ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Τετάρτη 27 Ιουλίου 2016

Η ΝΟΗΤΙΚΗ ΕΠΙΡΡΟΗ ΤΟΥ ΗΧΟΥ,ΟΙ ΑΓΚΥΡΕΣ ΚΑΙ ΤΟ HOLLYWOOD

Η ΝΟΗΤΙΚΗ ΕΠΙΡΡΟΗ ΤΟΥ ΗΧΟΥ,ΟΙ ΑΓΚΥΡΕΣ ΚΑΙ ΤΟ HOLLYWOOD


Γράφει ο ΦΟΙΒΟΣ ΚΑΛΦΟΠΟΥΠΟΣ
Το ανθρώπινο είδος έχει μία πολύ ιδιαίτερη σχέση με τη μουσική. Πειράματα με βρέφη έχουν δείξει πως κατέχουν τη δυνατότητα να θυμούνται μελωδίες που άκουγαν μέσα από τη μήτρα της μητέρας τους.  Ασθενείς με alzheimer που δε θυμούνται ούτε τα ονόματα των εν ζωή συζύγων τους αναγνωρίζουν τραγούδια που άκουγαν μικροί. Μάλιστα σε επιτηδευμένα σφάλματα των πειραματιστών στη μελωδία του κομματιού οι ασθενείς παρέμβαιναν κάνοντας διορθώσεις και υποδείκνυαν τις λανθασμένες νότες !
 Η μουσική αποτελεί έναν μοναδικό τρόπο εκδήλωσης . Όπου οι λέξεις και η γλώσσα του σώματος αποτυγχάνουν η μουσική είναι εκεί για να εκφράσει το ανέκφραστο. Η μουσική κινητοποιεί άμεσα το συναισθηματικό μας κόσμο. Θες να κάνεις μία δραστική άμεση αλλαγή στο ψυχισμό σου , δεν έχεις παρά να βάλεις ένα κομμάτι συνδεδεμένο με μία συναισθηματικά φορτισμένη κατάσταση της ζωής σου . Ευθύς , μνήμες θα ανασυρθούν , μυρωδιές, φωνές, πρόσωπα και καταστάσεις .
 Ο εγκέφαλος θα αρχίσει να παράγει ενδορφίνες και οξυτοσίνη ή ίσως και αισθήματα πόνου , λύπης και άγχους κάνουν την εμφάνιση τους. Ο μελωδικός ήχος αποτελεί μία πανίσχυρη νευροχημεία η οποία μπορεί και αλλάζει τις συνθήκες στον εγκέφαλο μας ανά πάσα στιγμή. Πόσες φορές διαμαρτυρήθηκες στον οδηγό του αυτοκινήτου να αλλάξει κομμάτι επειδή ήταν εκνευριστικό; Πολλές φορές αρκούν λίγα δευτερόλεπτα ώστε ο ήχος να παρεισφρήσει σαι ιός μέσα από τις διόδους των τυμπάνων και να αλλάξει ακαριαία τη ψυχολογία σου
 Το θέμα αυτού του άρθρου είναι η μουσική ως μέσο νοητικού ελέγχου-mind control. Η αλήθεια είναι πως δεν χρειάζεται να καταφύγει κανείς σε στριφνές επιστημονικές ορολογίες για να αποδείξει τη σχέση μεταξύ αυτών των δύο. Η μουσική από πολύ μικρούς μας καθορίζει και μας διαμορφώνει. Μας χωρίζει σε ομάδες , οι οποίες ακολουθούν συγκεκριμένες κοινωνικές νόρμες, ντύνονται στο ίδιο στυλ , συχνάζουν στα ίδια μαγαζιά , ενώνονται από πλήθος κοινών ιδεών και αντιλήψεων . Δε θα ήταν υπερβολή να πούμε πως οι μουσικοί αποτελούν τους  αρχιτέκτονες της ανθρώπινης ψυχής.
 Θεωρείτε υπερβολές τα παραπάνω ; Κοιτάξτε πίσω τότε στα 60ς και δείτε πως ορισμένα ροκ συγκροτήματα κατάφεραν να πυροδοτήσουν ένα παγκόσμιο κύμα που παραλίγο να γκρεμίσει τα θεμέλια της δυτικής καπιταλιστικής κοινωνίας. Άλλωστε πίσω από κάθε επανάσταση κρύβονται ισχυρές ιδέες και κύριοι εκφραστές τους είναι πάντα οι διανοητές συγγραφείς και οι μουσικοί.
 Δύναμη των λέξεων
 Ας ξεκινήσουμε με το γνωστό πλέον αξίωμα που προκύπτει από τις επιστημονικές έρευνες. Οι λέξεις δεν είναι απλοί ήχοι , αέρας όπως λέμε στην γλώσσα της καθημερινότητας. Λέξεις πόνου είναι ικανές να φέρουν συναισθήματα πόνου ενώ λέξεις που αντιπροσωπεύουν χαρά και ευτυχία είναι ικανές να δημιουργήσουν ανάλογα  συναισθήματα μέσα μας. Η γλώσσα που χρησιμοποιούμε δεν είναι απλοί ήχοι αλλά εν δυνάμει χημικοί αγγελιοφόροι-νευροδιαβιβαστές, ορμόνες, συναισθήματα στον οργανισμό το δικό μας όσο και του ακροατή.
 Τα ηχητικά κύματα καθορίζουν πράγματι τα συναισθήματα μας , ακόμα και μέσω κοινότοπων πραγμάτων όπως ο θόρυβος από το τρυπάνι του γείτονα. Σκεφτείτε πόσο εύκολα επηρεάζεται ο εγκέφαλος μας από αρμονικές μουσικές μελωδίες οι οποίες μας αγγίζουν βαθιά , κάνουν το δέρμα μας να ανατριχιάζει ,  το παλμό μας να πέφτει και το σημαντικότερο μεταφέρουν λέξεις  ποτισμένες με ισχυρά νοήματα.
 Οι σύγχρονοι κλάδοι της νευρολογίας συγκλίνουν στη θεώρηση ότι της γλώσσας ως πανίσχυρου όπλου δημιουργίας, καταστροφής και ελέγχου.
 Θα έχετε ακούσει για τη μέθοδο της υπνοθεραπείας ή των υποβολών. Είναι μία μέθοδος γνωστή στον εσωτερισμό αλλά τις τελευταίες δεκαετίες εκτιμήθηκε αρκετά και απο τους ψυχολόγους αφού αποδείχτηκε πειραματικά ότι είναι επιτυχής. Πρόκειται για ακουστικά μηνύματα , μετά-υπνωτικές εντολές τις οποίες ακούει το υποκείμενο κατά τη διάρκεια του ύπνου του. Οι εντολές αυτές εντυπώνονται στο υποσυνείδητο του με αποτέλεσμα να αρχίσουν να αφομοιώνονται στη προσωπικότητα του και επομένως στη καθημερινότητα του.

Υπό το πρίσμα αυτό και με όσα εν συντομία είδαμε για τη δύναμη των λέξεων θα μπορούσε να ειπωθεί πως η μουσική με στοίχους αποτελεί μία πρώτης τάξεως υπνωτική κασέτα αυθυποβολής. Ένα λογισμικό εγκεφαλικής αλλαγής.
 Για να ακούσουμε ένα μουσικό κομμάτι σημαίνει πως μας αρέσει αρκετά , άρα τα μηνύματα και οι λέξεις που μεταφέρει εντυπώνονται ακόμη καλύτερα μέσα μας. Η χρήση αλκοόλ και ουσιών μαζί με τη μουσική συνιστά αυτό που θα αποκαλούσαν οι ψυχολόγοι ένα σύστημα διπλής ενίσχυσης.
 Ναι ο δεκαπεντάχρονος που ακούει γκανγκστερ ραπ φυσικά δε θα γίνει γκάνγκστερ εάν υπάρχει οικογενειακό περιβάλλον στη ζωή του ωστόσο οι στοίχοι και το lifestyle της μουσικής που επέλεξε ,  θα διαμορφώσουν το ψυχισμό του και σίγουρα θα είναι θετικά προδιατεθειμένος στο τρόπο ζωής που επιτάσσει η μουσική που ακούει.
 άπου εδώ δε θα ήταν υπερβολή να λέγαμε πως αν θες να αλλάξεις τον εαυτό σου και τη ζωή σου άλλαξε τη μουσική που ακούς!
Καταναλωτικές τεχνικές
 Όλα αυτά τα γνώριζαν και τα αξιοποιούσαν δεόντως οι έμποροι από τα πανάρχαια ακόμα χρόνια, με τις σχετικές τεχνικές να έχουν πλέον εξελιχθεί στις μέρες μας σε βαθμό επιστήμης. Το ενδιαφέρον στις τεχνικές αυτές δεν είναι τόσο οι λεπτομέρειες της μεθοδολογίας τους όσο το τι αποκαλύπτουν για τη δεκτικότητα ενός εγκεφάλου που βρίσκεται σε «mode αγορών».
  Η μουσική τύπου «Muzak», γνωστή και ως «Elevator Music» («Μουσική Ανελκυστήρα»), αποτελεί αντιπροσωπευτική περίπτωση. Πρόκειται για το είδος μουσικής που συνήθως ακούγεται από τα ηχεία πολυκαταστημάτων, εμπορικών κέντρων, mall κλπ., έχοντας ως βασικό γνώρισμα την απουσία εξάρσεων, κατά τρόπο ώστε να μην διεισδύει στη συνείδηση του επισκέπτη. Και χαρακτηριστικά, πράγματι, οι περισσότεροι καταναλωτές που ερωτώνται βγαίνοντας από τέτοιους χώρους δεν είναι σίγουροι αν προηγουμένως άκουγαν μουσική ή όχι. Θεωρείται ότι η εύθυμη, ελαφρώς μονότονη, επίπεδη μουσική του συγκεκριμένου τύπου χαλαρώνει τον επισκέπτη και παρατείνει την παραμονή του στο κατάστημα, αυξάνοντας τις πιθανότητες να ψωνίσει περισσότερο.
Εκτός από εμπορικά καταστήματα, η κυριότερη εταιρία του χώρου, Muzak Holdings, έχει αναπτύξει ειδική μουσική και για εστιατόρια, αεροδρόμια, νοσοκομεία, ξενοδοχεία, ενώ εφαρμόζοντας μια τεχνική που είναι γνωστή ως «Stimulus Progression» («Πρόοδος Ερεθισμάτων») έχει προχωρήσει στην εξέλιξη εξειδικευμένων μουσικών προγραμμάτων, μέσω των οποίων, μεταβάλλοντας το ρυθμό ή το στυλ της μουσικής ανάλογα με την ώρα της ημέρας, είναι δυνατόν να αυξάνεται η παραγωγικότητα στους χώρους εργασίας. Κρίνοντας από το γεγονός ότι η εταιρία εξαγοράστηκε το 2011 έναντι 345 εκατομμυρίων δολαρίων, οι τεχνικές του είδους μάλλον δε στερούνται βάσης ή αποτελεσμάτων
Elicitation
 Ο κλάδος του social engineering είναι από τους  πλέον  εξελισσόμενους. Οι hackers συνειδητοποίησαν πως αρκετά  πιο εύκολο από το να παραβιάσουν ένα λογισμικό σύστημα είναι να παραβιάσουν τους ανθρώπους που το χειρίζονται.
 Μια από τις πιο επιτυχημένες τεχνικές των κοινωνικών μηχανικών είναι το Elicitation. Στα ελληνικά θα μπορούσε να μεταφραστεί ως εξαγωγή.
 Αφορά την ικανότητα του να μπορείς να προκαλέσεις στο συνομιλητή σου τη πυροδότηση των συναισθημάτων και των συμπεριφορών που επιθυμείς. Ένα καλό παράδειγμα είναι οι μέθοδοι διέγερσης του συναισθήματος που χρησιμοποιούν οι αστυνομικοί , για να εξάγουν την ομολογία του φερόμενου ως  δράστη.
 Αλλά δε χρειάζεται να είναι κανείς εκπαιδευμένος αστυνομικός για να γνωρίζει  πως να χρησιμοποιεί τη τέχνη της εξαγωγής. Ορισμένες φορές ένα κλίμα εμπιστοσύνης και δύο καλές ατάκες είναι ικανές να διεγείρουν το συνομιλητή ώστε να αρχίσει να μιλάει για το επιθυμητό θέμα.
 Που κολλάει η τεχνική του elicitation με τη μουσική ; Μα φυσικά στο ότι ένα μουσικό κομμάτι μπορεί  διεγείρει στο υποψήφιο θύμα όλα τα στοιχεία μέσα του ώστε να αρχίσει να μιλάει και μέσω των κατάλληλων ερωτήσεων να εξαχθούν οι επιθυμητές πληροφορίες ή συμπεριφορές.
 Κλασσική μουσική περίπτωση Elicitation αποτελεί η ωδή στη χαρά του Μπετόβεν. Αυτή η γαλήνια μελωδία που εμπνέει την αδερφικότητα και την ειρήνη χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον από τελείως αντιφατικά πολιτικά συστήματα, γεγονός που δείχνει την αναγνώριση στην υποβλητική δύναμη του κομματιού αυτού. Στη Γερμανία του Χίτλερ χρησιμοποιήθηκε στις ημέρες των συλλογικών χαρών του ναζιστικού έθνους. Στη Ρωσία του Στάλιν οικειοποιήθηκε τόσο πολύ σε βαθμό που θεωρούταν αμιγές κομμουνιστικό τραγούδι. Στη Κίνα του Mαο ήταν το μοναδικό δυτικό κομμάτι που επιτρεπόταν να παιχτεί . Η δημοκρατία της Ροδεσίας οικειοποιήθηκε το κομμάτι και το έκανε εθνικό της ύμνο ενώ στους ολυμπιακούς αγώνες η Δυτική Γερμανία όταν κέρδισε μετάλλιο αντί για τον εθνικό της ύμνο έπαιξε την ωδή στη χαρά.
 Γιατί λοιπόν το συγκεκριμένο κομμάτι του Μπετόβεν χρησιμοποιήθηκε τόσο πολύ για εθνικούς σκοπούς; Μα γιατί προάγει αυτά που θέλει κάθε κυβέρνηση. Μια αίσθηση γαλήνης , ομόνοιας αλλά και έμπνευσης ότι κάτι βαθύτερο υπάρχει, κάτι ανώτερο. Στη προκειμένη περίπτωση αυτός ο  βαθύτερος  και ανώτερος σκοπός δεν είναι άλλος από το έθνος !
  Στην Ελλάδα έχουμε το ροκ τραγούδι "The final Countdown των Europe , το οποίο πυροδοτεί συναισθήματα εθνικής υπερφηφάνιας και πατριωτικής ανόρθωσης καθώς συνδέθηκε με τη κατάκτηση του Eurobasket του 1987. Aλλά και το Carmina Burana χρησιμοποιήθηκε κατα κόρον στιςπροεκλογικές συγκεντρώσεις της δεκαετίας του 80. Επικοινωνιακά είχε αξιοποιηθεί για πρώτη φορά πολύ νωρίτερα, ως μουσική επένδυση σε συγκεντρώσεις του Τρίτου Ράιχ , καθώς οι ναζί αξιωματικοί είχαν αντιληφθεί την ανυπέρβλητη υπαρξιακή δύναμη του
Άγκυρες – Anchoring
Άγκυρα ονομάζεται η εγκατάσταση ενός ερεθίσματος το οποίο δρα σαν σκανδάλη προκαλώντας  μία συγκεκριμένη αντίδραση . Η άγκυρα  μπορεί να εγκατασταθεί σε οποιαδήποτε από τις πέντε αισθήσεις. Οι άγκυρες μπορεί να είναι λέξεις, σωματικά αγγίγματα η πράξεις, συγκεκριμένοι ήχοι και εικόνες. Η ισχυροποίηση τους εξαρτάται από το βαθμό επανάληψης τους.
 Οι περισσότερες άγκυρες εγκαθίστανται χωρίς τη συνειδητή θέληση μας. Ένα τραγούδι που σας ταξιδεύει πίσω στην εφηβική εποχή όπου βιώνατε το πρώτο σας έρωτα αποτελεί μία πρώτη τάξεως άγκυρα. Η ιδανικότερη στιγμή για την εγκατάσταση μίας άγκυρας είναι όταν βρισκόμαστε σε συναισθηματική διέγερση, έντονο φόβο ή έντονη αγάπη. Οι περισσότερες φοβίες των ανθρώπων είναι αποτέλεσμα μίας άγκυρας η οποία ενεργοποιεί το φόβο της πρώτης τραυματικής εμπειρίας ξανά και ξανά. Έτσι λοιπόν και τα περισσότερα τραγούδια λειτουργούν ως άγκυρες που μας συνδέουν με μία εποχή , μία ιδιαίτερη περίοδος της ζωης μας , με συγκεκριμένους ανθρώπους , συναισθήματα , μυρωδιές κ.ο.κ.
 Εάν ακούτε ένα συγκεκριμένο τραγούδι κάθε φορά που κάνετε έρωτα με το/τη σύντροφο σας αυτό το κομμάτι μεταβάλλεται σε άγκυρα, συνδέεται με την ερωτική ικανοποίηση και επιθυμία. Εάν ακούτε ένα συγκεκριμένο τραγούδι την ώρα που γυμνάζεστε , αυτό το τραγούδι μετατρέπεται σε άγκυρα. Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε όποτε είστε χωρίς ενέργεια και άκεφοι ώστε να σας πυροδοτήσει τα αισθήματα εγρήγορσης και αθλητικής έντασης με τα οποία έχει συνδεθεί.  Οι εφαρμογές του anchoring είναι πραγματικά άπειρες και είναι ίσως και επικίνδυνο να αναφερθούμε σε περισσότερα παραδείγματα. Μόνος περιορισμός είναι το που αρχίζει και που τελειώνει φαντασία αλλά και η ηθική του καθενός.
 Mουσική και μυστικές υπηρεσίες
 Σε μια απίστευτη αποκάλυψη η οποία περνά κατά πολυ τα όρια της άκρατης  συνωμοσιολογίας , προχώρησε πρώην πράκτορας της KGB, μιλώντας στο κρατικό κανάλι της Ρωσίας (NTV). Σύμφωνα λοιπόν με τον ίδιο η Σοβιετική Ένωση κρύβεται πίσω από τα μεγαλύτερα συγκροτήματα της «πανκ» σκηνής που μεσουρανούσε τη δεκαετία του 1970!
 Ο πρώην πράκτορας της KGB, Αλεξέι Βαρενίκοβιτς Βολόσιν, υποστήριξε ότι η τότε κυβέρνηση της ΕΣΣΔ ξόδεψε «εκατοντάδες εκατομμύρια ρούβλια» στη συγκεκριμένη «επιχείρηση» χρηματοδοτώντας συγκροτήματα όπως οι Sex Pistols, οι Clash και οι Ramones. Στόχος της επιχείρησης ήταν «να δημιουργήσει απόλυτο χάος» και «να διαστρέψει τους νέους της Δύσης προς μηδενιστικές ιδεολογίες ενάντια στο κατεστημένο
 «Η αποστολή μας ήταν να εκμεταλλευτούμε την εφηβική οργή προς όφελός μας και να στρέψουμε τη baby boomer γενιά της Δύσης προς μια παρακμιακή, ενάντια στο κατεστημένο και υπέρ των ναρκωτικών κουλτούρα που θα προκαλούσε εξεγέρσεις και θα έφερνε στις Δυτικές δημοκρατίες το απόλυτο χάος. Μέχρι που προωθήσαμε στα mainstream ραδιόφωνα προκειμένου να προωθήσουμε τη μουσική αυτή ώστε να ακούγεται καθημερινά από εκατομμύρια ανθρώπους». Ο εν λόγω υποτιθέμενος πράκτορας χαρακτηρίζει μάλιστα τη διείσδυση στο πανκ χώρο των 70'ς ως μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της KGB.
 Προσωπικά θεωρώ γελοίους τους ισχυρισμούς του και τη προσπάθεια να καπηλευτεί την άνοδο του πανκ κινήματος ως επιτυχία μιας μυστικής υπηρεσίας. Ωστόσο τα ακούσματα της νεολαίας είναι ένα θέμα που σίγουρα απασχολεί ανθρώπους σε υψηλά πόστα εξουσίας. Για αυτό και διαλέγουν συχνά κοντά τους πετυχημένους μουσικούς να τους βοηθήσουν σε προεκλογικές εκστρατείες γιατί γνωρίζουν τη βαθιά σύνδεση μεταξύ μουσικής και ανθρώπινου ψυχισμού . Ένας αγαπημένος μουσικός λαϊκός καλλιτέχνης επηρεάζει πολύ πιο εύκολα και από το πιο επιδέξιο πολιτικό.
 Αυτό θα προσπαθήσουμε να ψηλαφίσουμε στον επίλογο που ακολουθεί . Τα ιδεολογικά μηνύματα που μεταφέρει πλέον η pop μουσική , που αναμφίβολα αποτελεί και τη πιο δημοφιλή καθώς διαθέτει δισεκατομμύρια fan.
 Eπίλογος
 Είναι φανερό πως η νέα γενιά τραγουδιστών και κυρίως τραγουδιστριών της  pop σκηνής εγκαινιάζουν μία νέα εποχή για την ανθρωπότητα. Είναι σαν το διονυσιακό πνεύμα των 60ς να αναβιώνει αλλά έχοντας χάσει αρκετά θεμελιώδη στοιχεία της εποχής που το χαρακτήριζαν.Στα βίντεο των ποπ σταρ παρελάσει πλήθος αποκρυφιστικών συμβόλων , πεντάλφες, sigils , αιγυπτιακοί σταυροί. Ο παντεπόπτης οφθαλμός χρησιμοποιείται κατά κόρον από το Hollywood.
 Αυτό είναι και το υποσυνείδητο πρότυπο που προβάλλεται πλέον από τη pop μουσική κουλτούρα. Το απρόσιτο είδωλο, η αψεγάδιαστη σεξουαλική φιγούρα,  η οποία είναι μέλος, κοινωνός σε μία απόκρυφη ελιτ, για λίγους , για τους πνευματικά και υλικά εκλεκτούς , το μυστικό club των όμορφων , πετυχημένων και έξυπνων. Η μυστηριώδης ομάδα που δρα πάντα υπό από τη προστασία των σκιών. Αυτό το αρχέτυπο κρύβεται πίσω από όλη αυτή τη νεομυθολογία των Illuminati που προβάλει μανιωδώς το Hollywood.
 Eνα από τα πιο δημοφιλή βίντεο όλων των εποχών στο youtube αυτό της Katty Perry έχοντας φτάσει το ένα δισεκατομμύριο προβολές. Πρόκειται για ένα κλιπ που βρίθει από σύμβολα αιγυπτιακής μαγείας και τελετουργικά δρώμενα. Ένα άλλο βίντεο που κάνει θραύση είναι το Die young  της Kesha , όπου η τραγουδίστρια εμφανίζεται ως τελετουργική ιέρεια με μαύρο μανδύα , ενώ παρελάσουν πλήθος συμβόλων με πρωταγωνιστή πάντα τον παντεπόπτη οφθαλμό να εμφανίζεται από σχέδιο σε ρούχα μέχρι σε ψηφιακά γραφικά. Η λίστα τέτοιων βίντεο κλιπ μπορεί να γίνει ατελείωτη. Πολλοί μιλούν ότι όλες αυτές οι νέες τραγουδίστριες είναι μαριονέτες των Ιλλουμινάτι με σκοπό να παγιδεύσουν τους ακροατές . Ας παραμείνουμε όμως λογικοί σε αυτό το καιρό της συνωμοσιοπαράνοιας.lh 2
 Αναβίωση του αποκρυφισμού είχαμε και τη δεκαετία του 60 με σχεδόν όλα τα δημοφιλή συγκροτήματα να εμπνέονται από την αποκρυφιστική και ψυχεδελική κουλτούρα. Όποιο γνωστό συγκρότημα της εποχής και να διαλέξετε από τους Deep Purple και τους Βeatles μέχρι τους Η.P. Lovecraft  και τους Τhe mind's eye θα διαπιστώσετε πως είναι βαθύτατα επηρεασμένοι.
 Κάτι αντίστοιχο προβάλλεται και αυτή τη στιγμή στο Hollywood και τη pop μουσική κουλτούρα. Η διαφορά έγκειται στο πνεύμα της εποχής. Τη δεκαετία των 60ς υπήρχε πνεύμα συλλογικότητας και μαζικής αντίστασης κατά κάθε μορφής κατεστημένου. Το κλίμα της εποχής μας είναι άκρως διαφορετικό.
 Στη κουλτούρα των 10ς τα πράγματα είναι διαφορετικά .  ο ναρκισσισμός εξαπλώνεται σαν επιδημία. Αντί του αέρα το ρόλο του μεταφορέα  παίζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης , τα smart phones και η pop μουσική. Μικρά δωδεκάχρονα πλέον ερωτεύονται την εικόνα τους και τη προωθούν με οποιοδήποτε τρόπο. Ο ναρκισσισμός κάνει θραύση και διπλά του παρέα ο ατομικισμός. Οι συλλογικές ειρηνικές κοινωνίες που ονειρευόταν στα μακρινά 60ς έδωσαν τη θέση τους στο κοινωνικό δαρβινισμό. Το μεγαλύτερο, εξυπνότερο , προσαρμοστικότερο Εγώ κερδίζει.
 Αυτό είναι και το υποσυνείδητο πρότυπο που προβάλλεται πλέον από τη pop μουσική κουλτούρα. Το απρόσιτο είδωλο, η αψεγάδιαστη σεξουαλική φιγούρα,  η οποία είναι μέλος, κοινωνός σε μία απόκρυφη ελιτ, για λίγους , για τους πνευματικά και υλικά εκλεκτούς , το μυστικό club των όμορφων , πετυχημένων και έξυπνων. Η μυστηριώδης ομάδα που δρα πάντα υπό από τη προστασία των σκιών. Αυτό το αρχέτυπο κρύβεται πίσω από όλη αυτή τη νεομυθολογία των Illuminati που προβάλει μανιωδώς το Hollywood.
 Όχι το λαμπερό μάτι του Ωρού δεν είναι πλέον το σύμβολο της αφύπνισης και της εσωτερικής όρασης , είναι το απρόσιτο σύμβολο της Ελιτ και όλων των αξιών και ιδεών που αυτή αντιπροσωπεύει..!
http://www.brainchange.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: