ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Κυριακή 5 Ιουνίου 2022

ΙΠΠΟΤΕΣ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ.ΟΙ "ΑΞΙΕΣ"ΤΗΣ ΔΥΣΗΣ....



  Franco Cardini

Ίσως δεν το γνωρίζουν όλοι αυτό, αλλά οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι μια από τις χώρες στον κόσμο όπου η μεσαιωνική ιπποτική λογοτεχνία και τα υποκατάστατά της κάθε είδους έχουν τη μεγαλύτερη επιτυχία. Από τις ακαδημαϊκές σπουδές μέχρι τις επιστημονικές δημοσιεύσεις, αλλά και από τη λαϊκή λογοτεχνία μέχρι τα «παιχνίδια ρόλων», το πάθος για τις πράξεις των παλαντίνων του Άρθουρ είναι ανεξέλεγκτο: τελικά, η Disney Co. είναι ένα από τα μεγαλύτερα οχήματα στον κόσμο. Και το φαινόμενο ξεχειλίζει για πάνω από δύο αιώνες προς όλες τις πιθανές κατευθύνσεις: από τη νεορομανική και τη νεογοτθική αρχιτεκτονική μέχρι τα «μεσαιωνικά εστιατόρια» όπου γίνονται και τουρνουά, από τον κινηματογράφο μέχρι την τηλεόραση, από τον «Τευτονισμό» ως ανθρωπολογικό-δικονομικό και ανθρωπολογικό φαινόμενο- στρατιωτικό (West Point Academy) έως τις άπειρες παραγώγους του Τολκινισμού έως τις συνεχείς αναβιώσεις του μύθου του Ιερού Δισκοπότηρου.
Τα επιχειρήματα αυτού του είδους αποτελούν εδώ και αρκετό καιρό επίσης αντικείμενο σοβαρών ειδικών μελετών. Το φαινόμενο του «μεσαιωνισμού» διερευνάται προσεκτικά από εξαιρετικούς ειδικούς: σκεφτείτε απλώς, στην Ιταλία, τα έργα των Maria Giuseppina Muzzarelli, Francesca Roversi Monaco, Tommaso di Carpegna Falconieri και πολλών άλλων.
Αυτό το συλλογικό πάθος έχει τις ρίζες του σε μη αμελητέες πτυχές της ίδιας της «συλλογικής νοοτροπίας» (και αντιλαμβανόμαστε την προβληματική φύση αυτής της έκφρασης). Στο «αμερικανικό πνεύμα», στο «φανερό πεπρωμένο» των Ηνωμένων Πολιτειών, η ιπποτική συνιστώσα έχει πολύ ιδιαίτερη σημασία. Ας σκεφτούμε τον μύθο της Φαρ Ουέστ, βασισμένος στον αρχαίο και διαδεδομένο μύθο της Αρχαίας Ανατολής. Και το «Far West», ως γνωστόν, μεταφράζεται στα αγγλικά με την έκφραση Far West. Ο «μύθος των συνόρων» είναι γεμάτος από ιπποτικά στοιχεία, αν και απλοποιημένα και στερεότυπα: Περιπέτεια πρώτα απ' όλα, μια βασική διάσταση του Αρθουριανού Weltanschauung. Η αναζήτηση του πλούτου και της αγάπης, μια μπανάλ αλλά συναρπαστική ισοπέδωση των απόλυτων άκρων της ίδιας της Περιπέτειας. την υπεράσπιση των αδυνάτων και των καταπιεσμένων, ακόμα κι αν συχνά δεν προσδιορίζεται σωστά. το παράλληλο μίσος εναντίον όλων των προσωποποιήσεων του Κακού, ξεκινώντας από τους «Κόκκινους Ινδιάνους». Η δεξιά επεξεργάστηκε και ανέπτυξε μια ισχυρή ηθικο-ανθρωπολογική κατηγορία από αυτή την άποψη, την οποία ενσαρκώνουν οι λεγόμενοι Libertarians που πριν από χρόνια γέμισαν τις τάξεις των νεοσυντηρητικών που δεσμεύτηκαν κατά του Ισλάμ και που σήμερα φαίνεται ότι βρήκαν το νέο τους Happy Island στον αγώνα ενάντια ό,τι ξέρει.Ρωσικά.
Στην «ελευθεριακή κουλτούρα» (δεν πρέπει να συγχέεται με τη φιλελεύθερη: ανάμεσα στις δύο έννοιες υπάρχει ένα πυκνό δίκτυο στοιχείων συγγένειας και αντίθεσης που τις καθιστούν συμπληρωματικές και αντίθετες ταυτόχρονα) ο μύθος των συνόρων έχει θεμελιώδη ρόλο: η ελευθερία του δυτικού ήρωα, που έχει από πάνω του μόνο τον έναστρο ουρανό και τον Θεό και μέσα του έναν αλάνθαστο και αδιαμφισβήτητο οικείο ηθικό νόμο, αναγνωρίζεται αυτοαναφορικά από όσους ταυτίζονται μαζί του ως ιπποτική ελευθερία. Με το παράδοξο αποτέλεσμα ο απόλυτος ατομικισμός, αυτό το χαρακτηριστικό πρωταρχικό θεμέλιο της δυτικής νεωτερικότητας, να ταυτίζεται με την αρχετυπική φιγούρα του μεσαιωνικού ιππότη που είναι αντίθετα ο άνθρωπος της αφοσίωσης στον Θεό και τον πλησίον, miles pacificus στον αυγουστιανό ορισμό πέρασε στις τελετουργίες της διακόσμησης. .
Από την άλλη, ο ελεύθερος δεν είναι ελεύθερος αν δεν είναι οπλισμένος, αν δεν είναι πολεμιστής. Είναι μια βασική αρχή του γερμανικού δικαίου, εύκολα αναγνωρίσιμη σε όλα τα βαρβαρικά leges, η συλλογή των οποίων καταλαμβάνει διάφορους τόμους του Monumenta Germaniae Historica, του θρυλικού MGH Από την άλλη πλευρά, ένας ιππότης δεν είναι απλώς ένας πολεμιστής: είναι πολύ περισσότερο . Ο πολεμιστής είναι η ελευθερία και η αγριότητα. ο ιππότης είναι πνεύμα υπηρεσίας, διάθεση για μαρτύριο.
Και εδώ είναι ένα από τα βασικά στοιχεία που εμποδίζει σήμερα την αναγνώριση του «ευρωπαϊκού πολιτισμού» ως «δυτικού πολιτισμού», μάλιστα του συνωνυμικού χαρακτήρα των δύο εκφράσεων, που από την άλλη γνώρισε μια ανησυχητική κάλυψη από τα ΜΜΕ. Η νεαρή Αμερική (όχι πια πολύ νέα) των αυτοδημιούργητων ανδρών, των απεριόριστων ατομικών δικαιωμάτων, του «δικαιώματος στην αναζήτηση της ευτυχίας» του καθενός πέτυχε -ίσως- από πολύ λίγους σε βάρος πάρα πολλών, αυτό που ίδρυσε την «πρώτη δημοκρατία του κόσμου» που συμπίπτει με τη χώρα της βαθύτερης ανισότητας και της πιο τραγικής κοινωνικής αδικίας έχει γίνει το κινητήριο μοντέλο ενός κόσμου στενά συνδεδεμένου με αυτόν των χωρών της Κοινοπολιτείας και της ίδιας της αρχαίας πατρίδας της, της Αγγλίας, από τους οποίους προήλθαν οι Καλβινιστές Προσκυνητές Πατέρες για τους οποίους ο πλούτος ήταν το σημάδι της θεϊκής εύνοιας και η φτώχεια εκείνη της κατάρας Του: αυτοί που έκαιγαν τις μάγισσες και θεωρούσαν τους ιθαγενείς Αμερικανούς βάρβαρους λεία του Σατανά. Σε αυτές τις εγκαταστάσεις κατακτήθηκε το ολοένα αυξανόμενο σύνορο προς τα δυτικά: στα βαρέλια του Colt που ήταν τα ξίφη των Νέων Ιπποτών και στις γραμμές του τρένου από ακτή σε ακτή.
Η παλιά μας Ευρώπη έχει δεχτεί βαθιά εισβολή, τα τελευταία τρία τέταρτα του αιώνα, από αυτήν την υπερ-ατομικιστική και ληστρική Δύση: αλλά, μέσα από την αρχαία ιστορία των πολέμων και των δεινών, μπόρεσε να οικοδομήσει ένα άλλο Weltanschauung. Έγινε επίσης υπεύθυνη για το ότι έσπειρε τον προσηλυτισμό στον Χριστιανισμό και την κοινοβουλευτική δημοκρατία, θερίζοντας ταυτόχρονα τους πλούσιους καρπούς της αποικιακής εκμετάλλευσης και των αδικιών του καπιταλισμού στον κόσμο: διατηρώντας παράλληλα πίστη σε μια διάσταση προοδευτικής κοινωνικής δικαιοσύνης και συνεχούς αλληλεγγύης. Γι' αυτό στην ευτυχισμένη Αμερική όσοι δεν έχουν πιστωτική κάρτα για να μην έχουν πρόσβαση στα νοσοκομεία, ενώ η ταπεινωμένη και πεσμένη Ευρώπη, αν και αμφίβολα εκπροσωπείται από μια Ευρωπαϊκή Ένωση που τώρα έχει πτωχεύσει, συνεχίζει να κάνει τα πάντα για να κρατήσει ένα κουρέλι αυτού του κράτους πρόνοιας στη βάση του οποίου βρίσκεται και η συμβολή της σκέψης Αμερικανών λογίων και πολιτικών. Εμείς οι Ευρωπαίοι έχουμε υποχρεωτική ασφάλιση, αλλά είναι δύσκολο για εμάς να κρατάμε νόμιμα ένα όπλο στο σπίτι. Οι Αμερικανοί μπορούν να αγοράσουν για τον εαυτό τους ολόκληρα πολεμικά οπλοστάσια, αλλά αν αρρωστήσουν και δεν έχουν αρκετά χρήματα στην τράπεζα, είναι στραβά. Εδώ είναι η διαφορά, το αποκορύφωμα άλλων βαθύτερων και πιο σημαντικών διαφορών. Και πρέπει να ειπωθεί: Vive la διαφορά! αλλά αν αρρωστήσουν και δεν έχουν αρκετά λεφτά στην τράπεζα, είναι στραβά. Εδώ είναι η διαφορά, το αποκορύφωμα άλλων βαθύτερων και πιο σημαντικών διαφορών. Και πρέπει να ειπωθεί: Vive la διαφορά! αλλά αν αρρωστήσουν και δεν έχουν αρκετά λεφτά στην τράπεζα, είναι στραβά. Εδώ είναι η διαφορά, το αποκορύφωμα άλλων βαθύτερων και πιο σημαντικών διαφορών. Και πρέπει να ειπωθεί: Vive la διαφορά!
Γι' αυτό, για να παραφράσουμε τον παλιό Κίπλινγκ, η Δύση είναι Δύση, η Ευρώπη είναι η Ευρώπη. Η Αμερική είναι η πατρίδα των άπειρων δικαιωμάτων που αναγνωρίζονται από όλους, αλλά έχουν επιτευχθεί και απολαμβάνουν πολύ λίγοι. Η Ευρώπη είναι η πατρίδα των λαών που δεν έχουν ακόμη ξεχάσει τελείως ότι ένα καθήκον αντιστοιχεί σε οποιοδήποτε δικαίωμα και ότι πάνω απ' όλα σε κοινωνικό επίπεδο, τα καθήκοντα προηγούνται των δικαιωμάτων. Και οι ρίζες της Ευρώπης και της Δύσης μπορεί να είναι ίδιες: αλλά το δέντρο αναγνωρίζεται από τους καρπούς του. Γι' αυτό, για τουλάχιστον δύο αιώνες -αλλά λόγω μιας διαδικασίας που ξεκίνησε πριν από περίπου μισή χιλιετία, με την απογείωση της παγκοσμιοποίησης- εμείς οι Ευρωπαίοι δεν μπορούμε πλέον να αποκαλούμε τους εαυτούς μας Δυτικούς.
Κάποιος είπε και έγραψε σε μέσα ενημέρωσης της «δεξιάς» ότι είμαι «αντιατλαντικός» και «αντιαμερικανός» και ότι προτιμώ την «Ευρασία» από την «Ευραμέρικα». Ας είναι ξεκάθαρο ότι δεν είμαι ευρασιανός, υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει ευρασιανισμός ως πολιτική αξία. Φυσικά, προτιμώ την Ευρασία από την Euramerica και το φύλακά της, το ΝΑΤΟ: αλλά ακριβώς επειδή πιστεύω πεισματικά στην πιθανότητα ότι η Ευρώπη θα ξαναβρεί τις αυθεντικές της ρίζες και ότι θα ξέρει πώς να οικοδομήσει στο μέλλον μια σταθερή ομάδα ανεξάρτητη από τα μπλοκ που διαμορφώνονται και μεσολαβούν μεταξύ τους ως προς μια πολιτική ειρήνης. Στο σύστημά τους να χτίζουν την Αμερική ως μεγάλη δύναμη στο πλαίσιο των αντίπαλων μπλοκ, οι ΗΠΑ δεν μας αφήνουν επαρκή αυτονομία: ούτε, επομένως, μας αφήνουν επιλογή. Εάν δεν θέλουμε να παραμείνουμε υποτελείς (και χρησιμοποιώ έναν ευφημισμό) πρέπει να παραμείνουμε στην άλλη πλευρά με την προοπτική να παραμείνουμε αυτόνομοι και κυρίαρχοι: τότε θα είναι καθήκον τους να διορθώσουν τα λάθη που έγιναν και να ανακτήσουν την εμπιστοσύνη μας, αλλά για αυτό στιγμή δεν υπάρχει χώρος. Αυτή τη στιγμή, λοιπόν, υποστηρίζω την ανάγκη η Δύση να μην επιτύχει το σχέδιο του Λευκού Οίκου ή/και του Πενταγώνου να κερδίσει τον ευρασιατικό κόσμο επιβάλλοντας εκ νέου μια ηγεμονία που ιστορικά έχει εξασθενίσει αμετάκλητα και εφαρμόζοντας στρατηγικές και τακτικές του φιλελεύθερου ολοκληρωτισμού, του πιο ανεπαίσθητου αλλά όχι του λιγότερο διαβόητου ολοκληρωτισμού (και το ξέρει αυτό αποδεικνύοντας στη σημερινή Ευρώπηπροσπαθεί να σκουπίσει κάθε ελευθερία σκέψης υποβιβάζοντας συστηματικά τις εκφράσεις του σε μορφές ψευδών ειδήσεων, κάνοντας την έρημο σε οποιαδήποτε διαφορά στην κρίση και αποκαλώντας αυτή την έρημο «δημοκρατία»)Φυσικά, στα άκρα, μια μακρινή τυραννία είναι μικρότερο κακό από μια κοντινή και επικείμενη τυραννία. Αλλά το γεγονός ότι ο δυτικός ολοκληρωτισμός είναι αυτός της «ενιαίας σκέψης» και η άρνηση πάρα πολλών ουσιαστικών δικαιωμάτων των περισσότερων ανθρώπων (ξεκινώντας όχι από τον πλούτο, αλλά από την αστική και κοινωνική αξιοπρέπεια) στο όνομα του δικαιώματος εκμετάλλευσης από τα λόμπι απονέμει « στενή τυραννία "που μας απειλεί με έναν ιδιαίτερα μισητό χαρακτήρα: και το γεγονός ότι, τουλάχιστον προς το παρόν, μπορεί να αντέξει την πολυτέλεια μορφών "ελευθερίας" που είναι ουσιαστικά άσχετες αν όχι κοινωνικά απατηλές και επικίνδυνες επίσης επειδή χρησιμοποιούνται ως ένα ηθικό αναισθητικό για τη μάζα το κάνει ακόμα πιο διαβόητο. 
Ο Φεντερίκο Ραμπίνι, ο οποίος είναι δημοσιογράφος σπάνιας ευφυΐας και αποτελεσματικότητας, δημοσίευσε πρόσφατα ένα "μπεστ σέλερ που ανακοινώθηκε" - 70.000 αντίτυπα που πουλήθηκαν πριν από την κυκλοφορία του, ανακοινώνει τον Εκδότη: δύναμη των μέσων ενημέρωσης, ειδικά αν ο θείος Σαμ παρακολουθεί την καλή επιτυχία του κάτι ... - με τίτλο Suicide Western (Mondadori) του οποίου ο υπότιτλος, διαφωτιστικός, λέει: «Γιατί είναι λάθος να επεξεργαζόμαστε την ιστορία μας και να σβήνουμε τις αξίες μας»Είναι ένα βιβλίο που διαβάζεται με τη μέγιστη προσοχή, αναζητώντας στις σελίδες του την έκθεση (ή μη εξήγηση) των τριών βασικών θεμάτων που προτείνει ο τίτλος του χρησιμοποιώντας το επίθετο "Western" και τις εκφράσεις "η ιστορία μας" και "Η δική μας αξίες".
Δύση: τι σημαίνει, ποια είναι τα χρονολογικά, γεωγραφικά, ανθρωπολογικά, πολιτισμικά όριά του; Είναι μια ακίνητη, μετα-ιστορική ή δυναμική αξία, επομένως υπόκειται σε αλλαγές; Και πόσο σας επηρέασε η Νεωτερικότητα στη δεύτερη υπόθεση ως θρίαμβος του ατομικισμού και υπεροχή της οικονομίας-χρηματοδότησης και της τεχνολογίας έναντι άλλων αξιών, ξεκινώντας από τις θρησκευτικές και ηθικές;
Η ιστορία μας: ποιος είναι δικός μας; Αξιολογήθηκε υπό το πρίσμα ποιων παραμέτρων, ποιων κρίσεων; Άλλωστε ποιοι είμαστε; Ποια είναι τα εθνικά, πολιτιστικά, ηθικά, γεωϊστορικά όρια και τα περιγράμματα του «είναι ο εαυτός μας»; Από ποια στιγμή μπορούμε να θεωρούμε ότι «εμείς» παραμελούμε ή ξεπερνάμε δυναμικές και μάλιστα λύσεις συνέχειας; Είμαστε όλοι ίδιοι, όλοι συμφωνούμε, όλοι ίδιοι;
Οι αξίες μας: ποιών μας; Ποιες είναι αυτές; Σε ποιο βαθμό μοιράζονται παγκοσμίως; Είναι πραγματικά τέλεια κοινή χρήση; Είναι τέλεια ή επιρρεπή στην τελειότητα; Τα δηλώνουμε ξεκάθαρα, τα ασκούμε με συνέπεια και πιστότητα; Ή μήπως είναι πιο συχνά άλλοθι για αυτό που ο Νίτσε ονόμασε «Θέληση για Εξουσία» ή, με άλλους τρόπους, ο Πάπας Φραγκίσκος ορίζει την «κουλτούρα της αδιαφορίας» και της «σπατάλης»; Και ο Ραμπίνι αναγνωρίζει αυτές τις αξίες και τις αποδέχεται μπλοκ ή εργάζεται με επιλογές, αποκλεισμούς;
Εξοπλισμένοι με αυτόν τον σύντροφο για να αντιμετωπίσουμε μια ανάγνωση που σήμερα παρουσιάζεται ως αναπόφευκτη, προσπαθούμε να συνειδητοποιήσουμε ποιες είναι αυτές οι αξίες σε σχέση με ένα θεμελιώδες αστικό και ηθικό ερώτημα: τη βία, την οποία εμείς στην Ευρώπη, αν και με διαφορετικό τρόπο και βαθμό αποφάσισαν να αρνηθούν μεμονωμένους πολίτες απαλλοτριώνοντας το δικαίωμά τους -στο όνομα του κοινού καλού- να το μεταβιβάσουν στο μονοπώλιο της κοινωνίας που συγκροτείται ως τέτοια, άρα και του κράτους.
«Μαζί μας» στην Ευρώπη, από τη Λισαβόνα και τη Μόσχα και από το Όσλο μέχρι την Αθήνα με πολλές ποικιλομορφίες, διατυπώσεις και αποχρώσεις, η «ιδιωτική βία» έχει απαγορευτεί ξεκάθαρα για περίπου δυόμισι αιώνες σε όλες τις μορφές της (συμπεριλαμβανομένων των «Εκδίκησης» και « ιδιωτική άμυνα" εντός ορισμένων ορίων): στο όνομα του κράτους δικαίου, το οποίο εγγυάται την ελευθερία του καθενός, αλλά επομένως τον περιορίζει με νόμους που στοχεύουν στη δημόσια ασφάλεια και την εγγύηση κατά της πιθανότητας υπέρβασης ελευθερίας που ασκείται από κάποιον (για παράδειγμα λόγω της αστικής ή οικονομικής του υπεροχής) επιλύεται με βλάβη στην ελευθερία των άλλων. Σε εμάς, με συγκεκριμένες εξαιρέσεις όπως οι ένοπλες δυνάμεις ή οι υπηρεσίες επιβολής του νόμου, ο αφοπλισμός είναι ένας γενικός κανόνας από τον οποίο μόνο λίγοι πολίτες που διαθέτουν ειδικές απαιτήσεις μπορούν να εξαιρεθούν.
«Αλλού» στη Δύση, αυτό δεν ισχύει: αυτό, που θα μπορούσε να θεωρηθεί -και αναμφίβολα με λογική- ένα σοβαρό όριο στην ατομική ελευθερία, απορρίπτεται. Τα ιδιωτικά όπλα θεωρούνται νομίμως εμπορεύσιμα περιουσιακά στοιχεία. Τα αποτελέσματα όλων αυτών, που συνδέονται με στοιχεία για άλλους παράγοντες, έχουν καθορίσει αυθεντικές τραγωδίες: η τελευταία κατά σειρά χρόνου είναι αυτή του Uvalde στο Τέξας για την οποία ο David Nieri μιλά σε αυτό το τεύχος των MCs. Αμέσως μετά την τραγωδία, οι θυγατρικές της NRA (National Rifle Association), μιας πολύ πλούσιας και ισχυρής ένωσης που συμβάλλει στην οικοδόμηση του εντυπωσιακού τζίρου της βιομηχανίας όπλων και που είναι το προνομιακό θέμα στην ίδια επιλογή του προέδρου των Η.Π.Α. με τη μαζική οικονομική και μέσα ενημέρωσης παρέμβασή του στις εκλογές, συναντήθηκαν στο Χιούστον, όπου σε μια χειροκροτημένη ομιλία την Παρασκευή 27 την περασμένη Παρασκευή, ο Ντόναλντ Τραμπ υπερασπίστηκε, όντως εξυψωμένος, τόσο τους κατασκευαστές όσο και τους κατόχους όπλων, αμφότερους «πρωταθλητές της ελευθερίας». Όπως το ξίφος δίπλα στους αριστοκράτες του αρχαίου καθεστώτος, το όπλο θα ήταν για πολλούς Αμερικανούς πολίτες - μόνο συντηρητικό; πνεύμα σύμφωνα με το οποίο το σύνταγμα των ΗΠΑ επιτρέπει στους πολίτες να οπλίζονται ιδιωτικά.
Αλλά η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική από αυτές τις ρόδινες προθέσεις. Το άρθρο του Nieri το τεκμηριώνει με εντυπωσιακή ακρίβεια (Minima Cardiniana 380/4 | Οι αξίες της Δύσης (francocardini.it)).
Εδώ οριοθετείται ένα ακριβές σύνορο μεταξύ της κοινωνίας των πολιτών της Ευρώπης μας και αυτής της Δύσης «μας», που ευτυχώς δεν είναι ή δεν είναι ακόμη πλήρως. Εμείς οι Ευρωπαίοι τοποθετούμε την κοινοτική ελευθερία και ασφάλεια πάνω από την ελευθερία και την ελευθερία επιλογής των ατόμων. Η ελευθερία μας είναι εννοιολογικά άπειρη, αλλά δομικά και φαινομενολογικά σταματά εκεί που αρχίζει η ελευθερία των άλλων.
Με τον ίδιο τρόπο συμπεριφερόμαστε διαφορετικά σε σχέση με άλλες μορφές ελευθερίας: τόσο του «από» όσο και του «από». Στην παλιά μας Ευρώπη, είμαστε ευαίσθητοι εδώ και πολύ καιρό στην ελευθερία του λόγου, του τύπου, της σκέψης, του συνεταιρίζεσθαι: και καθεμία από αυτές τις ελευθερίες ορίζεται εντός των ορίων της, καθώς δεν πρέπει να βλάπτει την ελευθερία κανενός συμπολίτη μας . Ωστόσο, τα αποτελέσματα που έχουν επιτευχθεί μέχρι σήμερα από το "freedom to" εξακολουθούν να υπόκεινται σε απειλές (τις τελευταίες εβδομάδες, πάρα πολλοί έχουν απειληθεί από επιθέσεις στην ελευθερία της γνώμης τους από λογοκριτές που, σύμφωνα με το νόμο, τους εμπόδισαν να διαδώσουν ειδήσεις που θεωρούσαν ψεύτικες ειδήσεις) ενώ, κατά τη γνώμη μας, η καταπολέμηση της «απελευθέρωσης» εξακολουθεί να λείπει πολύ - σε ευρωπαϊκό επίπεδο και, ακόμη περισσότερο, σε ολόκληρο τον κόσμο: από πείνα, από δυστυχία, από αρρώστια, από φόβο. Μια σωστή κοινωνία των πολιτών πρέπει να αγωνιστεί για την επίτευξη της απελευθέρωσης από αυτά τα δεινά. όπως ακριβώς πρέπει να υπερασπιστεί το παρελθόν της, αλλά έχει το πλήρες δικαίωμα να καταγγείλει εκείνες τις πτυχές που οδήγησαν, σήμερα, το κοινό να εγκαθιδρύσει ένα καθεστώς σταθερά θεμελιωμένο στην κοινωνική δικαιοσύνη. Η καταφυγή στο «όργανο της λήθης», δηλαδή, για παράδειγμα, η ακύρωση του πολιτισμού, δεν είναι ούτε πολιτικά, ούτε πολιτισμικά, ούτε ηθικά ορθή: αλλά η ιστορική καταδίκη των μοντέλων που οδήγησαν στην εμφάνιση ή την εγκαθίδρυση πολιτικών συστημάτων βασισμένων στην αδικία και άδικο προνόμιο ναι. Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για τη βία και τις καταχρήσεις που διαπράττονται στο όνομα του προσηλυτισμού των λαών στη χριστιανική πίστη ή αυτού που κατά τρόπο τραγικό τότε ορίστηκε ως «εξαγωγή δημοκρατίας». το δικαίωμα στην ελευθερία, τον σεβασμό των παραδόσεων, την αυτοδιάθεση δεν αμφισβητείται, στο όνομα αυτών που πιστεύουμε ότι είναι καλύτερες και «πιο αστικές» λύσεις. Επίσης επειδή συνήθως δεν είναι. Η επίθεση του 2001 στο Αφγανιστάν που ελέγχεται από τους φονταμενταλιστές της Αλ Κάιντα οδήγησε σε μια «εξαγωγή δημοκρατίας» που τελείωσε με μια προοπτική ξένης κατοχής και μια προοδευτική επιδείνωση που οδήγησε στην εγκαθίδρυση ενός φονταμενταλιστικού καθεστώτος ακόμη χειρότερου από το ξεριζωμένο. στο όνομα αυτών που πιστεύουμε ότι είναι καλύτερες και πιο πολιτισμένες λύσεις. Επίσης επειδή συνήθως δεν είναι.

Ιππότες της Αμερικής: οι "αξίες της Δύσης" (www-ariannaeditrice-it.translate.goog)

Δεν υπάρχουν σχόλια: