ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2022

ΕΝΑΣ ΠΡΑΚΤΟΡΑΣ ΤΗΣ CIA ΔΙΗΓΕΙΤΑΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ........

 


Από τον σεβασμό στη δυσαρέσκεια: Η ιστορία μου με τη CIA

Η Κεντρική Υπηρεσία Πληροφοριών των ΗΠΑ έκλεισε πρόσφατα τα 75. Έχω τους λόγους μου να ευχηθώ να μην έχει άλλα γενέθλια
Του Σκοτ ​​Ρίτερ που είναι πρώην αξιωματικός πληροφοριών του Σώματος Πεζοναυτών των ΗΠΑ και συγγραφέας του βιβλίου « Αφοπλισμός στην εποχή της περεστρόικα: Έλεγχος των όπλων και το τέλος της Σοβιετικής Ένωσης ». Υπηρέτησε στη Σοβιετική Ένωση ως επιθεωρητής εφαρμόζοντας τη Συνθήκη INF, υπηρέτησε στο επιτελείο του Στρατηγού Schwarzkopf κατά τη διάρκεια του Πολέμου του Κόλπου και από το 1991 έως το 1998 υπηρέτησε ως επικεφαλής επιθεωρητής όπλων στον ΟΗΕ στο Ιράκ. Ο κ. Ritter γράφει επί του παρόντος για θέματα που σχετίζονται με τη διεθνή ασφάλεια, τις στρατιωτικές υποθέσεις, τη Ρωσία και τη Μέση Ανατολή, καθώς και τον έλεγχο των όπλων και τη μη διάδοση. Ακολουθήστε τον στο Twitter @RealScottRitter και στο Telegram Scott Ritter
Η αρχική μου εισαγωγή στη CIA έγινε μέσω του κινηματογράφου και της λογοτεχνίας. Το μυστικό κατάσκοπος εναντίον κατασκόπου ήταν δελεαστικά ρομαντικό, με μια σαφή ατμόσφαιρα «καλού εναντίον κακού». Μεγάλωσα, άλλωστε, κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου, όπου η «κόκκινη απειλή» διαπέρασε κάθε ίνα της αμερικανικής λαϊκής κουλτούρας.
Επέλεξα να υπηρετήσω τη χώρα μου στο στρατό και όχι ως κατάσκοπος, λαμβάνοντας μια προμήθεια στο Σώμα Πεζοναυτών το 1984 ως αξιωματικός πληροφοριών. Η ειδικότητά μου ήταν η μάχη, όχι η κατασκοπεία, και φαινόταν ότι ο δρόμος μου και αυτός της κορυφαίας αμερικανικής υπηρεσίας πληροφοριών δεν επρόκειτο να διασταυρωθεί ποτέ.
Το 1987, οι ΗΠΑ και η Σοβιετική Ένωση υπέγραψαν τη συνθήκη για τις Ενδιάμεσες Πυρηνικές Δυνάμεις (INF), η οποία περιλάμβανε ως μέρος του συστήματος επαλήθευσης της συμμόρφωσής τους επιτόπιες επιθεωρήσεις. Επιλέχθηκα για να υπηρετήσω στην Υπηρεσία Επιτόπιας Επιθεώρησης (OSIA), μια δραστηριότητα του Υπουργείου Άμυνας που επιφορτίζεται με την εφαρμογή των διατάξεων επιτόπιας επιθεώρησης της συνθήκης INF.
Οι πτυχές πληροφοριών της παρακολούθησης της συνολικής σοβιετικής συμμόρφωσης με τη συνθήκη INF επιβλέπονταν από μια οντότητα γνωστή ως Arms Control Intelligence Staff, ή ACIS, η οποία ανέφερε απευθείας στον Διευθυντή, CIA. Νωρίς στη θητεία μου ως επιθεωρητής, δημιούργησα μια σχέση με την ACIS που συνδέθηκε με τον μοναδικό ρόλο που έπαιξα ως επιθεωρητής στο έδαφος στη Σοβιετική Ένωση. Κατά τη διάρκεια δύο ετών, αναγνωρίστηκα δύο φορές από τη CIA σε διαβαθμισμένους επαίνους για τη δουλειά μου στο Votkinsk. Ο πρώτος έπαινος ήταν από τον τότε διευθυντή της CIA, William Webster. Το δεύτερο ήταν από τον επικεφαλής του Γραφείου Διαχείρισης Παρακολούθησης της Συνθήκης στο ACIS, John Bird.
Αναλύω τη σχέση μου με τη CIA κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου στο βιβλίο μου, « Αφοπλισμός στην εποχή της Περεστρόικα: Έλεγχος των όπλων και το τέλος της Σοβιετικής Ένωσης » (εκδ. Clarity Press.) Εκείνη την εποχή, έβλεπα τη CIA ως συλλογή επαγγελματιών που πραγματοποίησαν αποτελεσματικά και επιμελώς την αποστολή τους να επαληθεύσουν τη σοβιετική συμμόρφωση με τη συνθήκη INF.
Κοντά στο τέλος της περιοδείας μου με την OSIA, με κάλεσε ο John Bird στο γραφείο του στο Langley της Βιρτζίνια, τα κεντρικά γραφεία του πρακτορείου, όπου μου πρότεινε δουλειά στη CIA. Ήταν μια πολύ καλή προσφορά, την οποία όμως απέρριψα. Ήμουν αξιωματικός του Σώματος Πεζοναυτών και ήρθε η ώρα να επιστρέψω στη Δύναμη των Πεζοναυτών του Στόλου.
Λίγο αφότου έφυγα από την OSIA, το Ιράκ εισέβαλε στο Κουβέιτ, δρομολογώντας γεγονότα που κορυφώθηκαν με την Επιχείρηση Καταιγίδα της Ερήμου, τον πόλεμο υπό την ηγεσία των ΗΠΑ εναντίον του Ιράκ. Είχα διοριστεί στο αρχηγείο της Κεντρικής Διοίκησης των ΗΠΑ, στο Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας, όπου έπαιξα ένα ρόλο σε αυτό που έγινε γνωστό ως «Μεγάλο Κυνήγι SCUD» – την προσπάθεια του συνασπισμού να εντοπίσει και να καταστρέψει τους ιρακινούς εκτοξευτές πυραύλων SCUD πριν προλάβουν να πυροβολήσουν. στόχους στο Ισραήλ και την Αραβική Χερσόνησο.
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, εισήχθηκα σε μια μονάδα γνωστή ως Joint Intelligence Liaison Element, ή JILES, μια ομάδα της CIA που συνδέεται απευθείας με την Κεντρική Διοίκηση. Είχα την ευκαιρία να δουλέψω μαζί τους σε μερικά έργα και τους βρήκα πολύ επαγγελματίες και προσιτούς.
Μέχρι εδώ καλά.
Μετά τον πόλεμο, άφησα τους Πεζοναύτες και σύντομα προσλήφθηκα από την Ειδική Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών (UNSCOM), που δημιουργήθηκε μετά τον πόλεμο για να επιβλέπει την εξάλειψη των ιρακινών όπλων μαζικής καταστροφής.
Λίγο αφότου έφτασα στα κεντρικά γραφεία του ΟΗΕ, βρέθηκα για άλλη μια φορά να συνεργάζομαι με τη CIA. Ο Τζον Μπερντ και η ACIS είχαν σχηματίσει μια νέα οντότητα, το Γραφείο Παρακολούθησης Κυρώσεων του Ιράκ, ή ISMO, το οποίο είχε αναλάβει την ευθύνη για την παροχή υποστήριξης πληροφοριών στην UNSCOM. Οι επιθεωρήσεις είναι μια δραστηριότητα κατευθυνόμενη από πληροφορίες (δηλαδή, η κοινότητα πληροφοριών παρέχει πληροφορίες σχετικά με τους πιθανούς στόχους που επισκέπτονται οι επιθεωρητές) και με δεδομένο το καθήκον μου να επιβλέπω τη δημιουργία μιας ικανότητας πληροφοριών εντός της UNSCOM (γνωστή ως Μονάδα Αξιολόγησης Πληροφοριών ή IAU) , βρήκα τον εαυτό μου να συναναστρέφομαι συχνά με παλιούς συναδέλφους μου.
Μόνο που αυτή τη φορά ήταν διαφορετικά. Όχι μόνο δεν ήμουν πια μέσα, ας πούμε έτσι, αλλά αποδείχτηκε ότι ο γάμος μου με τη Μαρίνα Χατιασβίλι, μια Γεωργιανή υπήκοο, την οποία γνώρισα κατά τη διάρκεια της θητείας μου ως επιθεωρητής στην OSIA, και την οποία φλέρταρα και παντρεύτηκα μετά την αποχώρησή μου το Σώμα Πεζοναυτών, είχε εξοργίσει τον Τζον Μπερντ, ο οποίος προφανώς είχε καταδικαστεί επειδή προσπάθησε να στρατολογήσει έναν τύπο (εμένα) που στη συνέχεια έφυγε και παντρεύτηκε μία Σοβιετική.
Δεν είχε σημασία που δεν είχα παραβιάσει κανέναν κανόνα ή νόμο ή ότι ο Ψυχρός Πόλεμος είχε τελειώσει. Για τον John Bird, αυτό ήταν προσωπικό.
Την άνοιξη του 1992, η ένταση μεταξύ της UNSCOM και της CIA σχετικά με τον συνεχιζόμενο ρόλο μου (είχα αναλάβει μέχρι τότε τον λογαριασμό των βαλλιστικών πυραύλων και συμμετείχα σε μεγάλο βαθμό στον σχεδιασμό και την εφαρμογή επιθεωρήσεων στο Ιράκ) οδήγησε τη CIA να με αντιμετωπίσει άμεσα. Η υπηρεσία έστειλε τον Stu Cohen, έναν ανώτερο αξιωματικό με εμπειρία στον έλεγχο των όπλων, για να συναντηθεί μαζί μου.
Ο Stu ανέφερε ότι η CIA πίστευε ότι δεν μπορούσε πλέον να παρέχει υποστήριξη πληροφοριών στην UNSCOM εφόσον ήμουν μέλος της ομάδας. Δήλωσε ότι η CIA πίστευε ότι ο γάμος μου με είχε θέσει σε κίνδυνο.
Είπα στον Stu ότι ο γάμος μου δεν ήταν κυριολεκτικά υπόθεση της CIA και ότι δεν είχα κάνει ποτέ κάτι που παραβίαζε τον όρκο πίστης μου στη χώρα μου.
Επετεύχθη ένας συμβιβασμός όπου έδωσα την άδεια στον Stu να διεξαγάγει μια ενδελεχή έρευνα για τη δουλειά μου με την OSIA και τον γάμο μου με τη Μαρίνα. Αν η CIA αποκάλυπτε κάτι απρόσμενο, θα παραιτούμαι ήσυχα από την UNSCOM. Ωστόσο, εάν η CIA δεν έβρισκε τίποτα, τότε θα παρέμενα στην UNSCOM και η CIA θα συνέχιζε να παρέχει απεριόριστη υποστήριξη πληροφοριών.
Λίγους μήνες αργότερα ο Stu επέστρεψε. Η έρευνα είχε ολοκληρωθεί. Ο Stu είχε αποκαλύψει ένα υπόμνημα, γραμμένο από τον John Bird, το οποίο όριζε ότι αποτελούσα μια « γνωστή απειλή » για τις Ηνωμένες Πολιτείες και ότι θα έπρεπε να αντιμετωπίζομαι ως σοβαρός κίνδυνος για την ασφάλεια. Αυτή η επιστολή ήταν η Γένεση όλων των ανησυχιών της CIA. Ο Stu είχε εντοπίσει τον Bird στη Γενεύη της Ελβετίας, όπου συμμετείχε σε διαπραγματεύσεις για τον έλεγχο των όπλων με τους Ρώσους.
Μετά από μια λεπτομερή ανάκριση, ο Μπερντ παραδέχτηκε ότι δεν είχε αποδείξεις ότι είχα κάνει κάτι λάθος, αλλά ότι προσωπικά εξαιρούσε τον γάμο μου με τη Μαρίνα και έγραψε το υπόμνημα από κακία.
Ο Stu κράτησε τον λόγο του και για τα επόμενα έξι χρόνια μπόρεσα να φέρω εις πέρας την αποστολή αφοπλισμού μου, με την υποστήριξη της CIA, η οποία συντονιζόταν μαζί μου για τα πιο ευαίσθητα ανθρώπινα, τεχνικά και εικονογραφικά θέματα νοημοσύνης.
Ωστόσο, σοκαρίστηκα με τον τρόπο με τον οποίο ένας ανώτερος αξιωματούχος της CIA φαινομενικά μπορούσε να κάνει κατάχρηση της θέσης του για να προσπαθήσει να καταστρέψει τη ζωή ενός Αμερικανού πολίτη απλώς και μόνο επειδή αισθάνθηκε προσωπική αβρότητα για κάτι που δεν είχε καμία σχέση με τα επίσημα καθήκοντά του.
Καθώς διευρύνθηκε η δουλειά μου με την UNSCOM, το ίδιο επεκτάθηκε και η αλληλεπίδρασή μου με τη CIA. Μετά από μια σειρά από δύσκολες επιθεωρήσεις, όπου η απόδοσή μου επισημάνθηκε από την κοινότητα πληροφοριών των ΗΠΑ, με πλησίασε ένας ανώτερος αξιωματικός της CIA που με ενθάρρυνε να υποβάλω αίτηση για μια θέση στην υπηρεσία.
Σε αυτή τη συγκυρία, είχα μεγάλη σύγκρουση για τη δουλειά μου με την UNSCOM. Ως Αμερικανός, η πίστη μου ήταν πάντα πρώτα και κύρια στη χώρα μου. Λίγο μετά την ένταξή μου στην UNSCOM, ταξίδεψα στην Ουάσιγκτον, DC, όπου συναντήθηκα με τη διυπηρεσιακή ομάδα, που προερχόταν από το Στέιτ Ντιπάρτμεντ, τη CIA και το Υπουργείο Άμυνας, που επέβλεπε την υποστήριξη των επιθεωρητών του ΟΗΕ. Τους ζήτησα να διευκρινίσουν την αλυσίδα διοίκησης μου – δούλευα για τον ΟΗΕ ή έλαβα τις εντολές μου από την κυβέρνηση των ΗΠΑ;
Μου είπαν χωρίς αβεβαιότητα ότι η δουλειά μου ήταν να εφαρμόσω τα ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας σύμφωνα με τις οδηγίες του εκτελεστικού προέδρου της UNSCOM, ενός Σουηδού διπλωμάτη ονόματι Rolf Ekeus.
Συνέχισα να κάνω ακριβώς αυτό, μόνο για να διαπιστώσω ότι υπήρχε ένταση μεταξύ της UNSCOM και των ΗΠΑ σχετικά με μια ειδική ατζέντα των ΗΠΑ σχετικά με το Ιράκ, η οποία φαινόταν να υποστηρίζει την αλλαγή καθεστώτος στο Ιράκ σχετικά με τον αφοπλισμό των ιρακινών ΟΜΚ.
Ήμουν συχνά στο επίκεντρο αυτής της έντασης, με τραβούσαν προς δύο κατευθύνσεις. Πάντα υπαναχωρούσα στις οδηγίες μου να εκτελέσω πιστά τις εντολές που μου έδωσε ο πρόεδρος της UNSCOM. Αυτό, ωστόσο, δεν μείωσε το αίσθημα ενοχής που προκύπτει όταν κάποιος δεν θεωρείται πλέον «μέρος της ομάδας», ειδικά όταν μιλάμε για την «Ομάδα των ΗΠΑ».
Έκανα αίτηση στη CIA, ελπίζοντας να αποκτήσω θέση ως αναλυτής στο τμήμα πρώην Σοβιετικών Υποθέσεων, που τώρα μετονομάστηκε σε Γραφείο Ρωσικών και Ανατολικοευρωπαϊκών Υποθέσεων. Με κάλεσαν στο Langley, όπου πήρα συνέντευξη με έναν ανώτερο διευθυντή. Όσο μακρύς και μικρός ήταν, η αίτησή μου απορρίφθηκε επειδή θεωρούσα πολύ «παλιά σχολή» στη σκέψη μου. «Δεν είναι ο Ψυχρός Πόλεμος» , μου είπε ο διευθυντής. «Χρειαζόμαστε ανθρώπους που μπορούν να δουν το ρωσικό πρόβλημα με μια νέα προοπτική».
Προφανώς, οι επαίνους μου από τον διευθυντή της CIA, όλοι βασισμένοι σε αναλυτική εργασία, δεν θεωρούνταν πλέον ως πλεονέκτημα.
Ωστόσο, υπήρχε ένα άλλο τμήμα της CIA, το οποίο άρχισε να ενδιαφέρεται περισσότερο για τη δουλειά μου. Γνωστή ως Διεύθυνση Επιχειρήσεων ή DO, αυτή η πτυχή της CIA δεν ασχολήθηκε με την ανάλυση, αλλά μάλλον με τον θολό κόσμο της ανθρώπινης νοημοσύνης και της κρυφής δραστηριότητας. Καθώς το έργο της UNSCOM πέρασε από το καθήκον της καταγραφής των όπλων μαζικής καταστροφής που δηλώθηκαν από το Ιράκ, στην αναζήτηση αποδεικτικών στοιχείων για ΟΜΚ ότι το Ιράκ έκρυβε από τους επιθεωρητές, το ίδιο έκανε και η φύση των ίδιων των επιθεωρήσεων.
Ήμουν στο επίκεντρο αυτής της μετάβασης, αναλαμβάνοντας την ηγεσία στην οργάνωση και την καθοδήγηση εξαιρετικά επιθετικών, συγκρουσιακών επιθεωρήσεων που είχαν σχεδιαστεί για να αποκαλύψουν κρυφές πτυχές του αδήλωτου οπλοστασίου των ΟΜΚ του Ιράκ. Ήμουν επικεφαλής μιας διεθνούς προσπάθειας πληροφοριών που περιλάμβανε τις υπηρεσίες πληροφοριών πολλών εθνών, συμπεριλαμβανομένης της CIA. Χρησιμοποιήσαμε όλο το φάσμα των δυνατοτήτων πληροφοριών για να εκπληρώσουμε την εντολή του αφοπλισμού που τέθηκε από το Συμβούλιο Ασφαλείας.
Μετά από μια ιδιαίτερα δύσκολη και υψηλού προφίλ επιθεώρηση, η οποία έκανε χρήση ραντάρ διείσδυσης εδάφους που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη CIA, με πλησίασε ένας ανώτερος αξιωματικός από το Τμήμα Ειδικών Δραστηριοτήτων - το παραστρατιωτικό τμήμα της CIA, υπεύθυνος για μυστική δράση γύρω από το κόσμος. «Το πρακτορείο θα ήθελε να σας έχει στο πλοίο» , είπε, «αλλά το προφίλ σας είναι πολύ υψηλό. Επιστρέψτε στους πεζοναύτες, ξαπλώστε για μερικά χρόνια και μετά κάντε ξανά αίτηση. Θα σας περιμενουμε."
Την άνοιξη του 1994, η UNSCOM μεταβαλλόταν σε επιχειρήσεις μακροπρόθεσμης παρακολούθησης και οι ικανότητές μου –το κυνήγι κρυμμένων όπλων– δεν θεωρούνταν πλέον απαραίτητο. Έτσι, επέστρεψα στο Σώμα Πεζοναυτών και έκανα ό,τι μπορούσα για να εξαφανιστώ στην αφάνεια.
Δεν ήταν γραφτό να είναι. Μέσα σε λίγους μήνες από τη νέα μου αποστολή, με επισκέφτηκε μια ομάδα της CIA, η οποία με ενημέρωσε για τις αυξανόμενες ανησυχίες ότι το Ιράκ έκρυβε όπλα και ζητούσε τη συμβουλή μου για το πώς θα έπρεπε να οργανωθούν για να αποκαλύψουν στοιχεία της ύπαρξής τους.
Τον Σεπτέμβριο του 1994, ήμουν πίσω στη Νέα Υόρκη, με προσωρινή αποστολή στην UNSCOM, όπου άρχισα να προετοιμάζομαι για μια νέα φάση επιχειρήσεων. Πίσω το 1993, είχα προσεγγίσει τη CIA για βοήθεια στην ανάπτυξη μιας μυστικής ικανότητας μυστικών σημάτων, υπό τον έλεγχο της UNSCOM, στο Ιράκ για να υποκλέψει την ραδιοφωνική κίνηση του Ιράκ που σχετίζεται με την απόκρυψη ΟΜΚ. Εκείνη την εποχή, η CIA διέφυγε, απρόθυμη να παραχωρήσει τον έλεγχο μιας τόσο ευαίσθητης πηγής σε έναν διεθνή οργανισμό.
Πρότεινα να προσεγγίσει η UNSCOM το Ισραήλ για αυτή τη βοήθεια και η CIA συμφώνησε. Έκανα δύο ταξίδια στο Ισραήλ, όπου τελικά συνήφθη μια συμφωνία που με ανάγκασε να συνεργαστώ με Ισραηλινούς φωτογραφικούς διερμηνείς για να αναλύσω εικόνες από αναγνωριστικά αεροσκάφη U-2 που ελέγχονται από την UNSCOM. Χρησιμοποιώντας αυτές τις εικόνες, θα αποκτούσα πρόσβαση σε ισραηλινές πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, οι οποίες θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να κατευθύνουν το έργο των επιθεωρητών. Οι Βρετανοί συμφώνησαν να παράσχουν μια ομάδα συλλογής σημάτων και το προϊόν θα αξιολογούνταν από κοινού από τις ΗΠΑ, τους Βρετανούς και το Ισραήλ.
Αυτή η συμφωνία συμφωνήθηκε σε μια συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε στο Princeton Club στο κέντρο της Νέας Υόρκης, μεταξύ του νέου ανώτερου συνδέσμου της CIA για την UNSCOM, Larry Sanchez, Rolf Ekeus, του Αμερικανού αναπληρωτή του, Charles Duelfer, ενός ανώτερου επιθεωρητή της UNSCOM ονόματι Nikita Smidovich, και μου.
Το Σώμα Πεζοναυτών, ωστόσο, δεν δέχτηκε να με απελευθερώσει για μεγάλο χρονικό διάστημα, και έτσι για άλλη μια φορά άφησα τους πεζοναύτες και επέστρεψα στην UNSCOM, αυτή τη φορά με ένα περίπλοκο όχημα απασχόλησης στο οποίο η CIA διοχέτευε χρήματα στην OSIA, η οποία στη συνέχεια πλήρωσε με ένα συμβόλαιο που θα ανανεωνόταν κάθε έξι μήνες.
Αυτή η σχέση οδήγησε σε μια ανανεωμένη εκστρατεία εξαιρετικά επιθετικών επιθεωρήσεων που έθιξαν τις πιο ευαίσθητες πτυχές της ιρακινής ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένου του ίδιου του προέδρου του Ιράκ. Η UNSCOM πίστευε (σωστά) ότι η προεδρική ασφάλεια εμπλέκεται στην απόκρυψη των ΟΜΚ από τους επιθεωρητές.
Αυτό που δεν γνωρίζαμε είναι ότι η CIA χρησιμοποιούσε τις επιθεωρήσεις της UNSCOM – ειδικά τις παρακολουθήσεις επικοινωνιών, οι οποίες επικεντρώνονταν στην προεδρική ασφάλεια – για να εφαρμόσει μια μυστική επιχείρηση που αποσκοπούσε στην απομάκρυνση του Σαντάμ Χουσεΐν από την εξουσία. Αυτό το σχέδιο εφαρμόστηκε τον Ιούνιο του 1996, ενώ μια ομάδα που καθοδηγούσα ενεπλάκη σε αντιπαράθεση με τις ιρακινές αρχές σχετικά με την πρόσβαση σε τοποθεσίες που συνδέονται με την ιρακινή προεδρία.
Η CIA είχε χρησιμοποιήσει την ομάδα μου για να πυροδοτήσει μια κρίση η οποία υποτίθεται ότι θα τελείωνε με τους αμερικανικούς πυραύλους κρουζ που απέσυραν τις δυνάμεις ασφαλείας του Ιράκ, ενώ μια μονάδα από τους προεδρικούς φρουρούς ασφαλείας που είχαν στρατολογηθεί από τη CIA δολοφόνησε τον Σαντάμ Χουσεΐν και τον αντικατέστησε με ένα χέρι- επέλεξε περιουσιακό στοιχείο της CIA. Η συνωμοσία του πραξικοπήματος απέτυχε θεαματικά, ταπεινώνοντας τη CIA, η οποία με τη σειρά της έψαχνε για κάποιον να κατηγορήσει.
Ό κάποιος ήμουν εγώ.
Δεν ήξερα απολύτως τίποτα για το σχεδιαζόμενο πραξικόπημα. Είχα, ωστόσο, εμπλακεί στην ενημέρωση των Ιρακινών αποστατών που βρίσκονταν υπό την προστασία της ιορδανικής υπηρεσίας πληροφοριών. Έμαθα αργότερα ότι αυτοί οι αποστάτες συνεργάζονταν ταυτόχρονα με τη CIA για την υποστήριξη της προσπάθειας πραξικοπήματος. Έψαχνα να πάρω πληροφορίες σχετικά με το πώς έκρυψαν τα ΟΜΚ από την UNSCOM. η CIA αναζητούσε πληροφορίες για το πώς προστάτευαν τον ιρακινό πρόεδρο.
Η Διεύθυνση Επιχειρήσεων της CIA έριξε την ευθύνη σε μένα, ισχυριζόμενη ότι είχα ενημερώσει το Ιράκ για τις πληροφορίες που είχα μάθει ενημερώνοντας τους Ιρακινούς αποστάτες.
Κουρασμένος να με απεικονίζει ως Ρώσο κατάσκοπο, τώρα με βάφτιζαν ως κατασκόπου για το Ιράκ.
Κάθε πτυχή της δουλειάς μου ήταν πλέον στόχος για αναστάτωση από τη CIA. Μερικά παραδείγματα αυτού περιλαμβάνουν:
Ο διευθυντής της CIA παρενέβη προσωπικά για να αποτρέψει το κοινό πρόγραμμα εκμετάλλευσης εικόνων U-2 με το Ισραήλ.
Ο Αρχηγός του Σταθμού της CIA, Αμμάν, Ιορδανία, παρεμβαίνει στον Βασιλιά της Ιορδανίας για να αποτρέψει την κοινή εκμετάλλευση των εξαρτημάτων καθοδήγησης και ελέγχου πυραύλων που αναχαιτίστηκαν στην Ιορδανία μετά από κοινή επιχείρηση στην οποία συμμετείχαν εμένα, το Ισραήλ και η Ιορδανία. Αντίθετα, η CIA παρέσυρε τα κατασχεθέντα υλικά στον έλεγχό της και διενήργησε τεχνική αξιολόγηση ανεξάρτητη από την UNSCOM.
Η σκόπιμη απελευθέρωση πληροφοριών σχετικά με την επιχείρηση αναχαίτισης μυστικών σημάτων που διεξάγεται από Βρετανούς πράκτορες υπό τον έλεγχο της UNSCOM με τρόπο σχεδιασμένο να θέτει σε κίνδυνο την επιχείρηση και που θέτει σε κίνδυνο τις ζωές των Βρετανών χειριστών. Τελικά η CIA έκλεισε τη βρετανική εμπλοκή και ανέλαβε η ίδια την επιχείρηση, χρησιμοποιώντας την UNSCOM ως κάλυψη, αλλά χωρίς καμία συμμετοχή της UNSCOM.
Η δολιοφθορά μιας κοινής επιχείρησης UNSCOM-ΗΒ-Ισραήλ-Ρουμανίας για διείσδυση σε μυστικό δίκτυο προμηθειών του Ιράκ στη Ρουμανία και παρακολούθηση παράνομου εξοπλισμού που σχετίζεται με πυραύλους πίσω στο Ιράκ, όπου θα ανακαλύφθηκε από επιθεωρητές, οδηγήθηκε στον εξοπλισμό από μια συσκευή παρακολούθησης που ήταν εγκατεστημένη στο Ρουμανία;
Χρησιμοποιώντας κάμερες παρακολούθησης UNSCOM, που έχουν εγκατασταθεί στο πλαίσιο της μακροπρόθεσμης αποστολής παρακολούθησης, ως κρυφό πρόγραμμα παρακολούθησης επικοινωνιών χωρίς την εξουσιοδότηση της UNSCOM.
Η CIA είχε ουσιαστικά κηρύξει τον πόλεμο στην UNSCOM. Ήταν ένας πόλεμος που διεξήγαγε η Διεύθυνση Επιχειρήσεων, ενώ την ίδια στιγμή, η Διεύθυνση Πληροφοριών (το αναλυτικό σκέλος της CIA) συνέχισε να υποστηρίζει τους επιθεωρητές με νοημοσύνη φθίνουσας βιωσιμότητας.
Τελικά, η CIA μπόρεσε να κλείσει σχεδόν κάθε σχέση πληροφοριών που είχα δημιουργήσει κατά τη διάρκεια επτά ετών εργασίας συνδέσμου
Όμως αυτό δεν ήταν αρκετό. Χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα κοινής χρήσης εικόνων U-2 με το Ισραήλ ως δικαιολογία, η Διεύθυνση Επιχειρήσεων της CIA ειδοποίησε το FBI ότι διέπραττα κατασκοπεία μεταφέροντας διαβαθμισμένες εικόνες U-2 στο Ισραήλ.
Αυτό αγνόησε την πραγματικότητα ότι το πρόγραμμα κοινής χρήσης εικόνων U-2 είχε εγκριθεί από τη CIA τον Ιούλιο του 1995, στη συνάντηση του Princeton Club, και ότι η CIA είχε παραδώσει κάθε ρολό ταινίας που εμπλέκεται στην UNSCOM για σκοπούς κοινής εξερεύνησης.
Αυτό οδήγησε σε μια πολυετή έρευνα από το FBI για κατηγορίες ότι είχα κατασκοπεύσει υπέρ του Ισραήλ.
Ήμουν τώρα Ρώσος, Ιρακινός και Ισραηλινός κατάσκοπος.
Παραιτήθηκα από τη θέση μου ως επιθεωρητής της UNSCOM τον Αύγουστο του 1998. Πριν αναχωρήσω, με κάλεσαν στα γραφεία της CIA στην αποστολή των ΗΠΑ στα Ηνωμένα Έθνη, στη Νέα Υόρκη. Ο Larry Sanchez, ο αξιωματούχος της CIA που είναι υπεύθυνος για τον λογαριασμό UNSCOM, με συνάντησε.
«Αν παραιτηθείτε», με προειδοποίησε ο Σάντσες, «θα απελευθερωθεί το FBI. Θα σε κατηγορήσουν για κατασκοπεία και πιθανότατα θα συλληφθείς».
Η μόνη μου εναλλακτική θα ήταν να παραμείνω στην UNSCOM και να γίνω ένα συμμορφούμενο εργαλείο της CIA.
Επέλεξα να παραιτηθώ. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία.
Η μικροπρέπεια και η παντελής έλλειψη ακεραιότητας που υπογράμμισε τη φύση της σχέσης μου με τη CIA δεν είναι ένα μεμονωμένο γεγονός. Η CIA μπορεί να είναι στελεχωμένη με κάποιους καλούς ανθρώπους, αλλά ως θεσμός είναι σάπιος ως το μεδούλι.
Όχι μόνο η CIA έκανε το καλύτερο δυνατό για να με καταστρέψει ως άτομο, αλλά συνωμότησε επίσης για να καταστρέψει την UNSCOM ως θεσμό. Το αποτέλεσμα ήταν μια από τις μεγαλύτερες αποτυχίες πληροφοριών οποιασδήποτε υπηρεσίας πληροφοριών στη σύγχρονη ιστορία – η θεμελιωδώς ελαττωματική υπόθεση της CIA ότι το Ιράκ διέθετε ΟΜΚ, που χρησιμοποιήθηκαν για να δικαιολογήσουν την εισβολή και την κατοχή του Ιράκ το 2003.
Η CIA αρνήθηκε να αναλάβει την ευθύνη για την αποτυχία της. Ο Stu Cohen, με τον οποίο συνεργάστηκα από το 1992 έως το 1994, προσήχθη για να επιχειρήσει ένα άσπρισμα , αλλά η ιστορία έχει δείξει πόσο πνευματικά ανέντιμη ήταν η προσπάθειά του.
Ακριβώς όπως το πρακτορείο στο οποίο δούλευε.
Η προσωπική μου αλληλεπίδραση με την Κεντρική Υπηρεσία Πληροφοριών με βοήθησε να δω τη μυστηριότητά της που εμποτίστηκε από θρύλους και να συνειδητοποιήσω ότι δεν έκανε τίποτα περισσότερο από το να χρησιμεύει ως σωματοφύλακας ψεμάτων. Γι' αυτό η μόνη μου ευχή για τα 75α γενέθλιά του είναι να μην υπάρχει 76ο.
φωτό: UNSCOM inspectors installing monitoring cameras at the Hakam biological warfare agent production facility in Iraq (undated picture). © HENRY ARVIDSSON / UNSCOM / AFP
Μπορεί να είναι εικόνα 2 άτομα και εσωτερικός χώρος

Δεν υπάρχουν σχόλια: