Αποχαιρετισμός στο ελληνικό Αιγαίο: Ο Α.Τσίπρας δέχθηκε να πετούν ελεύθερα τα τουρκικά μαχητικά αλλά όχι τα ελληνικά!
Γράφει: Κύρα Αδάμ
Η πέραν της ώρας διαπραγμάτευση Α.Τσίπρα και Ρ.Τ.Ερντογάν χθες στην Άγκυρα ήταν κυριολεκτικά εφ όλης της ύλης, όπως αναφέρουν απόλυτα έγκυρες πηγές των υπουργείων Εξωτερικών και Εθνικής Αμυνας.
Τι διαπραγματεύθηκε ο Α.Τσίπρας:
- Εθνικό Εναέριο Χώρο 10 ν.μ.
- FIR Αθηνών
- Κατάργησης κατάθεσης σχεδίων πτήσης από τα τουρκικά στρατιωτικά αεροσκάφη
- Πτήσεις τουρκικών αεροσκαφών «στο Αιγαίο», (παραβάσεις παραβιάσεις),
- Αναθεώρηση Συνθηκών,
- Παραπομπή όλων των θεμάτων στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, ή παραπομπή μόνον του θέματος οριοθέτησης της υφαλοκρηπίδας αν προηγουμένως έχουν λυθεί διμερώς όλα τα υπόλοιπα.
Α.Τσίπρας και Ρ.Τ.Ερντογάν συμφώνησαν - και την σχετική ανακοίνωση έκανε ο Έλληνας πρωθυπουργός - ότι όλα τα θέματα θα παραπεμφθούν σε Επιτροπές των υπουργείων Εξωτερικών και Άμυνας , με πρώτο θέμα προς εφαρμογή τις (ελεύθερες) «πτήσεις τουρκικών αεροσκαφών στο Αιγαίο», όπως ήδη το pronews.gr έχει αποκαλύψει.
Σύμφωνα με τις πρώτες ασφαλείς διπλωματικές πληροφορίες από την Άγκυρα, οι Operational Commanders ( δηλαδή οι δυο αρχηγοί της Τακτικής Αεροπορίας , ΑΤΑ Λαρισας και Εσκι Σεχίρ-υπεύθυνος για το Αιγαίο) θα επικοινωνούν ΠΡΟΦΟΡΙΚΩΣ μεταξύ τους, ώστε η Τουρκία να ενημερώνει την Ελλάδα για τις πτήσεις τουρκικών στρατιωτικών αεροσκαφών στο Αιγαίο.
Όμως ο ΑΤΑ Λάρισας είναι παντελώς αναρμόδιος για το FIR Αθηνών, πάρα μόνον η ΥΠΑ, νομικά και θεσμικά μέσω του ICAO.
Η απαίτηση της Τουρκίας φαίνεται να είναι ότι η ενημέρωση αυτή «θα είναι αμοιβαία», δηλαδή και η Ελλάδα θα ενημερώνει την Τουρκία για τις πτήσεις των ελληνικών στρατιωτικών αεροσκαφών «στο Ανατολικό Αιγαίο».
Το Αιγαίο, άρα, σε επίπεδο αρμοδιοτήτων ασφαλείας, διαμοιράζεται και ειδικοτερα το Ανατολικό Αιγαίο τίθεται υπό τον τουρκικό έλεγχο.
Στην περίπτωση αυτή, ο κ Ερντογάν υποσχέθηκε ότι τα τουρκικά αεροσκάφη δεν θα είναι οπλισμένα, πλην των περιπτώσεων τουρκικών ασκήσεων με πυρά (σ.σ.: δηλαδή... θα είναι οπλισμένα οπότε η Τουρκία το κρίνει).
Η συμφωνία αυτή, χωρίς ουσιαστική αντίδραση από την πλευρά του κ Τσίπρα, ο οποίος απλώς... μετακυλύει την ευθύνη των αποφάσεων σε «Επιτροπές» και στους αρχηγούς του ΑΤΑ, αποτελεί δυσμενέστατη εξέλιξη για την ελληνική κυριαρχία στο Αιγαίο και «την τύχη» του FIR Αθηνών, διότι:
Τα τουρκικά αεροσκάφη θα εισέρχονται ανεξέλεγκτα στο Αιγαίο, χωρίς να καταθέτουν σχέδια πτήσης, χωρίς να ενημερώνουν για τα σημεία εισόδου – εξόδου από το FIR Αθηνών, χωρίς να ενημερώνουν για τη διαδρομή τους και τις υπερπτήσεις τους πάνω από τα ελληνικά νησιά.
Κατά συνέπεια , με τις «προφορικές» συνεννοήσεις μεταξύ των Operational Commanders και μόνον, καταργείται επί της ουσίας το FIR Αθηνών, που είναι πάγια σε διεθνές επίπεδο απαίτηση της Τουρκίας από το 1999, με τη ΝΟΤΑΜ 240.
Ταυτόχρονα όμως καταργούνται και τα δυτικά σύνορα της Τουρκίας, που ορίζονται από το FIR Αθηνών, με αποτέλεσμα η ελληνική κυριαρχία να τίθεται στα άχρηστα.
Οι υπάρχουσες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Α.Τσίπρας ξεκίνησε τη συζήτηση αναφερόμενος στις παραβάσεις, παραβιάσεις και αναχαιτίσεις στο Αιγαίο. Εν συνεχεία στις δηλώσεις του είπε ότι «προκάλεσαν πολύ δυσάρεστες καταστάσεις». Για ποιον όμως;
Με την αφορμή αυτή , ο Ρ.Τ.Ερντογάν επανέφερε στο ακέραιο όλους τους τουρκικούς ισχυρισμούς δεκαετιών, λέγοντας μεταξύ άλλων ότι «Σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο, δεν ισχύουν τα σχέδια πτήσης και ο ελληνικός εναέριος χώρος των 10 ν.μ. με δεδομένο ότι πέρα από τα χωρικά ύδατα καμμιά χώρα δεν ασκεί κυριαρχία».
Κατηγόρησε ακόμα την Ελλάδα ότι παραβιάζει το σύνολο της διεθνούς νομιμότητας , αφού το FIR δεν συνιστά κυριαρχία (ορθόν, αλλά παρέχει το δικαίωμα της αστυνόμευσης, το οποίο ούτε αυτό αναγνωρίζει η Τουρκία).
O Α.Τσίπρας, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ήταν αρχικά αρνητικός στην πρόταση Ρ.Τ.Ερντογάν να παραπεμφθούν όλα τα διμερή θέματα στο Δικαστήριο της Χάγης, παραπέμποντας όμως στην γνώμη των Επιτροπών που θα συσταθούν.
Ο Ρ.Τ.Ερντογάν φαίνεται να αντέτεινε ότι για να παραπεμφθεί μόνον το θέμα της οριοθέτησης της υφαλοκρηπίδας του Αιγαίου στη Χάγη, θα πρέπει προηγουμένως να έχουν επιλυθεί διμερώς όλα τα υπόλοιπα θέματα. Διαφορετικά το ΔΔΧ να βγάλει αποφάσεις για όλα τα θέματα.
Η πέραν της ώρας διαπραγμάτευση Α.Τσίπρα και Ρ.Τ.Ερντογάν χθες στην Άγκυρα ήταν κυριολεκτικά εφ όλης της ύλης, όπως αναφέρουν απόλυτα έγκυρες πηγές των υπουργείων Εξωτερικών και Εθνικής Αμυνας.
Τι διαπραγματεύθηκε ο Α.Τσίπρας:
- Εθνικό Εναέριο Χώρο 10 ν.μ.
- FIR Αθηνών
- Κατάργησης κατάθεσης σχεδίων πτήσης από τα τουρκικά στρατιωτικά αεροσκάφη
- Πτήσεις τουρκικών αεροσκαφών «στο Αιγαίο», (παραβάσεις παραβιάσεις),
- Αναθεώρηση Συνθηκών,
- Παραπομπή όλων των θεμάτων στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, ή παραπομπή μόνον του θέματος οριοθέτησης της υφαλοκρηπίδας αν προηγουμένως έχουν λυθεί διμερώς όλα τα υπόλοιπα.
Α.Τσίπρας και Ρ.Τ.Ερντογάν συμφώνησαν - και την σχετική ανακοίνωση έκανε ο Έλληνας πρωθυπουργός - ότι όλα τα θέματα θα παραπεμφθούν σε Επιτροπές των υπουργείων Εξωτερικών και Άμυνας , με πρώτο θέμα προς εφαρμογή τις (ελεύθερες) «πτήσεις τουρκικών αεροσκαφών στο Αιγαίο», όπως ήδη το pronews.gr έχει αποκαλύψει.
Σύμφωνα με τις πρώτες ασφαλείς διπλωματικές πληροφορίες από την Άγκυρα, οι Operational Commanders ( δηλαδή οι δυο αρχηγοί της Τακτικής Αεροπορίας , ΑΤΑ Λαρισας και Εσκι Σεχίρ-υπεύθυνος για το Αιγαίο) θα επικοινωνούν ΠΡΟΦΟΡΙΚΩΣ μεταξύ τους, ώστε η Τουρκία να ενημερώνει την Ελλάδα για τις πτήσεις τουρκικών στρατιωτικών αεροσκαφών στο Αιγαίο.
Όμως ο ΑΤΑ Λάρισας είναι παντελώς αναρμόδιος για το FIR Αθηνών, πάρα μόνον η ΥΠΑ, νομικά και θεσμικά μέσω του ICAO.
Η απαίτηση της Τουρκίας φαίνεται να είναι ότι η ενημέρωση αυτή «θα είναι αμοιβαία», δηλαδή και η Ελλάδα θα ενημερώνει την Τουρκία για τις πτήσεις των ελληνικών στρατιωτικών αεροσκαφών «στο Ανατολικό Αιγαίο».
Το Αιγαίο, άρα, σε επίπεδο αρμοδιοτήτων ασφαλείας, διαμοιράζεται και ειδικοτερα το Ανατολικό Αιγαίο τίθεται υπό τον τουρκικό έλεγχο.
Στην περίπτωση αυτή, ο κ Ερντογάν υποσχέθηκε ότι τα τουρκικά αεροσκάφη δεν θα είναι οπλισμένα, πλην των περιπτώσεων τουρκικών ασκήσεων με πυρά (σ.σ.: δηλαδή... θα είναι οπλισμένα οπότε η Τουρκία το κρίνει).
Η συμφωνία αυτή, χωρίς ουσιαστική αντίδραση από την πλευρά του κ Τσίπρα, ο οποίος απλώς... μετακυλύει την ευθύνη των αποφάσεων σε «Επιτροπές» και στους αρχηγούς του ΑΤΑ, αποτελεί δυσμενέστατη εξέλιξη για την ελληνική κυριαρχία στο Αιγαίο και «την τύχη» του FIR Αθηνών, διότι:
Τα τουρκικά αεροσκάφη θα εισέρχονται ανεξέλεγκτα στο Αιγαίο, χωρίς να καταθέτουν σχέδια πτήσης, χωρίς να ενημερώνουν για τα σημεία εισόδου – εξόδου από το FIR Αθηνών, χωρίς να ενημερώνουν για τη διαδρομή τους και τις υπερπτήσεις τους πάνω από τα ελληνικά νησιά.
Κατά συνέπεια , με τις «προφορικές» συνεννοήσεις μεταξύ των Operational Commanders και μόνον, καταργείται επί της ουσίας το FIR Αθηνών, που είναι πάγια σε διεθνές επίπεδο απαίτηση της Τουρκίας από το 1999, με τη ΝΟΤΑΜ 240.
Ταυτόχρονα όμως καταργούνται και τα δυτικά σύνορα της Τουρκίας, που ορίζονται από το FIR Αθηνών, με αποτέλεσμα η ελληνική κυριαρχία να τίθεται στα άχρηστα.
Οι υπάρχουσες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Α.Τσίπρας ξεκίνησε τη συζήτηση αναφερόμενος στις παραβάσεις, παραβιάσεις και αναχαιτίσεις στο Αιγαίο. Εν συνεχεία στις δηλώσεις του είπε ότι «προκάλεσαν πολύ δυσάρεστες καταστάσεις». Για ποιον όμως;
Με την αφορμή αυτή , ο Ρ.Τ.Ερντογάν επανέφερε στο ακέραιο όλους τους τουρκικούς ισχυρισμούς δεκαετιών, λέγοντας μεταξύ άλλων ότι «Σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο, δεν ισχύουν τα σχέδια πτήσης και ο ελληνικός εναέριος χώρος των 10 ν.μ. με δεδομένο ότι πέρα από τα χωρικά ύδατα καμμιά χώρα δεν ασκεί κυριαρχία».
Κατηγόρησε ακόμα την Ελλάδα ότι παραβιάζει το σύνολο της διεθνούς νομιμότητας , αφού το FIR δεν συνιστά κυριαρχία (ορθόν, αλλά παρέχει το δικαίωμα της αστυνόμευσης, το οποίο ούτε αυτό αναγνωρίζει η Τουρκία).
O Α.Τσίπρας, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ήταν αρχικά αρνητικός στην πρόταση Ρ.Τ.Ερντογάν να παραπεμφθούν όλα τα διμερή θέματα στο Δικαστήριο της Χάγης, παραπέμποντας όμως στην γνώμη των Επιτροπών που θα συσταθούν.
Ο Ρ.Τ.Ερντογάν φαίνεται να αντέτεινε ότι για να παραπεμφθεί μόνον το θέμα της οριοθέτησης της υφαλοκρηπίδας του Αιγαίου στη Χάγη, θα πρέπει προηγουμένως να έχουν επιλυθεί διμερώς όλα τα υπόλοιπα θέματα. Διαφορετικά το ΔΔΧ να βγάλει αποφάσεις για όλα τα θέματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου