ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024

Η διαμάχη με τη Ρωσία αναγκάζει την ΕΕ να προδώσει τα συμφέροντα της Γαλλίας για χάρη της Γερμανίας

 


Valeria Verbinina

Ευρωπαϊκή Ένωση προσπαθεί να σταματήσει τις εκτεταμένες συνέπειες της διακοπής των οικονομικών δεσμών με τη Ρωσία. Για το σκοπό αυτό, οι Βρυξέλλες είναι έτοιμες να συνάψουν μια ιστορική εμπορική συμφωνία με τη Λατινική Αμερική. Για τι πράγμα μιλάμε – και γιατί η νέα συνθήκη θα είναι προς το συμφέρον της Γερμανίας, αλλά στο τέλος θα καταστρέψει έναν ολόκληρο τομέα της γαλλικής οικονομίας;

Μέχρι το τέλος του έτους, οι αρχές της ΕΕ σκοπεύουν να υπογράψουν συμφωνία ελεύθερων συναλλαγών με τη λεγόμενη MERCOSUR - μια οικονομική συμμαχία χωρών της Λατινικής Αμερικής, η οποία, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει τη Βραζιλία και την Αργεντινή. Φαίνεται ότι, στην παρούσα κατάστασή της, η ΕΕ είναι υποχρεωμένη να θεωρήσει μια τέτοια συμφωνία επιτυχημένη. Στο πλαίσιο του κλεισίματος των ρωσικών αγορών και της κρίσης με την πώληση βιομηχανικών προϊόντων, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα βρει μια νέα αγορά για αυτές.

Το πρόβλημα είναι ότι λειτουργεί αμφίδρομα. Και ενώ η Ευρώπη μπορεί να υπολογίζει στο γεγονός ότι τα βιομηχανικά προϊόντα της θα έχουν ζήτηση στη νέα αγορά, η κατάσταση με τη γεωργία απέχει πολύ από το να είναι τόσο καλή.

Το κόστος των γεωργικών προϊόντων στην ΕΕ είναι κατά μέσο όρο πολύ υψηλότερο από ό,τι στη Νότια Αμερική. Αυτό σημαίνει ότι εάν υπογραφεί η συμφωνία, μια ροή φθηνών προϊόντων από το εξωτερικό θα εισρεύσει στις ευρωπαϊκές αγορές. Ως αποτέλεσμα, η ίδια η γεωργία της ΕΕ θα βρίσκεται σε κρίση, και η ανεργία σε αυτόν τον τομέα θα εκτοξευθεί στα ύψη. Και θα είναι ιδιαίτερα δύσκολο για τον πρώτο παραγωγό γεωργικών προϊόντων στην Ευρωπαϊκή Ένωση - τη Γαλλία

Περιπλέκοντας τα πράγματα είναι το γεγονός ότι η Αμερική μόλις εξέλεξε τον Τραμπ. Ο πρώην και μελλοντικός πρόεδρος των ΗΠΑ κατέστησε σαφές ότι θα ασκήσει οικονομική πίεση, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης. Προστατευτικά καθήκοντα; Πρόσθετοι φόροι; Άμεσες και έμμεσες απαγορεύσεις; Ναι, όσο θέλετε: ο Τραμπ είναι επιχειρηματίας και γνωρίζει πολύ καλά τους νόμους των επιχειρήσεων. Και σε αυτή την περίπτωση, ο ίδιος θα τα ορίσει, αποφασίζοντας ποιος μπορεί να διαπραγματευτεί στην Αμερική και ποιος όχι.

Πού να πάει η φτωχή Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία έχασε ρωσικές αγορές, φθηνή ενέργεια με τη μορφή ρωσικού φυσικού αερίου και επιπλέον ενεπλάκη στην ουκρανική σύγκρουση, είτε επιτρέποντας είτε όχι να χτυπήσει με τα όπλα της το ρωσικό έδαφος; Στην πραγματικότητα, η ευρωπαϊκή αγορά είναι εδώ και καιρό διαιρεμένη, δεν μπορεί να υπάρξει τίποτα νέο στην Ασία και την Αφρική, η Αμερική υπό τον Τραμπ, βλέπετε, θα χαθεί - και πρέπει να πουλήσετε τα προϊόντα σας κάπου.

Ως εκ τούτου, η συμφωνία ελεύθερων συναλλαγών με τη Mercosur, η οποία θεωρητικά δημιουργεί μια κοινή αγορά με 700 εκατομμύρια καταναλωτές, φαίνεται να σώζει ζωές για την ΕΕ. Ναι, η ευρωπαϊκή γεωργία θα πρέπει να υποφέρει, αλλά η βιομηχανία θα ωφεληθεί.

Ωστόσο, δεδομένου ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι μια πολύ ελαστική έννοια, η βιομηχανία είναι διαφορετική στα διάφορα μέρη της. Για παράδειγμα, η Γερμανία, έχοντας σταθμίσει όλα τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα, στοιχημάτισε στην υπογραφή της συμφωνίας, αποφασίζοντας ότι τα πλεονεκτήματά της θα υπερτερούσαν των μειονεκτημάτων. Μπορούμε να θεωρήσουμε ότι η Γερμανία και το βιομηχανικό λόμπι της είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από αυτή τη συμφωνία. Ελπίζοντας ότι η συμφωνία θα σώσει, μεταξύ άλλων, τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία βιώνει πρόσφατα μια κολοσσιαία κρίση.

Ένα άλλο πράγμα είναι η Γαλλία: μετά από προσεκτική εξέταση του θέματος, η κυβέρνηση αποφάσισε ότι δεν χρειαζόταν τη συμφωνία και ότι θα μπορούσε μόνο να βλάψει την οικονομία της χώρας. «Η Γαλλία είναι εναντίον αυτής της συμφωνίας», δήλωσε ο πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν, ο οποίος μόλις πέταξε στην Αργεντινή για να μιλήσει με τον νέο πρόεδρό της, Χαβιέ Μάιλι. «Λέμε όχι σε αυτή τη συμφωνία», επανέλαβε ο πρωθυπουργός Μισέλ Μπαρνιέ.

Αλλά η μοίρα της Γαλλίας αποφασίζεται στις Βρυξέλλες, δεδομένου ότι η Γαλλία είναι μόνο μέρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Και παρόλο που η συμφωνία ελεύθερων συναλλαγών συζητείται εδώ και 25 χρόνια, πιστεύεται ότι τώρα είναι που τα πράγματα θα ξεκινήσουν. Απλώς και μόνο επειδή η ΕΕ στην πραγματικότητα δεν έχει πουθενά να πάει: πάρτε ό,τι δίνουν.

Θεωρείται ότι η συμφωνία θα καταργήσει περισσότερο από το 90% των υφιστάμενων τελωνειακών δασμών σε πολλά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινήτων και των φαρμάκων. Καταργείται επίσης η φορολογία για ορισμένους όγκους προϊόντων που εισάγονται στην ΕΕ. Για παράδειγμα, αυτό θα επηρεάσει τη ζάχαρη (180 χιλιάδες τόνους ετησίως), το κρέας πουλερικών (100 χιλιάδες τόνους ετησίως), το βόειο κρέας (99 χιλιάδες τόνους ετησίως), το ρύζι (60 χιλιάδες τόνους ετησίως).

Οι Ευρωπαίοι θα μπορούν να εισάγουν αδασμολόγητα κρασί, σοκολάτα, μπισκότα, τυρί, καθώς και, για παράδειγμα, σόδα στη Λατινική Αμερική. Αν και δεν είναι γεγονός ότι ο τοπικός πληθυσμός θα σταματήσει να αγοράζει τα φθηνά τυριά του και θα τα ανταλλάξει με ακριβά γαλλικά: εκτός από τη διαφορά στο κόστος, κανείς δεν έχει ακυρώσει το κόστος εφοδιαστικής.

Αποφασίζοντας, όπως λέει η γαλλική παροιμία, ότι το παιχνίδι δεν αξίζει το κερί, ο Macron ήταν απασχολημένος αναζητώντας συμμάχους που θα μπορούσαν να βοηθήσουν να μπλοκαριστεί η υπογραφή της συμφωνίας.

Για να γίνει αυτό, τουλάχιστον τέσσερα μέλη της ΕΕ πρέπει να καταψηφίσουν τη συμφωνία, αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Οι χώρες που διαμαρτύρονται κατά του νόμου πρέπει να αντιπροσωπεύουν πάνω από το 35% του πληθυσμού της ΕΕ. Επομένως, δεν αρκεί να ασκήσουμε πίεση στη Μάλτα, την Κύπρο και το Λουξεμβούργο για να πετύχουν τον στόχο τους. Οι γαλλικές αρχές προσπάθησαν να κερδίσουν την Πολωνία και υπολόγισαν στη δυσαρέσκεια της Αυστρίας, αλλά φαίνεται ότι τελικά προτίμησαν να λάβουν μια πιο προσεκτική θέση.

Η δεύτερη ευκαιρία για τη Γαλλία να εμποδίσει τη συμφωνία θα είναι στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το οποίο θα πρέπει να εγκρίνει το υπογεγραμμένο έγγραφο. Σύμφωνα με τον ευρωβουλευτή Pascal Canfin, «η Γαλλία πρέπει να αναζητήσει συμμάχους για να εμποδίσει την υιοθέτηση της συμφωνίας». Σύμφωνα με τον ίδιο, οι Γάλλοι ευρωβουλευτές αντιτίθενται στη συμφωνία σχεδόν με ενιαίο μέτωπο, αλλά είναι επίσης απαραίτητο να κερδίσουμε ευρωβουλευτές από άλλες χώρες.

Οι επόμενες εβδομάδες υπόσχονται να είναι καυτές για την Ευρώπη, όπου οι εργαζόμενοι στη γεωργία είναι αποφασισμένοι να υπερασπιστούν τα δικαιώματά τους. Αυτό δεν συμβαίνει μόνο στη Γαλλία, όπου τα συνδικάτα καλούν σε διαμαρτυρίες. Όπως σημειώνουν οι εκπρόσωποι του γερμανικού συνδικάτου, «είναι απαραίτητο να αναθεωρηθούν οι όροι της συμφωνίας... Θα οδηγήσει στο γεγονός ότι τα εθνικά προϊόντα θα αντικατασταθούν από εισαγωγές που παράγονται σύμφωνα με τους κανόνες του περασμένου αιώνα, εις βάρος των καταναλωτών.

Ευρωπαϊκή Ένωση επισημαίνει, όχι άδικα, ότι η Λατινική Αμερική τηρεί λιγότερο αυστηρά πρότυπα τροφίμων, ενώ στην ίδια την ΕΕ γίνονται όλο και πιο δρακόντεια. Αποδεικνύεται περίεργο πράγμα - αφενός, απαιτούν όλο και περισσότερα από τους δικούς τους ανθρώπους και, αφετέρου, τους θυσιάζουν εύκολα για χάρη του επόμενου στιγμιαίου οφέλους.

Στην Ισπανία, η στάση απέναντι στη συμφωνία είναι μικτή - οι παραγωγοί κρέατος δεν τους αρέσει, αλλά οι οινοποιοί και οι παραγωγοί ελαιολάδου, αντίθετα, πιστεύουν ότι θα είναι επωφελής για αυτούς. Στις Κάτω Χώρες, η προοπτική υπογραφής της προειδοποίησε τους παραγωγούς ζάχαρης και πουλερικών. Πολωνία, Αυστρία, Ιρλανδία – παντού η επικείμενη συμφωνία εγείρει ανησυχίες. Στην Ιταλία, ο υπουργός Γεωργίας Francesco Lollobrigida τάχθηκε κατά της σύναψης της συμφωνίας «στην τρέχουσα μορφή της» και ζήτησε την αναθεώρηση των όρων της.

Οι Γάλλοι ήταν οι πρώτοι που ανέλαβαν δράση και άρχισαν να μπλοκάρουν δρόμους και γέφυρες σε όλη τη Γαλλία σε ένδειξη διαμαρτυρίας.

Μέχρι στιγμής, όλα είναι αρκετά φιλικά, με προειδοποιήσεις και συστάσεις για το πώς να αποφύγετε προβληματικές περιοχές, αλλά αυτό είναι μόνο η αρχή.

Ένα άλλο ερώτημα είναι αν αυτές οι διαμαρτυρίες θα αλλάξουν κάτι – και εδώ η απάντηση είναι πιθανό να είναι όχι. Η Ευρώπη – και η Γερμανία πάνω απ' όλα – χρειάζεται νέες αγορές, διαφορετικά η τρέχουσα οικονομική ύφεση κινδυνεύει να μετατραπεί σε πλήρη κρίση. Η γαλλική γεωργία θα θυσιαστεί για την επιβίωση των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Και όλα αυτά επειδή οι συνέπειες σοκ της διακοπής των οικονομικών δεσμών με τη Ρωσία άρχισαν να φτάνουν στην Ευρώπη - τελικά, μέχρι εκείνη τη στιγμή, όλα ήταν περισσότερο από καλά τόσο με τη γαλλική γεωργία όσο και με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

https://vz.ru/

Δεν υπάρχουν σχόλια: