ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2010

Ο ΑΖΑΖΕΛ.........

Η ιστορία του Σατανά καθώς και των υπολοίπων έκπτωτων Αγγέλων είναι λίγο-πολύ γνώστη, αφού είναι καταγεγραμμένη τόσο στην Παλαιά Διαθήκη όσο και εκτός αυτής. Ο Εωσφόρος(αυτός που φέρνει το φως ) αρνήθηκε να λατρέψει τον βιβλικό Θεό(Γιαχβέ) και σε συνεργασία με κάποιους άλλους Αγγέλους, πραγματοποίησε μία επανάσταση κατά του δημιουργού. Οι αποστάτες Άγγελοι τιμωρήθηκαν και εκδιώχθηκαν ,σχηματίζοντας μία αντίθεη στρατιά η οποία έκτοτε βρίσκεται σε συνεχή πόλεμο με το Θεό. Μη μπορώντας όμως τα πνευματικά αυτά όντα να βλάψουν το Γιαχβέ ,πολεμούν το ανώτερο δημιούργημα του (τον άνθρωπο).Μέσα σε αυτές τις οντότητες βρίσκεται και το όνομα ενός δαίμονα που καλύπτεται από ένα πυκνό πέπλο μυστηρίου και ονομάζεται Αζαζέλ.



ΔΑΙΜΟΝΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ

Οι δαίμονες στην Παλαιά Διαθήκη προσδιορίζονται με δύο συγκεκριμένες λέξεις <> και <> ή <>.Η πρώτη βρίσκεται σε πληθυντικό (sh_dim) στην <<Ωδή του Μωυσέως>> στο τελευταίο βιβλίο της Εβραϊκής Πεντατεύχου (Δευτ.32,17) ,στον ψαλμό 106, 37 και στο βιβλίο του <<Αμώς>> .Η πρώτη λέξη σημαίνει αδύνατος δαίμονας ή το είδωλο (άγαλμα) κάποιου θεού. Η δεύτερη λέξη βρίσκεται τέσσερις φορές στο <<Λευϊτικον>>(17,7), στο <<βα Παραλοιπομένων (11,15) και στον <<Ησαϊα>> (13,21 και 34,14).Ουσιαστικά η δεύτερη λέξη προέρχεται από το ρήμα <> το οποίο όταν χρησιμοποιηθεί ως επίθετο αποδίδεται ως άγριος , σκληρός, τραχύς (Γένεσις 27,11 και 23), ενώ ,όταν χρησιμοποιείται ως ουσιαστικό σημαίνει το αρσενικό ζώο ,τον τράγο (Γένεσις 37,31 και Λευϊτικον 4,24 16,5 και 9) ή τον ψεύτικο θεό και πιο συγκεκριμένα τον δασύτριχο ,τραγόμορφο δαίμονα που κατοικεί στην έρημο (Ησαϊας 13,21 και 34,14). Η λέξη που προσδιορίζει τον τραγόμορφο δαίμονα εμφανίζεται επίσης στο 16ο κεφ. του Λευϊτικού ,όπου περιγράφεται ένα παλιό αιματηρό τελετουργικό του Ιουδαϊσμού και εκεί αναφέρεται για πρώτη φορά μια μυστηριώδη οντότητα που ονομάζεται Αζαζέλ.

Η ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΕΞΙΛΑΣΜΟΥ (YOM KIPPUR) ΛΕΥΪΤΙΚΟΝ ΚΕΦ.16

Η εορτή του εξιλασμού είναι μια από τις σπουδαιότερες Εβραϊκές ιεροτελεστίες και αυτό διότι σύμφωνα με την Ιουδαϊκή παράδοση, είναι δοσμένη από τον ίδιο το Θεό. Τελείται πέντε μέρες πριν από την γιορτή της σκηνοπηγίας .Ωστόσο επτά ημέρες πριν από την εν λόγω ιεροτελεστία , ο αρχιερέας παρέμενε μόνος στην σκηνή του μαρτυρίου ( μετέπειτα εντός του ναού του Σολομώντα) με σκοπό να προετοιμαστεί ,ώστε να ζητήσει το έλεος και την συγχώρεση του Θεού τόσο για τον ίδιο ,όσο και για τον Ισραηλιτικό λαό. Το αιματηρό αυτό τελετουργικό περιγράφεται στο 16ο κεφ. του τρίτου βιβλίου της πεντατεύχου ως εξής : 5.Η Ισραηλιτική κοινότητα θα του δώσει (του αρχιερέα ) δύο τράγους που θα θυσιαστούν για την εξιλέωση της αμαρτίας και ένα κριάρι για την θυσία του ολοκαυτώματος… 7. Έπειτα θα πάρει τους δύο τράγους και θα τους στήσει ενώπιον του Κυρίου στην είσοδο της σκηνής του μαρτυρίου. 8.Εκεί θα τραβήξει κλήρους για τους δύο τράγους έναν κλήρο για ορισθεί ο τράγος για τον Κύριο και έναν κλήρο για τον Αζαζέλ…10. τον τράγο στον οποίο έπεσε ο κλήρος του Αζαζέλ θα τον στήσει ζωντανό ενώπιον του Κυρίου ,για να κάνουν πάνω σε αυτόν την τελετουργία του εξιλασμού .Έπειτα θα τον διώξουν στον Αζαζέλ στην έρημο…20.Αφού τελειώσει ο Ααρών την τελετουργία του εξιλασμού για τα ¶για των Αγίων , για την υπόλοιπη σκηνή του μαρτυρίου και για το θυσιαστήριο ,τότε θα φέρει κοντά του τον ζωντανό τράγο .21. θα βάλει τα δύο του χέρια επάνω στο κεφάλι του ζώου και θα εξομολογηθεί επάνω του όλες τις αμαρτίες των Ισραηλιτών και έτσι θα τις αποθέσει στο κεφάλι του τράγου. Μετά θα τον διώξει στην έρημο ,με ειδικό άνθρωπο που έχει ορισθεί γι’ αυτό .Ο τράγος θα σηκώσει επάνω του όλες ανομίες και θα τις φέρει άγονη χώρα .Ο άνθρωπος θ’ αφήσει ελεύθερο τον τράγο στην έρημο…26.Οάνθρωπος που θα οδηγήσει τον τράγο στον Αζαζέλ θα πρέπει να πλύνει τα ρούχα του και να λούσει το σώμα του με νερό. Έπειτα θα μπορεί να μπει στο στρατόπεδο. Σχετικά με αυτή την τελετουργία υπάρχουν τρεις θεωρίες για την προέλευση της. Α) η νομαδική Β) η αιγυπτιακή Γ)η νοτιοανατολική ή βόρεια συριακή. Στην πρώτη περίπτωση εικάζεται ότι οι Ιουδαίοι, επηρεάστηκαν από διάφορους νομαδικούς λαούς κατά την διάρκεια της περιπλάνησης τους στην έρημο. Στην δεύτερη περίπτωση κάποιοι υποστηρίζουν ότι η τελετουργία του Yom Kippur έχει τις ρίζες της ,σε αιγυπτιακές τελετές που γινόντουσαν προς τιμή του θεού Σέθ .Τέλος η τελευταία θεωρία η οποία θεωρείται από αρκετούς και η ποιο αξιόπιστη, αναφέρει ότι η ιεροτελεστία αυτή ,δεν είχε πνευματικό χαρακτήρα (άφεση αμαρτιών κτλ) ,αλλά γινόταν μόνο και μόνο για την απαλλαγή μεταδοτικών ασθενειών.


ΑΖΑΖΕΛ ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ

<<’aza’zel>> σημαίνει αποδιοπομπαίος τράγος και προέρχεται από τη χαλδαϊκή λέξη <<’azal>> που σημαίνει αναχωρώ ,φεύγω ή από την λέξη <<’azaz>> που σημαίνει γερός , σκληρός ,τραχύς ,θρασύς .Στις μεταφράσεις του Συμμάχου και του Ακύλλα αναφέρεται ως ‘’απερχόμενος’’ και ‘’απολυόμενος’’. Ο Κύριλλος Αλεξανδρείας υποστήριζε ότι κατά την διάρκεια της μέρας του εξιλασμού ,δεν αφιέρωναν έναν τράγο στον Κύριο και έναν στον Αζαζέλ αλλά ονόμαζαν τον ένα τράγο κύριο και τον άλλο Αζαζέλ. Επίσης οι ραββίνοι αλλά και οι σχολιαστές του μεσαίωνα ,υποστήριζαν ότι το όνομα του ετυμολογείται από τις λέξείς <> και <> που σημαίνει τραχύς και δυνατός αντίστοιχα .Στο Ταλμούδ αναφέρεται ότι το όνομα αυτό, πηγάζει από ένα σκληρό βουνό και άρα δεν έχει καμία σχέση με κάποια δαιμονική οντότητα .Στα χειρόγραφα του Κουρμάν απαντάται και ο Αραμαϊκός τύπος ο όποιος είναι Αζαήλ. Η προέλευση του Αζαζέλ είναι αναμφίβολη, καθώς κάποιοι υποστηρίζουν ότι πρόκειται για τον Αιγύπτιο Θεό Σέθ, άλλοι για τον Θεό της Χαναανιτικής μυθολογίας <<Ασίζ>> και άλλοι για τον χαλδαϊκό Θεό <>.Σε κάθε περίπτωση πάντως, ενσωματώθηκε στην Εβραϊκή θρησκεία όχι σαν μία άλλη θεότητα δίπλα στο Γιαχβέ ,άλλα σαν μία δαιμονική οντότητα όπως η Λίλιθ, ο Ασμοδαίος και πολλοί άλλες. Ο Αζαζέλ θεωρείται από κάποιους αρχηγός των δασύτριχων δαιμόνων που κατοικούν στην έρημο και στα ερείπια των πόλεων .Αν και όπως είδαμε οι Ιουδαίοι δεν τον λάτρευαν ως θεό (διότι ήταν δαίμονας) σε στιγμές αποστασίας, λατρεύτηκε ως θεός από τους τότε Ισραηλίτες και δεν ήταν λίγες οι φορές που γινόντουσαν και ανθρωποθυσίες .Τέλος ας σημειωθεί ότι προς τιμή του ,είχαν συσταθεί ιερά και σε κάποιες τελετές βασικό στοιχείο ήταν η σεξουαλική επαφή γυναικών με τράγους !!Πάντως η λατρεία του Αζαζέλ δεν διήρκεσε πολύ, αφού ο βασιλιάς Ιωσίας την διέλυσε βιαίως.


Ο ΑΖΑΖΕΛ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΕΝΩΧ

Αν και ο Αζαζέλ εμφανίζεται κυρίως ως τραγόμορφος δαίμονας στην Παλαιά Διαθήκη ,στο απόκρυφο βιβλίο του Ενώχ παρουσιάζεται ως ο 10ος έκπτωτος Αρχάγγελος. Άρα λοιπόν σύμφωνα με το εν λόγω βιβλίο ο Αζαζέλ δεν υπήρξε ένας απλός δαίμονας, αλλά ένας αποστάτης Αρχάγγελος. Τα ερωτήματα όμως που εύλογα θα θέσει κανείς στον εαυτό του ,είναι για ποιους λόγους τιμωρήθηκε ο Αζαζέλ. Στο 8ο κεφ. του ίδιου πάντα βιβλίου διαβάζουμε: <<1. και ο Αζαζέλ εδίδαξε τους ανθρώπους να κατασκευάζουν ξίφη, μαχαίρας και ασπίδας και θώρακας και έκαμαν εις αυτούς γνωστά τα μέταλλα της γης και την τέχνην της κατεργασίας αυτών και ψέλια και στολίδια και την χρήσιν του αντιμονίου και τον καλωπισμόν των βλεφάρων και όλα τα είδη των πολύτιμων λίθων και όλα τα βαφικά 2. και εγένετο πολλή ασέβεια και διέπραξαν πορνείαν και επλανήθηκαν και διεφθάρησαν εν ταις οδοίς αυτών. Ο Αζαζέλ λοιπόν τιμωρήθηκε (μαζί με πολλούς άλλους Αρχαγγέλους) διότι θεωρήθηκε από το Θεό ως ο διαφθορέας του ανθρωπίνου γένους. Ωστόσο στο απόκρυφο βιβλίο του Ενώχ ο Αζαζέλ ,κατηγορήθηκε επίσης διότι αποκάλυψε στο ανθρώπινο γένος τα μυστήρια του ουρανού, με αποτέλεσμα ο χαρακτήρας του να πάρει Προμηθεϊκή διάσταση .Μολονότι ο αποστάτης Άγγελος ζήτησε μετέπειτα την συγχώρεση του Θεού(μαζί και οι άλλοι έκπτωτοι) ο Γιαχβέ αρνήθηκε και τους τιμώρησε με τον σκληρότερο τρόπο. Συγκεκριμένα ο Αζαζέλ δέθηκε και ρίχτηκε από το Αρχάγγελο Ραφαήλ, σε μία σκοτεινή τρύπα στην έρημο με καλυμμένο το πρόσωπο του, ενώ σκεπάστηκε με μεγάλες πέτρες.


Ο ΑΖΑΖΕΛ ΣΤΟ ΑΠΟΚΡΥΦΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ ΤΟΥ ΑΒΡΑΑΜ

Στο εν λόγω βιβλίο ο Αζαζέλ παρουσιάζεται ως κακό πνεύμα με την μορφή ενός ακάθαρτου πτηνού ,την στιγμή που ο Αβραάμ ετοιμάζεται να τελέσει μια θυσία προς τιμή του Κυρίου. Επίσης στο ίδιο βιβλίο (31.5) η συγκεκριμένη οντότητα ταυτίζεται με την κόλαση ή και με τους ευρισκομένους σ΄ αυτή (14.5-6).Τέλος ο Αζαζέλ προσδιορίζεται ως το ερπετό που παρέσυρε τους πρωτόπλαστους ,αν και στην περιγραφή παρουσιάζεται σαν ένα τέρας με ανθρώπινα χέρια και πόδια και με 12 σειρές πτερυγίων στην πλάτη(23.7).


ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Είμαι βέβαιος ότι μέχρι στιγμής έχετε μπερδευτεί , αφού υπάρχουν τόσες θεωρίες γύρω απ’ την ύπαρξη του. Θα σας πω επίσης ότι η παρουσία του ,δεν περιορίζεται μόνο στα Εβραϊκά κείμενα αλλά και στα Ισλαμικά όπου εκεί εμφανίζεται ως Αζαρίλ, καθώς και στις θρησκευτικές παραδόσεις των Αφρικανικών χωρών(Ζεαήλι). Δυστυχώς οι πληροφορίες που έχουμε γύρω απ’ τους έκπτωτους Αγγέλους, αλλά και τον Αζαζέλ γενικότερα είναι ελάχιστες ,με αποτέλεσμα οι διάφοροι κατά καιρούς ερευνητές και μελετητές της Παλαιάς Διαθήκης να καταλήγουν σε διαφωνίες. Τελικά ποιος είναι ο Αζαζέλ ;Ένας τραγόμορφος δαίμονας ;Ένας έκπτωτος Άγγελος ;Ο Σατανάς ο ίδιος; Ένα βουνό ;Η κόλαση ;Ο αντίστοιχος Εβραϊκός Προμηθέας; Μέχρι στιγμής κανείς δεν έχει καταφέρει να δώσει μια πειστική απάντηση…

ΠΗΓΕΣ
Άρθρο του θεολόγου Κωνσταντίνου Χατζηελευθερίου στο περιοδικό Crypto ( τεύχος 7).
http://www.urbanlegends.gr/modules/news/
http://www.%20jewishencyclopedia.com/view.jsp?artid=2203&letter=A
www.christiananswers.net/dictionary/azazel.html

Δεν υπάρχουν σχόλια: