γράφει ο Βασίλης Μακρίδης Vassilis Makridis
- Είναι φανερό, ότι το θέμα που έχει μονοπωλήσει το ενδιαφέρον του κοινού (και του δικού μας, αλλά προφανώς όχι μόνο) είναι η τρομοκρατική ενέργεια στη γέφυρα της Κριμαίας χτες νωρίς το πρωί (6:15), αλλά και οι όποιες συνέπειές της και, κυρίως, οι αντιδράσεις, ένθεν κακείθεν, για το γεγονός.
Η ΈΚΡΗΞΗ ΣΤΗ ΓΈΦΥΡΑ ΤΗΣ ΚΡΙΜΑΙΑΣ (ή πώς η «περεμόγα» δεν είναι, τελικά, και τόσο «περεμόγα»)…
- Το γεγονός: Στις 8/10/2022 στις 6:15 το πρωί πραγματοποιήθηκε ισχυρή έκρηξη στη γέφυρα της Κριμαίας, που ενώνει τη χερσόνησο από την πλευρά της πόλης Κερτς με την ηπειρωτική Ρωσία, όταν φορτηγό νταλίκα φορτωμένο με νιτρικό αμμώνιο (υλικό που χρησιμοποιείται ως λίπασμα, αλλά μπορεί, υπό συγκεκριμένες συνθήκες, να μετατραπεί σε εκρηκτική ύλη) εξερράγη την ώρα που περνούσε δίπλα από σιδηροδρομικό συρμό που κινείτο στην αντίθετη κατεύθυνση και μετέφερε δεξαμενές με καύσιμα. Από την έκρηξη πήραν φωτιά και καταστράφηκαν 7 δεξαμενές καυσίμων, η νταλίκα και διερχόμενο ΙΧ αυτοκίνητο, κατά πάσα πιθανότητα με 2 επιβάτες (1 άνδρα και 1 γυναίκα).Οι 2 επιβαίνοντες το ΙΧ και ο οδηγός της νταλίκας, ο 51χρονος Μαχίρ Γιουσούμποφ σκοτώθηκαν ως αποτέλεσμα της έκρηξης.
- Αποτελέσματα και συνέπειες: Ζημιές υπέστη το οδόστρωμα της γέφυρας στο τμήμα της γύρω από την έκρηξη (2 λωρίδες κυκλοφορίας) και η σιδηροδρομική γραμμή. Η κίνηση στο αυτοκινητικό και στο σιδηροδρομικό τμήμα της γέφυρας σταμάτησε για μερικές ώρες, όχι όμως και η κίνηση των πλοίων στον πορθμό της Κερτς. Η κίνηση των αυτοκινήτων αποκαταστάθηκε στο ένα ρεύμα κυκλοφορίας (2 λωρίδες), το οποίο προσωρινά χρησιμοποιείται για διπλή κατεύθυνση, μέχρι την αποκατάσταση των ζημιών στο άλλο ρεύμα. Η σιδηροδρομική κίνηση αποκαταστάθηκε σε χρόνο ρεκόρ – ήδη στις 16:00 ο πρώτος επιβατικός συρμός διέβη τη γέφυρα, ενώ το ίδιο αναμένεται να γίνει και με όλα τα προγραμματισμένα σιδηροδρομικά δρομολόγια (επιβατικά και εμπορικά) από εδώ και στο εξής. Φορτηγά, για λόγους ασφαλείας, επιτρέπονται μέχρι 3,5 τόννους. Έχει ήδη υπάρξει μέριμνα, ώστε για την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας πάνω στη γέφυρα, να δρομολογηθούν από σήμερα Κυριακή φέρι μποτ επιβατικά και εμπορικά (μαζί και ειδικά για μεταφορά βαγονιών τρένων), που θα ενώνουν την Κερτς με την απέναντι ευρισκόμενη Περιφέρεια Κρασνοντάρ (όπως δηλαδή γινόταν επί δεκαετίες).
- Δράστες και τρόπος δράσης: Από την πρώτη στιγμή που το γεγονός έγινε γνωστό, οι επίσημες αρχές του καθεστώτος του Κιέβου όχι μόνο αναγνώρισαν την άμεση εμπλοκή τους στην τρομοκρατική (γιατί τέτοια είναι) αυτή ενέργεια, αλλά και πανηγύρισαν χαιρέκακα για το συμβάν. Πρώτος και «καλύτερος» βγήκε στα social media ο ειδικός σύμβουλος του Ζελένσκι, Μιχαήλ Ποντολιάκ, που έγραψε μεταξύ άλλων ότι «η γέφυρα ήταν μόνο η αρχή», «η Ουκρανία θα πάρει πίσω ό,τι της έχει κλέψει η Ρωσία» και ότι «η Κριμαία είναι ουκρανική». Ανάλογα «πανηγύρια» έγιναν, όχι μόνο από Ουκρανούς κρατικούς λειτουργούς, αλλά και από εκπροσώπους ξένων κρατών, όπως η Πολωνία και οι χώρες της Βαλτικής, που σύσσωμες «χαιρέτισαν» την επίθεση στη γέφυρα της Κριμαίας. «Πανηγυρικοί» και χαιρέκακοι ήταν και οι τόνοι σειράς ευρωπαϊκών εντύπων, όπως της γαλλικής Le Figaro, της βρετανικής Daily Mail, της γερμανικής FAZ (Frankfurter Allgemeine Zeitung) κ.ά.
- Ωστόσο, εντύπωση προκάλεσε, τουλάχιστον σε όσους/-ες διαβάζουν προσεκτικά τον ξένο Τύπο, οι άκρως επιφυλακτικές αντιδράσεις του συστημικού Τύπου των ΗΠΑ. Έντυπα όπως η Washington Post, η Wall Street Journal κ.ά., όχι μόνο δεν μετέδωσαν την είδηση σε «πανηγυρικούς» τόνους, αλλά εξέφρασαν την ανησυχία τους, ότι η ενέργεια αυτή μπορεί να οδηγήσει σε κλιμάκωση των αντιδράσεων της Ρωσίας. Σε αντίθεση με τον ευρωπαϊκό Τύπο, που αποδείχτηκε «βασιλικότερος του βασιλέως» στην παρουσίαση του θέματος, οι εκδόσεις από τις ΗΠΑ κατανοούν, αν μη τι άλλο, ότι η ενέργεια αυτή ξέφυγε κατά πολύ από τα μέχρι τώρα παραδεκτά επίπεδα έντασης στη σύγκρουση Ρωσίας – Ουκρανίας και ότι η κλιμάκωση που προκαλείται ενδέχεται να έχει οδυνηρές συνέπειες ΚΑΙ για τα συμφέροντα των ΗΠΑ, άμεσα και σε βάθος χρόνου. Κάτι που, ωστόσο, φαίνεται να μην κατανοούν ούτε η πολιτική, ούτε στρατιωτική ηγεσία της χώρας, ούτε – προφανώς – οι μυστικές υπηρεσίες τους, οι οποίες αντιθέτως φαίνεται να είναι επίσης άμεσα εμπλεκόμενες (και) στη συγκεκριμένη υπόθεση.
- Σε ό,τι αφορά, ωστόσο, τον τρόπο δράσης, είναι ηλίου φαεινότερο, ότι μια τέτοια ενέργεια δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί με τα μέσα που διέθεταν από μόνες τους οι ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις και μυστικές υπηρεσίες. Μόνο η δορυφορική κατασκοπεία των ΗΠΑ (και εδώ υπονοείται η κρατική και όχι η τύπου Starlink) θα μπορούσε να προσφέρει τόσο εξειδικευμένες πληροφορίες για τον συντονισμό ενός τέτοιου χτυπήματος. Οι Ουκρανοί, εν προκειμένω, μόνο ως εκτελεστικά όργανα αποφάσεων ειλημμένων μακριά από το Κίεβο μπορούν να λογίζονται εν προκειμένω. Να πω εδώ, ότι ο αρχικός σχεδιασμός της επίθεσης, με βάση τα παραστατικά μεταφοράς του φορτίου απο τη νταλίκα, ήταν η παράδοση του φορτίου να γίνει μια μέρα νωρίτερα από το τελικό συμβάν, δηλαδή την ημέρα που ο Πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν γιόρταζε τα 70ά του γενέθλια. Δεν έχουν γίνει επισήμως γνωστοί οι λόγοι της μεταφοράς της επίθεσης κατά 1 μέρα. Η δική μου υπόθεση είναι, ότι την προηγούμενη μέρα δεν υπήρχε σιδηροδρομικό φορτίο που να ταιριάζει με τα σχέδια των σαμποτέρ (καύσιμα, δηλαδή).
- Αντιμετώπιση συνεπειών: η Ρωσία φάνηκε (και αυτό είναι ενός είδους απάντηση στους «πανικόβλητους» ή τους χαιρέκακους, που βλέπουν παντού «ήττες» της Ρωσίας και «αδυναμία» να υπερασπιστεί τα εδάφη της και τις υποδομές της) ότι ανέμενε ότι ένα τέτοιο σχέδιο αργά ή γρήγορα θα έμπαινε σε εφαρμογή και έδειξε, αν μη τι άλλο, άριστα προετοιμασμένη για την αντιμετώπιση ενός τέτοιου ενδεχομένου (έκρηξης, δηλαδή, στη γέφυρα). Ταχύτατη αποκατάσταση του μεγαλύτερου μέρους των ζημιών, άμεση αποκατάσταση (έστω και με αντικειμενικές δυσκολίες) της κίνησης των αυτοκινήτων και των τρένων πάνω από τη γέφυρα, συμπληρωματική λειτουργία φέρι μποτ στη γραμμή Κερτς – Πορτ Καφκάζ (που λειτουργούσε και παλιότερα), ταχύτατη μεταφορά των επιβατών των τρένων που καθυστέρησαν λόγω της τρομοκρατικής πράξης σε ξενοδοχεία με δωρεάν διαμονή, πλήρης επάρκεια τροφίμων και καυσίμων στην Κριμαία για μήνες από τώρα: αυτά ήταν μερικά από αυτά που έγιναν είτε χτες, είτε είχε προβλεφθεί να γίνουν εδώ και καιρό. Κανένας πανικός, καμία «οργισμένη» αντίδραση, καμία έλλειψη σε αγαθά. Συνεπώς, οι Ρώσοι απέδειξαν ότι σε κρίσιμες συνθήκες όχι μόνο ενώνονται ψυχικά, αλλά ενεργούν και γρήγορα και αποτελεσματικά.
- Για το εάν μπορούν ή όχι οι Ρώσοι να διαφυλάξουν τις υποδομές τους από ενδεχόμενες τρομοκρατικές επιθέσεις, αρκεί να αναφερθούμε στις δεκάδες (αν όχι εκατοντάδες) απόπειρες που έχουν πατάξει οι ρωσικές αρχές και κυρίως οι δυνάμεις της Εθνοφρουράς εδώ και χρόνια. Ας θυμίσει, λοιπόν, κάποιος, στους αμφισβητίες, τους «δίδυμους πύργους» και την Οκλαχόμα στις ΗΠΑ, το Μπατακλάν και τον φορτηγατζή της Μασσαλίας στη Γαλλία, τη γέφυρα του Μπάκιγχαμ στη Βρετανία και δεκάδες άλλες αντίστοιχες ενέργειες, όπου οι αρχές στάθηκαν ανίκανες να προστατέψουν και τις υποδομές τους και τους αθώους πολίτες… Ο τρομοκράτης βρίσκεται (δυστυχώς) πάντα ένα βήμα μπροστά από τον κυνηγό του. Το θέμα είναι, όταν οι κυνηγός φτάνει σε σημείο να εξουδετερώσει τον τρομοκράτη, να το κάνει με τέτοιον τρόπο, ώστε να καθίσταται αδύνατη οποιαδήποτε περαιτέρω αντίδραση. Τα παραδείγματα σε ό,τι αφορά στη Ρωσία είναι αρκετά και, κυρίως, άκρως ενδεικτικά: 2ος Τσετσενικός Πόλεμος, Νότια Οσετία, Συρία είναι, ασφαλώς τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα. Αντίθετα, για τις ΗΠΑ και τους συμμάχους τους και μόνο το άκουσμα της λέξης «Αφγανιστάν» αρκεί για να καταλάβει κανείς πολλά…
- Συμπεράσματα: Ο στόχος των τρομοκρατών (Ουκρανών και των πατρώνων τους) ήταν, ασφαλώς, να επιφέρουν ένα «θεαματικό» πλήγμα στο γόητρο της Ρωσίας και του Προέδρου της προσωπικά και μάλιστα σε μια μέρα-ορόσημο για τον ίδιο (70ά γενέθλια). Υπό αυτήν την έννοια, ο στόχος εξαρχής ήταν και επικοινωνιακός, εκτός από επιχειρησιακός. Ωστόσο γινόταν κατανοητό, ότι η γέφυρα δεν μπορεί να χτυπηθεί από αέρος (ή με πυραύλους εδάφους-αέρος),: αφενός επειδή το βεληνεκές των ουκρανικών όπλων είναι ανεπαρκές για κάτι τέτοιο, αφετέρου επειδή τόσο η αντιπυραυλική ασπίδα της περιοχής, όσο και η ρωσική Αεροπορία δεν αφήνουν να περάσει… κουνούπι!… Δεν μπορούσε, επίσης, να χτυπηθεί από θαλάσσης, αφού οι Ρώσοι έχουν τον πλήρη έλεγχο όχι μόνο του πορθμού της Κερτς, αλλά και όλου του πλησίον θαλάσσιου χώρου έξω από τα στενά και προς την πλευρά της Μαύρης Θάλασσας. Ο μόνος τρόπος που μπορούσε να συμβεί κάτι, είναι αυτός που τελικά επέλεξαν οι εμπνευστές του σχεδίου. Ωστόσο για να «δουλέψει» κάτι τέτοιο χρειάζονταν, όπως είπαμε και πληροφορίες από τη δορυφορική κατασκοπεία των ΗΠΑ, ώστε να συντονιστεί το χτύπημα.
- Τι όμως κατάφεραν πραγματικά οι δράστες αυτής της τρομοκρατικής ενέργειας;;;
* Κατάφεραν να πλήξουν σε σημαντικό βαθμό μια καίρια (και σημαντική ΚΑΙ επικοινωνιακά) ρωσική υποδομή; - ΌΧΙ!… Και σε αυτό έπαιξε ρόλο η ίδια η κατασκευή της γέφυρας και τα κατασκευαστικά «τρικ» που χρησιμοποίησε ο σχεδιαστής της, ώστε να μπορεί ν’ αντέξει ακόμη και ενδεχόμενη τρομοκρατική επίθεση.
* Κατάφεραν να δημιουργήσουν «εκατόμβη» θυμάτων; - ΌΧΙ!… (Για τους 3 νεκρούς θα πούμε περισσότερα λίγο πιο κάτω).
* Κατάφεραν να διακόψουν για καίριο χρονικό διάστημα την κίνηση των αυτοκινήτων και των τρένων πάνω από τη γέφυρα; - ΌΧΙ!...
* Κατάφεραν να σπείρουν τον πανικό στον τοπικό πληθυσμό και στους Ρώσους πολίτες εν γένει; - ΌΧΙ!…
* Κατάφεραν να δημιουργήσουν προβλήματα στην τροφοδοσία του πληθυσμού της Κριμαίας με βασικά αγαθά; - ΌΧΙ!…
* Κατάφεραν να καταδείξουν κάποιου είδους αδυναμίες του ρωσικού κρατικού μηχανισμού στην αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων; - ΌΧΙ!…
* Κατάφεραν να ανακόψουν τον ανεφοδιασμό των ρωσικών ενόπλων δυνάμεων στο «νότιο» μέτωπο; ΌΧΙ!… (ξέχασαν, προφανώς, κάποιοι/-ες, ότι υπάρχει και κοτζάμ ΛΔ Ντονιέτσκ γι’ αυτή τη δουλειά!!!).
- Συνεπώς, η πολυδιαφημισμένη από χτες το πρωί ουκρανική «περεμόγα» («νίκη» στα Ουκρανικά) στο τέλος της ημέρας δεν φαίνεται και… τόσο «περεμόγα», όσο στην αρχή της. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο, ότι τα ουκρανικά ΜΜΕ και ΜΚΔ, μετά τους αρχικούς «διθυραμβικούς» τόνους, στο δεύτερο μισό της ημέρας άλλαξαν άρδην τη ρητορική τους και άρχισαν ν’ αρνούνται τη συμμετοχή της Ουκρανίας στην ενέργεια της έκρηξης, ρίχνοντάς τα για πολλοστή φορά στους… Ρώσους, που βομβαρδίζουν τον εαυτό τους για να κατηγορήσουν τους άλλους!!! (Αυτή η επικοινωνιακή και ηθική γελοιότητα πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει… Αλλά για να σταματήσει χρειάζονται και από την άλλη πλευρά κάποια γεγονότα αρκούντως «αποστομωτικά»· αλλά αυτό είναι μια άλλη κουβέντα).
- Ξετυλίγοντας λοιπόν το «κουβάρι» των γεγονότων, βλέπουμε σιγά σιγά ότι μετά τον αρχικό θόρυβο και αφού κατακάθισε ο «κουρνιαχτός», αυτό που έμεινε στους Ουκρανούς ήταν ο επικοινωνιακός εντυπωσιασμός, που έχει κι αυτός κοντά ποδάρια και ζωή 3 μέρες. Όπως ακριβώς και το (κάθε) ψέμα...
Β.Μ.
Μετά το παραπάνω κείμενο, προχωράω αμέσως σε μια συνοπτική παρουσίαση της κατάστασης στα επιμέρους μέτωπα:
- Κουπιάνσκ και Περιφέρεια Χαρκόβου: Αποτυχημένη απόπειρα επίθεσης των VSU με 2 τάγματα στα χωριά Περσοτράβνενογε και Γιάγκοντνογε (δείτε παρακάτω αναφορά απωλειών). Ανάλογη αποτυχία και σε απόπειρα επίθεσης στην περιοχή της Ταβολζάνκα. Οι ρωσικές δυνάμεις αποκρούουν με επιτυχία κάθε απόπειρα των VSU για προώθηση και κατάληψη νέων εδαφών.
- Σβάτοβο και δυτικά σύνορα ΛΔ Λουγκάνσκ: Οι VSU έχουν μεταφέρει στην περιοχή περί τις 40 χιλιάδες Ουκρανούς και ξένους στρατιωτικούς, με στόχο την επίθεση στη γραμμή Σβάτοβο – Κρεμενάγια. Ωστόσο οι ενοποιημένες ρωσικές δυνάμεις οργανώνουν μεθοδικά την αμυντική τους διάταξη και υποδέχονται ολοένα και περισσότερες ενισχύσεις από τα μετόπισθεν. Στην (Κράσναγια) Ντιμπρόβα, κοντά στο Κράσνι Λιμάν, την οποία ανακατέλαβε πριν λίγες μέρες το 208ό Σύνταγμα Κοζάκων, οργανώνεται επίσης άμυνα κατά των VSU, που φυσικά «φέρουν βαρέος» την απώλεια ενός χωριού στην περιοχή που διαφήμιζαν μέχρι τώρα ότι ήταν μία από τις μεγαλύτερες στρατιωτικές τους «επιτυχίες» κατά τη διάρκεια της ΕΣΕ. Ο αυτοκινητόδρομος Κρεμενάγια – Σβάτοβο, μέσω του οποίου πραγματοποιείται και ο εφοδιασμός των ρωσικών δυνάμεων, βρίσκεται υπό τον πλήρη έλεγχό τους.
- Αρτιόμοφσκ και «κεντρικό» μέτωπο: Συνεχίζεται η προέλαση των ρωσικών δυνάμεων (μαζί με τους Wagner) από τη ΝΔ πλευρά της πόλης. Επίσης παρατηρείται μικρή, πλην διόλου ασήμαντη προώθηση και από την ανατολική πλευρά προς το κέντρο της πόλης, εκεί που πριν από λίγες μέρες οι VSU κατέστρεψαν τη γέφυρα που ένωνε τους δύο τομείς της πόλης για να καθυστερήσουν όσο μπορούν την προέλαση των ρωσικών δυνάμεων.
- Μπερισλάβ και «νότιο» μέτωπο: Άλλη μια προσπάθεια «επίθεσης» των VSU στην περιοχή των Πιατιχάτκι – ΠολιάνκI αποκρούστηκε αποτελεσματικά από τις ρωσικές δυνάμεις, με σημαντικές απώλειες για τους «επιτιθέμενους».
- Μερικά ακόμη νέα από το μέτωπο:
- Οι απώλειες των VSU κατά το προηγούμενο 24ωρο στη ζώνη ευθύνης των δυνάμεων της ΛΔ Λουγκάνσκ ήταν οι ακόλουθες: Περί τους 50 Ουκρανοί στρατιωτικοί νεκροί και κατεστραμμένα 2 ΤΟΜΠ (BTR), 1 τανκ και 8 ειδικά στρατιωτικά αυτοκίνητα.
- Οι αντίστοιχες απώλειες των VSU κατά το ίδιο χρονικό διάστημα στη ζώνη ευθύνης των δυνάμεων της ΛΔ Ντονιέτσκ ήταν: περί τους 40 νεκροί Ουκρανοί στρατιωτικοί και κατεστραμμένα 2 οβιδοβόλα Μ777, 1 τανκ, 6 τεθωρακισμένα οχήματα και 2 drones.
- Η ρωσική Εθνοφρουρά εξάρθρωσε στις Περιφέρειες Χερσώνας και Ζαπορόζιε 2 σπείρες συνεργατών των VSU, καθώς και αποθήκες πυρομαχικών και όπλων, αλλά και μέσα επικοινωνίας με τις VSU, μέσω των οποίων μετέδιδαν δεδομένα τόσο για τις θέσεις και τις κινήσεις των ρωσικών ενόπλων δυνάμεων, όσο και για την κατάσταση σε διάφορες ειρηνικές υποδομές των περιοχών αυτών.
- Απόπειρα των VSU να υπερκεράσουν τον ποταμό Ζερεμπέτς στην περιοχή του Κράσνι Λιμάν οδήγησε σε απόκρουση από τις ρωσικές δυνάμεις και στις ακόλουθες απώλειες από ουκρανικής πλευράς: πάνω από 30 νεκρούς Ουκρανούς στρατιωτικούς και κατεστραμμένα 3 ΤΟΜΑ (BMP) και 5 αυτοκίνητα pickup με προσαρμοσμένα πολυβόλα μεγάλου διαμετρήματος.
- Στο σύνολο των αποτυχημένων προσπαθειών τους για «αντεπίθεση» στο «νότιο» μέτωπο, οι VSU απώλεσαν πάνω από 240 Ουκρανούς στρατιωτικούς, ενώ οι ρωσικές δυνάμεις τους κατέστρεψαν και 12 τανκ, 14 ΤΟΜΑ (BMP), 8 στρατιωτικά αυτοκίνητα και 4 συστήματα πυροβόλων εδάφους.
- Στην κατεύθυνση νοτίως του Ντονιέτσκ (υπονοείται η περιοχή του Ουγκλεντάρ) αποκρούστηκε επίθεση μονάδων της 115ης Μηχανοκίνητης και της 1ης Προεδρικής Ταξιαρχίας των VSU, με αποτέλεσμα πάνω από 90 νεκρούς Ουκρανούς στρατιωτικούς και κατεστραμμένα 2 τανκ, 8 ΤΟΜΑ (BMP) και 6 στρατιωτικά αυτοκίνητα.
- Στην αποτυχημένη απόπειρα επίθεσης των VSU με 2 τάγματα στα χωριά Περσοτράβνενογε και Γιάγκοντνογε (Περιφέρεια Χαρκόβου), στην οποία αναφέρθηκα και νωρίτερα, εξουδετερώθηκαν πάνω από 100 Ουκρανοί στρατιωτικοί, ενώ καταστράφηκαν 2 τανκ, 5 ΤΟΜΑ (BMP) και 4 στρατιωτικά αυτοκίνητα. Στην ίδια Περιφέρεια και στην περιοχή της Πετροπάβλοφκα, ως αποτέλεσμα μαζικών και συντονισμένων πυρών των ρωσικών δυνάμεων σε εφεδρικές δυνάμεις των VSU που μετακινούνταν προς το μέτωπο, εξουδετερώθηκαν πάνω από 110 στρατιωτικοί που ανήκαν στην 14η Μηχανοκίνητη Ταξιαρχία των VSU και το 19ο Τάγμα της λεγόμενης «Εδαφικής Άμυνας».
- Η ρωσική Αεροπορία κατέρριψε ουκρανικό μαχητικό αεροσκάφος MiG-29 στην περιοχή της Τσαπάγεφκα (Περιφέρεια Ζαπορόζιε).
- Στην πόλη του Ζαπορόζιε πάλι, από πυραυλικό χτύπημα ακριβείας από αέρος της ρωσικής Αεροπορίας επλήγη βάση προσωρινής στρατοπέδευσης μονάδας ξένων μισθοφόρων, με αποτέλεσμα την εξουδετέρωση 160 εξ αυτών.
- 12 ουκρανικά drones, μεταξύ των οποίων και 1 Bayraktar TB-82 (τουρκικής κατασκευής), κατέρριψε κατά τις προηγούμενες 24 ώρες η ρωσική αντιαεροπορική άμυνα. Επίσης αναχαίτισε στον αέρα 21 βλήματα πυραύλων HIMARS (παραγωγής ΗΠΑ) και 1 βλήμα βαλλιστικού πυραύλου Tochka-U.
- Στη ΛΔ Λουγκάνσκ απετράπη απόπειρα για μαζική τρομοκρατική ενέργεια, με εκρήξεις σε παιδικούς σταθμούς (!!!).
- Ο επίσημος απολογισμός των αμάχων θυμάτων των ουκρανικών βομβαρδισμών σε κατοικημένες περιοχές της ΛΔ Ντονιέτσκ ακριβώς τα μεσάνυχτα που μας πέρασαν και για το τελευταίο 24ωρο ανήλθαν σε 3 νεκρούς και 5 τραυματίες αμάχους, σύμφωνα με τις αρχές της περιοχής.
- Μια είδηση ασφαλώς με τη σημασία της, είναι ο διορισμός από τον Ρώσο Υπουργό Άμυνας Σεργκέι Σοϊγκού του στρατηγού Σεργκέι Σουροβίκιν ως επικεφαλής της Ειδικής Στρατιωτικής Επιχείρησης των ρωσικών Ενόπλων Δυνάμεων στην Ουκρανία. Ο Σουροβίκιν, που γίνεται 56 χρόνων σε 2 μέρες, έγινε γνωστός τα τελευταία χρόνια ως «ο άνθρωπος που κέρδισε τον πόλεμο στη Συρία», αφού το 2017, όντας διοικητής της ρωσικής δύναμης στη χώρα αυτή, κατάφερε στην ολιγόμηνη παρουσία του (Φεβρουάριο με Δεκέμβριο έμεινε) να κερδίσει, μαζί με τις συριακές δυνάμεις, όλες τις μεγάλες μάχες κατά των τρομοκρατών του ISIS και άλλων οργανώσεων και να απελευθερώσει το 95% του διοικητικού εδάφους της Συρίας. Μέχρι τώρα ο Σουροβίκιν ήταν διοικητής της («διοπλικής») Στρατιάς του Νότου των ρωσικών Ενόπλων Δυνάμεων και πριν από αυτό αρχηγός ΓΕΑ.
- Και για τέλος, τηρώντας την παράδοση, αναφέρω τις ουκρανικές υλικές απώλειες από την έναρξη της ρωσικής ΕΣΕ (24/02) μέχρι και χτες το μεσημέρι (08/10): 316 αεροπλάνα, 158 ελικόπτερα, 2.176 drones, 379 αντιαεροπορικά πυραυλικά συστήματα, 5.494 τανκ και λοιπά τεθωρακισμένα οχήματα, 866 αυτοκινούμενα πυραυλικά συστήματα πολλαπλών εκτοξεύσεων, 3.457 πυροβόλα εδάφους και ολμοβόλα, καθώς και 6.395 στρατιωτικά αυτοκίνητα διαφόρων ειδών και χρήσεων.
- Ως είθισται, στο πρώτο σχόλιο κάτω από το αρχικό κείμενο θα βρείτε και τον χάρτη των στρατιωτικών επιχειρήσεων (κατάσταση έως και 08/10/2022), δανεισμένο όπως πάντα από την Readovka.
Καλή ξεκούραση σε όλες και όλους, εκτός φυσικά από τα γνωστά και άγνωστα καθάρματα κλπ κλπ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου