Καταλούνια!
, λοιπόν, δεν θα γλυτώσουμ’ εύκολα από το ότι στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις! Δεν μας έφτανε, δηλαδή, η κρίση, έχουμε καί τον καθέναν με την παλαβωμάρα του.
Τα τελευταία χρόνια, η …υπεύθυνη δήλωση της μοδός στο Ελλάντα είναι «πολιτικός αναλυτής», ή «διεθνής αναλυτής». Καί τις τελευταίες μέρες οι «διεθνείς αναλυτές» δεν προλαβαίνουν να γράφουν γιά την (σχεδόν βέβαιη) απόσχιση της Καταλωνίας από την Ισπανία.
Όλα τα είδαν, τα χρυσά μου! (Καί γιά όλα μας ενημέρωσαν.) Καί τη συνεισφορά της Καταλωνίας στο ΑΕΠ της Ισπανίας, καί τις διεθνιστικές αριστερίστικες χαζομάρες της δημαρχέσσας της Βαρκελώνης, καί τους λαθρομούσλιμζ (που γέμισαν τον τόπο καί προξενούν θάνατο στις Ράμπλες), καί τη (μή; ) νομιμότητα του δημοψηφίσματος, καί τη στάση «ήξης-αφίξης» της Βρυξελλιώτικης Ευρω-συμμορίας, καί το αγύργιαγο κεφάλι του ολιγοφρενούς Ραχόϊ. Όλα, σας λέω!
Εκείνο που δεν είδαν (διότι: ή δεν σκαμπάζουν από τέτοια, ή τους υπερβαίνει), είναι αυτό:
Δεν είδαν την επισημασμένη γεωγραφική περιοχή.
Τ’ είν’ αυτή τώρα, έ;
Είναι (στο πολύ περίπου) η περιοχή, όπου ευδοκίμησε η αίρεση των Καθαρών. (Καί πιθανώτατα ευδοκιμεί ακόμη. Συγκαλυμμένη, εννοείται. Δυστυχώς, η Γουΐκι έχει μιά συντομώτατη αναφορά στο μεγάλο αυτό ιστορικό κεφάλαιο, οπότε γιά σοβαρή μελέτη πρέπει να ψάξετε βιβλιογραφία.)
Βέβαια, οι Καθαροί ουσιαστικά έζησαν στη νότια Γαλλία, οπότε η Καταλωνία δεν έχει άμεση σχέση. Έχει, όμως, έμμεση, διότι οι Καθαροί σε καιρό διωγμών (απ’ τους καθολικούς στρατιώτες του κόμητα της Τουλούζης – ενεργούντος κατά κανόνα με εντολή πάπα) περνούσαν τα Πυρηναία καί εγκαθίσταντο στην Καταλωνία, όπου δεν τους ενοχλούσε κανείς. Καί, σε καιρό ειρήνης, οι (Καθαροί) τσοπάνηδες των Πυρηναίων διάλεγαν τη Βαρκελώνη ως χειμαδιό γιά τα κοπάδια τους.
Τί θέλω να πώ μ’ όλ’ αυτά;
Θέλω να πω ότι, ενώ όλοι κοιτάζουν κυρίως την οικονομική / εθνοτική / στρατιωτική πλευρά των σημερινών διεθνών συνοριακών ανακατατάξεων, ουδείς κοιτάζει τη θρησκευτική. (Κι ενδεχομένως κάποιες διαφορές -μεταξύ πληθυσμιακών ομάδων- του απωτέρου παρελθόντος, που κρύβονται κάτω απ’ αυτήν. Πχ καθολικισμού κι αιρετικών, στην περίπτωση που εξετάζουμε.) Ή, μάλλον, να το πώ καλύτερα: τη θρησκευτική διαφορά τη βλέπουν οι «αναλυταράδες» μονάχα όποτε τους συμφέρει κι όποτε …εμπνευστούν – πχ με τα μουσλίμια έναντι του Δυτικού Κόσμου. (Κι εκεί, πάλι, ουδείς βλέπει τις θρησκευτικές …ομοιότητες. Πχ ότι στο Κοράνι δεν υπάρχει πουθενά η λέξη «περιτομή».)
Θέλω να πω επίσης ότι, στον επερχόμενο κόσμο του 21ου αιώνα πιθανώτατα θα ξυπνήσουν θρησκευτικά καί ιδεολογικά φαντάσματα του παρελθόντος, που ως τώρα όλοι τα θεωρούσαν πεθαμένα καί θαμμένα.
Καί λοιπόν; μας ενδιαφέρουν όλ’ αυτά; Ενδιαφέρουν την Ελλάδα;
Φαίνεται πως πράγματι ενδιαφέρουν την Ελλάδα. Αν κι όχι αμέσως, αλλά εμμέσως.
Τώρα, που συζητάμε γιά το μέλλον της χώρας μας, πρέπει να λάβουμε υπ’ όψη μας όλες τις παραμέτρους. Χρειάζεται προσεκτικός σχεδιασμός.
Τα τελευταία χρόνια, η …υπεύθυνη δήλωση της μοδός στο Ελλάντα είναι «πολιτικός αναλυτής», ή «διεθνής αναλυτής». Καί τις τελευταίες μέρες οι «διεθνείς αναλυτές» δεν προλαβαίνουν να γράφουν γιά την (σχεδόν βέβαιη) απόσχιση της Καταλωνίας από την Ισπανία.
Όλα τα είδαν, τα χρυσά μου! (Καί γιά όλα μας ενημέρωσαν.) Καί τη συνεισφορά της Καταλωνίας στο ΑΕΠ της Ισπανίας, καί τις διεθνιστικές αριστερίστικες χαζομάρες της δημαρχέσσας της Βαρκελώνης, καί τους λαθρομούσλιμζ (που γέμισαν τον τόπο καί προξενούν θάνατο στις Ράμπλες), καί τη (μή; ) νομιμότητα του δημοψηφίσματος, καί τη στάση «ήξης-αφίξης» της Βρυξελλιώτικης Ευρω-συμμορίας, καί το αγύργιαγο κεφάλι του ολιγοφρενούς Ραχόϊ. Όλα, σας λέω!
Εκείνο που δεν είδαν (διότι: ή δεν σκαμπάζουν από τέτοια, ή τους υπερβαίνει), είναι αυτό:
Δεν είδαν την επισημασμένη γεωγραφική περιοχή.
Τ’ είν’ αυτή τώρα, έ;
Είναι (στο πολύ περίπου) η περιοχή, όπου ευδοκίμησε η αίρεση των Καθαρών. (Καί πιθανώτατα ευδοκιμεί ακόμη. Συγκαλυμμένη, εννοείται. Δυστυχώς, η Γουΐκι έχει μιά συντομώτατη αναφορά στο μεγάλο αυτό ιστορικό κεφάλαιο, οπότε γιά σοβαρή μελέτη πρέπει να ψάξετε βιβλιογραφία.)
Βέβαια, οι Καθαροί ουσιαστικά έζησαν στη νότια Γαλλία, οπότε η Καταλωνία δεν έχει άμεση σχέση. Έχει, όμως, έμμεση, διότι οι Καθαροί σε καιρό διωγμών (απ’ τους καθολικούς στρατιώτες του κόμητα της Τουλούζης – ενεργούντος κατά κανόνα με εντολή πάπα) περνούσαν τα Πυρηναία καί εγκαθίσταντο στην Καταλωνία, όπου δεν τους ενοχλούσε κανείς. Καί, σε καιρό ειρήνης, οι (Καθαροί) τσοπάνηδες των Πυρηναίων διάλεγαν τη Βαρκελώνη ως χειμαδιό γιά τα κοπάδια τους.
Τί θέλω να πώ μ’ όλ’ αυτά;
Θέλω να πω ότι, ενώ όλοι κοιτάζουν κυρίως την οικονομική / εθνοτική / στρατιωτική πλευρά των σημερινών διεθνών συνοριακών ανακατατάξεων, ουδείς κοιτάζει τη θρησκευτική. (Κι ενδεχομένως κάποιες διαφορές -μεταξύ πληθυσμιακών ομάδων- του απωτέρου παρελθόντος, που κρύβονται κάτω απ’ αυτήν. Πχ καθολικισμού κι αιρετικών, στην περίπτωση που εξετάζουμε.) Ή, μάλλον, να το πώ καλύτερα: τη θρησκευτική διαφορά τη βλέπουν οι «αναλυταράδες» μονάχα όποτε τους συμφέρει κι όποτε …εμπνευστούν – πχ με τα μουσλίμια έναντι του Δυτικού Κόσμου. (Κι εκεί, πάλι, ουδείς βλέπει τις θρησκευτικές …ομοιότητες. Πχ ότι στο Κοράνι δεν υπάρχει πουθενά η λέξη «περιτομή».)
Θέλω να πω επίσης ότι, στον επερχόμενο κόσμο του 21ου αιώνα πιθανώτατα θα ξυπνήσουν θρησκευτικά καί ιδεολογικά φαντάσματα του παρελθόντος, που ως τώρα όλοι τα θεωρούσαν πεθαμένα καί θαμμένα.
Καί λοιπόν; μας ενδιαφέρουν όλ’ αυτά; Ενδιαφέρουν την Ελλάδα;
Φαίνεται πως πράγματι ενδιαφέρουν την Ελλάδα. Αν κι όχι αμέσως, αλλά εμμέσως.
Τώρα, που συζητάμε γιά το μέλλον της χώρας μας, πρέπει να λάβουμε υπ’ όψη μας όλες τις παραμέτρους. Χρειάζεται προσεκτικός σχεδιασμός.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου