ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Κυριακή 12 Μαρτίου 2023

ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ ΠΑΤΕΡΑ ΣΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΓΗ!!

 

Πνευματικές» διαδρομές του οικοκληρικαλισμού

του Paolo Gulisano

Υπάρχει μια αρκετά διαδεδομένη αφήγηση σχετικά με την τρέχουσα επιδημία του ιού Covid-19: θα ήταν ένα είδος «προειδοποίησης», αν όχι ακόμη και «τιμωρίας» ή εκδίκησης, από τη Γη προς τα ανθρώπινα όντα για τήν παρατεταμένη κακομεταχείρισή της, παραβίαση, κακοποίηση.

Κάποιος θα μπορούσε να παρατηρήσει: μιλάτε για τη Γη, έναν πλανήτη, μια μάζα γεωλογικών, βιολογικών και ούτω καθεξής στοιχείων σαν να ήταν ζωντανό ον.

Αυτή ακριβώς είναι η ιδέα που επεξεργάστηκε πριν από 40 χρόνια, το 1979, ένας Άγγλος επιστήμονας, ο Τζέιμς Λάβλοκ, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την πατρότητα της θεωρίας της Γαίας, δηλαδή η Γη κατανοητή ως ένας ενιαίος ζωντανός οργανισμός, μιά ύλη που δεν παραμένει παθητική απέναντι σέ ό,τι απειλεί την ύπαρξή της. Το βιβλίο έφερε επανάσταση στην οικολογία και τις περιβαλλοντικές σπουδές, μέχρι τότε κλάδος των φυσικών επιστημών, που έκτοτε έχει γίνει περισσότερο μιά ιδεολογία.

Στο δοκίμιό του, ο Βρετανός επιστήμονας εισήγαγε τη θεωρία του ως εξής:


« Στο μυαλό των αρχαίων ανθρώπων, η Γη ήταν πάντα η κατεξοχήν γεννήτρια και τροφή (η Γαία των Ελλήνων) και η έννοια της Μητέρας Γης είναι μια κατηγορία του πνεύματος που παραμένει ακόμα στις μεγάλες θρησκείες. Στον σύγχρονο κόσμο, ωστόσο, η συσσώρευση γνώσης για το φυσικό περιβάλλον και η ανάπτυξη της οικολογίας σημαίνουν ότι οι επιστήμονες έχουν υποθέσει την πιθανότητα ότι η βιόσφαιρα θα μπορούσε να είναι κάτι περισσότερο από μια συλλογή έμβιων όντων εντός των φυσικών τους οικοτόπων, του εδάφους, τής θάλασσας και τού αέρος.[ΜΙΑ ΝΟΟΣΦΑΙΡΑ]
Η αρχαία πίστη και η σύγχρονη γνώση συγχωνεύονται συναισθηματικά με την ανήσυχη έκπληξη με την οποία οι αστροναύτες, και εμείς με τον στοχασμό, κοιτάζαμε τη Γη που αποκαλύφθηκε με όλη της την ομορφιά φλεγόμενη στο κατάμαυρο του διαστήματος. Ωστόσο, η συγκίνησή μας δεν αποδεικνύει ότι αυτή η Γη μας, που πάντα ονομαζόταν Μητέρα, είναι ζωντανή ».
(James Lovelock, Gaia. New Ideas on Ecology . σελίδα 7)

Αναμφίβολα ο λόγος του καθηγητή είναι συναρπαστικός, υπαινικτικός, αλλά και παραπλανητικός. Ειδικότερα όπου λέει ότι η έννοια της Μητέρας Γης είναι μια κατηγορία του πνεύματος που υπάρχει στις μεγάλες θρησκείες. Οι οποίες? Δεν αναφέρεται καθόλου στον Ιουδαϊσμό, δεν υπάρχει πουθενά στα Ευαγγέλια, ούτε σε ολόκληρη την ιστορία της χριστιανικής σκέψης και δεν υπάρχει ούτε μια σκιά του στο Ισλάμ.
Λοιπόν, για ποιες «μεγάλες θρησκείες» μιλάμε; Αν μη τι άλλο, υπάρχει σε πολύ αρχαίες φυλετικές λατρείες, σε μορφές ανιμισμού. Ωστόσο, οι θέσεις που εκφράστηκαν πριν από σαράντα χρόνια από τον Lovelock έχουν σταδιακά ανοίξει το δρόμο τους και με αφορμή αυτή την επιδημία οι θέσεις που εκφράζονται σε ένα άλλο δοκίμιο, με έναν αδιαμφισβήτητο τίτλο, μοιάζουν να αναδύονται ξανά με δύναμη: Η εκδίκηση της Γαίας .

Η Γαία λοιπόν μας έστειλε τον Κορωνοϊό για να μας τιμωρήσει για τα λάθη μας, για την περηφάνια μας, για τον τρόπο που της συμπεριφερόμαστε. Ο Corrado Augias μίλησε για αυτήν ως « γίγαντα που θέλει να αποτινάξει μερικά από αυτά τα επτά δισεκατομμύρια ανθρώπινα όντα που την ενοχλούν ».
Εν ολίγοις, η καημένη η Γαία θα είχε ενεργήσει σε αυτοάμυνα και θα συμπεριφερόταν όπως τα άλλα αδέρφια της –μικρές θεότητες– που πάντα πέταγαν κεραυνούς από τον Όλυμπο ή τη Βαλχάλα.

Στην πραγματικότητα, αυτές οι θεωρίες αντιπροσωπεύουν ένα φαινόμενο θρησκευτικής παλινδρόμησης , αυτό που οι κοσμικοί μελετητές κάποτε ονόμασαν ένα βρεφικό στάδιο της ανθρωπότητας, με τις ιδιότροπες θεότητες να κατεβάζουν τον θυμό τους στους ανθρώπους.
Ωστόσο, η μόνη οργή που δεν είναι νόμιμη είναι αυτή του βιβλικού Θεού, και ειδικότερα του χριστιανικού Θεού, που δεν μπορεί να τιμωρήσει γιατί είναι γεμάτος έλεος. Τότε οι ειδωλολατρικές θεότητες αναλαμβάνουν δράση στη θέση του.

Πριν κάποιοι αναγνώστες παρεξηγήσουν τη σκέψη μας, ας ξεκαθαρίσουμε ένα πράγμα: κατά τη γνώμη μας ο Θεός τιμωρεί ναι, αλλά όχι σε αυτόν τον κόσμο, ενδεχομένως στον άλλο. Σε αυτόν τον κόσμο η δικαιοσύνη είναι απολύτως ατελής, ενώ θα είναι τέλεια στον επόμενο, όπου βασιλεύει το έλεος και η δικαιοσύνη. Επομένως, ο κορωνοϊός δεν είναι μια τιμωρία που στέλνει ο Θεός (σε ποιον λοιπόν; σε ευσεβείς ηλικιωμένες κυρίες που ζούσαν με τίμια εργασία, θυσίες και προσευχές;) αλλά ακόμη λιγότερο από τη Γαία ή οποιονδήποτε άλλο για αυτήν.

Ωστόσο, οι θέσεις του Lovelock και η οικολογική ιδεολογία έχουν ήδη εισχωρήσει στον Χριστιανισμό, και όπως είπαμε, η επιδημία τις έφερε στο προσκήνιο, δια στόματος εκφραστών της επισκοπής αλλά και καρδιναλίων.[ΟΠΩΣ Ο ΖΗΖΙΟΥΛΑΣ]

Αυτές οι ερμηνείες έγιναν από τον επίσκοπο της Κρεμόνας, ένα από τα πρώτα μέρη που επλήγησαν από τον ιό. Ο ιεράρχης Cremonese νοσηλεύτηκε στο νοσοκομείο τις πρώτες ημέρες της μόλυνσης και χάρη στις θεραπείες που του δόθηκαν, κατάφερε να αναρρώσει. Στις 20 Μαρτίου, μόλις βγήκε από το νοσοκομείο, ο Monsignor Antonio Napolioni έδψσε συνέντευξη  στον εκδότη της τοπικής εφημερίδας La Provincia .
Μία από τις ερωτήσεις ήταν η εξής: «Πολλοί υποστηρίζουν ότι η έκτακτη ανάγκη του κορωνοϊού είναι ένα μήνυμα ότι η Γη μάς στέλνει μετά από πάρα πολλούς απρόσεκτους συναγερμούς: το λιώσιμο των παγετώνων, οι ολοένα και πιο ακραίες καταιγίδες, οι ωκεανοί που πνίγονται από πλαστικό, οι καταστροφικές πυρκαγιές στην Αυστραλία. Συμμερίζεστε αυτήν την ανάγνωση; ".
Αυτή είναι η απάντηση του πάστορα Cremonese: « Φυσικά ναι. Είναι ένα ανάγνωσμα που λαϊκοί και επιστήμονες διαβάζουν εδώ και πενήντα χρόνια και που η Εκκλησία έχει φτιάξει το δικό της. Ο Πάπας Φραγκίσκος εξέφρασε τις σκέψεις του οργανικά με την εγκύκλιο Laudato si'. Ας πούμε ότι η Γη μας έστειλε μια… ειδοποίηση παραπόνων ».
Ο σκηνοθέτης ζητά μια διευκρίνιση: « Η Γη ή ο Θεός; ". Η απάντηση του διαδόχου των Αποστόλων είναι επιτακτική: «Ο Θεός δεν παίζει με το δημιούργημά του, αλλά το έχει εμπιστευτεί στους εσωτερικούς του νόμους και στην ευθύνη των ανθρώπων ».

Εν ολίγοις, ο Θεός δεν έχει καμία σχέση με αυτό, αλλά η Μητέρα Γη έχει. Την έχουμε προσβάλει και αυτό που συμβαίνει είναι η συνέπεια.
Αξιοσημείωτο είναι το απόσπασμα όπου ο Napolioni υπενθυμίζει ότι πρόκειται για μια ανάγνωση που κάνουν οι « άντρες της επιστήμης » (Lovelock και ποιος άλλος;) εδώ και 50 χρόνια. Και ο ιεράρχης φαίνεται να εκφράζει την ικανοποίησή του που επιτέλους η Εκκλησία το κατάλαβε και το έκανε δικό της. Αξιοκρατία – φυσικά – του πάπα και της εγκυκλίου Laudato sì. Αυτό που ο Καρδινάλιος Σκόλα όρισε κατά την αποχώρησή του ως « μια αλλαγή παραδείγματος », μια πράξη « μετατροπής σε μια ολοκληρωμένη οικολογία ».
Επομένως, επιστρέφοντας στη σκέψη του 
 Napolioni « ο Θεός δεν παίζει με το δημιούργημά του », η Μητέρα Γη παίζει, και παίζει επίσης σκληρά, αν θυμώσει.

Αλλά αν ο Ναπολιόνι είναι μόνο ο επίσκοπος μιας μικρής επισκοπής της Λομβαρδίας, κανένας άλλος από τον αρχιεπίσκοπο της Βιέννης, ο οποίος ήταν μαθητής του Πάπα Ράτσινγκερ, και ακόμα στη μόδα κατά τη διάρκεια αυτού του παπάτου, έχει έρθει να διευκρινίσει περαιτέρω τη σκέψη της νέας Εκκλησίας.
Ο Αυστριακός καρδινάλιος Christoph Schönborn, που εκτιμάται ιδιαίτερα από τον Πάπα Φραγκίσκο, εκφράστηκε στο ίδιο μήκος κύματος σε τηλεοπτική συνέντευξη στις 22 Μαρτίου. Τι τιμωρία από τον Θεό, εξήγησε ο Schönborn, η πραγματική αμαρτία είναι η οικολογική: «Είναι πραγματικά απαραίτητο να πετάξετε στο Λονδίνο για ψώνια; Είναι πραγματικά απαραίτητο να πάτε διακοπές στις Μαλδίβες για τα Χριστούγεννα; Είναι πραγματικά απαραίτητο να κάνετε κρουαζιέρες με 4.000 άτομα σε ένα πλοίο που μολύνει δραματικά τις θάλασσες; Χρειαζόμαστε πραγματικά 200.000 αεροπλάνα που πετούν στους ουρανούς κάθε μέρα; ".
Θα αναρωτηθούμε: τι σχέση έχει αυτό με τον Covid-19; Και ιδού η απάντηση από τον αρχιεπίσκοπο της Βιέννης: « Ίσως ο Θεός θέλει να μας υπενθυμίσει ότι μας εμπιστεύτηκε τη δημιουργία και δεν μας την έδωσε για να την καταστρέψουμε ».

Πώς είπε ο Ναπολιόνι; Σημείωση εγγύησης. Μια προειδοποίηση, μια υπενθύμιση. Κίτρινη κάρτα, επίπληξη. Λοιπόν, απείθαρχη ανθρωπιά, θέλεις να το καταλάβεις ή όχι; Ή μήπως θέλουμε να θυμώσει η Γαία και να μας τιμωρήσει με άλλο βιολογικό ξυλοδαρμό;
Και αν κάποιος τολμήσει να διαμαρτυρηθεί για αυτή τη μεταχείριση που δεν έπληξε τόσο τους βιομηχανικούς ρυπαντές, τους πρωταγωνιστές του Jet Set, τους ταξιδιώτες κατά συρροή σε τροπικούς παραδείσους, αλλά τους ογδοντάρηδεςπου επιστρέφουν από μια ζωή εργασίας και θυσίας, ιδού η προειδοποίηση ενός Ιησουίτη θεολόγου: η Terra έχει κάθε λόγο και ο Covid είναι ο ιός της πρόνοιας.
Η σελίδα ειδήσεων του Βατικανού, VaticanNews.va , δημοσίευσε ένα άρθρο στα αγγλικά με τίτλο Coronavirus : Ο απίθανος σύμμαχος της Γης στις 30 Μαρτίου . Ο απίθανος σύμμαχος της Γης.

Ο συγγραφέας, ο Ιησουίτης Benedict Mayaki, σχολιάζει με ικανοποίηση το γεγονός ότι η καραντίνα που προκλήθηκε από τον κορωνοϊό, με συνέπεια το κλείσιμο πολλών ανθρώπων στο σπίτι, είχε ως αποτέλεσμα "απρόβλεπτα οφέλη για τον πλανήτη », όπως τα καθαρά νερά και η επιστροφή των ψαριών στα κανάλια της Βενετίας και η μείωση των εκπομπών άνθρακα και κατά συνέπεια της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Σε όλα αυτά, σχολιάζει ο καλός Ιησουίτης πατέρας, « υπάρχει ένα μάθημα για το μέλλον » που μας διδάσκει « πόσα πολλά μπορούν να γίνουν για τον πλανήτη ». Η ευσυνείδητη αναφορά του Laudato si' στην οποία ο Φραγκίσκος είχε προειδοποιήσει για τις βλαβερές συνέπειες της ανθρώπινης δραστηριότητας στο οικοσύστημα δεν μπορεί να παραλειφθεί .
Το άρθρο δεν κάνει καμία αναφορά στους θανάτους τόσων πολλών ανθρώπων και στα δεινά που προκλήθηκαν από τον κορωνοϊό. Ίσως για αυτόν τον λόγο το κείμενο αφαιρέθηκε αργότερα, αλλά κάποιος είχε χρόνο να το διαβάσει. Ο καλός Ιησουίτης πατέρας ήταν ίσως λίγο πολύ άμεσος και ορμητικός, αλλά δεν έκανε τίποτε άλλο από το να μεταφέρει μια συγκεκριμένη σκέψη στις ακραίες συνέπειες: το κακό στον πλανήτη είναι ο άνθρωπος. Επομένως, αν θέλουμε να σώσουμε τον πλανήτη, ας εξαλείψουμε την ανθρωπότητα ή τουλάχιστον ας μειώσουμε πολύ την παρουσία της. Ένα όραμα σύμφωνο με τους νέους προφήτες του Μαλθουσιανισμού (όπως ο Τζέφρι Σακς) που φιλοξενείται και λατρεύεται τόσο συχνά στο Βατικανό.

Τέλος, για την περίσταση, δεν θα μπορούσε να λείπει η φωνή του Leonardo Boff, ενός πρώην ιερέα και θεολόγου της απελευθέρωσης, που εκστασιάστηκε από το μονοπάτι του οικολογισμού και επιστρατεύτηκε από τον Πάπα Φραγκίσκο ως εμπνευστή του Laudato Si ' .
Σε πρόσφατο άρθρο του υποστήριξε ότι ο κορωνοϊός είναι « αντίποινα της Γαίας για τα αδικήματα που της κάνουμε συνεχώς ». Ο ηλικιωμένος φίλος των ανταρτών βρήκε μια νέα σημαία να υψώσει, νέα έστω και πολύ αρχαία: τη Γαία, την Ελληνίδα θεά που προσωποποιεί τη Γη. Η θεότητα που αναβίωσε ο Lovelock. Εν ολίγοις: Ο Θεός είναι νεκρός, αλλά η Γαία – ή η Παχαμάμα – είναι ζωντανή και παλεύει μαζί μας, και Hasta il Coronavirus siempre.

Μπροστά σε όλα αυτά, πρέπει πραγματικά να ελπίζουμε ότι θα σχηματιστεί αντίσταση που παίρνει το μέρος του Θεού, αλλά και αυτών της ανθρωπότητας. Κάποιος που θυμάται ότι υπάρχει ένας Θεός που έκανε τη Δημιουργία ως καλό πράγμα, αλλά όπου το κακό είναι παρόν και ενεργεί, όπου υπάρχουν αρπακτικά και δολοφονικοί ιοί που σκοτώνουν φτωχούς αδύναμους και εύθραυστους ανθρώπους.
Τι γίνεται με τη Μητέρα Γη που μπορεί να γίνει μια σκληρή θετή μητέρα; Καλύτερα τότε ο Καλός Πατέρας για τον οποίο μας μιλάει εκείνο το ξεχασμένο βιβλίο που ονομάζεται Ευαγγέλιο.

https://amethystosbooks.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια: