Σημείωση του συγγραφέα: Για χρόνια, καταλάβαινα ότι η διαφήμιση σχεδιάστηκε για να χειραγωγήσει τη συμπεριφορά. Ως κάποιος που μελέτησε τη μηχανική του μάρκετινγκ, θεωρούσα τον εαυτό μου έναν μορφωμένο καταναλωτή που θα μπορούσε να πλοηγηθεί σε ορθολογικές επιλογές αγοράς. Αυτό που δεν κατάλαβα ήταν πώς αυτή η ίδια ψυχολογική αρχιτεκτονική διαμόρφωσε κάθε πτυχή του πολιτιστικού μας τοπίου. Αυτή η έρευνα ξεκίνησε ως περιέργεια για τους δεσμούς της μουσικής βιομηχανίας με τις υπηρεσίες πληροφοριών. Εξελίχθηκε σε μια περιεκτική εξέταση του τρόπου με τον οποίο οι δομές εξουσίας διαμορφώνουν συστηματικά τη δημόσια συνείδηση.
Αυτό που ανακάλυψα μου έδειξε ότι ακόμη και οι πιο κυνικές υποθέσεις μου σχετικά με την κατασκευασμένη κουλτούρα μόλις και μετά βίας ξύνονταν στην επιφάνεια. Αυτή η αποκάλυψη έχει αλλάξει θεμελιωδώς όχι μόνο την κοσμοθεωρία μου, αλλά και τις σχέσεις μου με εκείνους που είτε δεν μπορούν είτε επιλέγουν να μην εξετάσουν αυτούς τους μηχανισμούς ελέγχου. Αυτό το κομμάτι στοχεύει να κάνει ορατό αυτό που πολλοί έχουν νόημα αλλά δεν μπορούν να αρθρώσουν πλήρως - να βοηθήσουν τους άλλους να δουν αυτά τα κρυμμένα συστήματα επιρροής. Επειδή η αναγνώριση της χειραγώγησης είναι το πρώτο βήμα προς την αντίσταση σε αυτήν.
Αυτή η έρευνα εκτυλίσσεται σε τρία άρθρα: Πρώτον, θα εξετάσουμε τα θεμελιώδη συστήματα ελέγχου που καθιερώθηκαν στις αρχές του 20ου αιώνα. Στη συνέχεια, θα διερευνήσουμε πώς αυτές οι μέθοδοι εξελίχθηκαν μέσω της λαϊκής κουλτούρας και των κινημάτων αντικουλτούρας. Τέλος, θα δούμε πώς αυτές οι τεχνικές έχουν αυτοματοποιηθεί και τελειοποιηθεί μέσω ψηφιακών συστημάτων.
Εισαγωγή: Η αρχιτεκτονική του ελέγχου
Το 2012, το Facebook διεξήγαγε ένα μυστικό πείραμα σε 689.000 χρήστες, χειραγωγώντας τις ροές ειδήσεών τους για να μελετήσει πώς οι αλλαγές στο περιεχόμενο επηρέασαν τα συναισθήματά τους. Αυτή η ακατέργαστη δοκιμή ήταν απλώς μια ματιά στο τι ερχόταν. Μέχρι το 2024, οι αλγόριθμοι δεν θα χρησιμοποιούνται απλώς για να διαμορφώσουν αυτό που αισθανόμαστε, αλλά αυτό που πιστεύουμε ότι είναι ακόμη δυνατό να σκεφτούμε.
Οι πλατφόρμες κοινωνικών μέσων είναι πλέον σε θέση να προβλέπουν και να τροποποιούν τη συμπεριφορά σε πραγματικό χρόνο, ενώ οι υπηρεσίες ροής επιμελούνται αυτόματα και συνεχώς την πολιτιστική μας κατανάλωση και τα ψηφιακά συστήματα πληρωμών παρακολουθούν κάθε συναλλαγή. Αυτό που ξεκίνησε ως απλή συναισθηματική χειραγώγηση έχει γίνει ολοκληρωμένος έλεγχος συνείδησης.
Αυτή η δύναμη να διαμορφώνει την ανθρώπινη αντίληψη δεν εμφανίστηκε εν μία νυκτί. Οι μηχανισμοί πολιτιστικού ελέγχου που βλέπουμε σήμερα χτίστηκαν για περισσότερο από έναν αιώνα, εξελίσσοντας από τα φυσικά μονοπώλια του Edison στις σημερινές αόρατες ψηφιακές αλυσίδες. Για να κατανοήσουμε πώς φτάσαμε σε αυτό το σημείο αλγοριθμικού ελέγχου της συνείδησης – και το πιο σημαντικό, πώς να αντισταθούμε σε αυτό – πρέπει πρώτα να εντοπίσουμε τα ιστορικά θεμέλια αυτών των συστημάτων και τη σκόπιμη αρχιτεκτονική ελέγχου που τα διαμόρφωσε.
Η ψυχολογική χειραγώγηση που αποκαλύφθηκε από το πείραμα του Facebook μπορεί να φαίνεται σαν ένα σύγχρονο φαινόμενο, αλλά οι ρίζες της εκτείνονται πίσω στις πρώτες ημέρες της μαζικής επικοινωνίας. Ένας από τους πρώτους αρχιτέκτονες του πολιτιστικού ελέγχου ήταν ο Thomas Edison, του οποίου η ίδρυση της Motion Picture Patents Company το 1908 έθεσε τις βάσεις για έναν αιώνα συστηματικής επιρροής.
Θέτοντας τα θεμέλια
Όταν ο Thomas Edison ίδρυσε την Motion Picture Patents Company το 1908, δημιούργησε κάτι περισσότερο από ένα μονοπώλιο - έδειξε πώς πέντε βασικοί μηχανισμοί θα μπορούσαν να ελέγξουν συστηματικά τις πληροφορίες και να διαμορφώσουν τη συνείδηση: έλεγχος υποδομής (εξοπλισμός παραγωγής ταινιών), έλεγχος διανομής (θέατρα), νομικό πλαίσιο (διπλώματα ευρεσιτεχνίας), οικονομική πίεση (μαύρη λίστα) και ορισμός νομιμότητας ("εξουσιοδοτημένο" έναντι "μη εξουσιοδοτημένο" περιεχόμενο). Αυτοί οι ίδιοι μηχανισμοί θα εξελίσσονταν και θα επανεμφανίζονταν σε διάφορες βιομηχανίες και εποχές, καθιστώντας όλο και πιο εξελιγμένα εργαλεία για τη μηχανική της δημόσιας συνείδησης και τον έλεγχο των ορίων της πιθανής σκέψης και έκφρασης.
Η άνοδος του θεσμικού ελέγχου
Ενώ ο Έντισον εδραίωνε τον έλεγχο των οπτικών μέσων, ένα ευρύτερο σύστημα θεσμικής εξουσίας διαμορφωνόταν γρήγορα. Στις αρχές του 20ου αιώνα θα γίνει μάρτυρας μιας άνευ προηγουμένου σύγκλισης συγκεντρωμένου ελέγχου σε πολλούς τομείς.
Όταν η αντιμονοπωλιακή δράση διέλυσε το Edison Trust το 1915, ο έλεγχος απλώς μετατοπίστηκε από το μονοπώλιο διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας του Edison σε μια μικρή ομάδα στούντιο. Ενώ παρουσιάστηκε ως δημιουργία ανταγωνισμού, αυτή η «διάλυση» στην πραγματικότητα εδραίωσε την εξουσία σε μια ολιγαρχία στούντιο που θα μπορούσαν πιο αποτελεσματικά και ανατρεπτικά να συντονίσουν τον έλεγχο περιεχομένου και την ανταλλαγή μηνυμάτων - ένα μοτίβο που θα επαναλαμβανόταν σε μελλοντικές αντιμονοπωλιακές ενέργειες.
Ενώ η διάλυση του Τραστ φάνηκε να δημιουργεί ανταγωνισμό, νέες μορφές ελέγχου εμφανίστηκαν γρήγορα. Ο Κώδικας Παραγωγής Κινηματογραφικών Ταινιών (Hays Code) που θεσπίστηκε το 1934 έδειξε πώς ο ηθικός πανικός θα μπορούσε να δικαιολογήσει τον συστηματικό έλεγχο του περιεχομένου. Ακριβώς όπως ο Edison είχε τον έλεγχο της διανομής ταινιών, ο κώδικας Hays έλεγχε τι θα μπορούσε να απεικονιστεί στην οθόνη, καθιερώνοντας πρότυπα για αφηγηματική χειραγώγηση που θα διατηρούνταν στην ψηφιακή εποχή.
Το πρότυπο του Edison για τον έλεγχο των οπτικών μέσων σύντομα θα αναπαραχθεί σε άλλους τομείς. Όπως εχω ανέλυσει λεπτομερώς ο Ροκφέλερ ανέπτυξε ένα πανομοιότυπο πρότυπο στην ιατρική: έλεγχος υποδομής (ιατρικές σχολές), έλεγχος διανομής (νοσοκομεία και κλινικές), νομικό πλαίσιο (αδειοδότηση), οικονομική πίεση (στρατηγική χρηματοδότηση) και ορισμός νομιμότητας («επιστημονική» έναντι «εναλλακτικής» ιατρικής). Αυτό δεν αφορούσε μόνο την εξάλειψη του ανταγωνισμού – αφορούσε τον έλεγχο του τι αποτελούσε την ίδια τη νόμιμη γνώση.
Αυτό δεν ήταν σύμπτωση. Στις αρχές του 20ου αιώνα σημειώθηκε πρωτοφανής γραφειοκρατική σύγκλιση, καθώς πρώην ξεχωριστοί τομείς – ιατρική, μέσα ενημέρωσης, εκπαίδευση, χρηματοδότηση, ψυχαγωγία και επιστημονική έρευνα – άρχισαν να λειτουργούν με αξιοσημείωτο συντονισμό. Τα τείχη μεταξύ των δημόσιων θεσμών, της ιδιωτικής βιομηχανίας και των κυβερνητικών υπηρεσιών έγιναν όλο και πιο διαπερατά.
Σημαντικά ιδρύματα διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο σε αυτή τη σύγκλιση. Τα Ιδρύματα Rockefeller και Ford, ενώ παρουσιάζονται ως φιλανθρωπικοί οργανισμοί, διαμόρφωσαν αποτελεσματικά τις ακαδημαϊκές ερευνητικές προτεραιότητες και τις μεθοδολογίες των κοινωνικών επιστημών. Μέσω στρατηγικών επιχορηγήσεων και θεσμικής στήριξης, συνέβαλαν στη δημιουργία και διατήρηση εγκεκριμένων πλαισίων για την κατανόηση της ίδιας της κοινωνίας. Καθορίζοντας ποια έρευνα χρηματοδοτήθηκε και ποιες ιδέες έλαβαν θεσμική υποστήριξη, αυτά τα θεμέλια έγιναν ισχυροί φύλακες αποδεκτής γνώσης – επεκτείνοντας το ιατρικό μοντέλο του Ροκφέλερ στην ευρύτερη πνευματική σφαίρα.
Αυτή η άνευ προηγουμένου διοικητική ευθυγράμμιση αντιπροσώπευε κάτι περισσότερο από συντονισμό – καθιέρωσε αλληλένδετα συστήματα για τον έλεγχο τόσο της φυσικής πραγματικότητας όσο και της δημόσιας συνείδησης. Από τον έλεγχο των οπτικών μέσων από τον Edison μέχρι τον ορισμό της ιατρικής γνώσης από τον Rockefeller και τον νομισματικό έλεγχο της Federal Reserve, κάθε κομμάτι συνέβαλε σε μια ολοκληρωμένη αρχιτεκτονική κοινωνικού ελέγχου. Αυτό που έκανε αυτό το σύστημα τόσο διακριτικά διαδεδομένο ήταν η αριστοτεχνική συσκευασία του – κάθε διάβρωση της αυτονομίας παρουσιαζόταν ως πρόοδος, κάθε περιορισμός ως προστασία, κάθε μορφή ελέγχου ως ευκολία. Το κοινό όχι μόνο αποδέχτηκε, αλλά αγκάλιασε με ανυπομονησία αυτές τις αλλαγές, χωρίς ποτέ να αναγνωρίσει ότι οι επιλογές, οι πεποιθήσεις και η ίδια η κατανόηση της πραγματικότητας σχεδιάζονταν προσεκτικά μέσω θεσμών που εμπιστεύονταν.
Η δύναμη αυτού του συγκλίνοντος συστήματος αποδείχθηκε για πρώτη φορά σε κλίμακα στην βαθιά αναμόρφωση του παγκόσμιου ρόλου της Αμερικής. Η αφήγηση του αμερικανικού «απομονωτισμού» αναδείχθηκε ως ένας από τους πιο σημαντικούς διαμορφωτές της δημόσιας συνείδησης. Ενώ η Αμερική είχε από καιρό προβάλει ισχύ μέσω τραπεζικών δικτύων, εταιρικής επέκτασης και διπλωματίας κανονιοφόρων, αυτή η πραγματικότητα σταδιακά επαναπροσδιορίστηκε και προωθήθηκε πονηρά σε ένα ανυποψίαστο κοινό.
Με την καθιέρωση μιας ιστορίας αμερικανικής απόσυρσης από τις παγκόσμιες υποθέσεις, οι υποστηρικτές της στρατιωτικής επέμβασης θα μπορούσαν να τοποθετηθούν ως απρόθυμοι εκσυγχρονιστές που καθοδηγούν ένα διστακτικό έθνος προς την παγκόσμια ευθύνη. Η ταυτόχρονη απόκτηση μεγάλων εφημερίδων από την JP Morgan, ελέγχοντας το 25% των αμερικανικών εφημερίδων μέχρι το 1917, βοήθησε στη δημιουργία αυτού του αφηγηματικού πλαισίου. Δεν ήταν μόνο για το κέρδος – ήταν για την εγκαθίδρυση του μηχανισμού διαχείρισης της δημόσιας συνείδησης στο πλαίσιο της προετοιμασίας για τις επερχόμενες συγκρούσεις που επιθυμούσε η άρχουσα τάξη.
Μέχρι τη δεκαετία του 1950, η επιχείρηση Mockingbird επισημοποίησε αυτή την επιρροή καθώς η CIA διείσδυσε συστηματικά σε μεγάλους οργανισμούς μέσων ενημέρωσης. Το πρόγραμμα έδειξε πόσο καλά οι υπηρεσίες πληροφοριών κατανόησαν την ανάγκη να διαμορφώσουν την αντίληψη του κοινού μέσω φαινομενικά ανεξάρτητων καναλιών. Βασιζόμενες σε μεθόδους που βελτιώθηκαν κατά τη διάρκεια των προσπαθειών προπαγάνδας κατά τη διάρκεια του πολέμου, οι τεχνικές του Mockingbird θα επηρέαζαν τα πάντα, από την κάλυψη ειδήσεων έως τον προγραμματισμό ψυχαγωγίας, δημιουργώντας πρότυπα χειραγώγησης πληροφοριών που συνεχίζουν να εξελίσσονται σήμερα.
Αυτό που πέτυχε η επιχείρηση Mockingbird μέσω ανθρώπινων συντακτών και φυτεμένων ιστοριών, οι σημερινές πλατφόρμες το επιτυγχάνουν αυτόματα μέσω αλγορίθμων ελέγχου περιεχομένου και συστημάτων συστάσεων. Οι ίδιες αρχές αφηγηματικού ελέγχου παραμένουν, αλλά οι ανθρώπινοι μεσάζοντες έχουν αντικατασταθεί από αυτοματοποιημένα συστήματα που λειτουργούν με εκπληκτική ταχύτητα σε παγκόσμια κλίμακα.
Paley, ο οποίος μεταμόρφωσε το CBS από ένα μικρό ραδιοφωνικό δίκτυο σε μια αυτοκρατορία εκπομπών. Κατά τη διάρκεια του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου, ο Paley υπηρέτησε ως επόπτης του Γραφείου Πολεμικών Πληροφοριών (OWI) στο θέατρο της Μεσογείου πριν γίνει επικεφαλής του ραδιοφώνου στο Τμήμα Ψυχολογικού Πολέμου του OWI. Η εμπειρία του κατά τη διάρκεια του πολέμου σε ψυχολογικές επιχειρήσεις ενημέρωσε άμεσα τη μεταπολεμική στρατηγική προγραμματισμού του CBS, όπου η ψυχαγωγία χρησίμευσε ως όχημα για την κοινωνική μηχανική. Υπό την ηγεσία του Paley, το CBS έγινε γνωστό ως «Tiffany Network», συνδυάζοντας αριστοτεχνικά την ψυχαγωγία με λεπτές τεχνικές χειραγώγησης που βελτιώθηκαν κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας ψυχολογικού πολέμου. Αυτή η συγχώνευση ψυχαγωγίας και κοινωνικού ελέγχου θα γίνει το πρότυπο για τις σύγχρονες λειτουργίες των μέσων ενημέρωσης.
Αυτός ο μηχανισμός μαζικής επιρροής θα προσαρμοστεί στις αναδυόμενες τεχνολογίες. Μέχρι τη δεκαετία του 1950, το σκάνδαλο payola αποκάλυψε πώς οι δισκογραφικές εταιρείες διαμόρφωσαν τη συνείδηση του κοινού μέσω ελεγχόμενης έκθεσης. Παρουσιάστηκε ως μια διαμάχη σχετικά με τις δωροδοκίες του DJ, η payola αντιπροσώπευε στην πραγματικότητα ένα εξελιγμένο σύστημα για τη διαμόρφωση του λαϊκού γούστου. Οι εταιρείες που ελέγχουν αυτά τα πολιτιστικά κανάλια διατήρησαν βαθείς θεσμικούς δεσμούς - η CBS Records του Paley συνέχισε τις στρατιωτικές σχέσεις εργολάβων, ενώ ο ρόλος της RCA στη διαμόρφωση της μαζικής κουλτούρας εντοπίστηκε στο σχηματισμό της το 1919 ως μονοπώλιο επικοινωνιών συντονισμένο από το Ναυτικό.
Δημιουργήθηκε για να διατηρήσει τον εγχώριο έλεγχο των στρατηγικών επικοινωνιών, η επέκταση της RCA στις ραδιοτηλεοπτικές εκπομπές, τα αρχεία και τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης διατήρησε αυτές τις θεμελιώδεις συνδέσεις με στρατιωτικά δίκτυα και δίκτυα πληροφοριών. Αυτές οι μέθοδοι πολιτιστικού ελέγχου δεν αναπτύχθηκαν μεμονωμένα, ήταν μέρος ενός ευρύτερου συστήματος κοινωνικής μηχανικής που επεκτάθηκε δραματικά κατά τη διάρκεια περιόδων παγκόσμιων συγκρούσεων.
Ενώ οι ιστορικοί συνήθως αντιμετωπίζουν τους Παγκόσμιους Πολέμους ως διακριτές συγκρούσεις, είναι καλύτερα κατανοητές ως φάσεις σε μια συνεχή επέκταση των μηχανισμών κοινωνικού ελέγχου. Η υποδομή και οι μέθοδοι που αναπτύχθηκαν μεταξύ αυτών των συγκρούσεων αποκαλύπτουν αυτή τη συνέχεια – οι πόλεμοι παρείχαν τόσο τη δικαιολογία όσο και το πεδίο δοκιμών για όλο και πιο εξελιγμένα συστήματα μαζικής ψυχολογικής χειραγώγησης. Στρατιωτικές εγκαταστάσεις όπως το Lookout Mountain Air Force Station στο Laurel Canyon δεν ήταν απλώς βάσεις - ήταν κέντρα για επιχειρήσεις ψυχολογικού πολέμου, ιδανικά τοποθετημένα κοντά στην καρδιά της βιομηχανίας ψυχαγωγίας. Μόνο το Lookout Mountain παρήγαγε πάνω από 19.000 ταξινομημένες ταινίες, διατηρώντας παράλληλα υψηλού επιπέδου συνδέσεις με την παραγωγή του Χόλιγουντ.
Μέχρι το 1943, αυτό το σύστημα ήταν τόσο καλά εδραιωμένο που το Γραφείο Στρατηγικών Υπηρεσιών (OSS) περιέγραψε ρητά τη στρατηγική του σε ένα πλέον αποχαρακτηρισμένο έγγραφο. Η εκτίμησή τους ήταν ξεκάθαρη: οι κινηματογραφικές ταινίες αντιπροσώπευαν «ένα απαράμιλλο εκπαιδευτικό μέσο» και «μια πατενταρισμένη δύναμη στη διαμόρφωση στάσης» που θα μπορούσε να «διεγείρει ή να αναστείλει τη δράση». Το έγγραφο ανέφερε περαιτέρω ότι οι ΗΠΑ πρέπει να «εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες της κινηματογραφικής ταινίας ως όπλο ψυχολογικού πολέμου». Αυτό δεν αφορούσε μόνο τον έλεγχο των πληροφοριών – ήταν η θεμελιώδης αλλαγή του τρόπου με τον οποίο οι άνθρωποι κατανοούσαν και βίωναν την ίδια την πραγματικότητα.
Ενώ ο Edison και ο Rockefeller εγκαθιστούσαν συστήματα φυσικού ελέγχου στην Αμερική, η βιομηχανία ψυχαγωγίας είχε ήδη ενσωματωθεί στις επιχειρήσεις πληροφοριών. Αυτό το μοτίβο εκτείνεται πίσω στις πρώτες μέρες της βιομηχανίας - ο Χάρι Χουντίνι φημολογείται ότι συνεργάστηκε με τις βρετανικές μυστικές υπηρεσίες κατά τη διάρκεια του Α 'Παγκοσμίου Πολέμου, χρησιμοποιώντας τις παραστάσεις του ως κάλυψη για τη συλλογή πληροφοριών σε γερμανικούς θύλακες. Από τις ταινίες του Τσάρλι Τσάπλιν που αναλύονται για τις δυνατότητες προπαγάνδας μέχρι τις κινήσεις πολεμικών δεσμών της Mary Pickford που θέτουν το προηγούμενο για τα μηνύματα διασημοτήτων, ο Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος σηματοδότησε τη γέννηση του συστηματικού συντονισμού μεταξύ του Χόλιγουντ και των υπηρεσιών πληροφοριών. Κατά τη διάρκεια του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου, αυτές οι συνδέσεις επισημοποιήθηκαν μέσω του OSS, εξελισσόμενες στο σημερινό Γραφείο Διασύνδεσης Ψυχαγωγίας, μέσω του οποίου υπηρεσίες όπως το Υπουργείο Άμυνας διαμορφώνουν ενεργά επιθυμητές αφηγήσεις ταινιών με στρατιωτικό θέμα.
Σμιλεύοντας τη συνείδηση των μαζών
Ενώ οι αμερικανικές βιομηχανίες τελειοποιούσαν τον έλεγχο της φυσικής υποδομής και της ψυχαγωγίας, οι βρετανικές μυστικές υπηρεσίες ανέπτυσσαν κάτι ακόμη πιο θεμελιώδες – μεθόδους για τον έλεγχο της ίδιας της συνείδησης. Κατανοώντας ότι ο εδαφικός έλεγχος ήταν προσωρινός, αλλά η δύναμη να διαμορφώνουν πεποιθήσεις, επιθυμίες και κοσμοθεωρίες θα μπορούσε να είναι μόνιμη, οι καινοτομίες τους θα μεταμόρφωναν την κοινωνική μηχανική για πάντα.
Το 1914, ίδρυσαν αυτό που ξεκίνησε ως μια αβλαβής οντότητα που ονομάζεται «Wellington House», η οποία θα εξελισσόταν σε όλο και πιο τολμηρές γραφειοκρατικές επαναλήψεις – το «Τμήμα Πληροφοριών» και τελικά το ρητά οργουελιανό «Υπουργείο Πληροφοριών». Μέσω αυτής της οργάνωσης, συστηματοποίησαν τη μαζική ψυχολογική χειραγώγηση βασισμένη σε νέες αρχές – ότι η έμμεση επιρροή μέσω αξιόπιστων φωνών λειτουργεί καλύτερα από την άμεση προπαγάνδα, ότι η συναισθηματική αντήχηση έχει μεγαλύτερη σημασία από τα γεγονότα, ότι οι άνθρωποι εμπιστεύονται το μοίρασμα από ομοτίμους έναντι της εξουσίας.
Αυτές οι ψυχολογικές αρχές θα γίνουν οι θεμελιώδεις αλγόριθμοι των πλατφορμών κοινωνικών μέσων έναν αιώνα αργότερα. Αυτές οι ιδέες δεν ξεθώριασαν με το χρόνο - εξελίχθηκαν. Όταν το Facebook διεξάγει δοκιμές A / B σε συναισθηματική μετάδοση ή αλγόριθμους κοινωνικών μέσων που προωθούν την κοινή χρήση peer-to-peer έναντι θεσμικών πηγών, αναπτύσσουν τις ψυχολογικές αρχές του Tavistock σε πραγματικό χρόνο.
Αυτή η εργασία εξελίχθηκε μέσω της θεραπείας των σοκαρισμένων στρατιωτών στην κλινική Tavistock (αργότερα στο Ινστιτούτο Tavistock), όπου ο Δρ John Rawlings Rees και οι συνεργάτες του ανακάλυψαν πώς το ψυχολογικό τραύμα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να αναμορφώσει όχι μόνο την ατομική συνείδηση, αλλά ολόκληρα κοινωνικά συστήματα. Μέσω της συστηματικής μελέτης του τραύματος και της ομαδικής ψυχολογίας, ανέπτυξαν μεθόδους για να διαμορφώσουν όχι μόνο αυτό που οι άνθρωποι θα μπορούσαν να δουν, αλλά και πώς θα ερμήνευαν την ίδια την πραγματικότητα. Η εργασία του ινστιτούτου αποκάλυψε πώς η ψυχολογική ευπάθεια θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την αναμόρφωση τόσο της ατομικής όσο και της ομαδικής συμπεριφοράς - ιδέες που θα αποδειχθούν ανεκτίμητες καθώς οι μηχανισμοί επιρροής εξελίχθηκαν από την απροκάλυπτη λογοκρισία στη λεπτή χειραγώγηση της αντίληψης.
Αν και σε μεγάλο βαθμό άγνωστο στο κοινό, το Tavistock θα γίνει ένας από τους οργανισμούς με τη μεγαλύτερη επιρροή στη διαμόρφωση σύγχρονων μεθόδων κοινωνικού ελέγχου. Ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι σήμερα γνωρίζουν το Tavistock μόνο μέσω πρόσφατων αντιπαραθέσεων σχετικά με τη φροντίδα που επιβεβαιώνει το φύλο, η επιρροή του ινστιτούτου εκτείνεται πίσω γενιές, διαμορφώνοντας πολιτιστικές αφηγήσεις και κοινωνικό μετασχηματισμό από την ίδρυσή του. Το τρέχον έργο τους δεν αντιπροσωπεύει μια ανωμαλία, αλλά μια συνέχεια της μακροχρόνιας αποστολής τους να αναμορφώσουν την ανθρώπινη συνείδηση.
Το σημαντικό έργο του πρώην αξιωματικού πληροφοριών της MI6 John Coleman, The Tavistock Institute of Human Relations, παρείχε μια εκ των έσω άποψη για τις επιχειρήσεις του. Πιο πρόσφατα, ερευνητές όπως ο Daniel Estulin, ο Courtenay Turner και ο Jay Dyer εξέτασαν περαιτέρω τον βαθύ αντίκτυπό του.
Το πιο εκλεπτυσμένο επίτευγμα του Ινστιτούτου ήταν η μετατροπή των ψυχολογικών θεωριών σε πρακτικά εργαλεία για την πολιτιστική μηχανική, ιδιαίτερα μέσω της λαϊκής μουσικής και της νεανικής κουλτούρας. Ενσωματώνοντας τις αρχές τους σε φαινομενικά αυθόρμητες πολιτιστικές τάσεις, δημιούργησαν ένα πρότυπο για κοινωνικό προγραμματισμό αόρατο στα υποκείμενα του.
Αυτές οι μέθοδοι θα δοκιμάζονταν πρώτα μέσω της μουσικής. Το πρόγραμμα τζαζ διπλωματίας του Στέιτ Ντιπάρτμεντ της δεκαετίας του 1950-60 αποκάλυψε πώς τα κέντρα εξουσίας κατανοούσαν τις δυνατότητες της μουσικής για πολιτιστικό σχεδιασμό. Ενώ ο Louis Armstrong και ο Dizzy Gillespie περιόδευαν ως «πρεσβευτές της τζαζ», μια άλλη ισχυρή επιρροή διαμόρφωνε την τζαζ σκηνή εκ των έσω. Η βαρόνη Pannonica de Koenigswarter - γεννημένη στην τραπεζική δυναστεία Rothschild - έγινε κρίσιμη προστάτιδα καλλιτεχνών bebop όπως ο Thelonious Monk και ο Charlie Parker, οι οποίοι θα πέθαιναν στα σπίτια της με χρόνια διαφορά.
Ενώ το πάθος της για την τζαζ μπορεί να ήταν γνήσιο, η βαθιά συμμετοχή της στη σκηνή συνέπεσε με την εποχή που το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ και η CIA χρησιμοποιούσαν ενεργά την τζαζ ως εργαλείο πολιτιστικής διπλωματίας. Αυτή η πατρωνεία, είτε σκόπιμη είτε όχι, προμήνυε ένα μοτίβο συμμετοχής της ευρωπαϊκής τραπεζικής αριστοκρατίας σε υποτιθέμενα επαναστατικά μουσικά κινήματα.
Στο επόμενο, θα διερευνήσουμε την επόμενη φάση του ελέγχου της συνείδησης που λειτουργούσε μέσω του ίδιου του πολιτισμού. Τα πρώτα πειράματα στην τζαζ θα εξελιχθούν σε ένα αόρατο και συστηματικό πρόγραμμα πολιτιστικής μηχανικής. Οι θεσμοί θα σχεδίαζαν και θα πυροδοτούσαν πολιτιστικά κινήματα που φαίνονταν οργανικά και με αυτόν τον τρόπο, τα διοικητικά όργανα θα διαμόρφωναν όχι μόνο αυτό που σκέφτονταν οι άνθρωποι, αλλά ολόκληρο το πλαίσιό τους για την κατανόηση οτιδήποτε και τα πάντα.
Η Συνέχεια αργότερα σημερα...
44 σχόλια:
https://www.makeleio.gr/%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1/%CE%9C%CE%B1%CF%84%CE%AF%CE%BD%CE%B1-%CE%A0%CE%B1%CE%B3%CF%8E%CE%BD%CE%B7-%CE%9F%CE%B9-%CE%99%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%AF-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CE%BF%CE%B9-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CF%8D/?dicbo=v2-feoyD5V
Πάει και ο Στελαρας....Αμαν πια με τη μανία αυτού του τρολακα να αλλάζει άβαταρ κάθε 24 ώρες...
Τον κόσμο που ζούμε τον γνωρίζουν κατά πως φαίνεται οι αληθείς απόστολοι της Θεάς Ινανα/Ιστάρ,το 2025 θα είναι έτος αφύπνισης.
https://youtu.be/zqUNAskLAdk?si=KUKHlcjw-rpBs26D
Kαι το 2012 ήταν το έτος της μεγάλης αφύπνισης και να τα χάλια μας. Που να μην ήταν κιόλας.
Ακατανόμαστε άμα δεν έχεις εσύ θα έχει αυτή. ΑΛΛΑ σύμπαντα προλεταριακής εξουτοπίκευσης και σοσιαλιστικών παραδείσων. Όταν συνδυάζονται με κράιμς και συνωμοσίες σε παιδάκια...survival rate drops to zero.
https://www.facebook.com/share/r/1B7SVv7JS9/
Αυτός ο μαυρούλης σε ένα new age spiritual επίπεδο θα ήταν καλός και στο στήσιμο και για σύμβουλος των Φυλάκων (του πνευματικού σώματος της αρισταρχίας). Είχα πει ότι θα υπήρχαν πάρα πολλοί σύμβουλοι και συνεργάτες από το εξωτερικό σε όλα τα θέματα.
Όμως τα new age θέματα και η μεταφυσικοποίηση των πάντων που προσπαθείς εμμονικά δεν μπορούσαν να έχουν ΚΑΜΙΑ ΤΥΧΗ μαζί μου, δεδομένων των περιστάσεων.
Είναι σαν να σε μαχαιρώνει κάποιος, να σε αφήνει ανάπηρο και να σου παίρνει τα υπάρχοντα σου και μετά να σου λέει για high vibration energy. Δαιμονικό θράσος, αξιόποινο.
Kι όμως το βαθύ κράτος ήταν ο ακατανόμαστος! ΤΙ ζήσαμε.
https://www.facebook.com/reel/544888998532093
-Tελικά θα μας τιμωρήσεις ή όχι; Να ξέρουμε και μεις ρε παιδί μου, να μην ανησυχούμε (δυνατός γέλως).
-Ειρωνευτείτε φρηκς εφόσον αυτό είναι το μόνο που μπορείτε να κάνετε. Θα κριθεί από διάφορους παράγοντες, δεν θα λέω τα ίδια χίλια χρόνια.
-Πότε να το περιμένουμε και με τι τρόπο;
-Ο προτιμητέος και ο ευκολότερος είναι ο δικαστικός καθότι και "βαθιά κράτη". Σίγουρα δεν πρέπει να αργήσει πολύ, όχι λόγω κινδύνου παραγραφής αλλά γιατί χάνεται η δυναμική. Εγώ όμως δεν πιστεύω και πολύ στους νόμους και στην δικαιοσύνη των αφεντικών. Aπ την άλλη τι να βλάψεις 60χρονους και 70χρονους και 80χρονους, το εισιτήριο θα τους βγάλεις που είπε κι ο Γεράσιμος. Θα δείξει anyway.
-Kαι δεν θα μας ξαναμιλήσεις ποτέ, ούτε θα ξαναδιαβάσεις τι λέμε, τι λέω βασικά, γιατί τα άλλα μέλη της θρησκευτικής ποινικής συμμορίας κρύβονται.
-Δεν υπάρχει κάτι για να ειπωθεί από μένα, σας έλεγα χρόνια τι να κάνετε και δεν το κάνατε. Είναι αργά προ πολλού για να έχω οφέλη εγώ ή κάποιος απ το περιβάλλον μου ή για να διορθωθούν οι προσηλυτιστικές ζημιές σας.
Ούτε με ενδιαφέρει οτιδήποτε λέτε εφόσον και κάνατε τα όσα κάνατε και δεν κάνατε εγκαίρως όσα σας έλεγα να κάνετε.
Ούτε έχω κάποια ιδεολογικά ζητούμενα αφ εαυτού, όπως δεν είχα πριν σας γνωρίσω. Αυτά προέκυψαν εξατίας σας και μόνο, απ τις απάτες σας.
Ούτε καν θεωρώ ότι αυτά που λες εκπροσωπούν κάτι, έστω και πανάχρηστο, σατανιάρικο και ποινικό. Για να σου έλεγα πρέπει να σε δω με την εξερευνήτρια αυτό ίσχυε απ την αρχή της ατυχέστατης γνωριμίας μας. ΜΟΝΟΣ σου δεν θα μπορούσες να κάνεις τίποτα. Και με την εξερευνήτρια δεν θα μπορούσατε να κάνετε αν δεν βάζαν τις βάσεις αυτοί της Θεσσαλονίκης σε πολύ μικρές ηλικίες και με τις απαραίτητες βλάβες ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΑΣ ΚΑΛΥΠΤΑΝ ΑΦΟΥ ΚΑΝΑΤΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ ΑΙΣΧΗ, καθότι η μασονική συμμορία έχει την ίδια μεθοδολογία και τα ίδια πατήματα σε όλα, απλά αλλάζει η ένταση και η φύση της βλάβης και των πληγμάτων.
Που θα πηγαίνατε όλοι βλήματα με τις απάτες και τα ψέματα και τις ζημιές στους άλλους και την εθνοκαπηλεία και να βγαίνετε κερδισμένοι εσείς. Kωλοσεκταριστές, εχθροί του λαού...
https://i.postimg.cc/KvxQJ2SZ/image.jpg
Αυτά του 2015 τα λέω χάδια.
Σ αυτή την καταγγελία δεν υπήρξε καμία επικέντρωση σε προσωπικά θέματα ή στον προσηλυτισμό με βλάβες και στις ζημιές που κάνατε σε μένα ή στη μασονική διάρθρωση και συνωμοσία.
Γενικώς απ το 2010 ήσασταν έτοιμοι, άσχετα αν υπήρξε περαιτέρω εμπλουτισμός.
Και σ αυτή την προκαταρκτική είπα τα αυτονόητα...όπως λεν αυτοί ότι έχουν δικαίωμα να κάνουν ό,τι κάνουν και να καθιστούν ψευδώς κατηγορούμενους τα θύματα τους και να τα συκοφαντούν και να ζητάνε και εγκλεισμούς σε ψυχιατρεία ανθρώπων που ούτε καν ξέρουν και να τους απαξιώνουν, έτσι και γω έχω δικαίωμα να καταγγέλω ό,τι θέλω. Κάντε ό,τι καταλαβαίνετε, προς το παρόν δεν με ενδιαφέρει.
Σε 24 ώρες σβήνεται αυτόματα. Επειδή είναι από pdf το αρχικό κείμενο η μορφοποίηση βγήκε χάλια και βαριόμουν να τη φτιάξω.
https://jmp.sh/s/kDLwcdvjWuvpI1cl1PPS
https://i.postimg.cc/pT0xNDxX/image.jpg
Τα αδικήματα συγκεκριμενοποιούνται περισσότερο παρακάτω με νομική τεκμηρίωση (αυτά είναι η γενική εισαγωγή και στο θέμα του απορρήτου προκύπτουν περισσότερα του ενός).
ΚΑΤΑ
1)****** Κωνσταντίνου του Γρηγορίου, κατοίκου Αθηνών, περιοχή Αμαρουσίου.
2)****** Θεοδώρα του Ευαγέλου, κατοίκου Αθηνών, Λυκαβηττός.
3)*******Ιωάννη του Γεωργίου, κατοίκου Αθηνών.
4)*******Άννας, κατοίκου Θεσσαλονίκης, περιοχή Περαίας.
5)******Δημητρίου του Νικολάου, κατοίκου Τούμπας Θεσσαλονίκης.
6) *******Δωροθέα, σύζυγος ******Δημητρίου, κατοίκου Τούμπας Θεσσαλονίκης.
7)********Δέσποινας, θυγατέρας των ανωτέρων μηνυόμενων, κατοίκου Τούμπας Θεσσαλονίκης.
8) Ροδοσταυρικό τάγμα του Κρίνου και του Αετού, αναγνωρισμένο ως πολιτιστική εταιρεία υπό την επωνυμία «εωνική εταιρεία».
9) Τεκτονική στοά Φίλιππος Θεσσαλονίκης, αναγνωρισμένο ως «αποταμιευτικός και πιστωτικός συνεταιρισμός Φίλιππος».
10) Τεκτονική στοά «Προμηθεύς» Ελευσίνος, αγνώστου αδειοδοτήσεως
11) Παντός υπευθύνου
Οι μηνυόμενοι διέπραξαν σωρεία αδικημάτων εις βάρος μου την τελευταία 27ετια από απειλές και εξυβρίσεις και ψευδείς καταμηνύσεις και καταγγελίες και δυσφημίσεις, αλλά τους εγκαλώ για τα κακουργήματα και για αδικήματα διαρκείας και με εξακολουθητικό χαρακτήρα.
Ο ********Κωνσταντίνος διέπραξε εις βάρος μου από το 1998 έως και σήμερα τα εξής αδικήματα διαρκείας και εξακολουθητικά με σκοπό τον παράνομο προσηλυτισμό με βλάβες στην δωδεκαθεϊστική μασονία.
1)Προσηλυτισμό
2)Απάτη
3)Βαρεία ανήκεστο σκοπούμενη σωματική βλάβη
4) Παραβίαση απορρήτου και προσωπικών δεδομένων σε βαθμό κακουργήματος
5) συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση
6)απόπειρα ανθρωποκτονίας από πρόθεση
Η ******* Θεοδώρα διέπραξε εις βάρος μου από το 1998 τα εξής αδικήματα με τον ********* ως βασικό φανερό συνεργό της.
1)Προσηλυτισμό
2)Απάτη
3)Βαρεία ανήκεστο σκοπούμενη σωματική βλάβη
4)Παραβίαση απορρήτου και προσωπικών δεδομένων σε βαθμό κακουργήματος
5)συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση
6)Απόπειρα ανθρωποκτονίας από πρόθεση
Ο ******Ιωάννης διέπραξε εις βάρος μου από το 2008 έως το 2011 με συνεργούς τον ****** και τη ********
1)Παραβίαση απορρήτου και προσωπικών δεδομένων σε βαθμό κακουργήματος
2)Βαρεία ανήκεστο σκοπούμενη σωματική βλάβη
3)συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση
Η ******* Άννα διέπραξε εις βάρος μου από το 2001 ως ηγεσία του γυναικείου τμήματος της δωδεκαθεϊστικής μασονίας στη Θεσσαλονίκη και διδάσκαλος του τάγματος του Κρίνου και του αετού και παριστάνοντας και την διδάσκαλο σε παράνομο σύλλογο των μασόνων που έστησαν οι κριναετοί για να πρσηλυτίζουν νέους και να τους κακοποιούν ψυχικά, όπως οι ίδιοι ομολογούν στα συγγράμματα τους και στο διαδίκτυο ότι έτσι κάνουν "πολύ σκληρές μυήσεις" εκλεκτών
1)Προσηλυτισμό
2)Βαρεία ανήκεστο σκοπούμενη σωματική βλάβη
3)συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση
Η ********* Δέσποινα σε στενή συνέργεια με την ******* Άννα διέπραξε εις βάρος μου
1)Προσηλυτισμό
2)Βαρεία ανήκεστο σκοπούμενη σωματική βλάβη
3)συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση
Ο ******* Δημήτριος ως οικογενειακώς μέλη των Κριναετών μασόνων και όντας και ο ίδιος τέκτων και εμπλεκόμενος και ως ιδρυτικό μέλος σε παράνομους δωδεκαθεϊστικούς συλλόγους της «δωδεκαθεϊστικής» μασονίας στη Θεσσαλονίκη με σκοπό να προσηλυτίζουν με βλάβες φοιτητές από την επαρχία και ειδικά με σχετικό αρχαιογνωστικό υπόβαθρο, σπουδές και ενδιαφέροντα όπως ήμουν εγώ, και με τους αδελφούς του στις στοές που βρίσκονταν και ως προϊστάμενοι της Ασφάλειας Θεσσαλονίκης διέπραξε εις βάρος μου
1)Προσηλυτισμό
2)Βαρεία ανήκεστο σκοπούμενη σωματική βλάβη
3) συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση.
Η ******** Δωροθέα διέπραξε εις βάρος μου υπό την καθοδήγη του γυναικείου τμήματος της μασονίας και της οικογενειακής τους φίλης Άννας ****** και σε συνέργεια με την κόρη της, ******** Δέσποινα, ως ενεργούμενο εις βάρος μου εν γνώσει όλων των εμπλεκομένων
1)Βαρεία ανήκεστο σκοπούμενη σωματική βλάβη
2)συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση
Τα μηνυόμενα σωματεία διέπραξαν εις βάρος μου προσηλυτισμό στην άγνωστη μασονική τους παραθρησκεία (δήθεν η γνήσια ελληνική κοσμοθέαση) και είχαν ηθική αυτουργία στα άλλα αδικήματα.
Συγκεκριμένα οι Κριναετοί ροδόσταυροί ήταν τα ίδια τα μέλη και οι διδάσκαλοι τους που διέπραξαν τα εις βάρος μου αδικήματα σε παράνομο πολιτιστικό σύλλογο της Θεσσαλονίκης (αποθανόντες προ 15ετίας οι δύο βασικοί αυτουργοί συγγραφείς-αφυπνιστές. Μάλιστα εις εξ αυτών ευθέως ομολογεί σε περιοδικό που εγχειρίζω ότι "για να γίνει κάποιος άνθρωπος της γνώσης σήμερα πρέπει να παγιδευτεί"). Οι Κριναετοί είναι σωματείο με ποινικό μητρώο 100 χρόνια στην Κρατική Ασφάλεια.
Μ αυτά τα αδικήματα ακατανόμαστε συλλαμβάνονται όλοι αμέσως μετά την προκαταρκτική και πάνε ανακριτή για προφυλακιση. Δεν χρειάζεται να τα λέμε αυτά. ΄
Ή ότι αν είσαι στο δημόσιο τίθεσαι αμέσως σε αργία μόλις γίνει η δίωξη.
Με τρέχατε απ το 2002 στις αστυνομίες, στους εισαγγελείς και στα δικαστήρια καθαρματάκια και με ξεφτιλίζατε με ψυχιατρεία και με στοιχεία μέσα απ το σπίτι μου ενώ εσείς όλο το κωλομασοναριό κρυβόσασταν, όταν οι άλλοι καλοπερνούσαν και προόδευαν και τα τίποτα γίνονταν άνθρωποι. Φροντίσατε να τα μάθω.
-Τι το λες και δεν το κάνεις; Να τα κάνεις όχι μόνο να τα λες. Όποιος τα λέει είναι αυτός ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να τα κάνει.
-Ωραίες μασονικές πονηριές για να κρύψουν την ενοχή. Υπέδειξε μας τώρα και τι και πότε θα κάνουμε!
-Εμείς ήμασταν πνευματικό ρεύμα. Με vibrations και τέτοια.
-Eγώ σαν Ομάδα Ε-νέα φιλική εταιρεία σας γνώρισα και σαν επαναστατική οργάνωση ΕΟ. Έπρεπε να πείτε για vibrations, τι λέγατε τέτοια;!
-Άρα...
-Άρα η λοβοτομή είναι πλήρης όταν μαχαιρώνεις κάποιον πισώπλατα και μετά του λες για vibrations.
Δημοσίευση σχολίου