ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Σάββατο, 14 Απριλίου 2018

ΟΙ "ΜΕΤΕΩΡΟΣΟΦΙΣΤΑΙ"-ΟΙ ΣΟΦΙΣΤΕΣ ΩΣ ΦΥΣΙΚΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ

ΟΙ "ΜΕΤΕΩΡΟΣΟΦΙΣΤΑΙ"-ΟΙ ΣΟΦΙΣΤΕΣ ΩΣ ΦΥΣΙΚΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ
Γράφει ο  ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΚΟΥΤΟΥΛΑΣ

Ειναι γνωστή η επιρροή του Σοφιστικού Κινήματος στην πνευματική ανάπτυξη του "χρυσού αιώνα" που απεκλήθη ΑΡΧΑΙΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ.Ωστόσο δεν εχει δοθεί η πρέπουσα σημασία στον ρόλο των Σοφιστών ως ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ αν και ο Αριστοφάνης στις "ΝΕΦΕΛΕΣ" (στ 360) τους αποκαλεί λοιδωρώντας τους, "ΜΕΤΕΩΡΟ-ΣΟΦΙΣΤΕΣ" αποδίδοντας τους (κυρίως στον Σωκράτη και Πρόδικο) τις Ιδέες του ΑΝΑΞΑΓΟΡΑ και του ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΥ.
Ολοκληρη άλλωστε η αριστοφανική Κωμωδία "Νεφέλαι" εχει σαν στόχο τις ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ-ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΕΣ ιδέες των Σοφιστών οπως φαίνεται χαρακτηριστικά σε πολλούς στίχους πχ:
"Ο ΖΕΥΣ ΟΥΚ ΩΝ 
ΑΛΛ'ΑΝΤ'ΑΥΤΟΥ ΔΙΝΟΣ
ΝΥΝΙ ΒΑΣΙΛΕΥΩΝ"(Νεφ.381)
ή :
"ΔΙΝΟΣ ΒΑΣΙΛΕΥΕΙ
ΤΟΝ ΔΙ' ΕΞΕΛΗΛΑΚΩΣ"(Νεφ 830)
[Μετάφρ.
Ο Ζεύς δεν υπάρχει αλλά αντ'αυτού κυβερνά η Δίνη-
Η Δίνη (ο Δίνος) βασιλεύει αφου εδιωξε τον Δία]
Ως ΔΙΝΟ εδω ο Αριστοφάνης αναφέρεται σαφώς στην ΚΟΣΜΟΛΟΓΙΑ των ΑΝΑΞΑΓΟΡΑ-ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΥ οι οποιοι εξηγουσαν την δημιουργία μέσω ΔΙΝΗΣ( δηλ με βάση την Λογική και τους Φυσικούς Νομους )' 
κι ο Αριστοφάνης λοιδωρεί
(ΕΚΦΡΑΖΩΝ ΤΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ -ΠΟΛΥΘΕΪΣΤΙΚΟ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟ της Εποχής) την "Κοσμική Δίνη" των Φυσικών Φιλοσόφων Αναξαγόρα-Δημόκριτου ,
ως δήθεν ΝΕΟ  "Θεό-Δίνο"(="καινόν δαιμόνιον").
Το οτι οι Σοφιστές υπήρξαν πνευματικα τέκνα κι ΕΠΙΓΟΝΟΙ των Προσωκρατικών Φυσικών Φιλοσόφων δεν φαίνεται μόνο απο τον Αριστοφάνη ή τους "αντι-σοφιστικούς"Διαλόγους του Πλάτωνα αλλά και απο τα σπαράγματα που εμειναν απο τις ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ εργασίες των Σοφιστών.
Αναφέρω χαρακτηριστικά παραδείγματα :
1)τις αντιλήψεις του ΠΡΩΤΑΓΟΡΑ για την ΕΞΕΛΙΞΗ του Ανθρώπου
στο χαμένο του σύγγραμμα "ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΝ ΑΡΧΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΣ "που αναφέρει ο Διογενης Λαέρτιος (9,55)
και οπως πιστευουμε αυτές αποδιδει κι ο Πλάτων στον "Πρωταγόρα" του (320e  και εξής).
Οι ιδέες αυτές του Πρωταγορα (ισως επηρεασμένες από τις αντίστοιχες περί ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΩΝ ΕΙΔΩΝ του Αναξίμανδρου)
αφησαν το στίγμα τους σε ολους τους σοφούς της εποχής και τις βλέπουμε να αναπαράγονται απο τον ΣΟΦΟΚΛΗ ("Αντιγόνη" ,332-371) ώς τον ΕΠΙΤΑΦΙΟ του Θουκ.
και τον ΕΥΡΙΠΙΔΗ ("Ικετ.,"201-213).
2)την μαθηματική ερευνα για τον Τετραγωνισμό του Κύκλου από τον Σοφιστή 
ΙΠΠΙΑ ΤΟΝ ΗΛΕΙΟ μέσω της ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΖΟΥΣΑΣ Καμπύλης 
(Βλ ΠΡΟΚΛΟΣ ,Εις Ευκλ.272)
3)την αντίληψη του Σοφιστή ΑΝΤΙΦΩΝΤΟΣ (μάλλον διαφέρει από τον γνωστό ρήτορα Αντιφώντα που ηταν μέλος των Τετρακοσίων)
συμφωνα με την οποία
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΗ
- 2500 χρόνια ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΑΪΝΣΤΆΪΝ ...
(βλ ΑΝΤΙΦΩΝ, Αποσπ.9) καθώς
και του ιδίου τις εργασίες για Τετραγωνισμό του Κύκλου μέσω Εγγεγραμμένων Πολυγώνων (μέθοδος Εξάντλησης )
(Βλ ΑΝΤΙΦΩΝ, Αποσπ.13 
και ΣΙΜΠΛΙΚΙΟΣ , ΣΧ.ΦΥΣΙΚ.Αριστ.54)
4)  τον ΑΠΕΙΡΟΣΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΟ του ΓΟΡΓΙΑ
στο -χαμένο φυσικά-σύγγραμμα του "ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΜΗ ΟΝΤΟΣ"
 οπου αποδομεί την Παρμενίδεια αντίληψη περί του Οντος ως Ενιαίου ,Αχρονου κι  Αδιαίρετου ("ΕΝ ΤΟ ΠΑΝ")με το επιχειρημα ΑΝ ΤΟ ΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΑ ΕΧΕΙ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΡΑ ΘΑΝΑΙ ΔΙΑΙΡΕΤΟ ,ΣΥΝΕΠΩΣ ΔΕΝ ΘΑΝΑΙ ΕΝΑ...
Βέβαια τα εργα των Σοφιστών καταστράφηκανΟΛΟΣΧΕΡΩΣ
ΚΙ ΟΧΙ ΤΥΧΑΙΩΣ
κι ετσι χάθηκαν κι οι επιστημονικές ενασχολήσεις τους
τις οποιες μπορούμε μόνο να υποψιαστούμε απο την ΑΝΤΙΣΟΦΙΣΤΙΚΗ ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ και φυσικά απο τα σπαράγματα που σώθηκαν σε μεταγενέστερους συμπιλητές.
Φαινεται πάντως οτι οι Σοφιστές ακολουθώντας την ΛΟΓΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ των Πραγμάτων ΠΟΥ ΔΙΔΑΞΑΝ ΟΙ ΠΡΟΣΩΚΡΑΤΙΚΟΙ ΦΥΣΙΚΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ
χτύπησαν καίρια το θεμέλιο του Δωδεκαθεϊσμού και του Πολυθεϊσμού γενικότερα ΠΟΥ ΘΕΩΡΟΥΣΕ ΤΑ ΑΣΤΡΑ ΩΣ ΘΕΟΥΣ ("ορατοί θεοί" κατά Πλάτωνα βλ "ΤΙΜΑΙΟΣ"40d).
Η Αστρονομία των Προσωκρατικών που δίδασκε "ΤΟΝ ΗΛΙΟΝ ΜΥΔΡΟΝ ΔΙΑΠΥΡΟΝ"(Διογ.Λαερτ.Αναξ.,2,7)
ηταν επόμενο να ερθη σε σύγκρουση με τις Πολυθεϊστικές αντιλήψεις που θεωρούσαν Θεό τον Ηλιο ή τον ταύτιζαν με τον Απόλλωνα.
Ομως οι Σοφιστές προχώρησαν ενα βήμα παραπέρα απο τους Προσωκρατικούς Φυσικούς Φιλοσόφους
 κι εκήρυξαν οτι η ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΦΥΣΕΩΣ -ΝΟΜΟΥ υφίσταται κατεξοχήν στην θρησκεία.
Ετσι ο 5ος αι του Περικλή χαρακτηρίζεται απο την αντίληψη του ΑΝΤΙΣΘΕΝΗ :
"ΚΑΤΑ ΝΟΜΟΝ ΠΟΛΛΟΥΣ ΘΕΟΥΣ
ΚΑΤΑ ΦΥΣΙΝ ΕΝΑ
(Βλ Φιλόδ.Ευσ.,7).
Απέναντι σε αυτό το ΔΙΑΦΩΤΙΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ το Δωδεκαθεϊστικό θρησκευτικό κατεστημένο δεν εμεινε απαθές.
Πέραν απο την γνωστή "ΓΡΑΦΗ ΑΣΕΒΕΙΑΣ"
που εδινε δικαίωμα στον οιονδήποτε να καταγγείλει στον Αρχοντα Βασιλέα  οποιον θεωρούσε "Αθεο"("ΘΕΟΥΣ ΟΥ ΝΟΜΙΖΩΝ "-βλ Κατηγορία κατά Σωκράτη)
το 433 πχ ψηφίστηκε το περιλάλητο ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΟΥ ΜΑΝΤΗ ΔΙΟΠΕΙΘΗ
 με βάση το οποιο εδιώκοντο οι ΑΘΕΟΙ και οι ..ΑΣΤΡΟΝΟΜΟΙ :
"ΔΙΟΠΕΙΘΗΣ ΕΓΡΑΨΕΝ
ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΣΘΑΙ (=να καταγγελονται)
ΤΟΥΣ ΤΑ ΘΕΙΑ ΜΗ ΝΟΜΙΖΟΝΤΑΣ
Ή ΛΟΓΟΥΣ ΠΕΡΙ ΤΩΝ
ΜΕΤΑΡΣΙΩΝ (=ουράνια φαινόμενα)
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ.."
(Πλούταρχος, Περικλής 32)
Ετσι εδιώχθησαν
-ειτε με την Γραφή Ασεβείας
ειτε με το Ψηφισμα Διοπείθη-
ο Αναξαγόρας ,ο Πρωταγόρας ,
η..Ασπασία ,ο Σωκράτης κλπ 
Και τα εργα των Σοφιστών καταστράφηκαν.
Ο Αναξαγόρας καταδικάστηκε ερήμην σε θάνατο : "ΑΠΟΝΤΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΘΗΝΑΙ ΘΑΝΑΤΩ"(Διογ.Λαερτ.2,7)
ενω ο Πρωταγόρας εξοριστηκε και 
"ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΑΥΤΟΥ ΚΑΤΕΚΑΥΘΗΣΑΝ ΕΝ ΤΗ ΑΓΟΡΑ .."(Διογ.Λαερτ.Πρωτ 52)
μόνο και μονο για τον πρώτο στίχο
τον ανθρωποκεντρικό -
οπως αναφερει ο Διογ
Λαερτιος (ο.π.) :
"ΠΑΝΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ(=πραγμάτων) ΜΕΤΡΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ"(Πλ.θεαιτ.170d)
Βεβαια πίσω απο ολες αυτές τις διώξεις και καταδίκες κρύβονται και ΠΟΛΙΤΙΚΑ κίνητρα
(ειναι σαφές οτι διώκονται πολλοί ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ) ωστόσο ειναι εξίσου σαφές
οτι Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΠΟΥ ΘΕΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΦΥΣΗ
(οπως ο Πολυθεϊσμός)
ΕΧΕΙ ΕΞ ΟΡΙΣΜΟΥ ΕΧΘΡΟ ΤΗΣ
 ΚΑΘΕ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΠΟΥ ΑΦΑΙΡΕΙ ΤΟ ΘΕΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΥΣΗ .
Ηταν λοιπόν αναμενόμενο ΑΠΟ ΠΙΣΤΟΥΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΙΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ
ΝΑ ΔΙΩΧΘΟΥΝ ΟΙ ..ΑΣΤΡΟΝΟΜΟΙ
οπως πχ ο Αναξαγόρας
-οχι ομως κι οι Αστρολόγοι
(Η ΙΔΙΑ Η ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ εξάλλου ΑΝΑΓΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΠΕΡΙ ΘΕΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΙΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ)
Σημειώνω εδω οτι ουτε ο Πλάτων ουτε ο Αριστοτέλης αρνήθηκαν την θεότητα των Αστρων ,ο μεν πρώτος αποκαλώντας τους ΟΡΑΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ (Τιμαιος ,40 d),ο δευτερος κάνοντας λόγο για τα ΚΙΝΟΥΝΤΑ   που κυβερνούν τις Ουράνιες Τροχιές , τα οποια "ΘΕΟΙ ΕΙΣΙΝ ΟΥΤΟΙ"(Αριστ.ΜΕΤΑ ΤΑ ΦΥΣ. Λ 1074b 1)
 Τέλος
Σταχυολογώ μερικα απο τα συγγραμματα των Σοφιστων που χάθηκαν :

-ΠΡΩΤΑΓΟΡΑΣ, ΑΛΗΘΕΙΑ ή ΚΑΤΑΒΑΛΛΟΝΤΕΣ
-ΠΡΩΤΑΓΟΡΑΣ, ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΝ ΑΡΧΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΣ
-ΓΟΡΓΙΑΣ,ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΜΗ ΟΝΤΟΣ
-ΑΝΤΙΣΘΕΝΗΣ,ΠΕΡΙ ΦΥΣΕΩΣ
-ΑΝΤΙΦΩΝ,ΠΕΡΙ ΟΜΟΝΟΙΑΣ
-ΑΝΤΙΦΩΝ, ΑΛΗΘΕΙΑ
ΠΡΟΔΙΚΟΣ ,ΠΕΡΙ ΦΥΣΕΩΣ
-ΠΡΟΔΙΚΟΣ,ΩΡΑΙ
ΙΠΠΙΑΣ, ΣΥΝΑΓΩΓΗ
κλπ
Ο 5ος αι πχ δεν ηταν μόνο ο χρυσός αιώνας του αθηναϊκού Διαφωτισμου αλλά και η εποχή των ΔΙΩΞΕΩΝ κατά των Αστρονόμων και των ΦΥΣΙΚΩΝ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ επειδή οπως γράφει ο Πλούταρχος στο περιστατικό της Εκλειψης Σελήνης κατά την εκστρατεία του Νικία στη Σικελια το θρησκευτικό κστεστημενο κι η κοινή γνώμη "ΟΥ ΓΑΡ ΗΝΕΙΧΕΤΟ ΤΟΥΣ ΦΥΣΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΕΤΕΩΡΟΛΕΣΧΑΣ ΩΣ ΕΙΣ ΑΙΤΙΑΣ ΑΛΟΓΟΥΣ..ΔΙΑΤΡΙΒΟΝΤΑΣ ΤΟ ΘΕΙΟΝ..
(Πλούταρχος ,Νικίας ,23)
[Μετ.
Δεν ανεχονταν τους Φυσικούς και τους Αστρονόμους επειδή απεδιδαν την θεότητα σε Αλογες Αιτίες...]




Η ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΚΡΑΤΙΚΩΝ -ΦΥΣΙΚΩΝ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ
Η μεγαλύτερη Επανάσταση στην Ιστορία του Πνεύματος συνετελέστη κατά την περίοδο 600-400 πχ
στην ευρύτερη περιοχή του Ελληνισμού από την Ιωνία ως την Μεγ.Ελλάδα της Κάτω Ιταλίας
 απο τους λεγόμενους Προσωκρατικούς -Φυσικούς Φιλοσόφους
 καθώς και τους Επιγόνους τους Σοφιστές
 (τους οποίους ο Αριστοφάνης λοιδωρεί στις "ΝΕΦΕΛΕΣ" αποκαλωντας τους "ΜΕΤΕΩΡΟΣΟΦΙΣΤΕΣ").Πρόκειται για την μεγαλυτερη Πνευματική Επανάσταση 
διότι τοτε αφυπνίστηκε η ανθρώπινη νόηση και ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΕΡΜΗΝΕΥΣΕΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΝ ΛΟΓΟ (=λογική) ΚΙ ΟΧΙ ΤΟΝ ΜΥΘΟ ,θέτοντας ετσι
 ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ.
Μπορεί βεβαια η Αφύπνιση των Προσωκρατικών και Σοφιστών ,
(ο αποκληθείς Αρχαιοελληνικός ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ)
 να ανακόπηκε απο το θρησκευτικό ΠΟΛΥΘΕΪΣΤΙΚΟ Κατεστημένο της Εποχής 
το οποιο θεωρώντας ΤΑ ΑΣΤΡΑ ΘΕΟΥΣ εδίωξε τους Αστρονόμους και Φυσικούς
 (βλ ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΟΠΕΙΘΗ κατά των Αστρονόμων
 -Πλούταρχος,Περικλής ,32 )
ωστόσο η ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ 
αφησε καρπούς σε ολη την μετέπειτα εποχή μεχρι τις μέρες μας.
Βέβαια αν ειχαν επικρατήσει οι Προσωκρατικοί ,
ΑΝ ΕΙΧΕ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ Η ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ και δεν ειχε ΚΑΛΥΦΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ ΜΑΝΔΥΑ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΙΣΜΟΥ
 (κατά τον Πλάτωνα τα Ουράνια Σώματα θεωρούντο ως ΟΡΑΤΟΙ ΘΕΟΙ -βλ Τίμαιος, 40d) 
θα ειχε προηγηθεί η Βιομηχανική Επανάσταση 2000 χρόνια πριν..
Και για του λόγου το ασφαλές σταχυολογώ
παρακάτω ορισμένα απο τα γνωστότερα επιστημονικά επιτεύγματα των Προσωκρατικών :
-ο ΑΝΑΞΙΜΑΝΔΡΟΣ ανέπτυξε 2500  χρόνια πριν τον Δαρβίνο
 την θεωρία της Εξέλιξης των Ειδών :"ΕΞ ΑΛΛΟΕΙΔΩΝ ΖΩΩΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΓΕΝΝΗΘΗ"(Στρωμ.2)
ενω υπήρξε και ο σκαπανέας του Απειροστικού Λογισμού  -δεν υπάρχει ελάχιστον αλλά συνεχώς έλασσον αεί ,δηλ πάντα ,τείνον προς το μηδέν αλλά ουδέποτε μηδενιζόμενο:"ΟΥ ΣΜΙΚΡΟΥ ΕΛΑΧΙΣΤΟΝ 
ΑΛΛ'ΕΛΑΣΣΟΝ ΑΕΙ"
(Σιμπλ.Εις Φυσ.164,17, ΑΠΟΣΠ.3)
-Ο ΞΕΝΟΦΑΝΗΣ μίλησε για την ύπαρξη Απειρων κόσμων :"ΑΠΕΙΡΟΥΣ ΗΛΙΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΣΕΛΗΝΑΣ "(Ιππ.Ελ.Ι,14,3)
-ο πυθαγόρειος ΦΙΛΟΛΑΟΣ
 ανέπτυξε το αρχαιότερο Ηλιοκεντρικό Σύστημα βάσει του οποιου :"ΠΥΡ ΕΝ ΤΩ ΜΕΣΩ 
ΠΕΡΙ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟΝ
 ΟΠΕΡ ΕΣΤΙΑ ΤΟΥ ΠΑΝΤΟΣ"
(Αέτιος, ΙΙ, 7,7, DK 44a 16)
Ο Φιλόλαος επίσης εκανε λόγο και για τον 10ο Πλανήτη 
την περίφημη ΑΝΤΙΧΘΟΝΑ(=Αντι-γή) 
η οποία ειναι ΑΟΡΑΤΗ από τη γη 
λόγω της αντίθετης τροχιάς της:
"ΕΝΝΕΑ ΜΟΝΟΝ ΦΑΝΕΡΩΝ (ουρανίων σωμάτων) ΔΕΚΑΤΗΝ ΑΝΤΙΧΘΟΝΑ ΠΟΙΟΥΣΙΝ(οι Πυθαγόρειοι)" [Αριστ.Μεταφ.Α 5 985 b 23 DK 58  b 4 και 5]
-ο ΑΝΑΞΑΓΟΡΑΣ επίσης μίλησε για Απειρους Κόσμους (Σιμπλ.Εις Φυσ.35 ,3 ,ΑΠΟΣΠ.4) αλλά και για αόρατα ουράνια σώματα :"ΥΠΟΚΑΤΩ ΤΩΝ ΑΣΤΡΩΝ 
ΗΛΙΩ ΚΑΙ ΣΕΛΗΝΗ ΣΩΜΑΤΑ ΤΙΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΟΜΕΝΑ ΗΜΙΝ ΑΟΡΑΤΑ "(Ιππ.Ελ.Ι, 8,3-10, DK 59a 42)
Ο Αναξαγόρας εξάλλου ειχε προβλέψει την πτώση Μετεωρίτη στους Αιγούς Ποταμούς το 467 πχ 
αλλά επειδή δίδασκε οτι ο Ηλιος δεν ειναι θεός αλλά ΜΥΔΡΟΣ(=λάβα/λίθος) ΔΙΑΠΥΡΟΣ
 καταδικάστηκε ερήμην σε θάνατο και τον φυγάδευσε ο Περικλής (Διογ.Λαέρτιος ,ΙΙ ,7)
-ο Σοφιστής ΙΠΠΙΑΣ Ο ΗΛΕΙΟΣ προσπάθησε με την ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΖΟΥΣΑ Καμπύλη
 να επιλύσει το αρχαίο μαθηματικό πρόβλημα του Τετραγωνισμού του Κύκλου 
ενώ το ιδιο πρόβλημα ο επίσης Σοφιστής ΑΝΤΙΦΩΝ προσπάθησε να επιλύσει 
με Μεθοδο Εξάντλησης 
δηλ συνεχούς εγγραφής Πολυγώνων εντος Κύκλου.
Τελος
 ΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΚΡΑΤΙΚΩΝ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ ΧΑΘΗΚΑΝ ΟΛΑ 
(προφανώς οχι τυχαία αν σκεφτούμε οτι τα εργα του επίσης διωχθέντος 
απο το θρησκευτικό Πολυθεϊστικό Κατεστημένο ΠΡΩΤΑΓΟΡΑ 
"ΚΑΤΕΥΚΑΘΗΣΑΝ ΕΝ ΤΗ ΑΓΟΡΑ"-Βλ.Διογ.Λαερτ. Πρωτ.52)
ωστόσο και μονον η συνεισφορά τους στην Αστρονομία με την μαθηματική δημιουργία της ΟΥΡΑΝΙΑΣ ΣΦΡΑΙΡΑΣ 
(Ο Αναξίμανδρος πρώτος "ΣΦΑΙΡΑΝ ΚAΤΕΣΚΕΥΑΣΕ", DK 12a 1)
θα αρκούσε για να τους θεωρήσει κανείς ως Πρωτοπόρους της Επιστήμης 
αφού ακόμα σήμερα ανατρέχουμε στην ΣΚΕΨΗ τους ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΤΟΥΣ
 για να βρούμε Λύσεις σε προβλήματα  της  συγχρονης Φυσικής και Αστρονομίας
 (βλ.ΠΧ ΑΤΟΜΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΛΕΥΚΙΠΠΟΥ -ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΥ
 ή θεωρία για  ΑΠΕΙΡΟΥΣ ΚΟΣΜΟΥΣ ΑΝΑΞΑΓΟΡΑ-ΞΕΝΟΦΑΝΗ κλπ)https://diamantiskoutoulas.blogspot.gr/2018/04/blog-post_13.html

Δεν υπάρχουν σχόλια: