Το Τhe City» – ή «The Square Mile» – αναφέρεται στην City of London Corporation. Μαζί με τη Wall Street, το City αποτελεί το κέντρο του πλουτοκρατικού συστήματος που ελέγχει το μεγαλύτερο μέρος του κόσμου και σήμερα καταπίνει τα λίγα εναπομείναντα κράτη που δεν ελέγχει, μέσω της δοκιμασμένης από το χρόνο τακτικής της πλουτοκρατίας: επανάσταση φαινομενικά στο όνομα του «λαού».1
Επειδή το City βρίσκεται στην Αγγλία και επειδή συχνά συγχέεται με την αρχαία πρωτεύουσα, το Λονδίνο, υπήρξε μεγάλη συσκότιση ως προς το χαρακτήρα του πλουτοκρατικού συστήματος που βασίζεται εν μέρει στο The City. Ως εκ τούτου, έχουν ειπωθεί πολλά, ακόμη και από καλά πληροφορημένους, σχετικά με τη Βρετανική Αυτοκρατορία και ακόμη και το Βρετανικό Στέμμα, που είναι εγγενώς μέρος αυτής της διεθνούς ολιγαρχίας. Αυτό γίνεται για να παρεξηγηθεί η φύση του διεθνούς κεφαλαίου, το οποίο δεν οφείλει σταθερή πίστη σε κανένα σύστημα διακυβέρνησης, αρχηγό κράτους, θρησκεία, ήθος, έθνος, εθνικότητα ή πολιτισμό. Οποιαδήποτε τέτοια υποταγή είναι υπό όρους.
Τι είναι η «Πόλη»;
Η City of London Corporation περιγράφεται στις διαφημιστικές δηλώσεις της ως «το κορυφαίο οικονομικό κέντρο στον κόσμο» και ως «η οικονομική και εμπορική καρδιά της Βρετανίας, το "Square Mile"». 2
Το City του Λονδίνου βρίσκεται στην καρδιά των παγκόσμιων χρηματοπιστωτικών αγορών. Πρόκειται για μια μοναδική συγκέντρωση διεθνούς τεχνογνωσίας και κεφαλαίου, με ένα υποστηρικτικό νομικό και κανονιστικό σύστημα, μια προηγμένη υποδομή επικοινωνιών και τεχνολογίας πληροφοριών και μια ασυναγώνιστη συγκέντρωση επαγγελματικών υπηρεσιών... 3
Μετά την κατάρρευση της Βρετανικής Αυτοκρατορίας, που εξαντλήθηκε από δύο παγκόσμιους πολέμους που την ωφέλησαν, η Wall Street έχει αναγνωριστεί ευρέως ως η διεθνής οικονομική πρωτεύουσα. Και πάλι, αυτό οφείλεται στο λάθος να πιστεύουμε ότι τα βρετανικά αυτοκρατορικά συμφέροντα ήταν συνώνυμα με τη διεθνή πλουτοκρατία, και επειδή η Βρετανία δεν είναι πλέον παγκόσμια δύναμη, το «Λονδίνο» υποτάσσεται στη Νέα Υόρκη. Ωστόσο, η City of London Corporation δεν είναι ούτε συνώνυμη με τα συμφέροντα της Βρετανίας ούτε της Βρετανίας, εκτός από όταν αυτά τυχαίνει να συμπίπτουν με τα συμφέροντα του διεθνούς χρηματοπιστωτικού συστήματος. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο, παρόλο που η Βρετανική Αυτοκρατορία έχει πεθάνει για πάνω από μισό αιώνα, το City παραμένει, σύμφωνα με τα λόγια των υποστηρικτών του, «στην καρδιά των παγκόσμιων χρηματοπιστωτικών αγορών».
Ως εκ τούτου, ενώ η Βρετανία και η Κοινοπολιτεία έχουν έναν συμβολικό αρχηγό κράτους στον μονάρχη, ο ανάλογος αρχηγός κράτους για το City έχει προτεραιότητα έναντι του βρετανού κυρίαρχου. Ο Λόρδος Δήμαρχος της City of London Corporation «δεν είναι ο Δήμαρχος του (Μεγαλύτερου) Λονδίνου». Ούτε είναι «δήμαρχος» με την περιορισμένη έννοια του όρου. Αναλαμβάνει τη θέση του «αρχηγού κράτους», όχι απλώς ενός δήμου ή μιας κομητείας. Αυτός ο Λόρδος Δήμαρχος εκλέγεται για ένα χρόνο και ενεργεί ως παγκόσμιος πρεσβευτής για τα διεθνή χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που βρίσκονται στην πόλη και «αντιμετωπίζεται στο εξωτερικό ως υπουργός επιπέδου υπουργικού συμβουλίου». 4 Ζει στο ανακτορικό «Αρχοντικό» ηλικίας 250 ετών. Σε κρατικές επισκέψεις, ο Βρετανός μονάρχης περιμένει στην Πύλη της Πόλης για να ζητήσει άδεια εισόδου και του παρουσιάζεται το σπαθί της Πόλης από τον Λόρδο Δήμαρχο.5
Αυτή η παράδοση έχει διατηρηθεί για περισσότερα από 400 χρόνια και η τελετή τώρα πραγματοποιείται σε σημαντικές κρατικές περιστάσεις, όπου η Βασίλισσα σταματά στο Temple Bar για να ζητήσει άδεια εισόδου στο City του Λονδίνου και της προσφέρεται το Ξίφος του Κράτους του Λόρδου Δημάρχου ως ένδειξη πίστης.6
Ανεξάρτητα από το πώς κάποιος εκλογικεύει την τελετή ως φαινομενικό σημάδι «πίστης» από την πόλη προς τον Βρετανό μονάρχη, είναι ωστόσο ο μονάρχης που τοποθετείται σε υποδεέστερη θέση ζητώντας άδεια εισόδου και περιμένοντας μια συμβολική επιβεβαίωση πίστης από την πόλη σε κάθε περίπτωση.
Διεθνή Χρηματοοικονομικά
Πρέπει να έχουμε κατά νου ότι η "διεθνής χρηματοδότηση" είναι ακριβώς αυτό: διεθνής· όχι ολλανδικά, γερμανικά, βρετανικά ή αμερικανικά. Οι Εβραίοι τραπεζίτες μπορεί να είναι πιστοί στον Ιουδαϊσμό ή στο Ισραήλ και οι Γάλλοι Ουγενότοι που πήγαν στο Λονδίνο είχαν θρησκευτική ταυτότητα. Αλλά η διεθνής χρηματοδότηση δεν δεσμεύεται από τα κράτη διαμονής της.
Το «σύγχρονο» χρηματοπιστωτικό σύστημα δεν προήλθε από τη Βρετανία, ούτε καν από τη Δύση. Ο Έζρα Πάουντ, ο διάσημος ποιητής που ήταν επίσης φανατικός πολέμιος του τοκογλυφικού τραπεζικού συστήματος και υποστηρικτής της τραπεζικής μεταρρύθμισης της κοινωνικής πίστωσης, ανίχνευσε τις προϋποθέσεις του «σύγχρονου» τοκογλυφικού χρηματοπιστωτικού συστήματος πίσω στα «δάνεια του σπόρου-καλαμποκιού στη Βαβυλώνα την τρίτη χιλιετία π.Χ.». 7
Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, η διεθνής χρηματοδότηση μπορεί να μετατοπίσει την εστίαση σε όλο τον κόσμο, όπως υπαγορεύουν οι απαιτήσεις του εμπορίου. Όσο για τη μετατόπιση της Δύναμης του Χρήματος στην Αγγλία, αυτή μπορεί να εντοπιστεί στον Αγγλικό Εμφύλιο Πόλεμο, ακόμη και στη Μεταρρύθμιση, όπου ένας Κρόμγουελ ήταν σημαντικός και στα δύο. Ο Τόμας Κρόμγουελ, Υπουργός Εξωτερικών, ο οποίος «εκπροσωπούσε την εμπορική κοινότητα»8 σε αντίθεση με τα παραδοσιακά συμφέροντα των γαιοκτημόνων, προέτρεψε τον Ερρίκο Η ́ να καταστείλει τα θρησκευτικά Τάγματα το 1533. Ο Brooks Adams δηλώνει σχετικά με αυτό στο ιστορικό αριστούργημά του, The Law of Civilization and Decay, ότι:
Το 1533 η θέση του Ερρίκου ήταν απελπιστική. Αντιμετώπισε όχι μόνο τον πάπα και τον αυτοκράτορα, αλλά όλα όσα απέμειναν από την παλιά φεουδαρχική κοινωνία και όλα όσα επέζησαν από την παρακμή της φανταστικής εποχής. Τίποτα δεν μπορούσε να αντισταθεί σε αυτόν τον συνδυασμό εκτός από την αυξανόμενη δύναμη του συγκεντρωτικού κεφαλαίου, και ο Ερρίκος έπρεπε επομένως να γίνει το φερέφωνο των ανθρώπων που εξέφρασαν αυτή τη δύναμη. Χρειαζόταν χρήματα και χρήματα σε αφθονία και ο Κρόμγουελ εξελίχθηκε σε μια πρακτική δικτατορία επειδή ήταν ικανότερος να τα παράσχει9.
Ο Άνταμς περιγράφει λεπτομερώς πώς η εποχή του Ερρίκου Η ́ και της Μεταρρύθμισης ήταν η αρχή του κερδοσκοπικού, καπιταλιστικού συστήματος.10 Επιπλέον, «Οι γαιοκτήμονες του δέκατου έκτου αιώνα ήταν ένας τύπος αρκετά διαφορετικός από την αρχαία φεουδαρχική αριστοκρατία. Ως τάξη ήταν προικισμένοι με το οικονομικό, και όχι με το πολεμικό ένστικτο, και έτρεχαν στον ανταγωνισμό». 11
Η επέκταση του εμπορίου στον απόηχο της Εποχής της Εξερεύνησης και ο σχηματισμός της Βρετανικής Εταιρείας Ανατολικών Ινδιών το 1600, πέντε χρόνια μετά την Εταιρεία Ανατολικών Ινδιών στην Ολλανδία, ήταν συμπτώματα αυτής της ιστορικής τάσης που είχε ήδη τεθεί σε κίνηση από τη Μεταρρύθμιση. Τα εμπορικά συμφέροντα αισθάνθηκαν περιορισμένα από τη μοναρχία και ένας άλλος Κρόμγουελ, ο Όλιβερ, βγήκε μπροστά, όπως ο προ-προ-προ-θείος του Τόμας, για να αλλάξει ριζικά την Αγγλία προς όφελος του χρήματος. Η Βρετανική Αυτοκρατορία επεκτεινόταν προς την Ασία και η παρεΐσια δημιουργούσε περιουσίες. Όμως
Καθώς η πόλη πλούτιζε, ενοχλούνταν από την αργή κίνηση της αριστοκρατίας, η οποία, δειλή και ειρηνική, την περιόριζε κλείνοντας τα κανάλια μέσω των οποίων έφτανε στην ιδιοκτησία των ξένων. Και, ακριβώς όταν οι yeomanry εξοργίστηκαν από την αύξηση των ενοικίων, το Λονδίνο άρχισε να λάμπει με εκείνη την ενέργεια που, όταν δόθηκε διέξοδος, προοριζόταν να υποτάξει ένα τόσο μεγάλο μέρος του κόσμου. Ίσως δεν είναι υπερβολικό να πούμε ότι, ακόμη και από την οργάνωση της Εταιρείας Ανατολικών Ινδιών, τα εμπορικά συμφέροντα έλεγχαν την Αγγλία. Όχι ότι θα μπορούσε τότε να κυβερνήσει μόνη της, δεν είχε τη δύναμη να το κάνει για σχεδόν εκατό χρόνια στο μέλλον. Αλλά, μετά το 1600, το βάρος του γύρισε τη ζυγαριά σε ποια πλευρά ρίχτηκε.
Ο Μακόλεϊ έχει πολύ εύστοχα παρατηρήσει ότι χωρίς την εχθρότητα της Πόλης, ο Κάρολος ο Πρώτος δεν θα είχε ηττηθεί ποτέ και ότι, χωρίς τη βοήθεια της Πόλης, ο Κάρολος ο Δεύτερος δύσκολα θα μπορούσε να αποκατασταθεί12.
Από τα μέσα του 16ου Το κεφάλαιο του αιώνα συσσωρεύτηκε και «οι άνθρωποι που προσαρμόστηκαν να είναι τα όργανά του μεγάλωσαν για να γίνουν η άρχουσα τάξη». 13 Ο Άνταμς δηλώνει για την εποχή: «Το 1688, όταν η ορμή της Αγγλίας αυξήθηκε ξαφνικά, η αλλαγή ισοδυναμούσε με την κατάκτηση του νησιού από μια νέα φυλή». 14 Το Λονδίνο έγινε το κέντρο αυτής της παγκόσμιας επεκτατικής απόκτησης, μιας νέας Ρώμης, όπου κατατέθηκε ο πλούτος του κόσμου:
Αυτές τις ορδές, τις οικονομίες εκατομμυρίων ανθρώπων για αιώνες, οι Άγγλοι τις άρπαξαν και τις μετέφεραν στο Λονδίνο, όπως οι Ρωμαίοι είχαν μεταφέρει τα λάφυρα της Ελλάδας και του Πόντου στην Ιταλία. Ποια ήταν η αξία του θησαυρού, κανένας άνθρωπος δεν μπορεί να εκτιμήσει, αλλά πρέπει να ήταν πολλά εκατομμύρια λίρες – ένα τεράστιο ποσό ανάλογο με το απόθεμα των πολύτιμων μετάλλων που ανήκαν τότε στους Ευρωπαίους.15
Αυτό που ο Άνταμς αποκαλεί καθεστώς εμπόρων κυβέρνησε την Αγγλία από το 1688 έως το 1815. Ο πλούτος που συγκέντρωσαν, δηλώνει ο Adams, έγινε η κύρια πηγή εξουσίας και ήταν στα χέρια μιας νέας γενιάς εμπόρων: των τραπεζιτών. «Με την έλευση των τραπεζιτών, μια βαθιά αλλαγή ήρθε πάνω από τον πολιτισμό, γιατί άρχισε η συρρίκνωση». 16 Η αξία του χρήματος σε αντιδιαστολή με την εμπορική ανησυχία για την αξία των εμπορευμάτων ήταν το μέλημα των τραπεζιτών. Στο τέλος του 18ου αιώνα «οι μεγάλοι θησαυροί του Λονδίνου» πέρασαν στα χέρια των τραπεζιτών, με το «πιο εμφανές παράδειγμα» να είναι οι Ρότσιλντ17.
Είναι εδώ που βλέπουμε μια διχοτόμηση που προκύπτει μεταξύ του παλιού εμπόρου, συμπεριλαμβανομένων των εμπορικών τυχοδιωκτών, όπως ο Robert Clive της Ινδίας στον Cecil Rhodes, και από την άλλη πλευρά, των εμπόρων τραπεζιτών που συνοψίζονται από τους Rothschilds. Είναι εδώ όπου οι δύο συχνά μπερδεύονται ως σχηματίζοντας μια κοινή ελίτ εξουσίας.
Ο Δρ Carroll Quigley18 περιέγραψε τον χαρακτήρα της διεθνούς οικονομίας και τη μετακίνηση του κέντρου της στο City: «Οικονομικά, η Αγγλία είχε ανακαλύψει το μυστικό της πίστωσης. Οικονομικά, η Αγγλία είχε ξεκινήσει τη Βιομηχανική Επανάσταση». 19 Εδώ διακρίνουμε αμέσως μια διχοτόμηση που λειτουργεί εντός της βρετανικής πολιτικής εξουσίας: αυτή της χρηματοδότησης που βασίζεται στην τοκογλυφία, η οποία είναι κοσμοπολίτικη και παρασιτική. και αυτή της εφευρετικότητας του Άγγλου και του Scott ως εφευρέτη και επιχειρηματία, ως δημιουργού. Ήταν αυτή η δημιουργικότητα και η εφευρετικότητα, σε συνδυασμό με τη γενναιότητα του βρετανικού στρατού και την αφοσίωση του βρετανού διοικητή, που τέθηκε στην υπηρεσία της παρασιτικής χρηματοδότησης, πίσω από το κάλυμμα της βρετανικής σημαίας και του στέμματος. Αυτοί οι δύο παράγοντες που λειτουργούν: ένας κοσμοπολίτης και ένας Βρετανός, συχνά συγχέονται ως ένα και το αυτό. Ο Quigley συνεχίζει:
Η πίστωση ήταν γνωστή στους Ιταλούς και τους Ολλανδούς πολύ πριν γίνει ένα από τα όργανα της αγγλικής παγκόσμιας υπεροχής. Παρ' όλα αυτά, η ίδρυση της Τράπεζας της Αγγλίας από τον William Paterson και τους φίλους του το 1694 είναι μία από τις σπουδαιότερες ημερομηνίες στην παγκόσμια ιστορία.20
Ο Quigley εξήγησε, πολύ πιο συνοπτικά από τους οικονομολόγους, ότι η βάση του συστήματος χρηματοδότησης χρέους είναι τα «κλασματικά αποθεματικά». Αυτή η μέθοδος είχε την προέλευσή της στη συνειδητοποίηση από τους χρυσοχόους ότι δεν χρειαζόταν να διατηρούν το ισοδύναμο των αποθεμάτων χρυσού στα θησαυροφυλάκιά τους με το ποσό των χάρτινων πιστοποιητικών που εκδίδονταν και αντιπροσώπευαν την αξία του χρυσού. Καθώς ήταν απίθανο να υπάρξει φυγή στο θησαυροφυλάκιο από τους καταθέτες του, όλοι απαιτούσαν αμέσως την επιστροφή των καταθέσεων χρυσού τους, ο χρυσοχόος μπορούσε να εκδώσει χάρτινα πιστοποιητικά πολύ μεγαλύτερα από την αξία της ποσότητας χρυσού στα θησαυροφυλάκιά του.21
Τα κλασματικά αποθέματα παραμένουν η μέθοδος της διεθνούς χρηματοδότησης, αν και δεν έχουν πλέον την ανάγκη για αποθέματα χρυσού. Ειδικότερα, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η βάση του συστήματος είναι η τοκογλυφία, όπου χρεώνονται τόκοι για το δάνειο αυτής της ψευδούς πίστωσης. Όχι μόνο πρέπει το κεφάλαιο να αποπληρωθεί σε πραγματικό πλούτο – παραγωγική εργασία ή δημιουργικότητα – αλλά και πρόσθετο τόκο.
Ο Quigley παρατηρεί ότι «στην πραγματικότητα, αυτή η δημιουργία χάρτινων απαιτήσεων μεγαλύτερων από τα διαθέσιμα αποθεματικά σημαίνει ότι οι τραπεζίτες δημιουργούσαν χρήματα από το τίποτα». Σύμφωνα με τον Quigley, ο William Paterson, έχοντας λάβει το βασιλικό καταστατικό για την Τράπεζα της Αγγλίας το 1694, παρατήρησε: «Η Τράπεζα έχει όφελος από τόκους για όλα τα χρήματα που δημιουργεί από το τίποτα». 22
Το κέντρο βάρους για τους εμπόρους τραπεζίτες ήταν από καιρό το Άμστερνταμ. Η «Δημοκρατία των Ηνωμένων Επαρχιών», η οποία περιελάμβανε την Ολλανδία, είχε από την αρχή παράσχει στους Εβραίους, ως καταλύτες του αρχόμενου διεθνούς ελεύθερου εμπορίου, ίση προστασία.23 Σύμφωνα με τον Δρ Στάνλεϊ Τσάπμαν, καθηγητή Οικονομικής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο του Νότιγχαμ, η σεφαραδίτικη εβραϊκή κοινότητα στο Άμστερνταμ είχε γίνει επιδέξια δανειστής ξένων κυβερνήσεων.24
Θα πούμε, λοιπόν, ότι υπήρξε μια "συνωμοσία ολλανδών εμπόρων για να κυβερνήσουν τον κόσμο"; Δεν νομίζω. Ωστόσο, ούτε μπορεί να ειπωθεί στη δικαιοσύνη ότι επρόκειτο για «εβραϊκή συνωμοσία». Η ίδρυση της Τράπεζας της Αγγλίας ήταν μια προτεσταντική υπόθεση με αντι-καθολικό υπόβαθρο. Από τη Γαλλία ήρθαν οι Ουγενότοι, οι οποίοι, όπως και οι Ολλανδοί Σεφαραδίτες, είχαν δημιουργήσει διεθνείς συνδέσεις μέσω οικογενειακών δικτύων σε όλη την Ευρώπη και είχαν επίσης σχηματίσει μια κοινότητα στο The City, μέχρι τα μέσα του 18ου αιώνα.25 Η Αγγλική Επανάσταση του 1642-1648, η οποία ίδρυσε τη δημοκρατική Κοινοπολιτεία υπό τον Όλιβερ Κρόμγουελ το 1649, που διήρκεσε υπό τον γιο του Ρίτσαρντ μέχρι το 1659, είχε ανοίξει το δρόμο για μια μετατόπιση της διεθνούς τραπεζικής από το Άμστερνταμ στο Λονδίνο. Η ώθηση για τη βρετανική αυτοκρατορική επέκταση είχε ξεκινήσει υπό τον Κρόμγουελ. Στην εμπορική κλίκα του Άμστερνταμ, η οποία είχε υποστηρίξει τον Κρόμγουελ, επετράπη η είσοδος στην Αγγλία. Ο Menasseh ben Israel είχε απευθυνθεί στον Cromwell για λόγους εμπορικής κερδοφορίας σε οποιοδήποτε έθνος έδινε ελευθερία στους Εβραίους εμπόρους τραπεζίτες, όπως είχε κάνει το Άμστερνταμ. Ο Menasseh διαβεβαίωσε τον Cromwell ότι το κέρδος ήταν ο καλύτερος λόγος για τον οποίο θα έπρεπε να επιτραπεί στους εμπόρους τραπεζίτες να εισέλθουν στην Αγγλία:
Το κέρδος είναι ένα πολύ ισχυρό κίνητρο, και το οποίο όλος ο κόσμος προτιμά από όλα τα άλλα πράγματα: και επομένως θα χειριστούμε πρώτα αυτό το σημείο. Είναι κάτι επιβεβαιωμένο, το merchandising είναι, τρόπον τινά, το επάγγελμα του ρόπερου του Έθνους των Εβραίων... 26
Ο Μενασσής προχώρησε με εξηγήσεις ως προς το γιατί συμβαίνει αυτό, λόγω της έλλειψης ευκαιριών από την εποχή της Εξορίας, να κατέχουν ένα δικό τους κράτος και να καλλιεργούν τη γη, οδηγώντας τους Ιουδαίους να «παραδοθούν εξ ολοκλήρου στην πορεία». Η διασπορά τους σε όλο τον κόσμο τους επέτρεψε να σχηματίσουν δίκτυα πέρα από τα σύνορα, να ασχοληθούν με το εμπόριο, με μια κοινή γλώσσα που ξεπερνούσε τα γλωσσικά εμπόδια των άλλων.27
Ενώ η υπεροχή του χρήματος στην Αγγλία τέθηκε σε κίνηση από τη Μεταρρύθμιση του Ερρίκου Η ́ και η Αγγλική Επανάσταση έναν αιώνα αργότερα προανήγγειλε τον θρίαμβο του εμπόρου, μόνο μετά τον σφετερισμό του θρόνου από τον Γουλιέλμο Γ ́ της Οράγγης το 1688, με την εκθρόνιση του Ιακώβου Β ́, ιδρύθηκε η Τράπεζα της Αγγλίας. Από τότε οφειλόταν Εθνικό Χρέος στους τοκογλύφους.
Από την εποχή του βασιλιά Ερρίκου Α ́ τα ψηλά ραβδιά χρησίμευαν ως νόμισμα του βασιλιά. Αυτά τα ψηλά ραβδιά ήταν σκαλισμένα ραβδιά σπασμένα κατά μήκος. Ο Υπουργός Οικονομικών κράτησε το μισό και ο Βασιλιάς ξόδεψε το άλλο μισό σε κυκλοφορία,28 όπως έκανε ο Πρόεδρος Τζον Φ. Κένεντι το 1963, όταν εξέδωσε 4 δισεκατομμύρια δολάρια «Χαρτονομίσματα των Ηνωμένων Πολιτειών» απευθείας σε κυκλοφορία μέσω του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ, παρακάμπτοντας την Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ.29 Τελικά, τα δύο μισά θα αντιστοιχίζονταν για να αποφευχθεί η παραχάραξη. Τα ραβδιά talley θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως αντάλλαγμα για το εμπόριο και την πληρωμή φόρων. Κυκλοφόρησαν στην Αγγλία για 726 χρόνια μέχρι να εξαλειφθούν κατόπιν αιτήματος της Τράπεζας της Αγγλίας το 1826.30
Αν και ο Γουλιέλμος ήταν εγγονός του Καρόλου Α ́ από την πλευρά της μητέρας του, γεννήθηκε στην Ολλανδία και προοριζόταν να εκπληρώσει την κληρονομιά του Κρόμγουελ θέτοντας την Αγγλία υπό τα δεσμά των εμπόρων τραπεζιτών, που τότε επικεντρώνονταν στην Ολλανδία. Το αντικαθολικό συναίσθημα που είχε ξεκινήσει υπό τον Ερρίκο Η ́ ήταν καταλύτης στην εξασφάλιση της υποστήριξης του Γουλιέλμου στην εκδίωξη του Ιακώβου Β ́ από το θρόνο. Υπό τον Γουλιέλμο η εξουσία της μοναρχίας μειώθηκε και αυτή του Κοινοβουλίου ενισχύθηκε. Η κοσμοϊστορική πράξη του Γουλιέλμου ήταν να παραχωρήσει τον Χάρτη στον Γουίλιαμ Πάτερσον για να ιδρύσει την Τράπεζα της Αγγλίας. Αυτή η συναίνεση θα μπορούσε να εξηγηθεί από το γεγονός ότι ο Γουλιέλμος «δανείστηκε σε μεγάλο βαθμό στο Άμστερνταμ για να πολεμήσει τους ηπειρωτικούς πολέμους του». 31 Ο δεσμός μεταξύ των τραπεζιτών του Άμστερνταμ και του Λονδίνου διατηρήθηκε ακόμη και στο 19ου αιώνα, και μέχρι τα μέσα του 18ου αιώνα υπήρχε μια σημαντική αποικία που σχηματίστηκε στην Πόλη από τους γόνους των τραπεζικών οικογενειών του Άμστερνταμ.32
Η ιδέα για την Τράπεζα της Αγγλίας προήλθε από το παράδειγμα της Wisselbank, που ιδρύθηκε το 1609, η οποία, σύμφωνα με την αφήγηση της Τράπεζας της Αγγλίας, ήταν ο δανειστής της πόλης του Άμστερνταμ, της επαρχίας της Ολλανδίας και της Ολλανδικής Εταιρείας Ανατολικών Ινδιών, ασκώντας μονοπώλιο στον κρατικό δανεισμό και τα νομίσματα.33 Η κίνηση για την ίδρυση μιας τέτοιας τράπεζας στην Αγγλία κέρδισε δυναμική «μετά την Ένδοξη Επανάσταση του 1688, όταν ο Γουλιέλμος της Οράγγης και η Βασίλισσα Μαρία ανέβηκαν από κοινού στο θρόνο της Αγγλίας». Ο πολιτικός οικονομολόγος Sir William Petty έγραψε ότι η δύναμη της Αγγλίας θα μεγεθυνόταν αν υπήρχε μια τράπεζα για να δανείσει πίστωση στο Θρόνο.34 Δεν εξήγησε γιατί δεν μπορούσε να είναι μια κρατική τράπεζα που εκδίδει τη δική της πίστωση και έπρεπε να είναι μια ιδιωτική τράπεζα που συγκεντρώνει τόκους επί της πίστωσης που κάνει από το τίποτα. όπως εξήγησε ο ιδρυτής της, William Paterson. Σύμφωνα με τον Petty, μια τέτοια τράπεζα θα «παρείχε αρκετά αποθέματα για να οδηγήσει το εμπόριο ολόκληρου του εμπορικού κόσμου». 35
Η Τράπεζα της Αγγλίας εξηγεί ότι μετά την απόρριψη από το Κοινοβούλιο αρκετών προτάσεων, η τράπεζα και ένα «Ταμείο για Διαρκή Τόκο» έγιναν δεκτά, έχοντας κερδίσει την υποστήριξη του The City μετά από σύσταση του Michael Godfrey, «κορυφαίου εμπόρου». 36
Το 1734 η Τράπεζα της Αγγλίας μετακόμισε σε ένα «τεράστιο» ειδικά κατασκευασμένο κτίριο, με το παρατσούκλι «Η Γηραιά Κυρία της Threadneedle Street», στο The City.37 Ήταν από την ίδρυση της Τράπεζας της Αγγλίας που «γεννήθηκε το χρηματοδοτούμενο Εθνικό Χρέος». 38 Η σημερινή περιγραφή της πιστώσεως από την Τράπεζα της Αγγλίας είναι αρκετά διαφωτιστική. Ο ιστορικός λογαριασμός της Τράπεζας αναφέρει ότι εκείνη την εποχή η πίστωση ονομαζόταν «φανταστικό χρήμα». Μέχρι τότε «ο άνθρωπος του δρόμου» είχε απλώς σκεφτεί τα χρήματα ως νομίσματα, αλλά αυτό το «shibboleth» είχε πλέον ανατραπεί. Το χρήμα μπορούσε να πάρει άλλες μορφές «που δεν είχαν εγγενή αξία». «Ο 18ος αιώνας ήταν μια περίοδος που κυριαρχήθηκε από την κυβερνητική ζήτηση στην Τράπεζα για χρηματοδότηση: το εθνικό χρέος αυξήθηκε από 12 εκατομμύρια λίρες το 1700 σε 850 εκατομμύρια λίρες μέχρι το 1815, το έτος της ήττας του Ναπολέοντα στο Βατερλώ». 39
Το 1946 η Τράπεζα «εθνικοποιήθηκε», αλλά όπως και στην εθνικοποίηση άλλων τέτοιων τραπεζών, όπως η Reserve Bank της Νέας Ζηλανδίας το 1936, αυτό σημαίνει λίγα, καθώς η πραγματική εξουσία προέρχεται από τη δημιουργία πιστώσεων από τους διεθνείς εμπόρους τραπεζίτες. Ωστόσο, όπως αναφέρει ο λογαριασμός της Τράπεζας, το 1997 η κυβέρνηση παρέδωσε επίσημα τις οικονομικές αρχές της στην Τράπεζα και έτσι επανήλθε στις τάξεις των "ανεξάρτητων" κεντρικών τραπεζών του κόσμου". 40
Ο σκοπός αυτών των «κεντρικών τραπεζών», οι οποίες το ευρύ κοινό πιστεύει ότι ελέγχονται από τις κυβερνήσεις, ήταν να
Χρηματοοικονομικό δίκτυο Τα επαρχιακά τραπεζικά κέντρα... Να σχηματίσουν όλα αυτά σε ένα ενιαίο χρηματοπιστωτικό σύστημα σε διεθνή κλίμακα που χειραγωγούσε την ποσότητα και τη ροή του χρήματος έτσι ώστε να είναι σε θέση να επηρεάσουν, αν όχι να ελέγξουν, τις κυβερνήσεις από τη μία πλευρά και τις βιομηχανίες από την άλλη. Οι άνδρες που το έκαναν αυτό... φιλοδοξούσε να δημιουργήσει δυναστείες διεθνών τραπεζιτών... 41 Το κέντρο του συστήματος βρισκόταν στο Λονδίνο, με μεγάλα παρακλάδια στη Νέα Υόρκη και το Παρίσι, και άφησε, ως μεγαλύτερο επίτευγμά του, ένα ολοκληρωμένο τραπεζικό σύστημα... 42
Rothschilds: Λόρδοι της Διεθνούς Οικονομίας
Από την ίδρυση της τραπεζικής δυναστείας Rothschild στην Αγγλία από τον Nathan M Rothschild, το City γίνεται συνώνυμο με αυτή τη δυναστεία. Επιπλέον, αυτοί ξαφνικά οι «Βρετανοί» Rothschilds γίνονται «Βρετανοί» ιμπεριαλιστές με τον τρόπο που ένας χαμαιλέοντας αλλάζει το χρώμα του ανάλογα με τις ανάγκες επιβίωσης. Είναι ο υπαινιγμός των Rothschilds στη βρετανική δομή εξουσίας που έχει προκαλέσει πολλή συζήτηση για μια «βρετανική» αυτοκρατορική συνωμοσία με επίκεντρο τον Cecil Rhodes και τον Alfred Milner, και τη λεγόμενη «Ομάδα Στρογγυλής Τραπέζης» που ίδρυσαν για να επεκτείνουν τη βρετανική επιρροή σε όλο τον κόσμο. Επιπλέον, υποστηρίζεται συχνά ότι αυτό προέκυψε ως ένα «αγγλοαμερικανικό» συνωμοτικό «δίκτυο» που συνεχίζει μέχρι σήμερα στην προσπάθεια εγκαθίδρυσης της «αγγλοαμερικανικής» παγκόσμιας ηγεμονίας.
Οι θεωρητικοί αυτού του «αγγλοαμερικανικού δικτύου» αναφέρουν συχνότερα τον ιστορικό του Χάρβαρντ Δρ Carroll Quigley, ο οποίος είχε πρόσβαση σε αυτά που υποτίθεται ότι ήταν τα έγγραφα του Συμβουλίου Εξωτερικών Σχέσεων. Για λόγους που δεν γνωρίζει ο γράφων, ο Δρ Quigley, κατατοπίζοντας τόσα πολλά κατά τη διάρκεια του magnum opus του, Tragedy &; Hope, έσφαλε πιστεύοντας ότι ένα ολιγαρχικό «αγγλοαμερικανικό δίκτυο» σχηματίστηκε μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο και συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Θα εξετάσουμε εν συντομία αυτό το σφάλμα εν ευθέτω χρόνω. Ωστόσο, προς το παρόν ο Quigley είχε κάποια σχετικά πράγματα να πει τόσο για τους Rothschilds όσο και για το «διεθνές σύστημα ελέγχου» που αναπτυσσόταν.
Ο Quigley δήλωσε ότι ένας από τους κύριους λόγους που το κέντρο της διεθνούς οικονομίας μετατοπίστηκε στο Λονδίνο ήταν επειδή η βρετανική ανώτερη τάξη, η οποία δεν ήταν τόσο ριζωμένη στην ευγενή γέννηση όσο στο χρήμα, «ήταν αρκετά πρόθυμη να στρατολογήσει τόσο χρήματα όσο και ικανότητες από χαμηλότερα επίπεδα της κοινωνίας και ακόμη και από το εξωτερικό της χώρας, καλωσορίζοντας Αμερικανίδες κληρονόμους και Εβραίους της Κεντρικής Ευρώπης στις τάξεις της». Αυτό επέτρεψε στη δομή της εξουσίας να πάρει μια κοσμοπολίτικη γεύση. (Μπορούμε να σημειώσουμε ότι αυτός ο εκχυδαϊσμός της αγγλικής άρχουσας τάξης φαίνεται να ξεκίνησε κατά τη διάρκεια της εποχής του Ερρίκου Η ́).
Ο Quigley περιέγραψε την ανάπτυξη του χρηματοπιστωτικού δικτύου από τους διεθνείς τραπεζίτες σε ένα παγκόσμιο σύστημα ελέγχου και την ανάληψη της δυναστείας Rothschild στην πρωτοκαθεδρία:
Με τον καιρό έφεραν στο χρηματοπιστωτικό τους δίκτυο τα προσωρινά τραπεζικά κέντρα, οργανωμένα ως εμπορικές τράπεζες και ταμιευτήρια, καθώς και ασφαλιστικές εταιρείες... Η μεγαλύτερη από αυτές τις δυναστείες, φυσικά, ήταν οι απόγονοι του Meyer Amschel Rothschild... των οποίων οι άρρενες απόγονοι, για τουλάχιστον δύο γενιές, παντρεύονταν γενικά πρώτα ξαδέλφια ή ακόμη και ανίψια. Οι πέντε γιοι των Rothschilds, εγκατεστημένοι σε υποκαταστήματα στη Βιέννη, το Λονδίνο, τη Νάπολη και το Παρίσι, καθώς και ο Frankfort, συνεργάστηκαν με τρόπους που άλλες διεθνείς τραπεζικές δυναστείες αντέγραψαν, αλλά σπάνια διέπρεψαν.43
Ο Quigley επεσήμανε ότι αυτοί οι τραπεζίτες ήταν «κοσμοπολίτες και διεθνείς παρά εθνικιστές»44 και αυτό, από την ίδια τη φύση της επιχείρησής τους, είναι αυτό που παραμένουν.
Ο Brooks Adams δηλώνει ότι προς το τέλος του 18ου αιώνα τα διοικητικά συμβούλια της Πόλης πέρασαν από τους εμπόρους στους εμπόρους τραπεζίτες, «το πιο εμφανές παράδειγμα [είναι] η οικογένεια των Rothschild». 45
Ο Mayer Amschel είχε εδραιώσει την περιουσία του χειριζόμενος τις οικονομικές υποθέσεις του William IX της Έσσης-Κάσσελ, ο οποίος είχε πληρωθεί καλά από τη βρετανική κυβέρνηση για τον εφοδιασμό στρατευμάτων κατά της αμερικανικής εξέγερσης. Εκείνη την εποχή το Άμστερνταμ ήταν η πρωτεύουσα των διεθνών τραπεζών, αλλά η ναπολεόντεια εισβολή στην Ολλανδία είχε οδηγήσει στο κλείσιμο του Χρηματιστηρίου του Άμστερνταμ, «του κορυφαίου ηπειρωτικού χρηματιστηρίου». Ο Μάγιερ Άμσελ και αρκετοί άλλοι βρίσκονταν για να παρέχουν κεφάλαια στον Γουλιέλμο Θ ́.46 Επιπλέον, το 1800 ο Μάγιερ Άμσελ είχε γίνει Αυτοκρατορικός Διάδοχος του Αυτοκράτορα της Αυστρίας. Ήταν αυτό που ο Derek Wilson περιέγραψε ως «ένας από τους πρώτους μιας νέας γενιάς επιχειρηματιών – ο πραγματικά διεθνής έμπορος τραπεζίτης». Ο Wilson δηλώνει ότι για αιώνες οι Εβραίοι είχαν διαδραματίσει εξέχοντα ρόλο στο «εμπόριο μεγάλων αποστάσεων» λόγω της κοινοτικής πίστης τους με την οποία ήταν σε θέση να δημιουργήσουν μια «εμπορική υποκουλτούρα». Ωστόσο, βασίζονταν στην προστασία των ηγεμόνων. Τώρα, η επαναστατική αναταραχή στην Ευρώπη είχε σαρώσει τους παραδοσιακούς ηγέτες και είχε τοποθετήσει χρήματα σε μια βάση εξουσίας.
Το 1798 ο Nathan Rothschild ίδρυσε κατάστημα στην Αγγλία και το 1806 έγινε «πολιτογραφημένος Άγγλος». 47 Οι Ρότσιλντ υποστήριζαν τον συνασπισμό εναντίον του Ναπολέοντα, ο οποίος αναστάτωνε το ηπειρωτικό σύστημα χρηματοδότησης. Το 1808 ο Nathan ανέλαβε τις οικονομικές υποθέσεις του Landgrave William IX στην Αγγλία. Εκείνη τη χρονιά μετέφερε την επιχείρησή του στην οδό Great Helen's Street 12, The City, με το όνομα N M Rothschild and Brothers.48 Με πράκτορες σε όλη την Ευρώπη, οι Rothschilds ήταν πολύτιμοι σύμμαχοι στην οργάνωση λαθρεμπόρων και αγγελιαφόρων στον πόλεμο εναντίον του Ναπολέοντα. Μέχρι τώρα, με πρωτοβουλία του Nathan Rothschild, «το νευραλγικό κέντρο των επιχειρήσεων Rothschild είχε μετατοπιστεί από τη Φρανκφούρτη στο Λονδίνο». 49 Ο Γουίλσον επαναλαμβάνει ότι, μέσω της οικογένειας του Νάθαν και του «μεγάλου δικτύου πρακτόρων και αγγελιαφόρων» του, ήταν καλύτερα ενημερωμένος για τις ευρωπαϊκές υποθέσεις από οποιονδήποτε άλλον στο Λονδίνο – συμπεριλαμβανομένων των μελών της κυβέρνησης». 50 Ο Ουίλσον είναι εντελώς πολύ φιλάνθρωπος όταν αποδίδει «πατριωτικά» – βρετανικά – κίνητρα στον Νάθαν, σε αντίθεση με ό,τι λέει ειλικρινά για την έλλειψη εθνικού «πατριωτισμού» μεταξύ των άλλων αδελφών Ρότσιλντ προς οτιδήποτε άλλο εκτός από «πίστη και ευθύνη στον Εκλεκτό Λαό». 51 Απεναντίας, ο Νάθαν και η υπόλοιπη δυναστεία βοηθούσαν στον αγώνα εναντίον του Ναπολέοντα επειδή ο νεόπλουτος υπονόμευε το χρηματοπιστωτικό σύστημα.
Ο Quigley εξηγεί ότι ο μηχανισμός δημιουργίας πιστώσεων που αναπτύχθηκε από τους διεθνείς τραπεζίτες, όπως περιγράφηκε προηγουμένως, επρόκειτο να γίνει ένα από τα κύρια όπλα στη νίκη επί του Ναπολέοντα το 1815. «Ο αυτοκράτορας, ως ο τελευταίος μεγάλος μερκαντιλιστής, δεν μπορούσε να δει το χρήμα παρά μόνο με συγκεκριμένους όρους, και ήταν πεπεισμένος ότι οι προσπάθειές του να διεξάγει πολέμους με βάση το «υγιές χρήμα», αποφεύγοντας τη δημιουργία πίστωσης, θα του κέρδιζαν τελικά μια νίκη χρεοκοπώντας την Αγγλία. 52 Επομένως, ο πόλεμος εναντίον του Ναπολέοντα ήταν εν μέρει ένας πόλεμος μεταξύ δύο οικονομικών συστημάτων που αφορούσαν την αναδιοργάνωση της Ευρώπης.
Η Βρετανική Αυτοκρατορία &; Cecil Rhodes
Είναι ένα σημαντικό λάθος ερμηνείας για ιστορικούς όπως ο Carroll Quigley ή ο E C Knuth53 να υποθέσουν ότι υπάρχει ένα «αγγλοαμερικανικό» δίκτυο που εργάζεται για την παγκόσμια κυριαρχία στο οικοδόμημα των αγγλικών συναισθημάτων. Είναι επίσης λάθος να υποθέσουμε ότι επειδή οι έμποροι τραπεζίτες θεώρησαν σκόπιμο να δανείσουν πίστωση σε κυβερνήσεις που κυβέρνησαν αυτοκρατορίες, αυτοί οι τραπεζίτες, οι οποίοι είναι κοσμοπολίτες, έχουν μια διαρκή δέσμευση σε κάποιο είδος εθνικού ιμπεριαλισμού, είτε αυτός είναι «βρετανικός», «αμερικανικός», «γερμανικός», «ολλανδικός» κ.λπ.
Η θεωρία του «αγγλοαμερικανικού» δικτύου για την οποία έγραψε ο Quigley υιοθετήθηκε από θεωρητικούς συνωμοσίας όπως ο W Cleon Skousen.54 Η βάση αυτών των θεωριών επικεντρώνεται στο ότι ο Λόρδος Rothschild ήταν ο τραπεζίτης του Cecil Rhodes. Η θεωρία αναφέρει ότι ο Λόρδος Natty Rothschild ήταν μέρος της μυστικής κοινωνίας του Rhodes, των Ομάδων Στρογγυλής Τραπέζης, που στόχευαν στη διάδοση της καλοσύνης του βρετανικού ιμπεριαλισμού σε όλο τον κόσμο.55 Αυτά τα αυτοκρατορικά ιδεώδη λέγεται ότι υποκινήθηκαν από τις διδασκαλίες του ιστορικού τέχνης της Οξφόρδης John Ruskin, ο οποίος παρότρυνε τους μαθητές του να μεταφέρουν τον βρετανικό πολιτισμό στα πέρατα της Γης. Ενώ ο Λόρδος Rothschild είδε την Αυτοκρατορία ως το μέσο με το οποίο το εμπόριο θα μπορούσε να εξαπλωθεί και να διατηρηθεί με τη δύναμη των όπλων, η υποστήριξη ήταν ρεαλιστική και δεν οφείλει τίποτα σε μια δέσμευση σε οποιαδήποτε βρετανικά ιδεώδη, όπως οραματίστηκε ο Rhodes et al. Ο Derek Wilson γράφει για αυτό σε σχέση με την αντίθεση του Λόρδου Rothschild στην «πλαδαρή» εξωτερική πολιτική του Gladstone: Αλλά ο Λόρδος Rothschild δεν ήταν ένας αχαλίνωτος επεκτατισμός. Αυτό φαίνεται καθαρά από τη σχέση του με έναν άνθρωπο που ήταν αχαλίνωτος επεκτατής – τον Cecil Rhodes. 56
Όταν τα διαμάντια ανακαλύφθηκαν στη Νότια Αφρική, οι Rothschilds αγόρασαν την Anglo-African Diamond Mining Company Ltd., η οποία συγχωνεύθηκε με την DeBeers. Το 1887 ο Rhodes επέστρεψε από τη Νότια Αφρική στη Βρετανία για να ζητήσει οικονομική υποστήριξη από τον Λόρδο Rothschild. Ο Λόρδος Rothschild το είδε αυτό ως το μέσο για την καθιέρωση εμπορικής σταθερότητας στη Νότια Αφρική εναντίον του κύριου αντιπάλου τους, της Barnato Diamond Mining Company, η οποία επίσης κατέληξε να συγχωνευθεί με την DeBeers.57 Για τη Ρόδο, η απόκτηση χρημάτων ήταν ένα μέσο διάδοσης των βρετανικών αυτοκρατορικών ιδεωδών. Δεν ισχύει το ίδιο για τον Rothschild, αν και ο Rhodes έπεισε τον εαυτό του ότι ο Natty είχε το ίδιο μυαλό. «Έκανε λάθος. Ο Λόρδος Rothschild δεν ήταν ένας ανεπιφύλακτος ιμπεριαλιστής, όπως ανακάλυψε σταδιακά ο Rhodes. Το 1888 ο Ρόουντς έκανε μια διαθήκη προτείνοντας τον Νάτι να διαχειριστεί το μεγαλύτερο μέρος της περιουσίας του για τη χρηματοδότηση των Ομάδων Στρογγυλής Τραπέζης. Wilson γράφει:
Απαντώντας στην πρόταση του Ρόουντς να χρησιμοποιηθούν κεφάλαια της εταιρείας για τη χρηματοδότηση της εδαφικής επέκτασης, ο τραπεζίτης του συμβούλεψε: «αν... χρειάζεστε χρήματα για να χρηματοδοτήσετε την εδαφική επέκταση, θα πρέπει να τα αποκτήσετε από άλλες πηγές εκτός από τα ταμειακά αποθέματα της εταιρείας DeBeers». Και ο Ρόουντς δεν μπορεί να ήταν πολύ ευχαριστημένος όταν έμαθε, το 1892, ότι οι Ρότσιλντ είχαν χορηγήσει δάνειο για την κυβέρνηση των Μπόερς του Τράνσβααλ.58
Οι Rothschilds ενδιαφέρονταν για την εμπορική σταθερότητα, όχι για τη βρετανική αυτοκρατορική επέκταση. Μέχρι την εποχή της αποτυχημένης επιδρομής Jameson που οργάνωσε ο Rhodes εναντίον της Δημοκρατίας των Μπόερς Transvaal το 1895,
Είχε πάψει από καιρό να έχει στενές και εγκάρδιες σχέσεις με τη Natty. Πιθανώς ποτέ δεν κατάλαβε το γεγονός ότι, αν και οι Rothschilds αντιπαθούσαν την πολιτική της αποικιακής περιχαράκωσης του Gladstone, δεν ήταν υποστηρικτές του αχαλίνωτου ιμπεριαλισμού για χάρη του.[59]
Ως εκ τούτου, όταν μερικές δεκαετίες αργότερα ο ιμπεριαλισμός έγινε εμπόδιο στο αχαλίνωτο διεθνές ελεύθερο εμπόριο, οι διεθνείς τραπεζίτες χρησιμοποίησαν τη νεοεμφανιζόμενη δύναμη των ΗΠΑ για να βυθίσουν τις παλιές ευρωπαϊκές αυτοκρατορίες κατά τη διάρκεια μισού αιώνα, και οι ολιγάρχες κινήθηκαν στο κενό εξουσίας των νέων αποαποικιοποιημένων κρατών.[60]
Αυτός ο μύθος του «αγγλοαμερικανικού δικτύου» για τον παγκόσμιο έλεγχο επικεντρώνεται γύρω από μια υποτιθέμενη συμμαχία μεταξύ του Βασιλικού Ινστιτούτου Διεθνών Υποθέσεων (RIIA) και του αμερικανικού παγκοσμιοποιημένου think tank, του Συμβουλίου Εξωτερικών Σχέσεων (CFR),61 που ιδρύθηκε μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο από την ελίτ εξουσίας των ΗΠΑ. Και πάλι, αυτή η υποτιθέμενη συμμαχία είναι λανθασμένη: η προσφερόμενη συμμαχία μεταξύ των δύο σωμάτων δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ. Μακριά από το να υπάρχει συμφωνία μεταξύ υποτιθέμενων «αγγλόφιλων» και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, υπήρξε παραβίαση. Ο Peter Grose, ιστορικός του CFR, αναφέρει ότι και οι δύο πλευρές σύντομα απέρριψαν την προτεινόμενη συμμαχία πριν αυτή πραγματοποιηθεί.62
Οι Ρότσιλντ ενδιαφέρονταν για τους αυτοκρατορικούς δεσμούς της Βρετανίας «για υγιείς εμπορικούς λόγους», αλλά για «μέγιστη ελευθερία εμπορίου». 63 Ήταν αναπόφευκτο ότι το «ελεύθερο εμπόριο» και ο παλιός ευρωπαϊκός ιμπεριαλισμός επρόκειτο να συγκρουστούν. Ο ρόλος που ανέλαβαν οι ΗΠΑ στην ανατροπή και την καταστροφή των παλαιών αυτοκρατοριών μπορεί να διακριθεί από τα «Δεκατέσσερα Σημεία» που διακηρύχθηκαν από τον Πρόεδρο Woodrow Wilson ως σχέδιο για τον μεταπολεμικό κόσμο το 1918. 64 και από τον «Χάρτη του Ατλαντικού»,65 που επιβλήθηκε στη Βρετανία από τον Πρόεδρο Ρούσβελτ το 1945, οι οποίοι αμφότεροι επικεντρώνονται στο διεθνές ελεύθερο εμπόριο ως βάση για την παγκόσμια οικονομία και συγκεκριμένα αποκηρύσσουν τις παλιές αυτοκρατορίες.66
Λίγο μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο οι Rothschilds αύξησαν την εστίασή τους στη Wall Street και η μέχρι τότε σχετικά μικρή Amsterdam Incorporated τους μεταρρυθμίστηκε ως επενδυτική τράπεζα με το όνομα New Court Securities, με το μετοχικό της κεφάλαιο να αναλαμβάνεται από τις τράπεζες Rothschild στο Παρίσι και το Λονδίνο. Ενώ μέχρι τώρα οι Rothschilds ασχολούνταν κυρίως με τη διαπραγμάτευση δανείων με κράτη, τώρα συμμετείχαν στην ταχεία μεταπολεμική επέκταση του δυτικού εμπορίου και της βιομηχανίας,67 που απελευθερώθηκε από την καταστροφή των παλαιών αυτοκρατοριών και την έναρξη μιας νέας εποχής διεθνών οικονομικών συμφωνιών, που επισημοποιήθηκε από τη συμφωνία του Bretton Woods.
Αυτό είναι που ο βιογράφος Wilson αποκαλεί «νέο, σκόπιμο διεθνισμό» των Rothschilds. 68 δεν περιορίζονται πλέον από τα έθνη-κράτη και τα αυτοκρατορικά ιδεώδη. Ωστόσο, η πόλη παραμένει στο επίκεντρο. Οι Rothschilds πρωτοστάτησαν στη σφυρηλάτηση δεσμών μεταξύ Τόκιο και Λονδίνου. Ο Έντμουντ ηγήθηκε μιας αντιπροσωπείας από την πόλη στο Τόκιο το 1962 και έλαβε το Τάγμα του Ιερού Θησαυρού από τον αυτοκράτορα Χιροχίτο.
Ανεξάρτητα από αυτούς τους νέους δρόμους που άνοιξαν για τη μεταπολεμική παγκοσμιοποίηση και το ελεύθερο εμπόριο, ορισμένες πλουτοκρατικές παραδόσεις παραμένουν χαρακτηριστικά του The City: το «Gold Fixing Room» στα γραφεία των Rothschild, New Court, εξακολουθεί να είναι το μέρος όπου οι κορυφαίοι έμποροι χρυσού του Λονδίνου κάθονται καθημερινά γύρω από ένα τραπέζι «για να συμφωνήσουν στην τιμή του χρυσού». Ο N M Rothschild «συνεχίζει να είναι ο σημαντικότερος έμπορος χρυσού» στη Βρετανία.69 Από τις «τετρακόσιες ογδόντα τράπεζες στην πόλη», ο Rothschild παραμένει υπέρτατος.70
Λονδίνο: Παγκόσμια Πρωτεύουσα
Ωστόσο, αναδύονται και άλλες οδοί κέρδους εκτός από τις παραδοσιακές συναλλαγές σε ράβδους χρυσού. Το ένα για την εποχή μας είναι οι πιστώσεις για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, και με αυτό το κέρδος έρχονται επίσης νέα συστήματα για τον παγκόσμιο έλεγχο.
Το 2008 ο Simon Linnett, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της N M Rothschild, έγραψε ένα έγγραφο πολιτικής για το θέμα.71 Ο Linnett ορίζει τις «εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου» ως τη νέα μορφή της «κοινωνικής αγοράς». Δηλώνει ότι ενώ πρέπει να είναι το ελεύθερο εμπόριο που λειτουργεί για τον καθορισμό της αξίας της ανταλλαγής εκπομπών άνθρακα, αυτό που απαιτείται είναι ένας «διεθνής θεσμός». Γράφει ότι «μια τέτοια αγορά πρέπει να δημιουργηθεί σε παγκόσμια βάση συντονισμένη από έναν διεθνή οργανισμό με αντίστοιχο σύνταγμα». 72 Ο Linnett δηλώνει ειλικρινά ότι αυτό συνεπάγεται μια «νέα παγκόσμια τάξη»:
Αυτό, ίσως, θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι έχει ευρύτερα οφέλη από την απλή «σωτηρία του πλανήτη» – ίσως να είναι η βάση μιας νέας παγκόσμιας τάξης... 73
Από τις διάφορες μεθόδους που προτείνονται για τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, η εμπορία άνθρακα θεωρείται από τον Linnet ως η πιο αποτελεσματική.74 Στα διάφορα μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της χρηματοδότησης της νέας τεχνολογίας και της αλλαγής των καταναλωτικών συνηθειών των ατόμων, υπονοείται «ότι τα έθνη πρέπει να είναι προετοιμασμένα να υποτάξουν, σε κάποιο βαθμό, μέρος της κυριαρχίας τους σε αυτή την παγκόσμια πρωτοβουλία». 75 «Όταν οι χώρες παραιτούνται ήδη από το δικαίωμα άμεσου ελέγχου της νομισματικής πολιτικής μέσω της δημιουργίας ανεξάρτητων κεντρικών τραπεζών, αυτό θα μπορούσε να είναι ένα σχετικά μικρό τίμημα για μια τέτοια συμπερίληψη». 76 Το σύστημα που προτείνει ο Linnett, για τη «σωτηρία του πλανήτη», είναι η ενοποίηση του διεθνούς τραπεζικού συστήματος υπό μια κεντρική αρχή. Ο Linnett δηλώνει ότι τα ευρωπαϊκά έθνη έχουν ήδη παραχωρήσει την κυριαρχία τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση· Το επόμενο βήμα είναι, «να παραδώσουμε την κυριαρχία σε ένα μεγαλύτερο παγκόσμιο σώμα για την εμπορία άνθρακα». 77 «Αν μπορούσε να βρεθεί ένας τέτοιος χάρτης πορείας, τότε ίσως βρισκόμασταν στην αρχή ενός νέου παγκόσμιου συντάγματος και μιας νέας παγκόσμιας τάξης». 78
Η παγκόσμια αρχή που προτείνει ο Linnett ονομάζεται Παγκόσμια Αρχή Περιβάλλοντος (WEA). Αυτό θα βασιζόταν σε αυτό που αποκαλεί «παγκόσμια πόλη». 79 Ο Linnett προτείνει ότι αυτή η «παγκόσμια πόλη» θα πρέπει να είναι το Λονδίνο, το City, επειδή είναι «ένα παγκόσμιο οικονομικό κέντρο (πιθανώς το παγκόσμιο οικονομικό κέντρο)». 80
Ό,τι κι αν ειπωθεί για τη Wall Street, ή τη μετατόπιση της παγκόσμιας πολιτικής εξουσίας στην Ουάσιγκτον και τη Νέα Υόρκη, είναι σαφές ότι το City εξακολουθεί να κυριαρχεί στη σκέψη μερικών από τους κύριους ολιγάρχες του διεθνούς χρηματοπιστωτικού συστήματος.
Αυτό το άρθρο δημοσιεύθηκε στο New Dawn 133.
Υποσημειώσεις
- K R Bolton, Revolution from Above, Λονδίνο: Arktos Media Ltd., 2011, passim.
- Σίτι του Λονδίνου, 'What is the City of London?', www.cityoflondon.gov.uk/Corporation/LGNL_Services/Council_and_democracy/Council_departments/whatis.htm
- Ibid., "Business", www.cityoflondon.gov.uk/Corporation/LGNL_Services/Business/
- Ό.π., «The Lord Mayor of the City of London», www.cityoflondon.gov.uk/Corporation/LGNL_Services/Council_and_democracy/Councillors_democracy_and_elections/The_Lord_Mayor/
- «Ιστορία του Temple Bar», www.thetemplebar.info/history
- Αυτόθι.
- Ezra Pound (1944), America, Roosevelt &; the Causes of the Present War, Λονδίνο: Peter Russell, 1951, 6.
- Brooks Adams, Ο νόμος του πολιτισμού, Λονδίνο: MacMillan, 1896, 230.
- Ό.π., 233.
- Ό.π., 245.
- Ό.π., 245.
- Ό.π., 292-293.
- Ό.π., 294.
- Ό.π., 298.
- Ό.π., 305.
- Ό.π., 321.
- Ό.π., 321.
- Ο Carroll Quigley, του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ και της Σχολής Εξωτερικών Υπηρεσιών στο Πανεπιστήμιο Georgetown, ήταν ένας μελετητής σημαντικής φήμης, μέχρι που έγραψε μερικές δεκάδες σελίδες σχετικά με τη συνωμοτική φύση της διεθνούς οικονομίας - αν και με συμπάθεια - στο 1.300 σελίδων magnum opus του Tragedy &; Hope το 1966.
- Carroll Quigley, Τραγωδία &; Ελπίδα, Νέα Υόρκη: Macmillan co., 1966, 48.
- Ό.π., 48.
- Ό.π., 48.
- Ό.π., 49.
- «The Estates General of the Republic of the United Provinces: Declaration Protecting the Interests of Jews Residens in Holland» (Τα Γενικά Κτήματα της Δημοκρατίας των Ηνωμένων Επαρχιών: Διακήρυξη για την προστασία των συμφερόντων των Εβραίων που κατοικούν στην Ολλανδία), 13 Ιουλίου 1657· στο Paul R Mendes-Flohr and Jehuda Reinharz (ed) The Jew in the Modern World: A Documentary History, New York: Oxford University Press, 1980, 16.
- Stanley Chapman, Η άνοδος της εμπορικής τραπεζικής, Oxon: Routledge, 2006, 2.
- Ό.π., 4.
- Menasseh ben Israel, 'How Profit the Nation of the Jews Are', 'to His Highness the Lord Protector of the Commonwealth of England, Scotland and Ireland', στο Paul R Mendes-Flohr and Jehuda Reinharz (ed) The Jew in the Modern World, op. cit., 9.
- Ό.π., 10. Οι συντάκτες παρατηρούν ότι αν και η αποστολή του Menasseh στο Cromwell το 1655 ήταν «φαινομενικά ανεπιτυχής, προετοίμασε το δρόμο για την επανεγκατάσταση των Εβραίων στην Αγγλία». (ό.π., 12 σημείωση 1).
- L. LaBorde, 'The Unholy Alliance', Silver Trading Company, Άρθρο #18, 12 Φεβρουαρίου 2012, www.silvertrading.net/articles_metals_18_the_unholy_alliance.html
- J F Kennedy, «Executive Order 11110», 4 Ιουνίου 1963.
- L. LaBorde, όπ.π.
- Stanley Chapman, όπ.π. 2.
- Stanley Chapman, ό.π., 3.
- 'Major Developments', Τράπεζα της Αγγλίας, www.bankofengland.co.uk/about/history/major_developments.htm
- Όπ.π., www.bankofengland.co.uk/about/history/major_developments.htm#2
- Αυτόθι.
- Αυτόθι.
- 'Visit The City: the Bank of England', www.visitthecity.co.uk/index.php/attractions/view/448/
- Όπ.π., www.bankofengland.co.uk/about/history/major_developments.htm#2
- Όπ.π., www.bankofengland.co.uk/about/history/major_developments.htm#3
- Όπ.π., www.bankofengland.co.uk/about/history/major_developments.htm#5
- Carroll Quigley, όπ.π., 51.
- Carroll Quigley, ό.π., 50.
- Ό.π., 51.
- Ό.π., 51-52.
- Brooks Adams, όπ.π., 322.
- D Wilson, Rothschild: A Story of Wealth &; Power, Λονδίνο: André Deutsch Ltd., 1988, 17.
- Ό.π., 21.
- Ό.π., 33.
- Ό.π., 34.
- Ό.π., 41.
- Ό.π., 42.
- Carroll Quigley, ό.π., 49.
- E C Knuth (1946), Η αυτοκρατορία της «Πόλης», Milwaukee, Wisc.; Ανατύπωση 1982 (δεν υπάρχουν άλλες λεπτομέρειες δημοσίευσης).
- W Cleon Skousen, The Naked Capitalist: A Review &; Commentary on Dr Carroll Quigley's Book Tragedy &; Hope, Σωλτ Λέηκ Σίτυ, Γιούτα, 1971.
- Carroll Quigley, όπ.π., 131· W Cleon Skousen, όπ.π., 30.
- Derek Wilson, όπ.π., 303.
- Derek Wilson, ό.π., 304.
- Ό.π., 305.
- Αυτόθι.
- A K Chesterton, The New Unhappy Lords, Hampshire: Candour Publishing Co., 1975, passim
- Carroll Quigley, ό.π., 132-133· W Cleon Skousen, όπ.π., 31.
- Peter Grose, Continuing The Inquiry: The Council on Foreign Relations from 1921 to 1996, Νέα Υόρκη: Συμβούλιο Εξωτερικών Σχέσεων, 2006. Ολόκληρο το βιβλίο μπορεί να διαβαστεί ηλεκτρονικά στη διεύθυνση: Council on Foreign Relations: www.cfr.org/about/history/cfr/index.html; K R Bolton, Revolution from Above, ό.π., 24-25, σημείωση 5.
- Derek Wilson, όπ.π., 305.
- W Wilson, 'Δεκατέσσερα σημεία', 1918, www.fordham.edu/halsall/mod/1918wilson.html
- Franklin D Roosevelt και Winston S. Churchill, «The Atlantic Charter», 14 Αυγούστου 1941, usinfo.org/docs/democracy/53.htm
- E Roosevelt, όπως το είδε, Νέα Υόρκη: Duell, Sloan and Pearce, 1946, 31, 35.
- Derek Wilson, όπ.π., 397.
- Derek Wilson, ό.π.
- Ό.π., 436.
- Αυτόθι.
- Simon Linnett, Trading Emissions: Full Global Potential, Λονδίνο: The Social Market Foundation, Ιανουάριος 2008. Ηλεκτρονική διεύθυνση: www.smf.co.uk/assets/files/publications/SMF_Trading_Emissions.pdf
- Ό.π., 4.
- Αυτόθι.
- Ό.π., 8.
- Ό.π., 12.
- Αυτόθι.
- Ό.π., 12.
- Ό.π., 18.
- Ό.π., 15.
- Ό.π., 19.
https://katehon.com/
1 σχόλιο:
Χμμμ....τι είχε προφητέψει ο windtalker Γέροντας στο Μυρμιδονειον μπλογκιον;;;;.....θα βγάζουν μηχανολαδο....τον λουστηκαμε!!!!!
https://youtu.be/6MUrF_G7KlM?si=CCpQlpwmNfOnf9gT
Δημοσίευση σχολίου