Γράφει ο ΤΑΣΟΣ ΜΕΡΤΙΚΑΣ!!
Γιά τον Νταβέλη τον λήσταρχο έχουν γραφεί πολλά και έχουν γίνει πλήθος εκπομπών αλλά κανείς δεν στάθηκε στο ίδιο το ψευδώνυμό του και στο πως συνέβει να τον έχουν εικόνισμα -κυριολεκτικά- πολύς κόσμος μέσα στα σπίτια του και να μην το γνωρίζει..
Θρυλική μορφή το δίχως άλλο- και δεν θα σταθώ στιγμή στούς άθλους του και στο ήθος του ως κατ ανάγκην δολοφόνου.
Θα σταθώ ξεκινώντας σ’ εκείνη την έκφραση που άκουγα συχνά παιδί ,μια που τώρα τείνει να εκλείψει απ’ τον ιό της αστυφιλίας και του αφελληνισμού που δέρνει τον νεοέλληνα.Η έκφραση αυτή ήταν κυριολεκτικά η απαρχή για μένα του μυστηρίου ''Νταβέλης'' και δεν είναι άλλη πιο ικανή και καίρια να ξεκινήσω..
Είχα ακούσει λοιπόν στο Μάνεση Αργολίδος την θειά μου, να μιλά για κάποιον γνωστό της στο χωριό νεαρό που ..
''ήτανε στην ομορφιά Νταβέλης,να του πάρεις το κεφάλι''
και σαν παιδάκι,προβληματιζόμουν αέναα χωρίς απάντηση..
''γιατί να πάρεις το κεφάλι κάποιου αν είναι όμορφος'';
''πόσο όμορφος ήταν αυτός ο Νταβέλης'';
''ποιός ήταν και ποιος του πήρε το κεφάλι ;''
''το πήρε λόγω που δεν ’’αντεχότανε’’ η ομορφιά του'';
Τα χρόνια περνούσαν.Κι εγώ απλώς στα χωριά ανακάλυπτα πως υπήρχαν κι άλλοι Νταβέληδες!! ..Μάλιστα είδα και πολλούς απ΄ αυτούς,ομορφότερους η λιγότερο όμορφους απ’ τον αόριστο Νταβέλη που έπλαθε ο Νους μου,και το μυστήριο μεγάλωνε.Κανείς όμως δεν ''έφερνε πολύ ''στην εικόνα που είχα.
Και πέρασαν κι άλλα χρόνια μέχρι που μια μέρα,ένα απόγευμα στο ξυλουργείο ενός εφηβικού φίλου στο εικονοστάσι είδα την εικόνα ενός Χριστού, περίεργου,αλλόκοτου με κλειστά μάτια παν εύ-μορφου αλλά!! και...
με σαν...κομμένο κεφάλι.!
Δεν ήταν αυτό που με ξένισε η με παραξένεψε,κείνο που με τρέλανε εντελώς ήταν πως ήταν φτυστός με τον Νταβέλη που είχα κατά νου μου....
Τι παράξενη εικόνα ήταν αυτή.!κυριολεκτικά με στοίχειωσε-και παρ όλο που πια έχω λύσει σχεδόν πλήρως το μυστήριο ( και λεω σχεδόν πλήρως γιατί κανένα μυστήριο δεν λύνεται παντελώς) μια που είναι ''περιορισμένης δυνατότητας ο άνθρωπος να εποπτεύει τα πάντα γύρω του'' όπως έλεγε ο καπετάν Νικηφόρος , εκείνη η εικόνα ακόμα με συνταράσσει και με δονεί ίσως γιατί ακριβώς η λύση του μυστηρίου γέννησε- η μάλλον αποκάλυψε άλλα βαθύτερα κεκρυμμένα καλειδοσκοπικά μυστήρια,που η αχλύ του χρόνου κάνει αδύνατη έστω την προσέγγιση τους.
Τι σημαίνει το όνομα Νταβέλης; όσο κι αν σπάσει κανείς το κεφάλι του μου φαινόταν αδύνατη η ετυμολογία,έλεγα ίσως είναι κανά τοπονύμι,καμιά καταρραχιά,ένα διάσελο,Αρβανίτικο παραφθαρμένο η Σλαβικό (απ τα μύρια βρισκόμενα χωνεμένα στον -αδιανόητων επιπέδων- παλίμψηστο Ελληνικό ιδεοχωρόχρονο της στοιχειοφύσης).
Όλες οι μεγάλες ανακαλύψεις όμως γίνονται τυχαία και έτσι τυχαία ανακάλυψα και τι σημαίνει Νταβέλης όταν άκουσα έναν ιστοριοδίφη φιλλέληνα Άγγλο τουρίστα να με ρωτά στο μουσείο Κορίνθου (ως φύλακα αρχαιοτήτων που ήμουν τότε) εάν ήξερα ..''something about the ''kleftes'' like listarhos davelis...''
Ω, η Θεία στιγμή,που η μακρόσυρτη προφορά του Davelis στα αγγλικά μου αποκάλυψε το αληθινό νόημα της λέξης......
DEVILISH!! =ΔΙΑΒΟΛΙΚΟΣ
'Ολα γυρίζαν γύρω μου ΕΚ-ΣΤΑΤΙΚΑ...!!! η αλληλουχία των συνειρμών του ΝΟΗΤΙΚΟΥ ΚΛΕΙΔΙΟΥ της λέξης Devilish
έκανε την υποστασή μου να βιώσει και να δει όλα τα κομμάτια τα χαμένα του πάζλ...!
ευφυέστατος γνωρίζουμε ο Νταβέλης αλλά και όμορφος.
Εραστής κατά πως λέγεται της κόμισσας Luisa Bankoli μια που η ευρωπαία αστή τον ερωτεύθηκε αληθινά παράφορα,και η ίδια δεν ήταν καθόλου μα καθόλου άσχημη,ένας Έρως γεννήθηκε.... Την επισκεπτότανε λένε νύχτα μέχρι και μέσα στην Αθήνα!
ΝΑ ΑΠΟ ΠΟΙΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΟΥ ΒΓΗΚΕ ΤΟ ΠΑΡΑΤΣΟΥΚΛΙ DEVILISH=ΝΤΑΒΕΛΗΣ Η ΠΑΡΑΦΘΟΡΑ ΤΟΥ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ!
Μια στιγμή μου ήρθε και εμένα κάτι το αληθινά....σατανικό και γι αυτό ''τιμωρήθηκα'' με ακόμη μια ανακάλυψη -μυστήριο..
σκέφτηκα να ΑΡΙΘΜΟΣΟΦΗΣΩ τ όνομα του με βάση το Αρχαιοελληνικό λεξαριθμικό σύστημα.. τι άπληστος Θεέ μου.
Τρόμαξα,όταν βρήκα πως το η λέξη ΝΤΑΒΕΛΗΣ αλλά και DEVILISH αντίστοιχα !!!!!!!!!!!! παράγουν τον Αριθμό
ΧΞΣ'Τ γνωστό και ως 6 6 6!!!
τον αριθμό του Θηρίου της αποκαλύψεως-κατά την Αποκάλυψη πάντα του Ιωάννου!!..........................................
αριθμός που είναι ήδη αρκετά τρομακτικός αλλά γι άλλους λόγους απ’ εκείνους που νομίζει κανείς....
ο άνθρακας αυτό το στοιχείο που βρίσκεται παντού ως βάση στον σύμπαντα κόσμο έχει συστατική δομή
ΕΞΙ ΝΕΤΡΟΝΙΑ ΕΞΙ ΠΡΩΤΟΝΙΑ ΚΑΙ ΕΞΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΑ
Η έννοια του Χρόνου έχει
24 ΩΡΕΣ =2+4=6
Η ΩΡΑ 60 ΛΕΠΤΑ =6+0=6
ΚΑΙ ΤΟ ΛΕΠΤΟ 60 ΔΕΥΤΕΡΑ 6+0=6 !!!
Η ΕΝΝΟΙΑ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟΥ ΧΩΡΟΧΡΟΝΟΥ ΕΙΝΑΙ 666!!!
Ω Νταβέλη!! κατά κόσμον Χρίστο Νάτσιο
πόσα ανακάλυψα ψάχνοντας σε!
Έμενε όμως και το άλλο... η εικόνα του Χριστού που σου ’μοιαζε..(ένα άλλο μυστήριο αυτό ΚΡΥΠΤΟΜΝΗΣΙΑΣ) !που έμελλε εύκολα ν αποκαλυφθεί καθώς έψαχνα για σένα όλο και περισσότερο...και που δεν θα την περιγράψω τώρα ευθύς, καθώς εκείνη θ αναδυθεί υπέλαμπρη στο τέλος της διηγήσεώς μου..
Συνεχίζω λοιπόν την ημιπαράδοξον διήγησή μου ( που δεν καταφέρνει ν ανταποκριθεί στο ελάχιστο της παραδοξότητος της ίδιας της Ζωής ).
Λοιπόν, ο ζωγράφος Νικόλαος Γύζης, είδε σε ηλικία δεκατεσσάρων ετών το 1856 στην πλατεία Συντάγματος το καρφωμένο κομμένο κεφάλι του Νταβέλη και το θαύμασε για την ηρεμία και τη γλυκύτητα που απέπνεε, καθώς ο Νταβέλης ήταν μία πολύ συμπαθητική φυσιογνωμία. Ο Γύζης δεν ξέχασε αυτό το πρόσωπο και στον πίνακα του «Το Άγιον Μανδήλιον», στην απεικόνιση του Ιησού Χριστού, όλοι θαύμαζαν τη γαλήνη και την ομορφιά που χαρακτήριζαν το πρόσωπο του Θεανθρώπου...
Κάποτε ο Γύζης αποκάλυψε ότι εμπνεύστηκε το πρόσωπο από το… κομμένο κεφάλι του λήσταρχου Νταβέλη!!!, όπως το αντίκρισε στην πλατεία Συντάγματος.......
Μεγαλύτερος πια,πήρε το σκίτσο στο Μόναχο που σπούδαζε..
Εκεί το είδε ο Ritter Von Max καθηγητής του Γύζη και το αντέγραψε ''εμπνεόμενος''...
Στο εξώφυλλο έργο του ιδίου- Gabriel Cornelius Ritter von Max, “Veil of St Veronica”, 1874 γράφει πως είναι βασισμένο στο σχέδιο του Νικόλαου Γύζη που απεικόνιζε το κεφάλι του λήσταρχου Νταβέλη.!!!!!!!
Ένα κύμα αντιγραφών έφερε στους δυτικούς η ομορφιά του Αρβανιτόβλαχου λήσταρχου,και ο μύθος εικάζω,ένας μύθος δύσκολος αν όχι αδύνατον να κατανοηθεί ΚΑΙ ΝΑ ΒΙΩΘΕΙ ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ απο έναν ευρωπαίο...κι άλλοι αντέγραψαν ξένοι αλλά και Έλληνες με αποτέλεσμα η ''παραφθορά της εικόνας'' λόγω παραλλαγών και συν τω χρόνω, να μείνει ως ΑΓΙΟΝ ΜΑΝΔΗΛΙΟΝ και ΒΕΛΟ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΒΕΡΟΝΙΚΗΣ και όχι ώς Νταβέλης....!
Πολύ αργότερα την δεκαετία του 1960, λαϊκοί Έλληνες βιοτέχνες εικονισμάτων κατασκεύασαν αντίγραφα, και πωλούμενα αυτά στα πανηγύρια ( όπως φαντάζομαι ο Νταβέλης θα ήθελε να πωλούνται αν μπορούσε να έχει επιλογή απ’ το Υπερπέραν) κατέκλυσαν τα Ελληνικά σπιτικά στα χωριά και στις μικρότερες πόλεις και πολίχνες...έτσι την συνάντησα και εγώ στο παλιό ξυλουργείο του εφηβικού μου φίλου,έτσι
ΤΗΝ ΕΙΧΑ ΔΕΙ ΝΗΠΙΟ ΑΚΟΜΑ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΡΥΠΤΟΕΝΘΥΜΟΜΟΥΝ ΝΟΜΙΖΟΝΤΑΣ ΠΩΣ ΤΗΝ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΑ ΕΚ ΝΕΟΥ- ΕΤΣΙ ΗΞΕΡΑ ΠΑΝΤΑ ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΧΡΙΣΤΟΝΤΑΒΕΛΗΣ ΓΙΑΤΙ ΑΠΛΑ ΕΙΧΑ ΑΚΟΥΣΕΙ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΠΠΟΥ ΜΟΥ! ΚΑΙ Ο ΝΟΥΣ ΤΑ ΕΙΧΕ ΣΥΝΔΙΑΣΕΙ ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΡΙΣΤΟΣ!!! )
.............................................................................................................................................
Τ όνομα είχε παραφθαρεί ήδη,η εικόνα είχε παραφθαρεί
και όμορφος όμορφος γιατί σου πήραν αληθώς το κεφάλι και σωματικά και εικαστικά
ΤΟ ΘΕΙΟΝ ΠΑΘΟΣ ΣΟΥ ΓΕΝΝΗΣΕ ΤΟΝ ΜΥΘΟ
αλλά κανείς μύθος δεν είναι άδειος σαν μισοξεχνιέται.
Το Παράδοξο συμπληρώνει τα κενά χρησιμοποιώντας μας για πιόνια στην Κοσμική σκακιέρα. ο μύθος μεταλλάσεται και διδάσκει,καμιά φορά τελείως άλλα πράγματα απ΄ κείνα τα αρχικά που τον γέννησαν και που λογικά θα έπρεπε διηγούμενος να διδάσκει η απλώς να ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΕΙ.
Στην περίπτωση του Νταβέλη ο μύθος είναι Λερναία Ύδρα,πολυκέφαλο αλλά Ωραίον Τέρας ΚΑΤ ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΟΜΟΙΩΣΗ ΤΟΥ,
π’ όσα κεφάλια και να του κόψει ο χρόνος και η απολησμονιά που φέρει η ανθρώπινη αδιαφορία, κείνος θα γεννά άλλα, όμορφα πάντα σαν το αρχικό ευφυές κεφάλι του Χρήστου που κατάφερε να συγκεράσει με τον βίο του το Θείο και το ανθρώπινο το καλό με το κατ ανάγκην κακό ,
γιατί αν ήταν εκ προθέσεως απλά λήσταρχος και φονιάς το Σύμπαν δεν θα του χε σταθεί τόσο Ελεήμων ώστε απο
XΡΗΣΤΟΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟ DEVILISH ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ
μέχρι και ο Παπασιδέρης άδοντας τον τσάμικο''κατακαημένη Αράχωβα'' τονίζει τ όνομα στο ’'ό'’ Χριστόόόό Νταβέλη και όχι Χρήστο Νταβέλη..!!!
Ω Ληστάρχοντα του Κόσμου!!!
Ενθυμήσου τον δούλο σου Αναστάσιο και την Χώρα σου Ελλάδα Ω,Δέσποτα!
όταν έλθεις εν τη Βασιλεία Σου ως κλέπτης εν τη Νυκτί
Νυν η ψυχή μου τετάρακται και τι να είπω;
Ομολογώ πως Συ γαρ Κύριε ο Θεός μου
Χριστοόόόό Νταβέλη
Νταβέλη ααα ιιι Νταβέέέέλη!!
Θαρσώ Ω δέσποτα ότι Σύ Νενίκηκες τον Κόσμο !
3 σχόλια:
Ο ένας ο λαγουμιτζης από τσου κήπους του Πασά πάει πακέτο με κάτι παραλλαγμενους ψαλμούς του Δαβίδ που τσου τροποποίησε σε "ύμνους στην Αφροδίτη",ο άλλος,ο πανσοφολογιωτατος, με σκληρό αυστηρό υφακι και με τον Αορατο Ήλιο παραμασχαλα.
Το κίνημα της πετσέτας σε ολη του την έκφραση.
https://youtu.be/hW0DaOQqRmM
-Θοδωρε πως τα βλέπεις τα πράγματα;
-Πρεπει να γίνουμε περισσότερο αρεστοί στις μάζες Μιχάλη.
Να γίνουμε χυδαιοτεροι των χυδαίων.Το μεροκάματο μας είναι δύσκολο και οι απαιτήσεις του γραφείου ξεκάθαρες.
-Σωστος ο γέροντας.Την υπόληψη τους να έχουμε και ας τους πάρει ο διάολος.
-Αρεσουμε νέε μου, πως να το κάνουμε,εξελισομεθα και αναβαπτιζομεθα στην κολυμπήθρα.
Αχ μόνο να με άκουγε ο Λιάκος.
-Ειμεθα φιλαρχοι Θοδωρε και η θεία πρόνοια όρισε να στεφθουμε φύλαρχοι του μπουζουκισταν.Ο φρέντο γαρ γλυκύς.
-Δεν κρατάω ψιλά.Κερνας.
https://youtu.be/fZCDpKmvTH4
Η έννοια του χωροχρόνου
Όπως σας βολεύει
Αγαπητοί Αδαείς ΕΙΔΕΧΘΕΊΣ
βάζουν αρχή στον χρόνο?
ΧΑ !
Ότι του κατέβει του καθένα ανάλογα
Τι σφαλιάρες ΤΡΏΝΕ από
τσιστοες
λένε.
ΌΣΟΙ ΠΡΟΣΒΆΛΟΥΝ
ΤΗΝ ΦΎΣΗ
ΤΟΝ ΘΕΌ ΧΡΙΣΤΌ
ΘΈΛΟΥΝ ΝΑ
ΠΑΝΕ ΝΑ ΓΊΝΟΥΝ
ΑΙΏΝΙΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΈΝΟΙ
ΕΊΝΑΙ ΕΠΙΛΟΓΉ ΤΟΥΣ.
ΕΊΝΑΙ ΣΈΞΥ ΕΊΝΑΙ ΣΈΞΥ
ΤΟ 666
ΣΤΟ 4 ΕΊΝΑΙ ΚΡΥΜΜΈΝΟ
ΤΟ 10
1+2+3+4=
ΜΗΝ ΜΙΛΆΣ ! ΚΑΛΎΤΕΡΑ ΝΑ
ΜΑΣΆΣ
ΠΑΡΆ ΝΑ ΑΝΑΜΑΣΑΣ
ΚΟΥΤΟΒΛΙΤΑ.
Δημοσίευση σχολίου