ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Σάββατο 19 Αυγούστου 2023

ΕΜΒΛΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΕΚΤΩΝ ΟΠΛΙΤΩΝ ΤΗΣ «ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ»



Μια προσεκτική μελέτη της Αρχαίας Ελληνικής Αγγειογραφίας και Νομισματικής οδηγεί στο συμπέρασμα ότι «πολιτειακά» εμβλήματα αρχίζουν να εμφανίζονται στις ασπίδες των Αρχαίων Ελληνων οπλιτών από τον έκτο προχριστιανικό αιώνα. Παρ΄όλα αυτά τα ιερατικά γένη και πολίτες που οι υπόλοιποι τους θεωρούσαν «ξεχωριστούς» είχαν το δικαίωμα να φέρουν κάποιο προσωπικό έμβλημα. Εδώ γίνεται μια παράθεση διαφόρων εμβλημάτων των «επιλέκτων οπλιτών» (λογάδων) από διάφορες πόλεις της Κάτω Ιταλίας. (Μεγάλη Ελλάδα)

Εικονογράφιση: Κωστας Νικέλλης http://kosv01.deviantart.com/gallery/

Πολλοί οπλίτες του Κρότωνα ανήκαν στον κύκλο το «ΟΜΑΚΟΕΙΟΥ» του Πυθαγόρα. Η πεντάλφα ήταν σύμφωνα με του Πυθαγορίους το Τέλειο Γεωμετρικό Σχήμα που εκαλείτω «Υγεία» σχηματιζόταν απο τρία τρίγωνα. Ο γεωμετρικός συνδυασδμός συνδυασμός του ιερού τους αριθμού τρια με τα πέντε στοιχεια των δοξασιών τους: 1.Ύδωρ 2. Γαία 3. Ιδέα ή Ιερόν 4. Ειλή (θερμότητα του ήλιου – ενέργεια) 5. Αήρ; σχηματίζει την λεξη που αποδίδει την ανθρώπινη ευεξία. Η πιθανότητα ύπαρξης του συμβόλου ως φυλακτό πάνω στις ασπίδες των «μυημένων» επιβεβαιώνεται από τις καλλιτεχνικές αναπαράστασεις των αγγείων της «Κάτω Ιταλίας». Η αναπαράσταση έγινε βάσει των αγγείωνJ729 Antikensammlungen (Μουσεíο του Μονάχου) και MF150 Muse d’Art et d’Histoire (Γενεύη)

Εικονογράφιση: Κωστας Νικέλλης http://kosv01.deviantart.com/gallery/

Οι Κροτωνιάτες απέδωσαν την νίκη τους στην καθοδήγηση του μάντη Καλλια της ιερής φρατριάς των Ιαμιδών. Ο ήρωας Ίαμος θεωρείται ότι διδάχθηκε την μαντική από τον ίδιο τον Απόλλωνα και οι απογονοί εθεωρούντο προικισμένοι μάντες. Οι Κροτωνιάτες σύμφωνα με τον Στραβωνα πολιτογράφησαν τον Καλλια και σε στραευσιμη ηλικία συγγενεις του πήγαν στη μάχη φέροντας τον οφθαλμό στις ασπιδες τους. O Οφθαλμός ήταν σύμβολο της θεάς Δίκης αλλά και της ενόρασης. Η αποκατάσταση έγινε βάση των 2451 Αρχ, Ινστ.Eberhard-Karls (Παν/μιοTubingen) και J729 Antikensammlungen (Μουσεíο του Μονάχου)

Μελανόμορφο αγγείο με παράσταση αναχώρησης πολεμιστή. Τέτοιες σκηνές θα εξελίχθηκαν στην Σύβαρη και τον Κρότωνα πριν τη σύγκρουση. Πρώην συλλογή Albert Pilot (1922-2002) France Σύμφωνα με τους Πυθαγορίους, οι αριθμοί είναι αυτή η ίδια η ουσία του κόσμου και όχι απλώς σύμβολα ποσοτικών σχέσεων, γι’ αυτό και είναι ιεροί. Η μονάδα συμβολίζει το πνεύμα, τη δύναμη. Είναι εκείνη από την οποία προέρχονται όλα. Το στίγμα στο κέντρο της ασπίδας του οπλίτη συμβολίζει την μονάδα και ο περιφερειακόε κύκλος το σύμπαν.

Ταφικό κιονόκρανο από την νεκρόπολη του Τάραντα. Φέρουν την δίσωμη σφίγγα που υπήρξε το έμβλημα των αριστοκρατών της πόλης μέχρι την υποταγή της πόλης στους Ρωμαίους. Μητροπολιτικό Μουσείο Ν. Υόρκης (φωτ. Ε. Corsini)

Δεν υπάρχουν σχόλια: