«Ασύγχρονες» καί «σύγχρονες» απαιδευσίες
ίγουρα κάτι θά ‘χετε ακούσει γιά τα σχολεία… ότι, αφού κλείσανε λόγωι Κοροϊδοβίντ-19, τώρα τα μαθητούδια θα εκπαιδεύονται ( ; ), λέει, Διαδικτυακώς.
Δεν μας φτάναν, δηλαδή, τ’ άλλα τα βάσανα (να παίρνουμε άδεια, γιά να βγούμε έξω απ’ το σπίτι μας, κτλ – λες κι είμαστε βαρυποινίτες) που μας φόρτωσε στην καμπούρα μας το Παρλιακό, έχουμε τώρα καί μερικές δεκάδες χιλιάδες γονείς να τρέχουν αλλόφρονες ν’ αγοράσουν γκουμπιούτερζ καί γκατζετάκια, μή καί μείνουν τα βλαστάρια τους …απαίδευτα.
Δε λέω, όμως – το δίκιο, δίκιο: αυτή τη σαχλαμάρα δεν μας τη φόρτωσε το Παρλιακό, αλλά η θειάκα του «Παιδείας». Μόνο που δεν μπορεί να περάσει ασχολίαστη. (Ούτε η σαχλαμάρα, ούτε η θειάκα.)
Εν πάσει περιπτώσει, όσοι βαρυέστε τα εκπαιδευτικά, όσοι δεν έχετε παιδιά σχολικής ηλικίας, κι όσοι δεν σκοπεύετε να ξαναπάτε σχολείο , προσπεράστε το άρθρο αυτό· όσοι, τώρα, είσαστε περίεργοι, αλλά κυρίως όσοι-ες είσαστε γονείς, συνεχίστε την ανάγνωση. (Καί μιλήστε καί σ’ άλλους ενδιαφερόμενους. Ποτέ δεν μ’ ενδιέφερε η αναγνωσιμότητα του ιστολογίου, αλλά θα δήτε παρακάτω το γιατί πρέπει να λάβουν γνώσιν οι γονείς ειδικά.)
α. Το καθαρά τεχνικό μέρος
Η αφεντιά μου, τώρα, ως κομπιούτερ-μάν, αλλά καί ως γονέας …ένα, έχω κάθε λόγο ν’ αρπάξω την Παρδάλα καί να κάνω φέτες σαλαμιού τις «εξυπνάδες» αυτές.
Καί κατ’ αρχήν, η τεχνική πλευρά:
Όταν υπάρχουν μαθητές, που δεν έχουν να φάνε (με άνεργους γονείς, κτλ), από πού κι ως πού τους υποχρεώνεις εσύ, ρέ θειάκα, ν’ αγοράσουν υπολογιστικό εξοπλισμό; Τουλάχιστον, τους δίνεις ένα χρηματικό κουπόνι, να μπορούν ν’ αγοράσουν τα απαραίτητα; (Όχι, έ; Μόνο παχιά λόγια καί πωλητικάντικες απαιτήσεις εκ του μή έχοντος, πάλι; )
Ή, μήπως θεωρείς απόδειξη της συνταγματικής ισότητας (καί λογικά σωστό) το να κάνεις μάθημα με πχ δεκαεφτά παιδάκια σε μιά τάξη, αλλά τα υπόλοιπα τέσσερα (της ίδιας τάξης) που δεν έχουν γκουμπιούτερ, να τα πετάς στον Καιάδα;
Εδώ (κι όπως μαθαίνω), πετάχτηκαν διάφορα ξυπνοπούλια, καί είπαν ότι αρκεί ένα σμάρτφόουν για τη δουλειά αυτή, οπότε «- Σιγά το κόστος, μωρέ!».
Μάλιστα!… Να κάνεις μάθημα σε / με οθονίτσα των έξι ιντσών το πολύ! (Κι αυτή, στα ακριβούτσικα κινητά!) Πανέξυπνο, καθαρά γιά βραβείο Νομπέλ! Δε σου λέω τίποτε! Πάντως, αν ρωτάτ’ εμένα, ακόμη καί τα μεγάλα τάμπλετς με οθόνη 13άρα, δεν θα τα συνιστούσα γιά τέτοια δουλειά. Χρειάζεται υπολογιστής. Τελεία.
Πέραν τούτων, εδώ ανοίγονται δύο δρόμοι: η λεγόμενη «ασύγχρονη» τηλεκπαίδευση, καί η λεγόμενη «σύγχρονη».
Καί λέω: «- Πού πά’, μωρή Καραμήτραινα;»
Βλέπετε, γιά ν’ αντέξει το δίκτυο τις απαιτήσεις ταυτόχρονης live τηλεοπτικής σύνδεσης εκατό χιλιάδων μαθητών καί καμπόσων χιλιάδων εκπαιδευτικών, χρειάζεται οπωσδήποτε ν’ αγοραστούν καινούργιοι servers. Αλλά, πέρα απ’ το κόστος, αυτές οι δουλειές δεν γίνονται έτσι άψε-σβήσε στο Δημόσιο, ακόμη καί με τη διαδικασία «fast track» (παναπεί, παρακάμψεως των διαγωνισμών γιά το έργο). Ακόμη καί με απ’ ευθείας ανάθεση, θα χρειαστεί πάνω από μήνας (στήσιμο / δοκιμές), μή σου πω δίμηνο, γιά να έχει μιά αξιοπρεπή απόκριση το δίκτυο σε τέτοιες απαιτήσεις.
[Πάντως, θα το χαρώ όσο δέ φαντάζεστε, αν κάποιες μή ευνοημένες εταιρείες υπολογιστών αρχίσουν να κελαηδάνε γιά τίποτις …μίζενς! Όχι ότι θα πεθάνουν από ντροπή οι …κελαηδούμενοι! Μπάααα, πού τέτοια καλά;! Απλά, γιά να βγάλω το άχτι μου· διότι, εσύ κι εγώ, αναγνώστα μου, τις πληρώνουμε αυτές τις εμπνεύσεις, ως φορολογούμενοι – κι όχι, ως ώφειλαν, αυτοί-ές που τις έχουν, απ’ την τσέπη τους.]
Οπότε, ώσπου να στηθούν τα νέα μηχανάκια, η σχολική χρονιά τελείωσε! (Αναρωτιέμαι, αν έχει κανείς μυαλό στο «Παιδείας», ή νοιάζονται μόνο γιά επετείους «ολοκαυτωμάτων» – καί στα υπόλοιπα θέματα δεν τρέχει μία.) Δεν θα ήταν πιό ωραία, λοιπόν, να παρατήσουν το θέατρο με τον Κοροϊδοβίντ-19, καί να ξαναλειτουργήσουν τα σχολεία όπως πρίν;
Αλλά, αν νομίζετε πως οι δυσκολίες του εγχειρήματος αυτού είναι μόνο τεχνικής φύσεως, μην αλλάζετε πλευρό τώρα που κοιμάστε!
β. Το …συνομωσιολογικό τεχνικό μέρος!
Πάμε, τώρα, σε κάτι θεματάκια, γιά τα οποία σχετικώς λίγοι γνωρίζουν – αν καί σήμερα μπορείς να βρείς εύκολα πληροφορίες γιά κάτι τέτοια, αρκεί να παίξεις λίγο το ποντίκι σου. (Η «συνομωσιολογία» του τίτλου είναι απλά αστείο – το λέω γιά τους τυχόντες παπάρες, που θα πεταχτούν καί θα πούν ότι δεν γίνονται αυτά τα πράγματα.)
Οκέϋ, το να μην ψάχνεις (λόγωι νοητικής αδράνειας) αυτό που περνάει απ’ τη ζωή σου, είναι κακό. Το κάκιστο, όμως, είναι πως δυστυχώς, ελάχιστοι θα δώσουν σημασία σε όσα αναφερθούν εδώ παρακάτω. (Καί μην του το πήτε του Παλιούρα· διότι, με συνεχή επανάληψη τέτοιων καταστάσεων μέσα στο αντιληπτικό του πεδίο, θα πάθει κανένα εγκεφαλικό.)
Τέλος πάντων, εμείς εδώ θα το κάνουμε ακέραιο το καθήκον μας απέναντι σ’ αυτό το Έθνος· κι όποιος θέλει, ας ακούσει.
Κατ’ αρχήν, προκειμένου το υπουργείο να προχωρήσει σε «σύγχρονη» τηλεκπαίδευση, θέλει να εγκαταστήσουν οι συμμετέχοντες στα γκουμπιούτερζ τους ένα πρόγραμμα, που λέγεται «Γουέμπεξ» (εδώ). Έλα, όμως, που αυτό το ρημάδι αφ’ ενός είναι κάθετο προϊόν (παίζει μόνο στα Windoze, όχι στο Λίνουξ – ‘ντάξ’, στο Λίνουξ μπορεί να παίξει μέσα από το Wine, αλλά δεν πάνε όλα καλά πάντοτε με δαύτο, γιά προγράμματα των Windoze), κι αφ’ ετέρου σε αναγκάζει να ξοδευτείς (εκτός από αγορά υπολογιστή, καί) γιά τα προϊόντα του κυρίου ( ; ) Γκέητς…
…ο οποίος τελευταία έχει κατηγορηθεί γιά πολλά· μεταξύ των οποίων, καί γιά χρηματοδότηση βιολογικού ξεπαστρέμματος της ανθρωπότητας με ιούς καί εμβόλια.
[Αν διαβάζετε καθημερινά τις -«ορθόδοξες» τε, καί «ανορθόδοξες»- ειδήσεις στο Διαδίκτυο, θα τά ‘χετε δεί αυτά. Μιά ιδέα με το τί ασχολείται τώρα τελευταία το άτομο, εδώ. Καί τίιιι διαβάζουμε;;; «Πρόβλεψε», λέει, την επιδημία του Κοροϊδοβίντ-19, καταπώς γράφει το άρθρο;;; Μου-ά-χά-χάαααα!!!
Μπερδεγουέη, δεν απαντήσατε στον γρίφο· δεν το βρήκατε τί κοινό έχει με τον «κύριο» πρέσβυ, οπότε να το πάρει το ποτάμι: είναι απόγονος -όπως κι ο έτερος μορφονιός- Φράγκων (καί όχι «Γάλλων») Ουγενότων. Τώρα, το τί μπορεί να σημαίνει αυτό… άσ’ το, πάμε πολύ μακριά.]
Προσωπικώς (δεν ξέρω οι λοιποί γονείς), τσινάω αγρίως στην ιδέα να χρηματοδοτήσω αυτό το σιχαμένο άτομο, έστω καί με ένα λεπτό του ευρώ. Οπότε, δεν θα δώσω τίποτε απολύτως.
Αλλά, το κόστος αγοράς προϊόντων Windoze είναι απλά μιά θωπεία στον πισινό σας, ώ συν-γονείς! Το κλύσμα που θα φάτε (κι εσείς, καί τα παιδιά σας), δεν το είδατε ακόμη.
Λοιπόν, το προγραμματάκι αυτό που λέγαμε, κάνει τη δουλειά του μέσωι θηριωδών servers στην Ούζα (καί πιθανώτατα όχι μόνον εκεί). Ναί μέν, το βάζουμε στον υπολογιστή μας, αλλά αυτό το κομμάτι μας συνδέει με τους servers-θηρία απ’ την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, καί μονάχα έτσι ολοκληρώνεται η τηλεδιάσκεψη.
Αυτό, τώρα, τί σημαίνει; Σημαίνει ότι κάποιος πονηρός στη χώρα εκείνη (αλλά καί οπουδήποτε αλλού, επειδή τα δίκτυα μπορούν να χακαριστούν) έχει τις φάτσες των παιδιών στο πιάτο. Οπότε, απάνω τους μπορεί να κάνει διάφορα, καθόλου όμορφα.
Οπότε, πρακτικά δεν υπάρχουν εμπόδια, στο τί μπορεί να κάνει ένα τέτοιο πρόγραμμα. (Αντιθέτως, ο άνθρωπος χαφιές κάποτε πχ θα κουραστεί καί θα πέσει γιά ύπνο.) Το πρόγραμμα αυτό μπορεί αυτομάτως πχ να συνδέει βάση φακελλο-δεδομένων με δορυφόρο, κι αυτός με δίκτυο καμερών «γιά τον έλεγχο της κυκλοφορίας» (ναί, πώς;!) σε επίπεδο δρόμου, κτλ κτλ… οπότε, αν είσαι «στόχος», να μη μπορείς ούτε να κλάσεις, χωρίς να παρακολουθείσαι. (Αυτά τα λέω γιά τους κάπως μπασμένους στα κόλπα· που θα θεωρήσουν ότι, αφήνοντας το κινητό στο σπίτι, δεν παρακολουθούνται.)
Δες, ας πούμε, τί γίνεται στην Κίνα, όπου μέσωι καμερών παρακολουθήσεως …επιβραβεύουν τους «καλούς» πολίτες! (Καί, προφανώς, εξ αντιθέτου δίνουν κλωτσιές στους «κακούς».)
«- Δεν γίνονται αυτά!», είπατε;
Γίνονται καί παραγίνονται εδώ καί χρόνια, μονάχα που εσείς έχετε χάσει επεισόδια.
Καί να σκεφτεί κανείς, πως μέσα στα σχολεία απαγορεύονται τα κινητά!… μή τυχόν καί τα μικρά ανεβάσουν στα φατσομπούκια βίντεο από συμμαθητές τους!… Πράγμα που, φυσικά, είναι παράνομο – καί κάλλιο γαϊδουρόδενε, που λένε. (Βλέπετε, τα πιτσιρίκια των γενεών του «δικαιωματισμού» δεν πολυ-καταλαβαίνουν τί ακριβώς σημαίνει «παράνομο», οπότε πρέπει να τα προλαβαίνουν οι εκπαιδευτικοί.)
Τώρα, βέβαια, το να περιμένω να βρεθεί κάποιο κομματόσκυλο καί να διασφαλίσει γραπτώς τα προσωπικά δεδομένα των μικρών μαθητών, είναι σα να περιμένω να βρεθεί το φάρμακο της φαλάκρας – που θα μετατρέπει έκαστον γλόμπον σε δασύτριχον ουρακουτάγκο. Ας μην το σχολιάσω…
Πάμε, τώρα, να δούμε κάτι άλλο.
Όλοι-ες έχετε κάνει χρήση των Διαδικτυακών υπηρεσιών του Γιουτιούμπ πχ, ή άλλων παρεμφερών. Όμως, τίνος ακριβώς πράγματος κάνουμε χρήση στα ιντερνέτια;
Με απλά λόγια, συμβαίνουν τα εξής:
Όταν συνδεόμαστε στο Διαδίκτυο καί ζητάμε να δούμε ιστοσελίδες, ουσιαστικά ζητάμε να δούμε το περιεχόμενο του σκληρού δίσκου ενός άλλου υπολογιστή· ο οποίος μπορεί να βρίσκεται είτε δυό τετράγωνα παρακάτω, είτε σε μιά άλλη ήπειρο.
Τώρα, επειδή κάποιο περιεχόμενο μπορεί να έχει μεγάλη ζήτηση, παναπεί καταστάσεις, όπου εκατομμύρια χρήστες του Διαδικτύου ζητάνε ταυτόχρονα να δούνε πχ το νέο βιντεοκλίπ μιανής διάσημης ξεβράκωτης (γιά …να την ακούσουν να τραγουδάει! τί νομίσατε; lol!!!), τότε την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση όλων αυτών των ματάκηδων την αναλαμβάνουν ολόκληρες συστοιχίες υπολογιστών servers (γι’αυτό ονομάζονται καί servers, παναπεί εξυπηρετητές), που μάλιστα έχουν όλοι το ίδιο ακριβώς περιεχόμενο στους δίσκους τους, καί κατανέμουν την εξυπηρέτηση αυτόματα (γιά ισοκατανομή φόρτου εργασίας στα μηχανάκια αυτά), ανάλογα με το από ποιά γεωγραφική περιοχή συνδέεσαι. (Αυτός ο τρόπος λειτουργίας ονομάζεται «mirroring», καί φυσικά δεν περιμένω να τον έχετε δεί οι περισσότεροι στην καθημερινή σας ζωή.)
Μιά ιδέα γιά τις συστοιχίες αυτών των servers, παίρνετε από πχ τους servers της Γκούγκλ (η φωτό σε μεγάλο μέγεθος, εδώ) :
Καί σχετικό κείμενο, εδώ. Προσέξτε τις γραμμές ρεύματος της εκεί «ΔΕΗ», σε μιά απ’ τις φωτό! Έμ;! Μιλάμε γιά θηριώδη ισχύ σε υπολογιστικά θηρία. Δεν μιλάμε γιά το φορητάκι σας!
Τέτοια ακριβώς θηριάκια είναι καί οι servers, που θ’ αναλάβουν τις τηλεδιασκέψεις της ημετέρας απαιδείας.
Πάμε, τώρα, στο επόμενο ερώτημα, που θα έκανε κάθε λογικός άνθρωπος:
Μπορούμε.
Στην Ελληνική αγορά (πχ εδώ), δύο τριακόκια (σύν/πλήν) οι πιό φτηνές, εντεκάμιση χήνες (συν/πλήν) οι πιό ακριβές «φέτες»· κι άμα τις τιγκάρεις με μνήμες, σού ‘ρχεται παραπάνω. Μιλάμε γιά μηχανάκια, που δουλεύουν συνεχώς επί χρόνια, χωρίς ανεμιστήρες καί λοιπά φαιδρά. Καί χωρίς οθόνες, πληκτρολόγια, ή ποντίκια. Καί τα οποία ελέγχονται όλα από έναν καί μοναδικόν υπολογιστή (σαν αυτούς που ξέρουμε, με οθόνη καί πονδίκιον), ευρισκόμενον σε κάποιο γραφείο κάπου στο βάθος.
Μετρήστε, τώρα, πόσα τέτοια μηχανάκια έχει όλη η συστοιχία, καί κάντε τον πολλαπλασιασμό.
Μήπως αρχίζετε να ζαλίζεστε από το συνολικό κόστος;… ακόμη κι αν υποτεθεί ότι εκεί τ’ αγοράζουν στη μισή τιμή της εδώ λιανικής; Καί πού να δείς, τί σού ‘χω γιά μετά!!!
Επόμενα λογικά ερωτήματα:
Υποτίθεται, όμως. Διότι: (α) οι Διαδικτυακές διαφημίσεις φέρνουν αγοραστές προϊόντων με μικρή πιθανότητα (στο Διαδίκτυο θεωρούνται ενοχλητική κατάσταση, γι’ αυτό καί υπάρχουν προγράμματα που τις καταπνίγουν, πρίν κάν εμφανιστούν), καί δή σε χώρες όπως η Ούζα, αλλά (β) σε χώρες όπως η Ελλάδα, δεν φέρνουν σχεδόν καθόλου λεφτά. Ούτε στον διαφημιζόμενο, ούτε στον κάτοχο των servers.
Οπότε:
Αυτά κερδίζει.
«Συνομωσιολογίες», έ; Κα-λάααα…
Πήτε ό,τι θέλετε· αλλά, των ανωτέρω ειπωθέντων, προχωρήστε τώρα σε «σύγχρονα» τηλεμαθήματα των παιδιών σας, άμα σας βαστάει!
Αντί επιλόγου
Πρίν κάποια χρόνια, ένας αρδ ρώτησε (μετά φόβου) έναν πωλητικό, τί συζητάνε στη λέσχη Μπίλντερμπεργκ. Κι ο πωλητικός απάντησε χαμογελώντας: «- Άμα σου πω, μετά πρέπει να σε σκοτώσω!»
Εγώ, να μην το παινευτώ, αλλά δεν χρειάζεται κάν να ρωτήσω τί συζητούσε εκεί πέρα η δύσμορφος θειάκα. (Καί να κινδυνεύσουν τα νιάτα μου κι η ομορφιά μου.) Νομίζω πως σας το έδειξα πολύ καθαρά, με τρόπο να περιττεύουν οι παραπανίσιες εξηγήσεις.
Αν δεν μ’ ακούσετε, δεν θα φταίω.
Υγ 1: Αυτό δεν ενδιαφέρει τον πολύ κόσμο, αλλά κάποια κομματόσκυλα, που σπεύδουν να γλείψουν τη θειάκα καί να βάλουν σ’ εφαρμογή τις ιδέες «της»:
Λεβέντες, δεν έχετε πάρει κάν χαμπάρι τί σας επιφυλάσσεται γιά μετά, άμα πάρει μπρός να δουλεύει το σύστημα με τα γκουμπιούτερζ καί τις τηλεδιασκέψεις! Όχι μόνο διευθυντικές θέσεις παραδεισένιας λούφας δεν θα δήτε (όπως τις έχετε σχηματοποιήσει στα μυαλουδάκια σας), αλλά το πιθανώτερο είναι να φάτε απόλυση, μαζί με ένα μέγιστο ποσοστό επαιδευτικών! Όπως πάν τα πράγματα, καλομελέτα κι έρχεται, μόρτες!
[Αφού τη δουλειά την κάνουν εξ ίσου καλά τα μηχανήματα, οι άνθρωποι δάσκαλοι τί χρειάζονται; Έ; Έτσι ακριβώς σκέφτεται ο καλός φιλελές, σαν αυτούς που γλείφετε: μηδέν κράτος, ει δυνατόν!]
Δε βαρυέσαι, έκαστος κατά τα μυαλά αυτού. Δεν λυπάμαι κανέναν.
Δεν μας φτάναν, δηλαδή, τ’ άλλα τα βάσανα (να παίρνουμε άδεια, γιά να βγούμε έξω απ’ το σπίτι μας, κτλ – λες κι είμαστε βαρυποινίτες) που μας φόρτωσε στην καμπούρα μας το Παρλιακό, έχουμε τώρα καί μερικές δεκάδες χιλιάδες γονείς να τρέχουν αλλόφρονες ν’ αγοράσουν γκουμπιούτερζ καί γκατζετάκια, μή καί μείνουν τα βλαστάρια τους …απαίδευτα.
Δε λέω, όμως – το δίκιο, δίκιο: αυτή τη σαχλαμάρα δεν μας τη φόρτωσε το Παρλιακό, αλλά η θειάκα του «Παιδείας». Μόνο που δεν μπορεί να περάσει ασχολίαστη. (Ούτε η σαχλαμάρα, ούτε η θειάκα.)
Εν πάσει περιπτώσει, όσοι βαρυέστε τα εκπαιδευτικά, όσοι δεν έχετε παιδιά σχολικής ηλικίας, κι όσοι δεν σκοπεύετε να ξαναπάτε σχολείο , προσπεράστε το άρθρο αυτό· όσοι, τώρα, είσαστε περίεργοι, αλλά κυρίως όσοι-ες είσαστε γονείς, συνεχίστε την ανάγνωση. (Καί μιλήστε καί σ’ άλλους ενδιαφερόμενους. Ποτέ δεν μ’ ενδιέφερε η αναγνωσιμότητα του ιστολογίου, αλλά θα δήτε παρακάτω το γιατί πρέπει να λάβουν γνώσιν οι γονείς ειδικά.)
α. Το καθαρά τεχνικό μέρος
Η αφεντιά μου, τώρα, ως κομπιούτερ-μάν, αλλά καί ως γονέας …ένα, έχω κάθε λόγο ν’ αρπάξω την Παρδάλα καί να κάνω φέτες σαλαμιού τις «εξυπνάδες» αυτές.
Καί κατ’ αρχήν, η τεχνική πλευρά:
Όταν υπάρχουν μαθητές, που δεν έχουν να φάνε (με άνεργους γονείς, κτλ), από πού κι ως πού τους υποχρεώνεις εσύ, ρέ θειάκα, ν’ αγοράσουν υπολογιστικό εξοπλισμό; Τουλάχιστον, τους δίνεις ένα χρηματικό κουπόνι, να μπορούν ν’ αγοράσουν τα απαραίτητα; (Όχι, έ; Μόνο παχιά λόγια καί πωλητικάντικες απαιτήσεις εκ του μή έχοντος, πάλι; )
Ή, μήπως θεωρείς απόδειξη της συνταγματικής ισότητας (καί λογικά σωστό) το να κάνεις μάθημα με πχ δεκαεφτά παιδάκια σε μιά τάξη, αλλά τα υπόλοιπα τέσσερα (της ίδιας τάξης) που δεν έχουν γκουμπιούτερ, να τα πετάς στον Καιάδα;
Εδώ (κι όπως μαθαίνω), πετάχτηκαν διάφορα ξυπνοπούλια, καί είπαν ότι αρκεί ένα σμάρτφόουν για τη δουλειά αυτή, οπότε «- Σιγά το κόστος, μωρέ!».
Μάλιστα!… Να κάνεις μάθημα σε / με οθονίτσα των έξι ιντσών το πολύ! (Κι αυτή, στα ακριβούτσικα κινητά!) Πανέξυπνο, καθαρά γιά βραβείο Νομπέλ! Δε σου λέω τίποτε! Πάντως, αν ρωτάτ’ εμένα, ακόμη καί τα μεγάλα τάμπλετς με οθόνη 13άρα, δεν θα τα συνιστούσα γιά τέτοια δουλειά. Χρειάζεται υπολογιστής. Τελεία.
Πέραν τούτων, εδώ ανοίγονται δύο δρόμοι: η λεγόμενη «ασύγχρονη» τηλεκπαίδευση, καί η λεγόμενη «σύγχρονη».
- Η πρώτη σημαίνει να μπαίνεις σε κάποια σχολική ιστοσελίδα όποτε μπορείς, να παίρνεις την παράδοση καί τις ασκήσεις του νέου μαθήματος, καί ν’ απαντάς πάλι όποτε μπορείς. (Στα πλαίσια κάποιων -λάσκα- προθεσμιών, φυσικά.)
- Η δεύτερη είναι ταυτόχρονη on-line σύνδεση όλων με εικόνα καί ήχο, καί όλοι να βλέπουν / ακούν όλους.
Καί λέω: «- Πού πά’, μωρή Καραμήτραινα;»
Βλέπετε, γιά ν’ αντέξει το δίκτυο τις απαιτήσεις ταυτόχρονης live τηλεοπτικής σύνδεσης εκατό χιλιάδων μαθητών καί καμπόσων χιλιάδων εκπαιδευτικών, χρειάζεται οπωσδήποτε ν’ αγοραστούν καινούργιοι servers. Αλλά, πέρα απ’ το κόστος, αυτές οι δουλειές δεν γίνονται έτσι άψε-σβήσε στο Δημόσιο, ακόμη καί με τη διαδικασία «fast track» (παναπεί, παρακάμψεως των διαγωνισμών γιά το έργο). Ακόμη καί με απ’ ευθείας ανάθεση, θα χρειαστεί πάνω από μήνας (στήσιμο / δοκιμές), μή σου πω δίμηνο, γιά να έχει μιά αξιοπρεπή απόκριση το δίκτυο σε τέτοιες απαιτήσεις.
[Πάντως, θα το χαρώ όσο δέ φαντάζεστε, αν κάποιες μή ευνοημένες εταιρείες υπολογιστών αρχίσουν να κελαηδάνε γιά τίποτις …μίζενς! Όχι ότι θα πεθάνουν από ντροπή οι …κελαηδούμενοι! Μπάααα, πού τέτοια καλά;! Απλά, γιά να βγάλω το άχτι μου· διότι, εσύ κι εγώ, αναγνώστα μου, τις πληρώνουμε αυτές τις εμπνεύσεις, ως φορολογούμενοι – κι όχι, ως ώφειλαν, αυτοί-ές που τις έχουν, απ’ την τσέπη τους.]
Οπότε, ώσπου να στηθούν τα νέα μηχανάκια, η σχολική χρονιά τελείωσε! (Αναρωτιέμαι, αν έχει κανείς μυαλό στο «Παιδείας», ή νοιάζονται μόνο γιά επετείους «ολοκαυτωμάτων» – καί στα υπόλοιπα θέματα δεν τρέχει μία.) Δεν θα ήταν πιό ωραία, λοιπόν, να παρατήσουν το θέατρο με τον Κοροϊδοβίντ-19, καί να ξαναλειτουργήσουν τα σχολεία όπως πρίν;
Αλλά, αν νομίζετε πως οι δυσκολίες του εγχειρήματος αυτού είναι μόνο τεχνικής φύσεως, μην αλλάζετε πλευρό τώρα που κοιμάστε!
β. Το …συνομωσιολογικό τεχνικό μέρος!
Πάμε, τώρα, σε κάτι θεματάκια, γιά τα οποία σχετικώς λίγοι γνωρίζουν – αν καί σήμερα μπορείς να βρείς εύκολα πληροφορίες γιά κάτι τέτοια, αρκεί να παίξεις λίγο το ποντίκι σου. (Η «συνομωσιολογία» του τίτλου είναι απλά αστείο – το λέω γιά τους τυχόντες παπάρες, που θα πεταχτούν καί θα πούν ότι δεν γίνονται αυτά τα πράγματα.)
Οκέϋ, το να μην ψάχνεις (λόγωι νοητικής αδράνειας) αυτό που περνάει απ’ τη ζωή σου, είναι κακό. Το κάκιστο, όμως, είναι πως δυστυχώς, ελάχιστοι θα δώσουν σημασία σε όσα αναφερθούν εδώ παρακάτω. (Καί μην του το πήτε του Παλιούρα· διότι, με συνεχή επανάληψη τέτοιων καταστάσεων μέσα στο αντιληπτικό του πεδίο, θα πάθει κανένα εγκεφαλικό.)
Τέλος πάντων, εμείς εδώ θα το κάνουμε ακέραιο το καθήκον μας απέναντι σ’ αυτό το Έθνος· κι όποιος θέλει, ας ακούσει.
Κατ’ αρχήν, προκειμένου το υπουργείο να προχωρήσει σε «σύγχρονη» τηλεκπαίδευση, θέλει να εγκαταστήσουν οι συμμετέχοντες στα γκουμπιούτερζ τους ένα πρόγραμμα, που λέγεται «Γουέμπεξ» (εδώ). Έλα, όμως, που αυτό το ρημάδι αφ’ ενός είναι κάθετο προϊόν (παίζει μόνο στα Windoze, όχι στο Λίνουξ – ‘ντάξ’, στο Λίνουξ μπορεί να παίξει μέσα από το Wine, αλλά δεν πάνε όλα καλά πάντοτε με δαύτο, γιά προγράμματα των Windoze), κι αφ’ ετέρου σε αναγκάζει να ξοδευτείς (εκτός από αγορά υπολογιστή, καί) γιά τα προϊόντα του κυρίου ( ; ) Γκέητς…
…ο οποίος τελευταία έχει κατηγορηθεί γιά πολλά· μεταξύ των οποίων, καί γιά χρηματοδότηση βιολογικού ξεπαστρέμματος της ανθρωπότητας με ιούς καί εμβόλια.
[Αν διαβάζετε καθημερινά τις -«ορθόδοξες» τε, καί «ανορθόδοξες»- ειδήσεις στο Διαδίκτυο, θα τά ‘χετε δεί αυτά. Μιά ιδέα με το τί ασχολείται τώρα τελευταία το άτομο, εδώ. Καί τίιιι διαβάζουμε;;; «Πρόβλεψε», λέει, την επιδημία του Κοροϊδοβίντ-19, καταπώς γράφει το άρθρο;;; Μου-ά-χά-χάαααα!!!
Μπερδεγουέη, δεν απαντήσατε στον γρίφο· δεν το βρήκατε τί κοινό έχει με τον «κύριο» πρέσβυ, οπότε να το πάρει το ποτάμι: είναι απόγονος -όπως κι ο έτερος μορφονιός- Φράγκων (καί όχι «Γάλλων») Ουγενότων. Τώρα, το τί μπορεί να σημαίνει αυτό… άσ’ το, πάμε πολύ μακριά.]
Προσωπικώς (δεν ξέρω οι λοιποί γονείς), τσινάω αγρίως στην ιδέα να χρηματοδοτήσω αυτό το σιχαμένο άτομο, έστω καί με ένα λεπτό του ευρώ. Οπότε, δεν θα δώσω τίποτε απολύτως.
Αλλά, το κόστος αγοράς προϊόντων Windoze είναι απλά μιά θωπεία στον πισινό σας, ώ συν-γονείς! Το κλύσμα που θα φάτε (κι εσείς, καί τα παιδιά σας), δεν το είδατε ακόμη.
Λοιπόν, το προγραμματάκι αυτό που λέγαμε, κάνει τη δουλειά του μέσωι θηριωδών servers στην Ούζα (καί πιθανώτατα όχι μόνον εκεί). Ναί μέν, το βάζουμε στον υπολογιστή μας, αλλά αυτό το κομμάτι μας συνδέει με τους servers-θηρία απ’ την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, καί μονάχα έτσι ολοκληρώνεται η τηλεδιάσκεψη.
Αυτό, τώρα, τί σημαίνει; Σημαίνει ότι κάποιος πονηρός στη χώρα εκείνη (αλλά καί οπουδήποτε αλλού, επειδή τα δίκτυα μπορούν να χακαριστούν) έχει τις φάτσες των παιδιών στο πιάτο. Οπότε, απάνω τους μπορεί να κάνει διάφορα, καθόλου όμορφα.
- Πρώτον, με αλγορίθμους αναγνώρισης προσώπου (που, φυσικά, πρώτα κάνουν ανάλυση του προσώπου), φακελλώνει μιά χαρά τα Ελληνάκια σε (μή Ελληνικές / ανθελληνικές) βάσεις δεδομένων, διά πάσαν χρήσιν.
- Δεύτερον, με άλλους αλγορίθμους μπορεί να βρεί το πώς θα φαίνεται το παιδί ως ενήλικας στα 30 του, στα 40 του, καί πάει λέγοντας. (Άρα, αν γιά κάποιο λόγο σε βάλουν στο μάτι, θα σε βρούν πχ στα 30 σου καί μόνον απ’ τη φωτό της φάτσας σου πχ στα 10 σου.)
- Τρίτον, με άλλους ακόμη αλγορίθμους μπορεί να βαθμονομήσει εξυπνάδα καί συναίσθημα… πάλι διά πάσαν χρήσιν («απαγωγή» ενός καλού μελλοντικού επιστήμονα, πχ).
- Τέταρτον… άμα κανένα πιτσιρίκι φερθεί κάπως εθνοπρεπώς, αν πχ στην ερώτηση: «- Τί σας θυμίζει, παιδιά, η λέξη ‘ολοκαύτωμα’;» απαντήσει: «- Το Αρκάδι, κυρία!»… Να μή συνεχίσω! Πιστεύω, τη λέξη «φακέλλωμα» την καταλαβαίνετε.
- Καί πέμπτον… δεν χρειάζεται κάν να παρακολουθεί άνθρωπος τα πιτσιρίκια. Αρκεί ένα κατάλληλο πρόγραμμα υπολογιστή, γιά να κάνει αυτομάτως ανάλυση στα πρόσωπα.
Οπότε, πρακτικά δεν υπάρχουν εμπόδια, στο τί μπορεί να κάνει ένα τέτοιο πρόγραμμα. (Αντιθέτως, ο άνθρωπος χαφιές κάποτε πχ θα κουραστεί καί θα πέσει γιά ύπνο.) Το πρόγραμμα αυτό μπορεί αυτομάτως πχ να συνδέει βάση φακελλο-δεδομένων με δορυφόρο, κι αυτός με δίκτυο καμερών «γιά τον έλεγχο της κυκλοφορίας» (ναί, πώς;!) σε επίπεδο δρόμου, κτλ κτλ… οπότε, αν είσαι «στόχος», να μη μπορείς ούτε να κλάσεις, χωρίς να παρακολουθείσαι. (Αυτά τα λέω γιά τους κάπως μπασμένους στα κόλπα· που θα θεωρήσουν ότι, αφήνοντας το κινητό στο σπίτι, δεν παρακολουθούνται.)
Δες, ας πούμε, τί γίνεται στην Κίνα, όπου μέσωι καμερών παρακολουθήσεως …επιβραβεύουν τους «καλούς» πολίτες! (Καί, προφανώς, εξ αντιθέτου δίνουν κλωτσιές στους «κακούς».)
«- Δεν γίνονται αυτά!», είπατε;
Γίνονται καί παραγίνονται εδώ καί χρόνια, μονάχα που εσείς έχετε χάσει επεισόδια.
Καί να σκεφτεί κανείς, πως μέσα στα σχολεία απαγορεύονται τα κινητά!… μή τυχόν καί τα μικρά ανεβάσουν στα φατσομπούκια βίντεο από συμμαθητές τους!… Πράγμα που, φυσικά, είναι παράνομο – καί κάλλιο γαϊδουρόδενε, που λένε. (Βλέπετε, τα πιτσιρίκια των γενεών του «δικαιωματισμού» δεν πολυ-καταλαβαίνουν τί ακριβώς σημαίνει «παράνομο», οπότε πρέπει να τα προλαβαίνουν οι εκπαιδευτικοί.)
Τώρα, βέβαια, το να περιμένω να βρεθεί κάποιο κομματόσκυλο καί να διασφαλίσει γραπτώς τα προσωπικά δεδομένα των μικρών μαθητών, είναι σα να περιμένω να βρεθεί το φάρμακο της φαλάκρας – που θα μετατρέπει έκαστον γλόμπον σε δασύτριχον ουρακουτάγκο. Ας μην το σχολιάσω…
Πάμε, τώρα, να δούμε κάτι άλλο.
Όλοι-ες έχετε κάνει χρήση των Διαδικτυακών υπηρεσιών του Γιουτιούμπ πχ, ή άλλων παρεμφερών. Όμως, τίνος ακριβώς πράγματος κάνουμε χρήση στα ιντερνέτια;
Με απλά λόγια, συμβαίνουν τα εξής:
Όταν συνδεόμαστε στο Διαδίκτυο καί ζητάμε να δούμε ιστοσελίδες, ουσιαστικά ζητάμε να δούμε το περιεχόμενο του σκληρού δίσκου ενός άλλου υπολογιστή· ο οποίος μπορεί να βρίσκεται είτε δυό τετράγωνα παρακάτω, είτε σε μιά άλλη ήπειρο.
Τώρα, επειδή κάποιο περιεχόμενο μπορεί να έχει μεγάλη ζήτηση, παναπεί καταστάσεις, όπου εκατομμύρια χρήστες του Διαδικτύου ζητάνε ταυτόχρονα να δούνε πχ το νέο βιντεοκλίπ μιανής διάσημης ξεβράκωτης (γιά …να την ακούσουν να τραγουδάει! τί νομίσατε; lol!!!), τότε την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση όλων αυτών των ματάκηδων την αναλαμβάνουν ολόκληρες συστοιχίες υπολογιστών servers (γι’αυτό ονομάζονται καί servers, παναπεί εξυπηρετητές), που μάλιστα έχουν όλοι το ίδιο ακριβώς περιεχόμενο στους δίσκους τους, καί κατανέμουν την εξυπηρέτηση αυτόματα (γιά ισοκατανομή φόρτου εργασίας στα μηχανάκια αυτά), ανάλογα με το από ποιά γεωγραφική περιοχή συνδέεσαι. (Αυτός ο τρόπος λειτουργίας ονομάζεται «mirroring», καί φυσικά δεν περιμένω να τον έχετε δεί οι περισσότεροι στην καθημερινή σας ζωή.)
Μιά ιδέα γιά τις συστοιχίες αυτών των servers, παίρνετε από πχ τους servers της Γκούγκλ (η φωτό σε μεγάλο μέγεθος, εδώ) :
Καί σχετικό κείμενο, εδώ. Προσέξτε τις γραμμές ρεύματος της εκεί «ΔΕΗ», σε μιά απ’ τις φωτό! Έμ;! Μιλάμε γιά θηριώδη ισχύ σε υπολογιστικά θηρία. Δεν μιλάμε γιά το φορητάκι σας!
Τέτοια ακριβώς θηριάκια είναι καί οι servers, που θ’ αναλάβουν τις τηλεδιασκέψεις της ημετέρας απαιδείας.
Πάμε, τώρα, στο επόμενο ερώτημα, που θα έκανε κάθε λογικός άνθρωπος:
- Πόσο πάει το μαλλί;
Μπορούμε.
Στην Ελληνική αγορά (πχ εδώ), δύο τριακόκια (σύν/πλήν) οι πιό φτηνές, εντεκάμιση χήνες (συν/πλήν) οι πιό ακριβές «φέτες»· κι άμα τις τιγκάρεις με μνήμες, σού ‘ρχεται παραπάνω. Μιλάμε γιά μηχανάκια, που δουλεύουν συνεχώς επί χρόνια, χωρίς ανεμιστήρες καί λοιπά φαιδρά. Καί χωρίς οθόνες, πληκτρολόγια, ή ποντίκια. Καί τα οποία ελέγχονται όλα από έναν καί μοναδικόν υπολογιστή (σαν αυτούς που ξέρουμε, με οθόνη καί πονδίκιον), ευρισκόμενον σε κάποιο γραφείο κάπου στο βάθος.
Μετρήστε, τώρα, πόσα τέτοια μηχανάκια έχει όλη η συστοιχία, καί κάντε τον πολλαπλασιασμό.
Μήπως αρχίζετε να ζαλίζεστε από το συνολικό κόστος;… ακόμη κι αν υποτεθεί ότι εκεί τ’ αγοράζουν στη μισή τιμή της εδώ λιανικής; Καί πού να δείς, τί σού ‘χω γιά μετά!!!
Επόμενα λογικά ερωτήματα:
- Καί ποιός τα πληρώνει αυτά;
- Καί πώς θα πάρει λεφτά, αν όλες τις υπηρεσίες του τις προσφέρει δωρεάν στο Διαδίκτυο;
Υποτίθεται, όμως. Διότι: (α) οι Διαδικτυακές διαφημίσεις φέρνουν αγοραστές προϊόντων με μικρή πιθανότητα (στο Διαδίκτυο θεωρούνται ενοχλητική κατάσταση, γι’ αυτό καί υπάρχουν προγράμματα που τις καταπνίγουν, πρίν κάν εμφανιστούν), καί δή σε χώρες όπως η Ούζα, αλλά (β) σε χώρες όπως η Ελλάδα, δεν φέρνουν σχεδόν καθόλου λεφτά. Ούτε στον διαφημιζόμενο, ούτε στον κάτοχο των servers.
Οπότε:
- Ποιός είν’ αυτός, που ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ξοδεύει τόσα λεφτά, γιά να μας δίνει δωρεάν χώρο νά ‘χουμε ημέηλ / ιστολόγια / φατσομπούκια / ινσταγραμμάρια / καί τα ρέστα, γιά να εκφραζόμαστε καί να γράφουμε τις σαχλαμάρες μας; Έεεεεε;;;;
- Καί τί κερδίζει απ’ αυτά ο «επενδυτής» αυτός;
Αυτά κερδίζει.
«Συνομωσιολογίες», έ; Κα-λάααα…
Πήτε ό,τι θέλετε· αλλά, των ανωτέρω ειπωθέντων, προχωρήστε τώρα σε «σύγχρονα» τηλεμαθήματα των παιδιών σας, άμα σας βαστάει!
Αντί επιλόγου
Πρίν κάποια χρόνια, ένας αρδ ρώτησε (μετά φόβου) έναν πωλητικό, τί συζητάνε στη λέσχη Μπίλντερμπεργκ. Κι ο πωλητικός απάντησε χαμογελώντας: «- Άμα σου πω, μετά πρέπει να σε σκοτώσω!»
Εγώ, να μην το παινευτώ, αλλά δεν χρειάζεται κάν να ρωτήσω τί συζητούσε εκεί πέρα η δύσμορφος θειάκα. (Καί να κινδυνεύσουν τα νιάτα μου κι η ομορφιά μου.) Νομίζω πως σας το έδειξα πολύ καθαρά, με τρόπο να περιττεύουν οι παραπανίσιες εξηγήσεις.
Αν δεν μ’ ακούσετε, δεν θα φταίω.
Υγ 1: Αυτό δεν ενδιαφέρει τον πολύ κόσμο, αλλά κάποια κομματόσκυλα, που σπεύδουν να γλείψουν τη θειάκα καί να βάλουν σ’ εφαρμογή τις ιδέες «της»:
Λεβέντες, δεν έχετε πάρει κάν χαμπάρι τί σας επιφυλάσσεται γιά μετά, άμα πάρει μπρός να δουλεύει το σύστημα με τα γκουμπιούτερζ καί τις τηλεδιασκέψεις! Όχι μόνο διευθυντικές θέσεις παραδεισένιας λούφας δεν θα δήτε (όπως τις έχετε σχηματοποιήσει στα μυαλουδάκια σας), αλλά το πιθανώτερο είναι να φάτε απόλυση, μαζί με ένα μέγιστο ποσοστό επαιδευτικών! Όπως πάν τα πράγματα, καλομελέτα κι έρχεται, μόρτες!
[Αφού τη δουλειά την κάνουν εξ ίσου καλά τα μηχανήματα, οι άνθρωποι δάσκαλοι τί χρειάζονται; Έ; Έτσι ακριβώς σκέφτεται ο καλός φιλελές, σαν αυτούς που γλείφετε: μηδέν κράτος, ει δυνατόν!]
Δε βαρυέσαι, έκαστος κατά τα μυαλά αυτού. Δεν λυπάμαι κανέναν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου