ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2016

ΟΙ ΗΛΙΘΙΟΙ![Οι πέντε βασικοί νόμοι τής ηλιθιότητας!!]


ΟΙ ΠΕΝΤΕ ΒΑΣΙΚΟΙ ΝΟΜΟΙ ΤΗΣ ΗΛΙΘΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΤΑ ΤΣΙΠΟΛΑ
[Απόσπασμα από αρθρο του Θ.Γεωργακόπουλου στην καθημερινη,με αφορμή τους νεαρους -το μέλλον της χώρας-που εστεκαν ωρες στην ουρα για να αγοράσουν επώνυμα παπούτσια]
  
1) Πάντοτε και αναπόφευκτα όλοι υποτιμούν τον αριθμό των ηλίθιων ατόμων που κυκλοφορούν στην κοινωνία. Συγκεκριμένα, ο Τσίπολα υποστηρίζει ότι ο αριθμός των ηλίθιων είναι σταθερός σε όλους τους ανθρώπινους πληθυσμούς, όσο σταθερή είναι η αναλογία αγοριών και κοριτσιών που γεννιούνται οπουδήποτε στη Γη. Το ποσοστό των οπωροπωλών που είναι ηλίθιοι είναι το ίδιο με το ποσοστό των κατόχων βραβείων Νόμπελ που είναι ηλίθιοι. Αυτό ισχύει επειδή:
2) Η πιθανότητα ένας άνθρωπος να είναι ηλίθιος είναι ανεξάρτητη κάθε άλλου χαρακτηριστικού του ανθρώπου.
3) Ένας άνθρωπος είναι ηλίθιος όταν προξενεί ζημίες σε έναν άλλο άνθρωπο, ή σε ομάδες ανθρώπων, χωρίς ο ίδιος να αποκομίζει οποιοδήποτε κέρδος, ή ακόμα και με το να ζημιώνεται σημαντικά.
4) Οι μη-ηλίθιοι πάντα υποτιμούν τη βλαπτική ισχύ των ηλίθιων ατόμων. Συγκεκριμένα, οι μη-ηλίθιοι πάντα ξεχνούν πως η συναναστροφή ή ο συγχρωτισμός με ηλίθια άτομα πάντα αποδεικνύεται ένα δαπανηρό σφάλμα, ανεξαρτήτως χρόνου, τόπου ή συνθηκών.
5) Ο ηλίθιος είναι ο πιο επικίνδυνος τύπος ανθρώπου.Ο πιο ενδιαφέρων νόμος του Τσιπόλα είναι ο τρίτος, γιατί προσφέρει κάτι απαραίτητο σε κάθε τέτοιου είδους συζήτηση: Έναν σαφή ορισμό της ηλιθιότητας. Στην περιγραφή του, καταγράφει τέσσερις βασικές κατηγορίες ανθρώπων, ανάλογα με τις πράξεις και τα κίνητρά τους:Οι “ανήμποροι” είναι αυτοί που ενεργούν με τρόπο που κάνει καλό στους άλλους, αλλά κακό στον εαυτό τους.
Οι “έξυπνοι” είναι αυτοί που ενεργούν με τρόπο που κάνει καλό στους άλλους, αλλά καλό και στον εαυτό τους.
Οι “λωποδύτες” είναι αυτοί που κάνουν κακό στους άλλους, αλλά καλό στον εαυτό τους και, τέλος, φυσικά, αυτοί που κάνουν κακό στους άλλους, και κάνουν κακό και στον εαυτό τους, ανήκουν στη μεγαλύτερη κατηγορία: Είναι οι ηλίθιοι. Τα πιο επικίνδυνα και απιζήμια πλάσματα στη Γη.“Ένα ηλίθιο πλάσμα”, γράφει ο Τσίπολα, “θα σε παρενοχλήσει χωρίς λόγο, χωρίς σκοπό, χωρίς πλάνο ή σχέδιο, και τις πιο ακατάλληλες στιγμές, στα πιο ακατάλληλα μέρη. Δεν υπάρχει λογικός τρόπος να προβλέψει κανείς αν και πότε και με ποιον τρόπο και γιατί θα επιτεθεί ένας ηλίθιος. Όταν αντιμετωπίζεις έναν ηλίθιο, είσαι ολοκληρωτικά στο έλεός του”.Μπορείτε να τοποθετήσετε αυτές τις τέσσερις κατηγορίες σε ένα πλέγμα ως εξής: Ζωγραφίστε ένα σταυρό. Το πάνω αριστερά τεταρτημόριο είναι οι “ανήμποροι”. Το πάνω δεξιά είναι οι “έξυπνοι”. Το κάτω δεξιά είναι οι “λωποδύτες”, και το κάτω αριστερά είναι οι “ηλίθιοι”. Τα τεταρτημόρια, βεβαίως, συνορεύουν, και κοντά στα σύνορα τα όρια ανάμεσα στις κατηγορίες θολώνουν, πράγμα που αντικατοπτρίζει και την ποικιλομορφία του είδους μας και των συμπεριφορών των μελών του.Ένας μεγαλοσυνδικαλιστής, για παράδειγμα, που αγωνίζεται για τα κεκτημένα του κλάδου του εις βάρους της ευρύτερης κοινωνίας, μπορεί να τοποθετηθεί στην κατηγορία των “λωποδυτών” (η ονομασία της κατηγορίας, βεβαίως, είναι για χάριν εντυπωσιασμού, και δεν σημαίνει ότι όλοι όσοι ανήκουν σε αυτή είναι κλέφτες, με τη νομική έννοια του όρου). Αλλά δεν είναι και όλοι οι συνδικαλιστές ίδιοι. Αυτοί που κατορθώνουν να προκαλούν μικρότερη φθορά στην κοινωνία, μεγιστοποιώντας ταυτόχρονα τα δικά τους οφέλη, πέφτουν πιο κοντά στο τεταρτημόριο των “έξυπνων”. Αυτοί που εξασφαλίζουν πενιχρά κέρδη για τον κλάδο τους, ενώ προκαλούν τεράστια φθορά στο σύνολο, πέφτουν πιο κοντά στο τεταρτημόριο των “ηλιθίων”. Όλες οι συμπεριφορές ανθρώπων ή ομάδων ανθρώπων που βλέπουμε γύρω μας καθημερινά μπορούν να τοποθετηθούν  σ’ αυτά τα τεταρτημόρια. Εσείς πού θα τοποθετούσατε τους προαναφερθέντες νεαρούς της Κηφισιάς, για παράδειγμα; Μάλλον όχι στους ηλίθιους -δεν κάνουν κακό σε κανένα, αν δεν λάβουμε υπ’ όψιν τέλος πάντων το ότι ψηφίζουν (μάλλον ΣΥΡΙΖΑ). Ή πού θα τοποθετούσατε τον Πάνο Σκουρλέτη που δήλωσε ότι “οι εργαζόμενοι (στα μεταλλεία των Σκουριών) έχουν χάσει την ταξική τους συνείδηση”; Ή πού θα βάζατε τον πρωθυπουργό και την ομιλία του για τη δημόσια διοίκηση, την ημέρα που μάθαμε το διορισμό και της ξαδέρφης του στο δημόσιο; Ή πού θα τοποθετούσατε τον οικονομολόγο και πρώην Υπουργό Γιάνη Βαρουφάκη, που λίγο-πολύ δήλωσε ότι τα capital controls προκάλεσαν bank run (σα να λέμε, η βροχή προκάλεσε σύννεφα); Ή ανθρώπους από το περιβάλλον σας; Ή τους φίλους σας; Ή τον εαυτό σας;Το εύκολο συμπέρασμα ενός τέτοιου άρθρου σε μια χρεοκοπημένη χώρα θα ήταν ότι χρεοκοπούμε επειδή εδώ έχουμε πάρα πολλούς ηλίθιους. Αυτό όμως αντιβαίνει τον 1ο νόμο του Τσίπολα. Οι ηλίθιοι υπάρχουν παντού. Το ίδιο ποσοστό ηλιθίων υπάρχει στη Σουηδία, το ίδιο στη Σιγκαπούρη, το ίδιο και στην Ελλάδα. Οπότε γιατί χρεοκοπούμε εμείς και όχι αυτοί;“Σε μια χώρα που παρακμάζει”, γράφει, “το ποσοστό των ηλίθιων είναι σταθερό. Ωστόσο, στον υπόλοιπο πληθυσμό μπορεί κάποιος να παρατηρήσει αφ’ ενός ανάμεσα στους κατέχοντες την εξουσία μια υπερεκπροσώπηση “λωποδυτών” που ρέπουν προς την ηλιθιότητα, και αφ’ ετέρου, ανάμεσα στους μη-κατέχοντες εξουσία, έναν εξίσου ανησυχητικό αριθμό “ανήμπορων” ατόμων. Αυτές οι ανακατατάξεις στην αναλογία του μη-ηλίθιου πληθυσμού αναπόφευκτα μεγιστοποιούν την καταστρεπτική δύναμη των ηλιθίων, και κάνουν την παρακμή βέβαιη”.“Και”, καταλήγει, “η χώρα πάει κατά διαόλου”.

  

Δεν υπάρχουν σχόλια: