Panagiotis Kardaris
H Πεντηκοστή είναι μία γιορτή πανάρχαια συνδέεται με το Πάσχα και η καταγωγή του δίπολου Πάσχα-Πεντηκοστής έχει ρίζες που φτάνουν εως τα χρόνια της Βαβυλώνας και της αρχαίας Μεσοποταμίας. Σε κάθε περίπτωση η πρόσθεση της Πεντηκοστής στο Πάσχα, στην θυσία και την ανάσταση δίνει μία νέα, μια περαιτέρω διάσταση στο μοτίβο του θυσιασμένου θεού καθώς, στην Ανάσταση, προσθέτει τη Φώτιση και την Ενότητα Των Πάντων. Το Άγιο Πνεύμα είναι αυτό που απενεργοποιεί την κατάρα της Βαβέλ, είναι αυτό που αντικαθιστά τη σύγχυση με την κατανόηση, τη χωριστικότητα με την ενότητα. Η Γιορτή αυτή ξεπερνά τα στενά όρια του δόγματος και από το τοπικό οδηγεί στο Οικουμενικό, από το Οικουμενικό στο Συμπαντικό, από τον κόσμο στον μετάκοσμο, από το πεπερασμένο και το εφήμερο στο αιώνιο, από το περιορισμένο στο απεριόριστο
H Πεντηκοστή είναι μία γιορτή πανάρχαια συνδέεται με το Πάσχα και η καταγωγή του δίπολου Πάσχα-Πεντηκοστής έχει ρίζες που φτάνουν εως τα χρόνια της Βαβυλώνας και της αρχαίας Μεσοποταμίας. Σε κάθε περίπτωση η πρόσθεση της Πεντηκοστής στο Πάσχα, στην θυσία και την ανάσταση δίνει μία νέα, μια περαιτέρω διάσταση στο μοτίβο του θυσιασμένου θεού καθώς, στην Ανάσταση, προσθέτει τη Φώτιση και την Ενότητα Των Πάντων. Το Άγιο Πνεύμα είναι αυτό που απενεργοποιεί την κατάρα της Βαβέλ, είναι αυτό που αντικαθιστά τη σύγχυση με την κατανόηση, τη χωριστικότητα με την ενότητα. Η Γιορτή αυτή ξεπερνά τα στενά όρια του δόγματος και από το τοπικό οδηγεί στο Οικουμενικό, από το Οικουμενικό στο Συμπαντικό, από τον κόσμο στον μετάκοσμο, από το πεπερασμένο και το εφήμερο στο αιώνιο, από το περιορισμένο στο απεριόριστο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου