Στο βιβλίο της «Baphomet: The Temple Mystery Unveiled», η αποκρυφίστρια Tracy Twyman συνδέει τη Lilith-Samael με τον δαίμονα-θεό των Ναϊτών Baphomet. Συζητά πώς ο αποκρυφιστής του 19ου αιώνα Stanislas de Guaita σχεδίασε ένα σιγίλιο για τον Baphomet που περιλαμβάνει τα ονόματα της Lilith και του Samael (που περιβάλλεται από το όνομα Hebew για τον Leviathan). Επίσης, προτείνει ότι τα δύο φίδια στη ράβδο κηρύκειου που απεικονίζονται να ανεβαίνουν από την περιοχή του καβάλου του Baphomet από τον Éliphas Lévi αντιπροσωπεύουν τη Lilith και τον Samael. Στο βιβλίο της «Η Μυστική Δοξασία» του 1888, η αποκρυφίστρια Έλενα Μπλαβάτσκυ λέει ότι ο Σαμαέλ, ο Σατανάς και ο Άγιος Μιχαήλ είναι το ίδιο. Δηλώνει: «Αλλά στην Καμπάλα, ο Σαμαέλ, ο οποίος είναι ο Σατανάς, φαίνεται να είναι πανομοιότυπος με τον Άγιο Μιχαήλ, τον Σφαγέα του Δράκου». Στο βιβλίο του 1858 'Vestiges of the Spirit-History of Man', ο εσωτεριστής Samuel Fales Dunlap λέει: «Ο Ησαύ είναι ο Σαμαέλ που είναι το όνομα του Αζαζήλ και του Σατανά. Όχι σπάνια αποκτά το επίθετο Άρης, "αγριογούρουνο", Γέρο φίδι Σατανάς". Ο Σαμαέλ είναι ο Σατανάς και πιθανώς ο Άγγελος του Θανάτου». Η υποτιθέμενη αλληλογραφία μεταξύ του Σαμαέλ και του Αγίου Μιχαήλ είναι περίεργη εφόσον οι Μάρτυρες του Ιεχωβά πιστεύουν ότι ο Άγιος Μιχαήλ είναι ο Ιησούς Χριστός. Οι περιγραφές του Σαμαέλ ως «αγριόχοιρου» είναι επίσης περίεργες, καθώς ο αιγυπτιακός θεός Σετ μερικές φορές απεικονιζόταν ή περιγραφόταν ως μαύρος κάπρος. Στο βιβλίο του του 1884 «Bible Folk-Lore», ο James Edwin Thorold Rogers συνδέει τον δαίμονα-θεό Σαμαέλ με τον θεό της Μεσοποταμίας Nergal, λέγοντας: «Σαμαέλ του Ταλμούδ, του πλανήτη Άρη, ο οποίος στην Ασσυρία ονομαζόταν πολεμιστής Nergal». Στην Καμπάλα, ο Σαμαέλ θεωρείται τόσο άγγελος όσο και δαίμονας, μερικές φορές αναφέρεται ως ο Άγγελος του Θανάτου. Θεωρείται ως ο κυβερνήτης της Sitra Achra («η άλλη πλευρά»), το βασίλειο της ακαθαρσίας. Ο Άγγελος του Θανάτου είναι ένα άλλο όνομα για τον Κρόνο, που ονομάζεται Grim Reaper. Στη ζωχαρική παράδοση, ο Κρόνος είναι θηλυκοποιημένος και εξισώνεται με τη Λίλιθ (η Λίλιθ έχει το αστρολογικό σύμβολο για τον Κρόνο στο σιγίλιό της). Στο βιβλίο τους «Ιουδαϊκή Εγκυκλοπαίδεια», ο Φρεντ Σκόλνικ και ο Μάικλ Μπέρενμπαουμ μας λένε: «Στην Καμπάλα, επηρεασμένη από την αστρολογία – η Λίλιθ σχετίζεται με τον πλανήτη Κρόνο και όλους εκείνους που έχουν μελαγχολική διάθεση». Ο θεός Κρόνος συνδέεται τόσο με αρσενικές όσο και με θηλυκές θεότητες και θα μπορούσε να αποτελείται από τον Σαμαέλ και τη Λίλιθ, το ζευγάρι που (όταν ενώνονται) σχηματίζουν τον Λεβιάθαν. Ο Georges Dumézil έδειξε ότι ο Kronos (λατινικός Κρόνος) προέρχεται από την ίδια ρίζα με το ρωσικό vqan, chran, "φάλαινα" ή "leviathan" (ένα φιδίσιο ή φιδίσιο πλάσμα).
Το Baphomet ονομάζεται "Nergal" στο δημοφιλές κόμικ "Wicked":

Εκτός από τη σύνδεσή του με τον Άρη, ο Nergal συνδέθηκε επίσης με τον Κρόνο (όπως υποδηλώνει το παρακάτω απόσπασμα από το βιβλίο του 2015 «The City of the Moon God», της Tamara Green):
❝Κατά την ασσυριακή περίοδο, το Nergal συνδέθηκε με τον πλανήτη Κρόνο❞
Στο βιβλίο του 1856 «Μύθοι που εντοπίζονται στην πρωτογενή πηγή τους μέσω της γλώσσας», ο φιλόλογος Morgan Kavanagh συνδέει τον Κρόνο με τον Σατανά. Διερευνά τις ετυμολογικές και συμβολικές συνδέσεις μεταξύ του Κρόνου και του Σατανά, υποστηρίζοντας ότι οι δύο μορφές είναι ουσιαστικά ίδιες. Ο συγγραφέας σημειώνει ότι, σύμφωνα με την Αποκάλυψη της Βίβλου, το φίδι ονομάζεται Σατανάς, και δεδομένου ότι ο Κρόνος και το φίδι έχουν κοινά χαρακτηριστικά, ο Κρόνος μπορεί επίσης να εξομοιωθεί με τον Σατανά. Οι Ρωμαίοι, ισχυρίζεται ο Kavanagh, αναγνώρισαν αυτή τη σύνδεση συνδέοντας τον Κρόνο με τον κάτω κόσμο και τις χαμηλότερες περιοχές. Το βασικό σημείο είναι ότι ο Κρόνος και ο Σατανάς είναι σχεδόν ταυτόσημοι στο όνομα. Τα γράμματα "r" και "n" στον Κρόνο είναι σε παράθεση, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να αφαιρεθούν χωρίς να αλλάξει η θεμελιώδης έννοια, αφήνοντας το "Satun", το οποίο ο Kavanagh ισχυρίζεται ότι είναι ουσιαστικά το ίδιο με τον Σατανά. Η ομοιότητα στον χαρακτήρα μεταξύ των δύο προέρχεται από τη συσχέτιση του Κρόνου με την ταπεινότητα - μια ιδέα που οδηγεί επίσης στη σύνδεση του Κρόνου με το σκοτάδι και τον κάτω κόσμο, όπως ο Σατανάς. Όπως ειπώθηκε, ο Georges Dumézil έδειξε ότι ο Kronos (λατινικός Κρόνος) προέρχεται από το ρωσικό vqan, chran, "φάλαινα" ή "leviathan", το οποίο είναι ένα πλάσμα που συνδέεται με το φίδι. Το Baphomet Sigil που δημιουργήθηκε πριν από περισσότερα από 100 χρόνια συνδέει τον Λεβιάθαν με τον Σαμαέλ και τη Λίλιθ, η πρώτη από τις οποίες (Σαμαέλ) θεωρείται γενικά ως ένα άλλο όνομα για τον Σατανά. Ο Kavanagh εμβαθύνει επίσης στην έννοια του ονόματος του Κρόνου, υποδηλώνοντας ότι η ρίζα "Sat" μπορεί να συνδεθεί με λέξεις που υπονοούν απόκρυψη ή απόκρυψη. Επιπλέον, το όνομα Κρόνος συνδέεται με λέξεις που αντιπροσωπεύουν τη Γη και κρύβονται, συμπεριλαμβανομένου του ελληνικού "lêthô" ή "lathô", που σημαίνει επίσης κρύβομαι. Η ρίζα "sh" ή "shad" στον Κρόνο τον συνδέει με αποχρώσεις ή σκιές, ευθυγραμμίζοντας περαιτέρω τον Κρόνο με τον Άδη, τον θεό του κάτω κόσμου. Έτσι, ο Kavanagh συνδέει τον Κρόνο με τις έννοιες της απόκρυψης, του σκότους και του κάτω κόσμου, ενισχύοντας τη συμβολική σύνδεση με τον Σατανά ως σκοτεινό χαρακτήρα, που συνδέεται με χαμηλότερα, κρυμμένα βασίλεια.

Το άρθρο του ψυχολόγου Jordan Peterson το 2006 «Θρησκεία, κυριαρχία, φυσικά δικαιώματα και τα συστατικά στοιχεία της εμπειρίας», που δημοσιεύθηκε στο Brill's Archive for the Psychology of Religion, συζητά την εξέλιξη των μυθολογικών μορφών, συμπεριλαμβανομένης της μεταμόρφωσης του αιγυπτιακού θεού Set στην ιουδαιοχριστιανική έννοια του Σατανά. Στη σελίδα 170, ο Peterson δηλώνει ότι ο αιγυπτιακός θεός Σετ «μετατρέπεται σε Σατανά καθώς η μυθολογία αναπτύσσεται μέσα στους αιώνες». Αυτή η ιδέα επαναλαμβάνεται από την αποκρυφίστρια του 19ου αιώνα Έλενα Μπλαβάτσκυ (στο περιοδικό της «Θεόσοφος»), η οποία λέει: «Αυτό το όνομα Σατανάς είναι διαστροφή Hebew του παλαιότερου όρου Set ή Seth». Το σετ θεωρούνταν ως εκδήλωση ενός γαϊδάρου στις αρχαίες θρησκείες. Αν και ασυνήθιστο, ορισμένες ερμηνείες του Baphomet τον βλέπουν ως μέρος γαϊδάρου. Για παράδειγμα, στο άρθρο του «Το γοτθικό και το φανταστικό στην εποχή της ψηφιακής αναπαραγωγής», η μελετήτρια Anne Quéma λέει: «Η αναπαράσταση του Baphomet από τον ίδιο τον Lévi αποτελείται από μια φιγούρα που μοιάζει με κριάρι και συνδυάζει τα χαρακτηριστικά ενός ταύρου, σκύλου και γαϊδάρου. Η φιγούρα κριού φοράει μαύρα φτερά και το κεφάλι της ξεπερνιέται με ένα ζευγάρι κέρατα και έναν φακό. Στο μέτωπό του στηρίζεται ένα πεντάγραμμο, και από την αγκαλιά του υψώνεται η φαλλική ράβδος του Ερμή με τα πλεγμένα φίδια της». Ο «ταύρος, σκύλος και γάιδαρος» θα μπορούσε να θεωρηθεί σύνθετος θεός, παρόμοιος με την Εκάτη. Η Εμπούσα θεωρούνταν Εκάτη (σύμφωνα με ορισμένες πηγές) και στον Αριστοφάνη, λέγεται ότι μεταμορφωνόταν σε «ταύρο, σκύλο και μουλάρι» (γάιδαρο) όπως εξηγεί το άρθρο της Wikipedia για αυτήν. Τα τρία ζώα που ο Quéma συνδέει με τη Baphomet βρίσκονται στην Εκάτη. Ο γάιδαρος μπορεί να σχετίζεται με τον Σετ (το ιερό ζώο του Σετ στην Αίγυπτο), ο σκύλος με την Ίσιδα (η Ίσις λατρευόταν ως ο σκύλος-αστέρι Σείριος) και ο ταύρος πιθανώς ο Ρα ή ακόμα και ο Όσιρις. Στην αρχαία αιγυπτιακή θρησκεία, ο ταύρος Mnevis ήταν μια ζωντανή ενσάρκωση του Ra, που λατρευόταν στην Ηλιούπολη. Αυτό θα έθετε τον Baphomet ως ένα είδος Τριαδικού όντος. Η ιδέα ότι ο Baphomet ενσαρκώνει έναν σύνθετο θεό αποδεικνύεται από τον συμβολισμό που ενσωματώνεται στην εικονογραφία του. Για παράδειγμα, τα κέρατα του Baphomet συνοδευόμενα από τον πυρσό στην κορυφή του κεφαλιού του θα μπορούσαν να παραπέμπουν σε μια τριαδική μορφή. Οι ανακαλύψεις μέσα στα κάστρα των Ναϊτών έχουν αποκαλύψει γλυπτά που ερμηνεύονται ως απεικονίσεις του Baphomet. Αυτά τα γλυπτά περιλαμβάνουν μια φιγούρα με τρία κεφάλια (όπως φαίνεται παραπάνω) που παρέχει υποστήριξη στην ιδέα του Baphomet ως τριαδικού θεού, πιθανώς όπως ο Λεβιάθαν (το βιβλίο του 1813 «The Halcyon Luminary and Theological Repository» εξηγεί ότι ο Λεβιάθαν συνδέεται με την Τριάδα - τουλάχιστον με κάποια ερμηνευτική έννοια).
1 σχόλιο:
1. Ο "Μπαφομέτ" φτιάχτηκε τον 19ο αι, από έναν Γάλλο αποκρυφιστή με το ψευδώνυμο Ελιφάς Λεβί (δεν ήταν εβραίως, απλώς ήταν μόδα τότε να παίρνουν εβραϊκά ψευδώνυμα ). Δεν έχει σχέση με Ναΐτες, πρόκειται για αναχρονισμό. Ο Λεβί αργότερα τα έσπασε με τις μασονικες στοές που είχε μπλέξει, επέστρεψε στον ρωμαιοκαθολικισμό και κατηγόρησε τους μασόνους για δολιοφθορά, πρόκληση ταραχών και αποσύνθεση.
2. Λίλιθ ή Λάιλα (αραβικό) σημαίνει περιπου κάτι σαν την Νύχτα, κοντά στην έννοια της αιγυπτιακής θεότητας Νουτ. Δεν έχει σχέση με τις μαλακίες των αποκρυφιστών του 19ου αι.
3. Τα περί Σεθ ή Τυφώνα, τα έχει παραθέσει ο Πλούταρχος, καθαρά και ξάστερα. Από αυτή την γραμμή αντλεί το κακέκτυπο που σήμερα πασσάρεται για εβραϊκή θρησκεία. Η παλαιότερη ιουδαϊκή, πριν πολλούς αιώνες ήταν κλάδος της λατρείας του Οσίριδος και οι πιστοί της απορροφήθηκαν σταδιακά στον χριστιανισμό και μερικοί στο ισλάμ. Δεν έχουν σχέση με τους έξωθεν έποικους και το κατασκεύασμά τους.
4. Γενικά, κακέκτυπα-αιρέσεις όπως ο σημερινός εβραϊσμός ή οι άλλοι μουρλοί στις ΗΠΑ, οι ευαγγελιστές, είναι σατανικές-τυφωνικές σέχτες και όχι θρησκείες.
5. Ο Κρόνος στην πραγματική αρχαία μορφή του ήταν θεός της γής, αντίστοιχο με τον αιγυπτιακό Γκέμπ. Οι περί θανάτου συμβολισμοί σχετιζόταν με την ταφή των νεκρών που δέχετεαι η γή εντός της. Στους Ρωμαίους είχε περάσει ως Σατούρνους ακριβώς με τις ίδιες έννοιες, ως γήινος και γεωργικός θεός.
6. Καμμία σχέση με τον Άρη (Νεργκάλ ήταν αναφορά στον πλανήτη του Άρη), ο Κρόνος. Σχέση του Άρη υπάρχει, μερική, με τον Ώρο υπό την έννοια του εκδικητή κατά του Σεθ. Επίσης όλα αυτά καμμία σχέση με την Εκάτη, που είναι βασικά η Άρτεμις ως θρέπτειρα ψυχών.
7. Το φίδι γενικά είναι συμβολισμός του λόγου. Οπότε, και ο ψευδής λόγος (συκοφαντία, ψεύδος, διαβολή) συνέβαινε να απεικονίζεται με κάτι σαν φίδι ή σκουλίκι που σέρνεται στην γή.
8. Τα δυτικά αποκρυφιστικά σκατά από το 2ο μισό του 19ου αι . και μετά κατασκεύασαν ἐνα σωρο παρανοϊκά, τα οποία πρόβαλλαν στο παρελθόν. Ουδεμία σχέση υπάρχει φυσικά, πρόκειται για ιδεοληπτικούς συκοφάντες. Οι ίδιοι είναι μπλεγμένοι με μαυρίλες και μαγγανείες και σατανιστριλίκια και προσπαθούν να παρουσιαστούν ως δήθεν σχετικοί με κάτι το αρχαίο.
Τίποτε τέτοιο δεν ισχύει. Πρόκειται για κακέκτυπα και για οργανωμένες επιθέσεις κατά του αρχαίoυ κόσμου, από προτεσταντικά ανθρωποειδή. Μέρος αυτού του βόθρου υποστηρίχτηκε από αποικιοκρατικά συμφέροντα, που είχαν σκοπιμότητες να πλήττουν την ιστορία, πνευματικά και φιλοσοφικά και θρησκευτικά πιστεύω και πολιτισμούς.
Δημοσίευση σχολίου