διαβάζοντας αλλιώς

εισαγωγικά

 
 

..φύσα αγέρι ,

φύσα αγέρι του βουνού !!





..εισαγωγικά

Μέρα που είναι -σιγά μην καταλαβαίνετε τώρα εσείς- και αφού «λύσαμε» όλα τα τρέχοντα προβλήματά μας, καιρός να την πέσουμε και σ’ όλα εκείνα που έχουν μείνει άλυτα, από παλιά, και μας κατατρέχουν, αποβλακώνοντας νιούς και γέρους, επιτρέποντας τους να λένε και να προβάλουν όποια μαλακία κατέβει στα  κλουβιοκέφαλά τους ..οπότε λέω να σας πάρω τα «σκάλπια σας»(βέβαια καλύτερα θα ήταν ολόκληρο το τσελβέλο, αφού έτσι κι αλλιώς για ομορφιά το ‘χετε) μπας και περάσει κάτι τις απ’ αυτά που θα σας ‘πώ και ταυτόχρονα γίνει δυνατή και κάποια αποβολή του σκατοβολιού που έχετε φορτώσει εκεί «στα αψηλά».

Μέσα απ’ αυτήν την σειρά των άρθρων που θ’ ακολουθήσουν θα δείξω πράγματα, και θα υποδείξω κατευθύνσεις, οι οποίες πολλά και σημαίνοντα θα έχουν να προσφέρουν, αλλάζοντας άρδην παραδεκτές μπουρδολογίες που αίρουν και φέρουν τον κόσμο, και κυρίως το Γελαδιστάνικο Ζωντοβολιστάν.

Βοηθοί και υποστηρικτές στην προσπάθεια αυτή, στο πέρασμα σε χρόνια παλιά, μόνο οι μοναδικοί 3 παλαιοί συγγραφείς Όμηρος, Ησίοδος, Ορφέας- καθώς όλοι οι υπόλοιποι είναι πολύ-πολύ υστερότεροι, και κατά το μάλλον ή ήττον αντιγραφείς του εκάστοτε αντιγραφέως, και του ενίοτε διαδίδοντος μυθοπλάστου, ή κατά πως λέμε «κάπου διάβασα, άκουσα, μου είπε ο κουμπάρος του μπατζανάκη του γείτονα» οπότε ίσως επικουρικά και μόνο χρησιμοποιήσουμε κάτι από τα γραφόμενά τους.

Να σημειώσω κατ’ αρχήν ότι, κανένα από τα κείμενα των ανωτέρω τριών παλαιών γραφέων δεν έφτασε σε μας αυτούσιο, αλλά, όλοι αυτοί που πάντα θέλουν και προσπαθούν να μην γνωρίζουμε την ιστορία και τα διαμειφθέντα, προσπαθούν με κάθε τρόπο ν’ απαλείψουν την οποιαδήποτε αναφορά, οπότε και η μαυροσκουτάδικη χλέμπα, πιστή στο εν λόγω διακύβευμα, τους γάμησε τον αδόξαστο, όχι βεβαίως ότι και οι προηγούμενες ήταν καλύτερες, πάντα τα ίδια σκατά ήταν και θα είναι, όλα τα τσόλια και τα σκυλάκια του Σκατόκοσμου ..παρ’ όλα αυτά καθώς είναι τα μοναδικά παλαιά κείμενα τα οποία διαθέτουμε, θα καταβάλουμε φιλότιμες προσπάθειες, ώστε μέσα απ’ αυτά να αλιεύσουμε ότι πολύτιμες πληροφορίες μπορούμε, και να βάλουμε κάποια πράγματα στην θέσην τους, όσο το επιτρέπει η πενιχρότητα των υπαρχόντων στοιχείων, και κυρίως όπου τούτο είναι δυνατόν να φέρουμε τούμπα, ν’ αλλάξουμε και ν’ ανατρέψουμε στρεβλές ή και τελείως λάθος κατεστημένες αντιλήψεις και επιβεβλημένες καταστάσεις χιλιετιών.

Βέβαια είμαι σίγουρος, ότι εσείς θα τρέξετε να ‘πείτε ότι «χεστήκατε» για το τι γράφουν οι λεγάμενοι, και το τι έγινε αν έγινε κάποτε στο παρελθόν, καθώς εσείς έχετε επείγοντα θέματα να χειριστείτε ..να ας πούμε, το ποιούς κώλους θα τρέξετε να γλύψετε, εκλογών επερχομένων. Όμως όλα αυτά που θα αναφέρουμε στην συνέχεια, θα είναι τέτοια που θα ανατρέψουν πολλά δεκτά και παραδεκτά, σε παγκόσμια κλίμακα ..ετοιμαστείτε !!  Και ΌΧΙ δεν την ψώνισα μανάριαμ’ ..μιά χαρά είμαι ..τετρακόσια τα ‘χω που λένε !!

Σε προηγούμενες αναρτήσεις, σας έδειξα κάποιες ακαταλαβίστικες και παράλογες αναφορές (πχ. εκατοβοδιές κλπ.) «“ Ὅμηρον ἐξ Ὁμήρου σαφηνίζειν ”», αλλά και την απόλυτη σημερινή Γεωτοπογραφική ανυπαρξία των θέσεων των βασιλείων των Κεφαλλήνων και των Δουλιχιο-Εχινάων (Οδυσσέως και Μέγη) αλλά και κάποια άλλα στοιχεία εν συνόψει, στο «χάσαμε την Ιθάκη ..στόπ !!».

Ένα-ένα θα τα πάρουμε, μέχρι να φτάσουμε στο διά ταύτα ..κάποια απ’ αυτά που θα παραθέσουμε μπορεί να έχουν αναφερθεί και από κάποιους άλλους, παλαιότερους ή σύγχρονους ερευνητές, εδώ όμως δεν θα πάμε αποσπασματικά, αλλά θα τα βάλουμε όλα σε μιά σειρά ..μέχρι να φτάσουμε στο μεγάλο μπάμ !!

Και πρώτα απ’ όλα να σημειώσουμε ότι κανείς από τους ανωτέρω αναφερόμενους δεν έγραψε ότι το έργο που άφησε ήταν έμμετρο.  Αυτό έγινε από επόμενους διασκευαστές και ίσως καθ’ ολοκληρία από την ομάδα του Ονομάκριτου επί εποχής Πεισιστράτου και Υιών. Όσα λέγονται σχετικά με τους Ραψωδούς, Τραγουδοποιούς και Αφηγητές δεν σημαίνουν, ασχέτως το πώς αυτοί εμφάνιζαν τις παραδόσεις και τα κομμάτια των προηγούμενων δημιουργών των οποίων έκαναν χρήση,  ότι απηχούν το πως οι συγκεκριμένοι άφησαν τα έργα τους.

Ο Όμηρος, στην Οδύσσεια, αναφέρει ότι ο Δημόδοκος «έψελνε» τα γεγονότα και τα πάθη των Αχαιών στην Τροία, αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι «έψελνε» τα Ομηρικά, τα οποία, η Οδύσσεια στα σίγουρα, ίσως και η Ιλιάς, δεν είχαν ακόμη γραφτεί, αλλά τραγούδια και αφηγήσεις άλλων, και επιπλέον οι διάφοροι τροβαδούροι, αφηγητές κλπ. όταν αφηγούνταν ίσως το έκαναν τραγουδιστά, ίσως με την συνοδεία τυμπάνου, τουμπερλεκιού, λύρας, κιθάρας ή κάποιου άλλου οργάνου, έτσι για υποβλητικότητα και για να προσδώσουν έμφαση και βάρος.

Όσο για τα αναφερόμενα από τον Ησίοδο περί διαγωνισμού «ποιήματος», αυτό με τίποτε δεν σημαίνει κάτι με ποιητικό ρυθμό και μέτρο, καθώς το «ποιώ» σημαίνει δημιουργώ, οπότε ο Ησίοδος απλά μιλάει για δημιουργήματα-έργα.

Τα Αργοναυτικά και οι Ύμνοι από την άλλη, παρουσιάζουν μεγάλη γλωσσική ανομοιογένεια και δισυποστασία, δείγμα του ότι έχουν υποστεί ατελή τροποποίηση κατά την μετεγγραφή τους στην Αττική διάλεκτο.

Ασχέτως όμως του τι έγινε, το πως συλλέχθηκαν και καταγράφηκαν, τα συγκεκριμένα έργα, και αν έγιναν και ποιές αφαιρέσεις ή προσθήκες, από τους Πεισιστρατίδες, γεγονός πάντως είναι ότι η καταγραφή τους συνετέλεσε τα μέγιστα στην διατήρησή τους.

Διαβάζοντας την υπάρχουσα ιστορία, και όλα εκείνα που μας λένε οι καραμαλάκες προφέσορες και λοιποί κοπριταδόροι λεχρίτες των πανεπιστουμπίων, αν βεβαίως σε παρασύρουν και σε πείσουν όλες αυτές οι μαλακίες που αραδιάζουν, λες άει εντάξει ..δεν αξίζει ν’ ασχοληθούμε με όλα αυτά τα κείμενα, που έστω κουτσουρεμένα και χαλκευμένα κατάφεραν κι έφτασαν σε ‘μας ..μέχρι την στιγμή που αποφασίσεις να καταπιαστείς ο ίδιος με όσα γράφονται εκεί, πετώντας στα σκουπίδια (γιατί για σκουπίδια πρόκειται) όλα όσα τα μίσθαρνα αυτά όργανα αραδιάζουν σε περισπούδαστες φυλλάδες, στήνοντας κώλους και γλείφοντας κουράδες σε στοΐτσες και υπόγες ..και τότε ..πέφτεις κυριολεκτικά ξερός, αφού αυτά που βλέπεις δεν έχουν καμμία σχέση με τον σανό που ταΐζουν τα Ζά.

Έτσι έχει το πράγμα σε σχέση με τα κείμενα των -Ομήρου, Ορφέα, Ησιόδου- όταν εντρυφήσεις στα αρχαία αυθεντικά κείμενα, και όπου ανατρέπονται άρδην όλα αυτά που οι κοπριτοκαθηγητοπροφεσόροι πασάρουν στο πόπολο.

Αυτό που θα κάνουμε εδώ, δεν θα έχει σχέση με την όποια αποκατάσταση, αλλά με αλίευση στοιχείων, στοιχείων τα οποία θ’ ανοίξουν νέους δρόμους ανάγνωσης των κειμένων και θ’ αλλάξουν αντιλήψεις, καθώς αφήνοντας στην άκρη τα μυθοπλαστικά και αφηγηματικά στοιχεία, που σκοπόν είχαν να προσδώσουν στα λεγόμενα βάθος και υποβλητικότητα ώστε να διατηρηθούν στην μνήμη, φτάνουμε στα «στοιχεία συνοχής» που ήθελαν να περάσουν οι εν λόγω δημιουργοί.

Αυτό που σας υπόσχομαι, όσων θα έχουν την υπομονή και την επιμονή να παρακολουθήσουν μέχρι το τέλος, τ’ αφηγήματα αυτής της σειράς, σας διαβεβαιώνω ότι ο κόσμος σας και ο τρόπος που θα νογάτε όσα έχουν γίνει, και όσα ακολουθούν, θ’ αποκτήσουν-πάρουν άλλο νόημα – τώρα βέβαια αν φτάσουμε να έχουμε και κάποιες αυτοκτονίες, τι να ‘πώ ..ας πρόσεχαν τι μαλακίες ξεφούρνιζαν .

———-

Υγ-1. Εάν υπάρχει εν προκειμένω ενδιαφέρον φροντίστε να κρατήσετε όλα τα κείμενα που θ’ ακολουθήσουν στην σειρά αυτή, καθώς θα πάει σε μάκρος, και τέλος θα είναι πολύ ενδιαφέρουσα.

Υγ-2. Όπως πάντα όλα τα κείμενά μου είναι απολύτως ελεύθερα.

Υγ-3. Ένεκα του ότι κάποιοι ξιούμνοι, αλλά και των άλλων που δεν θέλουν να δυσαρεστήσουν τα «παιδιά», έτσι ώστε δεν τηρούν τον κανονισμό λειτουργίας, λυπάμαι, αλλά τα Σχόλια θα συνεχίσουν να παραμένουν κλειστά.

---------

Παίδες και παιδείες ..

..μέρα που είναι (καλά αυτό σας το ‘πα πρίν, αλλά εντάξει, μια επανάληψη δεν βλάπτει)  ..είπαμε ότι λέω ν’ ανοίξω ένα θέμα, που ήδη πρίν από καιρό σας έδωσα μία πρώτη γεύση, και λέω τώρα να το πάω πιό μακριά ..να το τερματίσω !! 

..να ξεκινήσω δηλαδή μια μακριά σειρά αναρτήσεων, όπου θ’ ανατρέψω πολλά στερεότυπα, και θα γκρεμίσω μαγαζάκια, απόψεις, κατεστημένες αντιλήψεις και καταστάσεις ..και όταν τελειώσω, όπου δεν θα έχει πλέον μείνει τίποτε όρθιο, αν έχουν έστω και λίγη τσίπα τα καρεκλοκένταυρα ζωντόβολα και οι προφέσορες των πανεπιστουμπίων, θα πρέπει να εξαφανιστούν στα λαγούμια τους και να μην ξαναφανούν ποτέ των ποτών.

Γελάτε έεε ..δεν θα έπρεπε, καθότι μέχρι στιγμής είναι πάρα πολλά εκείνα που σας έχω δώσει/‘πει, άσχετα αν καμώνεστε πως δεν συμβαίνει αυτό, υπάρχουν όμως αδιάψευστα τεκμήρια και πειστήρια ..εδώ στο μπλόγκι – οι αναρτήσεις !!

Βοηθούς στο έργο αυτό, είπαμε ότι θα πάρουμε τους τρείς «λεβέντες» από την απώτατη αρχαιότητα, αλλά και έναν έτερο από την κλασσική εποχή – τους Ησίοδο, τον Ορφέα (τον παλαιό ..όχι τον νεόκοπο), τον Όμηρο και τέλος τον Πλάτωνα.

Μέσα από τα γραπτά τους θα ξετυλίξουμε το κουβάρι του πέπλου, που στήθηκε/πλέχθηκε πάνω στην καμπούρα του πόπολου.

Βέβαια εσείς θα ‘πείτε, ότι χεστήκατε για το τι λένε αυτοί, οι «λεβέντες» ..εσάς σας ενδιαφέρουν μόνο καρεκλίτσες, επιδοματάκια και ..κάνας καλός κώλος για γλείψιμο !!

Μ’ αυτά και μ’ αυτά, δεχτήκατε να γίνετε γιουσουφάκια, και αποκαλέσετε προγόνους σας τους μεσοποτάμιους γιδογάμηδες, νταβατζήδες και παιδεραστές, φορτώνοντας στην καμπούρα σας το μαυροσκουτάδικο παπαδαριό (11 χιλιάδες κοπρίτες λέει θρέφουμε από δαύτους), τα ίδια σκατά ήταν βέβαια και οι προηγούμενες χλέμπες ..αλλά το προχωρήσατε και δεχτήκατε παγώνες, βλακόπουλους και λιγδιάρηδες να σας φασκιώσουν, να σας μπολιο-χώσουν και να σας κλείσουν στα λαγούμια σας, έτσι για ν’ αρπάξουν αυτοί τις μίζες τους, και σείς να κονομήσετε μέτρα για την κάσα σας, και συνεντεύξεις με τα ραδίκια. 

Όμως μανάριαμ’ εάν επιτρέπετε σε κάποιους, είτε εν γνώση σας, είτε εν αγνοία σας, να διαμορφώνουν και να σας περνάνε λάθος απόψεις, και να σας επιβάλουν πλαστές καταστάσεις, τότε δεν δικαιούστε να σκούζετε όταν τα πράγματα γίνονται σκατά, αφού εσείς οι ίδιοι είστε που αφήνετε ή και επιλέγετε να συμβαίνουν αυτά.

Αυτό εδώ, δεν είναι παρά ένας προϊδεασμός, των ανατροπών που θ’ ακολουθήσουν ..και πάντα όλα με στοιχεία, μέσα από τα κείμενα των ανωτέρω συγγραφέων ..όπου θα γκρεμιστούν όλα αυτά που θεωρείτε δεδομένα ..προετοιμαστείτε, δεν θα μείνει τίποτε όρθιο …

Όπως ήδη σας έχω δείξει, σε μια προηγούμενη ανάρτηση, καμμία Ιθάκη δεν ήταν εκεί, που τα Λαμόγια και οι λοιποί ηλίθιοι θέλουν να μας πείσουν ότι είναι, η Ιθάκη, για την οποία μιλάει ο Όμηρος !! 

..αυτό κάνει κακό στον τουρισμό και στα μπιχλιμπίδια που πουλάνε μερικοί ξιούμνιοι ;;   έεε χέστηκα !!

Τώρα, ας ετοιμαστούν οι επόμενοι ..άσχετα αν συνεχίσουν να πουλάνε φούμαρα στους ηλίθιους !!

Συνιστώ επίσης στους διάφορους συγγραφίσκους, που εν ενυπνίω ή στο ξύπνιο τους, θέλοντας κι αυτοί να δείξουν ότι κάτι ξέρουν κλπ. κλπ. να τρέξουν γρήγορα να προμηθευτούν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ποσότητα χαπακίων, προτού εξαντληθούν, και μείνουν ρέστοι, καθώς και μπόλικη βαζελίνη ..θα τους χρειαστεί όταν κάνουν μασούρι τις μαλακίες που έχουν ξεφουρνίσει !!

Θα συνιστούσα επίσης στους επίδοξους ερευνηταράδες (φοιτηταριό, καθηγητοκοπρόσκυλα, προφεσοροκοπρόσκυλα, αρχαιολογοκοπρόσκυλα και κάθε άλλο λογής κοπρόσκυλο) να συλλέξουν όλες τις αναρτήσεις, επί του θέματος, που θ’ ακολουθήσουν ..έτσι ώστε να έχουν κάτι να «πουλάνε», και να μην πιάνονται απληροφόρητοι.




..η γλώσσα

Οι μαλακίες που λένε οι φιλολογοπροφέσορες, τα αρχαιοκωθώνια και οι λοιποί μαλακοπύτουρες, που θέλουν ντέ και καλά να μας πείσουν ότι οι τρείς (Ησίοδος, Ορφέας, ‘Ομηρος) αναφερόμενοι συγγραφείς, ήταν χτεσινοί, ώστε έτσι να χτίσουν το παραμυθάκι τους, δεν πείθουν κανέναν σκεπτόμενο άνθρωπο, καθώς η Γλώσσα των κειμένων μας πάει πίσω, στο απώτατο παρελθόν, καθώς έχουνε μεγάλη γλωσσική διαφορά μεταξύ τους, πολύ δε περισσότερο όμως με την γλώσσα των ιστορικών συγγραφέων, όπου σε πολλές λέξεις έχει πλέον αλλοιωθεί το νόημά τους, ή έχει χαθεί τελείως, και κανείς δεν γνωρίζει τι σημαίνουν, όσο για ετοιμολογία άστα να πάνε (γνωστά αυτά από τους Σωκρατικούς διαλόγους) ..όσο για την δομή και την ανάπτυξη της Γλώσσας, εκεί είναι που το παίρνει και το σηκώνει – όποιος έχει όρεξη ας καθίσει και ας διαβάσει τα πρωτότυπα, και όχι μεταφράσεις ..αποδώσεις θα ήταν το σωστό, εάν βεβαίως ήταν απόδοση του αρχαίου κειμένου στην νεοελληνικήκαι όχι όπως δυστυχώς είναι – μετάφραση από τα γερμανικά, τα γαλλικά κλπ. κλπ.

Πρίν από κάμποσο καιρό είχα θίξει το θέμα «βόδια και εκατοβοδιές» που αναφέρεται στον Όμηρο ..όπου πέρα από τις μαλακίες που λέει ο κάθε πίτουρας, στην ουσία δεν ξέρουμε τι ακριβώς ήταν αυτά τα «βόδια», τι σήμαινε αυτή η λέξη την εποχή του Ομήρου, ούτε και τον τρόπο χρήσης της.

Αλλά έχουμε μας λένε και την Αργοναυτική εκστρατεία, που ένας «στόκος» διοργάνωσε ολόκληρη εκστρατεία στην άλλη άκρη της Γής για να βρεί «τομάρι»μάλλον τα είχαν φάει τα δικά τους γιδοπρόβατα, και επιπλέον οι μπουνταλάδες δεν είχαν κρατήσει τα τομάρια ..έτσι άρχισαν να τρέχουν να τα βρούν απ’ αυτούς που τα ‘χαν ..καθώς λέει τα θέλαν για να μαζεύουν χρυσό από τις ποταμιές – ντίπ καραμαλάκες λέμε ..και μετά αναρωτιόμαστε πώς καταντήσαμε έτσι !! ;;

..όμως μανάριαμ’ το ότι πουθενά εκείνος ο τραγουδιάρης ο Ορφέας, δεν λέει ότι πήγαν να πάρουν ένα χρυσό τομάρι, δεν φαίνεται να συγκινεί κανέναν ..ψάξτε όσο θέλετε και αν βρείτε κάτι ελάτε δείξτε το και σε μένα !! ..το «δέρας χρύσειον» αναφέρεται μόνο και μόνο έτσι όταν παίζανε, και για να ‘χουν στην πορεία κάτι να λένε ..αλλά αυτό όμως που είχε σχέση με την εκστρατεία είναι το «κῶας χρύσειον» .

..μήπως μπορεί κάποιος καραμαλάκας να μας ‘πεί τι σκατά σχέση έχει το «κῶας» με το «δέρας» ;; ..το «δέρας» εντάξει στα νεοελληνέζικα σημαίνει τομάρι, αλλά εκείνο το ρημαδιασμένο το  «κῶας» τι διάολο σημαίνει ;; ..θα μας ‘πεί κάποιο από τα ξυπνοπούλια ;; 

..επειδή δεν το βλέπω ..υπομονή !! ..και όλα αυτά θα τα δούμε στην πορεία !!


..χρονική σειρά

Εξαιρέσει του Πλάτωνα, που ξέρουμε πότε έζησε, για τους άλλους τρείς (Ησίοδο, Ορφέα, ‘Ομηρο) , δυστυχώς δεν υπάρχουν γνωστές ιστορικές καταγραφές (ή τουλάχιστον δεν είναι σε γνώση μας, άλλωστε ούτε και τον καιρό της Κλασσικής Ελλάδας υπήρχε κάτι τεκμηριωμένο, ότι κατέβαινε του καθενός έλεγε), οπότε πρέπει να πάμε συμπερασματικά, ώς πρός τον χρόνο επισύμβασης των αναφερομένων, όσο και των τόπων, στους οποίους όλα τ’ αναφερόμενα διαδραματίσθηκαν. 

..οι διάφορες μαλακίες που πασάρουν οι βοθρατζήδες του συστήματος, έτσι για να ταιριάξουν το αφήγημά τους, με τα παραμύθια της μαυροσκουτάδικης χλέμπας, δεν έχουν απολύτως καμμία σχέση με την πραγματικότητα !!

..έτσι τι καλύτερο από το ν’ αφήσουμε τους ίδιους τους δημιουργούς να μας μιλήσουν και να μας εξιστορήσουν τα πράγματα ;;

..αλλά είπαμε ..θα τραβήξει σε μάκρος το πράγμα ..ένα-ένα όμως, και όλα θα πάρουν την θέσην τους !!