ΕΥΔΑΙΜΟΝ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ,ΤΟ Δ ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝ...…

[Το μπλόγκ δημιουργήθηκε εξ αρχής,γιά να εξυπηρετεί,την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ελευθερία του λόγου...υπό το κράτος αυτού επιλέγω με σεβασμό για τους αναγνώστες μου ,άρθρα που καλύπτουν κάθε διάθεση και τομέα έρευνας...άρθρα που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο κι αντιπροσωπεύουν κάθε άποψη και με τά οποία δεν συμφωνώ απαραίτητα.....Τά σχόλια είναι ελεύθερα...διαγράφονται μόνο τά υβριστικά και οσα υπερβαίνουν τά όρια κοσμιότητας και σεβασμού..Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές..]




Τρίτη 1 Αυγούστου 2023

Πώς μια μυστικοπαθής elite δημιούργησε την ΕΕ για να οικοδομήσει μία παγκόσμια διακυβέρνηση!!!!

 



Kαθώς το Politico, o πλέον ενημερωμένος ιστότοπος για τις υποθέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης αντιμετωπίζει με ελαφρά ειρωνία την επιχείρησης της εσωτερικής κάθαρσης στην E.E. με αφορμή το Qatargate (The EU’s reply to Qatargate>Nips, tucks and paperwork), αναπαράγεται και προκαλεί ιδιαίτερη αίσθηση στο διαδίκτυο παλαιότερο άρθρο του Ευρωσκεπτικιστή καθηγητή Alan Sked με τίτλο How a secretive elite created the EU to build a world government (Πώς μια μυστικοπαθής elite δημιούργησε την ΕΕ για να οικοδομήσει μία παγκόσμια διακυβέρνηση) που δημοσιεύθηκε στο βρετανικό The Telegraph.

Ας ξεκινήσουμε με το άρθρο του Politico που υπογράφουν οι Eddy Wax και Sarah Wheaton

Ποια είναι η απάντηση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο σκάνδαλο Qatargate> Καταπολέμηση της διαφθοράς με γραφειοκρατία.

Όταν η βελγική αστυνομία προχώρησε σε σαρωτικές συλλήψεις και ανέκτησε 1,5 εκατομμύριο ευρώ από μέλη του ευρωκοινοβουλίου τον περασμένο Δεκέμβριο, αυτό πυροδότησε μαζικές διαμαρτυρίες για βαθύ καθαρισμό του ιδρύματος, το οποίο εδώ και πολύ καιρό μαραζώνει μέσω χαλαρών κανόνων ηθικής και διαφάνειας, ακόμη και ασθενέστερων ελέγχων.

Επτά μήνες αργότερα, το Κοινοβούλιο και η πρόεδρός του, Roberta Metsola, μπορούν σίγουρα να ισχυριστούν ότι έχουν κάνει αυστηρότερους τους κανόνες —αλλά τα αποτελέσματα δεν είναι τόσα ώστε να πανηγυρίζουμε. Με τους κατηγορούμενους ευρωβουλευτές Eva Kaili και Marc Tarabella να επιστρέφουν στο Κοινοβούλιο και ακόμη και να ψηφίζουν οι ίδιοι για ζητήματα αλλαγών ηθικής, οι μεταρρυθμίσεις δεν έχουν την πολιτική γροθιά προκειμένου να καταλάβουν το χτύπημα από ένα σκάνδαλο στο οποίο έχουν οι ευρωσκεπτικιστικές δυνάμεις έχουν πάρει τα πάνω τους ενόψει των ευρωεκλογών του επόμενου έτους.

«Να μας κρίνετε για αυτά που κάναμε και όχι για αυτά που δεν κάναμε», είπε η Metsola στους δημοσιογράφους νωρίτερα αυτό το μήνα, υποστηρίζοντας ότι το Κοινοβούλιο ενήργησε γρήγορα όπου μπορούσε.

Ενώ το Κοινοβούλιο μπορεί πράγματι να δέχτηκε ορισμένες περιορισμένες βελτιώσεις, οι εκκλήσεις για μια βαθύτερη αναθεώρηση στο μόνο άμεσα εκλεγμένο θεσμικό όργανο της ΕΕ -συμπεριλαμβανομένης της πιο σοβαρής επιβολής των υφιστάμενων κανόνων- αντιμετωπίστηκαν με μετατόπιση ευθυνών και γραφειοκρατική αργοπορία.

Το Κοινοβούλιο απέφυγε ορισμένες αξιόλογες προτάσεις κατά τη διαδικασία. Αρνήθηκε να ξεκινήσει τη δική του έρευνα για το τι πραγματικά συνέβη, αποφάσισε να μην αναγκάσει τους ευρωβουλευτές να δηλώσουν τα περιουσιακά τους στοιχεία και δεν θα αφαιρέσει τις επιχρυσωμένες συντάξεις από κανέναν καταδικασμένο βουλευτή.

Αντίθετα, το ίδρυμα ευνόησε πιο μίνιμαλ ραψίματα και επιδιορθώσεις. Οι αλλαγές στους κανόνες ουσιαστικά ισοδυναμούν με πολύ περισσότερη γραφειοκρατία και περισσότερους κώδωνες κινδύνου για να εντοπίζονται νωρίτερα οι παραβιάσεις —αλλά αφορούν ελάχιστα στην αυστηρότερη επιβολή των κανόνων δεοντολογίας για τους ευρωβουλευτές.

Η Διαμεσολαβήτρια της ΕΕ Emily O’Reilly, η οποία διερευνά καταγγελίες σχετικά με τη διοίκηση της ΕΕ, παραπονέθηκε ότι η αρχική αίσθηση του επείγοντος για την υιοθέτηση αυστηρών μεταρρυθμίσεων «εξαφανίστηκε γρήγορα». Αφού προσέδωσε στην ΕΕ μία αρχική αίσθηση ότι κάτι θα αλλάξει εξαιτίας της φήμης της, κατόπιν η ίδια διαφώνησε, υποστηρίζοντας ότι ο απόηχος του σκανδάλου θα μπορούσε να προσφέρει μια προεκλογική ευκαιρία «για να φανεί ότι τελικά τέθηκαν σε εφαρμογή διάφορες διασφαλίσεις».

Ο πρώην ευρωβουλευτής Richard Corbett, ο οποίος συνυπέγραψε την έρευνα της ομάδας των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών για το Qatargate και τάσσεται υπέρ πιο επιθετικών μεταρρυθμίσεων, παραδέχτηκε ότι δεν είναι σίγουρος εάν το Κοινοβούλιο θα φτάσει ως εκεί. «Το Κοινοβούλιο καταπιάνεται με αυτό σταδιακά, σκοντάφτοντας στην πορεία του μέσα από το πολύπλοκο πεδίο, αλλά είναι πολύ νωρίς για να πούμε αν θα κάνει αυτό που πρέπει», είπε.

Τσάντες με μετρητά

«Δεν θα μπορέσουμε ποτέ να αποτρέψουμε τους ανθρώπους να παίρνουν σακούλες με μετρητά. Είναι η ανθρώπινη φύση. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να δημιουργήσουμε ένα δίκτυο προστασίας για το Ευρωκοινοβούλιο», δήλωσε ο Raphaël Glucksmann, Γάλλος ευρωβουλευτής που σκιαγράφησε ορισμένες πιο μακροπρόθεσμες συστάσεις τις οποίες ελπίζει ότι το Κοινοβούλιο θα υιοθετήσει.

Ένα άλλο είναι ότι η επίπονη δικαστική έρευνα των βελγικών αρχών βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, με τρεις ευρωβουλευτές να κατηγορούνται και έναν τέταρτο να αντιμετωπίζει μία επικείμενη ανάκριση. Πολλά είναι άγνωστα για το πώς λειτουργούσε πραγματικά το φερόμενο κύκλωμα δωροδοκίας ή τι πραγματικά κέρδισαν το Κατάρ, το Μαρόκο και η Μαυριτανία για τις δωροδοκίες τους.

Πάνω από όλα, το Κοινοβούλιο ανέκαθεν κοίταζε προς τα έξω παρά προς τα μέσα για να αποδώσει ευθύνες και κατηγορίες.

Το μήνυμα της Metsola στον απόηχο του σκανδάλου ήταν ότι η δημοκρατία της ΕΕ «δέχτηκε επίθεση» από ξένες δυνάμεις. Η έμφαση στους «κακόβουλους παράγοντες, που συνδέονται με αυταρχικές τρίτες χώρες» έθεσε το υπόβαθρο για την απάντηση του Κοινοβουλίου όσον αφορά το σκάνδαλο Qatargate: Κατηγορήστε την ξένη παρέμβαση και όχι το έλλειμμα ακεραιότητας.

Αντί να δημιουργήσει μια νέα επιτροπή για τη διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο η διαφθορά επηρεάζει το έργο του Κοινοβουλίου, το ίδιο το ίδρυμα χρησιμοποίησε μια υπάρχουσα επιτροπή για ξένες παρεμβάσεις και παραπληροφόρηση προκειμένου να διερευνήσει το θέμα. Το αποτέλεσμα ήταν ένα σύνολο μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων συστάσεων που εστιάζουν τόσο στον αποκλεισμό των εργολάβων-εταιρειών σε ζητήματα πληροφορικής από τη Ρωσία και την Κίνα όσο και στο να λογοδοτήσουν οι συγκεκριμένοι ευρωβουλευτές που σχετίζονται με το σκάνδαλο —και παραμένουν απλά συστάσεις.

Η Metsola στράφηκε επίσης προς το εσωτερικό, παρουσιάζοντας ένα σχέδιο 14 σημείων τον Ιανουάριο που το χαρακτήρισε ως τα «πρώτα βήματα» μιας αναθεώρησης σε ζητήματα ηθικής. Τα μέτρα είναι ένα καλά προσαρμοσμένο πλέγμα τεχνικών μέτρων που θα μπορούσαν να δυσκολέψουν την επανάληψη του Qatargate, κυρίως καθιστώντας δυσκολότερη την άσκηση πίεσης στο Κοινοβούλιο χωρίς να υπάρξει εντοπισμός του ζητήματος.

Η κεντρική φιγούρα στο Qatargate, ένας Ιταλός πρώην ευρωβουλευτής ονόματι Pier Antonio Panzeri, είχε απεριόριστη πρόσβαση στο Κοινοβούλιο, χρησιμοποιώντας το προκειμένου να δίνεται έμφαση στη ΜΚΟ του που σχετίζονταν με τα ανθρώπινα δικαιώματα, την Fight Impunity, η οποία διοργάνωνε εκδηλώσεις και μάλιστα έκλεινε συμφωνίες συνεργασίας με το αρμόδιο θεσμικό όργανο του κοινοβούλιου.

Αυτό το πακέτο των 14 σημείων, το οποίο η Metsola δήλωσε ότι έχει πλέον «ολοκληρωθεί», περιλαμβάνει ένα νέο μητρώο εισόδου, μια εξάμηνη περίοδο υπαναχώρησης που απαγορεύει στους πρώην ευρωβουλευτές να ασκούν πίεση στους συναδέλφους τους, αυστηρότερους κανόνες για διοργάνωση εκδηλώσεων και αυστηρότερο έλεγχο των πρότζεκτς για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Όλα τα σημεία του σχεδίου είναι προσαρμοσμένα για να διασφαλίσουν ότι ένας Panzeri από το μέλλον θα σημάνει συναγερμό και θα μπορεί να εντοπιστεί νωρίτερα.

Ωστόσο, μια αρχική ιδέα να απαγορευθεί στους πρώην ευρωβουλευτές να ασκούν πιέσεις για δύο χρόνια μετά την αποχώρησή τους -κάτι που θα αντικατόπτριζε τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής- αντ’ αυτού μετατράπηκε σε μια εξάμηνη περίοδο «ψύξης».

Εσωτερικά στρατόπεδα

Στο παρασκήνιο, το Ευρωκοινοβούλιο παραμένει έντονα διχασμένο σχετικά με το πόσες αλλαγές χρειάζεται. Πολλοί ευρωβουλευτές αντιστάθηκαν σε μεγαλύτερες αλλαγές όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο κάνουν τη δουλειά τους, παρά την υπόσχεση της Metsola τον Δεκέμβριο ότι «δεν θα υπάρξει καμία δουλειά όπως στο παρελθόν», την οποία επανέλαβε τον Ιούλιο.

Η περιορισμένη φιλοδοξία αντικατοπτρίζει ένα επιχείρημα – που προωθείται από ένα ισχυρό υποσύνολο ευρωβουλευτών, κυρίως στη μεγάλη, κεντροδεξιά ομάδα του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος της Metsola – ότι η αλλαγή αυτής της «συνήθης δουλειάς» θα δέσει μόνο τα χέρια αθώων πολιτικών, ενώ θα κάνει ελάχιστα για να σταματήσει την λίγοι με εγκληματική πρόθεση. Ενισχύονται από το γεγονός ότι οι Σοσιαλιστές και Δημοκράτες παραμένουν η μόνη ομάδα που θίγεται από το σκάνδαλο.

“Υπήρχαν φωνές σε αυτό το σπίτι που έλεγαν, “Κάνε τίποτα, αυτά τα πράγματα θα συμβαίνουν πάντα, τα πράγματα είναι καλά όπως είναι”, είπε η Metsola.

Κάποιες από τις αλλαγές, είπε, είχαν «αντισταθεί για δεκαετίες» προτού η δυναμική του Qatargate τις ωθήσει.

Το Κοινοβούλιο έχει ήδη μερικά από τα υψηλότερα πρότυπα της ηπείρου για νομοθετικά όργανα, δήλωσε ο Rainer Wieland, μακροχρόνιο μέλος του ΕΛΚ από τη Γερμανία που συμμετέχει στις πολλές βασικές επιτροπές λήψης κανόνων: «Δεν νομίζω ότι μπορεί κανείς να μας κρατήσει ένα κερί .»

Όσοι εξακολουθούν να διαμαρτύρονται, πρόσθεσε σε μια συζήτηση την περασμένη εβδομάδα, «ζουν στη χώρα των θαυμάτων».

Ο Wieland ασκεί μεγάλη επιρροή στις μεταρρυθμίσεις. Προεδρεύει μιας εσωτερικής ομάδας εργασίας για τους κανόνες του Κοινοβουλίου που τροφοδοτεί την ισχυρή Επιτροπή Συνταγματικών Υποθέσεων της Βουλής, όπου το σχέδιο 14 σημείων του Μετσόλα θα μεταφραστεί σε ψυχρούς, σκληρούς κανόνες.

Αυτές οι αλλαγές στον κανόνα αναμένεται να εγκριθούν από την ολομέλεια του Κοινοβουλίου τον Σεπτέμβριο.

Τα μέτρα θα ενισχύσουν σημαντικά τους υφιστάμενους κανόνες διαφάνειας. Ο επικεφαλής ευρωβουλευτής σε ένα νομοθετικό φάκελο θα πρέπει σύντομα να δηλώσει (και να αντιμετωπίσει) πιθανές συγκρούσεις συμφερόντων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που προέρχονται από τη «συναισθηματική τους ζωή». Και περισσότεροι ευρωβουλευτές θα πρέπει να δημοσιεύουν τις συναντήσεις τους που σχετίζονται με τις κοινοβουλευτικές εργασίες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων με εκπροσώπους εκτός ΕΕ.

Τα μέλη θα πρέπει επίσης να αποκαλύπτουν εξωτερικό εισόδημα άνω των 5.000 ευρώ — με πρόσθετες λεπτομέρειες σχετικά με τον τομέα εάν εργάζονται σε κάτι όπως νομική ή συμβουλευτική.

Οι διαπραγματευτές συμφώνησαν επίσης να διπλασιάσουν τις πιθανές κυρώσεις για παραβάσεις: οι ευρωβουλευτές μπορεί να χάσουν την ημερήσια αποζημίωση και να αποκλειστούν από τις περισσότερες κοινοβουλευτικές εργασίες για έως και 60 ημέρες.

Ωστόσο, το ιστορικό του Κοινοβουλίου να τιμωρεί τους ευρωβουλευτές που παραβιάζουν τους κανόνες είναι σχεδόν ανύπαρκτο.

Ως έχει, μια εσωτερική συμβουλευτική επιτροπή μπορεί να προτείνει μια τιμωρία, αλλά εναπόκειται στον πρόεδρο να την επιβάλει. Από τις 26 παραβιάσεις των κανόνων διαφάνειας που εντοπίστηκαν όλα αυτά τα χρόνια, ούτε ένας ευρωβουλευτής δεν έχει τιμωρηθεί. (Η Μέτσολα έχει επιβάλει κυρώσεις για πράγματα όπως η παρενόχληση και η ρητορική μίσους.)

Και οι ελπίδες για έναν εξωτερικό αστυνομικό ακεραιότητας που θα βοηθήσει στην επιβολή της νομοθεσίας διαψεύστηκαν όταν μια πρόταση της Επιτροπής που είχε καθυστερήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα για ένα ανεξάρτητο όργανο δεοντολογίας σε ολόκληρη την ΕΕ μειώθηκε.

Παρακωλυμένη από νομικούς περιορισμούς και διαχωρισμούς αριστερά-δεξιά εντός του Κοινοβουλίου, η Επιτροπή επέλεξε να προτείνει μια επιτροπή καθορισμού προτύπων που, στην καλύτερη περίπτωση, θα πίεζε τα ιδρύματα να ελέγχουν καλύτερα τους δικούς τους κανόνες.

«Πραγματικά μισώ να ακούω ορισμένους, ειδικά μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, που λένε ότι «Χωρίς το όργανο δεοντολογίας, δεν μπορούμε να συμπεριφερόμαστε ηθικά», δήλωσε η Αντιπρόεδρος της Επιτροπής αρμόδια για Αξίες και Διαφάνεια, Věra Jourová, τον Ιούνιο.

Η Metsola, από την πλευρά της, δεσμεύτηκε να τηρήσει τις συστάσεις της συμβουλευτικής επιτροπής στο μέλλον. Ωστόσο, ευρωβουλευτές από όλο το πολιτικό φάσμα επισήμαναν την πλήρη διακριτική ευχέρεια του προέδρου να στοχεύσει τις τιμωρίες ως μη βιώσιμη.

«Το πρόβλημα δεν ήταν (και ποτέ δεν ήταν) τόσο οι λεπτομέρειες των κανόνων!!! Αλλά η επιβολή», έγραψε στο POLITICO η Γαλλίδα ευρωβουλευτής των Πρασίνων Gwendoline Delbos-Corfield —η οποία συμμετέχει στην ομάδα εργασίας.

Ο Wieland, το γερμανικό μέλος του ΕΛΚ στις επιτροπές θέσπισης κανόνων, παρουσίασε την κατάσταση πιο ουσιαστικά: το Κοινοβούλιο έκανε ό,τι είπε ότι θα έκανε.

«Πετύχαμε πλήρως» το σχέδιο του Μετσόλα, είπε ο Βίλαντ σε συνέντευξή του στο POLITICO. «Όχι περισσότερο από αυτό».

>

How a secretive elite created the EU to build a world government

Ήταν Νοέμβριος του 2015 όταν ο Ευρωσκεπτικιστής καθηγητής Alan Sked θα δημοσίευε το πολύκροτο άρθρο που ακολουθεί στον The Telegraph> How a secretive elite created the EU to build a world government-
Πώς μια μυστικοπαθής elite δημιούργησε την ΕΕ για να οικοδομήσει μία παγκόσμια διακυβέρ
νηση

Καθώς η συζήτηση για το επικείμενο δημοψήφισμα για την ΕΕ πλησιάζει, θα ήταν σοφό ίσως να θυμηθούμε πώς η Βρετανία οδηγήθηκε στην ένταξη στην πρώτη θέση. Μου φαίνεται ότι οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουν ιδέα γιατί ένας από τους νικητές του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου θα έπρεπε να είχε γίνει σχεδόν απελπισμένος για να ενταχθεί σε αυτόν τον «σύλλογο». Είναι κρίμα, γιατί η απάντηση σε αυτήν την ερώτηση είναι το κλειδί για να κατανοήσουμε γιατί η ΕΕ έχει πάει τόσο λάθος.

Οι περισσότεροι φοιτητές φαίνεται να πιστεύουν ότι η Βρετανία βρισκόταν σε δεινή οικονομική κατάσταση και ότι η Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα –όπως ονομαζόταν τότε– παρείχε μια οικονομική μηχανή που θα μπορούσε να αναζωογονήσει την οικονομία μας. Άλλοι φαίνεται να πιστεύουν ότι μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο η Βρετανία έπρεπε να αναδιαρθρώσει τη γεωπολιτική της θέση μακριά από την αυτοκρατορία και προς μια πιο ρεαλιστική στην καρδιά της Ευρώπης. Κανένα από αυτά τα επιχειρήματα, ωστόσο, δεν έχει κανένα απολύτως νόημα.

Η ΕΟΚ στις δεκαετίες του 1960 και του 1970 δεν ήταν σε θέση να αναγεννήσει την οικονομία κανενός. Ξόδεψε τους περισσότερους από τους πενιχρούς πόρους της στη γεωργία και την αλιεία και δεν είχε μέσα ή πολιτικές για να δημιουργήσει οικονομική ανάπτυξη.

Όταν συνέβη η ανάπτυξη, δεν προήλθε από την ΕΕ.  Η ευρωπαϊκή ανάπτυξη προήλθε από μεταρρυθμίσεις που εισήγαγαν μεμονωμένες χώρες, οι οποίες αντιγράφηκαν αλλού. Από τις μεταρρυθμίσεις του Ludwig Erhard στη Δυτική Γερμανία (Υπουργός Οικονομικών Υποθέσεων υπό τον Καγκελάριο Konrad Adenauer από το 1949 έως το 1963. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου προώθησε την έννοια της κοινωνικής οικονομίας της αγοράς (sociale Marktwirtschaft), στο οποίο συνεχίζει να βασίζεται η οικονομική πολιτική της Γερμανίας στον 21ο αιώνα) έως την ιδιωτικοποίηση της εθνικοποιημένης βιομηχανίας από τη Θάτσερ τη δεκαετία του ’80. 

Η πολιτική της ΕΕ ήταν πάντα είτε άσχετη είτε θετικά επιζήμια (όπως συνέβαινε με το ευρώ).

Ούτε η βρετανική ανάπτυξη υστερούσε ποτέ πραγματικά σε σχέση με την ευρωπαϊκή. Μερικές φορές ανέβαινε μπροστά. Στη δεκαετία του 1950 η Δυτική Ευρώπη είχε ρυθμό ανάπτυξης 3,5% τη δεκαετία του 1960, ήταν 4,5%. Αλλά το 1959, όταν ο Harold Macmillan (ο Harold Macmillan, 1ος Κόμης του Στόκτον, ήταν Βρετανός πολιτικός, που υπηρέτησε ως Πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου και ως Ηγέτης του Συντηρητικού Κόμματος, από το 1957 έως το 1963) ανέλαβε τα καθήκοντά του, ο πραγματικός ετήσιος ρυθμός αύξησης του βρετανικού ΑΕΠ, σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, ήταν σχεδόν 6%. Ήταν και πάλι σχεδόν 6% τοις εκατό όταν ο de Gaulle άσκησε βέτο στην πρώτη μας αίτηση για ένταξη στην ΕΟΚ το 1963.

Το 1973, όταν μπήκαμε στην ΕΟΚ, ο ετήσιος εθνικός ρυθμός ανάπτυξής μας σε πραγματικούς όρους ήταν ένα ρεκόρ 7,4%. Η σημερινή Καγκελάριος θα πέθαινε για τέτοια στοιχεία. Επομένως, το επιχείρημα του οικονομικού καλαθιού δεν λειτουργεί.

Τι γίνεται με τη γεωπολιτική; Ποιο επιχείρημα υπό το ψυχρό φως της εκ των υστέρων θα μπορούσε να ήταν τόσο επιτακτικό ώστε να μας κάνει να κλωτσήσουμε στα δόντια τους συμμάχους μας της Κοινοπολιτείας του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου για να ενταχθούμε σε έναν συνδυασμό Βελγίου, Ολλανδίας, Λουξεμβούργου, Γαλλίας, Γερμανίας και Ιταλίας;

Τέσσερις από αυτές τις χώρες δεν είχαν κανένα διεθνές βάρος. Η Γερμανία ήταν κατεχόμενη και διαιρεμένηΗ Γαλλία, εν τω μεταξύ, είχε χάσει έναν αποικιακό πόλεμο στο Βιετνάμ και έναν άλλο στην Αλγερία.

Ο de Gaulle είχε έρθει στην εξουσία για να σώσει τη χώρα από τον εμφύλιο πόλεμο. Οι περισσότεροι ρεαλιστές πρέπει σίγουρα να θεωρούσαν αυτά τα κράτη ως ένα σωρό χαμένους. Ο de Gaulle, ο ίδιος ανώτατος ρεαλιστής, επεσήμανε ότι η Βρετανία είχε δημοκρατικούς πολιτικούς θεσμούς, παγκόσμιους εμπορικούς δεσμούς, φθηνά τρόφιμα από την Κοινοπολιτεία και ήταν μια παγκόσμια δύναμη. Γιατί να θέλει να μπει στην ΕΟΚ;

Η απάντηση είναι ότι ο Harold Macmillan και οι στενότεροι σύμβουλοί του ήταν μέρος μιας πνευματικής παράδοσης που έβλεπε τη σωτηρία του κόσμου σε κάποια μορφή παγκόσμιας διακυβέρνησης βασισμένης σε περιφερειακές ομοσπονδίες. Ήταν επίσης στενός γνώριμος του Jean Monnet, ο οποίος πίστευε το ίδιο.

(Ο Jean Monnet ήταν Γάλλος οικονομολόγος και διπλωμάτης. Θεωρείται ως ο αρχιτέκτονας της ευρωπαϊκής ενοποίησης και ο πατέρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ως ο πρώτος προεδρεύων σε ευρωπαϊκό εκτελεστικό οργανισμό, την Ανώτατη Αρχή της Ευρωπαϊκής Κοινότητας Άνθρακα και Χάλυβα)

Ήταν λοιπόν ο Macmillan που έγινε ο εκπρόσωπος του ευρωπαϊκού φεντεραλιστικού κινήματος στο βρετανικό υπουργικό συμβούλιο.

Σε μια ομιλία του στη Βουλή των Κοινοτήτων, υποστήριξε μάλιστα μια Ευρωπαϊκή Κοινότητα Άνθρακα και Χάλυβα (ΕΚΑΧ) πριν ανακοινωθεί το πραγματικό. Αργότερα κανόνισε την υπογραφή μιας Συνθήκης Σύνδεσης μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΚΑΧ, και ήταν αυτός που εξασφάλισε ότι ένας Βρετανός εκπρόσωπος θα σταλεί στις διαπραγματεύσεις των Βρυξελλών μετά τη Διάσκεψη της Μεσσήνης, η οποία γέννησε την ΕΟΚ.

Στα τέλη της δεκαετίας του 1950 ώθησε τις διαπραγματεύσεις σχετικά με μια Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών προς την ένταξη στην ΕΟΚ. Στη συνέχεια, όταν ο στρατηγός de Gaulle άρχισε να μετατρέπει την ΕΟΚ σε λιγότερο φεντεραλιστικό όργανο, πήρε το ρίσκο να υποβάλει αίτηση πλήρους βρετανικής ένταξης με την ελπίδα να ματαιώσει τις γκωλιστικές φιλοδοξίες.

Ο στόχος του, σε συμμαχία με τους Αμερικανούς και τους Ευρωπαίους υποστηρικτές μιας φεντεραλιστικής παγκόσμιας τάξης, ήταν να ματαιώσει την αναδυόμενη γαλλογερμανική συμμαχία, η οποία θεωρήθηκε ως μια συμμαχία γαλλικού και γερμανικού εθνικισμού.

Ο Monnet συναντήθηκε κρυφά με τον Heath (o Edward Heath ήταν Βρετανός πολιτικός, που υπηρέτησε ως Πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου, από το 1970 έως το 1974. Διετέλεσε Ηγέτης του Συντηρητικού Κόμματος, από το 1965 έως το 1975) και τον Macmillan σε αναρίθμητες περιπτώσεις για να διευκολύνουν την είσοδο των Βρετανών. Πράγματι, ενημερώθηκε ενώπιον του βρετανικού κοινοβουλίου για τους όρους με τους οποίους θα πλαισιωνόταν η βρετανική προσέγγιση στην Ευρώπη.

Παρά τη προειδοποίηση του Λόρδου Kilmuir, ότι η ένταξη θα σήμαινε το τέλος της βρετανικής κοινοβουλευτικής κυριαρχίας, ο Macmillan σκόπιμα παραπλάνησε τη Βουλή των Κοινοτήτων – και σχεδόν όλους τους άλλους, από πολιτικούς της Κοινοπολιτείας μέχρι συναδέλφους του υπουργικού συμβουλίου και το κοινό – ότι ήταν απλώς μικρές εμπορικές διαπραγματεύσεις.

Προσπάθησε μάλιστα να εξαπατήσει τον De Gaulle ότι ήταν αντιφεντεραλιστής και στενός φίλος που θα κανόνιζε η Γαλλία, όπως η Βρετανία, να παραλάβει πυραύλους Polaris από τους Αμερικανούς. Ο De Gaulle όμως γνώριζε ακριβώςμε ποιον είχε να κάνει και άσκησε βέτο στην προσπάθεια των Βρετανών να εισέλθουν.

Ο Macmillan άφησε τον Edward Heath να προχωρήσει τα πράγματα και ο Heath, μαζί με τον Douglas Hurd, κανόνισαν —σύμφωνα με τα έγγραφα του Monnet— το Κόμμα των Τόρις να γίνει (μυστικό) εταιρικό μέλος της Επιτροπής Δράσης του Monnet για τις Ηνωμένες Πολιτείες της Ευρώπης.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής βοηθό και βιογράφο του Monnet, Francois Duchene, τόσο το Εργατικό όσο και το Φιλελεύθερο Κόμμα έκαναν αργότερα το ίδιο. Εν τω μεταξύ, ο κόμης του Gosford,, ένας από τους υπουργούς εξωτερικής πολιτικής του Macmillan στη Βουλή των Λόρδων, ενημέρωσε πραγματικά τη Βουλή ότι ο στόχος της εξωτερικής πολιτικής της κυβέρνησης ήταν η παγκόσμια κυβέρνηση.

Η Επιτροπή Δράσης του Monnet-Monnet’s Action Committee, έλαβε επίσης οικονομική υποστήριξη από τη CIA και το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ. Το αγγλοαμερικανικό κατεστημένο ήταν πλέον αφοσιωμένο στη δημιουργία ομοσπονδιακών Ηνωμένων Πολιτειών της Ευρώπης.

Σήμερα, αυτό εξακολουθεί να ισχύει. Ισχυρά διεθνή λόμπι δραστηριοποιούνται ήδη προσπαθώντας να αποδείξουν ότι οποιαδήποτε επιστροφή στη δημοκρατική αυτοδιοίκηση εκ μέρους της Βρετανίας θα οδηγήσει σε καταστροφή. Αμερικανοί αξιωματούχοι έχουν ήδη προετοιμαστεί να δηλώσουν ότι μια τέτοια Βρετανία θα αποκλείεται από οποιαδήποτε συμφωνία ελεύθερου εμπορίου με τις ΗΠΑ και ότι ο κόσμος χρειάζεται την εμπορική συνθήκη TTIP που βασίζεται στην επιβίωση της ΕΕ.

Ευτυχώς, οι Ρεπουμπλικάνοι υποψήφιοι στις ΗΠΑ γίνονται ευρωσκεπτικιστές και εκεί περιοδικά όπως το The National Interest δημοσιεύουν την υπόθεση για το Brexit. Ο διεθνής συνασπισμός πίσω από τον Macmillan και τον Heath θα βρει τα πράγματα πολύ πιο δύσκολα αυτή τη φορά — ιδίως δεδομένων των προφανών δυσκολιών της Ευρωζώνης, της αποτυχίας της μεταναστευτικής πολιτικής της ΕΕ και της έλλειψης οποιασδήποτε συνεκτικής πολιτικής ασφάλειας της ΕΕ.

Το πιο σημαντικό, έχοντας ξεγελαστεί μια φορά, το βρετανικό κοινό θα είναι πολύ πιο δύσκολο να ξεγελαστεί ξανά.

Ο Alan Sked είναι ο αρχικός ιδρυτής του Ukip και καθηγητής Διεθνούς Ιστορίας στο London School of Economics. Αυτό το κομμάτι δημοσιεύτηκε από κοινού με την The Telegraph.
How a secretive elite created the EU to build a world government
Πώς μια μυστικοπαθής elite δημιούργησε την ΕΕ για να οικοδομήσει μία παγκόσμια διακυβέρνηση
ΠΗΓΗ The Telegraph

--

Sfairika.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: