ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2021

AMEΡΙΚΑΝΙΚΟΣ ΑΓΡΟΤΙΣΜΟΣ: Η ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ.....

 


Τὸ Ἔνζυμο


Ἀπόσπασμα ἀπὸ τὸ ἄρθρο τῆς Μαρίας Κορνάρου, ποὺ δημοσιεύθηκε στὸ τεῦχος τοῦ Ἐνζύμου ποὺ κυκλοφόρησε λίαν προσφάτως.
(Τεῦχος ΙΑ, Καλοκαίρι 2021, 166 σελ.)
«Ὁ ἀγρότης εἶναι δεμένος μὲ τὸ χῶμα. Θὰ πρέπει ἐκεῖνος νὰ
τὸ καλλιεργήσει, ἐκεῖνος νὰ τὸ ὑπερασπιστεῖ, ἐκεῖνος νὰ τὸ
περάσει στοὺς ἀπογόνους του. Καὶ ἐκεῖνοι, μὲ τὴ σειρά τους,
θὰ πρέπει κάτι νὰ παραλάβουν. Δὲν θὰ εἶναι ὅμως κάτι ἀντίστοιχο μὲ τὴν κληρονομιὰ ἀκινήτων στὴν πόλη ἢ καταθέσεων
στὴν τράπεζα. Γιατὶ τίποτα ἀπὸ αὐτὰ δὲν ἔχει τὸν προσωπικὸ
χαρακτήρα ποὺ ἔχει τὸ ἀγρόκτημα. Ἡ εἰκόνα τοῦ ἀγροκτήματος εἶναι μία ἀπὸ τὶς βασικὲς προσλήψεις τοῦ κληρονόμου ἤδη ἀπὸ τὴν παιδική του ἡλικία, ὅταν τὸ ὄργωνε καὶ τὸ
ἔσπερνε μαζὶ μὲ τὸν πατέρα του, εἶναι αὐτὸ ποὺ τὸν ἔθρεψε
μὲ τὴν παραγωγή του, καὶ ἡ εἰκόνα του πάντοτε δέσποζε στὸ
παρασκήνιο τῶν πιὸ σημαντικῶν στιγμῶν τῆς ζωῆς του (...)
Ἡ ἔγγεια ἰδιοκτησία προσφέρει τὶς βάσεις γιὰ μιὰ παραδοσιακὴ κοινωνία, ὅπου πρυτανεύει ὁ σεβασμὸς μεταξὺ τῶν
γενεῶν, εἴτε συνειδητὸς ἢ καὶ ὑπόρρητος. (...)
Ἡ ἀναγέννηση τῶν γραμμάτων στὸ Νότο ἔστρεψε τὸ ἐνδιαφέρον τῆς πολύβουης Ἀμερικῆς στὰ ταπεινωμένα ἐδάφη τοῦ Ἐμφυλίου, καὶ ἀπὸ τὴν ἀναγέννηση τῶν γραμμάτων ξεπήδησε ἡ ἀφύπνιση τῶν ἰδεῶν ποὺ ἦταν τὸ “I’ll Take My Stand”. Οἱ συγγραφεῖς τῆς συλλογῆς, ποὺ τὴν χαρακτήρισαν ἀγροτικὸ μανιφέστο καὶ τὴν ὑπέγραψαν ὡς «12 Νότιοι», ἦταν ἄνθρωποι τῶν γραμμάτων: λογοτέχνες, ποιητές, κριτικοί, πανεπιστημιακοί, ἐκ τῶν ὁποίων κάποιοι ἄφησαν ἔργο ποὺ διατηρεῖ, χρόνια μετά, τὴν ἐπιρροή του. Οἱ Δώδεκα Νότιοι προῆλθαν ὡς ἐπὶ τὸ πλεῖστον ἀπὸ τὴν ὁμάδα τῶν «Φυγάδων Ποιητῶν» (Fugitive Poets), ποὺ ἐξέδωσαν γιὰ κάποιο χρονικὸ διάστημα ἕνα ποιητικὸ περιοδικὸ ποὺ περιεῖχε καὶ μερικὲς σκόρπιες πραγματεῖες γιὰ τὴν κατάσταση καὶ τὸ μέλλον τοῦ Νότου. Ἀναφερόμενοι στὸ Νότο, οἱ Δώδεκα ἀναφέρονται σὲ κάτι ἀντίστοιχο μὲ τὴν Πατρίδα τους – δὲν ἰσχύει τὸ ἴδιο, ὅταν ἀναφέρονται στὴν ὑπόλοιπη Ἀμερική. Στὸ μανιφέστο τους, διαχωρίζουν τὴ θέση τους – ἐξ οὗ καὶ ὁ τίτλος, I’ll Take My Stand – ἀπὸ τὶς μετασχηματίσεις τῆς Ἀμερικανικῆς κουλτούρας τοῦ καταναλωτισμοῦ καὶ τῆς ἐκμηχάνισης ποὺ ὁ Βορρᾶς ἐπιδίωκε νὰ ἐπιβάλλει στὶς ὑπόλοιπες Πολιτεῖες τότε, καὶ στὸν ὑπόλοιπο κόσμο, ἀργότερα. Ὑπερασπίζονται τὴν παράδοση ἑνὸς τόπου ποὺ τὸν θεωροῦν πατρίδα τους, καὶ αὐτὴ ἡ παράδοση εἶναι ἡ παράδοση τῆς γῆς, ποὺ νιώθουν νὰ τὴ συνεχίζουν ἐκεῖνοι ἀπὸ τοὺς Εὐρωπαίους προγόνους τους. Ἡ γῆ ὅμως δὲν εἶναι ἁπλὰ ἕνα μέσο, ἀλλὰ σηματοδοτεῖ ἕναν τρόπο ζωῆς. Οἱ Δώδεκα Νότιοι αἰσθάνονται τοὺς ἑαυτούς τους, ἐπίσης, ὑπερασπιστὲς τῆς Νότιας ἰδιαιτερότητας, συνεχιστὲς τοῦ ἀγῶνα μεγάλων μορφῶν, ὅπως οἱ ἥρωες τοῦ Ἐμφυλίου ἀλλὰ καὶ ἡ παλιὰ ἀριστοκρατία τοῦ Νότου.»

2 σχόλια:

ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ είπε...

"ΠΡΟΒΟΛΕΥΣ"

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ Νο [ 00019 ] [ 2015.05.09 00:00 ]

Ο ΦΡΥΓΙΟΣ ΣΚΟΥΦΟΣ ΤΟ ΔΡΕΠΑΝΙ ΤΟ ΜΕΛΙΣΣΙ ΤΟ ΚΕΡΑΣ ΤΗΣ ΑΜΑΛΘΕΙΑΣ ΤΟ ΣΤΑΧΥ ΚΑΙ Η ΜΗΤΡΙΑΡΧΙΣΣΑ ΘΕΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ - ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΜΗΤΡΙΑΡΧΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΥΠΕΡΔΟΜΕΣ ΣΤΑ ΙΛΛΟΥΜΙΝΑΤΙΚΑ & ΜΑΣΩΝΙΚΑ ~ ΤΕΚΤΟΝΙΚΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΤΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΙΛΛΟΥΜΙΝΑΤΙΚΗΣ & ΜΑΣΩΝΙΚΗΣ ~ ΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΑΠΟΤΥΠΩΜΕΝΑ ΣΕ ΕΝΑ ΜΕΤΑΛΛΙΟ ΤΟΥ AGRICULTURAL SOCIETY PROSPERITY 1877

http://proboleus.pa-sy-a.gr/2015/05/09/00-00/pa-sy-a_proboleus_2015-05-09_00-00.htm#plohgos_03

ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ είπε...

WISCONSIN STATE AGRICULTURAL SOCIETY
G.H. LOVETT N.T.

http://proboleus.pa-sy-a.gr/2015/05/26/00-00/pa-sy-a_proboleus_2015-05-26_00-00.htm#plohgos_03