Με το όνομα Αέρηδες καθιερώθηκε να λέγεται αρχαίο μνημείο - κτίριο που βρίσκεται στους βόρειους πρόποδες της Ακρόπολης Αθηνών, στο χώρο της Ρωμαϊκής Αγοράς στην Πλάκα. Το μνημείο αυτό του οποίου το επίσημο όνομα είναι Ωρολόγιο του Κυρρήστου, θεωρείται πως το ανήγειρε ο Ανδρόνικος ο Κύρρηστος ή Κυρρήστης, εξ ου και το όνομα. Πρόκειται για οκταγωνικό μαρμάρινο κτίριο, χωρίς κίονες, όπου στις ισάριθμες μετώπες του φέρονται ανάγλυφοι οι οκτώ κύριοι άνεμοι, εξ ου και αέρηδες. Φέρει δύο θύρες, μία προς Βορρά και μία προς Δυσμάς.
Ιστορία
Το Ωρολόγιο του Κυρρήστου ανεγέρθηκε από τον Έλληνα αστρονόμο Ανδρόνικο από τη Κύρρο της Μακεδονίας (ή Μακεδονικής Συρίας) επί εποχής Σύλλα (στο πρώτο μισό του 1ου αιώνα π.Χ.), ανατολικά του αρχαιολογικού χώρου του μικρού πρόπυλου της ρωμαϊκής αγοράς στην Αθήνα.
Μετά την εκκένωση της Αθήνας από τα στρατεύματα του Μοροζίνη και την ανακατάληψή της από τους Τούρκους, το κτίριο αυτό μετατράπηκε σε Τεκέ (=μουσουλμανικό μοναστήρι) από Δερβίσηδες που είχαν έλθει από διάφορα μέρη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και εγκαταστάθηκαν σ΄ αυτό. Στην αρχή αυτοί οι δερβίσηδες ήταν άνθρωποι ανυπάκουοι που δημιουργούσαν αρκετά προβλήματα στη οθωμανική διοίκηση. Στις αρχές του 19ου αιώνα ο τότε βοεβόδας της Αθήνας Χασεκής αναγκάσθηκε με στρατό να τους καθυποτάξει, απειλώντας τους πως αν δεν ακολουθήσουν τις σχετικές διατάξεις της διοίκησης θα τους εκδίωκε. Έτσι αυτοί παρέμειναν περιοριζόμενοι εντός του κτιρίου, συντηρούμενοι με κοινή δαπάνη από εισφορές μουσουλμάνων κατοίκων που έτρεφαν γι αυτούς μεγάλο σεβασμό. Στον Τεκέ αυτό φιλοξενούνταν επίσης και ανώτατοι ιερουργοί του μουσουλμανικού δόγματος που έφθαναν στην Αθήνα.
Οι Αέρηδες σε γκραβούρα τον 18ο αιώναΟ Γάλλος περιηγητής Κόμης ντε Φορμπέν που επισκέφθηκε την Αθήνα το 1817 βρήκε το ωρολόγιο του Κυρρήστου να κατέχεται από τους Δερβίσηδες που διακρίνονταν για την ομορφιά τους και τη σεμνότητα του ήθους των αλλά ήταν ιδιαίτερα αυθάδεις σε κάθε είδους δεσποτική διοικητική Αρχή. Οι Δερβίσηδες έμειναν στο μνημείο μέχρι το 1821 οπότε και καταλήφθηκε η Αθήνα από τους Έλληνες, με αποτέλεσμα να διαφύγουν άλλοι στην Εύβοια και άλλοι στη Μικρά Ασία. Γεγονός πάντως είναι ότι η παρουσία και διαμονή αυτών στη μνημείο διέσωσε αυτό από ποικίλες καταστροφές, όταν αντίθετα φθάνοντας Ευρωπαίοι αρχαιολάτρες αφαιρούσαν και άρπαζαν αρχαιότητες. Απ΄ όταν περιήλθε το μνημείο αυτό στα χέρια των Ελλήνων συμπεριελήφθη στις αρχαιότητες και στους αρχαιολογικούς χώρους της Αθήνας. Η δε συνοικία που αναπτύχθηκε γύρω απ΄ αυτό ονομάζεται ομοίως συνοικία Αέρηδες.
Περιγραφή μνημείου
Οι Αέρηδες με φόντο την ΑκρόποληΠρόκειται για ένα πυργωτό οκτάγωνο οικοδόμημα από πεντελικό μάρμαρο, μήκους πλευράς 3,20 μέτρων και συνολικού ύψους 12 μέτρων, του οποίου η βάση αποτελείται από τρεις βαθμίδες. Η στέγη του είναι κωνική κεραμοσκεπής. Στη νότια πλευρά φέρει ένα ημικυλινδρικό πρόσκτισμα μικρότερου ύψους ενώ στη ΒΑ και ΒΔ πλευρά φέρει από ένα πρόπυλο με δύο αντιτακτούς κίονες έκαστο.
Κάτοψη βάσης μνημείουΣτη κορυφή της στέγης φέρονταν ένας ορειχάλκινος ανεμοδείκτης υπό μορφή Τρίτωνα ο οποίος περιστρεφόμενος έδειχνε, κρατώντας δείκτη, τη κατεύθυνση ενός από τους οκτώ κύριους ανέμους που επικρατούσε κατά την παρατήρησή του. Οι άνεμοι αυτοί προσωποποιημένοι φέρονται ανάγλυφοι να ίπτανται (φτερωτοί) στο άνω μέρος εκάστης πλευράς του πύργου, φέροντας ο καθένας και ιδιαίτερο σύμβολο. Τα ονόματά τους φέρονται χαραγμένα κάτω από το αντίστοιχο τμήμα του οκταγωνικού γείσου, οι οποίοι και είναι: ο Βορρέας (βόρειος), ο Καικίας (βορειοανατολικός), ο Απηλιώτης (ανατολικός), ο Εύρος (νοτιοανατολικός), ο Νότος (νότιος), ο Λιψ (Λίβας, νοτιοδυτικός), ο Ζέφυρος (δυτικός), και ο Σκίρων (βορειοδυτικός). Κάτω δε από κάθε τέτοια ανάγλυφη προσωποποίηση εγχάρακτες ακτίνες κατά διάφορους σχηματισμούς αποτελούσαν αυτούσια ηλιακό ρολόι.
Ειδικότερα για τον υπολογισμό της ώρας σε ανήλιες ημέρες υπήρχε μέσα στο κτίσμα ιδιαίτερη εγκατάσταση υδραυλικού ρολογιού. Τούτο συνάγει στο συμπέρασμα πως ο κατασκευαστής του μνημείου συνδύασε τις εφευρέσεις προηγουμένων κατασκευαστών ρολογιού, όπως του Αρχιμήδη, του Κτησίβιου καθώς και του Φίλωνα. Μάλιστα όπως σημειώνει ο Ουάρρωνας, στη νότια πλευρά του οικοδομήματος υπήρχε δοχείο κυλινδρικού σχήματος με νερό που παρεχόταν μέσω αγωγού από πηγή της βόρειας πλευράς της Ακρόπολης. Ο δε Βιτρούβιος ονομάζει το μνημείο αυτό "Πύργο των Ανέμων" καθώς το περιγράφει με πολλές λεπτομέρειες. Τέλος η εξωτερική μορφή του μνημείου κατατάσσεται στον κορινθιακό ρυθμό (εκ των κιονοκράνων) ενώ το εσωτερικό του σε δωρικό ρυθμό (βαρύ αυστηρό). Συνέχεια του κτιρίου ΝΑ ήταν το Αγορανομείο επί πολυβάθμιτης μαρμάρινης βάσης.
Το μνημείο αυτό θεωρείται ο αρχαιότερος μετεωρολογικός - ωρομετρικός σταθμός του κοσμου.....
...ΟΠΩς ΕΙΔΑΜΕ ΤΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΕΓΙΝΕ ΕΠΙ ΜΑΚΡΟΝ ΙΕΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΤΩΝ ΜΕΛΒΕΔΙΔΩΝ..ΜΕΝΤΡΕΣΕς ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΚΡΙΒΩς ΑΥΤΟ.ΙΕΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΔΗΛΑΔΗ.ΕΤΣΙ ΕΛΕΓΑΝ ΛΟΙΠΟΝ ΟΙ ΑΘΗΝΑΙΟΙ ΤΟΥς ΑΕΡΗΔΕς...ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΠΑΡΕΠΙΠΤΟΝΤΩς ΠΕΡΑΣΑΝ ΑΦΑΝΤΑΣΤΑ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΕΠΟΧΕς ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗς ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑς..ΥΠΗΡΧΑΝ ΠΑΜΠΟΛΛΕς ΑΨΙΜΑΧΙΕς ΜΕ ΤΟΥς ΤΟΥΡΚΟΥς ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΤΟΥς ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΝΑΝ ΠΟΛΥ ΑΚΡΙΒΑ....ΔΙΠΛΑ ΛΟΙΠΟΝ ΣΤΟΝ ΜΕΝΤΡΕΣΕ ΥΠΗΡΧΕ ΚΙ ΕΝΑΣ ΠΛΑΤΑΝΟς....ΕΝΑΣ ΩΡΑΙΟς ΠΛΑΤΑΝΟς ΠΟΥ ΟΜΩς ΕΙΧΕ ΜΕΤΑΤΡΑΠΕΙ ΣΕ ΤΟΠΟ ΜΑΡΤΥΡΙΟΥ ΜΙΑΣ ΚΙ ΕΚΕΙ ΚΡΕΜΑΓΑΝ ΤΟΥς ΑΝΤΙΦΡΟΝΟΥΝΤΕς ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΝΟΜΟΥΝΤΕς[ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ]...ΘΥΜΏΣΑΤΕ ΒΕΒΑΙΑ ΕΝΑ ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΠΛΑΤΑΝΙ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ[ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΤΟ ΞΕΡΙΖΩΣΕ Ο ΚΟΛΩΚΟΤΡΩΝΗς,Ως ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΩΝ ΒΑΣΑΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΑΡΤΥΡΙΩΝ ΠΟΥ ΥΠΕΣΤΗ ΤΟ ΓΕΝΝΟς ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗς ΣΚΛΑΒΙΑΣ...ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΕΚΤΟς ΑΠΟ ΣΦΑΓΕΑΣ ΤΟΥ ΑΘΩΟΥ ΤΟΥΡΚΙΚΟΥ ΛΑΟΥ,ΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ-ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΥς ΑΝΕΚΔΙΗΓΗΤΟΥς ΝΕΟΕΛΛΗΝΕς- ΚΑΙ ΑΤΟΜΟ ΧΩΡΙς ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ..ΟΥΥΥΦΦ ΘΕΟΥΛΗ ΜΟΥ]..ΑΣ ΠΑΜΕ ΟΜΩς ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ...ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΛΑΤΑΝΙ ΜΙΛΑΕΙ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ
ΣΤΟΥ ΜΕΝΤΡΕΣΕ ΤΟΝ ΠΛΑΤΑΝΟ
ΠΟΥΛΙ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΝΑ ΚΑΤΣΕΙ
ΓΙΑΤΙ ΕΙΝ ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΤΟΥ ΠΙΚΡΑ
ΚΙ Η ΡΙΖΕΣ ΤΟΥ ΦΑΡΜΑΚΙ.....
...ΠΡΙΝ ΛΟΙΠΟΝ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΕΙΧΕ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ ΕΝΑς ΠΛΟΥΣΙΟΣ ΤΟΥΡΚΟς ΕΜΠΟΡΟς ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ ,Ο ΚΑΤΣΙΜ ΜΠΕΗΣ...ΑΥΤΟς ΗΤΑΝ ΕΝΑς ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟς ΕΙΧΕ ΑΡΙΣΤΕς ΣΧΕΣΕΙς ΜΕ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥς ΚΑΙ ΠΟΛΛΕς ΦΟΡΕς ΤΟΥς ΕΙΧΕ ΓΛΥΤΩΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΘΥΜΟ Η ΤΗΝ ΑΠΛΗΣΤΊΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΚΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΗ[Η ΑΘΗΝΑ ΕΙΧΕ ΒΟΕΒΟΔΑ,ΦΡΟΥΡΑΡΧΟ ΚΙ ΥΠΑΓΟΤΑΝ ΣΤΟ ΠΑΣΑΛΙΚΙ ΤΗς ΧΑΛΚΙΔΑς]...ΠΟΛΛΑ ΘΕΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΑΡΕς ΕΙΧΑΝ ΑΠΟΛΑΥΣΕΙ ΑΠ ΤΗΝ ΕΠΙΡΡΟΗ ΠΟΥ ΕΙΧΕ Ο ΚΑΤΣΙΜ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΤΟΝ ΛΑΤΡΕΥΑΝ ΚΙ ΑΥΤΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ..ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΙ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΕΙΧΕ ΕΠΑΦΕς ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΙς ΕΛΛΗΝΙΔΕς ΚΑΙ ΤΙς ΑΡΒΑΝΙΤΙΣΣΕς ΧΡΙΣΤΙΑΝΕς ΤΗς ΓΕΙΤΟΝΕΙΑς ΤΗς ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗς Ο ΜΟΝΑΧΟΓΥΙΟς ΤΗς Ο ΣΕΛΗΜ ΚΙ ΚΟΡΗ ΤΗς ΜΕ ΤΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΠΟΥΛΑ ΜΕΓΑΛΩΣΑΝ ΚΙ ΕΠΑΙΞΑΝ ΣΤΑ ΣΤΕΝΑ ΤΗς ΠΛΑΚΑς[ΕΛΕΓΑΝ ΠΩς Ο ΣΕΛΗΜ ΚΑΤΑΓΟΝΤΑΝ ΑΠΟ ΠΑΛΙΑ ΦΑΝΑΡΙΩΤΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΠΟΥ ΑΠΟ ΤΙς ΓΝΩΣΤΕς ΠΙΕΣΕΙς ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΑΛΛΑΞΟΠΙΣΤΕΥΣΕ...ΕΜΕΙΝΕ ΟΜΩς ΚΡΥΠΤΟΧΡΙΣΤΙΑΝΟς ΚΑΙ ΦΙΛΟς ΤΩΝ ΟΜΟΓΕΝΏΝ ΤΟΥ..ΚΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΕΤΣΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΗΤΑΝ, ΕΞΟΥ ΚΑΙ Η ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕς ΤΗς ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑς ΤΟΥ...ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΟΙ ΤΟΥΡΚΑΛΕς ΔΕΝ ΠΗΓΑΙΝΑΝ ΣΤΟ ΠΑΖΑΡΙ..Η ΚΥΡΙΑ ΚΑΤΣΙΜ ΟΜΩς ΠΗΓΑΙΝΕ ΚΙ Η ΚΟΡΗ ΤΗς ΕΒΓΑΙΝΕ ΑΠ ΤΟ ΣΠΙΤΙ...]ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ ΚΑΠΟΤΕ ΞΕΣΠΑΣΕ Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ...Ο ΚΑΤΣΙΜ ΚΑΤΑΛΑΒΕ ΠΩς ΟΙ ΠΑΛΙΕς ΟΜΟΡΦΕς ΜΕΡΕς ΣΤΑ ΣΤΕΝΑ ΤΗς ΠΛΑΚΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΝΑΡΓΙΛΕ ,ΤΗΝ ΡΕΤΣΙΝΑ ΚΑΙ ΤΟΥς ΦΙΛΟΥς ΤΟΥ, ΕΙΧΑΝ ΠΑΡΕΛΘΕΙ ΑΝΕΠΙΣΤΡΕΠΤΙ..ΤΩΡΑ ΕΠΡΕΠΕ,ΗΤΑΝ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟς ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ..ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΑΝΑΓΚΑΖΟΤΑΝ ΚΙ ΑΥΤΟς ΚΙ Ο ΓΥΙΟς ΤΟΥ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΑ ΟΠΛΑ..ΚΑΙΡΟς ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΦΕΥΓΕΙ...ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟΥ ΕΙΠΑΝ ΚΙ ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ...."ΣΗΚΩ ΦΥΓΕ ΤΩΡΑ,ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΤΗ ΣΟΥ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ,ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΣΕ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ,ΝΑ ΣΕ ΦΥΓΑΔΕΥΣΟΥΜΕ"...ΕΤΟΙΜΑΣΤΗΚΕ ΛΟΙΠΟΝ ΜΕ ΑΠΟΛΥΤΗ ΜΥΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΑ ΓΥΡΙΣΕΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ...ΑΛΛΑ Η ΜΟΙΡΑ ΘΑ ΤΟΝ ΧΤΥΠΑΓΕ ΑΣΧΗΜΑ...ΕΝΑ ΒΡΑΔΥ ΣΕ ΜΙΑ ΑΨΙΜΑΧΙΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ,ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΝΕΑΡΩΝ ΠΙΑΝΟΥΝ ΔΥΟ ΤΖΟΧΑΝΤΑΡΑΙΟΥς ΚΙ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΤΟΥΡΚΟΠΟΥΛΟ ΚΑΙ ΤΟΥς ΚΡΕΜΑΝΕ ΣΤΟΝ ΠΛΑΤΑΝΟ...ΜΠΕΡΔΕΜΕΝΟΙ ,ΔΥΣΚΟΛΟΙ ΚΑΙΡΟΙ,Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΕΧΕΙ ΦΟΥΝΤΩΣΕΙ,ΟΙ ΣΚΛΑΒΟΙ ΞΕΣΗΚΩΝΟΝΤΑΙ ΚΙ ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕς ΤΟΥς ΤΕΤΟΙΕς ΕΠΟΧΕς ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΞΕΚΑΘΑΡΕς..ΛΟΓΙΚΟ ΝΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΑΥΤΑ....ΛΟΓΙΚΟ...ΑΛΛΑ ΟΙ ΠΛΑΚΙΩΤΕς ΚΕΡΩΣΑΝ...Η ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΝΕΚΡΩΣΕ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΑΚΟΥΓΟΤΑΝ ΗΤΑΝ Ο ΘΡΗΝΟς ΤΗς ΓΥΝΑΙΚΑς ΤΟΥ ΚΑΤΣΙΜ...ΒΛΕΠΕΤΕ ΤΟ ΝΕΑΡΟ ΤΟΥΡΚΟΠΟΥΛΟ ΠΟΥ ΚΡΕΜΑΣΑΝ ΗΤΑΝ Ο ΣΕΛΗΜ...Ο ΟΜΟΡΦΟς ΣΕΛΗΜ ΠΟΥ ΤΟΝ ΚΑΛΟΒΛΕΠΑΝ ΤΟΥΡΚΟΠΟΥΛΕς ΚΑΙ ΡΩΜΙΕς...ΛΥΓΙΣΑΝ ΑΠΟ ΠΟΝΟ ΚΑΙ ΕΝΟΧΕς ΟΙ ΠΛΑΚΙΩΤΕς ΚΙ ΕΚΛΑΨΑΝ ΠΙΚΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΟΜΟΡΦΟ ΜΠΕΟΠΟΥΛΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΔΙΚΟ ΧΑΜΟ ΤΟΥ....ΑΔΙΚΟ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΥς ΒΑΡΑΙΝΕ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ....ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΞΑΝΑΜΙΛΗΣΑΝ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ, ΟΜΩς ΜΕ ΤΟΝ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΞΕΡΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕς,ΑΦΗΣΑΝ ΤΗΝ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΣΕΛΗΜ ΝΑ ΖΗΣΕΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥς....ΣΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΤΕΤΡΑΣΤΙΧΟ ΠΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΣΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥς ΠΑΘΗ ΠΡΟΣΘΕΣΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥς "ΚΡΙΜΑ".ΕΝΑ ΛΕΒΕΝΤΙΚΟ ΤΣΑΜΙΚΟ ΠΟΥ ΑΚΟΜΑ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΣΤΗΝ ΡΟΥΜΕΛΗ...
ΑΧ ΣΕΛΗΜ ΣΕΛΗΜ
ΓΥΙΕ ΤΟΥ ΚΑΤΣΙΜ ΜΠΕΗ
ΜΕ ΤΑ ΦΡΥΔΙΑ ΤΑ ΓΡΑΜΜΕΝΑ
ΚΛΑΙΕΙ Η ΚΑΡΔΟΥΛΑ ΜΟΥ ΓΙΑ ΣΕΝΑ
ΠΩς ΕΓΙΝΕ ΜΠΕΟΠΟΥΛΟ
ΚΑΙ ΚΡΕΜΑΣΑΝ ΤΟ ΜΠΟΙ ΣΟΥ
ΤΟ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΡΕΝΙΟ
ΑΧ ΜΠΕΟΠΟΥΛΟ ΚΑΗΜΕΝΟ
ΝΑΧΕ ΚΑΕΙ Ο ΠΛΑΤΑΝΟς
ΝΑ ΤΟΥΠΕΦΤΑΝ ΤΑ ΦΥΛΛΑ
ΠΟΥ ΚΡΕΜΑΣΑΝ ΤΟ ΜΠΟΙ ΣΟΥ
ΣΕΛΗΜ ΣΕΛΗΜ ΜΠΕΟΠΟΥΛΟ
ΤΗς ΠΛΑΚΑΣ ΑΡΧΟΝΤΟΠΟΥΛΟ
ΣΕΛΗΜ ΣΕΛΗΜ ΤΡΟΜΑΡΑ ΣΟΥ
ΠΩΣ ΘΑ ΤΟ ΜΑΘΕΙ Η ΜΑΝΑ ΣΟΥ
.ΟΠΩς ΕΙΧΑΝ ΥΠΟΣΧΕΘΕΙ ,ΤΟΝ ΚΑΤΣΗΜ ΟΙ ΠΛΑΚΙΩΤΕΣ ,ΤΟΝ ΦΥΓΑΔΕΥΣΑΝ ...Ο ΚΑΛΟΚΑΡΔΟς ΜΠΕΗΣ ΗΞΕΡΕ ΚΙ ΑΠΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗ,ΗΞΕΡΕ ΚΙ ΑΠΟ ΠΟΛΕΜΟ,ΗΞΕΡΕ ΚΙ ΑΠΟ ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΕς ΑΠΩΛΕΙΕς...ΚΑΙ ΠΑΡΑ ΤΟ ΒΑΣΑΝΟ ΠΟΥ ΤΟΝ ΧΤΥΠΗΣΕ ΗΞΕΡΕ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ...ΕΤΣΙ ΦΕΥΓΟΝΤΑς ΕΥΧΗΘΗΚΕ ΣΤΟΥς ΠΑΛΙΟΥς ΤΟΥ ΦΙΛΟΥς...ΚΑΛΗ ΛΕΥΤΕΡΙΑ,ΝΑ ΟΜΟΝΟΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΚΟΨΟΥΝ.....Η ΧΑΝΟΥΜΙΣΑ ΟΜΩς ΔΕΝ ΗΞΕΡΕ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ...ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΗΞΕΡΕ ΗΤΑΝ Ο ΑΒΑΣΤΑΧΤΟς ΠΟΝΟς ΠΟΥ ΕΣΧΙΖΕ ΤΑ ΣΩΘΗΚΑ ΤΗς ΓΙΑ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΜΑΝΑΧΟΓΥΙΟΥ ΤΗς..ΚΙ ΕΚΕΙ ΠΟΥ Ο ΚΑΤΣΗΜ ΕΥΧΟΤΑΝ ΑΥΤΗ ΕΡΙΧΝΕ ΚΑΤΑΡΕς..ΜΗΝ ΧΑΡΕΙΤΕ ΤΗΝ ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΑς[ΤΗ ΧΑΡΗΚΑΜΕ;;],ΜΗΝ ΜΟΝΙΑΣΕΤΕ ΠΟΤΕ[ΚΑΛΑ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ ΠΡΟΑΙΩΝΙΟ ΠΟΥ ΤΑΛΑΝΙΖΕΙ ΤΟ ΕΘΝΟς ΜΑΣ],ΜΗΝ ΠΡΟΚΟΨΕΤΕ ΠΟΤΕ[ΠΡΟΚΟΨΑΜΕ;;]..ΛΕΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΕΠΙΑΣΕ Η ΚΑΤΑΡΑ ΤΗς ΧΑΝΟΥΜΙΣΑΣ;;ΜΠΑΑ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩς ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ,ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ..ΘΑ ΜΑΣ ΣΥΓΧΩΡΗΣΕ...
εδω απ την Σοφια Κολητηρρη....ομως την καλυτεροτερη εκτελεση την ακουσα μια και μονο φορα...πριν πολλα χρονια σ εναν αρραβωνα..απο το μπαρμπα Γιώργη τον Γιαουζο ...ηταν 85 χρονων κι ομως απο υποχρεωση στον πατερα της νυφης επαιξε εκεινο το βραδυ οπως ποτε σ ολη την ζωη του...ηξερε η ψυχουλα του φαινεται πως θα εφευγε[οντως μετα 10 μερες πεθανε]...εκει λοιπον ακουσα τον καλυτερο σελημπεη..αντιληφθηκα αμεσως πως ο ανθρωπος ιερουργουσε κι οπως ηταν απο παντα τα μυαλα μου στα καγκελα εκανα σαν παλαβη να βρω μαγνητοφωνο οτι τελος παντων..υπηρχε ομως πρακτικο προβλημα....βλεπετε εγω ημουν η νυφη
ΣΟΦΙΑ ΚΟΛΛΗΤΗΡΗ ΣΕΛΗΜ ΜΠΕΗΣ
εδω απ την Σοφια Κολητηρρη....ομως την καλυτεροτερη εκτελεση την ακουσα μια και μονο φορα...πριν πολλα χρονια σ εναν αρραβωνα..απο το μπαρμπα Γιώργη τον Γιαουζο ...ηταν 85 χρονων κι ομως απο υποχρεωση στον πατερα της νυφης επαιξε εκεινο το βραδυ οπως ποτε σ ολη την ζωη του...ηξερε η ψυχουλα του φαινεται πως θα εφευγε[οντως μετα 10 μερες πεθανε]...εκει λοιπον ακουσα τον καλυτερο σελημπεη..αντιληφθηκα αμεσως πως ο ανθρωπος ιερουργουσε κι οπως ηταν απο παντα τα μυαλα μου στα καγκελα εκανα σαν παλαβη να βρω μαγνητοφωνο οτι τελος παντων..υπηρχε ομως πρακτικο προβλημα....βλεπετε εγω ημουν η νυφη
ΣΟΦΙΑ ΚΟΛΛΗΤΗΡΗ ΣΕΛΗΜ ΜΠΕΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου