ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2010

ΑΡΙΘΜΟΣ 7..Μέρος Γ΄[7ο τσάκρα,το 7 στίς παραδόσεις]

7ο ΤΣΑΚΡΑ: ΣΑΧΑΣΡΑΡΑ
ΤΟ ΤΣΑΚΡΑ ΤΟΥ ΣΤΕΜΜΑΤΟΣ

Ονομάζεται: Κορώνα, Σαχασράρα
Θέση: Κορυφή του Κρανίου
Όργανα που σχετίζεται: Υπόφυση
Γενικότερη συσχέτιση:
Επηρεάζει: Το Κεθερικό Σώμα (βλ. κείμενο Αύρα)
Χρώμα: Λευκό (ή μωβ)
Στοιχείο: Σκέψη
Διακυβερνά: Το θρησκευτικό συναίσθημα
Ρήμα που το χαρακτηρίζει: «Γνωρίζω»
Το τσάκρα του στέμματος βρίσκεται στην κορυφή του κρανίου. Στη σανσκριτική γλώσσα «Σαχασράρα» σημαίνει «άνθος λωτού με χιλιάδες πέταλα.»
Το τσάκρα του στέμματος είναι το κέντρο, (έδρα), της ανθρώπινης τελειότητας. Έχει όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου και τα χρώματα που κυριαρχούν είναι πορφυρό, άσπρο και χρυσό. Είναι απέραντη αποθήκη των γνώσεων και η περίοδος της ανάπτυξής της είναι ατελείωτη. Συμβολίζει τη διαφώτιση και την επαφή με τα ανώτατα επίπεδα της πνευματικής συνειδητοποίησης.
Το τσάκρα του στέμματος ενώνει την ενέργεια όλων των κάτω ενεργειακών κέντρων. Συνδέει το φυσικό σώμα με το ενεργειακό σύστημα του σύμπαντος και αποτελεί ηλεκτρομαγνητικό κέντρο, που εφοδιάζει τα κάτω τσάκρα με την ενέργεια.
Το τσάκρα είναι υπεύθυνο για την ικανότητα να εκλαμβάνουμε Θεϊκές και συμπαντικές ιδέες, καθώς και να συνδεόμαστε με τις συμπαντικές γνώσεις, φως και συμπαντική αγάπη. Μας επιτρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι αυτή η ζωή είναι μόνο η εκδήλωση της ψυχής, (του πνεύματος), στο σώμα, την συγκεκριμένη ώρα και σε συγκεκριμένο μέρος. Το σώμα διαλέχτηκε από την ψυχή από πιο νωρίς για να γνωρίσει την πραγματικότητα, τις άσπρες και τις μαύρες πλευρές του είναι.
Η επίγνωση που δίδεται από το έβδομο τσάκρα φτάνει πέρα από τη γνώση που δίνει το τσάκρα του τρίτου ματιού, γιατί εδώ δεν είμαστε πια διαχωρισμένοι από το αντικείμενο της αντίληψής μας, αλλά βρισκόμαστε μαζί του ενωμένοι.
Αντιμετωπίζουμε όλο το σύμπαν σαν ενωμένο σύνολο. Διανοούμαστε και ξέρουμε ότι ο άλλος άνθρωπος είναι στην πραγματικότητα ένα μέρος του εαυτού μας και του σύμπαντος, γιατί εμείς είμαστε η εκδήλωση της ενέργειας στο σώμα. Και εν τέλει γεννιέται η πίστη και η ηρεμία.
Το κέντρο του στέμματος ανοίγεται κατά τον διαλογισμό ακόμα και αν συνήθως είναι μισάνοιχτο. Κατά την διάρκεια του διαλογισμού το κέντρο εκλαμβάνει θεϊκή γνώση, που στη συνέχεια επεξεργάζεται και κατανοείται από τα άλλα κέντρα και εκφράζεται με τις σκέψεις, το λόγο και τις πράξεις.

Η αρμονική λειτουργία του τσάκρα του στέμματος

Κανονικά το τσάκρα του στέμματος δεν υπάρχει περίπτωση να έχει μπλοκαρίσματα. Μπορεί να είναι απλά μισάνοιχτο ή μισοαναπτυγμένο.
Όσο πιο πολύ ανοίγει το τσάκρα του στέμματος, τόσο πιο συχνά έρχονται οι στιγμές που τελικά μετατρέπονται σε συνεχή αίσθηση της ισορροπίας και ιδανικής αρμονίας με τον εαυτό σου καθώς και με όλο το σύμπαν.
Ο άνθρωπος αισθάνεται ότι αποτελεί κανάλι του θεϊκού φωτός και είναι έτοιμος να εκλαμβάνει αυτό το φως οποιαδήποτε στιγμή και σε οποιαδήποτε μορφή. Το προσωπικό εγώ, παύει να αποτελεί εμπόδιο και γίνεται μέσο με την βοήθεια του οποίου πραγματοποιούνται οι επιθυμίες του θεού. Δεν υπάρχουν πλέον οι αντιδράσεις και οι συγκρούσεις, υπάρχει μόνο η καλή διάθεση (ευμένεια) και συμφιλίωση (ειρήνευση).
Ο άνθρωπος καταλαβαίνει και διανοείται ότι σε κάθε ερώτηση μπορεί να πάρει την απάντηση από το σύμπαν μέσω της ψυχής του, που αποτελεί ένα μέρος του σύμπαντος. Το «αυτός με νευριάζει» ή «αυτή με πληγώνει» δεν είναι για αυτόν τον άνθρωπο, γιατί αυτός καταλαβαίνει ότι όλα αποτελούν μια ενότητα και κάθε κατάσταση της δυσαρμονίας είναι αντανάκλαση των συναισθημάτων που χρειάζονται να τα παραδεχτεί και να αναγνωρίσει μέσα του. Εν τέλει συνεχίζεται η πνευματική ανάπτυξή του. Αυτός αντιμετωπίζει την ζωή σαν διασκεδαστικό παιχνίδι. Ο άνθρωπος καταλαβαίνει ότι όλα όσα του συμβαίνουν, είναι το αποτέλεσμα της προσωπικής του επιλογής. Είναι κατανοητό για τον άνθρωπο ότι αυτός ο ίδιος επιλέγει τη ζωή του, το σώμα του και τις εμπειρίες του, για να γνωριστεί καλύτερα με την ψυχή του κατά τη διάρκεια της ζωής στον υλικό κόσμο.
Όταν το τσάκρα είναι ανοιχτό και ισορροπημένο, ο άνθρωπος γίνεται φωτισμένος και ζει αρμονικά και ευχάριστα.

Οι ιδιότητες του τσάκρα του στέμματος, που είναι κυρίως κλειστό

Όπως ξέρουμε το τσάκρα του στέμματος δεν έχει μπλοκαρίσματα, απλά μπορεί να είναι ανοιχτό σε διάφορους βαθμούς. Όταν το τσάκρα είναι ανοιχτό, ο άνθρωπος έχει την εντύπωση ότι είναι ανεξάρτητος, χωρίς να είναι δεμένος με το σύμπαν. Εν τέλει μπορεί να απελευθερωθεί από τους φόβους και αντιδράσεις. Οι ενέργειές του δεν είναι ισορροπημένες και δεν βρίσκονται σε ισορροπία με τις συμπαντικές ενέργειες.
Ο άνθρωπος μπορεί να νιώθει ότι δεν έχει προορισμό στη ζωή, ότι είναι απογοητευμένος, ότι είναι σε διαφωνία με τον εαυτό του, ότι δεν έχει εσωτερική γαλήνη, είναι γεμάτος απορίες και δεν ξέρει πώς να τις λύσει. Συνέχεια τον ενοχλεί η ανισορροπία σ’άλλα τσάκρα.
Μπορεί να έχει δυσάρεστη αντιμετώπιση άλλων ανθρώπων. Ο άνθρωπος μπορεί να νιώθει βάρος για τη ζωή, να αντιμετωπίζει δυσκολίες στην επικοινωνία με τους ανθρώπους και τα ζώα, η αντιμετώπιση κάποιων συγκεκριμένων καταστάσεων, ακόμα και πραγμάτων, μπορεί να του προκαλούν δυσκολίες.
Ο φόβος του θανάτου, που βασίζεται στην μη κατανόηση της ουσίας της πραγματικής ύπαρξης μπορεί να καταπιέζει και να δηλητηριάζει την ζωή του.

Δεν έχει την επιθυμία να γευτεί όλη την ζωή, δεν έχει αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη προς τον κόσμο. Ο άνθρωπος επιδιώκει να αποφύγει τις ευθύνες για τα γεγονότα που συμβαίνουν γύρω του, χωρίς να καταλαβαίνει ότι όλα αρχίζουν και τελειώνουν με την προσωπική του επιλογή. Έχει την εντύπωση ότι πρέπει να δράσει και όχι απλά να ζει. Μπορεί να αισθανθεί ότι είναι παιχνίδι στα χέρια της ζωής και όχι του ανθρώπου, που ο ίδιος διάλεξε την ζωή αυτή. Οι δυνατότητες της πνευματικής ανάπτυξης είναι λίγες και το πραγματικό δυναμικό δεν αξιοποιείται.

Η συχνότητα του τσάκρα και του ενεργειακού σώματος

Το σώμα, που σχετίζεται με το τσάκρα του στέμματος είναι καρμικό σώμα. Το σώμα αυτό περιέχει όλες τις πληροφορίες, που έχουν σχέση με τις προηγούμενες ζωές της ψυχής μας και τη σημερινή κατάστασή της. Η σύνδεση και η γνωριμία με το καρμικό σώμα μας βοηθάνε να καταλάβουμε τον προορισμό μας σ’αυτή την ενσάρκωση, που βασίζεται στην εμπειρία των προηγούμενων ζωών και να αισθανθούμε την σημερινή ψυχή μας. Σ’αυτό το σώμα, βρίσκεται κατά κάποιον τρόπο «η πρόγνωση» της ψυχής μας. Η σύνδεση με το καρμικό σώμα μας βοηθάει να καταλάβουμε γιατί διαλέξαμε αυτή την ζωή και τι στόχους υπηρετεί η ζωή στη διάρκεια της τελειοποίησης της ψυχής μας. Η συλλογική μνήμη της ανθρωπότητας από το παρελθόν μέχρι το μέλλον επίσης εκδηλώνεται στο καρμικό σώμα. Και γι’αυτό μπορούμε να λάβουμε πληροφορίες για τα παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της ανθρωπότητας και του σύμπαντος. ΠΗΓΗ key-reiki.com
 ==============


ΠΑΡΑΔΟΣΗ...
[...Το7 εμφανιζεται σε πολλές δεισιδαίμονιες ή μη συνήθειες στη λοχεία και στη βάφτιση γέννηση, στη  χωρίς να αφήνει υπόλοιπο- κατα­ λήγει στην αντίθεση των δύο ίσων μερών του. Έτσι η τετράδα - Τα ξόρκια που χρησιμοποιούν σε αρκετές περιmώσεις. - Φράσεις που χρησιμοποιούμε στη λα'ίκή αστρολογία όπως εφταπάρθενος χορός κ.λπ. είναι διπλή δυάδα, και η εξάδα η διπλή τριάδα. Αυτή η αντίθεση υψώνεται σαν ανυπέρβλητος φραγμός και δημιουργεί ένα πράγμα τελειωμένο. Είναι με απλούστερα λόγια, ένας κλειστός κύκλος. Η αντίθεση αποκλείει την ενέρ­ γεια, για το λόγο ότι τα δύο τμήματά της εξουδετερώνονται - Στη μαγεία και βασκανία Σε αμέτρητους καταδέσμους κυρίως για το δέσιμο του αντρόγυνου. Σ' άλλες λαογραφικές συνήθειες, όπως στο μάρτη που φο­ αμοιβαία. Είναι, συνεπώς, μια κατάσταση στείρα και που δεν μπορεί να παράγει τίποτα απ' τον εαυτό της, ως τη στιγμή που ένα ετερογενές στοιχείο θα διαρρήξει την ισορροπία και θα κάνει την ενέργεια δυνατή. Για το λόγο αυτό στην αριθμοσο­ φία μόνο οι περιττοί αριθμοί θεωρούνται δημιουργικοί και ρούν τα παιδιά την πρωτομαρτιά, για να μην τα κάψει ο ή­ λιος κ.λπ. - Στο γά μ0 . Λ.χ. στη Σινασό της Καππαδοκίας τα πιστρόφια τα έλεγαν και εφτά. - Στις ενέργειες, που κάνουν για να προκαλέσουν κάποιο ό νειρ0 . Λ.χ. στη Θεσσαλονίκη το βράδυ του Αγιάννη του Κλήδονα παίρνουν από εφτά φούρνους μια χούφτα α­ λεύρι και ζυμώνουν την αλμυροκουλούρα. Την ψήνουν στο παραγωγικοί. Γιατί μόνο αυτοί μπορούν να διαρρήξουν την Το ισορροπία και να προκαλέσουν μια κίνηση ή μια ενέργεια. 7, λοιπόν, είναι ο αριθμός που διακόπτει την ισορροπία μεταξύ της αρχής που δημιουργεί και του πλάσματος και κα­ Οι περιττοί αριθμοί θεωρούνταν ιεροί και χρησιμοποιού­ θιστά δυνατή την περαιτέρω εξέλιξη. νταν πάντα στις θυσίες. τηγάνι και την τρώνε χωρίς να πιουν νερό. Πιστεύουν ότι όποιος παρουσιαστεί στον ύπνο τους και τους δώσει να πιουν νερό, θα είναι ο σύζυγός τους. -Στη μαντική λ.χ. στην Θεσσαλονίκη όποια θέλει να μα­ Ο Σοφοκλής (Οιδίπους επί Κολωνώ 478, 482) λέει: νερό καθάριο τρεις φορές θ' αδειάσεις από το καθένα, κι όλο ντευτεί σπέρνοντας στάρι πρέπει να είναι αρραβωνιασμένη ή να έχει αγαπητικό. Το βράδυ του Κλήδονα αυτή που κάνει 38 39 τη μαντεία αγοράζει από τον παντοπώλη -αμίλητα όμως­ στάρι αντί πέντε παράδων. Ξαναγυρίζει στο σπίτι της και παίρνει ένα πιάτο, στρώνει στον πάτο του πιάτου μπαμπά­ - Εmάδωρος: η χάρη των εφτά χαρισμάτων του Αγίου πνεύ­ ματος. Εφτάψυχος: αυτός που έχει μεγάλη αντοχή, που δεν καταβάλεται εύκολα από τις κακουχίες. Εφτακάθαρος: ο πολύ καθαρός. Εφτάκαλος: ο πολύ καλός. Εφτάμυαλος: ο πολύ συνετός. Εφτάπατος: οικοδόμημα με πολλούς ορόφους. Εφταβυζού: αυτή που έχει ωραίο στήθος. Εφταμούνης: αυτός που έχει πολλές κόρες. Εφτάγλωσση: η πολυλογού. Εφτά σκοινιά: οι παλαιότεροι έλεγαν «να δένεις τη δουλειά με εφτά σκοινιά» δηλαδή να την εξασφαλίζεις καλά, να ε­ νεργείς με πρόνοια και θετικότητα. κι, σπέρνει πάνω κει τα σταρόσπειρα και ρίχνοντας και λίγο νερό, βάζει το πιάτο πάνω στο ντουλάπι. Εκεί μένει το πιάτο εφτά μέρες. Τότε κοιτάζει να δει τι απέγινε η βλάστηση. Αν η βλάστηση έχει μαραθεί σημαίνει ότι ο αρραβώνας θα διαλυ­ θεί ή ο έρωτας δεν έπιασε. Αν η βλάστηση πάει κατ· ευθείαν προς τα πάνω, ο αρραβωνιαστικός ή ο αγαπητικός είναι αδιά­ φορος. Αν τα φιντάνια είναι μπερδεμένα τότε θα γίνει γάμος ή ο αγαπητικός ενδιαφέρεται93 . -Στη λαίκή θεραπευτική. Λ.χ. στο Άργος94 του αγίου Ελισ­ σαίου μαζεύουν τη λυσσόμυγα και με ειδικό τρόπό φτιά­ χνουν ένα καταπότι και ποτίζουν όποιον τον δαγκώσει σκυ­ λί. Αν διαπιστωθεί ότι έχει λύσσα τότε την κόβουν με μαχαίρι, κόβοντας τις μαύρες φυσσαλλίδες που παρουσιάζονται κά­ τω από τη γλώσσα του αρρώστου. Τότε όμως ο άρρωστος πρέπει εφτά μέρες να πίνει ένα ποτήρι ζουμί από σπαραγγό­ ριζα, βατόριζα και καλαμόριζα. - Εφτά κομμάτια: τον έκαναν εφτά κομμάτια, δηλαδή τον κα­ τακρεούργησαν. Εφτά δαιμόνια (εφτά διαόλια): με έπιασαν εφτά δαιμόνια, δηλαδή θύμωσα πολύ. Εφτά μέτρα: «παίρνει χαμπάρι από εφτά μέτρα μακριά» γι' αυτόν που είναι πολύ έξυπνος. Στη Συρία εφτά θαλάσσια κύματα πρέπει να περάσουν πά­ νω από το κεφάλι τους οι ανύπαντρες γυναίκες για να ξορκί­ σουν τα κακά πνεύματα που τις εμποδίζουν να βρουν γαμπρό. Οι Ινδοί πιστεύουν  στα εφτά καλύμματα της ψυχής. Οι ιθαγενείς του Πεντζάμπ  (λέξη που σημαίνει χώρα των εφτά ποταμών), λατρεύουν ακόμα και σήμερα τους εφτά ου­ ρανούς. Οι Αμερικανοί πιστεύουν  όχι μόνο η έβδομη μέρα, αλλά κι ο έβδομος χρόνος είναι για ανάπαυση. Λόγου χάρη, στα αμερικανικά πανεπιστήμια, ένας καθηγητής δικαιούται κάθε εφτά χρόνια, μια ολόκληρη χρονιά άδεια με όλες τις αποδο­ χές του. Τη λένε «σεμπάστικαλ γίαρ». Ο Σωκράτης Προκοπίου γράφει τα παρακάτω. Ο Μέττερνιχ πρόσεχε πολύ τον αριθμό 7. Ο Λέων Τολστόι συμπαθούσε τον αριθμό 28 (4Χ7). Περίερ­ γο ότι και οι περίφημοι όροι του Ουίλσων είναι 14 δηλαδή 7+7). Ο βασιλιάς της Ιταλίας βρήκε κυριολεκτικά το μπελά του με τον αριθμό Οι Γάλλοι  λένε την παροιμία: εφτά φορές στρίψε τη γλώσσα σου πριν μιλήσεις. 7, με τον οποίο απασχολήθηκε και ο Τύπος κατά 42 43 τον εορτασμό της 25ης (2-5-7) επετετίου της ανάρρησής του η οποία συνέπεσε στις 7 lουνίου 1925. Βρήκαν ότι το όνομά του αποτελείται από 21 γράμματα (3Χ7) ότι το έτος γέννησής του 1869 διαιρείται με το 7, ότι τα ονόματα τριών τέκνων του αποτελούνται από 7 γράμματα κ.λπ. αν το θές κι αν δεν το θές. Επίλογος Ύστερα από όσα προαναφέραμε εύλογη είναι η απορία: Για ποιό λόγο και ποιά αιτία όλοι οι λαοί της αρχαιότητας θεώ­ ρησαν ιερό τον αριθμό εφτά και μάλιστα προικισμένο με υ­ περφυσικές ιδιότητες; Ο ιδιαίτερος ρόλος του αριθμού εφτά επεξηγήθηκε κατά Στη Γερμανία, τη Γαλλία, την Αγγλία, τη Ρωσία κι άλλες χώ­ ρες είναι βαθιά ριζωμένη η εφταδική δοξασία και υπάρχουν παροιμίες σε κάθε γλώσσα, στις οποίες είναι μπερδεμένο το αιώνιο Ο Ρώσος «με μια σπαθιά σφάζει εφτά». Στη Γερμανία πι­ στεύουν πως το έβδομο παιδί σε μια οικογένεια προικίζεται από τη φύση με εξαιρετικά χαρίσματα. Στα Μάλγαρα 83 ο κουμπάρος, την ώρα που παραδίδει το νεοφώτιστο στη μάνα του, της λέει: «να το φιλάς εφτά χρό­ νια από φωτιά, από νερό κι όλα τα κακά». Στη μαγεία Στο γάμο Στην Αγιάσ0 84 το 7 το έχουν σε κακό κι όλα τα δυστυχήματα της Αγιάσου έγιναν σε χρόνια με το 7 (1837, 1847, 1877). 7 δύστυχα χρόνια. Ενδεικτικά και μόνο αναφέρουμε τα παρακάτω: Προλήψεις-Δεισιδαιμονίες Στην Πυλία85 λένε πως κάθε εφτά χρόνια γυρίζει η ατμό­ σφαιρα έρχονται τα εφτά ευτυχισμένα και Στη Θρά κη78, αν γεννούσε μαύρη κότα τη Μεγάλη Πέμmη, πρώτο έβαφαν αυτό το αυγό. Με αυτό η νοικοκυρά σταύρωνε όλων τα πρόσωπα, όσοι ήταν στο σπίτι Ύστερα το άφηνε στο εικονοστάσι για το χαλάζι ή για κρατητήρα, που γινόταν αν το άφηναν εκεί εφτά ολόκληρα χρόνια. Στη Λέσβ 0 86 αν μέσα στο δωμάτιο υπάρχουν πολλοί ψύλ­ λοι, κρεμούν κάπου έναν λοβό κουκιάς με εφτά κουκιά μέσα και τότε πιστεύουν ότι οι ψύλλοι εξαφανίζονται Ο αριθμός εφτά από θρησκευτική επίδραση, θεωρείται αίσιος87. Τον αριθμό εφτά τον συναντάμε και στη θεραπεία των ασθενειών που προήλθαν από φόβο. Σε παρόμοιες πε­ ριπτώσεις γίνεται η εξής μαγική συνταγή: Την κονταυγή, την ώρα που φεύγουν τα φαντάσματα, γεμίζουν ένα σκεύος Στο Λαγκαδά στη θυσία που γίνεται στις 21 του Μάη, οπότε γίνονται τα Αναστενάρια, το μοσχάρι που θυσιάζουν πρέπει να είναι τριών ετών ή πέντε ή εφτά. Μονό νού μερ0 79. με νερό που παίρνουν από εφτά βρύσες. Σπάζουν μέσα στο νερό και τρία αυγά και ρίχνουν κι ένα ψαλίδι ανοιχτό, έτσι που τα σκέλη του να σχηματίζουν σταυρό, για να κόψει το Στην Κύ πρ0 πιστεύουν ότι, όταν το αβάφτιστο παιδί μεί­ νει αφύλακτο, το αρπάζουν οι καλές γυναίκες και αφήνουν το δικό τους. Η μητέρα το αντιλαμβάνεται γιατί το παιδί αδυνα­ τίζει, δεν τρώει ή κοιμάται λίγο. Τότε για να αποτρέψει το κακό στέλνει ένα κορίτσι απάρθενο και μαζεύει από εφτά κακό. Το πρωί πλένουν τον άρρωστο με το νερό ενώ τα αυγά τα θάβουν σε τρίστρατο για να εξιλεώσουν τα κακοποιά πνεύματα που θα τα φάνε 88 . Μα και τη στειρότητα λένε πως θεραπεύει το εφτά. Μια στείρα γυναίκα μπορεί να γεννήσει αν μαζέψει εφτά νομί­ μονοστέφανα σπίτια (μονοστέφανο λένε εκείνο που το α­ ντρόγυνο έχει κάνει μόνο ένα γάμο) χωρίς να μιλήσει, αλλά μόνο με νοήματα, αλεύρι Με το αλεύρι αυτό άλλες τρεις άγαμες κοπέλλες ζυμώνουν μια μεγάλη κουλούρα, μέσα σματα από εφτά μονοστέφανες γυναί κες . Όταν κάποιος γυρίζει από κηδεία απευθείας στο σπίτι που  υπάρχει βρέφος οφείλει πριν απ' τη σκάλα του σπιτιού να κάνει εφτά περιστροφές γύρω απ' τον εαυτό του, για να α­ ποδιώξει το κακό με τον ιερό αριθμό εφτά, έπειτα να μπει στο παιδιού και τηγανίτες που τις λένε λαγκίδες. Αυτές δεν είναι τίποτε άλλο παρά κομμάτια ψωμί από προζύμι, τηγανισμένα μέσα σε λάδι Τις πρώτες εφτά τηγανίτες πρέπει να τις φάει η λεχώνα για να έχει γάλα. αποχωρητήριο του σπιτιού για να πάει το κακό εκεί και οπωσ­ δήποτε για να φανεί συμβολικά ότι καθαρίστηκε, πλένει και Στην Κάρπαθ0 95 την έβδομη μέρα από τη γέννηση του παι­ διoύ γιορτάζουν τα εφτά του νεογέννητου σε οικογενειακή συγκέντρωση. Πιστεύουν ότι αυτή τη μέρα οι Μοίρες μοιραί­ νόυν το μωρό. Σε μια λεκάνη που την τοποθετούν πάνω στο τραπέζι κολλούν εφτά κεριά και τα ονοματίζουν σε ονόματα αγίων. Πιστεύουν ότι το πρώτο κερί που θα σβήσει αυτός θα είναι και ο προστάτης άγιος του παιδιού. Στην ΚύΠΡΟ,96 αν γεννηθεί το παιδί και είναι καλοκαίρι το λούζουν αμέσως βάζοντας στο νερό του λουτρού εφτά αμύ­ γδαλα. Όταν τελειώσει το λουτρό παίρνουν τα αμύγδαλα και τα φυλάνε ώσπου να μεγαλώσει το παιδί οπότε τα σπάει και τα τρώει Ξόρκια φεγγάρι άλλαζε κάθε 7 μέρες, η γη πλάσθηκε σε 7 μέρες κ.λ.π. Τότε στις 7 βολές του πλοίου το φρούριο απ' τη στεριά απαντούσε με 3 βολές για κάθε μια βολή του πλοίου, οπότε 3χ7 =21 βολές, δηλαδή έχουμε πάλι πολλαπλάσιο του 7. Την εποχή εκείνη το μπαρούτι με νιτρική σόδα ήταν ευκολότερο να το εναποθηκεύσει κανείς στη στεριά παρά στα πλοία. Αρ­ γότερα, που βελτιώθηκε η ποιότητα της μπαρούτης, ο χαιρε­ Στην Κύπρ097 σε ξόρκι που κάνουν για να μην τους πιάνει ο φθόνος λένε: Εφτά ροδάνια έκαμεν, εφτά εκκλησιές εν' που κτισεν, εφτά παπάδες έκαμεν, εφτά ορφανά επροιτζ' ισεν. τισμός του πλοίου εξισώθηκε με το χαιρετισμό της στεριάς. Στην Κύ πρ0 92 μαζί με το ξόρκι που κάνουν για τη θεραπεία οποίες επισημαίνομε ότι παίρνουν κριθάρι από εφτά μονο­ στέφανες γυναίκες και το βράζουν. Τραγούδια του «τζανίν» κάνουν και διάφορες μαγικές ενέργειες στις Στην Αιτωλία 98 μνημονεύουν το εφτά σε ξόρκι για να για­ τρέψουν άνθρωπο υδροπιασμένο: «Γράψον τους κάτωθι χα­ ρακτήρας εις ένα χαρτί και δέσον το χαρτί με τα γράμματα γυρισμένα προς την κοιλίαν του αρρώστου δια κάμποσες η­ μέρες και θέλει ιατρευθεί. Εαν δεν πιστεύεις, δέσε εις εν δέντρον ένα παρόμοιον χαρτί και εις θή». Σ' ένα τραγούδι από την Κω , λένε:  «Κι Ο καπτάν Τυπάλ Πασάς απ' την κουβέρτα είπε: ... Και μια βολιά τον απαντά εφτάξερον τον αφήνει». Γέννηση 7 ημέρας θέλει ξηραν­ Στο Καστελλόριζο λένε το εφτά σε μια γητειά για το ανα­ σκέλλημα: ... Θα τρίβεις εφτά την ημέρα πάνω στο μωρό και Στη Στρώμνιτσα  την πρώτη μέρα μετά από τη γέννα προ­ να λειώσουν ... σκαλούν με μικρά παιδιά τους συγγενείς και γνωστούς δίνο­ ντάς τους μαζί με την είδηση για τη γέννηση και το γένος του  Στην Κέρκυρα  σ' ένα ξόρκι για τους πόνους στο κορμί του ανθρώπου, λέει: «Έδεσα και απόδεσα τας ασθενείας από τον  δούλον του θεού (τάδε). Επτά παρθένες στέκουν και δε σε ξορκίζουν ... ». Σ' ένα Μεγαρίτικο  ξόρκι για το αερικο συνανταμε τις . ' Έργα φωτός και πλούτου, υπό την επήρεια και του Ήλιου (Κυριακή) Έργα μαντικής και μυστηρίων (Σελήνη-Δευτέρα) Έργα επιδεξιότητας, επιστήμης και ευγλωττίας (Ερμής- φράσεις: «Εφτά φορές τσοινωνισμένο, τσάι από τ' άγια πεΣτις Καλλιθιές Ρόδου 101 σ' ένα ξόρκι για τη βα.σκανι? υπαρχει η φράση: «εφτά κλωστίτσες έσυρεν κι εφτα αδραχτια εγίμωσεν». ρασμένο». , , Τετάρτη) Έργα τιμωρίας και οργής (Άρης-Τρίτη) Έργα έρωτα (Αφροδίτη-Παρασκευή) Οι εφτά μαγικοί πλανήτες αντιστοιχούν προς τα εφτά χρώ­ Σ' ένα άλλο ξόρκι της Ρόδου 102 συνανταμε τη φραση: «κι εγέμωσεν εφτά ανώγια κι εφτά κατώγια». , ' Ένα κρητικό ξόρκι 103 για τον πονόματο αρxι~ει με τη ~ρα­ " ματα του πρίσματος και τους εφτά τόνους της μουσικής κλί­ μακας παριστάνουν επίσης τις εφτά αρετές και κατ' αντίθεση τα εφτά αμαρτήματα της Χριστιανικής ηθικής. Γάμος ση: «τρεις εφτά, τρεις οκτώ, τρεις εννιά καλοι αδελφοι». Αστρολογία Στη Χαλδία του Πόντου 110, όταν πρωτοχόρευαν μαζί οι νε­ όνυμφοι, χόρευαν μαζί τους κι άλλα εφτά αντρόγυνα πρωτό­ γαμα. Στην Αιτωλία λένε: -Εφταπάρθενος χουρός' πααίν' κουντά τμ Πούλια κ' εχ' ιννιά αστέργια (πιθανώς ο ηνίοχος). , ' , Στον κώδικα 670 της Εθνικής Βιβλιοθή κης  (του ΙΒ' αιώ­ μπρουστά τμ Πούλια κ'έχ' ιφτά αστέρια (πιθανως ~ τ~υρoς). -Εφταπάρθενος χορός : ονομασί,α για τη M~γαλη Άρκτο. Ο Στίλπων Κυριακίδης αφιέρωσε ολακερη μελετη για να α­ ποδείξει την προέλευση αυτής της ονομασίας. -Ιφταπάρθενος χουρός' είνι άλλους αυ-τ:ος κι ~ααιν να) αναφέρεται ότι τα στέφανα του γάμου τα τοποθετούσε στον παστό ο ιερέας, λέγοντας κάποια ευχή. Ύστερα από εφτά μέρες ο ιερέας έπαιρνε τα στέφανα και τα τοποθετού­ σε στο ναό. Κατάδεσμοι Στα όνειρα : Σ' έναν ονειροπομπό η αφιέρωση γίνεται «δι' αποπνίξεως» μπροστά στο είδωλο εφτά ζώων. Βασκανία Στην Κρήτη  κάρφωναν ορισμένες ασθένειες των ζώων με εννιά παλουκάκια που τα έκοβαν από «επτακόνδυλον κά­ λαμον» με μαυρομάνικο μαχαίρΙ. Στην Ηλεία  για να μη βασκαίνονται τα ~ωρά, ~π~ την πρώτη μέρα τους φορούν ένα φυλαχτό Kαμω~ενo απο ~αγισ­ Σ' έναν κατάδεσμο για το δέσιμο του αντρόγυνου  ανα­ φέρεται η συμβουλή: «να το πεις εφτά βολές και να δέσεις εφτά κόμπους, ένα σε κάθε βολά». σα. Τούτο συνήθως έχει μέσα μονόκλωνο σκορδο, μO~OKλ~­ νη σφαραγγιά, μονόκλωνη αγριορίγα,νη, λίγη, μπ~ρoυ~, ψι­ χο υλα από ύψωμα εγκαινίων εκκλησιας, κερ,ι απο επιτα~ιo, τρία κλωνιά αρσενικού λιβανιού, κομμάτι απο αστραποβολο και εφτά αρκουδότριχες. Στη μαγεία Σ' έναν άλλο κατάδ εσμ0 υπάρχει η φράση: «δήνω εφτά σφονδύλους χειρών και ποδών και την φλέβαν την κινούσαν το κορμίον του δείνα ... ». Σε κατάδεσμο  για το λύσιμο του αντρόγυνου διαβάζου­ με «Καθώς σβένω εγώ τα κάρβουνα, έτσι να λυθώ και εγώ και να το κάμει, όταν θα πέσει με τη γυναίκα του το βράδυ, και να το κάμει ημέρες εmά». Και τα μαγικά έργα, λέει ο Λεβί , είναι επίσης εφτά:  Ο Φαίδων Κουκουλές  στη μελέτη του για τους Μεσαιω-  νικούς κι ελληνικούς καταδέσμους αναφέρει πολλούς κατα­ δέσμους οι οποίοι αναφέρονται στον αριθμό εφτά ή συνι­ στούν τα λόγια να λέγονται εφτά φορές ή να δένουν εφτά κόμπους κ.λ.π. Παραδόσεις ίδια οικογένεια. και τη φοβάται όταν βρίσκεται εκεί που γεννούν άλλες γυναί­ κες. Πιστεύουν ότι αυτή η δύναμη κρατεί εφτά γενιές στην Σε μια παράδοση από τη Χίο υπάρχει η φράση: «Σ'Ι'ες ε­ φτά χούδες» (εφτά γενεές). Βάφτιση Η βάφτιση του παιδιού στη Ρόδο γίνεται μετά τις εφτά. Μάρτης Έτσι λέμε μια τρίχρωμη κατά κανόνα κλωστή, που φορούν τα παιδιά στα χέρια τους την Πρωτομαρτιά για να μην τα μαυ­ ρίσει ο Ήλιος. Στην Κύπρο  στα βρέφη που δεν έχουν χρονίσει τους φορούν εφτά μάρτηδες. Λοχεία Η Λοχεία  στα Βυζαντινά χρόνια διαρκούσε εφτά μέρες. Να σημειωθεί ότι ο άγιος Ιωάννης ο Ελεήμων διέτασσε να μένουν οι άπορες λεχώνες στα λοχοκομεία που ο ίδιος είχε ιδρύσει επί εφτά μέρες κι ύστερα να επιστρέφουν στο σπίτι τους. Ωκυτόκια Στο Ζαγόρι πιστεύουν ότι οι έγκυες διατρέχουν μεγάλο κίνδυνο από τον κουτσοδαίμονα ο οποίος χτυπάει με τα κέ­ ρατα του την κοιλιά τους και αποβάλουν. Οι Έλληνες της Καππαδοκίας πιστεύουν ότι ένα θηλυκό δαιμόνιο, η Άλης, παρενοχλούσε τις έγκυες και τις λεχώνες. Για να διώξουν αυτό το δαιμόνιο παρατηρεί ο Καρολίδης  μπάζουν μέσα στο δωμάτιο μια ή περισσότερες χήνες οι ο­ ποίες απολύονται εναντίον της λεχώνας. Θεωρείται σωστικό αν χτυπούν το πρόσωπο της λεχώνας γιατί τότε το δαιμόνιο φεύγει. Και όχι μόνο δεν ξαναενοχλεί την ίδια γυναίκα.....
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΙΕΤΤΟΣ}

Δεν υπάρχουν σχόλια: