Κίτρινη γραμμή το στίγμα του Piri Reis από 11:20-09/10/25 μέχρι 11:20-10/10/25. Κόκκινη γραμμή οι συντεταγμένες της Navtex (0863/25). |
Νέα πρόκληση της Τουρκίας με το «Piri Reis» εκ νέου στην καρδία του Αιγαίου. Το ιστορικό των γεγονότων επιβεβαιώνει τις προθέσεις της Άγκυρας αλλά και τον ρόλο της Αθήνας. Άκρως ανησυχητικές οι παρατηρήσεις και τα συμπεράσματα για ότι συμβαίνει σε Αιγαίο και Αν. Μεσόγειο…
Σύντομο ιστορικό:
-Πρώτη τουρκική Navtex (0863/25) (15 έως 25/09/25) για την οποία υπήρξε άμεση ελληνική αντι-Navtex (154/25) και ταυτόχρονη ευρεία κινητοποίηση του στόλου. Το αποτέλεσμα ήταν το Piri Reis να παραμείνει στο λιμάνι της Σμύρνης. Μάλιστα τότε ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης και ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Ν. Δένδιας προέβησαν σε απαξιωτικά και παραπλανητικά σχόλια για τις δυνατότητες του γηρασμένου ερευνητικού αναφέροντας ότι «μία φωτογραφία του Piri Reis αρκεί». Είναι πρόδηλο βέβαια ότι η ποιότητα των εργασιών του δεν απασχολεί την Άγκυρα αλλά αντιθέτως η «επίδειξη σημαίας» (1, 2) στην καρδιά του Αιγαίου, κάτι που επιβεβαιώνεται και από το στίγμα των «εργασιών» του παρακάτω.
![]() |
Κίτρινη γραμμή το στίγμα από 09:40-05/10/25 μέχρι 09:40-06/10/25. Κόκκινη γραμμή οι συντεταγμένες της Navtex (0863/25). |
-Δεύτερη τουρκική Navtex 0947/25 (4 έως 14/10/25) περιλάμβανε τις ίδιες συντεταγμένες με την πρώτη. Υπήρξε νέα ελληνική αντι-Navtex αλλά χλιαρή κινητοποίηση του στόλου. Τότε μάλιστα το Piri Reis προσέγγισε στα 9 μίλια από τον 25ο Μεσημβρινού ο οποίος διχοτομεί το Αιγαίο! Εντωμεταξύ το αφήγημα της κυβέρνησης στα Μέσα ήταν ότι το ερευνητικό παρακολουθείται δήθεν σθεναρά, δημιουργώντας κλίμα πλασματικής έντασης, ενώ το ερευνητικό ανενόχλητο έπλεε στην καρδιά του Αιγαίου.
![]() |
Όρια Γαλάζιας Πατρίδας (κίτρινο) και τουρκικών Navtex (κόκκινο) |
Από το στίγμα του Piri Reis (από 09:40-05/10/25 μέχρι 09:40-06/10/25 και από 11:20-09/10/25 μέχρι 11:20-10/10/25) προκύπτει ότι το τουρκικό ερευνητικό προσέγγισε τα απώτατα όρια των Navtex που εξεδόθησαν τα οποία σχεδόν αγγίζουν τα όρια της Γαλάζιας Πατρίδας. Σημειώνεται επίσης ότι κατά τη δεύτερη έξοδό του (από 11:20-09/10/25 μέχρι 11:20-10/10/25), ελάχιστη δημοσιότητα δόθηκε επί του ζητήματος, με αίολες αναφορές για τις ενέργειες του στόλου. Ο δε ΥΠΕΞ Γ. Γεραπετρίτης δήλωσε μάλιστα ότι: «Πρόκειται για έρευνα επιφανειακή, δεν καταλαμβάνει ελληνική υφαλοκρηπίδα και άρα δεν αντίκειται στο Διεθνές Δίκαιο. Αυτό που είναι αντίθετο στους διεθνείς κανονισμούς είναι η NAVTEX που εκδόθηκε και η οποία απαντήθηκε αμέσως από την Ελλάδα, η οποία εξέδωσε δική της αντί-NAVTEX. Η ίδια η έρευνα δεν μας επηρεάζει. Σε κάθε περίπτωση είναι κάτι που το παρακολουθούμε».
Συμπεράσματα:
Μετά την Κάσο όπου η Τουρκία «πέτυχε» δια της ισχύος να έχει λόγο για οτιδήποτε συμβαίνει σε διεθνή ύδατα, ακόμη και εντός της οριοθετημένης Ελληνοαιγυπτιακής ΑΟΖ, ο επόμενος -κρίσιμος- στόχος της είναι το Αιγαίο αρχιπέλαγος. Και για να γίνει ακόμη πιο σαφές, δεν είναι καθόλου τυχαίες οι δηλώσεις Μητσοτάκη-Ερντογάν στο περιθώριο των εργασιών της Εβδομάδας Υψηλού Επιπέδου της 80ής Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών στη Νέα Υόρκη (Σεπτέμβριος 2025), όπου ο μεν πρώτος είπε: «Εάν κάποιες φορές, εάν αυτό που κάνουμε προκαλεί κάποια δυσφορία στη Τουρκία, ας είναι. C’est la vie, όπως θα έλεγαν και οι Γάλλοι. Αλλά θα συνεχίσουμε να συνομιλούμε μαζί τους εποικοδομητικά και να προσπαθούμε να βρούμε project αμοιβαίου ενδιαφέροντος», ο δε δεύτερος δήλωσε με νόημα: «Θα πάρουμε το μερίδιο που μας αναλογεί και θα συνεργαστούμε με τους γείτονές μας με την αρχή του “win-win”».
Κατά τα άλλα, χρόνος δεν υπήρχε για κατ’ ιδία συνάντηση στη Νέα Υόρκη, αλλά εκ του αποτελέσματος συνάγεται πως ότι συμβαίνει σε Αιγαίο και Αν. Μεσόγειο συναποτελεί μια προσυμφωνημένη κακοστημένη «χορογραφία» που είναι το προοίμιο συνεκμετάλλευσης κάτω από τη μύτη του κυρίαρχου λαού.
**Τό ιστολόγιο δέν συμφωνει απαραίτητα με τις απόψεις των αρθρογράφων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου