ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2025

Η αρχιτεκτονική του ελέγχου...

 Η αρχιτεκτονική του ελέγχου

 

Σημείωση του συγγραφέα: Για χρόνια, καταλάβαινα ότι η διαφήμιση σχεδιάστηκε για να χειραγωγήσει τη συμπεριφορά. Ως κάποιος που μελέτησε τη μηχανική του μάρκετινγκ, θεωρούσα τον εαυτό μου έναν μορφωμένο καταναλωτή που θα μπορούσε να πλοηγηθεί σε ορθολογικές επιλογές αγοράς. Αυτό που δεν κατάλαβα ήταν πώς αυτή η ίδια ψυχολογική αρχιτεκτονική διαμόρφωσε κάθε πτυχή του πολιτιστικού μας τοπίου. Αυτή η έρευνα ξεκίνησε ως περιέργεια για τους δεσμούς της μουσικής βιομηχανίας με τις υπηρεσίες πληροφοριών. Εξελίχθηκε σε μια περιεκτική εξέταση του τρόπου με τον οποίο οι δομές εξουσίας διαμορφώνουν συστηματικά τη δημόσια συνείδηση.

Αυτό που ανακάλυψα μου έδειξε ότι ακόμη και οι πιο κυνικές υποθέσεις μου σχετικά με την κατασκευασμένη κουλτούρα μόλις και μετά βίας ξύνονταν στην επιφάνεια. Αυτή η αποκάλυψη έχει αλλάξει θεμελιωδώς όχι μόνο την κοσμοθεωρία μου, αλλά και τις σχέσεις μου με εκείνους που είτε δεν μπορούν είτε επιλέγουν να μην εξετάσουν αυτούς τους μηχανισμούς ελέγχου. Αυτό το κομμάτι στοχεύει να κάνει ορατό αυτό που πολλοί έχουν νόημα αλλά δεν μπορούν να αρθρώσουν πλήρως - να βοηθήσουν τους άλλους να δουν αυτά τα κρυμμένα συστήματα επιρροής. Επειδή η αναγνώριση της χειραγώγησης είναι το πρώτο βήμα προς την αντίσταση σε αυτήν.

Αυτή η έρευνα εκτυλίσσεται σε τρία άρθρα: Πρώτον, θα εξετάσουμε τα θεμελιώδη συστήματα ελέγχου που καθιερώθηκαν στις αρχές του 20ου αιώνα. Στη συνέχεια, θα διερευνήσουμε πώς αυτές οι μέθοδοι εξελίχθηκαν μέσω της λαϊκής κουλτούρας και των κινημάτων αντικουλτούρας. Τέλος, θα δούμε πώς αυτές οι τεχνικές έχουν αυτοματοποιηθεί και τελειοποιηθεί μέσω ψηφιακών συστημάτων.

Εισαγωγή: Η αρχιτεκτονική του ελέγχου

Το 2012, το Facebook διεξήγαγε ένα μυστικό πείραμα σε 689.000 χρήστες, χειραγωγώντας τις ροές ειδήσεών τους για να μελετήσει πώς οι αλλαγές στο περιεχόμενο επηρέασαν τα συναισθήματά τους. Αυτή η ακατέργαστη δοκιμή ήταν απλώς μια ματιά στο τι ερχόταν. Μέχρι το 2024, οι αλγόριθμοι δεν θα χρησιμοποιούνται απλώς για να διαμορφώσουν αυτό που αισθανόμαστε, αλλά αυτό που πιστεύουμε ότι είναι ακόμη δυνατό να σκεφτούμε.

Οι πλατφόρμες κοινωνικών μέσων είναι πλέον σε θέση να προβλέπουν και να τροποποιούν τη συμπεριφορά σε πραγματικό χρόνο, ενώ οι υπηρεσίες ροής επιμελούνται αυτόματα και συνεχώς την πολιτιστική μας κατανάλωση και τα ψηφιακά συστήματα πληρωμών παρακολουθούν κάθε συναλλαγή. Αυτό που ξεκίνησε ως απλή συναισθηματική χειραγώγηση έχει γίνει ολοκληρωμένος έλεγχος συνείδησης.

Αυτή η δύναμη να διαμορφώνει την ανθρώπινη αντίληψη δεν εμφανίστηκε εν μία νυκτί. Οι μηχανισμοί πολιτιστικού ελέγχου που βλέπουμε σήμερα χτίστηκαν για περισσότερο από έναν αιώνα, εξελίσσοντας από τα φυσικά μονοπώλια του Edison στις σημερινές αόρατες ψηφιακές αλυσίδες. Για να κατανοήσουμε πώς φτάσαμε σε αυτό το σημείο αλγοριθμικού ελέγχου της συνείδησης – και το πιο σημαντικό, πώς να αντισταθούμε σε αυτό – πρέπει πρώτα να εντοπίσουμε τα ιστορικά θεμέλια αυτών των συστημάτων και τη σκόπιμη αρχιτεκτονική ελέγχου που τα διαμόρφωσε.

Η ψυχολογική χειραγώγηση που αποκαλύφθηκε από το πείραμα του Facebook μπορεί να φαίνεται σαν ένα σύγχρονο φαινόμενο, αλλά οι ρίζες της εκτείνονται πίσω στις πρώτες ημέρες της μαζικής επικοινωνίας. Ένας από τους πρώτους αρχιτέκτονες του πολιτιστικού ελέγχου ήταν ο Thomas Edison, του οποίου η ίδρυση της Motion Picture Patents Company το 1908 έθεσε τις βάσεις για έναν αιώνα συστηματικής επιρροής.

Θέτοντας τα θεμέλια

Όταν ο Thomas Edison ίδρυσε την Motion Picture Patents Company το 1908, δημιούργησε κάτι περισσότερο από ένα μονοπώλιο - έδειξε πώς πέντε βασικοί μηχανισμοί θα μπορούσαν να ελέγξουν συστηματικά τις πληροφορίες και να διαμορφώσουν τη συνείδηση: έλεγχος υποδομής (εξοπλισμός παραγωγής ταινιών), έλεγχος διανομής (θέατρα), νομικό πλαίσιο (διπλώματα ευρεσιτεχνίας), οικονομική πίεση (μαύρη λίστα) και ορισμός νομιμότητας ("εξουσιοδοτημένο" έναντι "μη εξουσιοδοτημένο" περιεχόμενο). Αυτοί οι ίδιοι μηχανισμοί θα εξελίσσονταν και θα επανεμφανίζονταν σε διάφορες βιομηχανίες και εποχές, καθιστώντας όλο και πιο εξελιγμένα εργαλεία για τη μηχανική της δημόσιας συνείδησης και τον έλεγχο των ορίων της πιθανής σκέψης και έκφρασης.

Η άνοδος του θεσμικού ελέγχου

Ενώ ο Έντισον εδραίωνε τον έλεγχο των οπτικών μέσων, ένα ευρύτερο σύστημα θεσμικής εξουσίας διαμορφωνόταν γρήγορα. Στις αρχές του 20ου αιώνα θα γίνει μάρτυρας μιας άνευ προηγουμένου σύγκλισης συγκεντρωμένου ελέγχου σε πολλούς τομείς.

Όταν η αντιμονοπωλιακή δράση διέλυσε το Edison Trust το 1915, ο έλεγχος απλώς μετατοπίστηκε από το μονοπώλιο διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας του Edison σε μια μικρή ομάδα στούντιο. Ενώ παρουσιάστηκε ως δημιουργία ανταγωνισμού, αυτή η «διάλυση» στην πραγματικότητα εδραίωσε την εξουσία σε μια ολιγαρχία στούντιο που θα μπορούσαν πιο αποτελεσματικά και ανατρεπτικά να συντονίσουν τον έλεγχο περιεχομένου και την ανταλλαγή μηνυμάτων - ένα μοτίβο που θα επαναλαμβανόταν σε μελλοντικές αντιμονοπωλιακές ενέργειες.

Ενώ η διάλυση του Τραστ φάνηκε να δημιουργεί ανταγωνισμό, νέες μορφές ελέγχου εμφανίστηκαν γρήγορα. Ο Κώδικας Παραγωγής Κινηματογραφικών Ταινιών (Hays Code) που θεσπίστηκε το 1934 έδειξε πώς ο ηθικός πανικός θα μπορούσε να δικαιολογήσει τον συστηματικό έλεγχο του περιεχομένου. Ακριβώς όπως ο Edison είχε τον έλεγχο της διανομής ταινιών, ο κώδικας Hays έλεγχε τι θα μπορούσε να απεικονιστεί στην οθόνη, καθιερώνοντας πρότυπα για αφηγηματική χειραγώγηση που θα διατηρούνταν στην ψηφιακή εποχή.

Το πρότυπο του Edison για τον έλεγχο των οπτικών μέσων σύντομα θα αναπαραχθεί σε άλλους τομείς. Όπως εχω ανέλυσει λεπτομερώς ο Ροκφέλερ ανέπτυξε ένα πανομοιότυπο πρότυπο στην ιατρική: έλεγχος υποδομής (ιατρικές σχολές), έλεγχος διανομής (νοσοκομεία και κλινικές), νομικό πλαίσιο (αδειοδότηση), οικονομική πίεση (στρατηγική χρηματοδότηση) και ορισμός νομιμότητας («επιστημονική» έναντι «εναλλακτικής» ιατρικής). Αυτό δεν αφορούσε μόνο την εξάλειψη του ανταγωνισμού – αφορούσε τον έλεγχο του τι αποτελούσε την ίδια τη νόμιμη γνώση.

Αυτό δεν ήταν σύμπτωση. Στις αρχές του 20ου αιώνα σημειώθηκε πρωτοφανής γραφειοκρατική σύγκλιση, καθώς πρώην ξεχωριστοί τομείς – ιατρική, μέσα ενημέρωσης, εκπαίδευση, χρηματοδότηση, ψυχαγωγία και επιστημονική έρευνα – άρχισαν να λειτουργούν με αξιοσημείωτο συντονισμό. Τα τείχη μεταξύ των δημόσιων θεσμών, της ιδιωτικής βιομηχανίας και των κυβερνητικών υπηρεσιών έγιναν όλο και πιο διαπερατά.

Σημαντικά ιδρύματα διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο σε αυτή τη σύγκλιση. Τα Ιδρύματα Rockefeller και Ford, ενώ παρουσιάζονται ως φιλανθρωπικοί οργανισμοί, διαμόρφωσαν αποτελεσματικά τις ακαδημαϊκές ερευνητικές προτεραιότητες και τις μεθοδολογίες των κοινωνικών επιστημών. Μέσω στρατηγικών επιχορηγήσεων και θεσμικής στήριξης, συνέβαλαν στη δημιουργία και διατήρηση εγκεκριμένων πλαισίων για την κατανόηση της ίδιας της κοινωνίας. Καθορίζοντας ποια έρευνα χρηματοδοτήθηκε και ποιες ιδέες έλαβαν θεσμική υποστήριξη, αυτά τα θεμέλια έγιναν ισχυροί φύλακες αποδεκτής γνώσης – επεκτείνοντας το ιατρικό μοντέλο του Ροκφέλερ στην ευρύτερη πνευματική σφαίρα.

Αυτή η άνευ προηγουμένου διοικητική ευθυγράμμιση αντιπροσώπευε κάτι περισσότερο από συντονισμό – καθιέρωσε αλληλένδετα συστήματα για τον έλεγχο τόσο της φυσικής πραγματικότητας όσο και της δημόσιας συνείδησης. Από τον έλεγχο των οπτικών μέσων από τον Edison μέχρι τον ορισμό της ιατρικής γνώσης από τον Rockefeller και τον νομισματικό έλεγχο της Federal Reserve, κάθε κομμάτι συνέβαλε σε μια ολοκληρωμένη αρχιτεκτονική κοινωνικού ελέγχου. Αυτό που έκανε αυτό το σύστημα τόσο διακριτικά διαδεδομένο ήταν η αριστοτεχνική συσκευασία του – κάθε διάβρωση της αυτονομίας παρουσιαζόταν ως πρόοδος, κάθε περιορισμός ως προστασία, κάθε μορφή ελέγχου ως ευκολία. Το κοινό όχι μόνο αποδέχτηκε, αλλά αγκάλιασε με ανυπομονησία αυτές τις αλλαγές, χωρίς ποτέ να αναγνωρίσει ότι οι επιλογές, οι πεποιθήσεις και η ίδια η κατανόηση της πραγματικότητας σχεδιάζονταν προσεκτικά μέσω θεσμών που εμπιστεύονταν.

Η δύναμη αυτού του συγκλίνοντος συστήματος αποδείχθηκε για πρώτη φορά σε κλίμακα στην βαθιά αναμόρφωση του παγκόσμιου ρόλου της Αμερικής. Η αφήγηση του αμερικανικού «απομονωτισμού» αναδείχθηκε ως ένας από τους πιο σημαντικούς διαμορφωτές της δημόσιας συνείδησης. Ενώ η Αμερική είχε από καιρό προβάλει ισχύ μέσω τραπεζικών δικτύων, εταιρικής επέκτασης και διπλωματίας κανονιοφόρων, αυτή η πραγματικότητα σταδιακά επαναπροσδιορίστηκε και προωθήθηκε πονηρά σε ένα ανυποψίαστο κοινό.

Με την καθιέρωση μιας ιστορίας αμερικανικής απόσυρσης από τις παγκόσμιες υποθέσεις, οι υποστηρικτές της στρατιωτικής επέμβασης θα μπορούσαν να τοποθετηθούν ως απρόθυμοι εκσυγχρονιστές που καθοδηγούν ένα διστακτικό έθνος προς την παγκόσμια ευθύνη. Η ταυτόχρονη απόκτηση μεγάλων εφημερίδων από την JP Morgan, ελέγχοντας το 25% των αμερικανικών εφημερίδων μέχρι το 1917, βοήθησε στη δημιουργία αυτού του αφηγηματικού πλαισίου. Δεν ήταν μόνο για το κέρδος – ήταν για την εγκαθίδρυση του μηχανισμού διαχείρισης της δημόσιας συνείδησης στο πλαίσιο της προετοιμασίας για τις επερχόμενες συγκρούσεις που επιθυμούσε η άρχουσα τάξη.

Μέχρι τη δεκαετία του 1950, η επιχείρηση Mockingbird επισημοποίησε αυτή την επιρροή καθώς η CIA διείσδυσε συστηματικά σε μεγάλους οργανισμούς μέσων ενημέρωσης. Το πρόγραμμα έδειξε πόσο καλά οι υπηρεσίες πληροφοριών κατανόησαν την ανάγκη να διαμορφώσουν την αντίληψη του κοινού μέσω φαινομενικά ανεξάρτητων καναλιών. Βασιζόμενες σε μεθόδους που βελτιώθηκαν κατά τη διάρκεια των προσπαθειών προπαγάνδας κατά τη διάρκεια του πολέμου, οι τεχνικές του Mockingbird θα επηρέαζαν τα πάντα, από την κάλυψη ειδήσεων έως τον προγραμματισμό ψυχαγωγίας, δημιουργώντας πρότυπα χειραγώγησης πληροφοριών που συνεχίζουν να εξελίσσονται σήμερα.

Αυτό που πέτυχε η επιχείρηση Mockingbird μέσω ανθρώπινων συντακτών και φυτεμένων ιστοριών, οι σημερινές πλατφόρμες το επιτυγχάνουν αυτόματα μέσω αλγορίθμων ελέγχου περιεχομένου και συστημάτων συστάσεων. Οι ίδιες αρχές αφηγηματικού ελέγχου παραμένουν, αλλά οι ανθρώπινοι μεσάζοντες έχουν αντικατασταθεί από αυτοματοποιημένα συστήματα που λειτουργούν με εκπληκτική ταχύτητα σε παγκόσμια κλίμακα.

Paley, ο οποίος μεταμόρφωσε το CBS από ένα μικρό ραδιοφωνικό δίκτυο σε μια αυτοκρατορία εκπομπών. Κατά τη διάρκεια του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου, ο Paley υπηρέτησε ως επόπτης του Γραφείου Πολεμικών Πληροφοριών (OWI) στο θέατρο της Μεσογείου πριν γίνει επικεφαλής του ραδιοφώνου στο Τμήμα Ψυχολογικού Πολέμου του OWI. Η εμπειρία του κατά τη διάρκεια του πολέμου σε ψυχολογικές επιχειρήσεις ενημέρωσε άμεσα τη μεταπολεμική στρατηγική προγραμματισμού του CBS, όπου η ψυχαγωγία χρησίμευσε ως όχημα για την κοινωνική μηχανική. Υπό την ηγεσία του Paley, το CBS έγινε γνωστό ως «Tiffany Network», συνδυάζοντας αριστοτεχνικά την ψυχαγωγία με λεπτές τεχνικές χειραγώγησης που βελτιώθηκαν κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας ψυχολογικού πολέμου. Αυτή η συγχώνευση ψυχαγωγίας και κοινωνικού ελέγχου θα γίνει το πρότυπο για τις σύγχρονες λειτουργίες των μέσων ενημέρωσης.

Αυτός ο μηχανισμός μαζικής επιρροής θα προσαρμοστεί στις αναδυόμενες τεχνολογίες. Μέχρι τη δεκαετία του 1950, το σκάνδαλο payola αποκάλυψε πώς οι δισκογραφικές εταιρείες διαμόρφωσαν τη συνείδηση του κοινού μέσω ελεγχόμενης έκθεσης. Παρουσιάστηκε ως μια διαμάχη σχετικά με τις δωροδοκίες του DJ, η payola αντιπροσώπευε στην πραγματικότητα ένα εξελιγμένο σύστημα για τη διαμόρφωση του λαϊκού γούστου. Οι εταιρείες που ελέγχουν αυτά τα πολιτιστικά κανάλια διατήρησαν βαθείς θεσμικούς δεσμούς - η CBS Records του Paley συνέχισε τις στρατιωτικές σχέσεις εργολάβων, ενώ ο ρόλος της RCA στη διαμόρφωση της μαζικής κουλτούρας εντοπίστηκε στο σχηματισμό της το 1919 ως μονοπώλιο επικοινωνιών συντονισμένο από το Ναυτικό.

Δημιουργήθηκε για να διατηρήσει τον εγχώριο έλεγχο των στρατηγικών επικοινωνιών, η επέκταση της RCA στις ραδιοτηλεοπτικές εκπομπές, τα αρχεία και τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης διατήρησε αυτές τις θεμελιώδεις συνδέσεις με στρατιωτικά δίκτυα και δίκτυα πληροφοριών. Αυτές οι μέθοδοι πολιτιστικού ελέγχου δεν αναπτύχθηκαν μεμονωμένα, ήταν μέρος ενός ευρύτερου συστήματος κοινωνικής μηχανικής που επεκτάθηκε δραματικά κατά τη διάρκεια περιόδων παγκόσμιων συγκρούσεων.

Ενώ οι ιστορικοί συνήθως αντιμετωπίζουν τους Παγκόσμιους Πολέμους ως διακριτές συγκρούσεις, είναι καλύτερα κατανοητές ως φάσεις σε μια συνεχή επέκταση των μηχανισμών κοινωνικού ελέγχου. Η υποδομή και οι μέθοδοι που αναπτύχθηκαν μεταξύ αυτών των συγκρούσεων αποκαλύπτουν αυτή τη συνέχεια – οι πόλεμοι παρείχαν τόσο τη δικαιολογία όσο και το πεδίο δοκιμών για όλο και πιο εξελιγμένα συστήματα μαζικής ψυχολογικής χειραγώγησης. Στρατιωτικές εγκαταστάσεις όπως το Lookout Mountain Air Force Station στο Laurel Canyon δεν ήταν απλώς βάσεις - ήταν κέντρα για επιχειρήσεις ψυχολογικού πολέμου, ιδανικά τοποθετημένα κοντά στην καρδιά της βιομηχανίας ψυχαγωγίας. Μόνο το Lookout Mountain παρήγαγε πάνω από 19.000 ταξινομημένες ταινίες, διατηρώντας παράλληλα υψηλού επιπέδου συνδέσεις με την παραγωγή του Χόλιγουντ.

Μέχρι το 1943, αυτό το σύστημα ήταν τόσο καλά εδραιωμένο που το Γραφείο Στρατηγικών Υπηρεσιών (OSS) περιέγραψε ρητά τη στρατηγική του σε ένα πλέον αποχαρακτηρισμένο έγγραφο. Η εκτίμησή τους ήταν ξεκάθαρη: οι κινηματογραφικές ταινίες αντιπροσώπευαν «ένα απαράμιλλο εκπαιδευτικό μέσο» και «μια πατενταρισμένη δύναμη στη διαμόρφωση στάσης» που θα μπορούσε να «διεγείρει ή να αναστείλει τη δράση». Το έγγραφο ανέφερε περαιτέρω ότι οι ΗΠΑ πρέπει να «εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες της κινηματογραφικής ταινίας ως όπλο ψυχολογικού πολέμου». Αυτό δεν αφορούσε μόνο τον έλεγχο των πληροφοριών – ήταν η θεμελιώδης αλλαγή του τρόπου με τον οποίο οι άνθρωποι κατανοούσαν και βίωναν την ίδια την πραγματικότητα.

Ενώ ο Edison και ο Rockefeller εγκαθιστούσαν συστήματα φυσικού ελέγχου στην Αμερική, η βιομηχανία ψυχαγωγίας είχε ήδη ενσωματωθεί στις επιχειρήσεις πληροφοριών. Αυτό το μοτίβο εκτείνεται πίσω στις πρώτες μέρες της βιομηχανίας - ο Χάρι Χουντίνι φημολογείται ότι συνεργάστηκε με τις βρετανικές μυστικές υπηρεσίες κατά τη διάρκεια του Α 'Παγκοσμίου Πολέμου, χρησιμοποιώντας τις παραστάσεις του ως κάλυψη για τη συλλογή πληροφοριών σε γερμανικούς θύλακες. Από τις ταινίες του Τσάρλι Τσάπλιν που αναλύονται για τις δυνατότητες προπαγάνδας μέχρι τις κινήσεις πολεμικών δεσμών της Mary Pickford που θέτουν το προηγούμενο για τα μηνύματα διασημοτήτων, ο Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος σηματοδότησε τη γέννηση του συστηματικού συντονισμού μεταξύ του Χόλιγουντ και των υπηρεσιών πληροφοριών. Κατά τη διάρκεια του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου, αυτές οι συνδέσεις επισημοποιήθηκαν μέσω του OSS, εξελισσόμενες στο σημερινό Γραφείο Διασύνδεσης Ψυχαγωγίας, μέσω του οποίου υπηρεσίες όπως το Υπουργείο Άμυνας διαμορφώνουν ενεργά επιθυμητές αφηγήσεις ταινιών με στρατιωτικό θέμα.

Σμιλεύοντας τη συνείδηση των μαζών

Ενώ οι αμερικανικές βιομηχανίες τελειοποιούσαν τον έλεγχο της φυσικής υποδομής και της ψυχαγωγίας, οι βρετανικές μυστικές υπηρεσίες ανέπτυσσαν κάτι ακόμη πιο θεμελιώδες – μεθόδους για τον έλεγχο της ίδιας της συνείδησης. Κατανοώντας ότι ο εδαφικός έλεγχος ήταν προσωρινός, αλλά η δύναμη να διαμορφώνουν πεποιθήσεις, επιθυμίες και κοσμοθεωρίες θα μπορούσε να είναι μόνιμη, οι καινοτομίες τους θα μεταμόρφωναν την κοινωνική μηχανική για πάντα.

Το 1914, ίδρυσαν αυτό που ξεκίνησε ως μια αβλαβής οντότητα που ονομάζεται «Wellington House», η οποία θα εξελισσόταν σε όλο και πιο τολμηρές γραφειοκρατικές επαναλήψεις – το «Τμήμα Πληροφοριών» και τελικά το ρητά οργουελιανό «Υπουργείο Πληροφοριών». Μέσω αυτής της οργάνωσης, συστηματοποίησαν τη μαζική ψυχολογική χειραγώγηση βασισμένη σε νέες αρχές – ότι η έμμεση επιρροή μέσω αξιόπιστων φωνών λειτουργεί καλύτερα από την άμεση προπαγάνδα, ότι η συναισθηματική αντήχηση έχει μεγαλύτερη σημασία από τα γεγονότα, ότι οι άνθρωποι εμπιστεύονται το μοίρασμα από ομοτίμους έναντι της εξουσίας.

Αυτές οι ψυχολογικές αρχές θα γίνουν οι θεμελιώδεις αλγόριθμοι των πλατφορμών κοινωνικών μέσων έναν αιώνα αργότερα. Αυτές οι ιδέες δεν ξεθώριασαν με το χρόνο - εξελίχθηκαν. Όταν το Facebook διεξάγει δοκιμές A / B σε συναισθηματική μετάδοση ή αλγόριθμους κοινωνικών μέσων που προωθούν την κοινή χρήση peer-to-peer έναντι θεσμικών πηγών, αναπτύσσουν τις ψυχολογικές αρχές του Tavistock σε πραγματικό χρόνο.

Αυτή η εργασία εξελίχθηκε μέσω της θεραπείας των σοκαρισμένων στρατιωτών στην κλινική Tavistock (αργότερα στο Ινστιτούτο Tavistock), όπου ο Δρ John Rawlings Rees και οι συνεργάτες του ανακάλυψαν πώς το ψυχολογικό τραύμα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να αναμορφώσει όχι μόνο την ατομική συνείδηση, αλλά ολόκληρα κοινωνικά συστήματα. Μέσω της συστηματικής μελέτης του τραύματος και της ομαδικής ψυχολογίας, ανέπτυξαν μεθόδους για να διαμορφώσουν όχι μόνο αυτό που οι άνθρωποι θα μπορούσαν να δουν, αλλά και πώς θα ερμήνευαν την ίδια την πραγματικότητα. Η εργασία του ινστιτούτου αποκάλυψε πώς η ψυχολογική ευπάθεια θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την αναμόρφωση τόσο της ατομικής όσο και της ομαδικής συμπεριφοράς - ιδέες που θα αποδειχθούν ανεκτίμητες καθώς οι μηχανισμοί επιρροής εξελίχθηκαν από την απροκάλυπτη λογοκρισία στη λεπτή χειραγώγηση της αντίληψης.

Αν και σε μεγάλο βαθμό άγνωστο στο κοινό, το Tavistock θα γίνει ένας από τους οργανισμούς με τη μεγαλύτερη επιρροή στη διαμόρφωση σύγχρονων μεθόδων κοινωνικού ελέγχου. Ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι σήμερα γνωρίζουν το Tavistock μόνο μέσω πρόσφατων αντιπαραθέσεων σχετικά με τη φροντίδα που επιβεβαιώνει το φύλο, η επιρροή του ινστιτούτου εκτείνεται πίσω γενιές, διαμορφώνοντας πολιτιστικές αφηγήσεις και κοινωνικό μετασχηματισμό από την ίδρυσή του. Το τρέχον έργο τους δεν αντιπροσωπεύει μια ανωμαλία, αλλά μια συνέχεια της μακροχρόνιας αποστολής τους να αναμορφώσουν την ανθρώπινη συνείδηση.

Το σημαντικό έργο του πρώην αξιωματικού πληροφοριών της MI6 John Coleman, The Tavistock Institute of Human Relations, παρείχε μια εκ των έσω άποψη για τις επιχειρήσεις του. Πιο πρόσφατα, ερευνητές όπως ο Daniel Estulin, ο Courtenay Turner και ο Jay Dyer εξέτασαν περαιτέρω τον βαθύ αντίκτυπό του.

Το πιο εκλεπτυσμένο επίτευγμα του Ινστιτούτου ήταν η μετατροπή των ψυχολογικών θεωριών σε πρακτικά εργαλεία για την πολιτιστική μηχανική, ιδιαίτερα μέσω της λαϊκής μουσικής και της νεανικής κουλτούρας. Ενσωματώνοντας τις αρχές τους σε φαινομενικά αυθόρμητες πολιτιστικές τάσεις, δημιούργησαν ένα πρότυπο για κοινωνικό προγραμματισμό αόρατο στα υποκείμενα του.

Αυτές οι μέθοδοι θα δοκιμάζονταν πρώτα μέσω της μουσικής. Το πρόγραμμα τζαζ διπλωματίας του Στέιτ Ντιπάρτμεντ της δεκαετίας του 1950-60 αποκάλυψε πώς τα κέντρα εξουσίας κατανοούσαν τις δυνατότητες της μουσικής για πολιτιστικό σχεδιασμό. Ενώ ο Louis Armstrong και ο Dizzy Gillespie περιόδευαν ως «πρεσβευτές της τζαζ», μια άλλη ισχυρή επιρροή διαμόρφωνε την τζαζ σκηνή εκ των έσω. Η βαρόνη Pannonica de Koenigswarter - γεννημένη στην τραπεζική δυναστεία Rothschild - έγινε κρίσιμη προστάτιδα καλλιτεχνών bebop όπως ο Thelonious Monk και ο Charlie Parker, οι οποίοι θα πέθαιναν στα σπίτια της με χρόνια διαφορά.

Ενώ το πάθος της για την τζαζ μπορεί να ήταν γνήσιο, η βαθιά συμμετοχή της στη σκηνή συνέπεσε με την εποχή που το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ και η CIA χρησιμοποιούσαν ενεργά την τζαζ ως εργαλείο πολιτιστικής διπλωματίας. Αυτή η πατρωνεία, είτε σκόπιμη είτε όχι, προμήνυε ένα μοτίβο συμμετοχής της ευρωπαϊκής τραπεζικής αριστοκρατίας σε υποτιθέμενα επαναστατικά μουσικά κινήματα.

Στο επόμενο, θα διερευνήσουμε την επόμενη φάση του ελέγχου της συνείδησης που λειτουργούσε μέσω του ίδιου του πολιτισμού. Τα πρώτα πειράματα στην τζαζ θα εξελιχθούν σε ένα αόρατο και συστηματικό πρόγραμμα πολιτιστικής μηχανικής. Οι θεσμοί θα σχεδίαζαν και θα πυροδοτούσαν πολιτιστικά κινήματα που φαίνονταν οργανικά και με αυτόν τον τρόπο, τα διοικητικά όργανα θα διαμόρφωναν όχι μόνο αυτό που σκέφτονταν οι άνθρωποι, αλλά ολόκληρο το πλαίσιό τους για την κατανόηση οτιδήποτε και τα πάντα.

Η Συνέχεια αργότερα σημερα...


53 σχόλια:

i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
TI ζούμε ρε φ@@στμ είπε...

https://www.makeleio.gr/%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1/%CE%9C%CE%B1%CF%84%CE%AF%CE%BD%CE%B1-%CE%A0%CE%B1%CE%B3%CF%8E%CE%BD%CE%B7-%CE%9F%CE%B9-%CE%99%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%AF-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CE%BF%CE%B9-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CF%8D/?dicbo=v2-feoyD5V

i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Cynic Stoic είπε...

Πάει και ο Στελαρας....Αμαν πια με τη μανία αυτού του τρολακα να αλλάζει άβαταρ κάθε 24 ώρες...

i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Cynic Stoic είπε...

Τον κόσμο που ζούμε τον γνωρίζουν κατά πως φαίνεται οι αληθείς απόστολοι της Θεάς Ινανα/Ιστάρ,το 2025 θα είναι έτος αφύπνισης.
https://youtu.be/zqUNAskLAdk?si=KUKHlcjw-rpBs26D

i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
i είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Cynic Stoic είπε...

Θα μεσολαβησουμε στις οντοτητες που ελλοχεύουν στην πέμπτη διάσταση-εκει που πηγαίνει η ψυχή όταν απελευθερώνεται από τα δεσμά της υλης-ώστε να δικαιωθείς για τα ένσημα που έχεις κολλήσει αγωνιζόμενος για τα δικαιώματα αυτών που διαβιούν στον τρισδιάστατο κόσμο μας.Ανεβαινεις στην οντολογική Ιεραρχία σιγά σιγά Μιχάλη.

https://youtu.be/VrUoDdS8lBc?si=A3IDXM5Fo7rYCOIT

i είπε...

Κατοικοεδρεύουν στα βάθη του ουρανού, αυτή είναι η σωστή τσοπανοπούλεια διατύπωση. Too late though.
Kαι βεβαίως απόλυτα δαιμονικό όταν ΕΣΥ έχεις κάνει τις οικονομικές απάτες και έχεις φροντίσει για όλα τα διαφυγόντα κέρδη 25 χρόνια να πετάς τη μπάλα στις "οντότητες".

LOYTRAKI 2006
-Ρε ακατανόμαστε γιατί χάνουμε (δηλαδή χάνω) συνέχεια; -Είναι μεταφυσικό το θέμα σύντροφε.
(Αν δεν ήμουν ήδη μέσα 150 χιλιάδες τότε θα έδινα κάρτα ψυχιάτρου πάραυτα. Δεν χρειαζόταν να δω τίποτα μελλοντικό, και αυτό αρκούσε, όπως και άλλα που άρχισε να "αποκαλύπτει" ο μύστης του αντάρεως επιπέδου ρασπούτιν η παναγία μου είπε, έκοβε άσχημα ο λοστρόμος αλλά δυστυχώς τον είχαν φάει κι αυτόν προ πολλού με τα κουνκαν τζόγος σύντροφε και σε τρία χρόνια πέθανε ΟΤΑΝ ΤΟΝ ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΨΑΝ ΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ.).

i είπε...

Άκου, άκου τι λέει ο βέβηλος...
Ὅταν ἡ ἀρχαιολογικὴ σκαπάνη ΔΙΑΨΕΥΔΕΙ τὴν Μυθολογία.
https://www.youtube.com/watch?v=sBXrAz2ZiCE

i είπε...

-Κατά το σύνηθες πρότυπο τίποτα απ όλα αυτά δεν μπορεί να τύχει λογικής επεξεργασίας.
Αφού έχεις τα κοννέ με τις "οντότητες" γιατί στα 40 ήσουν με σελιμάκια κάτω απ τ αυλάκι, στα 45 φιλοξενία σε φίλους, στα 50 σε εταιρεία υπολογιστών μικρός υπάλληλος, στα 55 με δωδεκάλογο πεντάμηνα δημόσιο και στα 60 μπρος στη μηχανή και στα 67 χωρίς σύνταξη;
Απαντώ μόνος μου....γιατί οι οντότητες δοκιμάζουν για "τα αξιώματα". Στην τρίτη διάσταση; Όχι βέβαια.
-Δεν μπορεί να τύχει γήινης, επίγειας επεξεργασίας.
-Γιασάν του ουράνιου ανθρώπου, που κάνει το καλό, του καλοκάγαθου.
-Που κάνει το καλό οντολογικά, υπαρξιακά, που βγάζει απ το μάτριξ, που ευεργετεί.
-Αλλά όχι στην τρίτη διάσταση.
-Προφανώς. Ένας τόπος εξορίας και ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ των ψυχών, σιγά τα ωά τώρα. Με το βλέμμα στο άπειρο οι μύστες χαράσσουν το λαμπρό ελληνικό αύριο.
-Σ αυτή τη διάσταση;
-Σε όλες τις διαστάσεις. Ο Έλλην είναι πολυδιαστατικό ον.
-Αυτά ήταν, τι θα ήταν.

i είπε...

Άκου ακατανόμαστε τι έμαθα χθες για ένα παιδί κάνα δυο τρία χρόνια μικρότερος από μένα που δουλεύει στη Ρωσία (δεν μπορώ να πω που γιατί υπάρχει κίνδυνος ταυτοποίησης αλλά κάπου πολύ προνομιακά) κι έλεγε πολύ δύσκολη η ζωή στη Μόσχα, δεν βγαίνουν έξω, δεν μπορεί να βρει γυναίκες. Καταλαβαίνεις.
Και το παιδί αυτό έχει και πολύ μεγάλη περιουσία σε επαρχιακή πόλη της Ελλάδας (από γονείς εννοείται)!
Εφόσον αυτοί τότε εμείς τι κτλ. Αιώνια ντροπή και οι ποινές των πεπρωμένων.
https://www.youtube.com/shorts/1XuyN9YjAPA

i είπε...

-Όχι οι ανθρώπινες, επίγειες ποινές;
-Είπαμε, πιθανές.
-Μπλόφα, τίποτα δεν μπορείς να μας κάνεις και δεν θα μας κάνεις.
-Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε.

i είπε...

Ακατανόμαστε μόνο τα ένσημα εδώ σ αυτό το μπλογκ είναι στα 2.5 χρόνια 60 χιλιάδες, βαρέα και ανθυγιεινά και νυχτερινά. Μέσος μισθός διευθυντή δημοσίου 2000 σημερα+ασφάλιστρα και συνταξιοδοτικά.
Αφήνουμε ΟΛΑ τα άλλα απ το 1998 (και τα νυχτερινά) και οδοιπορικά και δικαστικά και ιατρικά έξοδα και ηθική βλάβη σε παράπλευρες απώλειες και διαφυγόντα κέρδη 25 χρόνια λόγω μη μισθωτής εργασίας και ενασχόλησης με τα δικά σας και βλαβών και υπεξαίρεσης από σας. Και τα επιχειρηματικά και κυρίως επενδυτικά κέρδη που πάμε στα πολλά πολλά εκατομμύρια.
Όταν στάμπαρα το μπιτκόιν το 2013 είχε 10 δολλάρια, το 2015 που το αγόρασα πρώτη φορά στα cfd είχε 100 δολλάρια. Το ethereum στα 10 δολλάρια το 2016 το χα γράψει και στο φόρουμ του Εργ και υπάρχει το σκρηνσοτ. Και μετοχές Τέσλα κτλ που στα λέγα στο μπλογκ σου πριν το εγκαταλείψεις.
Αυτά θα ήταν κάποιες δεκάδες εκατομμύρια σήμερα γιατί εγώ αγόρασα μετοχές στο ελληνικό χρηματιστήριο πριν κλείσω τα 20.

ΚΑΝΕΙΣ όμως δεν θέλει και δεν δέχεται τίποτα από σας.
Τα λεφτά έχουν αξία αναλόγως των συνθηκών και των ηλικιών και ενώ εσείς προκαλείτε οικονομικές βλάβες για να εξαθλιώσετε και να προσηλυτίσετε τα θύματα σας και να τα χώσετε και σε υπόγες, για μένα δεν ήταν ποτέ κριτήριο πολιτικής ή ιδεολογικής αποψης, πολλώ δε μάλλον έμμισθης δράσης.
Κι αυτό γιατί δεν είχα ποτέ ανάγκη την πολιτική ιδεολογία για να βγάλω λεφτά, δεν είχα κανένα λόγο να συνδέσω αυτές τις δυο εγγενώς διαφορετικές δραστηριότητες όπως οι περισσότερες μετριότητες στην Ελλάδα. Αρκεί να μην κάνατε χοντρές ζημιές εσείς, δεν χρειαζόταν τίποτα άλλο. Μόνο να μην βλάψετε από 20 χρονών.