διαβάζοντας αλλιώς

..οι «μπαρμπάδες» το χάσανε, τελείως ;;

α’ μέρος




..φύσα αγέρι,

φύσα αγέρι του βουνού !!




Παλαιός




Όμηρος, Ορφέας, Ησίοδος μήπως και το «χάσανε»για εμείς είμαστε λειψοί και δεν γρικάμε τι μας λένε ;;

Εσείς, μπορεί να νομίζετε ότι θέλετε (ή τέλος πάντων ότι σας έχουν φορτώσει τα λαμόγια)εγώ όμως θα το πάω παρέα με τους «μπαρμπάδες».

Τα κείμενα, των ανωτέρω συγγραφέων, λόγω της μεγάλης χρονικής απόστασης από την εποχή που γράφτηκαν, και όχι μόνο γι’ αυτόν τον λόγο, δεν έφτασαν σε μας ακέραια και αυτούσια, αλλά κουτσουρεμένα, παραποιημένα και γενικά σπασμένα και αλλοιωμένα ..πολλά ήταν τα καθάρματα που θίγονταν απ’ όσα εκτίθεντο εκεί ..κυρίως διαχρονικά τα διάφορα παπαδαριά, που θέλαν/ουν να κρατήσουν τα Ζά απληροφόρητα και έτσι χειραγωγήσιμα στο μπουρδέλο του εδώ σκατόκοσμου, οπότε τα κείμενα βρέθηκαν ως η πιό εύκολη πλευρά του πολέμου τους, εναντίον κάθε μορφής αφύπνισης, πέραν βεβαίως των επιθέσεων, διώξεων και δολοφονιών, όσων τολμούσαν να έχουν διαφορετική σκέψη, και να εκφέρουν διαφορετικό λόγο, άποψη και θέση, από τον σανό που τάϊζαν τα Ζά.

Το είπαμε πάμπολλες φορές, ότι πρέπει να έχουμε κατά νου, ότι δεν γίνεται να φορτώσουμε στους «μπαρμπάδες» τις όποιες μαλακίες κάνανε οι κατοπινοί, έτσι πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί, να διπλοτσεκάρουμε ότι γράφεται στα κείμενα που φτάνουν σε ‘μας, και πολύ καλύτερα να το κοιτάξουμε σε συνδυασμό μεταξύ τους, όπου όταν βρούμε συμφωνία σε κάτι, αυτό σημαίνει ότι το συγκεκριμένο, όσο και να μας ξενίζει, έχει περισσή βαρύτητα, και πρέπει να του δώσουμε σημασία και προσοχή, και να ψάξουμε το πράγμα με κάθε δυνατή διαφορετικά οπτική προσέγγιση.

Όχι να το πάμε σαν τους μαλακοπύτουρες, αυτούς που θεωρήσαν αδιανόητο, το να γνώριζε ο Ησίοδος αστρονομικά στοιχεία, και αφού κατά την γνωμάρα τους δεν μπορούσε αυτός ο «πρωτόγονος», και «βόσκαρος» να κατέχει τέτοια γνώση, τα σαβούρντησαν και ..ησύχασαν !! ..όχι που θα καθόντουσαν να σκάσουν !! ..και έσωσαν και μας (χα χά !!) από την ταλαιπωρία να ψάχνουμε και ν’ αναρωτιόμαστε, πως και οι «μπαρμπάδες» της τότε εποχής γνώριζαν τέτοια πράγματα !! ..αμέ τι νομίσατε δηλαδή, απροστάτευτους θα μας αφήνανε ;;  ..ρε αλήθεια σας λέω !! ..τι δεν τα πιστεύκετε ;;  ..εντάξει ..εντάξει !!

Το ότι είστε «κουμπούρες» το ξέρουμε, οπότε πάμε ν’ αποδείξουμε την αλήθεια του λόγου ..δείτε την έκδοση των Ησιόδειων κειμένων του Παπύρου ..όπου αυτό το «ξιουράφι» ο Lobeck, αλλά και το έτερον, ο Λεκατσάς, που ανάθεμα κι αν ξέρει τι σκατά μεταφράζει (από τα γερμανικά βεβαίως-βεβαίως), γιατί σίγουρο είναι ότι δεν μπορεί να κάνει απόδοση του κειμένου από τα Αρχαία, στα Νεοελληνικά, αλλιώς δεν θα τρώγαμε στην μάπα όλες αυτές τις μαλακίες που γράφει ..έτσι λοιπόν βρίσκουμε στην σελίδα 8 της Εισαγωγής των του Ησιόδου, να μας λένε : 

«Ἐν τῇ δικαίᾳ τοῦ χρόνου κρίσει το γνήσιον ποίημα διεσὠθη, ἐξέπεσεν δἐ το νόθον, ἐλαχίστων ἀποσπασμάτων τούτου διασωθέντων. …Τέλος δὲν δύναταί τις παρά νὰ συμφωνήση μετὰ του Lobeck, θεωροῦντος την «Ἀστρονομίαν» ὡς νέον τι ποίημα, ἐπειδή, ὡς λέγει, οὐδεὶς εἶχεν ἀνιχνεύσει τὸν ἀριθμὸν καὶ τὴν τροχιὰν τῶν πλανητῶν καθ᾽ ὅν χρόνον συνετάχθησαν τὰ «Ἔργα» καὶ η «Θεογονία»« ..άλλα τις τα νοητάκια !! 

Άντε τώρα κάποιος να βρεί τα κατάλληλα λόγια για να στολίσει όπως τους πρέπει αυτούς τους πανύβλακες (..ή μήπως απλά εργάτες στις διαταγές κάποιας στοΐτσας ;;)όσο για το πιό είναι το γνήσιον και πιό το νόθο, μόνο από τους πανσοφότατους αυτούς βλάκες πρέπει να περιμένουμε να το μάθουμε – αμέ τι νομίσατε ;;

Και μετά διερωτόμαστε, γιατί σκάβουμε τον πάτο του βόθρου, αφού μετά το πέρασμα της διαχρονικής λαίλαπας των εκάστοτε παπαδαριών, των χριστιανοταλιμπανέζων των ανοήτων και εργατών αποβλάκωσης, όπως οι παραπάνω, καταστράφηκε κάθε γνώση που είχε αναπτύξει η ανθρωπότητα με τους προηγούμενους πολιτισμούς της.

.

.

..το Ομηρικό πρόβλημα

Τα προβλήματα άρχισαν από πολύ παλιά, πρωτίστως από την στιγμή που κρίθηκε αναγκαίο και έγινε προσπάθεια να καταγραφεί και να συστηματοποιηθεί η Ομηρική Γλώσσα, όπου ανακάλυψαν ότι ενώ την καταλάβαιναν, εντούτοις αδυνατούσαν εννοιολογικά να την κατανοήσουν πλήρως, και να βρούν τους κανόνες της.

Εκ δευτέρου, από την στιγμή που δημιουργήθηκε η ανάγκη συστηματοποίησης της Ομηρικής Γεωγραφίας, και της σύνδεσής της με τον Ελλαδικό χώρο ..όπου όσο καλές προσπάθειες και να έγιναν ..δυστυχώς δεν απέδωσαν καρπούς ..κι έτσι έμειναν ελεύθεροι οι κάθε λογής «πικραμένοι» να γράφουν ότι τους κατέβει.

Πάμε λοιπόν τώρα εμείς να δούμε το Γεωγραφικό, καθώς προηγουμένως είδαμε σχετικά στο Γλωσσικό, ώστε να ‘χετε να λέτε ..αλήθεια τι διάολο θα έχετε να λέτε, αφού «θα σας έρθει ο ουρανός σφοντίλι» !! ..ρε είμ’ καλό πιντί σας λέου ..ηγού σας προυσέχω, ησείς δην με πιάνουτε !! χα χά !!

.

.

Σημείωση : Για να μην υπάρξουν παρερμηνείες (τι να κάνουμε ..από βλάκες έχουμε περίσσευμα) ..όλοι οι χάρτες που ακολουθούν έχουν τον Βορρά στο πάνω μέρος !!

.

.

..τ’ ακαταλαβίστικα του Ομήρου (;;)

Ας ξεκινήσουμε ακόμα μιά φορά (ήταν και το προηγούμενο στο γεωγραφικό) με το θέμα Ιθάκη, και στην συνέχεια με κάποια άλλα παράξενα και ακαταλαβίστικά (για ‘μας) του Ομήρου ..ας θυμηθούμε όμως εν τάχει τι είχαμε γράψει εκεί στο :  «χάσαμε την Ιθάκη ..στόπ !!»

.

.

..Ιθάκη ;; ποιά Ιθάκη ;;

Εκεί, στην Ραψωδία Β’ της Ιλιάδος, βλέπουμε ότι από την πλευρά του Ιονίου συμμετείχαν δύο βασίλεια : αυτό των Κεφαλήνων με τον Οδυσσέα, και εκείνο των Δουλιχιωτών και Εχιναδιωτών με τον Μέγη.

.

Ιλιάς Β’ 625-630

Οἳ δ’ ἐκ Δουλιχίοιο Ἐχινάων θ’ ἱεράων  625

νήσων, αἳ ναίουσι πέρην ἁλὸς Ἤλιδος ἄντα,
τῶν αὖθ’ ἡγεμόνευε Μέγης ἀτάλαντος Ἄρηϊ
Φυλεΐδης, ὃν τίκτε Διῒ φίλος ἱππότα Φυλεύς,
ὅς ποτε Δουλίχιον δ’ ἀπενάσσατο πατρὶ χολωθείς·
τῷ δ’ ἅμα τεσσαράκοντα μέλαιναι νῆες ἕποντο. 630

.
Όπως βλέπουμε, από τον παρακάτω χάρτη (της σήμερον βεβαίως), κανένα Δουλίχιον (μακρυνάρι νησί) ούτε και Εχινάδες υπάρχουν απέναντι από την Ήλιδα.

Επίσης, ακολουθώντας την Οδύσσεια, ψάχνουμε νησιά Ανατολικά της Ιθάκης, καθώς λέει ότι αυτή είναι το Δυτικότερο νησί (όποιο νησί κι αν πάρουμε ως Ιθάκη)αλλά «γιόκ» νησιά, σε άξονα Ανατολής-Δύσης  ..όλα τα νησιά είναι σε άξονα Βορρά-Νότου !!

.

Οδύσσεια Ι’ 19-28

εἴμ’ Ὀδυσεὺς Λαερτιάδης, ὃς πᾶσι δόλοισιν
ἀνθρώποισι μέλω, καί μευ κλέος οὐρανὸν ἵκει. 20
ναιετάω δ’ Ἰθάκην εὐδείελον· ἐν δ’ ὄρος αὐτῇ,
Νήριτον εἰνοσίφυλλον, ἀριπρεπές· ἀμφὶ δὲ νῆσοι
πολλαὶ ναιετάουσι μάλα σχεδὸν ἀλλήλῃσι,
Δουλίχιόν τε Σάμη τε καὶ ὑλήεσσα Ζάκυνθος.
αὐτὴ δὲ χθαμαλὴ πανυπερτάτη εἰν ἁλὶ κεῖται   25
πρὸς ζόφον, αἱ δέ τ’ ἄνευθε πρὸς ἠῶ τ’ ἠέλιόν τε,
τρηχεῖ’, ἀλλ’ ἀγαθὴ κουροτρόφος· οὔ τι ἐγώ γε
ἧς γαίης δύναμαι γλυκερώτερον ἄλλο ἰδέσθαι.

.

Είπαμε, ο «μπάρμπας» (χα χά !!) δεν φαίνεται να στέκει καλά !! ..σύμφωνα πάντα με την σημερινή Γεωδιαμόρφωση βεβαίως-βεβαίως !! ..οπότε που στον διάολο είναι η Ιθάκη, για την οποία μιλάει ;; ..λυπάμαι τα γελαδερά που δεν έχουν κάτι καλύτερο να πουλήσουν, στα Ζά που καταφθάνουν εκεί, για να θαυμάσουν από κοντά τα υποτιθέμενα ερείπια (ποιά ερείπια ;; ..αφού τίποτα, ούτε καν κοτρώνια, δεν έχουν βρεί ;;) του βρωμερού αυτού καθάρματος, ονόματι Οδυσσέας · ένα όνομα με το οποίο έτρεξαν τα σημερινά Ζωντόβολα να γεμίσουν την Γελαδοχώρα ..ρίξτε κάμμια ματιά εκεί στα «Λάθος Πρότυπα», τι διάολο για μένα τα ‘γραφα ;;

Στον παρακάτω χάρτη, το σημερινό Ιόνιο !! – ο ευρών την Ομηρική Ιθάκη αμειφθήσεται διά ..γλειφιτζουρίου !!

.

.

..η Κίρκη, ο Αχέροντας ..και το μπρός-πίσω τα καράβια

νησί της Κίρκης και άλλα παλαβά, ή μήπως όχι ;;

Όπου διάολο και να ήταν/είναι το νησί της Κίρκης ..μέσα ή έξω απ’ την Μεσόγειο, ή όπου τέλος πάντων και αν βρίσκεται ..έχουμε τον Οδυσσέα να πηγαινοέρχεται, νησί Κίρκης-Αχέροντας-νησί Κίρκης !!

..αλλά για μιά στιγμή :

Ο Αχέροντας, μας λένε, είναι εκεί δίπλα στην Θεσπρωτία-Ήπειρο ..οπότε δεν μπορεί, ντίπ «μαλάκας» είναι αυτός ο Οδυσσέας, και γυρίζει πίσω στο νησί της Κίρκης, και δεν κάνει δυό βήματα να πάει σπίτι του ;;

Και ενώ αυτός ο «μπουνταλάς» δεν βλέπει σε δυό βήματα απόσταση το σπίτι του, όμως ξέρει και βρίσκει το νησί της Κίρκης, για να γυρίσει πίσω ..πραγματικά παλαβές καταστάσεις !! ..οπότε αν δεν θεωρήσουμε ντίπ ηλίθιο τον Οδυσσέα, ευκόλως συνάγεται ότι κανένα νησί Κίρκης δεν είναι στην Μεσόγειο, και ο πραγματικός Αχέροντας δεν είναι στην δική μας περιοχή της Ηπείρου ;; ..μήπως τελικά εμείς είμαστε που παίζουμε σε άλλη ταινία ;;

.

.

..Καλυψώ – Ωγυγία  (οδηγίες για Σχερία)

Οδύσσεια Ε’ 34
ἀλλ’ ὅ γ’ ἐπὶ σχεδίης πολυδέσμου πήματα πάσχων
ἤματι εἰκοστῷ Σχερίην ἐρίβωλον ἵκοιτο,
Φαιήκων ἐς γαῖαν, οἳ ἀγχίθεοι γεγάασιν·   35

 .

Ο Οδυσσέας θα χρειαστεί, με την σχεδία του, 20 ημέρες για να πάει στην Σχερία, την γη των Φαιήκων, οπότε το νησί της Καλυψούς (αν και απομονωμένο και μακριά από ναυτικούς δρόμους) δεν μπορεί να είναι σε πολύ μεγάλη απόσταση από την Σχερία – άντε καμμιά 600-700αρια χιλ το πολύ.

Και όπως λέει ο Οδυσσέας στους Φαίηκες πάλευε 20 μέρες με τα κύματα  από την στιγμή που έφυγε από την Ωγυγία μέχρι να φτάσει στην χώρα τους.

.

Οδύσσεια Ζ’ 169-174

χαλεπὸν δέ με πένθος ἱκάνει.
χθιζὸς ἐεικοστῷ φύγον ἤματι οἴνοπα πόντον·   170
τόφρα δέ μ’ αἰεὶ κῦμα φόρει κραιπναί τε θύελλαι
νήσου ἀπ’ Ὠγυγίης· νῦν δ’ ἐνθάδε κάββαλε δαίμων,
ὄφρα τί που καὶ τῇδε πάθω κακόν· οὐ γὰρ ὀΐω
παύσεσθ’, ἀλλ’ ἔτι πολλὰ θεοὶ τελέουσι πάροιθεν.

 

 

Και αφού ο Οδυσσέας έφτιαξε την σχεδία του, δίκην ιστιοπλοϊκού, και η Καλυψώ του έδωσε τρόφιμα και νερό να έχει στο ταξίδι του, τον ορμήνεψε επίσης πως θα μπορέσει να φτάσει στην Σχερία, την Γή των Φαιήκων – του είπε, να πορεύεται (όπως περίπου βλέπουμε στις παραπάνω εικόνες) έχοντας στ’ αριστερό του χέρι, την Αρκούδα, που παραφυλάει τον Ωρίωνα και δεν λούζεται στα νερά του Ωκεανού -δηλαδή δεν Δύει, οπότε να την βλέπει μπροστά στην πλώρη του και να κατευθύνεται προς αυτήν – παρακάτω μια αποτύπωση των Αστερισμών στον Βόρειο Πόλο.

 

 

Λυπάμαι που χαλάω την σούπα των «ειδικών», αλλά δυστυχώς οι μαλακίες που ξεφουρνίζουν δεν στέκουν, με το παραπάνω σχήμα, στην Μεσόγειο.

.

Οδύσσεια Ε’ 270-277

αὐτὰρ ὁ πηδαλίῳ ἰθύνετο τεχνηέντως  270

ἥμενος· οὐδέ οἱ ὕπνος ἐπὶ βλεφάροισιν ἔπιπτε
Πληϊάδας τ’ ἐσορῶντι καὶ ὀψὲ δύοντα Βοώτην
Ἄρκτον θ’, ἣν καὶ ἄμαξαν ἐπίκλησιν καλέουσιν,
ἥ τ’ αὐτοῦ στρέφεται καί τ’ Ὠρίωνα δοκεύει,
οἴη δ’ ἄμμορός ἐστι λοετρῶν Ὠκεανοῖο·   275
τὴν γὰρ δή μιν ἄνωγε Καλυψώ, δῖα θεάων,
ποντοπορευέμεναι ἐπ’ ἀριστερὰ χειρὸς ἔχοντα.

.

Αυτό, εύκολα μας δίνει να καταλάβουμε ότι η Καλυψώ στέλνει τον Οδυσσέα να πορεύεται Ανατολικά ή ίσως ολίγον Βορειο-ανατολικά, έτσι που να μπορεί να έχει την Άμαξα στην πλώρη και στο αριστερό του χέρι !!

.

.

..μα που είναι αυτή η Σχερία

Ας δούμε τι μας λένε τα κείμενα ..και όχι οι διάφοροι μαλακοπύτουρες.

Οι Φαίηκες, που πρίν ζούσαν στην Κέρκυρα, που βρισκόταν στον Αμπράκιο (Αμβρακικό ;;) κόλποεκεί στον απλόχωρο σιτοβολώνα της περιοχής της Υπέρειας, και απ’ όπου λόγω της μοχθηρότητας του λαού των Κυκλώπων, ο Ναυσίθοος τους πήρε και μετώκησαν στην Σχερία, και από σιταρόθρεφτοι στεριανοί μετετράπησαν σε ναυτικούς. ..ψάχνετε μήπως να βρείτε το πού μπορεί να ήταν ο σιτοβολώνας ;;

Οι Ομηρικοί Φαίηκες, είναι εύκολα κατανοητό ότι δεν έχουν καμμία σχέση με το νησί που σήμερα λέμε Κέρκυρα, πέραν του ότι βεβαίως ο Όμηρος δεν τους ονομάζει Κερκυραίους ή Σχεριώτες αλλά τους αποκαλεί «φαίηκες» δηλαδή καστανόχρωμους – σκουρόχρωμους – σταχτιούς – φαιούς ..ούη !! ..τι ;; ..τα παγανέλια τελικά δεν έχουν καμμία σχέση με τους Ομηρικούς Φαίακες ;; ..χα χά !!

.

Αργοναυτικά Ορφέως 1291-1299
Αὐτὰρ ἐπεὶ καὶ τόνδε πότμον παράμειψε θέουσα 1291
Ἀργώ, κῦμα δέ οἱ πόντου καὶ κόλπον ἵκανε
λαιψηροῖς πλήθουσα κατὰ προτόνων ἀνέμοισι, (1300)
Κέρκυραν ζαθέην ἐξίκετο, τήν σφιν ἔναιον
ἴδριες εἰρεσίης καὶ ἁλιπλάγκτοιο πορείης  1295
Φαίηκες· τοῖσιν δ’ ἄρ’ ἐπιφροσύνῃσι θέμιστας

Ἀλκίνοος κραίνεσκε δικαιότατος βασιλήων.
πείσματα δ’ ἀψάμενοι πορσύναμεν ἱερὰ θύσλα  (1305)
Ζηνὶ πανομφαίῳ καὶ ἐπακτίῳ Ἀπόλλωνι.

.

Αργοναυτικά Ορφέως 1345-1346

δὴ τόθ’ ὑπ’ εἰρεσίῃσι θέεν πολυηγόρος Ἀργὼ  1345
Ἀμπρακίου κόλποιο διαπρήσσουσα κέλευθα.

.

Οδύσσεια Ζ’ 1-10

Ὣς ὁ μὲν ἔνθα καθεῦδε πολύτλας δῖος Ὀδυσσεὺς
ὕπνῳ καὶ καμάτῳ ἀρημένος· αὐτὰρ Ἀθήνη
βῆ ῥ’ ἐς Φαιήκων ἀνδρῶν δῆμόν τε πόλιν τε·
οἳ πρὶν μέν ποτ’ ἔναιον ἐν εὐρυχόρῳ Ὑπερείῃ,
ἀγχοῦ Κυκλώπων ἀνδρῶν ὑπερηνορεόντων,   5
οἵ σφεας σινέσκοντο, βίηφι δὲ φέρτεροι ἦσαν.
ἔνθεν ἀναστήσας ἄγε Ναυσίθοος θεοειδής,
εἷσεν δὲ Σχερίῃ, ἑκὰς ἀνδρῶν ἀλφηστάων,
ἀμφὶ δὲ τεῖχος ἔλασσε πόλει καὶ ἐδείματο οἴκους
καὶ νηοὺς ποίησε θεῶν καὶ ἐδάσσατ’ ἀρούρας.   10

.

.

..από που κρατάει, ααπό που μας κουβαλήθηκε ..απ’ Ανατολικά ή Δυτικά ;;

Ο Αλκίνοος απευθυνόμενος προς τους ηγήτορες και μέδοντες των Φαιήκων λέει : δεν ξέρω αν αυτός ο ξένος, είναι από ανθρώπους στην Ανατολή ή στην Δύση (ἠοίων ἦ ἑσπερίων ἀνθρώπων) ..αλλά κουβέντα για Βορρά ή Νότο ..άλλωστε η Καλυψώ να πορεύεται Ανατολικά τον είχε στείλει !!

.

Οδύσσεια Θ’ στίχοι 26-30

«κέκλυτε, Φαιήκων ἡγήτορες ἠδὲ μέδοντες,
ὄφρ’ εἴπω, τά με θυμὸς ἐνὶ στήθεσσι κελεύει.
ξεῖνος ὅδ’, οὐκ οἶδ’ ὅς τις, ἀλώμενος ἵκετ’ ἐμὸν δῶ,
ἠὲ πρὸς 
ἠοίων ἦ ἑσπερίων ἀνθρώπων·
πομπὴν δ’ ὀτρύνει καὶ λίσσεται ἔμπεδον εἶναι.
 30

.

.

..κι η Εύβοια ..στην άκρη του κόσμου !!

Λέει ο Αλκίνοος ..η Εύβοια, που όσοι την είδαν απ’ τους δικούς μας, λένε ότι βρίσκεται στην άκρη του κόσμου !! ..τι ..πώς ;; ..δεν είναι εδώ δίπλα μας ;; ..χα χά !!

.

Οδύσσεια Η’ 317-324

πομπὴν δ’ ἐς τόδ’ ἐγὼ τεκμαίρομαι, ὄφρ’ ἐῢ εἰδῇς,
αὔριον ἔς· τῆμος δὲ σὺ μὲν δεδμημένος ὕπνῳ
λέξεαι, οἱ δ’ ἐλόωσι γαλήνην, ὄφρ’ ἂν ἵκηαι
πατρίδα σὴν καὶ δῶμα, καὶ εἴ πού τοι φίλον ἐστίν, 320
εἴ περ καὶ μάλα πολλὸν ἑκαστέρω ἔστ’ Εὐβοίης·
τὴν γὰρ τηλοτάτω φάσ’ ἔμμεναι οἵ μιν ἴδοντο
λαῶν ἡμετέρων, ὅτε τε ξανθὸν Ῥαδάμανθυν
ἦγον ἐποψόμενον Τιτυόν, Γαιήϊον υἱόν.

 

.

.

..ο Διομήδης και οι άγριες θάλασσες

Εκεί στην Ιλιάδα βρίσκουμε τον Διομήδη να το έχει χάσει (;), και να μας λέει τρελά (;) πράγματα, για άγριες θάλασσες με Δυτικές τρικυμίες-θύελες και τρανά κύματα.

Που στον διάολο βρίσκεται ο Διομήδης και τα βλέπει αυτά ;;

Εκεί στον γνωστό (σε ‘μας) Ελλήσποντο, με το μικρό του εύρος, και την χερσόνησο της Καλλίπολης μπροστά του, κανένα μεγάλο Δυτικό κύμα δεν μπορεί να υπάρξει.

Από την άλλη η πατρίδα του, η Αργολίδα (είπαμε ..αυτή που γνωρίζουμε εμείς), βλέπει Ανατολικά ..πως και αυτός διάολε έχει εμπειρία Δυτικών μεγάλων κυμάτων ;; ..στο ξύπνιο του ονειρευόταν άγριες θάλασσες και Δυτικά κύματα να πετάνε πάνω από την Πελοπόννησο ;;

..κι εδώ το καλό πράμα, όχι ρε που θα σας αφήσω να σας πάρουν τα ..κύματα – είναι και μεγάλα βλέπετε τ’ αφιλότιμα :

.

Ιλιάς Δ’ 422-426

Ὡς δ’ ὅτ’ ἐν αἰγιαλῷ πολυηχέϊ κῦμα θαλάσσης
ὄρνυτ’ ἐπασσύτερον Ζεφύρου ὕπο κινήσαντος·
πόντῳ μέν τε πρῶτα κορύσσεται, αὐτὰρ ἔπειτα
χέρσῳ ῥηγνύμενον μεγάλα βρέμει, ἀμφὶ δέ τ’ ἄκρας  425
κυρτὸν ἐὸν κορυφοῦται, ἀποπτύει δ’ ἁλὸς ἄχνην·

 

Τρωάς

 

Αργολίδα

 

συνέχεια στο β’ μέρος =>