αφού ο ίδιος ο θεσμός είχε αρχίσει να καταρρέει. Ο Saudade συνθέτει ένα στοιχείο αδιαφορίας ή μη αναγνώρισης της διαδικασίας που βρίσκεται μπροστά, ενός καθολικού και δυτικού ρεπουμπλικανισμού. Ο Saudade δεν είναι απόλυτα συνδεδεμένος με το παρελθόν με την έννοια μιας αυτοκρατορίας που έχει διαλυθεί, αλλά με τη συνεχή παρουσία ενός στοιχείου γίγνεσθαι, η προσδοκία μιας αυτοκρατορίας ήδη παρούσας μέσα μας αλλά στον ορίζοντα της αναστρεψιμότητας του χρόνου. Οι bandeirantes, πριν από αυτό, συνδυάζουν για πρώτη και πιο θεμελιώδη φορά τα στοιχεία της απολλήνιας, νομαδικής, πρωτοποριακής δύναμης με την τελουρική δύναμη της εγκατάστασης, με τη διαμόρφωση των οικισμών. Αυτό χρησιμεύει για να δείξει πώς όλα τα πολιτισμικά στοιχεία, από την πολιτική μέχρι τη λαϊκή κουλτούρα, ενσωματώνουν τη διαδικασία διαμόρφωσης και ενίσχυσης του Λόγου.

Τέλος, δεδομένου ότι αυτή η έκθεση διαρκεί ήδη πάρα πολύ, είναι σημαντικό να επισημανθεί ότι η εξωτερική επιρροή, ειδικά η βρετανική και η βορειοαμερικανική, σε διαφορετικά στάδια της διαδικασίας της οικοδόμησης της Βραζιλίας, μας εμποτίστηκε με μια επιβλαβή πτυχή της νεωτερικότητας του ιμπεριαλιστικού αποικισμού. χωρίζοντάς μας σταδιακά σε διάφορες στιγμές από τον υπαρξιακό μας ορίζοντα. Αυτό το φαινόμενο εξακολουθεί να υπάρχει και είναι ένας από τους μεγάλους παραγωγούς μιας πολιτισμικής σχιζοφρένειας που γεμίζει τόσο τη δεξιά πτέρυγα με ψεύτικο εθνικισμό όσο και τη διεθνιστική αριστερά που μισεί τις ρίζες της. Πηγαίνοντας πίσω στην έννοια της συμφωνίας, ο ιμπεριαλισμός λειτουργεί πάντα ως μια παράφωνη δύναμη που παραλύει τη σύνθεση, μια αλλοτριωτική πολιτισμική αδιαθεσία, κρύβοντας στο δικό του ρυθμό τις επόμενες νότες, παραλύοντας μας στο χώρο και τον χρόνο μας, αποσπώντας μας.

Το γεγονός ότι η Βραζιλία είναι ένας ανοιχτός Λόγος επιβάλλει αυτήν την πρόκληση της αναζήτησης, της αποκρυστάλλωσής του, αλλά είναι πολύ πιο άνετο για την πλειοψηφία να αναζητήσει τις απαντήσεις στην πολιτισμική μας πρόκληση σε αυτή την παραφωνία, που την ίδια στιγμή που παραλύει. , τονίζει ένα τραγούδι κατευνασμού.

Η πρόκληση μας είναι ακριβώς να αναγνωρίσουμε και να ενισχύσουμε αυτή τη διαδικασία, σε διάφορες διαστάσεις και κατευθύνσεις: την ιστορία μας, την τέχνη μας, τη φιλοσοφία μας, την επιστήμη μας, τη γλώσσα μας. Όλα αυτά τα στοιχεία πρέπει να αποκτήσουν κεντρική θέση, γιατί δεν έχουν τελειώσει και μέσα τους βρίσκεται αυτή η βαθιά ώθηση που είναι γνήσια δική μας (το νταζέιν), του Λόγου μας. Μέσα από τον εντοπισμό αυτών των δομών που είναι πιο οικεία και βαθιά μέσα μας, ο δρόμος θα ανοίξει. Η γλώσσα μας δεν θα είναι πλέον μόνο συντακτική, αλλά υπαρξιακή και η μελωδία μας θα αντηχεί μέχρι την ίδρυση της τελευταίας μας συμφωνίας, της Τροπικής Νέας Ρώμης.

Ευχαριστώ.

Πηγή


Δεν υπάρχουν σχόλια: