Από τον Ερμή, ο Περσέας λαμβάνει το διαμαντένιο δρεπάνι.
Απολλόδωρος, Βιβλιοθήκη
Εκείνοι που πολεμούν τέρατα πρέπει να προσέξουν να μην γίνουν
οι ίδιοι τέρας. Και όταν κοιτάς πολύ μέσα σε μια άβυσσο
, η άβυσσος κοιτάζει επίσης μέσα σου.
F.Nietzsche, Πέρα από το καλό και το κακό
Ο ΠΕΡΣΕΑΣ του Benvenuto Cellini στη Loggia della Signorìa της Φλωρεντίας φαίνεται να είναι ένα εξαιρετικό έργο και από μυθογραφική και μυθογωνική άποψη, με την έννΟια ότι οπτικοποιεί και συνθέτει όλα τα χαρίσματα του ελληνικού μύθου ως επική, προγονική, επιτελεστική, ηρωική ιστορία. Ο καλλιτέχνης απαθανατίζει τον Έλληνα ήρωα σε μια χειρονομία που απολυτοποιείται, καθιστώντας την εικόνα κάθε ηρωικού θριάμβου.
Γιατί ο Περσέας σηκώνει το κεφάλι της Μέδουσας; Την σκοτώνει στα πέρατα της γης, στην πολιτική γη των Υπερβορείων. Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ένα κοινό που ζητωκραυγάζει. Τα «τέρατα» ζουν στις άκρες, στις σπηλιές ή στην άβυσσο. Υπάρχει όμως ένας ακριβής μυθογραφικός λόγος, γιατί ο Μύθος έχει τη δική του λογική, λεπτή αλλά επίμονη. Ο Περσέας σηκώνει το κομμένο κεφάλι της Μέδουσας για να ξεπεράσει τις άλλες δύο αδελφές του, αθάνατες, που είναι με την απολιθωτική δύναμη της ίδιας της Μέδουσας, της μόνης θνητής αδελφής, θα μπορούσε να κερδίσει.Το πολιτικό και σύγχρονο νόημα της χειρονομίας ως αλληγορία του θριάμβου του Κόζιμο Α ́ των Μεδίκων επί της Φλωρεντινής μόλις και μετά βίας καλύπτει βαθύτερα νοήματα που αρμόζουν σε κάθε μεγάλη ηρωική-μυθική χειρονομία.
Ακριβώς όπως ο Απόλλωνας γίνεται Πύθιος μετά τη θανάτωση του Δελφικού Πύθωνα, έτσι και εδώ ο Περσέας δείχνει ένα πρόσωπο παρόμοιο με αυτό της γυναίκας-τέρατος, μιας αρχαίας θεάς. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Περσέας παρουσιάζει μια γενεαλογία πλούσια σε χαρίσματα συγγένειας με εκείνη της Υπερβόρειας θεάς. Η Μέδουσα μοιάζει με όλες τις επιφάνειες της αρχαίας «θεάς», εξόριστης πλέον στα πέρατα του κόσμου: την Κίρκη, την Καλυψώ, τη Μήδεια μέχρι την Κλυταιμνήστρα, την Πηνελόπη και την Ελένη. Όπως η Λαμία, οι Εμπούσες, η Σκύλλα και η Χάρυβδη, «τερατοποιείται» μόνο αργότερα για να ανοίξει ο δρόμος για την πιο πρόσφατη επιφοίτησή της: την άρπυια Αθήνα, μια νεκρομαντική θεά, νυκτοβία και βίαιη στην καταγωγή της.
Η Μέδουσα αγαπιέται από τον Ποσειδώνα καθώς ο Ποσειδώνας εμφανίζεται ως ο πατρικός πρόγονος του ήρωά μας. Πρόγονός του όμως είναι και η Ιώ και αυτό εξηγεί τη φιλική παρέμβαση του Ερμή από τον οποίο ο Περσέας αφομοιώνει πολλές ιδιότητες: το κράνος και τα φτερωτά σανδάλια. Ερμής-Άδης-Περσέας ως θεϊκές δυνάμεις του κατωφλιού και του περάσματός του. Οι μόνοι που μπορούν και ξέρουν να διασχίζουν τα τρομερά και όξινα νερά της Στυγός.
Και όπως ο Ερμής, ο Περσέας φαίνεται να συνδέεται με την ευγενή πόλη του Άργους, τη «λαμπρή», την αρχαιότερη ελληνική πόλη, πιθανώς αιγυπτιακής καταγωγής, όπως θα ήταν αργότερα η Θήβα. Το ίδιο το σημάδι του ξίφους του Περσέα αντηχεί με την εικόνα του κυρτού σπαθιού με το οποίο ο Ερμής αποκεφάλισε τον ήρωα-βοσκό-τέρας Άργος, σε μια πράξη που ουσιαστικά θεμελίωσε την ιερότητα της ίδιας της πόλης.
Ο πρόγονός του εμφανίζεται επίσης ο Λακεδαίμων, ο ιδρυτής ήρωας τηςΣπάρτηςστο όνομα του οποίου παραπέμπει στα νερά και τα φιδίσια μόνο. Ο Περσέας λάμπει ως σώμα των Ελλήνων ηρώων: από τη χειρονομία του θα προκύψει ο Πήγασος , από το αίμα της μητέρας του Μέδουσας, χωρίς την οποία ο ήρωας Βελλεροφόντης και η ιερή καταγωγή του – παράλληλη με εκείνη του Διονύσου καθώς και προγενέστερη της ανόδου του Ηρακλή. – δεν θα είναι δυνατές.Το ίδιο το σημάδι της αντανακλαστικής ασπίδας που θα χρησιμοποιήσει για να κοιτάξει το πρόσωπο της Μέδουσας χωρίς να απολιθωθεί από αυτήν είναι μια αναφορά στον πελασγικό πρόγονο της βασιλιάς Abante, του οποίου το σημάδι ήταν μια αρχαία ασπίδα που τρομοκρατούσε τους εχθρούς και η οποία αργότερα θα έφτανε. στον Αινεία ως ισχυρό φυλαχτό .Το σπαθί μπορεί να είναι μόνο καμπύλο, σεληνιακό επειδή ο Ερμής συνδέεται επίσης με το φεγγάρι και τα νερά του ωκεανού.
Το ταξίδι του Περσέα για να κατακτήσει τη Μέδουσα είναι ένα εξαιρετικά περίπλοκο μυητικό ταξίδι σε στάδια όπου ο ήρωας ταξιδεύει στο τέλος του κόσμου και διασχίζει τον ίδιο τον κάτω κόσμο για να συνοψίσει και να τελειώσει την προετοιμασία του που επιδεικνύεται από τα όπλα και τις ιδιότητές του. . Ο Ερμής και η Αθήνα τον ευνοούν στην αρχή, αλλά θα είναι οι μυστηριώδεις και οι αλμπίνοιΓραιανοί, αρχαίες μαντικές θεότητες (από το όνομά τους προέρχεται το όνομα της Ελλάδας / Ελλήνων) που ζουν κρυμμένες σε σπηλιές στον άνω βόρειο Παρνασσό. αποφασιστικές μορφές από τις οποίες ο Περσέας, όπως και ο Προμηθέας πριν από αυτόν, πρέπει να αποσπάσει τη γνώση της έδρας των Νυμφών της Στυγός, του ποταμού του κάτω κόσμου που φοβούνται όλοι οι θεοί και στον οποίο ορίζεται ακόμη και ο Δίας.
Η Στύγα είναι ο κάτω κόσμος του Ωκεανού και χωρίζει τον Άδη, τον Τάρταρο και τον ανθρώπινο κόσμο. Από αυτές τις Νύμφες των βυθών θα αποκτήσει ο Περσέας τα τρία απαραίτητα σημάδια για να ξεπεράσει την ισχυρή Μέδουσα: τα φτερωτά σανδάλια (σημάδι του Ερμή), το φτερωτό κράνος (σημάδι του Άδη όπως του Ερμή) που ονομάζεται Κούνε και το δερμάτινο πουγκί που ονομάζεται Κιμπίσης , περιστέρι θα τοποθετήσει το κεφάλι της Μέδουσας. Αυτός ο μυστηριώδης σάκος θα επανεμφανιστεί στους ιστορικούς χρόνους ως χαρακτηριστικό του ρωμαϊκού Ερμή ως θήκη με δύο εξωστρεφείς άκρες. Αυτός ο σάκος σίγουρα δεν περιέχει χρήματα, αλλά το κεφάλι της Μέδουσας με τη διπλή του δύναμη: τη θεραπευτική φλέβα και τη δηλητηριώδη φλέβα. Αυτός ο σάκος μοιάζει με αυτόν του δέρματος που κρατά ο Delfine με τους τένοντες του Δία σχισμένους από τον Τυφώνα μέσα. πόσο θυμίζει τον «θύλακα των ανέμων» στις επτά σπηλιές του όρους Έμος ή που έδωσε ο Αίολος στον Οδυσσέα.
Ο Περσέας με τη Μέδουσα και τον Πήγασο γίνεται ένας πολυπολικός υπερήρωας που θα αλλάξει ακόμα και τη γη και τους θεούς απολιθώνοντας τον Άτλαντα, γεμίζοντας την αφρικανική έρημο με τα φίδια και δωρίζοντας το κεφάλι της Μέδουσας στην αιγίδα του Δία-Αθηνάς, μιας ήδη θυελλώδους δύναμης. και πιθανότατα προερχόμενης από το κρητικό θαλάσσιο τέρας Egis. Ένας ήρωας που αναβαθμίζει ένα όπλο που χρησιμοποίησε ο βασιλιάς των θεών καθώς και ο ήρωάς μας θα δώσει κράνος, πορτοφόλι και φτερωτά σανδάλια στη θεϊκή σωσία του: τον Ερμή.
Οι θεοί χρειάζονται ορισμένους ήρωες για να εξελιχθούν οι ίδιοι στη θεότητά τους!Η και εικόνα του Περσέ αρχικήα συνδέεται επομένως με μια αντανακλαστική ασπίδα και ένα διαμαντένιο δρεπάνι: τι μας θυμίζουν όλα αυτά; Ο ουράνιος θόλος και ο ευνουχισμός πρώτα του Ουρανού και μετά του Κρόνου. Αυτός ο ήρωας εκδηλώνει έτσι αρχαία τιτάνια χαρίσματα όπως η επιφοίτηση του πρώτου Ερμή, μιας ιεροφάντης θεότητας και μυσταγωγίας των ίδιων ουρανίων κύκλων με τους θεούς.
Σκοτώνοντας τη Μέδουσα, ο Περσέας λειτουργεί ως το μαιευτικό τελετουργικό του Πήγασου (που συνδέεται με την Ποσειδώνα) και του Χρυσάωρα, του χρυσού πολεμιστή πατέρα της Γηρυόνης, ο οποίος είναι τότε ο πρωταγωνιστής μιας ηρακλειανής επιχείρησης. Ο ήρωάς μας λοιπόν παίζει έναν μυστηριώδη ρόλο όπως ο Ερμής ή ο Προμηθέας σε σχέση με τη γέννηση της Αθηνάς από το κεφάλι του Δία και του Διονύσου από το μηρό του. Ο Περσέας σκοτώνει μια θνητή θεά που συμβολικά υποδεικνύει το υγρό, φιλεύσπλαχνο, θηλυκό στοιχείο και περιέχει τα χαρίσματά της, ήδη λανθάνοντα στη γενεαλογία της.
Όπως ο Οδυσσέας είναι γοργόνα, όπως ο Αχιλλέας και ο Ιάσωνας, έτσι και ο Περσέας είναι ο αρσενικός σωσίας της Γοργόνας.Η ιδιοφυΐα του Τσελίνι καταφέρνει να χωρέσει ολόκληρο το σχεδόν ρευστό και ασύνδετο σώμα της γυναίκας-τέρατος στο στενό βάθος του αγάλματος όπου ξεχωρίζουν η Δανάη, ο Ερμής και η πολυμαστική Άρτεμις-Ίσις, της οποίας τόσο η Ιώ όσο και η Μέδουσα ήταν μύστες στις σεληνιακές. πτυχές της. Ο ήρωας περιέχει και αντανακλά τα χαρίσματα της υποταγμένης εξουσίας και η σταθερότητα της χειρονομίας και της έκφρασης του ήρωα συνοψίζεται καλά με τα αντίθετα άνω και κάτω φτερά του ένδοξου σώματός του. Και όπως ήταν ένας μυημένος που ταξίδεψε από τη Σκυθία του Προμηθέα στην Αίγυπτο της Ίσιδας, έτσι και ο απόγονος του Περσέα ταξιδεύει σε ολόκληρο τον κόσμο, από τους Υπερβόρειους στην Αιθιοπία της Κασσιόπης και της Ανδρομέδας.
Ο Περσέας, ο ήρωας των ηρώων, που πετάει στον ηλιοστασιακό άξονα, διασχίζοντας τις ισημερινές δυνάμεις.Περσέας ο Υπερβόρειος. Περσέας ο Αιγύπτιος.
Μυητικό ταξίδι: αστρικός, υπόκοσμος.
https://identitario-org.
3 σχόλια:
ΑΧΑΧΑΧΑΧΑ
ΓΙΑ ΚΑΛΌ?
ΓΙΑ ΚΑΚΌ?
ΓΙΑ ΣΩΣΤΌ... ΌΜΩΣ!?
ΟΡΘΌΝ!?
ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΉΘΕΝ θεούς
θΕΟΥ$€$...
ΠΟΥ ΕΊΧΑΝ ΈΧΟΥΝ...
ΜΟΥΡΛΑΘ ΣΤΑ
ΧΑΖΑΡΟΚΡΟΝΙΑ
ΜΠΑΡΝΤΟΥ!ΖΟΜΑΧΤΑ.
ΤΣΟΥΡΈΚΙΑ!
ΧΛΑΠΑ ΧΛΟΥΠΕΣ ΑΜΑΣΙΤΑ ΣΑΝΟΜΠΕΕΕΤΑ ΝΑΝΑΙ ΚΙΟΤΙ ΝΑΝΑΙ
ΧΑΖΑΡΟΠΑΡΑΜΥΘΙΑ
ΜΠ€€€ΡΙΦΑΝΟΙ
ΣΕ ΑΝΤΊΛΗΨΗ
ΣΕ ΑΥΤΙΆ
ΣΕ ΣΕ...
ΣΕ!Ξ ΚΑΙ ΞΕΡΌΣ!
ΖΉΣΕ ΤΗΝ ΤΕΡΆΣΤΙΑ ΑΠΆΤΗ!
ΚΑΙ ΦΆΤΑ ΟΥΛΑ.
ΧΛΑΠΑ ΧΛΟΥΠΕΣ ΑΜΑΣΙΤΑ ΣΑΝΟΜΠΕΕΕΤΑ.
ΟΙ ΤΡΙΣΕΚΑΤΟΜΜΎΡΙΟΥΧΟΙ
ΧΑΖΑΡΟΚΡΟΝΙΟΙ ΚΑΜΠΑΛΟΙ ΣΑΤΑΝΙΛΕΣ ΗΜΙΒΛΑΚΕΣ!
ΘΑ ΣΑΣ ΔΏΣΟΥΝ ΑΦΉΣΟΥΝ
ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΊΑ ΤΗΝ
ΑΛΉΘΕΙΑ!
ΈΤΣΙ ΑΠΛΆ...
🖐️🖐️🖐️🖐️🖐️🖐️
ΑΑΑΛΛΛΟΟΟΧΧΧΑ
ΕΥΗΧΑ ΝΑΝΑΙ
ΚΑΙ ΝΤΑΑΑΞ
Δεν συναινούμε με κανένα τρόπο στην τραγική ιστορία που αναφερεται στο βιασμό της αθώας Μέδουσας και στη μετατροπή της σε τέρας.Αρκετα με τις αυθαιρεσίες των πλανητων-Θεων.
ΑΝΥΠΑΚΟΗ μέχρι να σβήσει ο ⛅.
https://youtu.be/12Z0diOh-o8?si=uTHsUCd86kSvJ_ws
ΟΙ ΧΑΖΑΡΟΥΠΑΛΛΗΛΙΣΚΟΙ
ΜΟΥΓΚΑ!!!🤐
ΠΟΥ ΔΉΘΕΝ...
ΦΩΝΆΖΟΥΝ ΓΙΑ
ΛΑΓΟΎΜΙΑ ΚΛΠ
ΝΤΕΜΕΚ!!!
ΜΟΥΓΚΑ!
ΓΙΑΤΊ ΑΚΌΜΑ
ΦΟΡΟΎΝ
ΜΑΣΚΟΥΛ€$...!
Δημοσίευση σχολίου